Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1300 "frantuzoaica"
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575
paulp
i. ph34r.gif
Daddy
Salut initiativa lui Paulp si sunt sincer incantat ca a aparut prima sectiune a forumului care se ocupa de restaurarea Daciei.

La prima vedere pare un subiect banal, asa am cerzut si eu cand m-am apucat de ia acum 8 luni, dar problema e mult mai complexa si creaza multe dureri de cap. Piesele originale care echipau autoturismele Dacia in 197x au disparut de mult iar posibilitatea sa gasesti este pe zi ce trece tot mai mica. Ca exemplu va propun urmatorul exercitiu; cand mergeti in targuri de masini pt. diferite treburi vedeti zeci de tarabe cu piese fel de fel care provin din desmembrari, ei bine, cautati - vizual - un bord de 1300 inscriptionat Jager ( acesta este made in France ) si veti constata ca nu veti gasi decat borduri romanesti inscriptionate Elecroprecizie. Ca sa nu mai vb de alte piese consumabile care au disparut in timp si / sau inlocuit.

Ca sa o obtin emblema cu UAP de pe aripa dreapta fata a trebuit sa ascult toata "povestea" Dacia de la un mosulica care a vorbit timp de 5 ore pe aceasta tema. biggrin.gif Dar ca o concluzie cred ca se merita o asfel de munca si investitie, la urma iese o masina frumoasa care atrage mii de priviri si laude/invidii pe masura.

Cine doreste sa stie mai multe sau vrea sa se apuce de asa ceva se poate adresa direct mie deoarece eu sunt "patit"
Uncle-Sam
stiu ca alea frantuzesti aveau o groaza de chestii diferite: aveau pe aripa lumini de pozitie rosii (identice ca forma cu alea de semnalizare de pe daciile din 93-99), buton pt stergatoare, pompa de spalat parbrizu actionata de picior (nu era electrica), scaune din vinil, unele erau pe dinam ca la 1100+o groaza de alte chestii. cine vrea am o carte despre aceste dacii
M.C.
Mai aveau in plus carburatoarele Solex,evacuarea(saxofonul) pe doua tevi,cotiera intre scaunele din fata,geamurile de la stopurile spate cu acea rama argintie foarte frumoasa,tampoanele de pe bara erau din cauciuc si erau mari,emblema de pe portbagaj era mare,volanul cu doua spite si cu ornamente pe spite,ca la Dacia 1100,masca farurilor avea la fel ca stopurile spate o rama subtire argintie,farurile erau CIBIE,nu Elba, stopurile erau tot CIBIE sau SEIMA,bordul era JAEGER.

Nu cred ca se mai pot gasi in acest moment prea multe din aceste piese,poate pe la dezmembrari,dar si pe acolo cu greu.
SiloS
Misto idee , insa ... slabe sanse sa gasiti piese originale . Bunicamiu umbla de peste 7 ani cu tamponul de pe stanga spate numai pe jumate [ aia de sus ] intrucat l-a busit si sa rupt , stopurile sunt diferite intrucat ala de pe dreapta are rama transparenta si e foarte inchis din fabrica [ visiniu cu maro ] , ala din stanga e afumat de mine ca sal fac cat de cat asemanator cu ala de pe dreapta intrucat la spart un vecin cand a venit noaptea acasa beat si a acrosat spatele , de pe volan lipseste sticla aia din centru ... Asta numai ca sa vedeti ca timpul face f. multe ... marginile alea cromate de sub portiere "lea" furat tziganii , marginea de sub portbagaj [ deasupra stopurilor ] , tziganii iar marginea cromata de sub capota a cazut si o tin in garaj nestiind cum se prinde la loc , mai ales ca ma pus dreacu de am indoito putin cand eram mic ...



Apoi , de exemplu , e mai buna o bucsarie noua romaneasca decat ceva de r12 .



Uncle Sam , imi dai si mie cartea aia a ta ? ? ?





ca sa pornim o discutie , stie careva cu ce fel de cleme se prinde marginea aia de sub capota pe capota ? ? ? ? ? ?
FLEX
Hehehe! bagheta aia cromata are un sistem tare timpit, din cit mai tin minte se prinde prin clipsare pe niste cleme metalice dreptunghiulare cu un piciorus in mijloc; nu mai stiu exact daca piciorusul clemei e expandabil (se monteaza prin presare) sau e cu surubel ...



