benzina CO 98
benzina CO 98
CORNELIU ILIE |
16 Apr 2003, 15:31
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 16 April 03 |
|
||
-------------------- |
|||
KorTexx |
16 Apr 2003, 23:27
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 9 April 03 From: On the road |
Arde mai bine, e mai scumpa, cred ca in nici un caz nu face rau.
...dar in conditii normale nu se justifica diferenta de pret. Foloseste co98 daca ai facut chiptuning sau modificari la motor (de ex. la compresie) |
-------------------- |
|
DSops |
17 Apr 2003, 07:57
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara |
Parerea mea este ca se justifica. In primul rand asa scrie in cartea masinii, in al doilea rand cu un litru mergi mai mult, deci nu ai diferenta de pret iar benzinarii se sfiesc sa dreaga benzina de 98, deoarece este folosita de masini mai scumpe, cu proprietari mai smecheri si in caz de scandal poate fi nasol. Oricum benzina romaneasca de '98' de cele mai multe ori nu ajunge la 95, iar cea de 95 sa nu mai vorbim.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
KorTexx |
21 Apr 2003, 12:39
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 9 April 03 From: On the road |
E adevarat ca recomanda Dacia benzina de 98?! :shock: Mie Opel imi recomanda de 95.. pe un motor ceva mai performant.
Dar e absolut adevarat ce spui despre benzina din Romania.. Am facut odata greseala sa bag benzina de 95 de la Petrom si am crezut ca mi s-a stricat motorul! De atunci bag doar de 98, de la OMV si Mol. Desi nu-s sigur ca la astea e mai buna decat in alte parti.. variaza mult calitatea in functie de furnizori cred. |
-------------------- |
|
BBC |
21 Apr 2003, 14:32
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov |
Producatorul recomanda benzina cu cea mai mica cifra octanica necesara motorului.
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
KorTexx |
22 Apr 2003, 11:18
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 9 April 03 From: On the road |
Pai tocmai de asta ma miram, DSops zice ca 'asa scrie in cartea masinii', eu stiu ca motoarele Renault 1.4 merg f bine cu co95. Poate co98 romanesc = co95 de prin alte parti?
|
-------------------- |
|
DSops |
22 Apr 2003, 16:16
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara |
In cartea masinii pg. 74 scrie "benzina euro super fara plumb", min 95. Dupa cunostinta mea euro super este de 98.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
djtzeava |
22 Apr 2003, 22:11
Post
#8
|
membru bosorog :D Group: Members Posts: 349 Joined: 23 October 02 From: beler |
eu imi bag euro 98 de la omv si merge bine
|
--------------------
dacia /bmw/vw
supernova europa/318/passat 2.0tdi
11-01, 06-98, 04-07 b27upz,b28wpz,b280wpz
|
|
KorTexx |
22 Apr 2003, 22:33
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 9 April 03 From: On the road |
Super e de 95.. cea de 98 e numita 'super plus' sau asa ceva.
|
-------------------- |
|
RoadRunner |
22 Apr 2003, 23:54
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 April 03 From: Bucuresti |
Salutare!
Eu bagam benzina 95 de la Petrom. Si acum am probleme cu motorul. Merge aiurea la relanti, consuma mai mult, nu mai trage asa cum trebuie si asa mai departe. Am fost si mi-am curatat injectoarele la aia la Pitesti. A mers OK cam 1000 de km si apoi tot prost. Am incercat si solutii din alea de curatat de se gasesc pe la benzinarii. Nimic. Acum bag benzina numai 98 si merge din ce in ce mai bine. Din cate stiu eu pe langa calitatea si cifra octanica mai mare, benzina 98 mai are si ceva aditivi care curata motorul, injectoarele etc asa ca va sfatuiesc sa folositi numai 98. Numai bine! |
--------------------
Citroen
C4 Coupe
- -
|
|
Valentin |
23 Apr 2003, 12:46
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti |
Ieri am facut un drum la Piatra Neamt dus-intors. Am bagat benzina de la Petrom de 98 Euro 3 (26 350/l). Se simte bine. Pana acum bagam numai 95 tot de la Petrom. Accelereaza super bine.
