Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: identificare RAR
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
sharkky
are cineva idee cam la ce suma se ajunge ptr inmatriculare? (dacie din 84)
si un pret estimativ ptr identificarea facuta de cei de la RAR


va multumesc anticipat
RIon
400 000 pentru identificare, iar daca trebuie aplicata si folia de securizare, ajungi la 510 000 lei.
Daca ai si GPL, o mai fi ceva in plus pentru asta...
Daca nu ai ITP facut, cred ca te mai costa 500 000 lei.
Succes!
argon
Vin aici cu o corectie..acum cateva sapt am inmatriculat o masina si a trebuit identificarea Rar.
numai identificarea A costat 730 000 lei + 100 000 o atentie sa nu pierd toata ziua pe acolo...
axel
acum 2 zile la rar cu supernova pt identificare 403000 taxa si atat
AL
info se pot obtine de la www.rarom.ro
argon
Mie mi-a pansonat seria pe motor, ca s-a dezlipit eticheta, am uitat chestia asta, poate de asta a fost mai scump, nu stiu, eu am platit la gramada..smile.gif
Uncle-Sam
si daca ti-ai pus un motor de nova pe berlina, ai scos seria de pe amandoua si vii cu placuta de la 1300, le zici ca ti-a cazut si sa ti-o puna la loc au cum sa verifice? Isi pot da seama ca e motor 1.6 si nu 1.3? Ca de aratat arata la fel pe dinafara
Tutzigureanu
nu merge..placutza trebui sa nu fie desprinsa de tot, tre sa se mai tina macar intr-un nit din cele doua..daca vi cu ea separat te-o luat dracu, ca pe bune nu poti face numic, ti-o scoate din circulatie.
Eventual se poate incerca sa prinzi cumva placuta in niturile de pe motor, dar discret sa nu se vada ca ai umblat ca au ochi buni baietii
Uncle-Sam
si daca o prind intr-un nit si isi dau seama baietii, presupun ca o sa port bratari biggrin.gif
Tutzigureanu
Nu neaparat, dar inainte zic sa-ti pui pilele in functiune sa mergi la sigur..nu risca ca nu e bine..poti ajunge si cum zici tu cu dosar penal pentru fals mellow.gif
La itp nu e problema ca fac n firme chestia asta fara chiar sa vada masina..dar identificarea nu o poate face numai Rar-ul..odata inmatriculata masina nu mai sunt probleme dupa...
Partea proasta e ca fara identificare nu o poti inmatricula sad.gif
SGM.MYKE
QUOTE(Uncle-Sam @ 5 Aug 2005, 12:34)
si daca ti-ai pus un motor de nova pe berlina, ai scos seria de pe amandoua si vii cu placuta de la 1300, le zici ca ti-a cazut si sa ti-o puna la loc au cum sa verifice? Isi pot da seama ca e motor 1.6 si nu 1.3? Ca de aratat arata la fel pe dinafara
*



Se vede totusi si o diferenta intre motorul de 1300 si cele de 1400 si 1600, cele de la urma au linga delco un fel de aripioara pe care baietii de la RAR poansoneaza seriile in cazurile descrise mai sus de voi, iar la 1300 trebuie sa demontezi delcoul sa o poansoneze undeva in spatele acestuia ca sa fie cat de cat vizibila.
Merlucius
neofit: CE E AIA IDENTIFICARE?
La Dacia din '80 prrrroaspat cumparata, cu ITP inca valabil, mai pot fi dubii?
nu dati cu roshii, sunt nou!
Andy_ACS
identificarea este procesul prin care se verifica daca seriile de pe masina corespund cu cele din acte
Bafta!
ghc
As adauga ca identificarea este obligatorie la orice schimbare de proprietar, nu are legatura cu valabilitatea ITP-ului.
Lauri
Hello ... sunt si io nou pe aici... si sunt interesat de subiect...
Deci cand se schimba proprietarul, nu se face decat o identificare?
NU se face si inspectia tehnica periodica?
Lauri
Pt o nova 1999 cam cat costa identificarea?
Taxele se platesc direct la RAR? Cam cat dureaza si daca imi trebuie o programare facuta inainte... ?
ITP-ul e valabil pana in dec 2005... imi face doar autentificare, sau imi face si ITPul?

