DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dintr-o Dacia de serie una de grupa "A", tuning super detaliat

bodel
post 13 Nov 2004, 13:05
Post #1


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Cateva date tehnice cu privire la pregatirea masinii Dacia 1300 pentru a corespunde grupei A.
Motorul de la care s-a plecat este cel de serie(1298cmc), pastrindu-se sistemul de alimentare original.In urma modificarilor ce le prezint mai jos se ajunge la circa 75C.P. la 7500rpm. In acest fel performantele masinii cresc simtitor ea realizand viteza de 100km\ h, cu start de pe loc in 11,5 sec fata de 19 sec in versiunea de serie.
Se pastreaza blocul motor original care pentru grupa A nu necesita neaparat cine stie ce inbunatatiri speciale. Chiulasa in schimb sufera cele mai multe modificari. Se incepe cu o ingrijita lustruire a canalelor de admisie si evacuare pentru evitarea formarii punctelor calde defavorabile arderii. Atrag insa atentia ca aici trebuie lucrat cu mare grija, astfel ca prin operatia de lustruire sa nu se depaseasca dimensiunile constructive cu mai mult de 4% ,asa cum se prevede in fisa de omologare a masinii. Dimensiunile canalelor de admisie si evacuare specificate in fisa de omologare (la nivelul inbinariichiulasei in galerie) sunt de 29+-0.165mm pentru admisie si de 28+- 0.5x23=-0.5 mm pentru evacuare(canalul de evacuare fiind oval).
va urma biggrin.gif

This post has been edited by bodel: 14 Nov 2004, 00:04


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 13 Nov 2004, 20:47
Post #2


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Cu doar 75 cai nu ajungi la 100 in 11.5 secunde, decat daca ai o cutie foarte scurta, ajungand la maxim 120 in a 4 a.
Astept continuarea.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 14 Nov 2004, 00:03
Post #3


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Hai ca a venit si contiunarea:
Pentru marirea sectiunii de trcere a gazelor, se larges scaunele de supapa cu 1.5mm, ceea ce reclama folosirea unor supape cu diametrul mai mare(35mm la admisie si 31.5mm la evacuare fata de 33.5mm si respectiv 30mm in versiunea de serie ).
O ultima operatie executata asupra ciulasei este frezarea planului de asezare pe bloc, astfel incat inaltimea acesteia se reduce cu 3.5mm ajungandu-se la un raport volumetric de compresie de 10.75:1; deasemenea tot la chiulasa se monteaza arcuri de supapa mai tari decat cele de serie(40kgf in loc de 32kgf) pentru realizarea unei mai bune urmarir a profilului camei de catre tachet la regim ridicat de turatie.
Tot de serie se folosesc si pistoanele care insa se lustruiesc in cap pentru evitarea formarii punctelor calde.
Bielele se supun unei operatii de usurare si lustruire dar fara a cobora sub 465g, greutatea minima admisa de regulament. Mare grija ca cele patru ansambluri piston-bolt-biela sa fie egale in greutate pentru realizarea unui motor cat se poate de echilibrat la toate regimurile de turatie.Se utilizeaza o volanta de Dacia 1310 care este mai usoara si permite montare unui ambreiaj mai mare diametrul de 180mm.


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 14 Nov 2004, 00:20
Post #4


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




In privinta axului cu came s-a optat pentru unul cu inaltimea de ridicare de 6.2mm (inaltime maxima inpusa prin regulamet, dacas e pastreaza jocuri normale la supape) si 316 grade RAC diagrama fiind insa libera in functie de posibilitati.
Galeriile de admisie si evacuare se slefuiesc pe canale pentru o mai buna scugere a gazelor.Se foloseste un carburator 32-IR-MA-2A cu difuzorul de 27mm , fata de 25.5mm la vechiul tip.Aici singurele operatii admise sunt cele de slefuire, precum si montarea libera a jiclorului de benzina ce se determina ca dimensiune prin tatonare.
Sistemul de franare se inbunatateste prin adaptarea unei pompe servo si a discurilor ventilate.
Cutia de viteze ce se foloseste este cea de serie la care se monteaza un grup conic mai scurt (8X33).
Pentru coborarea centrului de greutate a masinii se scurteaza arcurile de suspensie cu cate 2 spire iar pentru rigidizarea ansamblului se folosesc bare antiruliu de 24 mm diametru.
Caroseria se doteaza cu o centura de siguranta in 3 puncte, cu roll-bar si cu extinctor de 5 kg, ecipamente obligatorii prin regulamentul FIA


