DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> inlocuire delcou Dacia berlina 1310, Rog, ajutati o femeie sa inlocuiasca un delcou!!!

cld_ccl
post 14 Sep 2010, 21:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 September 10




In calitate de posesoare a unei batrane Dacii, a fost necesar sa ma descurc in diverse situatii, ca sa nu raman cu ea in drum biggrin.gif.
Din pacate, am avut proasta inspiratie sa incerc schimbarea platinei, care era "impuscata" si am folosit un surub mai lung cu 0,5 cm pt. platina fixa, deoarece s-a stricat filetul. Surub care s-a agatat in niste arcuri si pe care nu-l mai pot desface. In seara asta... biggrin.gif , ca maine mai incerc... Incercand sa-l desfac, am constatat ca se invarte si pinionul din mijloc... Deci, probabil ca tre' sa schimb delcoul... wacko.gif
Am cautat pe net informatii privind demontarea si inlocuirea acestuia, eventual o schema, dar, din pacate n-am gasit nimic. Probabil ca toti ceilalti stiu cum se face, iar cei care nu stiu apeleaza la prieteni. Prietenii mei sunt la vreo 100 km distanta de masina si-as incerca sa fac ceva s-o pot misca pana la ei... sad.gif
Ms mult de ajutor.


--------------------
Dacia berlina 1995/1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kitzsteinhorn91
post 14 Sep 2010, 21:49
Post #2


KCY Garage


Group: Members
Posts: 919
Joined: 15 October 06
From: Ploiesti




Buna. Mai intai te uiti sub delcou este o clema prinsa cu o piulita ce se desface cu cheia de 13 daca nu ma insel. Odata scoasa acea clema, delcoul va iesi usor doar tragand de el in sus.
Cand il pui la loc este un pic mai greu.
Trebuie sa fii atenta ca pinionul care este inauntru sa ramana in acceasi pozitie. Daca il misti, motorul trebuie pus la punct, adica aliniat semnul (linia de pe volanta) cu cea de pe carcasa ambreiajului (vezi fereastra mica din carcasa ambreiajului prin care se vede volanta). Spune-mi daca ai inteles ca sa stiu daca pot contiunua smile.gif


--------------------
Dacia 1300/1410 Sport 1975/1991 - PH 75/91 KCY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cld_ccl
post 14 Sep 2010, 22:14
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 September 10




Multumesc mult. In primul rand pt. ca m-ai luat in serios si n-ai ras de mine... smile.gif
Deci, stiu clema, am vazut si piulita, iar chei am de diverse dimensiuni.
Sper sa nu-mi tremure mainile si sa misc pinionul...
Linia de pe volanta si carcasa ambreiajului o sa le identific maine, cand o sa cumpar si delcou. Am inteles ca imi trebuie 3239 pt. motor de 1.4...
Este necesar sa fie scoasa din viteze cand fac inlocuirea?
Multumesc mult, inca o data.


--------------------
Dacia berlina 1995/1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kitzsteinhorn91
post 14 Sep 2010, 22:18
Post #4


KCY Garage


Group: Members
Posts: 919
Joined: 15 October 06
From: Ploiesti




Daca e bagata in viteza e mai bine, dar ideea este ca daca scoti pinionul de la delcou, sa fii foarte atenta (daca nu mai vrei sa pui la semn) sa il pui in aceeasi pozitie din care l-ai scos.
Ai sa observi de altfel ca cele doua canale de pe el nu sunt pe mijloc, ci un pic spre jumatatea din dreapta.


--------------------
Dacia 1300/1410 Sport 1975/1991 - PH 75/91 KCY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cld_ccl
post 14 Sep 2010, 22:40
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 September 10




Voi incerca sa-mi iau repere foarte bune si-o sa listez si conversatia.
Trebuie sa reusesc cumva... Iti spun maine rezultatul.


--------------------
Dacia berlina 1995/1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 14 Sep 2010, 22:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.476
Joined: 8 July 09
From: BZ




Ca sa nu gresesti inainte de a da delcoul jos faci urmatoarea operatiune : invarti motorul ca sa vina semnul de pe volanta la gaura de pe carcasa cutiei iar luleaua delcoului sa fie indreptata catre semiaripa , vine perpendicular sau apropape perpendicular pe semiaripa . Chiar daca iese si pinionul cand bagi delcoul il bagi cu luleaua in aceeasi pozitie .