Oricum ar fi (si tocmai datorita acestor chichite) eu propun sa se faca un lobby mai puternic pentru realizarea unei sectiuni RetroDacia, in care sa-si gaseasca locul D1300(f) si D1100.
Daddy
[quote]



Oricum ar fi (si tocmai datorita acestor chichite) eu propun sa se faca un lobby mai puternic pentru realizarea unei sectiuni RetroDacia, in care sa-si gaseasca locul D1300(f) si D1100.[/quote]



DA, SUBSCRIU SI EU PENTRU ACEASTA !



Nimeni nu mai stie ce si cum se face la 1100 - 1300, sunt 30 de ani de atunci, greu se mai gaseste cate un mos care sa-ti explice sau sa te indrume, cat despre date tehnice sau fotografii sau indiferent ce ai mult de cautat. Din cauza ca eu m-am lovit de multe lucruri care nu le intelegeam sau nu avea cine sa mile explice doresc sa se faca o asemenea sectiune.



Acuma pot sa-i raspund lui SiloS

Ornamentul capota motor, de care intrebi tu, se prinde cu niste cleme dreptunghilare in forma de L, una din laturi vine bagata pe interiorul baghetei iar cealalta se clipseaza pe capota. ATENTIE, capota trebuie sa fie de 1300, nu alt model, deoarece numai aceasta are la partea din fata, acolo unde vine montat ornamentul, niste picioruse ( 6 buc ) pe care se clipseaza ornamentul.

O alta modalitate este sa folosesti niste holsuruburi foarte scurte autofiletante, asta in cazul in care nu gasesti clemele sau capota nu are piciorusele. Daca capota are piciorusele si vrei sa prinzi ornamentul cu autofiletante ( asta in cazul in care nu gasesti clemele originale, sigur nu ai de unde la le mai ei) esti nevoit sa le rupi, sunt numai punctate, ca nu te lasa sa te lipesti de capota.



Pt. JHR

Eu as fi interesat de carburatorul solex dac mai este prin garaj.
nos
Frantzuzoaica a fost construita din 1970 pana in 1978, cind Renault a intrerupt contractul de licenta cu uzinele Dacia. De atunci, s-a ales praful de masinile romanesti...Daca are cineva nevoie de ornamentele nichelate de pe praguri, am eu o pereche. Sint intacte.
driverx
nos,



Eu am mers sa cer pompa de frana simplu circuit, si cand am intrebat cat costa, mia raspuns la intrebare cu alta intrebare: "Da' ti se merita?" Si merita...am dat 450k lei pe o pompa noua si dupa 2 luni a trebuit sa ii schimb garniturile...alta manopera, alt lichid etc. o pompa de renault 12 costa 1,2-1,5 mil...eu zic ca merita. Numi place cand lumea judeca doar dupa diferenta de pret. Nu pompa straina e prea scumpa, ci asta romaneasca e prea ieftina si prea proasta. Mie daca mai imi crapa ceva important, ori arunc masina la gunoi, ori ii iau piese frantzuzesti.



:shock:



:shock:
nos
cristidb, eu ma refer la calitatea masinii, ai dreptate, dar alea din 70 si acuma merg beton, pe cind una din 2000...nu stiu ce o sa ramina din ea prin 2030... 8)



driverx, Exact pe ideea asta merg si eu, inafara de aruncatul la gunoi...Eu cred ca pentru a restaura o frantzuzoaica cu piese frantzuzesti si manopera cu ciocanul si sirma in Romania, ori o faci tu, ori da o fuga pana in Argentina si iti iei un R12 nou cu toate extrasele, inclusiv clima, asa cum vedeti in poza... :wink:
driverx
"pe cind una din 2000...nu stiu ce o sa ramina din ea prin 2030... "



Mah, ce esti rau? Sa stii ca sunt ceva (CEVA) sanse sa ramana pana 2030 blocu motor...e prea gros sa dispara de rugina pana atunci...in rest...masina va fi oxizi si hidrogen....rezultatul procesului de ruginirire.



P.S. Frumoasa frantuzoaica aia....



:shock:
FLEX
Mai postez odata adresa unui magazin de piese auto unde poti sa ceri si piei de closca ... de acolo mi-am luat piese NOI pentru Fiat-ul meu 600 din 1965:



Magazin Cargo, Bucuresti, str. M.Eminescu (nu stiu numarul), la ~ 50m pe partea stinga de la intersectia cu Str. Viitorului, sensul catre centru (sens unic, de altfel!); pe baiatul de acolo il cheama Catalin Stanescu, are parcat in fata magazinului un Oltcit rosu.