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 14 Nov 2004, 02:40
Post #5


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




de la ce masina se iau discuri ventilate care sa se potriveasca la berlina ???? de unde mai faci tu rost de bara antiruliu de 24 mm ???? daca vrei sa ai un sistem mai bun de franare monteaza pe masina o pompa de servo de papuc (este mai mare), discurile de pe fata dale gauri in laterale adica le faci ventilate (nu se sparg pt ca sunt groase daca le gauresti dupa schema care se folosea intrun timp la raliuri pe care o caut si eu), pe spate poti monta o punte de renault 18 (are tamburii mai mari sau poate gasesti una cu discuri), dati jos repartitorul de pe spate de la frana (daca ai un mecanic bun de frana) ; suspensi cumpara arcuri de nova spate si punele pe fata si pe spate iar pe interior mai pui un arc de frana de tren taiat la jumatate tot la fel si pe fata si pe spate, amortizoare modificate (sunt niste baeti care fac asa ceva din amortizoare uzate) ; barile antiruliu poti sa pui 2 bari pe fata si 2 bari pe spate ; pneuri incearca sa iei dupa parerea mea un 175/60/13 eu sunt foarte multumit de ele si daca vrei sa exagerezi ia niste pneuri de 185/45/13 dar iti trebuie jante mai late adica iei o janta normala de dacie o tai pe din doua montezi un distantier de cel putin 2cm si le sudezi la loc ; ce arcuri se pot monta mai tari la supape, caut si eu si nu gasesc ??? daca vrei sa iti faci un motor de raliu dc sa pui in el un set motor standart cand poti sa iti pui un set motor mahle care are in el si aliaj din teflon care rezista la temperaturi ridicate sau unu setcar care are pistoane usurate si cocosate (daca mai gasesti) si ar trebui sa ai termostatu gaurit ca sa nu iti fiarba motorul; iar pt raliu iti trb un grup conic de 8x35 (este si mai scurt decat de cel de 8x33); poti sa mai usurezi volanta si arborele (erau niste poze pe aici intrun timp cu asaceva) si urca mai repede in ture; poti sa iti montezi sistem de esapament din inox fara site si toba sport fara site; eu nu crd ca din ce ai zis tu poti obtine 75 de cai putere si nici macar cu un carburator dublu sincron sau dublu corp normal !


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 15 Nov 2004, 19:43
Post #6


Unregistered









Ma nu prea ma pricep.. spun si eu doar ce am auzit de la altii
era un mecanic la dacia servis in cluj pe dorobantilor
acolo mi-am dus masina acuma vreo 2 sapt
si l-am intrebat daca stie cum sa-i cresc puterea
si mi-a spus ca daca pun un carb dublu corp de oltcit scot toba si o fac doar cu filtru in spate sa nu comenteze politisti cresti puterea cu vreo 18-19 cp
si din 54+20(rotund)=74
si deja ai 74 de cai
pui benzina de 100+ si ai 75 cp smile.gif)
asa mi-a zis ala...
apoi nu-s ce sa zic
nu ma bag eu am spus doar ce am auzit
daca m-am bagat aiurea-n seama ma scuzati