--------------------
Dacia 1310 Li - GPL / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Sep 2010, 23:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.095
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o sa incerc sa iti spun ce sa faci cu poze ca e mult mai usor (daca vrei sa faci tu reparatia) , inainte de a te apuca de "operatie" sa ai mare grija sa nu mai misti motorul pina nu pui la loc delcoul (in treapta 1 de viteza si frina de mina)

desfaci capacul de la delcou images.jpg ( Size: 8.12k ) Number of downloads: 7760
din cele 2 cleme laterale , scoti fisa centrala (cea care se duce la bobina de inductie , cea de pe mijloc) si de la cele 4 bujii si dai capacul la o parte , scoti furtunul de la capsula la carburator, desfaci piulita si scoti firul din locul incercuit cu albastru 2.jpg ( Size: 82.86k ) Number of downloads: 8923
memorezi inainte de a scoate prin tragere pozitia partii metalice a distribuitorului , adica piesa asta 4.jpg ( Size: 17.15k ) Number of downloads: 9058
, apoi desfaci piulita cu o cheie de 11 si scoti gheara de prindere situata in zona incercuita 1.jpg ( Size: 276.87k ) Number of downloads: 9400
, tragi usor de el (ar trebui sa iasa usor, mare atentie la garnitura de carton situata unde este sageata 7.JPG ( Size: 15.69k ) Number of downloads: 9390


acum cu delcoul scos desfaci platina mobila si o scori afara , slabesti piuluta 1 si scoti firul , apoi tragi siguranta 8.JPG ( Size: 82.52k ) Number of downloads: 2428
, apoi desfaci cele 3 suruburi 2.jpg ( Size: 83.28k ) Number of downloads: 2108
memorezi pozitia rotii dintate ( la citi dinti se sfla fata de capete) cu verde si scoti siguranta cu rosu 3.jpg ( Size: 66.41k ) Number of downloads: 2158
cu atentie sa nu o pierzi , te ajuti cu o surubenita sa departesi partea de sis ca sa scoti axul capsule si sa o dai de o parte , acum ar trebui ca platoul (partea metalica) sa iasa afara , piesa care arata cam asa IMG_0001.JPG ( Size: 382k ) Number of downloads: 2052
, sub gasesti avansul centrifugal (ala ce arcuri) IMG_0004.JPG ( Size: 771.27k ) Number of downloads: 1810
, pentru montare se procedeaza invers ca la demontare

ordinea de aprindere (de montare a fiselor) este 1 3 4 2, 1 fiind bujia spre baterie iar 4 cea de la radiator 7.JPG ( Size: 17.07k ) Number of downloads: 2132
, adica 1 este spre vacum , adica chestia aia in care vine furtunul de la carburator 2 vis a vis de 1 , 3 spre radiator si 4 spre baterie

daca mai este ceva necunoscut te rog sa continui

pentru moderatorul acestei sectiuni
Am rugamintea ca in cazul stergerii sau inchiderii topicului ( ar fi pacat ca informatia sa se iroseasca) sa fie mutat si acest post acolo unde credeti ca ar fi bun

This post has been edited by bygy007: 15 Sep 2010, 00:49


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cld_ccl
post 15 Sep 2010, 19:26
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 September 10




Va multumesc mult pentru sfaturile primite. N-as fi crezut ca o sa ma ia cineva in serios...
Din pacate, cred ca am gresit pe undeva, pt. ca se misca delcoul atunci cand incerc sa o pornesc plange.gif
Sa va povestesc: viteza 1, frana de mana trasa, am scos fisele de la capac, am desfacut cablul de la aprinderea electronica, am desfacut piulita cu cheia de 11, am scos clapeta si cu mare grija, dupa ce am luat ca reper orientarea metalului de la lulea, am scos delcoul. Apoi, delcoul nou, complet si cu platina verificata d.p.d.v. al distantei, l-am instalat cu grija sa se aranjeze pe pinionul din interior. N-am avut dificultati cand l-am introdus, s-a aranjat bine. Apoi am pus clapeta, am strans surubul, am pus firul de la aprinderea electronica, capacul, fisele, in ordinea indicata si contact... Surpriza neplacuta! Tristete! Nervi! Delcoul se misca... Doar la contact, ca in rest este stabil. Adica l-am strans suficient de tare incat nu-l pot misca manual...
Repetare operatiuni. Demontare-montare. Idem miscare delcou.
Am incercat de 3 ori, dar s-a intunecat afara. Mai studiez in seara asta si poate reusesc maine.
Cred ca va trebui sa fac ce mi-a zis kitzsteinhorn91, adica sa aliniez motorul. Si n-am reusit sa-mi dau seama care este linia de pe volanta...
Multumesc mult, tuturor si daca ma puteti lumina si cu problema asta as fi foarte fericita.