Comsum la 685 Km - 37.4 l => 5.45 la 100 de km. Dar am observat o chestie: eroare la kilometraj si cred ca implicit si la jurnalier de arpoximativ +3.5%. Deci la 100 de km parcursi (verificat pe borne) jurnalierul indica 103.5. De aici => un consum de 5.8 la 100 de km in conditiile in care am mers in general cu 100-110, iar in unele cazuri, drumul fiind super liber si bun, i-am dat si 160-170 (6-7 ori) pe distante (10-15km) destul de mari (dupa parerea mea), |
-------------------- |
|
spooky |
1 May 2003, 10:27
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 16 February 03 From: Bucuresti |
98 pun si eu si sunt multumit. luni am fost la Tg Jiu si-n-apoi. consum am obtinut 5.8% (670km si 39l consumati) in conditii de mers in afara si in oras si cu aer conditionat. am fost surprins de consumul overall, si in general am mers 60-70 pentru ca nu prea era loc de mai mult si unde s-a putut 90-100. doar pe autostrada 100-110... ah... si am mai stat si in spatele politiei (50-60km/h) vreo 50km. ACul l-am bagat pe autostrada cam jumatate din distanta, adica vreo 50km.
apropo, se supara politia, care avea si radar, daca ii depasesc cu 70 cand ei merg cu 60? daca eram in afara localitatii nu mai intrebam... |
--------------------
Dacia
SupeRNova
- B-43-PHP
|
|
2 May 2003, 18:38
Post
#13
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) |
Presupunand ca benzina e fara apa in ea si are chiar cifra indicata, voi chiar credeti ca CO98 face vreo diferenta pe DSN fata de 95? Adica e mai rezistenta la detonatii -- dar nici aia de 95 nu detoneaza precoce.
De ce-ar marge masina mai bine, mai nervos, etc? Sunteti siguri ca nu e autosugestie? Ieri am pus si eu 98 si n-am vazut nici o diferenta, mergea la fel. Dar apoi am inceput sa ma autosugestionez, si dupa 5 minute a functionat, chiar mi se parea ca merge mai bine! Dupa aia m-am dat la loc si iar mergea ca inainte, etc. |
-------------------- |
|
Aciduzzu |
2 May 2003, 19:24
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 17 April 03 |
QUOTE Dupa aia m-am dat la loc si iar mergea ca inainte, etc. Betoooon! Absolut "BETON" faza cu "...dupa aia m-am dat la loc..." Adica Dupa aia mi-am dat reset la "autosugestie" si pac! mi-am revenit la normal! Vreau si eu rutina asta sa o implementez in creierasul meu! Super! |
-------------------- |
|
RoadRunner |
3 May 2003, 08:34
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 April 03 From: Bucuresti |
Eu unul (dupa ce am incercat si OMV 98 Super Plus) am zis hai sa incerc si Shell Racing 99+ (32000 lei / l ). Ei se lauda ca are cifra octanica peste 99, combustibil de curse etc. Nu am simtit nici o diferenta fata de 98 standard OMV.
Trebuie insa sa acceptam ca benzina reprezinta totul pentru motor si diferentele EXISTA, nu doar le simtim noi. Cand am facut trecerea de la Petrom 95 la "orice" 98 (de obicei OMV) se simte o MARE diferenta (motorul mai putin zgomotos, putere un pic mai mare etc) si nu a fost autosugestie. Daca ar fi fost autosugestie atunci cand am bagat Shell Racing trebuia sa prind 200 lejer sau daca nu macar sa fac pe careva cu un BMW ceva (eu asa imi imaginam ) si ca sa vezi, mergeam pe highway si treceau aia pe langa mine de abia ii vedeam. |
--------------------
Citroen
C4 Coupe
- - Beep! Beep!
|
|
GeorgeB |
3 May 2003, 11:01
Post
#16
|
the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti |
si eu am avut benziva v-racing si SE SIMTE DIFERENTA (scartz in a III-a)!!!!! sa va vad cu petrom 95.
sau facem alfel, liniuta, eu cu +99 voi cu petrom 95 (cine ajunge primul dincolo???? |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Stilo |
1 Jun 2003, 15:30
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 1 June 03 |
Din 2000 pana in iarna am facut 27000km cu un Cielo Executive luat de nou. A fost penultimul din productia 1999-2000 luat in august 2000. Productia se relua prin octombrie. Oricum, ideea e ca in iarna i-au fost shimbate pistoanele, segmentii, rulmentii din cutie si sincroanele. Mentionez ca nu alerg cu masina si incerc sa o protejez cat mai mult. Cu ocazia acestor inlocuiri majore mi-au fost curatate si injectoarele care au inceput sa tzacane ciudat cand accelerez, dar numai in sarcina, nu si la relanti. Cu cat motorul era mai subturat si acceleram cu atat zgomotul era mai puternic. M-am dus inapoi la CityCenter si mi-au spus ca avansul e OK dar trebuie sa-i pun benzina cu CO mai mare sau un "octane booster". Intr-adevar, inainte de un drum la munte am facut plinul cu 98 de la OMV si am pus si un aditiv din ala pentru cresterea cifrei octanice. Masina am mers perfect si nu a tzacanit nici macar o data. De atunci pun numai benzina buna.
