DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sunet in sarcina la motor

Devils
post 25 Nov 2004, 23:14
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 394
Joined: 20 April 04
From: Targu-Mures




Am si eu o mica problema care mi-a aparut azi. Am un sunet ciudat la motor care se aude atunci motorul trage in forta...asa de parca ar cadea pietricele marunte pe ciment, sau de parca nu ar fi uns motorul. Cam ca atunci cand viteza e prea mica pentru acea treapta. Stie cineva cam ce ar fi ?


--------------------
Audi - B4 - 1994 1.9 TDI Z1 90CP - MS 03 CNP
Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 26 Nov 2004, 10:00
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.449
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




"bate" avansul. Du-te sa-ti reglezi avansul (cu stroboscopul de preferinta)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Nov 2004, 10:56
Post #3


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




... sau benzina cu CO prea mica. Alimenteaza cu alta benzina (mai ales daca problema a aparut dupa o alimentare cu benzina).

Nota: cauta sa nu mergi cu motorul īn regim detonant (pe romāneste: sa nu se produca zgomotul descris); īn acest regim scade masiv randamentul motorului si exista posibilitatea avarierii pistoanelor. Pentru asta: pīna rezolvi "problema" (care nu-i prea grava) condu motorul la turatii mai mari (schimba vitezele la turatii mai mari), astfel īncīt sa scoti puterea mai degraba din turatie decīt din cuplu.

os

This post has been edited by os: 26 Nov 2004, 10:59


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 26 Nov 2004, 12:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




toate explicatiile bune si frumoase dar cu:

QUOTE(os @ 26 Nov 2004, 11:56)
astfel īncīt sa scoti puterea mai degraba din turatie decīt din cuplu.

os
*



m-ai facut zob.

This post has been edited by OCEBE: 26 Nov 2004, 12:10


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Nov 2004, 12:30
Post #5


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




OCEBE,

ridica-te wink.gif si asculta:

ca sa mergi cu masina īntr-un anumit regim īti trebuie o anumita putere (P=v*R), īn care R este rezistenta la īnaintare iar v, viteza.

Aceasta putere trebuie furnizata de motor (de fapt ceva mai mult, fiindca intervin randamentele transmisiei).

Vazuta "dinspre motor", puterea este P=M*n (moment*turatie); motorul poate genera P la diverse turatii (ceea ce se traduce īn esenta prin faptul ca poti circula cu v īn diverse trepte de viteza, de exemplu poti sa mergi constant cu 50 km/h īn treptele II; III; IV). Īn functie de rapoartele de transmisie ale treptei de viteza folosite, motorul "vede" pentru aceeasi putere un cuplu rezistent mai mare sau mai mic respectiv se roteste mai īncet sau mai repede. Afirmatia mea trebuie īnteleasa īn acest sens.

os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Devils
post 26 Nov 2004, 12:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 394
Joined: 20 April 04
From: Targu-Mures




Gata, am rezolvat-o ..... imi batea arcul de acceleratie in filtru de aer. In momentul cand apasam acceleratia arcul se apropia se filtru foarte mult si de la vibratii batea in el LolLolLo.gif. Ma gandeam ca s-a fi infundat vro gaura d'aia din motor si nu mai primeste ulei vrun cuzinet.... cred. unsure.gif


--------------------
Audi - B4 - 1994 1.9 TDI Z1 90CP - MS 03 CNP
Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 26 Nov 2004, 13:13
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




os,

sa stii ca am priceput din prima ce vroiai sa spui cu
"sa scoti puterea mai degraba din turatie decīt din cuplu"
doar ca mi s-a parut exprimarea oarecum nefericita ptr. ca, d.p.d.v al motorului, chiar daca P=MxT, nu poti "separa" M de T a.i. sa poti sa cresti turatia fara sa cresti si cuplul sau sa vrei mai mult cuplu fara sa cresti turatia;
n-am avut si nici nu am gand de polemica pe tema asta; observatia am facut-o strict in sensul descris mai sus.
P.S. culmea e ca zgomotul era de la arcul acceleratiei!


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Nov 2004, 13:52
Post #8


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




OCEBE: nu vrei sa stii ce zgomot face un capac de filtru de aer (din ala de tabla) care nu-i fixat bine: zici ca-ti cade motorul īn drum smile.gif .

Īn alta ordine de idei (cuplu/turatie): trebuie sa te contrazic: atīta vreme cīt nu esti pe diagrama maxima putere(cuplu)/turatie, cuplul (respectiv puterea) poate se se modifice la turatie constanta.

Considera urmatorul caz: circuli pe drum drept cu 60 km/h in treapta a IV-a. La un moment dat ai de urcat o panta usoara. Nu schimbi treapta de viteza ci apesi pedala de acceleratie ceva mai tare īn asa fel īncīt īn urcare sa pastrezi viteza de 60 km/h. Ce se īntīmpla? Motorul genereaza un cuplu mai mare (ca sa īnvinga panta) la aceeasi turatie (v=ct si i=ct). Am notat cu "i" raportul de transmisie.

os

This post has been edited by os: 26 Nov 2004, 13:53


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 26 Nov 2004, 13:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE(os @ 26 Nov 2004, 14:52)
OCEBE: nu vrei sa stii ce zgomot face un capac de filtru de aer (din ala de tabla) care nu-i fixat bine: zici ca-ti cade motorul īn drum smile.gif .

os
*



probabil ca astazi sunt oleaca dus de n-am priceput care-i treaba cu capacul de filtru si ce legatura are cu subiectul discutat
in rest, fie ca tine.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 20:15
Forum Renault