DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema la faruri, Posibil scurt la faruri?????

cat87
post 4 Jan 2008, 15:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 9 December 07




Oki, deci sa o luam cu inceputul... Ieri mi-am montat pe masina Xenoane, moving type, la care exista o singura faza, doar becul se misca cu ajutorul unui solenoid sa produca faza lunga. Acestea au o unitate centrala care se cupleaza direct de la baterie si la o SINGURA mufa de la farurile originale, pentru a prelua impulsul de faza lunga sau scurta.

Problema este ca in momentul cand am facut primul test, xenoanele s-au aprins direct pe faza lunga, chiar daca eu eram de fapt pe faza scurta... am dat pe faza lunga, am zis dom'le or fi inversate polaritatile.... dar tot pe faza lunga stateau....
Asa ca am luat un aparat de masura, am decuplat xenoanele (adica cu mufele de la faruri libere, necuplate la nimic) si am vazut ca:
- pe faza scurta: am 12V pe cablul de faza scurta si 5.8 V pe cablul de faza lunga
- iar pe faza lunga am normal, 12V pe cablul de faza lunga so 0 V pe cablul de faza scurta.
Deci intrebarea mea este: poate sa fie de la releul de semnalizare, vreun scurt ceva???
Si am mai observat o chestie... in momentul cand merg cu faza scurta, in bord, pe langa martorul de faza scurta mai sta aprins, dar foarte slab si martorul de faza lunga... daca dau pe faza lunga, totul merge normal.... wacko.gif
Deci PLS HEEELPPPP!!!!

4 Jan 2008, 16:45:
PS: stiu ca teoretic Xenoanele nu prea sunt legale, si DA, farurile sunt reglate corect acum, deci nu "chiorasc" pe nimeni cu ele tongue.gif

This post has been edited by cat87: 4 Jan 2008, 15:45


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 4 Jan 2008, 16:12
Post #2


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




E ceva in neregula in cablajele alea. Nu e normal sa se aprinda si celalalt bec, chiar si foarte slab. Asta inseamna ca o izolatie acolo nu e perfecta, se produce o scurgere de curent. De obicei se intampla asta din cauza punerii la masa.
Despre celelalte nu prea stiu.
Eu i-as da in cap celui care ti le-a montat, sa le rezolve altfel nu ii platesti.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 4 Jan 2008, 16:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.555
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




Farurile sunt comandate direct din maneta; ele nu trec prin nici un releu. Deci incearca cu alta maneta si vezi diferentele smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blondu'
post 4 Jan 2008, 17:06
Post #4


Ladist


Group: Members
Posts: 114
Joined: 27 May 06




Nu exista masina fara releu pe faruri...dar nu este posibil ca acele becuri sa aibe un defect din fabricatie si sa se comporte asa? nimeni nu este perfect... biggrin.gif


--------------------
Solenza Scala / Lada 2105 -2003 / 1987 - B-71-LAD
Pentru adresa site:click pe user name-> home page; Contact: 0722.833.643 , Mihai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 4 Jan 2008, 17:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.555
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




cat87 zicea ca a masurat instalatia masinii cu xenoanele scoase... deci nu ele sunt defecte.

In continuare sustin ca SLZ nu are releu la faruri (cum nu are nici la dezaburirea care consuma 200W).


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cat87
post 4 Jan 2008, 17:28
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 9 December 07




Deci am fost acu 10 minute si iar am masurat, cu instalatia de Xenon scoasa... aceeasi chestie...
Parerea mea e k nu e nici un scurt la mijloc, altfel sareau sigurantele... nush dak e neaparat de la maneta... ma duc maine sa verific k e prea frig acuma si nu imi place sa fac treaba la lumina stalpului de la coltz.


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 4 Jan 2008, 17:36
Post #7


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Da' inainte sa-ti fi montat xenoane, ce tensiune aveai pe firele alea ?

Nu cumva e o problema de bloc de lumini ? Fa o proba cu un alt bloc de lumini.