--------------------
Go to the top of the page
+
cristidb
post 15 Nov 2004, 21:25
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




bodel lasa-ne cu chestii din astea..... Nu scoti tu din motorul de 1300 20 de cai in plus cu galerii lustruite si carburator amarat de 1,4.
Arcurile taiate sunt improvizatii nu tuning.
Daca ai ceva interesant de spus legat de tuningul la dacie spune. Ma refer la dimensiunile axei cu came, carburatoare folosite, aprinderi etc. Nu spune generalitati ca pe astea le stiu toti copiii.
DACIA-Wrc daca un motor de 1300 cu carburator de oltcit si fara toba scoate 74 cai atunci eu cat scot cu 1600, carburator de nova (mai mare decat cel de oltcit) si esapament sport de inox? 100 de cai? biggrin.gif As vrea eu. Bucura-te daca scoti 5 cai din carburator (daca e de 1300 ai toate sansele). Nu scoate tobele ca te doare capul dupa aceea. Dupa un drum de 200 km fara tobe o sa le pui urgent inapoi. De filtru la esapament nu am mai auzit pana acum

This post has been edited by cristidb: 15 Nov 2004, 21:28


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 16 Nov 2004, 00:47
Post #8


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Motorul de 1.6 are cuplu mai mare, dar nu poate fi dus in turatie mare. Trage pana la 6000 maxim, cu axa pe 320, compresie 10.5:1, etc, "mici modificari"
Pe cand cel de 1400 are cuplu un pic mai mic, dar cu aceleasi modificari il duci sa traga pana la 7500 ture.
Se poate duce motorul tau de 1.6 in 150 cai (la 6500 ture) fara supra-alimentare.
Astea cu toba si carburator de oltcit sunt aberatii.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 16 Nov 2004, 01:20
Post #9


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Cristidb daca nu crezi este problema ta astepta sa scanez articolul si o sa te convingi singur. Nu am scris nimic dupa cum mi-a venit la mana am postat un articol scris de ing.Horia Andronic, din o revista mai veche.
Vorbesti de tuning si pun pariu ca nici macar o banala aprindere electronica nu ti-ai montat pe masina; vorbe spun multi, fapte putini fac... respect SGM-ului.


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reedeemer
post 16 Nov 2004, 01:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 29 October 04




ma bag si eu in vorba, dar nu prea vad cum sa faci motor de 1.6 la 150 de cai fara carburatoare monstru, chiuloasa de cine stie ce renault 5 gt si arbore cu came de peste 300 de grade. daca va duceti la chestia asta si i dati totul fara turbo si boost valve o sa va duca la exact 81 de cai. mi se pare foarte aproape de adevar. nu poti sa scoti din galerie lustruita mai mult de MAXIM 4-5 cai la un motor de 60-70 de cai.
alea cu carburatoare de oltcit si fara finala= 20 de cai sunt utopii, cum a zis si B-34-SGM. ati vazut ce si-a facut el la masina de a scos ceva din ea. deja peste 90 de cai inseamna regandire si modificare totala a admisiei, evacuarii, echilibrarii.
toti se gandesc "mah, daca aia au reusit prin anii '60 sa scoata din motor de renault 12 160 de cai (parca cam atat are un gordini), e floare la ureche sa scot din 1298'u sau 1396'u meu vreo 15-20 de cai daca frec galeriile de evacuare cu un burete de vase". sa nu uitam ca nenea gordini a fost cine a fost, nu un mecanic de la dacia service. mie de exemplu mi-au prezis ca o sa mi se gripeze motoru' de vreo 2 ani, pt. ca presiunea la ulei nu se ridica de pe linia rosie. ha! si acuma merge(cu 1 litru de ulei papat la 500 de km, da' merge tongue.gif )!
aia de la dacia service in general habar n-au de altceva in afara de schimbat rulmenti la roata si saboti de frana. daca motorul urca mai usor in turatii cu chiuloasa alezata si fara toba intermediara sau finala, nu inseamna ca ai automat 75 de cai. e si efectul de placebo la mijloc. eu am bagat datele de la motorul de 1396 in dyno2000( un program de simulare a motoarelor) si cu un arbore cu came superagresiv, compresie de 11:1, filtru aer sport si evacuare tot sport, programul zice ca se poate scoate maxim 88 de cai.
scuze daca m-am intins, dar am tot rasfoit pe forumul asta si in mare parte am vazut numai aberatii de genul "turbo cu cooler de calculator" blush.gif . doar vreo cativa inteleg cu adevarat cum e fenomenul asta cu tuningu' si fac lucruri faine. bravo lor (se stiu ei care sunt happy.gif )!
p.s.: pentru cine nu vrea sa-si "tuneze" motorul dupa ureche, le recomand Smokemup, ca sa vedeti cam ce se poate scoate din motoru' de daciuta.


