Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie manuala vs. cutia secventiala DSG
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Geo
O sa-mi schimb masina si as vrea sa aflu parerea voastra (cei care au avut "placerea" sa conduca o masina cu cutie DSG)... merita sau nu ?
Ma intereseaza mai ales comportamentul in conditii de condus sportiv (accelerari bruste, motorul turat spre zona rosie, retrogradari rapide, frana de motor, etc.), deoarece am avut feedback de la cineva care a testat DSG pe circuit, si spunea ca este putin cam lenta, iar cateodata electronica de control nu te lasa sa faci ce ai vrea tu...
einstein1984
Pai poate ce vroia el nu era in concordanta cu legile fizicii. DSG are grija, daca comanzi o schimbare in jos cand ai 4000 rpm, sa tina minte si sa schimbe cand motorul nu sare peste turatia maxima. Adica te apropii de viraj, ceri schimbare in jos, franezi, si daca esti in linie dreapta cutia va schimba in jos. DSG nu schimba in sus in viraj.
La retrogradari nu cred ca poate un pilot cu dubladebraiere sa schimbe mai repede decat DSG. Nu e fizic posibil.
bobo77
Am votat cutie manuala, simti cum conduci, asta este parerea mea.
alx
@bobo: am o vaga impresie ca tu nu stii despre ce vorbesti... stii cum functioneaza dsg?
Geo
Alx, te referi la bobo77 sau la mine ? Daca-i vorba de mine, stai linistit, stiu foarte bine cum functioneaza o automata, ce este in plus la secventiala, si apoi ce are in plus DSG.
brunner
Problema e ca aplicatiile DSG-ului pe diverse masini difera intre ele destul de mult, asa ca un test drive cu Leonul respectiv e sfant wink.gif

La Audi TT for example schimba mult mai rapid decat ar putea s-o faca oricine cu o cutie manuala normala... Si in mod automat e similar (la confort) cu o cutie hidramata.
Geo
Ia uite ce zice baiatul asta (Cristian Iovitu de la Top Gear Romania) :

QUOTE
Verdictul il veti afla atunci cand va pune mana si Claudiu David pe ele. Pana atunci o sa trec la chestiile neplacute observate de mine. Primul lucru, cutia DSG.

Desi schimbarile de trepte sunt la fel de line ca intotdeauna, contest momentul in care se fac acestea. Ma refer la faptul ca, daca esti de exemplu in modul "Sport", in treapta a treia, sa spunem, si intri intr-un viraj tare in ture, pe la jumatatea acestuia creierul electronic se "gandeste el" ca e momentul sa treaca in a patra. Si trece, si te trezesti fara cuplu!

Sau invers: mergi linistit, in a patra, la turatie scazuta, ca ploua si n-ai aderenta. Intri in viraj si... o noua "gandire": cutia cupleaza treapta a treia si ai prea mult cuplu!


http://www.topgear.ro/drives/0/94/You-re-l...e/pagina-2.html

Asta am mai auzit si prin alte locuri... DSG la Audi o cool, insa implementarea de la Seat lasa de dorit...
einstein1984
Tiptronic nu schimba niciodata treapta in viraj. DSG de ce face asta?
Adrian_Solenza
Care e faza cu cutiile astea? Si care e diferenta intre ele? Chiar nu stiu...
AND
E la mintea copilului ; cutia secventiala iti permite sa schimbi viteza mult mai repede decat una manuala ordinara. Insa are si un dezavantaj clar , in mod special daca iei o curba cu a 5-a , si ai nevoie de a 2-a , trebuie sa selectezi pe rand a 4-a , a 3-a si apoi a 2-a. Pe cand cu o cutie manuala bagi direct dintr-a 5-a intr-a 2-a.
Adrian_Solenza
Intersant ... O sa mai studiez 090.gif
ydaniel
manuala foverer:)
argon
In condusul sportiv e buna cutia automata daca soferul e incompetent, si nu se descurca cu schimbatul optim al vitezelor.
Daca soferul e cat de cat priceput, si stie sa manuiasca o cutie manuala cum trebuie, atunci cutia manuala e cea mai buna alegere.

