Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelopele de iarna - obligatorii ?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
Tamango
QUOTE(buge @ 28 Jun 2011, 23:40)
conform:
http://www.cdep.ro/proiecte/2011/200/10/9/se336.pdf

obligativitatea cauciucurilor de iarna/all-seasons pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei si pe rotile axei de tractiune
*



Urmand concluzia logica, pe drumurile publice neacoperite cu zapada, gheata sau polei nu pot fi amendat ca n-am cauciucuri de iarna, nu ? Adica daca deszapezesc astia in bucuresti si am cauciucuri de vara pot circula. Marfa smile.gif
buge
si conform textului ordonantei, trebuie sa fii echipat doar pe rotile care asigura tractiunea.
daca gresesc va rog sa ma contraziceti
DMP
Doar in cazul autovehiculelor de transport marfa cu o masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto trebuie anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune.

Din textul de pe cdep.ro eu inteleg ca daca drumul nu e acoperit cu zapada, gheata sau polei, semnalizate in mod corespunzator, atunci nu este obligatoriu sa ai anvelope de iarna.
Batrânul
Așa înțeleg și eu... dar depinde cum interpretează „organul” ordonanța respectivă...
quick
si cea mai importanta intrebare
sunt admise anvelopele m+s? adica pot circula cu alea fara a primi amenda?
iulia_boris
poti circula..trebuie sa aiba inscriptia m+s..
cristio_79
QUOTE(quick @ 29 Jun 2011, 12:22)
si cea mai importanta intrebare
sunt admise anvelopele m+s? adica pot circula cu alea fara a primi amenda?
*


Normal ca poti circula cu ele, doar pentru asta sunt. M+S inseamna "mud and snow". Inscriptia exista pe cauciucurile de iarna si pe cele all seasons. Cele de iarna, pe langa M+S, au si un semn care simbolizeaza un fulg, iar cele all seasons au patru simboluri: fulg, picaturi, doua linii curbe si soare.
Marian66
ce tampenie, cauciucuri de iarna trebuie in functie de temperatura, nu in functie de ce e pe asfalt smile.gif) poate dam de o iarna cu media de minus 10 grade si niciun fulg in oras. credeti ca or sa aiba mai multa aderenta astia cu cauciucuri de vara doar pt ca e uscat pe jos? smile.gif)
klaus
Da.
PaulT