Eu mi-am luat de acolo tot soiul de garnituri, inclisiv de chiulasa, set complet de frine (cilindri+saboti+pompa), amortizoare, platine, cablu frina de mina, semnale viraj fata, as fi putut sa iau si pompa de apa si radiator, dar din cauza pretului prohibitiv (~100E pompa si ~ 200E radiatorul) nu am luat ...

Omul este foarte serviabil, are magazinul bucshit de cataloage, are pe calculator baza de date de la o gramada de furnizori, comanda dureaza 2-4 saptamini, recomand cu caldura un drum la el pentru piese straine.

Pretzul ... asta este, e mai mare ...
Uncle-Sam
SiloS, s-ar putea sa trec la vara prin braila la bunici daca imi permite bugetu. aduc si batrana cu mine si cartile. s-ar putea sa vand io 1300 daca il conving pe bunicamiu. e bataie mare de cap cu 2 masini+ca mai are si taicamiu una, deci a 3a!!sa vezi distractie cand sunt toate 3 in curte si vreau s-o scot pe aia din spate. apropo, 1300 al meu e ultimu model de 1300 (decembrie 82). se si vede in poza: fatza de 1310, da cu spate de 1300. unii zic ca e hibrid ca are piese si de 1310 si de 1300.
SiloS
Stiu , insa mai enervant decat preturile , pana acum , mi sa parut faptul ca nu gasesc nicaieri ornamente din alea cromate asa cum trebuie , bari nichelate , plastice din alea originale pentru plafon si stalpi spate ...



In ceea ce priveste husele nu am gasit de cumparat din alea cu cotiera pentru bancheta si am luat niste stifturi la 500 k de culoare negru cu gri deschis ... stiti modelul ... sunt de calitate proasta ... sper totusi sa tina macar trei ani . Alea vechi erau de culoare rosu deschis insa sau turtit si sfarmat pe scaunul soferului ...



Daddy , ne povestesti si noua ce ai facut tu cu masina ta pana acum , ca in galeria personala nu e foarte detaliat ! ? ? ? pls..............!
Daddy
Cam lunga povestea dar sa incepem.



Anul trecut in septembrie l-am gasit pe Max ( dacia mea din 73) era o masina normala a unui mos diliu ( a durat o luna sa-l conving sa o vanda chiar daca nu o mai folosea de ani buni) cu multe "semne" marcate de timp. Mai clar, multe ornamente lipsa, multe piese inlocuite sau mai rau lucrate artizanal ( din cauza ca pe vremea lui ceasca oamenii isi construiau diferite piese prin diferite fabrici)

De ce asta si nu alta ? Eu cautam o Dacie care sa aiba caroseria buna ( sa nu necesite sudura) iar restul nu ma interesa. Aceasta a fost aleasa deoarece avea caroseria impecabila dar totusi masina fusese lovita cu multi ani in urma in aripa dreapta spate si refacuta, lucru de care eu mi-am dat seama dar nu am stiut gravitatea lucrului. Dar tot raul spre bine, dacia are motorul ei original neumblat in el din '73, mare lucru, si greu de gasit asa ceva. Deci am preferat sa o iau cu spatele lovit dar cu motorul ei. Pana aici bucurie mare si proiecte grandioase.



L-am dus pe Max la garaj si l-am desfacut bucata cu bucata mai putin motorul si cutia care nu am vrut sa umblu asupra lor cu toate ca trebuia sa fac o segmentare ( consuma putin ulei ) dar nu este inca neaparat.

Cand Max a ramas in "pielea goala" am inceput sa lucrez asupra caroseriei, mai clar, am indepartat straturile vechi de antifon, chit, grund si altele. Am localizat partile cu rugina care au primit tratamentul adecvat si am inceput sa antifonez la loc, sa aplic straturile necesare de grund si teroson. A urmat partea cu vopsitul care a fost un calvar din cauza ca afara era - 15 grade, dar am rezolvat si asta.

Dupa ce a fost gata caroseria am inceput sa o izolez fonic si termic cu un burete dens cu exterior foliat cu o grosime de 8 mm( material special pt. asfel de lucrari, cumparat de mine din Germania)

Pana aici toate bune si frumoase, dar calvarul debia de acum avea sa inceapa.