--------------------
Honda Civic 1.6 VTEC - de germania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reedeemer
post 16 Nov 2004, 02:09
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 29 October 04




si ca sa fie treaba treaba, nu trageti in mesager, dar ia uite aici: gordini. se pare ca cineva(habar n-am cine fabrica ceva kit de renault gordini) ca sa se bucure si muritorii de rand de geniul lui. biggrin.gif
.
configuratia arborelui cu came la r12 gordini:
7701452043 - R12G
Inlet Valves
opens BTDC 40 deg
closes ABDC 72 deg
Exhaust Valve
opens BBDC 72 deg
closes ATDC 40 deg

7700524884 - 1600cc Racing
Inlet Valves
opens BTDC 53 deg
closes ABDC 83 deg
Exhaust Valve
opens BBDC 83 deg
closes ATDC 53 deg

trebe cautat in ceva dictionar ce inseamna btdc abdc si celelalte.


--------------------
Honda Civic 1.6 VTEC - de germania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 16 Nov 2004, 08:55
Post #12


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Axa vrajita de gordini (curse) este pe 316 grade, numai de aici se castiga enorm in putere.
Poti sa ai un carburator mic, dar daca axa permite ca supapele sa stea mult deschise, va intra destul de multa benzina.
O sa incerc si eu o axa pe 320 grade, sa vad cum se comporta, un lucru e clar imi trebuie o pompa de benzina capabila, altfel se va golii instant camera de nivel constant a carburatorului.

Din motor de 1300 , Gordini a scos 103 cai (Renault 8 gordini 1300, serie), deci 75 cai se scot din 1300 "din glezne"
Motorul de 1300 il duci in 130-140 cai relaxat, numai bani sa ai sa il faci, si sa nu te intereseze fiabilitatea.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bytzu
post 16 Nov 2004, 09:17
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti




las' c-am scos io din al meu fum....si acuma plang...


--------------------
Renault 12 - B-22-MZN
also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 16 Nov 2004, 11:19
Post #14


Unregistered









cristidb
eu am spus ce o zis unu ca se poate face
nu am spus ca am facut eu sau ca`i sigura treaba
nici eu nu cred dar stiu ca cu carb dcorp scoti ceva putere
da scoti si mai multi bani la benzen
la mine la bloc este un mos..la vreo 60-65 de ani
si avea o dacie 1300 frantuzeasca si o zis ca o data o bagat kerosen in rezervor si in 3 zile nu o mai avut cauciucuri si si`a facut motoru dupa 1000 km dupa ce o bagat kerosen
smile.gif)
am gasit undeva pe ceva site american dacia 1310 cu motor de gII 16v turbo de 130-135 de cai
si s`o potrivit de minune
eu acu ma duc la scoala
deseara cand revin o sa caut site`ul sa va arat sa va da`ti si vi cu paprerea


--------------------
Go to the top of the page
+
cristidb
post 16 Nov 2004, 12:19
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(bodel @ 16 Nov 2004, 03:20)
Cristidb daca nu crezi este problema ta  astepta sa scanez articolul si o sa te convingi singur. Nu am scris nimic dupa cum mi-a venit la mana am postat un articol scris de ing.Horia Andronic, din o revista mai veche.
Vorbesti de tuning si pun pariu ca nici macar o banala aprindere electronica nu ti-ai montat pe masina; vorbe spun multi, fapte putini fac... respect SGM-ului.
*