Un raspuns scurt, corect si cuprinzator.
SorinCT
Eu din cate stiam cauciucurile de iarna sunt concepute ca la temperaturi scazute (sub 7 grade) sa ramana moi si sa asigure o aderenta buna cu asfaltul. Pe cand cele de vara sub temperatura de 7 grade se fac bocna si isi pierd aderenta. Ii rugam pe cunoscatori sa explice daca e altfel.
Marian66
de ce e corect? tu chiar ai avea curaj sa mergi la minus 10 grade cu cauciucuri de vara? crezand ca o sa ai aceeasi aderenta ca la plus 10 ??
klaus
Un cauciuc de vara pe asfalt are mai multa aderenta decat un cauciuc de vara pe zapada, la aceeasi temperatura scazuta. De ex. cu un cauciuc de vara pe asfalt poti sa pleci de pe loc relaxat, cu unul de vara pe zapada te chinui putin.
Asta a fost intrebarea, la asta am raspuns.
SorinCT
Era vorba de lipsa precipitatiilor. Cred ca a vrut sa exprime ca in cazul unei ierni uscate cauciucurile de iarna sunt superioare celor de vara.
PaulT
Sigur, sub 7grade Celsius, cauciucul de vara se transforma in beton... Marketing-ul... Repet ce am mai spus, si anume: este mult mai periculos dpdv aderenta sa rulezi la +10-15 grade cu un cauciuc de iarna decat sa mergi cu unul de vara chiar la -10/-15 grade. Bineinteles, cu conditia ca suprafata de rulare sa nu fie contaminata. Daca nu ar exista ninsori nu ar exista nici un motiv pentru a schimba anvelopele (ca sa nu existe neclaritati... eu rulez cu anvelope de iarna dinainte de gaselnita aducatoare de bani la buget, deci, le consider de maxima importanta pe suprafete de rulare specifice iernii, cu zapada + polei).
SorinCT
OK deci pana la urma nimeni nu are dovezi "stiintifice" si ne bazam pe campanii de marketing si experiente personale.
Oricum avand in vedere ca nu dispunem de timpul necesar si nici de fonduri suficiente incat sa schimbam gumele la fiecare semn de ploaie/zapada pe timp de iarna, este o solutie mai buna sa le avem in permanenta montate iarna, nu crezi?
Care e riscul potrivit, sa mergi cu gume de iarna cand nu sunt semne de zapada+polei sau sa mergi fara ele cand pe jos e nasol?
klaus
Eu schimb anvelopele sezonier, dar in functie de lene si timp, nu cand trebuie.
Cu anvelopa de vara nu am nici un fel de probleme pana nu da zapada, nici cu frane nici cu aderenta. Insa in momentul in care a dat zapada alea de vara sunt nasoale rau. Se observa imediat si substantial o imbunatatire cand le pun pe alea de iarna.
Cu anvelopele de iarna vara e o problema cu aderenta, si la oprit, si la demarat, si la curbe.
Asta ca observatie personala de ceva ani incoace.
Si nu stiu de ce, dar eu am tendinta de a crede in experientele mele personale, pe care le-am trait, si mai putin in ce ciripesc niste campanii publicitare care au diverse scopuri.
Motiv pentru care aici sunt de aceeasi parea cu PaulT, atata timp cat nu e zapada/polei pe jos, anvelopele de vara sunt ok si mai pe frig. Treaba se schimba dramatic odata cu zapada.
M i h a i
Exact Klaus, am mers la -21 C cu gume de vara si nu am avut pic de probleme.(eram in zona sovata-joseni-gheorghieni).Conteaza ca sa nu fie zapada pe jos ca s-a terminat totul.Daca este frig uscat merg cele vara foarte bine.Cel putin Primacy Hp ale mele s-au comportat bestial la temp aia.NU era umed ori zapada. Asa ca nu se intaresc si crapa tongue.gif
bygy007
eu cu cauciucele "de vara" cu care a fost dotata masina din fabrica am mers excelent 2 ierni fara probleme pe zapada , acum ca voi fi obligat sa iau specifice o sa le testez in frina la vale pe zapada sa vad si eu diferenta inte ele (bine la iarna) blush.gif
maho
La un drum mai lung se pot schimba mult conditiile, de la o zona la alta, si-atunci ce facem, schimbam si cauciucurile ? Cred ca factorul uman (condusul preventiv si plecarea la drum cu niste cauciucuri care sa nu fie "slick") e mai important decat tipul de cauciuc. Cu ale mele Floresti Ph (a-s) antice, dar cu striatii bune, merg perfect si iarna si vara. Daca mergi iarna ca un tembel, poti sa ai si mama cauciucului de iarna, ca tot te ia aghiuta...
C@talin
si poti sa ai si sistemele sistemelor si 4x4 ca tot in sant ajungi biggrin.gif
iulia_boris
here we go again,vorba cantecului.. smile.gif vara versus iarna..atata timp cat nu adaptezi viteza la conditiile de drum gumele numai conteaza..desigur ca cele de iarna sunt mai bune pe polei,zapada..ca d-aia-s facute..
maho
Pe polei sau ghiata e cam acelasi lucru, doar la zapada e diferenta mare.
david79
sunt diferente si in cazul in care pe jos e inghetat. diferentele sunt mici, dar exista.
ca si observatii :
sunt diferente destul de mari intre modele de anvelope de iarna
scade foarte mult performanta anvelopei in raport cu gradul ei de uzura, cu alte cuvinte au fost f ok in primele 2 sezoane la mine
cread
Si tot asa se mai pot umple 20 de pagini , in spiritul autohton de evitare a legii, ca unu' a mers cu anvelope de vara pe carosabil inghetat si au fost foarte bune, ca altu' nu le considera folositoare decat pe gheata sau zapada, etc, etc.