Max intra la montaj, dar nu oricum, totul absolut totul cu piese de origine Renault si cu toate caracteristicile din 1973. Lucru foarte greu de realizat deoarece cautam piese de acum 30 de ani, acest fapt aducandu-mi notorietate pe o raza foarte mare. Cred ca citind aceste randuri multi dintre voi nu o sa creada si o sa zambeasca dar sa stiti ca nu e usor sa cauti un motoras de stergatoare de parbriz care sa fie "made in france" un pivot care sa fi rezistat 30 de ani sau un rulment care sa fi scapat sa nu fie montat. Din cauza acestor lucruri am facut sute de km am discutat cu zeci de oameni am pierdut timp pretios si am cheltuit o groaza de bani.

Aceste lucruri le-am scris ca sa inteleaga si altii ca pasiunea trebuie sa fie extraordinar de mare ca sa poti duce acest lucru la bun sfarsit.



Ca aspect tehnic masina se prezinta ca in 1973 cu urmatoarele diferente ;

- Am montat servo-frana (pt o frana eficienta)

- Am montat pompa frana dublu circuit ( aceiasi cauza)

- Am montat alte scaune fata (chestie de confort)

- Am montat jante de 5,5' (tinuta de drum mai buna)

- Am montat ceasuri apa / ulei ( originale Jager - Franta )

- Am montat lampa ceata ( chestie de legislatie)

- Am montat a treia lampa stop frana ( tot legislatia)

- Am tapitat interiorul si portbagajul ( elemente de design)

- Am montat rc Sony ( cred ca nu e posibil azi cu Lira)

- Carburatorul este dar nu functioneaza corect ( merg pe un carburator normal)

- Nu am alternatorul original ( dar am promisiuni )

- Daca voi gasi mai bune o sa schimb barele fata / spate

- Trebuie inlocuit un dispersor lampa stanga spate ( al meu e crapat)





Cam aceasta ar fii in mare povestea lui MAX.

Daca aveti intrebari nu ezitati sa mi le trimiteti, voi raspunde sigur.



Deoarece este destul de tarziu in noapte voi incheia aici dar intr- alta seara va voi spune de unde a venit aceasta pasiune pt Dacii frantuzesti, poveste care cred eu este mai interesanta decat aceasta.
FLEX
Da' ai avut ceva rabdare ... din pacate, Fiatul meu a trebuit sa intre in piine foarte repede, nu am avut timp sa-l bibilesc prea mult, asa ca l-au mesterit mesterii de i-au cam mers fulgii, are tone de chit pe el si multe ornamente lipsa ... acum probabil ca trebuie sa-l iau iar la rascheta, ca a crapat vopseaua peste chitul gros, plus ca niste jeepane l-au hirjiit prin centru ... idioti nesimtiti ... daca vreti sa-l vedeti, intrati aici: http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=4918 ... am asa un feeling ca undeva in vastele depozite ale familiei zace o bara de 1300 nichelata ... o sa caut si daca o gasesc stiu cui sa o dau ...
Daddy
Tampoanele din fata intradevar nu sant montate corect din cauza ca sunt amandoua de pe aceiasi perte, motivul e ca nu am gasit stanga / dreapta si nu mai aveam rabdare sa o tin pe dreapta fara sa ma trag cu ia.

La fel si la mine, dacia a costat 7 mil. cand am luat-o si am cheltuit dupa 2000.

Dar nu-mi pare rau, am o dacie asa cum mi-am dorit.



PS; Bun ar fi daca ai vedea de bara, sunt interesat.