--------------------
Dacia berlina 1995/1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 15 Sep 2010, 22:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




pai...ca sa nu te mai chinui atat, tu cand schimbi delcoul ca sa nu retii shpe mii de chestii pe acolo gen pozitia lulelei sau alte treburi, faci asa:

1. pun noul delcou, ai grija sa intre bine in motor si usor (( daca intra greu / fortat, iei delocul si totesti luleaua la 360 grade pentru ca in partea inferioara a delocului, la pinion acolo jos, are 2 picioruse care intra in pinioul din motor, un piciorus e mai gros, unul mai subtire, si trebuie sa intre delocul f usor in motor si sa se aseze numa gata se strans))

2. strangi talpa aia care tine delcoul cu cheia de 11 /13 cat o fi acolo, astfel incat sa il poti misca cu mana dar incat sa nu se miste cand dai la cheie.

3. aduci motorul la semn uitandu-te la volanta sau daca nu te descurci cu semnul, dai bujia nr 1 jos ( oricum o sa trebuiasca data jos, ai sa vezi mai incolo de ce), si bagi o surubelnita in gaura unde intra bujia si invarti de motor pana cand surublenita iese aproape toata in afara, asta inseamna ca pistonul este sus la maxim, adica motorul este la semn.

4. bujia pe care ai dat-o jos, sau daca nu, o dai jos ( de la pistonul 1), si o bagi in fisa, iar partea laterala a bujiei o pui sprijinita de motor sau undeva sa faca masa cu caroseria sau orice alta piesa metalica nevopsita.

5. in momentul in care ai aranjat bujia sa stea in fisa si cu masa facuta, PUI CONTACTUL si invarti de delco invers acelor de ceasornic, dar si inapoi daca e cazul, si invartind de delco vezi unde da bujia scanteie. no, in momentulala de opresti imediat de miscat delocul si ii strangi definitiv talpica care il fixeaza cu cheia de 11 sau cat e...

5. bagi bujia inapoi, o strangi, ii bagi fisa ( ai grija ca fisele sa fie bagate in capacul de delco corespnzator, si toate firele prinse de el cum trebuie, inclusiv bagata fisa de la bobina, adica aia din mijloc + furtunasul de vaccum care vine de la carburator in capsula de vaccum din delco).

5. dai la cheie, porneste si tocmai ti-ai schimbat delcoul si ai reglat avansul.

daca citesti si esti atenta la toate detaliile, e imposibil sa nu reusesti:) SPOR!:)

P.S. cand invarti de motor sa il aduci la semn, ai grija sa fie pe liber cu frana de mana trasa!

This post has been edited by badboy_marius: 15 Sep 2010, 22:28


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 16 Sep 2010, 09:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




pt ca pinionul sa nu iasa ,inainte sa-l scot ridic delcoul numai 1cm si lovesc usor cu cheia de 11 in ax si pinionul cade


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Sep 2010, 11:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.558
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@cld_ccl: Daca scriai si o locatie poate te ajuta cineva din zona ta...


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 17 Sep 2010, 12:05
Post #12


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




AGHHHHHHHHH LOCATIE.... A dracului limba romana. No offence, d-le DiaconuLiviu.

LOCÁȚIE, locații, s.f. 1. Închiriere. ♦ Chirie plătită pentru anumite lucruri luate în folosință temporară. ♢ Taxă de locație = taxă care se plătește drept sancțiune în caz de depășire a termenului de încărcare sau de descărcare a vagoanelor de cale ferată sau a autovehiculelor. 2. (Jur.) Contract prin care una dintre părți se obligă să procure și să asigure celeilalte părți folosința unui lucru pentru un timp determinat în schimbul unei sume de bani. [Var.: locațiúne s.f.] – Din fr. location, lat. locatio, -onis. LOCÁȚIE s. 1. v. închiriere. 2. v. chirie.