Multi americani nu stiu sa conduca o masina cu cutie manuala...asa sunt ei..comozi..volanul, acceleratia si frana ii solicita prea mult si nu fac fata la inca o pedata si un bat infipt in podea.. radmasa.gif
alx
nu din ignoranta aleg americanii cutiile automate ci din comoditate. in oras si autostrada, cutia automata rules, mai ales daca vorbim de o masina cu peste 200cp. in schimb pe drumuri virajate - serpentine & stuff - si daca se doreste un mers sportiv o cutie manuala rules.
Eu nu am votat in topic deoarece nu am condus un dsg dar din ce am citit should be perfect for .ro.
luxcor
bai sigur ca DA ... da cine plateste ???
bobo77
@alx-ai o impresie gresita, stiu despre ce este vorba si stiu cum functioneaza si am si condus , daca am alta parere decit tine asta nu inseamna ca sunt aerian, este un un sondaj, asta este parerea mea, nu ma apucam sa o spun daca nu conduceam masini cu astfel de cutie doar ca sa apar pe forum.
little sam
QUOTE(ydaniel @ 28 Mar 2006, 20:48)
manuala foverer:)
*


subscriu si eu la ce spune colegu`.
vis-a-vis
O cutie secventiala, nu inseamna automatica.
Este o impletire a capacitatilor unei cutii manuale la care secventa de schimbare a treptelor se comanda dintr-o clapeta(sau buton) si se realizeaza automat.
E o transpunere electronica a cutiilor de viteze de pe motociclete.

Tinand cont de acest aspecte si de faptul modelul de cutie secventiala se foloseste in competitiile auto de top (Formula 1, WRC, etc.), as spune ca este alegerea perfecta.

Cutia manuala se recomanda puristilor dar in niciun caz nu este mai performanta ca o cutie secventiala.
einstein1984
Frumos zis. Poti sa fii si Schumacher, dar cu o cutie manuala nu poti egala performantele uneia secventiale (fie ea SMG2 sau DSG).
geti
Am votat ca sunt aproximativ la fel dar totusi si eu as merge pe una manuala in 6 trepte deoarece o simt mai bine si de asemenea imi place sa am 3 pedale.Daca as conduce numai secventiala as fi obisnuit dar daca mergi pe amble variante in fiecare zi e foarte complicat.Consider ca un sofer f bun si foarte rapid poate schimba f repede si chiar mai bine decat o secventiala cu riscul de a avea o uzura prematura a cutiei si nu numai.Si pana la urma ce daca e pe computer,nu e neaparat sa mearga si bine.Un calculator poate gandi mai repede decat un om dar nu neaparat si mai bine.Concluzia ramane la dispozitia dvs
MoneyTalks
Eu am condus o singura masina cu cutie automata, un A6 3.0 TDI la un drive test. Pur si simplu acea cutie e nemaipomenita, chiar si pentru un condus sportiv. Dar la 3.0 TDI cutia aia e serie (deci nu platesti nimic in plus).

La masinile "normale" o cutie automata e aproape 2,000 euro in plus si nu stiu daca isi merita banii... Nu am votat nimic.
Dic
Fara ambreiaj si cutie manual de ce sa mai conduc masina? Ar disparea tot farmecul...
Iar din diferenta de pret se poate dota o masina noua cu alte lucruri (roti mai late cu talon mic sau sistem de navigatie).
AMW
DSG clar...incercati si voi un drive test si o sa va dati seama ca DSG rules biggrin.gif cutia manuala da farmec masini...dar e primitiva...de cand s-a inventat automobilul se amesteca cu batul in cutiile manuale..se cam duce vremea lor...urmatoarea mea masina va fi cu dsg CLAR!! Bafta smile.gif
paul_p
Desi am BMW cu steptronic am ramas placut surprins de DSG la VW. E uimitor cat de lin si de rapid schimba DSG. Cred ca e cea mai buna cutie la ora actuala. Mai buna chiar ca SMG de la BMW.
Geo
Pai normal, fiindca DSG-ul nu este doar o "simpla" secventiala, ci are dublu ambreiaj... el deja "anticipeaza" urmatoarea treapta de viteza si o cupleaza... rezultatul, l-ai simtit si l-ai spus tu.
Nu ma intereseaza insa asa de mult faptul ca schimba lin, mai mult eram curios despre comportamentul cutiei cand "te dai" la masina, pe drumuri cu rampe si pante, si foarte virajate, adica atunci cand este vital sa ramai in cuplu... am auzit mai multe zvonuri despre faptul ca-ti mai schimba de capul ei si te incurca...
AMW
nimic mai fals. in cartea tehnica a masinii este specificat cum schimba la ce turatii, in functie de cata putere ai nevoie sau nu ai (A3). iar daca la un moment dat nu iti convine cum isi face treaba o schimbi tu din clapeta si iti garantez ca iti schimba mult mai repede decat ai faceo cu o cutie manuala. Merita si PUNCT tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.