"Below 7°C the rubber compound in summer tyres begins to harden and grip levels are reduced. Cold weather tyres retain their flexibilty at low temperatures and key into the road surface providing better grip and safer driving."
Asta spune un mare producator de anvelope, da' ce conteaza ? Are el, producatorul, mai multa experienta decat soferul de reno'?Imposibil...
PaulT
Blabla. Impresionant. Daca e in engleza suna mai convingator? O mai putem gasi si in alte limbi. Exact marketingu' de care vorbeam. Pe asfalt uscat nu ai nici o problema cu un cauciuc de vara. Diferenta extrem de mare intre comportamentul unui pneu de iarna si al unuia de vara se vede in conditii de rulaj de iarna, cu zapada si tot tacamul. Asta NU are nimic in comun cu spiritul autohton de evitare a legii(in cazul de fata una imbecila, cu unic scop adunarea banilor la buget, atata timp cat impune utilizarea anvelopelor de iarna o perioada de 5luni pe an intr-o tara cu conditii climaterice ca RO). Cauta reglementari din tari normale unde clima este MULT mai aspra decat la noi in tara, si unde se recomanda folosirea in functie de conditiile de rulare. Cum crezi ca se comporta un pneu de iarna la +15/+20 grade? Extrem de prost, aproape periculos. Care sunt temperaturilo in RO prin noiembrie si martie?
SorinCT
QUOTE
Cold-weather tires include a greater percentage of natural rubber and silica so there is not as much hardening as found in synthetic rubber in cold conditions:[2] they provide better traction at lower temperatures. Snow tires provide more small-tread areas, increasing traction on snow and, in wet conditions, allowing water to escape from under the tire more easily. This reduces the risk of hydroplaning. In much of Scandinavia, snow tires have metal studs to improve grip on packed snow or ice, but such tires are prohibited in most other countries for the damage they cause to the road surface.[3] Snow tires do not eliminate skidding on ice and snow, but they greatly reduce the risk.

Asta nu vine de la vreun producator, este pe Wikipedia.
cread
QUOTE(PaulT @ 3 Jul 2011, 13:33)
Cum crezi ca se comporta un pneu de iarna la +15/+20 grade? Extrem de prost, aproape periculos.

Stiu, am experimentat asta, tu faci ce vrei tu, folosesti ce anvelope vrei tu ,asa cum si eu fac ce vreau eu ,folosesc anvelope dedicate fiecarui sezon de 4 ani, dar eu nu te pot crede pe tine, in raport cu un producator de anvelope ,decat daca ai fi un expert in domeniul anvelopelor, ceva inginer chimist , sofer de incercare a anvelopelor in conditii extreme. Daca ai facute ceva studii cu date complete, distante de franare, manevrabilitate, cu diferite tipuri de anvelope ,in diferite conditii de temperatura, de carosabil ud, uscat, inghetat, acoperit cu zapada, cu mazga,etc, arata-ni-le si noua sa vedem , daca nu , nu.
http://www.google.com/url?sa=t&source=web&...3VWPtwgC6ABqBxA
PaulT
Si eu folosesc anvelope dedicate sezonului de destui ani, dar nu asa cum prevede prostia asta de lege. Montate in decembrie(in fuctie de evolutia vremii) si scoase la inceputul lui martie, daca prognoza meteo permite. Uiti un lucru foarte important in ceea ce priveste orice gasesti pe site-ul unui producator(indiferent de nume sau de ce produce). Acesta are interesul principal de a vinde. Si, de aici exacerbarea unor foarte mici diferente si transformarea lor in pericole majore cu scopul de a provoca reactia posibilului cumparator. Referitor la ultimele randuri ale postului tau da-mi voie sa repet ca ceea ce am spus referitor la comportamentul pneurilor de vara se refera strict la asfalt uscat. In rest, pe carosabil contaminat bineinteles ca diferentele sunt majore( diferente ce practic justifica existenta cauciucurilor de iarna.. ca fara precipitatii nu ar fi sub nici o forma nevoie de ele). Citeste inca o data ce am scris...
cread
QUOTE(PaulT @ 3 Jul 2011, 14:23)
fara precipitatii nu ar fi sub nici o forma nevoie de ele