Multam...
ghc
Inspectia e periodica wink.gif O faci cand expira.
ghc
Poti face o programare aici. Din cate stiu eu totul se plateste acolo.
Eagles
pentru radiere, CIV trebuie sa aiba aplicata folia de securizare care nu se aplica fara identificare. Intrebare: Odata facuta o identificare inainte de radiere mai trebuie facuta inca una inainte de inmatriculare?
Lauri
Multam...

Masina am luat-o acu vreo saptamana, si este radiata deja de mine la sursa.
Fiind deja radiata, si avand si foita de securizare pe carte, ziceti-mi si mie exact de acte imi trebuie pt RAR si cam cati bani pt o nova 1999 cu motor de 1600...
Si inca ceva... poate merge altcineva cu masina la identificare, sau doar proprietarul sau un mandatar al acestuia?

Pt identificare este necesara intai trecerea pe rol la DITL? ... sau nu au treaba una cu alta, si a doua este necesara doar pt inmatriculare la Politie?

wacko.gif
1.6
pentru identificare iti trebuie talon si CI.tre sa ai revizia din cate mai stiu eu(dar de asta nu sunt sigur)taxa e 401500 lei:).poate sa mearga si altcineva (eu m-am dus cu masina mea care era inmatriculata pe firma si nu m-a intrebat nimeni nimic) dar cred ca sa mergi la sigur iti iei o imputernicire!
aaa....si e valabila 30 de zile.
sharkky
QUOTE(1.6 @ 25 Aug 2005, 19:37)
pentru identificare iti trebuie talon si CI.tre sa ai revizia din cate mai stiu eu(dar de asta nu sunt sigur)taxa e 401500 lei:).poate sa mearga si altcineva (eu m-am dus cu masina mea care era inmatriculata pe firma si nu m-a intrebat nimeni nimic) dar cred ca sa mergi la sigur iti iei o imputernicire!
aaa....si e valabila 30 de zile.
*



eu nu mai am talon k vanzatorul a radiat masina ... am ramas decat cu cartea de identitate a masinii ... singura solutie e sa iau dovada de la politie si sa platesc pentru numere rosii ca sa ajung la ei la RAR ... alta solutie nu prea vad .. voi ce parere aveti?
Eagles
Am fost ieri dimineata la rar Grivita sa ma interez cum e cu securizarea CIV. Trebuie mers la RAR Voluntari cu masina unde se face identificarea si se aplica folia de securizare pe loc. Se poate duce oricine, nu este nevoie sa fie prezent si fostul proprietar si nici nu cer procura din partea lui si se poate face si inainte de radiere.
ATENTIE: autovehiculul trebuie sa aiba ITP valabil!
marius-gabriel
stie cineva daca la schimbarea culorii este necesara identificarea?
ghc
Cred ca e putintel mai complicat. Daca-i schimbi culoarea, atunci trebuie sa schimbi si certificatul. Pentru asta iti trebuie inscrisa de catre RAR in cartea de identitate modificarea survenita asupra masinii.
In plus, avand in vedere ca la identificare se fac si poze probabil va trebui refacuta.
marius80_eugen
Oameni buni , mare grija la identificare RAR ! Daca stiti ca masina a avut ceva sudat/schimbat la ea , mai ales pe langa contra-aripi , ca e jale rau ! Daca va respinge la RAR , masina e buna doar de REMAT !!! Deci aveti mare atentie si actionati ca atare !
horsewhisperer27
daca o vand si are folie pe cartea de identitate, tot trebuie identificata?
Danielle
QUOTE(horsewhisperer27 @ 18 Feb 2006, 00:46)
daca o vand si are folie pe cartea de identitate, tot trebuie identificata?
*