_________________
Daddy
Uita-te la portbagaj de Dacie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daddy
Carburatorul m-a albit. :oops:
Daddy
Interiorul spate.
Daddy
Aici s-a facut un compromis, am montat scaune fata de BMW.
thea
Si a mea e tot frantuzoaica,din '74. La motor nu s-a umblat,dar din pacate i s-au pus faruri si portbagaj de 1310,deci pe dinafara e hibrid sad.gif . Pe dinauntru e tapiteria originala,din vinilin negru,bordul e tot cel initial.Imi pare rau ca va trebui sa-i schimbam volanul,ca s-a cam crapat,si inca n-am gasit unul la fel pe la dezmembrari.Si mai urmeaza sa-i montam ceasurile de ulei si apa si releul de avarie.
FLEX
Dacia tatalui meu era cu tampoane mici, inseamna ca si bara e tot pentru ele laugh.gif laugh.gif laugh.gif ; foarte bine ca esti mofturos, in fond vrei sa ai o frantuzoaica, nu pe verisoara ei ... asa, ochiometric si fara sa am la indemina o frantuzoaica sa observ diferentele mi s-a parut si mie ca adincitura aia de pe mijlocul profilului nu e atit de pronuntata ca la cele frantuzesti si parca imi aduc aminte ca tampoanele mari puse pe o astfel de bara se crapa de la mijloc ... sorry ca nu te pot ajuta, asta e ce am, asta ti-am oferit ...
Daddy
FLEX iti multumesc sincer pt. ajutorul oferit.



Acum sa fac o lamurire despre bare ( nu se stie cui va trebui aceasta informatie) ;

- cand uzina de la Colibasi a inceput sa fabrice piesele au inceput si economiile ( de asta a ajuns dacia o masina proasta) asfel bara "frantuzeasca" cu tampoane mari s-a transformat in tampoane mici si bara insesi s-a facut mai mica plus ca inoxul de pe ia e mult mai prost. :cry:
AC
Nu cred ca bara in sine este de inox. Cred ca este tabla cromata. Din acest motiv rugineste si se exfoliaza cromul.
teodor
Salut, misto masinuta, mult de munca ...dar se vede.Masina lui tata e din '81 dec., si azi merge.Are pompita la picior pt. spalare parbriz,pompa frana simplu circuit,pompa de benzina cu codita(cama),radiator mic.La exterior e hibrid adica in fata faruri duble iar in spate lampi simple.Am descoperit luna asta o alta ciudatenie, cei de la service cica nu mai vazuse asa ceva: ambreiaj de 180 mm pe cutie de 4 trepte, iar cutia de viteze pe exterior are striatii(este ca un arici).

Nu stiu ce este cu aceasta cutie, tata zice ca e originala(nu sa desfacut niciodata).

A avut toate chestiile alea de inox pe ia, in decursul timpului au fost furate, mai are inox pe la geamuri.

Si ca o chestie ciudata(mie asa mi se pare) poti sa dai drumul la stergatoare chiar daca nu ai contactul pus. :?:
driverx
Si la mine e asa. Mi se pare stupid sa fie totul pe contact. Cel mai enervante faze sunt cand soferu scoate cheia din contact si tu pasageru ai uitat sa inchizi geamu (geamuri electrice). Stupid de tot....



:shock:
Daddy
QUOTE




Ba deloc,

nu prea vad de ce trebuia sa se duca_




Daca stergatorele merg pe "uscat" se duce parbrizul, mai clar se zgarie de nu mai vezi nimic noaptea pe ploaie sau pe vreme rea.



Stiu din propie experienta, am imprumutat masina la un prieten si le-a lasat pornite iar a doua zi am schimbat parbrizul. ohmy.gif
tarzy
nu prea era pe uscat ca a plouat in noaptea aia dar adevarul este ca de la un timp nopate vad cam in patratele, eu credeam ca este din cauza racaielii ghetei de asta iarna.

Noroc ca nu prea conduc noaptea.
Daddy
Eu am avut nevoie de 8 luni ca sa gasec piese pt Max si tot mai am lipsuri.

In general piesele cele mai multe le gasesti in targuri/piete de masini sau pe la desmembrari.

Este absolut necesar sa ai multa rabdare si timp la dispozitie.
Daddy
Ia sa vezi ce frumuseti am cumparat. biggrin.gif
Radduu
dragutza asta
Daddy
Un element sigur de siguranta este frana de mana.

La masinile care au frana sub bord e clar ca sunt frantuzesti, s-au fabricat pana in '72 in configuratia aceasta dupa s-a trecut la podea intre scaune.

Stopurile cromate nu sunt un punct de reper, este posibil ca in atatia ani sa le fi schimbat propietarul.
vaideel
problem:

Desi efortul e laudabil:



Tacamurile alea nichelii la culoare de pe conturul aripii sunt hidoase; mai precis de prost gust - targul din vitan



Hidoase si inelele cromate de pe roti.



Dunga nichelie de pe laterala masinii putea sa stea acasa foarte bine.



Pragurile alea de talcioc nu sunt salvate de nimic



S-ar fi putut scoate lampile alea de marche-arriere de pe spate.