Indiferent de temperatura negativa,nu?. Ei bine , asta este parerea ta , daca sunt oameni care sunt de acord cu tine , treaba voastra, eu am decis sa am incredere in producatori . Nu vreau ca discutia sa se transforme intr-o cearta intre noi doi. Ideea e ca sunt multi care vor , vor incerca, sa evite aceasta lege prin orice mijloace, inclusiv achizitionarea de sh-uri super tocite de iarna.
PaulT
In nici un caz nu e vorba de cearta! biggrin.gif Asta cu sh-urile este din pacate foarte reala si foarte periculoasa, pentru ca un cauciuc de iarna sh, cu grad mediu de uzura si cu ceva vechime la activ poate avea comportament extrem de slab in orice conditii (poate mai slab decat unele de vara in stare foarte buna).

L.E. - Da, la orice temperatura pe care o gasesti in mod normal in RO, iarna . Uitasem sa raspund la intrebare... smile.gif
BZN
QUOTE(PaulT @ 3 Jul 2011, 13:33)
...Cum crezi ca se comporta un pneu de iarna la +15/+20 grade? Extrem de prost, aproape periculos. Care sunt temperaturilo in RO prin noiembrie si martie?
*


Eu am vazut acum o gramada de masini relativ scumpe, echipate cu anvelope de iarna. Sper sa nu se inteleaga faptul ca as aprecia asta.
La fel, exista in trafic cel putin tot atatea autoturisme, destul de aratoase, echipate cu anvelope uzate mult peste limita de siguranta.
luck33ro
QUOTE(klaus @ 2 Jul 2011, 23:14)
Da.
*




QUOTE(PaulT @ 2 Jul 2011, 23:21)
Un raspuns scurt, corect si cuprinzator.
*



Stupid, mai exact ... laugh.gif
Marian66
QUOTE(klaus @ 3 Jul 2011, 00:29)
Un cauciuc de vara pe asfalt are mai multa aderenta decat un cauciuc de vara pe zapada, la aceeasi temperatura scazuta. De ex. cu un cauciuc de vara pe asfalt poti sa pleci de pe loc relaxat, cu unul de vara pe zapada te chinui putin.
Asta a fost intrebarea, la asta am raspuns.
*



my bad, comparatia de care vorbeam era intre cauciucul de iarna si cel de vara in cele doua situatii. am vrut sa zic daca ala de vara, doar pentru ca e uscat, desi sunt minus 10, e sigur si merge folosit. dar m-am exprimat eu gresit

3 Jul 2011, 20:17:
QUOTE(klaus @ 3 Jul 2011, 00:29)
Un cauciuc de vara pe asfalt are mai multa aderenta decat un cauciuc de vara pe zapada, la aceeasi temperatura scazuta. De ex. cu un cauciuc de vara pe asfalt poti sa pleci de pe loc relaxat, cu unul de vara pe zapada te chinui putin.
Asta a fost intrebarea, la asta am raspuns.
*



my bad, comparatia de care vorbeam era intre cauciucul de iarna si cel de vara in cele doua situatii. am vrut sa zic daca ala de vara, doar pentru ca e uscat, desi sunt minus 10, e sigur si merge folosit. dar m-am exprimat eu gresit

QUOTE(PaulT @ 3 Jul 2011, 14:41)
D Asta cu sh-urile este din pacate foarte reala si foarte periculoasa, pentru ca un cauciuc de iarna sh, cu grad mediu de uzura si cu ceva vechime la activ poate avea comportament extrem de slab in orice conditii (poate mai slab decat unele de vara in stare foarte buna).
*



in primul rand ca daca iti cumperi cauciucuri (SH mai ales, dar si noi) te uiti la perioada fabricatiei. ca scrie pe ele si ati vazut ca e la saptamana. daca iti cumperi cauciucuri care au 5 ani vechime, ai un risc foarte mare sa faci explozie, sa nu tina presiunea, pt ca e imbatranit, dar aderenta e la fel.
in fine, cauciucul SH nu e rau, daca e cumparatorul bun smile.gif