Apropo, cu Premium fara Pb de la Petrom in motor, testerul de la service a citit CO=90. In plus daca pun benzina buna=scumpa ies tot la acelasi pret pe km pt ca nu trebuie sa calca pedala asa tare pentru aceleasi performante, deci consum mai redus. |
-------------------- |
|
bogdan_o |
1 Jun 2003, 22:35
Post
#18
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Eu, pe un break din '96 cu motor de 1600 pe carburator i-am pus acum vre-un an benzina fara plumb si i-am mai bagat si un octane booster pe care l-am luat din Metro. Am simtit o diferenta majora. Parca nici nu mai era msina mea. Tragea saracul motor de n-aveam treaba. Am mers asa cam 600 km. DAR, cand m-am dus in service cu ea pentru inlocuirea unor bucsi le-am zis si celor de acolo de experimentul meu. Mi-au zis ca sunt nebun si ca o sa distrug motorul (supape, pistoane, camasi etc). Au zis ca arderea se produce mult mai violent si ca, desi motorul trage mai bine, il uzez prematur. De atunci am renuntat la octane booster, dar tot alimentez cu fara plumb ca parca trage mai bine decat cu premium. I-am mai bagat un tratament de motor Dura Lube (tot din Metro) si merge de n-am treaba chiar daca iarna nu porneste ca in reclama. Oricum e mai bine ca inainte. Revenind la partea cu uzura prematura a motorului prin folosirea unei benzine cu cifra octanica prea mare am intrebat si in alte service-uri si mi-au spus acelasi lucru. Deci, oameni buni, nu va mai bucurati de cativa cai in plus ca nenorociti motorul. Sfatul e valabil pentru cei fara timp si bani.
Daca stiti voi altceva, astept sugesii. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
ve |
2 Jun 2003, 08:24
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 |
Problema ta cu uzura prematura nu vine de la CO ci de la benzina fara plumb. Breakul tau din '96 merge cu benzina normala ("cu plumb"). Diferenta e ca ungerea la motorul tau se face mai bine cu aceasta benzina si nu cu cea fara plumb. E mult mai bine sa bagi CO98 dar cu plumb. Unde gasesti asa ceva nu mai stiu. Eu cand aveam dacie pe carburator bagam de la MOL 98 cu plumb si se simtea bine de tot diferenta dar si diferenta de pret era cam mare.
Eu am simtit diferenta la benzina de 98. Am bagat de 98 de la OMV (fara plumb ca acum am o supernova) si mototul a mers mai bine, era mai silentios, nu mai trepideaza si nu se mai aude la relanti, demaraj un pic mai bun. Consumul nu l-am facut dar parea un pic mai mic. Nu cat sa anuleze diferenta de pret dar mai mic. Dacia recomanda benzina cu CO minim 95. Deci 98 nu are cum sa ii faca rau deloc. Doar benzinele cu CO foarte mare pot sa afecteze motorul dar aceste benzine nu se gasec in benzinarii asha ca nu va faceti probleme. |
-------------------- |
|
DSops |
2 Jun 2003, 08:48
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara |
Mai mare decat CO98 nu poate fi decat CO99, pentru ca la CO100 fierbe...
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
GeorgeB |
2 Jun 2003, 15:17
Post
#21
|
the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti |
am facut niste calcule in functie de benzina bagata si iata:
cu benzina omv 95 - consum 10 cu benzina petrom 95 - consum 12 cu benzina omv 98 - consum 9 valorile sunt toate cu a/c pornit !!! mersul meu , este asa cum se stie , nici prea linistit , nici prea ... linistit si consumul mi se pare mai mult decat OK!!! |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
ve |
2 Jun 2003, 15:28
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 |
Pare destul de realist ce ai zis aici despre diferentele de consum.
Eu am obtinut acelasi consum cu OMV98 in iarna (pe alea -20 grade C) cu asta de acum cu OMV95. Oricum din cifrele tale reiese ca petromul de 95 nu prea e de 95... Banuiesc ca ai mers numai in oras de ai scos consumurile astea dar mi se par oricum cam mari. Eu de 8 la suta nu trec nici in oras (e drept fara AC). |