Mi s-a parut mie sau e FOLIE pe geam ?



Interiorul e complet demolat, masina e eleganta asa cum au facut-o frantujii.



Pe scurt, pacat de efort, masina e buna sa te duci sa vinzi ceapa cu ea...

Talcioc show...

In loc de piese originale invizibile mai bine cautai sa arate normal, nu kitch.

Si nu lipsea mult sa reusesti.



PS suportul de plastic prost scris Renault pentru numar e de mare efect, mai ales montat stramb cum e..
Daddy
Uite ca s-a gasit cineva sa o critice. Bravo !

Nu are folie pe geamuri, sunt ele verzui.

Cu un efort de circa o jumatete de zi o pot aduce la forma ei initiala deoarece tot ce este montat in plus se poate demonta si ceea ce nu este montat este jos in garaj ( scaune fata / spate jantele ei inguste, pompa de frana, etc)

Acuma problema e daca intereseaza pe cineva in aceasta forma - originala - dar sa faca si plata.

PS: Originalul de '73, anume Dacia 1300 Lux, avea lampi de "marche-arriere" !
Uncle-Sam
de ce nu i-ai pus lampi din alea de marche arriere standard? adica din alea pt 1300. puteai eventual sa faci una rosie pt ceata
Daddy
QUOTE
de ce nu i-ai pus lampi din alea de marche arriere standard? adica din alea pt 1300. puteai eventual sa faci una rosie pt ceata




biggrin.gif Uncle-Sam intai de toate te documentezi si dupa discuti !

Lampile de mers inapoi sunt de 1300 si sunt in nr. de doua, albe amandoua, rosie nu exista la acea vreme pt. ceata.

Eu am fost preventiv si am montat una rosie de ceata sub bara, suplimentara.

Eu nu vreu sa ma cert cu nimeni pe acest topic dar eu asa am studiat dacia si asa am construit-o.

Orice ideie sustinuta este bine venita deoarece poate prevenii viitorii patimasi de 1300.
SiloS
Am mai venit cu doua of-uri despre 1300 :



1. Care este faza cu stopurile de mers inapoi la 1300 ? In ce an a inceput productia masinilor cu stopuri de marche-arriere ? Chestii din astea , ca nu stiu prea bine ...

2. Cate tipuri de borduri pentru 1300 au fost ? Si aici ma refer de fapt la maneta de caldura care la unele modele este inscriptionata cu banda din aceea care este subtire la minim si groasa la maxim iar la alte modele este cu cifre de la 1 la 10 ...

A , si inca ceva , sa nu uit :

* Frantuzoaicele au fost fabricate vreodata cu tamburi mici pe bara protectie ?



Iar acum ceva offtopic : cum functioneaza "cromatul" ? La ce "fabrici" se poate baga o bara in baie de crom ?
Daddy
AI UN RASPUNS IMEDIAT;

- Lampi de mers inapoi le gasesti pe Dacii din 1969 ( din primul an ) dar numai pe modelul Dacia 1300 Lux

- La frantuzoaice gasesti inscriptionat de la 1 la 10 treptele de caldura

- Toate frantuzoaicele au tampoane pe bara mari, nu au fost fabricate altfel.



In legatura cu cromarea barelor nu stiu sa-ti dau un raspuns. Scuze.
74r12
Elementul cheie de identificare al frantuzoaicelor este acea placuta rombica fixata in compartimentul motor pe care scrie Regie Nationale des Automobiles Renault, si pe care sunt trecute toate datele de identificare ale masinii. :idea:



..si inca ceva: pe langa faruri / stopuri CIBIE, jentile sunt DUNLOP !!! :!:



Cateva linkuri utile pt pasionatii de frantuzoaice:



http://www.geocities.com/MotorCity/Show/93...396/index12.htm



http://home.zonnet.nl/g.vogel/



http://home.wxs.nl/~vrija001/R12_page.htm
SiloS
Aha . Merci pentru raspuns , Daddy . La bunica-miu e bordul cu cifre la maneta de caldura si cu tampoane mari , insa nu are lampi de marche-inapoi smile.gif .

Frana de mana este plasata normal intre scaune .