Blondule, solenza n-are releu pentru faruri.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cat87
post 4 Jan 2008, 17:42
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 9 December 07




Nu stiu exact ce tensiuni erau inainte . Abia de cand cu Xenoanele am observat problema... deci nu stiu de cand e, dar mai mult ca sigur e de ceva vreme.... Am pe cineva care are tot o Solenza...ma duc maine sa vad dak la el tot asa sunt tesiunile... Desi nu m-ar mira sa fie si la el la fel radmasa.gif .... te astepti de la orice de la romanashii nostri...


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 4 Jan 2008, 17:53
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




hahaha ce dai sa iti zic cum sa o revolvi ...

se revolva foarte singur .. problema este ca atunci cand aprinzi farurile se aprinde si faza lunga si faza scruta si iti sta intre faza .. ca si cum ai aprinde si faza lunga si faza scurta , nu are treaba cu blocul de lumini cu relee si alte porcarii , treaba asta am patit-o si eu si am rezolvat-o imediat si a mai patit-o un tovaras d`al meu care la fel ca si tine m`a sunat foarte disperat bah ce fac ca nu imi merg Xenoanele si am dat banii pe ele etc .. problema e foarte simpla .. nu iti inchide circuitul deci poti sa faci o improvizatie .. pe care am facut-o si eu si iei un bec de 24v .. pui 2 fire de el si pui pe mufa ramasa libera .. pentru ca ele se leaga doar la o mufa si cu 2 cabluri de baterie unu pe minus si unu pe plus si iti ramane cealalta mufa libera .. se ia frumusel becu cu cele 2 fire si se baga in mufa aia .. vezi ca mufa e ca un patrat fara o latura iei firele si le bagi in laturile alea care sunt paralele ( fata in fata ) si gata si rezolvat problema ... dar atunci cand o sa dai faza lunga o sa se aprinda becu ala de 24 .. da nu-i problema wink.gif ca este si ca o masura de siguranta in caz ca este o crestere de tensiune sau o scadere .. desii cu HID`urile protectie mai ai si becul ala wink.gif ...

ce marca is Xenoanele ?!!

eu am siemems HID si la mine asa fac ... bine .. nu e o regula .. am sunat la firma de la care le-am luat si radeau aia de mine ca nu au mai intalnit situatia asta si bla bla bla .. si cand i-am sunat si le-am zis ce si cum .. au inceput sa rada si au zis ca se pregateau sa imi dea banii inapoi ...

sper sa te ajute ce am scris eu mai sus wink.gif

problema cu Xenoanele este la toata gama solenza .. toate fac la fel .. nu stiu daca la logan este problema asta wink.gif

success si da si tu un mesaj daca ai rezolvat wink.gif

This post has been edited by Psych0: 4 Jan 2008, 17:55


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cat87
post 4 Jan 2008, 18:06
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 9 December 07




Xenoanele sunt Siemens HID.

Multumesc foarte mult de solutie..... Deci in principiu iau becu de 24 si il leg la faza lunga pe cealalta mufa, k sa preia tensiunea de pe fir, nu?


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 4 Jan 2008, 18:16
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




dap wink.gif .... iti garantez 100 % ca merge ... presupun ca nu te duci sa le faci acum ... sau cred ca da ... daca ai un bec de 24 .. oricum se aprinde foarte slab stai calm ... eu cand le-am pus pe masina eram disperat sa le fac sa mearga mai rpd wink.gif


mai citeste odata unde le legi wink.gif vezi daca nu se aprinde becu muta firele invers wink.gif

This post has been edited by Psych0: 4 Jan 2008, 18:17


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 4 Jan 2008, 18:57
Post #12


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Totusi, eu nu-nteleg cum poti sa ai tensiune pe ambele filamente din bec si s-o rezolvi din consumator. Pentru ca, practic, asta e situatia daca omul nostru spune ca a masurat cu mufa in mana (deci fara consumator la capat). Si se ma stie ca prezenta tensiunii pe ambele filamente duce la distrugerea incet dar sigur a blocului de lumini, pentru ca, neavand releu, nu suporta curent mai mare decat cel corespunzator la 2 filamente (stanga+dreapta).

Iar faza cu becul de 24V mi se pare destul de artizanala si riscanta. De ce bec de 24V ? Mai bine lamuresti chestia asta cu tensiunile din circuit si dupa aia te apuci de treaba.

