DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frane spate, Incinge roata stanga spate

Rod
post 23 Nov 2007, 00:09
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 15 August 07




Am schimbat de curand sabotii de frana pe spate, nu pentru ca erau tociti, ci pentru ca am crezut ca o sa scap de harait... ei bine, nu a fost asa... in fine asta e alta problema...

De cand am schimbat sabotii, tamburul de pe stanga se incinge la un drum de 7-8 km in oras; la drum lung nu am probleme.. Mi-am zis sa incerc sa schimb si cilindrii de frana. Nu mai vreau sa merg in service si pentru asta, ca mi-a ajuns... am fost de 4 ori inapoi la dacoserv militari (unde am schimbat sabotii) si tot degeaba, de fiecare data mi-ai zis ca merge normal (pana se aseaza... etc)

Am cautat un tutorial si nu am gasit... As vrea sa stiu de ce scule am nevoie pentru operatia asa? si in special de cat este tubulara (aia mare) cu care desfaci piulita care tine tamburul...


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B-37-ROD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 23 Nov 2007, 00:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Las-o mai usor cu cilindrii.
Vezi mai degraba sa nu fie cablul de la frana de mana prea strans, reglat pt sabotii vechi.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rod
post 23 Nov 2007, 00:17
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 15 August 07




pai frana de mana a fost reglata de "meserias" dupa schimbarea sabotilor... si dupa, in cele 4 perindari pe la dacoserv mi-au slabit-o in 2 etape, acum tine la 11 dinti... mai este altceva ce pot sa verific legat de frana de mana?


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B-37-ROD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 23 Nov 2007, 01:17
Post #4


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Dar cand stai pe loc roata e infranata ? Ridica masina pe cric sau pe o rampa si invarte de roata, e infranata sau se roteste usor ?


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rod
post 23 Nov 2007, 18:11
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 15 August 07




am ridicat masina de spate si am invartit de roti, cea de pe dreapta se invarte lejer, dar cea de pe stanga cand tragi cu toata forta de ea, se face doar o rotatie, se aude frecatul sabotilor, si se opreste brusc... deci este cam infranata...

Ma gandesc sa nu fi ramas doar un pistonas al cilindrului blocat, ca i-am vazut pe "meseriasii" de mi-au schimbat sabotii batatnd in pistonase cu dornul si ciocanul...

Sunt pornit sa schimb cilimdrul, dar tre sa ma duc sa cumpar o cheie tubulara de desfacut taburul si nu stiu ce care sa iau, ce dimensiune? si eventual sa mai iau sculele care nu le am si imi sunt necesare...


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B-37-ROD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 23 Nov 2007, 20:01
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Rod,pentru piulita care prinde tamburul pe fuzeta iti trebuie un 30-32 inelara cu cot sau,ideal,o tubulara(piulita in sine e M20 x1,5 daca imi aduc eu bine aminte). Ai grija cand scoti tamburul sa nu strici rulmentul(bati cu ciocanul in tambur,dar cu grija!) Pe urma, prin gaura filetata a unui prezon bagi o surubelnita si invarti in sens trigonometric(invers acelor de ceas) ca sa aduci disopzitivul de autoreglare la zero.

Ti-am anexat o poza ca sa intelegi mai bine.

autoreglare.jpg ( Size: 17.83k ) Number of downloads: 733



Spor la treaba.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rod
post 24 Nov 2007, 01:59
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 15 August 07




s-a rezolvat, abia am venit de la test drive... am luat o bucata tubulara de 32 si o bucata teava prelungitoare de juma de metru si am tras si am tras (tare piulitza)... am facut si treaba cu autoreglarea, insa nu inteleg de ce am facut asta blink.gif . Adica, daca nu aduceam disopzitivul de autoreglare la zero ce se putea intampla? nu se autoregla la prima frana (sau la aerisire)? Poti te rog sa imi explici cu functioneaza mai exact autoreglarea blush.gif ?

Tamburul a iesit lejer, cu mana, fara a fi nevoie de ciocan, la fel si cele 2 suruburi de prindere ale cilindrului precum si prinderea conductei.