Inca ceva legat de semnalizarile laterale . Am vazut in viata mea o singura data cand am fost in bucuresti o frantuzoaica , , , , care avea semnalizari laterale in genul celor de 1310 cu capota dreapta insa marginile semnalizatoarelor erau tot cromate ... :shock: si parca mai avea si semnalizari laterale puse in spate langa bara de protectie in genul celor de pe daciile cu ochelari :shock: ... La semnalizarile astea care mai e istoria ? ca io nu am la bunicamiu asa ceva .... si nici renault 12 gordini nu avea si din 450 de poze cu r12 din calculator la nici una nu apar semnalizarile astea ! :cry:
FLEX
Alea cred ca erau adaugiri ulterioare, din cite stiu eu "lateralele" pe frantzuzoaice erau doar pe aripille din fata, piramidale, alb fatzeta spre inainte si rosu spre inapoi ...
74r12
inca un amanunt: frantuzoaicele din prima serie (69-71) aveau sub stopul dreapta-spate un ornament cromat "1300" - vezi imaginea (e din manualul de intretinere-utilizare D1300 primit la cumpararea masinii) :idea:
SiloS
Ura ! Ura pe jumatate ! Am fost azi in targul Brailei si , ca prin minune , am gasit un tip care avea de vanzare o bara cromata de 1300 ! Bara este in stare buna si am dat pe ea 60.000 !



In buzau era un alt tip vindea o bara de 1300 pe spate necromata cu tot cu tamburii cu 150.000 lei . Cred ca dupa-masa ma duc la un al 3 lea tip la el acasa sa vad daca are tamburii mari [ l-am cunoscut in targ si mia zis ca mai are el tamburii ] . Dupa mult timp de cautari , am si eu o satisfactie smile.gif Am mai avut satisfactii , insa acum AM GASIT BARA ! O sa o montez dupa ce fac rost si de bara pe fata , daca aveti pe acasa , nu ezitati sa ma contactati !
SiloS
Foarte bineeeeeeeeee ! Am ajuns la tipul ala acasa tocmai la marginea brailei si am luat de la el tamburul dreapta - spate , exact care imi trebuia . Respectivul mi l-a dat cu imensa suma de 50.000 , pentru ca si-a dat seama ca am nevoie de el !





Pe spate imi trebuie acum ornamentul portbagajului si stopurile cromate !



ps : cu aceasta ocazie l-am intrebat pe bunicamiu cum de si-a rupt tamburul pe spate . Si am aflat cu mirare ca de fapt nu l-a rupt nimeni , ci la taiat un mecanic prost !
SiloS
Eu acum sunt la Vatra Dornei , o sa ma uit ce scrie pe ele cand o sa ma intorc ...



Daddy , eu fatza de aceasta masina [ dacia 1300 a bunicului meu ] port un sentiment deosebit ... a fost prima masina in care am mers vreodata , mai , precis , cand am venit de la maternitate eu am stat in spate in masina . "Dona Alba" , caci asa se numea masina cand a cumparat-o bunicul meu , este masina cu care am strabatut toata tzara in fiecare vara , de la braila la baile herculane , la vatra dornei , la mamaia , la pestera topolnitza si peste cateva zile ma duc la sapanta . Si in nici una din aceste calatorii nu am avut probleme majore . Acum doi ani s-a stricat butonul de la stergatoare si nu le mai puteam porni , anul asta am observat ca s-a stricat incuietoarea de la capota dar am cumparat una noua , insa NICIODATA NU M-A LASAT IN DRUM . De aceea spun ca este o masina buna si nu as da-o nici pe un mercedes slk , nici pe shelby gt 500 , este singura masina despre care atunci cand vorbesc imi dau lacrimile . Vorbesc serios , stau acum la un net cafe si imi dau lacrimile cand imi aduc aminte de amintirile placute [ sau mai putin placute ] despre masina aceasta . Cand aveam vreo 12 ani si eram la tzara am lasat radioul deschis si s-a descarcat bateria . A trebuit sa impingem masina ~1 km pana la DN .....





ps : are cineva niste stopuri originale cromate ? ? ?
M.C.
Farurile sint frantuzesti,au acel C imprimat pe geam,in mijloc, care vine de la CIBIE,asta fiind diferenta intre cele frantuzesti si cele produse de ELBA Timisoara.