This post has been edited by cristi.r: 4 Jan 2008, 19:02


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blondu'
post 4 Jan 2008, 23:35
Post #13


Ladist


Group: Members
Posts: 114
Joined: 27 May 06




QUOTE(cristi.r @ 4 Jan 2008, 18:36)


Blondule, solenza n-are releu pentru faruri.
*



Nasol atunci,care ar fi atunci sistemul de protectie in cazul supraincalziri?
Din start orice modificare adusa inseamna un risc destul de mare sa arzi instalatia, becuri cu un consum mai mare.

This post has been edited by blondu': 4 Jan 2008, 23:37


--------------------
Solenza Scala / Lada 2105 -2003 / 1987 - B-71-LAD
Pentru adresa site:click pe user name-> home page; Contact: 0722.833.643 , Mihai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 5 Jan 2008, 02:24
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




becul de 24 de v nu consuma .. tocmai puteam sa pun unul de 10 si sa pocneasca la fiecare aprindere de faza lunga ...

problema este ca nu inchide circuitul .. si de aia pui un consumator care l-ai scos .. adica un bec ... care reface circuitul ... in cazul asta inchide pe faza scurta si deschide ( si se aprinde ) pe faza lunga .. astemtam sa vedem ce face omul cu becu ... si vb dupa aia wink.gif

stiu ca este artizanal .. daca ai o alta solutie o incerc cu cea mai mare placere .. nici mie nu-mi place crede-ma dar alta solutie nu am .. am fost la un electrician si a zis sa puna nu stiu ce dioda .. dar arde instalatia .. pentru ca intra pe o parte si nu mai da voie sa iasa .. deci se prajeste instalatia sau intra in protectie balasturile si nu se mai aprind wink.gif in cel mai fericit caz smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 5 Jan 2008, 12:43
Post #15


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Sau sa pui un alt bec de 12 si sa se aprinda mai slab.
Hai ca esti de bula, cum sa nu consume daca-i de 24, bre ? Adica daca filamentul nu ajunge la incandescenta, inseamna ca nu consuma ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Alta solutie tocmai am dat mai devreme ... sa verifice circuitul de alimentare al becurilor, incepand de la blocul de lumini.

Iar daca el spune ca i se aprinde si indicatorul de faza lunga din bord, concomitent cu cel de faza scurta, e mai mult ca sigur o problema de bloc de lumini. Think about it ...

Blondule, nu are o astfel de protectie, pentru ca, teoretic, nu are nevoie la becurile cu care vine stock. Si, spre stiinta ta, releele sunt prezente in general ca masinile care au becuri separate pentru faza lunga si scurta, leganza, espero, astra, vectra, megane 1, golf, etc ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 5 Jan 2008, 13:58
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




nu am zis ca nu consuma dar pentru circuitul ala becul ofera protectie ... si in nici un caz nu ajunge la incandescenta ...

asteptam sa puna omu becu si vb dupa aia wink.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cat87
post 5 Jan 2008, 14:35
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 9 December 07




Deci...am rezolvat-o si pe asta...

Mersi mult Psych0. A mers cum ai zis tu... am pus pe celalat fir un bec si acu mere de minune... cu o mica modificare totusi... Am luat un bec de 24V si knd am dat faza lunga a rezistat 2 secunde si apoi s-a ars.. asa k am luat un bec de far de la o Dacia 1310 si merge cu ala.....


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 5 Jan 2008, 14:37
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




stai calm .... bine ca ia rezolvat-o wink.gif ... eu am pus de 24 d`aia ti-am zis .. ;)sa le stapanesti sanatos wink.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 6 Jan 2008, 00:09
Post #19


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(cat87 @ 5 Jan 2008, 15:35)
... asa k am luat un bec de far de la o Dacia 1310 si merge cu ala.....
*


si in curand vei simti miros de ars in masina ... numai sa fii pe aproape ... eu am vazut o data o SN in flacari ... nu-i de gluma ... dar e masina ta ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 6 Jan 2008, 03:44
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




mah eu le am de ... 2 luni si ceva si nu am avut nici o problema pana acum .. nu mai cobiti .. dati alta solutie


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 09:38
Forum Renault