QUOTE(BZN @ 3 Jul 2011, 18:39)
Eu am vazut acum o gramada de masini relativ scumpe, echipate cu anvelope de iarna. Sper sa nu se inteleaga faptul ca as aprecia asta.
La fel, exista in trafic cel putin tot atatea autoturisme, destul de aratoase, echipate cu anvelope uzate mult peste limita de siguranta.
*



tarani prosti, ce pot sa spun de ei. eu as face faptele astea contraventii, si as ridica placutele de inmatriculare (ca la RCA), nu talonul, ca sa nu mai poata sa mearga cu ea pana nu rezolva
luck33ro
Cauciucul SH Premium (de firma sa-i mai zicem), daca nu e batran (are mai putin de 3 ani) si nu are uzura peste 50%, e mai bun ca un cauciuc nou, dar ieftin.
tarzy
ce atata zarva ptr nimic

or fi anvelopele de iarna "ineficiente" in conditii de asfalt uscat .... dar la noi iernile numai uscate nu sunt .... si daca intradevar prima zapada vine in decembrie tot atat de adevarat este si faptul ca ne cam prinde 1 mai cu vreme rea ....

legea cu obligativitatea anvelopelor de iarna este una dintre putinele care cel putin dupa mine isi are efecte benefice.

@luck33ro - unde gasesti tu anvelope sh de mai putinm de 3 ani vechime (si fara a fi excesiv de uzate)?

cine schimba anvelopele doar dupa 3 ani? ...

C@talin
si io ce fac captr tico mai greu cu gume de iarna pe r12,scot rangeu ma rupe sad.gif
tarzy
Tico am si eu .... ai am gasit (e drept ca nu usor) anvelope de iarna
luck33ro
QUOTE(PaulT @ 2 Jul 2011, 23:33)
Sigur, sub 7grade Celsius, cauciucul de vara se transforma in beton... Marketing-ul... Repet ce am mai spus, si anume: este mult mai periculos dpdv aderenta sa rulezi la +10-15 grade cu un cauciuc de iarna decat sa mergi cu unul de vara chiar la -10/-15 grade. Bineinteles, cu conditia ca suprafata de rulare sa nu fie contaminata. Daca nu  ar exista ninsori nu ar exista nici un motiv pentru a schimba anvelopele (ca sa nu existe neclaritati... eu rulez cu anvelope de iarna dinainte de gaselnita aducatoare de bani la buget, deci, le consider de maxima importanta pe suprafete de rulare specifice iernii, cu zapada + polei).
*



Nu e marketing - e tehnologia si materialul folosit. Daca pui mana iti dai seama direct, fara sa faci analiza materialelor din compozitie. Cauciucul de vara se trnsforma in plastic dur (la temp. scazute desigur) care nu mai adera la carosabil.


QUOTE(iulia_boris @ 3 Jul 2011, 10:12)
here we go again,vorba cantecului.. smile.gif  vara versus iarna..atata timp cat nu adaptezi viteza la conditiile de drum gumele numai conteaza..desigur ca cele de iarna sunt mai bune pe polei,zapada..ca d-aia-s facute..
*



Forta de frecare (asa cum se invata la liceu) este direct proportionala cu coeficientul de frecare intre 2 materiale. La noi avem un material anvelopa si celalalt carosabilul.

QUOTE(maho @ 3 Jul 2011, 10:52)
Pe polei sau ghiata e cam acelasi lucru, doar la zapada e diferenta mare.
*



Idem, vezi postarile de mai sus! Plus o mica corectie, se spune gheata....