Prostia cu surub mai lung la platina fixa am facut-o si eu, din graba si nervi, si m miram ce tacane cand merge motorul, de parca batea avansul.

Recomand ca atunci cand pui surub nou, sau chiar si la delcou nou, surubul respectiv sa aiba si GROVER, sau o saiba din aceea cu dinti, ca sa-l intepeneasca. Am patit-o de multe ori cand se desfacea tot timpul surubul si se departa platina, marindu-se distanta.

Spor, da zi-ne de pe unde esti, poate cineva din zona, binevoitor iti va putea da o mana de ajutor.

Apreciem femeile mecanice.


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Sep 2010, 15:29
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.095
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




este nou sau la mina a 2 a , poate piesa aia de jos a fost pusa gresit , sau ceva gresit la ei de obicei danseaza daca este pus gresit ceva la el , am facut si eu experiente si juca cind am pus inves piesa de antrenare iar pinionul de jos avea fanta mare si putea fi pus si invers7.JPG ( Size: 18.04k ) Number of downloads: 1823



mai poti verifica punind "la punt " motorul , se aduce la semn HPIM01.JPG ( Size: 1.92mb ) Number of downloads: 1849
si distribuitorul , luleaua trebuie sa spre aripa fata stinga , cea de la sofer

pentru avans si pozitionarea corecta cit de cit se urmareste rombul cu indicatia 1 in interior sa fie cu liniuta de pe blocul motor 7.JPG ( Size: 18.06k ) Number of downloads: 2048
cu verde in drepul capsulei

This post has been edited by bygy007: 17 Sep 2010, 15:47


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 19 Sep 2010, 22:37
Post #14


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




a, bygy, care-i smecheria cu tensionarea mai puternica a arcurilor din delcou. ca ai vazut ca ele sunt agatate de lamela aia gaurita si de niste capete care se invart pe langa peretele delcoului. alea se mai pot apropria de perete, arcurile tensionandu-se mai mult. care-i smecheria cu ele?

This post has been edited by tzepesch: 19 Sep 2010, 22:41

Attached thumbnail(s)
IMG_0004.JPG ( Size: 192.49k ) Number of downloads: 1624


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cld_ccl
post 20 Sep 2010, 12:07
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 September 10




yupy.gif sofer1.gif Multumesc mult, tuturor.


--------------------
Dacia berlina 1995/1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Sep 2010, 15:07
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.095
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




tensionind arcurile alea se modifica curba de avans in functie de turatie

pricipiul este urmatorul , cind axul se invirteste datorita fotei centrifuge cele 2 contragreutati se duc spre exterior, axul unde vine distribuitorul si platina nu este corp comun cu partea de jos, se misca dupa golul incercuit cu verde IMG_0004.JPG ( Size: 198.07k ) Number of downloads: 1255
care asigura si curba de avans arcul creeind o forta contrara

This post has been edited by bygy007: 20 Sep 2010, 15:09


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 22 Sep 2010, 08:10
Post #17


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




deci teoretic ar fi de bine?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 22 Sep 2010, 09:40
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.321
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




la arcurile alea nu se umbla decat daca nu mai sunt tensionate ca in fabrica. sa le tensionezi mai mult decat in fabrica nu e indicat pt ca schimbi curba de avans, adica vei avea avans mai putin, ceea ce duce la incalzirea mai puternica a motorului si la putere redusa in special la turatie mai mare(peste 3000).

uneori arcurile se detensioneaza pt ca tabla aia de care sunt prinse la extremitati e de calitate proasta si se mai apropie de axul delcoului in loc sa stea unde ar trebui, dar de asta nu ai cum sa iti dai seama decand folosind stroboscop cu defazaj, deci, in concluzie, mai bine nu umbla la ele.





--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 19 Jan 2011, 20:40
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




deacord cu teoria cu arcurile de la delcou,dar iei un ax nou e facut mai prost ca alea vechi, camele sint aiurea etc,si unuii experimentati si mai pasionati fac si operatia cu umblatul la arcuri etc,ii fac si buxi la delcou nou il si ung cu vaselina dublu rafinata,si apropo aveti grija cu surubul ce lungime puneti am vazut cazuri cind a pus lung si era jale inauntru


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinworm
post 27 Aug 2014, 10:28
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 844
Joined: 27 December 09
From: Bucuresti/Buzau




am facut rost de un delcou de EP nou nout , fara platou. EP 3239 pt dacia 1410. Pot sa il pun pe un motor 1.3 de dacia 1310 fara probleme?