Mi-am montat aprindere electronica. Singur tongue.gif . Nu am tuning la masina. Doar cateva mici modificari nesemnificative.
Cat despre cunostintele mele de mecanica, am facut cam orice reparatie posibila la dacia berlina si nova.
Daca esti asa cunoscator in ale tuningului si crezi ca ai masina peste 75 de cai te astept sa imi demonstrezi ca e mai tare decat o nova aproape standard - "vorbe spun multi, fapte putini fac... "


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reedeemer
post 16 Nov 2004, 12:46
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 29 October 04




n-am zis ca nu se poate face. se pot scoate 160 de cai din motor de dacie, dar cu fiabilitate <=0... eu zic, din cate am citit si vazut, ca un motor astfel pregatit nu tine mai mult de 10000 de km. pe bune. SGM, nu crezi ca e cam mult 320? ma rog, daca nu vrei decat senzatii, fara fiabilitate, COOL MAN! 243.gif despre pompa de benzina, eu zic ca iti trebe una electrica de motor turbo.
r12 gordini avea supape in v(fata de linie), alezaj 77mm(73 standard), 83 cursa(77 standard), 10.25:1 compresie(8.50:1 standard), supape admisie de 42.10 fata de 33.5 si evacuare 35.35 fata de 30.30. plus 2 carburatoare weber 45.
am facut si eu prostia cu benzina super-usoara(de aici mananca 1 kil de ulei la 500 de km). hehehe! pana s-a terminat benzina am facut 2 cielo si 1 opel astra cu a patra(160 si ceva).


--------------------
Honda Civic 1.6 VTEC - de germania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 16 Nov 2004, 13:17
Post #17


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Poate citeste cineva si se apuca sa bage kerosen in rezervor, asteptand minunea sa fuga masina. NU FACETI ASTA!
Kerosenul este de fapt un gaz lampant, foarte filtrat, care nu se aprinde de la scanteie. Este folosit la motoarele cu reactie, nu la cele cu aprindere prin scanteie.
M-a amuzat rau faza cu kerosenul si facutul motorului dupa 1000 km.
O sa mearga mai prost ca inainte cu kerosen amestecat in benzina, iar cu keorsen 100% nici macar nu va pornii motorul.

Nu confundati BENZINA DE AVION cu KEROSENUL. Avioanele cu elice au motor in stea cu aprindere prin scanteie, dar nu stiu ce cifra octanica are benzina folosita.

Ca fapt divers, la o compresie 8,5:1 poti sa bagi si benzina cu CO 120, tot aceesi putere va avea. Daca se mareste compresie la 13:1 atunci se justifica benzina de 120, si va creste puterea.

Axa cu came nu influenteaza fiabilitatea masinii. 320 grade, bineinteles ca nu e mult, a fost pusa astfel de axa pe motoare Gordini de serie. Numai ca pana la 4000 ture masina nu sa sa aiva cuplu. Pe mine ma intereseaza sa fie eficienta la turatie mare.

Motorul meu are 20 mii,merge perfect, si vede zilnic 6000 ture.Smecheria este ca am stiut cum sa il rodez, lucru care conteaza enorm.
O sa il salt la 120-130 CP, si o sa tina garantat un set 100 mii km. Acum are 85-90 CP


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reedeemer
post 16 Nov 2004, 22:25
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 29 October 04




am bagat benzina de curatatorie chimica, foarte usoara(era ca acetona). din fabrica chiuloasa mea era ovalizata, asa ca am alezat-o cam 1,5 mm. stiu si eu ca nu creste puterea o benzina cu cifra octanica mai mare, ci una cu putere calorica mai mare(de ex. cum au nebunii aia metanol pe dragstere).
ceva diferenta s-a vazut, v-am spus ca i-am dat 160 cu a-4-a, eram pe la vreo 6000 si ceva de ture si mai avea un pic de viata in ea, dar a venit o curba. nu diferenta de putere,mai degraba de turatie, pentru ca in mod normal nu urca peste 5000 nici moarta(carburator monocorp standard).
SGM, am vazut ce ti-ai facut la motor si se vede ca te pricepi, jos palaria si bafta in continuare. cand o sa le dai peste fata la de-aia cu gsi-uri si calibre, sa faci si poze! biggrin.gif din primavara o sa ma apuc si eu sa schimb ceva pe la motor, si-asa trebe bagat alt set, nu mai am presiune la ulei deloc, m-am gandit la o modificare totala. adica o sa dau motorul jos si pana nu scot vreo 110 cai din el nu ma las(fac eu rost si de bani). ma gandesc la un supercharger( nu stiu inca daca gasesc pentru motor pe carburator).