QUOTE(tarzy @ 3 Jul 2011, 19:49)
ce atata zarva ptr nimic


@luck33ro - unde gasesti tu anvelope sh de mai putinm de 3 ani vechime (si fara a fi excesiv de uzate)?

cine schimba anvelopele doar dupa 3 ani? ...
*



Prin tarile cu apa calda asa se schimba. Eu am luat anvelope cu DOT 2009 Premium SH de vara sub 50% uzua - au costat cam 150 ron bucata. Daca faci putin efort gasesti cam oric dimensiuni! wink.gif
spy_oh_joy1389
QUOTE(PaulT @ 2 Jul 2011, 23:33)
Marketing-ul...
*


Poate faci rost de un manual de chimie de clasa a 11-a parca. Acolo s-a predat si cauciucul. Ne-a spus profa clar ca e mai moale alt model si ala il fac mai ales rusii pentru ca la ei e frig. Nu mai tin clar minte componentele chimice, dar parca erau ceva de genul metil stiren, izo butil stiren etc. Deci daca se preda in liceu, zic ca nu-i marketing inutil.
cread
QUOTE(luck33ro @ 3 Jul 2011, 20:38)
Cauciucul SH Premium (de firma sa-i mai zicem), daca nu e batran (are mai putin de 3 ani) si nu are uzura peste 50%, e mai bun ca un cauciuc nou, dar ieftin.
*


Asta este parerea ta, uite eu am incredere mai mare in asta ieftin, nou, Debica frigo, asa arata dupa 10000 facuti asta iarna, pe rotile cu tractiune, la iarna le trec pe spate, pentru ca urmeaza doua noi pe fata, in functie de cat voi merge,si de cum se vor uza , e posibil sa le folosesc si in cea de-a treia iarna, probabil pana la 30-35000km.
Steel Tormentor
Eu le-as lasa pe-alea uzate pe fata si pe cele noi pe spate. Dar daca te intereseaza doar tractiunea...la fel de bine puteai sa le lasi si pe-alea de vara pe spate.
cread
QUOTE(Steel Tormentor @ 4 Jul 2011, 09:44)
Eu le-as lasa pe-alea uzate pe fata si pe cele noi pe spate. Dar daca te intereseaza doar tractiunea...la fel de bine puteai sa le lasi si pe-alea de vara pe spate.
*


Nu ma intereseaza doar tractiunea, ma intereseaza si stabilitatea, pe spate am avut sh de iarna, dar prea sh , si intr-o curba, pe o zapada de 1cm , am valsat putin, in oras.
Marian66
diferenta mare dintre un cauciuc premium si unul normal e la cat de mult se uzeaza, cat consuma, si cat zgomot face. aderenta in principiu e aceeasi, doar ca dupa 15.000km o sa arate diferit (de la uzura) si normal n-o sa mai fie la fel.
asta cu cauciucuri de iarna doar pe rotile cu tractiune e periculoasa rau, ca iti da senzatia de aderenta (din cauza ca pleci usor de pe loc), si daca intri puutin mai tare intr-o curba.. ala esti, ca pe spate n-ai nimic
cread
QUOTE(Marian66 @ 4 Jul 2011, 10:00)
diferenta mare dintre un cauciuc premium si unul normal e la cat de mult se uzeaza, cat consuma, si cat zgomot face. aderenta in principiu e aceeasi, doar ca dupa 15.000km o sa arate diferit (de la uzura) si normal n-o sa mai fie la fel. 


Aici cred ca te referi la anvelopele noi.

asta cu cauciucuri de iarna doar pe rotile cu tractiune e periculoasa rau, ca iti da senzatia de aderenta (din cauza ca pleci usor de pe loc), si daca intri puutin mai tare intr-o curba.. ala esti, ca pe spate n-ai nimic


Parca si asta era descusuta pe aici ,
iulia_boris
si ca sa-i dam cezarului ce-i al lui..eu mi-am luat in toamna trecuta pirelli all season.. in iarna am circulat fara stres..doar prin bucuresti.. acum,dupa primul val de canicula pneurile mele erau cam lasate..presiunea era ok..se deduce ca nu-i chiar abureala cum ca-s bune si pt iarna.. compozitia cauciucului este alta decat pt cele de vara..m-am gandit sa le bag azot..acum arata ca unele normale..deci cele de iarna sunt, fara discutie, bune..sunt altfel decat cele de vara..
maho
QUOTE
luck33ro     
post Today, 06:53
Post #689
QUOTE(maho @ 3 Jul 2011, 10:52)
Pe polei sau ghiata e cam acelasi lucru, doar la zapada e diferenta mare.
*
Idem, vezi postarile de mai sus! Plus o mica corectie, se spune gheata....