Da,te duci la RAR (dupa ce in prealabil ti-ai facut programare) si dupa indentificare iti vor da un certificat de autenticitate (parca asa ii spune) care este valabil 3 luni (pana anul trecut era valabil 1 luna) timp in care se presupune ca tu te duci la Udriste si faci actele de vanzare-cumparare.
horsewhisperer27
si asta e obligatia vanzatorului???
Danielle
Pai atata timp cat masina are trecut in cartea de identitate si in talon numele tau DA este obligatia vanzatorului.
Ce s-ar intampla daca tu ai vinde masina si cand omul se duce la RAR aia constata ca nu mai e aceeasi serie cu ce e trecut in carte (sub folia de secretizare) si ce e pe masina?
Deci Certificatul de Autenticitate se obtine inainte de a ajunge la Politie ptr. inmatriculare tocmai ptr. a se evita astfel de probleme (serii false sau inlocuire de caroserie). E la fel ca un cadastru (ca sa se dovedeasca ca nu ai nici un fel de datorie la stat sau sechestru pe bun) la un imobil sau teren este obligatia vanzatorului.
horsewhisperer27
ei, nu e pe numele meu, dar eu ma voi ocupa..
itp ul deci trebuie sa fie valid pt treaba asta?


cand o dai in sistem buy back nu mai e obligatia vanzatorului,,,,cum vine asta/?
iulianv
In 2003 cand mi-am luat masina la mana a doua, vanzatorul a radiat-o, eu am luat numerele rosii si asigurare RCA si am venit cu ea acasa.
Apoi am fost la mine in judet si am facut identificarea la RAR - motivul fiind schimbarea proprietarului. Deci cumparatorul a facut identificarea.

P.S. Erau in targul de masini unele masini care aveau identificarea deja facuta.
Serie caroserie - masina si carte - se verifica la cumparare.
horsewhisperer27
asta inseamna ca este cumva "la mica intelegere", nu?
daca o face vanzatorul e bine, daca nu, o face cumparatorul!asa se pare....
B30KDT
am si eu o intrebare
am cumparat o masina,am facut contractul de vz cumparare am primit talon si carte am dat banii ,am facut identificarea rar am trecut-o pe numele meu la administratia financiara insa nu a fost radiata si inmatriculata pe numele meu,in mom de fata la politie tot pe numele vechiului propietar figureaza
pot avea probleme?au trecut 2 ani si jumate de cand am facut actele alea,tre sa le refac?ce tre sa fac ca sa o trec pe numele meu?vechiul propietar mai are vreun drept asupra masinii?adica poate sa vina sa mi-o ia desi i-am dat banii pe ea?
puiu82
1-Identificarea e valabila 30 zile[atat era in 2004],cred ca trebuie refacuta.
2-Nu poate lua masina,ai contract de v-c,nu o poate radia,decat sa o declare furata
daca e atat de prost incat sa-si faca singur probleme.
3-Ar trebui,totusi,sa o inscrii pe numele tau,daca tu ai accident[doamne fereste]sau iti ia garcea talonul,proprietarul inscris in talon si carte raspunde in fata legii si
numai el poate sa-ti scoata talonul sau autorizatia de reparatie de la politie.
4-Cred ca ai putea lua o procura notariala de la vechiul proprietar,daca el nu vrea,
sau nu are chef sa mearga sa o radieze,si sa te ocupi de acte sau sa mergi la fel ca si pana acum cu riscurile de la pct.3.
5-Alte probleme nu cred sa fie,dar poate stie cineva mai multe si binevoieste sa ne
lumineze si pe noi.

