DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ulei CV

florincst
post 22 Jan 2008, 14:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 January 08




scuze ca deschid un topic despre aceasta problema, am cautat peste tot si nu gasesc ceva concret despre cutia de viteze, mai exact pe unde se verifica uleiul din cutie si cum se pune (sau se completeaza).
mentionez ca am o dacie 1310L cu bord cn.
dc ma puteti ajuta, va rog!!!


--------------------
dacia solenza 2003/scala - OT-82-SFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 22 Jan 2008, 15:46
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




Busonul este pe partea laterala stanga a cutiei de viteza, o vezi doar daca te bagi sub masina. Cred ca se potriveste pe el cheia de 13. Nivelul uleiului trebuie sa ajunga pana la gaura.

Intr-o cutie de dacie intra cca 2,5 litrii ulei daca ma insel sa ma corectati.

Iti trebuie un dispozitiv special ca sa poti baga ulei in cutie asta poate fi confectionata de tine sau imprumutata de la cineva cine a mai bagat ulei si are deja facut.

Bafta


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kruger
post 22 Jan 2008, 15:57
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.659
Joined: 18 August 05
From: Bucuresti




L-am schimbat de curand. Intra 2 litri. Am pus Castrol, si recipientele au deja un fel de palnie extensibila, ca sa poti turna direct, si sa nu mai faci nici un fel de palnie.


--------------------
Honda Accord 2005, Sport Tourer Automatic 2.0
VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 22 Jan 2008, 16:06
Post #4


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Sunt DOUA suruburi: unul se afla in jos, il deschizi si lasi uleiul sa curga. Al doilea se afla pe lateral, si pe acolo se baga uleiul.

Improvizezi "pompa" dintr-o teava cotita in forma de L pe care o introduci in sticla, pana foarte aproape de fund. Teava va fi trecuta prin dop si etansata bine gaura pe langa teava.

Orienteaza-te dupa desen.

Intoroduci teava in gura de umplere dupa ce scoti surubul al doilea si strangi sticla cu mana pana efectiv nu mai poti, apoi ii dai drumul (se umple cu bule de aer si vezi cum scade nivelul din ea). Repeti operatiunea pana se termina uleiul din sticla.

Cantitatea totala de ulei din cutia de viteze este de 2L. Succes!

This post has been edited by Bullix: 22 Jan 2008, 16:08

Attached thumbnail(s)
pompa_ulei_cutie.JPG ( Size: 3.58k ) Number of downloads: 112


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florincst
post 23 Jan 2008, 09:33
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 January 08




multumesc fratilor. sambata ma apuc de treaba . va tin la curent, ca am o problema cu schimbatul vitezelor. treapata V intra cam ciudat, tre sa fac un semiarc de cerc si ma duc cam mult in dreapta. mi-a zis cineva ca este o bucsa pe acolo care tre schimbata.


--------------------
dacia solenza 2003/scala - OT-82-SFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florincst
post 25 Jan 2008, 20:05
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 January 08




vreau sa va spun ca nu am mai avut rabdare pana sambata si m-am apucat azi.
am schimabat cele 2 bucse de la levier si am pus un arc, care nu-l mai aveam, apoi am facut schimbul la ulei. am avut doar 1l in cutie si mi-au intrat 2l in cap.
apropo, "buson" de 22 (cap cheie de bujii).
oricum va multumesc din suflet.
acum merge super bine si nu mai am probleme nici cu a V a.
multumesc inca odata.


--------------------
dacia solenza 2003/scala - OT-82-SFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 26 Jan 2008, 16:07
Post #7


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Pot sa te intreb ce fel de ulei ai bagat? smile.gif


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maseax
post 26 Jan 2008, 23:46
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 30 September 05
From: Focsani Vrancea




QUOTE(florincst @ 25 Jan 2008, 20:05)
vreau sa va spun ca nu am mai avut rabdare pana sambata si m-am apucat azi.
am schimabat cele 2 bucse de la levier si am pus un arc, care nu-l mai aveam, apoi am facut schimbul la ulei. am avut doar 1l in cutie si mi-au intrat 2l in cap.
apropo, "buson" de 22 (cap cheie de bujii).
oricum  va multumesc din suflet.
acum merge super bine si nu mai am probleme nici cu a V a.
multumesc inca odata.
*



22 ? Sigur nu ai dat sonda jos ? Mi se pare cam mare. Parca era de 10 sau 11.

In ce parte era busonul ? stanga sau dreapta ?


--------------------
Renault Megane2 2005 - VN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Jan 2008, 00:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.100
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate a scos sonda de mansarier biggrin.gif


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicolson
post 28 Jan 2008, 04:58
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 21 December 07
From: Brasov-Constanta




vad ca tot mai multi baga ulei in cv pe la sonda


--------------------
dacia,mazda 1310,323f 1988 berlina,1995 - ct 19 ani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 28 Jan 2008, 11:28
Post #11


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




la cheie de 22 e contactul de marche-arriere. busonul de golire a uleiului se desface cu cheie dreapta de 10. capul busonului e un patrat cu latura 10 mm