blush.gif Ce sa fac, a trecut mult de cand am dat bac-ul, si pe frigul asta (app., cei care ati urcat zilele astea la munte, ati pus de iarna ? Nu cred.) mi-a incetinit metabolismul si rezoneaza mai greu neuronul...Oricum, esenta ramane, eu deocamdata n-am motiv sa-mi schimb gumele, si nici nu conduc "la limita".
PaulT
QUOTE(luck33ro @ 4 Jul 2011, 07:53)
Nu e marketing - e tehnologia si materialul folosit. Daca pui mana iti dai seama direct, fara sa faci analiza materialelor din compozitie. Cauciucul de vara se trnsforma in plastic dur (la temp. scazute desigur) care nu mai adera la carosabil.
*



Wow, ce descoperire... Cine a spus ca nu exista diferenta de consistenta la orice temperatura intre un pneu de iarna si unul de vara? Eu unul, nu. Tot ce se discuta era faptul ca, atata timp cat asfaltul este uscat se poate rula absolut fara probleme cu pneul de vara... Sa stii ca si la + 20grade cauciucul de iarna este extrem de "moale si pufos" fata de cel de vara, dar pierde aderenta extrem de repede, la eforturi banale pentru un pneu de vara. Care, nu am observat vreodata sa devina plastic dur nici macar la -25 grade... Asta este o exagerare. La fel si pierderea aderentei la asfalt(uscat...). Iar la temperaturile unei ierni normale in RO (temperaturi medii disponibile din n surse pe net, in caz ca cineva are impresia ca suntem in Siberia si -30-40 grade sunt la ordinea zilei) nici nu se pune problema ca ar putea sa apara probleme de aderenta pe asfalt uscat cu un pneu de vara.. Cand citesc din astea cu "ai curaj sa mergi cu anvelope de vara la -10 grade pe asfalt uscat" sau ," vai, sunt +7 grade, trebuie sa trec la cauciucuri de iarna ca nu mai am aderenta" ma apuca un ras... Cam pe la ce temperaturi ai observat tu, personal, din experienta de a conduce un vehicul pe drum (care mi se pare cel mai important lucru din punct de vedere formare opinie) ca nu mai controlezi in siguranta un autoturism incaltat cu pneuri de vara, pe asfalt uscat? La 0 grade, pe uscat, de exemplu, ai impresia ca ai performante mai bune dpdv franare/abordari viraje cu pneul de iarna decat cu cel de vara? Ai testat vreodata asta? De curiozitate macar? Daca era atat de mare diferenta de comportament, nu crezi ca tari cu adevarat civilizate si care se mai gandesc pe bune si la siguranta populatiei, nu doar la metode de rotunjire a veniturilor pe seama populatiei, ar fi impus prin lege obligativitatea de rula numai cu pneuri de iarna in anumite perioade? Pana una alta, prin EU legislatiile sunt extrem de logice si relaxate din punctul asta de vedere. Repet, pe suprafete contaminate (chiar si pe gheata) diferentele de comportament sunt extrem de mari si, practic, acolo se face diferenta de necontestat intre un pneu de vara si unul de iarna. Si, mai repet ceva, pentru a nu da impresia gresita cum ca as fi contra cauciucuri de iarna: folosesc de multi ani, sunt foarte multumit de ele, sunt de un real ajutor in siguranta traficului(toate astea, in conditii de rulaj de iarna).

@iulia_boris - Ce legatura are faptul ca ai bagat azot in pneuri cu faptul ca acum arata normal?
iulia_boris
simplu..acum numai sunt asa moi..arata ca niste pneuri normale..inainte de astea am avut doar de vara si pot face comparatia..iar azotu' ii asigura pneului un plus de rigiditate..nu vorbesc din auzite..este ceea ce am constatat personal..conteaza mai putin teoriile celor din jur..eu ma bazez pe ce vad.. smile.gif
pishky
teoretic azotul e mai putin sensibil la schimbarile de temperatura (contractie, dilatare, legea gazelor, crap like that)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.