Si dupa cum ti-am spus, sint de pe o DACIA din 1973, iar atunci farurile nu se produceau inca in tara.
SiloS
In ultimul timp mi-am facut un obicei si anume sa vizitez toate centrele de dezmembrari din buzau . Si uite asa am vazut ieri la un centru din asta o caroserie de 1300 care parea buna . Azi am fost si m-am uitat la ea de aproape : caroseria era mai mult decat buna , nici urma de rugina , vopsea originala . Am luat de pe ea ornamentele de la praguri [ pe care imi dau seama ca nu prea amcum sa le montez ] si ornamentul de la portbagaj . cum eu sunt pe cale sa imi iau propria dacie 1300 [ masina pe care o voi tuna in timp smile.gif ] am vorbit cu taica-miu sa imi ia respectiva caroserie [ caroserie perfecta , fara urma de rugina ] . Partea cea mai proasta acum urmeaza : masina are numere de ungaria [ cu greu gaseam eu in romania o caroserie fara rugina smile.gif ] si nu o pot inmatricula . am vorbit deja cu cei de la RAR si rezultatul este prost : trebuie sa cumpar o veshca romaneasca cat mai ieftina dar nmatriculata pe care sa o recarosez cu caroseria luata de la dezmembrari . in final raman cu o masina inmatriculata si cu fier vechi [ adik veshca romaneasca fara motor ] . Daca veshca ma va costa ~ 3.5 milioane [ cam atat mi-a spus directotul de rar braila ] eu o pot vinde ulterior la fier vechi si recuperez o parte din bani . Eu am bani destui cat sa cumpar o veshca si caroseria ungureasca insa nu stiu cat ma ajunge sa fac toate actele [ cumparat vescha + recarosat vescha ] .



In plus , eu nu stiu cati bani o sa trebuiasca sa bag bani in masina ca sa o aduc in "starea de forta" in care se afla masina lui sgm ... mai ales ca eu nu o sa am decat un bloc motor luat de pe o vescha . Complicata situatie ... insa pana la urma o sa o rezolv intr-un fel . Sa ma multumesc pe ziua de azi cu ornamentul de la portbagaj . Ornamentele de praguri nu am cum sa le montez din doua motive : clemele alea cu care sunt prinse ornamentele de prag se rupeau daca incercam sa le scot si ... bunica-miu a schimbat ambele praguri de la masina lui , deci nu au gauri pragurile . So , raman cu ornamentl de portbagaj smile.gif



Situatia in care ma flu este asa :

smile.gifsmile.gif :evil: laugh.gif :shock: :? smile.gif biggrin.gif :cry: :cry: :roll: :idea: :vmad:
iulika0069
Ma bate gandul sa cumpar pt taica-meu o Dacia frantuzeasca... am citit tot threadul dar am cateva intrebari:

- care sunt anii cei mai indicati pt achizitie (73, 74?)

- pana cand s-au fabricat (76?)

- ce sanse am sa gasesc (aproape) totul original pe ea?

- se potrivesc piesele de reno 12?
Daddy
QUOTE
Daddy , de renault 12 gordini ce parere ai ?







http://www.argus-pieces-auto.com/modele_231.html



Ce parere ai de situl asta ? Merita sa cumpar piese de aici  ???



Apropos de grosimea tablei , cat avea dacia 1300 F ? dar celelalte modele dacia ?




Renault 12 Gordini pt noi romanii este un fel de "fata morgana" toata lumea a auzit despre ia si implicit face si discutii pe aceasta tema dar foarte putini au fost privilegiati sa aiba ocazia sa conduca asa ceva.

Eu nu fac parte din categoria privilegiata si ca atare in necunostiinta de cauza nu ma pot exprima !

Cat despre site pot sa spun ca e bun si cred ca sunt piese care te-ar putea interesa - efectiv anumite componente nu ai de unde sa le procuri -



QUOTE
Ma bate gandul sa cumpar pt taica-meu o Dacia frantuzeasca... am citit tot threadul dar am cateva intrebari:  
- care sunt anii cei mai indicati pt achizitie (73, 74?)  
- pana cand s-au fabricat (76?)  
- ce sanse am sa gasesc (aproape) totul original pe ea?  
- se potrivesc piesele de reno 12?


Te bate gandul bine si ce mai buna achizitie o poti face pana la anul de referinta 1973, dupa acesta au intrat romanii tare in ele, ma refer la subansamble si componente dar caroserii sau facut bune si pana dupa anii '80.

Se potrivesc absolut toate piesele de R 12 berlina.

Dar sa stii ca rar vei casi una cu componente franceze si sa mai si fie intr-o stare buna
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.