This post has been edited by tgg2k: 28 Jan 2008, 11:28


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Jan 2008, 11:28
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.558
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cap cheie bujii=21.
Probabil a scos sonda.
Exista niste busoane baie ulei cu cap hexagonal, dar ala e in mod sigur 17 sau 19. Se potrivesc la cutie in locul busonului de golire. In locul celui de verificare mi-a fort teama. Ala ramine cu cap patrat 10. Se desface SI cu cheie fixa de 10 (in ultima instanta) dar cheie produsa acum 20-30 de ani, cele noi, mai ales facaturile cedeaza. Asta - REPET - e numai solutia de folosit pe cimp, recomand acea cheie cu patrat in rest. Cu cheia fixa se poate "rotunji" patratul. Apoi, cind se stringe busonul, fiind conic, nu se stringe "la nemurire" ci putin, max 1/4 - 1/2 tura dupa fixarea cu mina, altfel se demonteaza greu.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florincst
post 28 Jan 2008, 15:00
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 January 08




ce sonda?!?
busonul de golire este in partea de jos, iar cel de umplere in parte stanga.
cap de 22 nu 21 sau altceva.
am sunat mecanicul si am intrebat exact daca este acolo ca si mie mi s-a parut ciudat.
altele eu nu am vazut decat cele ce desfac cutia.
cel de jos avea chiar si un magnet in cap. acolo era adunat spanul.
apropo de ulei, am pus T90. nu stiu daca este bun, dar asa mi-a zis mecanicul. pana acum este bine, merge ok.
se aude ea, vorba.


--------------------
dacia solenza 2003/scala - OT-82-SFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maseax
post 28 Jan 2008, 15:18
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 30 September 05
From: Focsani Vrancea




QUOTE(florincst @ 28 Jan 2008, 15:00)
ce sonda?!?
busonul de golire este in partea de jos, iar cel de umplere in parte stanga.
cap de 22 nu 21 sau altceva.
am sunat mecanicul si am  intrebat exact daca este acolo ca si mie mi s-a parut ciudat.
altele eu nu am vazut decat cele ce desfac cutia.
cel de jos avea chiar si un magnet in cap. acolo era adunat spanul.
apropo de ulei, am pus T90. nu stiu daca este bun, dar asa mi-a zis mecanicul. pana acum este bine, merge ok.
se aude ea, vorba.
*



Probabil a incercat cu fixa pana la rotunjit ( nu tu; cel care a avut masina inainte) si apoi i-a sudat o piluta pe surub ca sa poata fi desfacut mai usor. Asa fac si baietii prin service.


--------------------
Renault Megane2 2005 - VN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursachemihai
post 28 Jan 2008, 23:05
Post #15


dasda


Group: Members
Posts: 245
Joined: 23 September 07
From: aici




cutiile cu cinci trepte mai noi ...au bosonul de umplere...lateral stanga ...cheie 22.... si eu am dacie din 1998 si la fel este.
doar cutiile vechi au patrat pentru cheie de 10!


--------------------
Logan berlina 2008 - bb33ddd
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 28 Jan 2008, 23:29
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Confirm. Si eu am (de fapt, aveam sad.gif ) busonul de umplere cu cap de cheie de 22.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 29 Jan 2008, 14:48
Post #17


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




Daca ai cutie in cinci trepte cum ai bagat doar 2 litri ca in mod normal trebuie sa ia 2,5.
A si ce marca de ulei ai pus, pentru ca cele ieftine 5RON/l sunt ordinare down.gif isi schimba vascozitatea cu temperatura. Adica iarna pe frig dupa ce pornesti motorul, lasi schimbatorul pe punctul mort, ridici ambreiajul si vezi ca are tendinta sa plece la plimbare ohmy.gif (asta o patesc eu pentru ca nu stiu ce ulei a pus fostul proprietar).
Asa ca ar fi bine sa fi pus un ulei mai bun. smile.gif


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 29 Jan 2008, 14:52
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Am si eu o intrebare. Vreau sa pun un ulei bun, dar mai trebuie sa merg cu masina la service sa se uite la cutie.
In ideea ca este de la ulei, vreau sa pun un ulei bun poate scap de problema. Dar daca nu scap de problema, ce se intampla cu uleiul meu bun pe care l-am pus, daca-l dau aia pe jos sau il arunca ?


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SebyAvrig
post 29 Jan 2008, 15:13
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 351
Joined: 28 October 07




hahaha...ce chesite.nu am stiut din ce cauza merge masina putin in fata cand ridic ambreiaju la punctu mort...deci uleiu din cutie ii buba...cand are uleiul vascozitate ridicata,se simte clar ca marge mai greu si abia imi intra in a doua...in schimb vara merge bine...m-am lamurit...biggrin.gif

This post has been edited by SebyAvrig: 29 Jan 2008, 15:14


--------------------
VW Golf 1993 GT 1.8
Prietenii imi bat in geam.Nu-i aud…am termopan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florincst
post 1 Feb 2008, 11:11
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 January 08




ulei t90 de la dacia. am dat 20 lei pe 2l (atat a intrat). dupa 5000km o sa mai fac o verificare pentru completare (daca este cazul).
pana acum sunt multumit de felul in care intra in viteze, iar cu plecatul la punctul mort nu am patit-o nici inainte.
cu suruburile, sudate nu sunt.
sunt stas, probabil asa sunt din fabrica.


--------------------
dacia solenza 2003/scala - OT-82-SFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 1 Feb 2008, 18:45
Post #21


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




Pai ala de la Dacia mi se pare ca este Texaco. Faza cu punctul mort e la uleiul cu 5lei litrul. Si care e faza cu suruburile si sudura?


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2020 - 14:25
Forum Renault Server hosting