--------------------
Dacia/Skoda 1300/Octavia 1977/2004 - BZ77UAP
DACIOARA 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 27 Aug 2014, 10:32
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Din cate stiu, nu e nicio diferenta intre ele.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
STORMTROOPER
post 27 Aug 2014, 11:58
Post #22


Dacia berlina proud owner


Group: Members
Posts: 2.481
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti




Din cite stiu eu difera curbele de avans. Uite aici citeva detalii:
http://www.daciaclub.ro/Delcou-dacia-nova-t186000.html


--------------------
DACIA 1310 TX 1987 - 7-B-2414
blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 28 Aug 2014, 21:26
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Bygi, notatiile din ultima poza cu delcoul, sunt gresite.
In principiu, arcurile sunt cam slabe , asa ca da avans cam mare la turatie, facand sa bata avansul, mai ales cu benzina de la excrocii ce ne-au invadat tara. Daca la plecare nu bate, iar la turatii mari cand vrei sa sporesti viteza , bate, inseamna ca ai arcurile moi (slabe), si va trebui sa refaci tensiunea in ele. Problea e sa intelegi si functia vacuumului, ca sa nu le ametesti. La relanti, se stabileste avansul care-ti convine ca mers, fara ezitari, de regula in pozitia cea mai turata si dai semn pe bloc si pe delcou, ca fiind punctul zero. Turezi la 3000-3500 (presupusa turatie la care vrei sa demarezi, sa zicem c-ai depasi pe cineva), blochezi acceleratia sa nu ai pendulari la cursa, pentru a fi turatie constanta, si reglezi delcoul pe turatia maxima, unde nu detoneaza, nu are balbaieli sau alte ezitari. Scoti surubelnita de la clapeta (presupun ca te-ai servit de pana surubelnitei sa tii constanta turatia), si revenind la relanti, vezi daca delcoul e in aceeasi zona de zero (dupa semne). Daca e in aceeasi zona, delcoul e bine echilibrat la arcuri (la 3000, avansul e de pana-n 30 de grade). Daca ai luat din avans la turatie cand ai testat, inseamna ca ai arcurile slabe, si va trebui sa departezi din acei pinteni, putin cate putin, chiar si numai la unul de inceput, pana obtii aceeasi pozitie a delcoului, la orice turatie. Faza am mai descris-o p-aici. Diaconuliviu, are stroboscop foarte bine conceput, dar regland dupa el, nici eu nici cel care l-a imprumutat, nu am fost multumiti de mersul motorului dupa reglajul facut cu el, asa ca tot dupa explicatiile de mai susle-am reglat pe toate. Mana si capul, sunt sfinte !
Delcoul se poate scoate in orice pozitie s-ar afla motorul dupa oprire. Nu te deranjeaza si nu te obliga nimic, sa-l pui la punc, pentru a remonta delcoul, sau alt delcou. Nu trebuie decat sa privesti luleaua, sa memorezi pozitia, scoti delcoul, vezi de ce parte se afla excentricitatea piesei de cuplare, cu pinionul (nu are un dinte mai mare sau stramb, ci cei doi dinti identici, sunt asezati deplasat fata de centrul de rotatie, de centrul axului, incat se vede perfect ca cele doua sectiuni nu sunt egale). Se priveste si asupra pinionului sa se vada in care parte e sectiunea, sa zicem ce mai mica, si asezam delcoul cu sectiunea mica peste sectiunea mica a pinionului. Astai tot, cu conditia ca luleaua sa aiba pozitia memorata la demontare. Daca e la 180 de grade, se scoate arcul de pe piesa care are cei doi dinti excentrici, pentru a scoate boltul, si se roteste piesa cu 180 de grade, se baga boltul si arcul de retinere a boltului. Piulita e de M7 si se foloseste cheie de 11, nici de 13 nici p-aia de la roti. Cand nu stii ce e acolo, inseamna c-ai umblat la el doar in anii bisecti, si explicatiile sunt cam dubioase.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2020 - 08:02
Forum Renault Server hosting