--------------------
Honda Civic 1.6 VTEC - de germania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 16 Nov 2004, 23:16
Post #19


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Mai am mult de lucru la motor, am facut unele greseli, de care nu mi-am dat seama pana acum. Mai pot sa ii maresc foarte mult puterea.
Bafta cu masina ta. 110 Cp ii scoti si daca il lasi aspirat!


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMihai
post 16 Nov 2004, 23:24
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 772
Joined: 5 June 03
From: PITESTI




Tot nu inteleg de ce vrei sa o faci de grupa A.. asta inseamna motoare de 2l .. cea mai indicata grupa pt tine ar fi grupa N1.6 ..


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 110cp Noir Nacre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 17 Nov 2004, 12:14
Post #21


Unregistered









sgm-ule
ase o zis mosu
poveste cu kerosenu o spune la tata lumea
si cu facut motorul
cand esti in cluj 0741174458 i nr meu
da`mi sms sau tel si te duc la om sa`i auzi povestea
sa nu zici ca`i inventzie de`a mea


--------------------
Go to the top of the page
+
BasIc
post 17 Nov 2004, 12:33
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




QUOTE(DACIA-Wrc @ 16 Nov 2004, 13:19)

deseara cand revin o sa caut site`ul sa va arat sa va da`ti si vi cu paprerea
*


??????..ai uitat....
chiar eram curios!


--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 17 Nov 2004, 15:47
Post #23


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Crede-ma ca habar nu are ce vorbeste.
Cum adica a facut motorul? L- facut ca avea mii de km facuti probabil!
Motorul nu se strica asa peste noapte , decat in cazul in care se rupe cena in el!
ce anume s-a stricat? batea un piston? batea linia? nu avea compresie? nu avea presiune de ulei? s-a rupt vibrochenul? s-a rupt o biela? s-a spart un piston?smile.gif)
Sa fim seriosi acum!


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 17 Nov 2004, 16:05
Post #24


Unregistered









sgm`ule
nu pot sa`ti spun mai multe detalii..doar ca asa o zis
ca o pus kerosen
3 zile masina o mers de i`o ramas cauciucurile pe asfalat
si apoi o trebuit sa desfaca motoru ca garnitura de chiuloasa s`o ars
nu`s exact
daca vi in cluj sa`mi un sms si ne intalnim si te duc la mos sa`ti zica el mai multe detalii despre ce si cum o facut el


--------------------
Go to the top of the page
+
leka
post 17 Nov 2004, 21:37
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 17 November 04
From: Constanta




Benzina de avioane avea(ca se foloseste tot mai putin) cifra octanica undeva pe la 120. Ardea tot, garnituri de chiulasa si ce mai gasea ea pe acolo, inflamabil sau nu. Cei care lucrau pe aeroporturi o foloseau pt ca ei o luau moca. asta pana s-au prins cam ce efecte "beneficeare". O mai foloseau in cobinatie cu benzina cu cifra octanica f mica. Si cica mergea bine(batraneste)


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 17 Nov 2004, 23:51
Post #26


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Mai acuma fie ce o fii eu m-am apucat sa strang piese pentru la primavara, sau cine stie cand o venii caldura, sa imi fac si motor si suspensii si absolut tot.
O intrebare pentru cunoscatori:la motor ce piese difera de la 1397cmc la 1557cmc? in carte inafara de cilindrii, pistoane,segmenti si supapele de admisie nu difea nimic alt ceva dar totusi am vazut in magazine vilbrochen pentru 1557cmc !?
Poate ma ajuta SGM cu axa cu scame...?
PS : am gasit la un mosulica un Renault 16 TS maine ma duc sa vad in ce stare este motorul si Doamne ajuta poate poate ...