@Horsewhisperer,nu esti obligat sa ai ITP valabil,nici identificare,seriile de pe motor si caroserie se verifica la cumparare,dar pt. eventualul cumparator lipsa ITP
ii ingreuneaza situatia pt. ca nu poate sa circule[nr.rosii]pt.identificare,trebuie tractat sau daca ai radiat-o,dus pe platforma la RAR.
Scad sansele de vanzare,dar daca masina are un pret bun,cine stie smile.gif
horsewhisperer27
e veche, nu se mai circula cu ea...ce pret bun sa aiba?nu stiu daca face 20 de milioane...
Asi
cam cat m-ar costa sa inmatriculez o strutocamila fara acte.. adica sa zicem casesc motoru x si sasiu y si in rest cate ceva de pe ici pe colo mai de la o masina mai de la alta.. si iese o strutocamila la care nu ai acte nu ai nimic..
se poate omologa? cam cat costa.. ma intereseaza sa circul cu o traznaie dinasta si nu sa incep o firma de contructii masini pe patentul care se omologheaza... adica cum s-o numi sa imi fac acte la asa ceva+ identificare+ itp+inmatriculare.
adica cum ar veni sa testeze rarul cu ce vrea mushiu lui si sa zica dupa x teste de diverse ca masina aia e apta de a functiona bine pe soselele patriei noastre preaiubite.
puiu82
Nu stiu daca RAR-ul o sa omologheze vreodata asa ceva,nu stiu cum vei
reusi sa-i convingi ca nu vrei patentul,dar daca ai bani,cine stie smile.gif
Totusi,acea masina va trebui sa aiba o denumire,care va fi?
Asi
ideea e ca am cum sa fac rost de un motor de bmw325 in stare foarte buna (masina rostogolita de n ori.. incat caroseria, rotile, sasiul si ce mai e de interior e distrus.. dar motorul si cutia sunt perfecte
la asta se construieste un sasiu din sina de tren ceva solid.. ma gandem suspensii inalte si rigide.. si sa ii torn o caoserie de aro sau de rover sau landrover sau ceva jeep.. whatever.. sau poate ma enervez si ii pun fibra de sticla... interior.. gasesc eu un bord de ceva care sa mearga.. motorul e puternic si nu foarte complicat (fara injectie) asadar nu imi bat capu cu xxxxxx nr de fire ce trebuie legate pe nustiuunde.. facut o intalatie electrica care nu e foarte complicata pentru ce mai trebuie.. faruri, semnalizare, claxon, stop pe frana.. in fine nu e complicat. si o sa iasa o masina de teren minunata.. dar desi in principal ar fi sa merg doar asa de detept pe munte sau la pescuit sau doar asa de fun.. dar nu am trailer si camion ca sa car respectiva masina pana acolo unde nu mai e drum pubilic sa nu imi trebuiasca vreo inmatriculare.. logic ca pana acasa e drum public.. si nu ma risc sa merg cu asa ceva..
deci solutia legala cam care ar fi?
neumann
cred ca nu exista nici o solutie.
Nu cred ca mai inmatriculeaza cineva o chestie nou construita care nu e euro 2 sau 3 sau cat o trebui sa fie.
In alta ordine de idei, oricum nu ar fi rentabil sa platesti pentru toate testele daca nu faci productie de serie.

PS: Forza Steaua(3-0)!!! Hai Rapid!! smile.gif
aly
Intrebare:
Am luat mai demult o masina dar nu am trecut-o pe numele meu. Acum vreau sa o dezmembrez si ma intereseaza ce sa-i duc proprietarului ca sa poata sa o radieze?
Cineva mi-a zis ca tre sa-i dau numerele,cartea de identitate, talonul si partea de tabla cu seriile decupata de pe masina, asa e?
Daca motorul o sa-l pun in viitor pe alta masina ce acte trebuie (copie dupa carte si parca mai era ceva nu?
Sorin.m
Salut!!
Am si eu o intrebare ; stie cineva cum se ajunge la RAR Voluntari??
Stiu ca se iese din Buc prin Colentina...dar de la Europa nu mai stiu. Incotro e RARul??
gabrielv
QUOTE(Sorin.m @ 31 Mar 2006, 11:47)
stie cineva cum se ajunge la RAR Voluntari??
Stiu ca se iese din Buc prin Colentina...dar de la Europa nu mai stiu. Incotro e RARul??
*



se iese din Buc prin Colentina.. la Europa e un pod pe care il traversezi, mai mergi cateva minute pana la urmatorul pod pe care nu il urci. Mergi prin dreapta podului si apoi faci stanga pe sub pod. Pe urmatoarea straduta faci dreapta si de acolo
te descurci singur - parca sunt (erau) si indicatoare (sau te iei dupa ca^rdul de masini care duc toate la RAR).

Pe mine m-a zgariat un bou cu un autobuz mare ca s-a bagat f aproape de mine si era si ceata de era sa urc pe pod in loc sa fac dreapta pe langa pod...
Sorin.m
Iti multumesc mult!!
Sa vad luni cat de repede am sa ajung.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.