-------------------- |
|
Stilo |
2 Jun 2003, 15:50
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 1 June 03 |
1. Intr-adevar, 95 de la Petrom nu prea e 95 ci mai mult 90 dupa cum ziceam mai mult.
2. Pentru cel care pomenea de uzura prematura a motorului din cauza benzinei prea puternice, eu cred ca benzinaCO98+octane booster aproape ca ajunge la un 98 real, deci nu e cazul sa vorbim de uzura prematura. 3. CO100 fierbe? |
-------------------- |
|
ve |
2 Jun 2003, 16:03
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 |
1. Corect
2. Eu nu vorbeam de benzinele care sunt in benzinarii. Astea nu au cum sa treaca de 99. Eu cred ca 98 OMV se apropie de 98 si fara booster. Se vorbea pe aici ca daca bagi benzine cu CO mare iti strici motorul. E adevarat: sa nu bagati benzina de avion (nu din ala cu reactie) ca va stricati motoarele dar di astea de pe piata slabe sanse sa fie cu CO pre mare. La benzina cu pb/fara pb nu e problema de CO. Motoarele se strica pentru ca ungerea se face si cu ajutorul tetraetilului de pb din benzina cu pb. Invers, la motoarele moderne se duce catalizatorul daca se foloseshte benzina cu pb. Sunt motoare fara catalizator care merg si cu fara pb dar astea sunt exceptia nu regula. 3. Cum sa fiarba? |
-------------------- |
|
DSops |
2 Jun 2003, 16:38
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara |
Fierbe apa din benzina...
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
bogdan_o |
2 Jun 2003, 18:48
Post
#26
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Ideea este ca daca ii bagi o benzina gen OMV care are cele mai mari sanse sa se apropie de CO98 si ii bagi si octane booster, atunci iti paradesti motorul cum era sa fac eu. Daca pe de alta parte ii bagi de la Petrom CO95 (de fapt CO90) atunci poti sa ii pui si mama octane booster-elor ca tot nu pateste nimic.
Apropo, am auzit ca unii mai baga spirt in rezervor, cica sa scoata apa. Eu stiam ca alcoolul tehnologic face treaba asta. Spirtul (mai ales astea noi) mai are si alte chestii prin el dar daca intr-adevar scoate apa, cred ca trebuie sa bage vreo 2 litri la un plin, la cata apa e in benzina din Romania. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bogdan |
3 Jun 2003, 07:10
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara |
Eu am mai pus alcool tehnic in rerzervor azi-iarna, tocmai pt a scapa de apa si intr-adevar n-am avut probleme. Asta pt ca alcoolul se amesteca cu apa, pe cand benzina nu. Puneam cam 2-300 ml la fiecare plin.
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
DSops |
3 Jun 2003, 08:21
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara |
Si eu am pus, hic, tzuica in rezervorul de spalat parbriz. Hic, greseala mea...
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
51GGS |
4 Jun 2003, 13:32
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 May 03 From: constanta |
Eu de cand am luat masina (DNS CLIMA sept.2001) am folosit numai Shell Racing la pret max pentru un lityru de benzina in RO. Insa pot spune ca ma minunez de puterea acestui combustibil!! ESTE SUPER!!
Am 11500 km si daca te vei uita la interiorul tevii de esapament vei constata culoarea gri fara rugina si afumatura! In concluzie calitatea benzinei folosite se cunoaste la gura tevii de esapament. Nu mai spun de calitatea functionarii motorului. Consumul realizat-vara: la drum intins: 6,6l la drum de oras: 7,2l am adaugat si consumul pentru aer conditionat; -iarna- la drum intins:6,6l la drum de oras:11,0l am adaugat deasemeni si consumul pentru aer conditionat folosesc aerul conditionat si iarna conform cu indicatiile fabricantului, ajuta mult la dezaburire! Sper sa fiu de folos pentru cineva! |
-------------------- |
|
MoneyTalks |
9 Jun 2003, 19:15
Post
#30
|
- Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland |
QUOTE am facut niste calcule in functie de benzina bagata si iata:
cu benzina omv 95 - consum 10 cu benzina petrom 95 - consum 12 cu benzina omv 98 - consum 9 valorile sunt toate cu a/c pornit !!! mersul meu , este asa cum se stie , nici prea linistit , nici prea ... linistit si consumul mi se pare mai mult decat OK!!! Am facut si eu experiente cu benzina de 98 si... o sa renunt la ea! Teste: - cu benzina 95: .....viteza intre 80-180km/h, media 130km/h, consum 6l/100 .....viteza intre 140-180km/h, media 160km/h, consum 7.1l/100 - cu benzina 98 (OMV Romania si super plus Austria) .....viteza intre 140-180km/h, media 160km/h, consum 8.6l/100 .....viteza intre 0-140km/h, media 100km/h, consum 10l/100... :roll: Concluzie: cu benzina de 98 consumul creste cu pina la 3l/100km!!! Later edit: datele de mai sus sint cu clima pornita. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2024 - 09:00 |