This post has been edited by bodel: 17 Nov 2004, 23:56


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cei7pitici
post 18 Nov 2004, 09:46
Post #27


Pilot de carute


Group: Members
Posts: 370
Joined: 24 January 04
From: Pitesti




QUOTE(bodel @ 17 Nov 2004, 23:51)
Mai acuma fie ce o fii eu m-am apucat sa strang piese pentru la primavara, sau cine stie cand o venii caldura, sa imi fac si motor si suspensii si absolut tot.
O intrebare pentru cunoscatori:la motor ce piese difera de la 1397cmc la 1557cmc? in carte inafara de cilindrii, pistoane,segmenti si supapele de admisie nu difea nimic alt ceva dar totusi am vazut in magazine vilbrochen pentru 1557cmc !?
Poate ma ajuta SGM cu axa cu scame...?
PS : am gasit la un mosulica un Renault 16 TS maine ma duc sa vad in ce stare este motorul si Doamne ajuta poate poate ...
*



Mai difera blocul, camasile , arborele cotit , volanta si chiuloasa cu toata echiparea ei. La r16 chiar daca motorul e varza i-ai chiuloasa complet echipata.


--------------------
Dacia 1410 Sport xxx - ag-08-umu
Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 18 Nov 2004, 11:26
Post #28


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Depinde ce urmaresti de la masina, pentru ce vrei sa o faci. Daca vrei sa o faci pentru liniutze,pentru urcat pe munte, pt stada, mergi doar tu in masina,mergi cu mai multi in masina, etc.
Eu ajung azi la intalnire, si iti explic cum stau lucrurile.
Motorul de 1.4 are cursa pistonului mai mica, si o sa reusesti sa il turezi pana la 8500 ture.
Motorul de 1.6 are cuplul un pic mai mare, dar nu sta deloc bine cu turatia. Nu trece de 6500, nici macar cu usurari al motorului.
(8500 si 6500 ma refer la turatia pana la care trage motorul, adica unde e recomandat sa schimbi treapta).
Blocul de 16 TS este total diferit de cel de dacie, nu ai ce sa adaptezi de la el la motorul de dacie.

Iti explic cum sa faci din 1.4 - 1.6, numai sa-mi spui scopul masinii.
Eu unu as merge pe 1.4, iti permite turatii mult mai mari decat 1.6.
Trebuie sa cumperi set (cu garnituri de cauciuc sau cupru,depinde de care ai acum), vibrochen, baie de ulei, (daca ai tipul vechi cu garnituri) Si atata. Daca lasi chiuloasa de 1.4 o sa ai un raport de compresie foarte mare ( mi-e lene acum sa caut datele tehnice si sa ti-l calculez)

Eu am fost nevoit sa merg pe 1.6 datorita chiuloasei de alpine, care are o camera de ardere foarte mare, si nu am gasit pistoane cocosate de renault alpine, chiar daca gasesm nu le putem folosii, pentru ca din chiuloasa s-au luat cam 3 milimetrii.... Eu as fi obtat pt 1.4!

Depinde ce buget ai, poti sa scoti enorm de multa putere din 1.4, poti sa dublezi puterea de acum.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 18 Nov 2004, 11:54
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




bodel la ce masina vrei tu sa faci tuning? La berlina cu gpl?


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 18 Nov 2004, 17:20
Post #30


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Nu Cristi nu la dacia de zi cu zi care este cu gpl, mi-am mai cumparat de curand una din 87 adusa din Ungaria cu cutie de sport 4 trepte, sau nu stiu de ce dracu este ca oricum este mult diferita; vreau sa fac o dacie special pentru liniute


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 08:27
Forum Renault