Cu noul cilindru nu se mai incalzeste, am bele roti de pe spate sunt reci dupa 30 de km in oras cu accelerari si franari puternice... asa mai da wub.gif

Va multumesc pentru rapunsurile voastre!!! si poate lamurim si cu autoreglarea biggrin.gif


PS: mi se pare cam nesigur sistem de prindere al rotii din spate... adica doar o piulita care are ca opritor doar o buza pe care o indoi cu ciocanul? Mi-a dat impresia ca daca se blocheaza rulmentul, roata antreneaza pilitza fix in sensul de desfacere al acesteia si atunci PA roata. A mai avut cineva sentimentul asta?


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B-37-ROD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Nov 2007, 10:20
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




n'are nimic, stai linistit. (De) cate masini cu tamburi pe spate ai (vazut)auzit sa le sara rotile?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 24 Nov 2007, 15:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Rod,dispozitivul de autoreglare(daca functioneaza bine) are grija ca sabotii sa aiba mereu distanta corespunzatoare fata de tambur. Autoreglarea in sine se face prima oara cand se monteaza sabotii(posibil sa fi vazut cum au facut mecanicii in service). Apoi,pe masura ce materialul de frictiune se uzeaza,la apasarea franei danturile respective se deplaseaza astfel incat in momentul franarii sabotii sa fie in contact ferm cu tamburul(nici prea-prea nici foarte-foarte...ca sa zic asa). O alta formulare,mai scurta ar fi: sistemul asta compenseaza uzura sabotilor asigurand in orice moment o franare corespunzatoare pe spate.

Asta e explicatia mai "in fuga"...ma cam grabesc fiindca trebuie sa ajung undeva. Daca vrei explicatie mai ampla....o sa compun una pt tine cand voi avea timp. wink.gif

In alta ordine de idei, ma bucur ca ai rezolvat. smile.gif

Numai bine.

P.S. Ai facut "resetarea" dispozitivului de autoreglare tocmai ca sa poti scoate cat mai usor tamburul. Din ce ti-am explicat mai sus,daca dispozitivul de autoreglare era pe ultima pozitie(adica cum s-a reglat la ultima frana) te-ai fi chinuit sa scoti tamburul(deoarece sabotii asigurau contactul cu tamburul).

Da, autoreglajul se face automat(de aceea i se zice "auto-reglaj") la prima frana, si dupa aceea periodic,in timpul franarii, in functie de uzura materialului de frictiune,.

This post has been edited by variable_dynamics: 24 Nov 2007, 15:21


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rod
post 26 Nov 2007, 23:05
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 15 August 07




'tui frana lu' roata lu' sabotu' si tamburu'... Am facut un drum de predeal, cu vreo 4 opriri de verificat de temperatura, toate bune si frumoase, ambele roti de pe spate reci... La intoarcere, m-am oprit prin sinaia, aceeasi roata incinsa... am mai verificat-o de atunci si cand e rece, cand e fierbinte... masina "aluneca" usor numa ca se incinge...

Saboti noi, cilindru nou, verificat cablu de frana de mana... totul ok!

Ce as putea sa mai fac, servisurile imi zic ca's nebun de acum incolo, nu am cum sa le demonstrez... si totusi cateodata se incinge?

cand am schimbat cilindrul, am pus tamburul si cand am invartit de el se auzea cum ca freaca ceva, foarte usor... l-am dat iar afara, am ridicat cu mana sabotii, atat cat au ei joc (1-2 mm) am pus inapoi si nu se mai auzea nimic... Sa fie oare sabotii noi defecti? sau sa se fi stricat prinderea lor, in partea de jos? Este singura posibilitate la care ma mai gandesc...


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B-37-ROD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 26 Nov 2007, 23:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Rod,tu ai inlocuit si setul de arcuri?("colectie arcuri frana spate" ii zice parca). Ma refer in principal la arcul mare de la baza sabotilor,cel care asigura revenirea lor.

O alta varianta ar fi ca pistonasele sa se mai blocheze din cand in cand in cilindru...

Stiu,o sa zici ca e piesa noua si ca asa ceva nu e posibil... Ei bine,am schimbat nu mai putin de 4 seturi de cilindri receptori(doua seturi "de uzina" cu rugina la greu atat pe pistonase cat si pe oglinda cilindrilor, un set cu garnituri aiurea si unul cu bavuri ale alezajului filetat pt. conducta de frana).

Intrebare totusi...tu ai uns putin garniturile pistonaselor cand ai montat cilindrul?

Oricum,sper sa rezolvi... Desfa si uita-te pe acolo...Si,pt. dzeu,schimba arcul ala!

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 27 Nov 2007, 01:32


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 10:41
Forum Renault