Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Berlina: Reglarea Avansului Initial La Aprindere
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
deceneu32
Am citit cu atentie tot topicul.Sunt interesat de punerea la punct a avansului initial,static,dupa reperele de pe motor.
Tin sa mentionez ca masina mea este din 1970 si nu are reperele de avans dispuse pe volanta si pe carcasa ambreiajului,cum sunteti obisnuiti,ci pe FULIE(o crestatura) si pe CAPACUL DISTRIBUTIEI(trei dinti care corespund unui avans 0,1 sau 2 RAC).Prcactic,cum se pune la punct?Se invarte cu coarba fulia pana cand crestatura de pe muchia acesteia se pozitioneaza in dreptul unuia dintre reperele,dintii,de pe capacul distributiei.Este similar operatiei volantei cu capacul ambreiajului.Acest tip de calare a aprinderii s-a folosit la Dacia 1100 si la 1300,primele modele(1969-1971).Se intalneste si la alte modele Renault din epoca.
Care este problema mea?Am schimbat lantul de distributie,patina si pinioanele.Cele doua pinioane,ax came si vilbrochen, le-a aliniat mecanicul conform sagetilor de pe ele,asa spune!!Acum,daca incerc sa pun la punct avansul,conform reperelor de pe fulie si capacul distributiei,nu reusesc.Motorul produce detonatii,imi arunca cagula carburatorului.Ca sa elimin aceste detonatii trebuie sa invart mult de fulie,pana crestatura acesteia depaseste reperele de pe capac.
Care este cauza?Cele doua pinioane nu sunt puse la reper?Sau lantul cel nou este mult mai strans decat cel vechi?
Sper ca nu v-am plictisit si va multumesc!
Sorin_82ro
Din punctul meu de vedere nu cred ca este o prblema la lant, poate e putin decalata de la punct. fulia este originala?
caci dc nu este originala poate fi o problema cu semnul.
o alta metoba (babeste ce-i drept) de a pune motorul la punct este urmatoarea.
1.scoti bujiile (ca sa invarti usor de arborele cotit)si aduci pistonul 1 in compresie(cel de langa ambreiaj) iar la sf cursei de compresie((ca sa-ti dai seama cand incepe cursa de compresie, pui un dop de pluta in locul bujiei, sa intre usor fortat, iar cand va incepe cursa compresiei va arunca dopul afara) este scanteia,cand pistonul este in pozitia punctului mort superior(PMS)pozitia cea mai de sus.asta ar fi o calibrare cat de cat corecta, avand in vedere ca avansul static este 0 grade RAC.
2.acum in aceasta pozitie iti reglezi delcoul. mult succes, sper sa fi inteles.
deceneu32
Multumesc,sorine,pentru raspuns!Te-ai facut foarte bine inteles.
Din pacate,fulia nu este originala,am schimbat-o,ca cea din fabrica facuse sant in portiunea unde calca simeringul distributiei.Si ca un fraier,am lasat-o la mecanic,care,bineinteles,a aruncat-o la fier vechi! sad.gif sad.gif
Inainte de a o monta pe motor,am reperat crestatura de pe fulia veche pe cea noua.Sper,din cate imi aduc aminte,cu precizie!
Referitor la lant,Argon vorbea intr-un topic,''Reglaj motor'',ca daca este schimbat,poate sa nu permita delcoului punerea la punct a acestuia cu precizie.
Alte metode de a afla cand incepe compresia nu mai sunt?Decat surubelnita bagata in locul bujiei sau dopul de pluta? smile.gif smile.gif Ma refer la un comparator,o tija gradata etc etc
Multumesc inca odata pentru raspuns.
Matey007
Buna. Am o dacie din "99 model CN fara injectie si nu reusesc sa reglez avansul am incercat metoda domnului OS cel care are carnetul de membru de partid la avatar metoda cu lampa de lumina si nu merge porneste dar nu merge frumos pacane foarte rau delco-ul si intrerupe nu merge rotund, nu reusesc sa dau de ghidajul (crestatura) de pe volanta deoarece difera volanta de la dacile mai vechi la cele noi. m-am uitst la alta dacie din 80 si are acel ghidaj (crestatura) pe volanta, motorul merge frumos cand il reglez dupa ureche numa ca intrerupe un pic la relantiu, imi inegreste bujiile si impusca platina.
Va rog frumos daca poate cnv sa ma ajute raman dator blush.gif
Sorin_82ro
deceneu32 - metoda cu comparator nu cred ca se poate, nu ai orificiul bujiei pe o directie perpendiculara pe suprafata pistonului, deci,din punctum meu de vedere nu se poate, iar dc se poate nu stiu dc e corecta valoarea. Distributia e o alta problema, nu o rezolvi decat dc dai jos si te asiguri ca este in regula, si eventual sa o asezi pe puncte, dc nu este.
matey007 - platina o impusca datorita condensatorului. Sfatul meu ia-ti o aprindere electronica, te scapa de multe necazuri.

Cu respect,
Sorin
ramses86
buna! am o mica problema cu reglajele astea. Am aprindere electronica, si dupa cum am citit...am si facut: am ajustat semnul de la volanta sa fie in linie cu cea de la motor, am desfacut surubl de la delcou si am rotit maxim stanga..dupa care incet incet dreapta pana ce s-a stins becul si hop repede am strans surubul (asta cu motorul oprit). Dupa care am trecut la surubul de la amestec de langa clapeta de accelerare. Ei bine aici oricum o invarteam, motorul nu se prea accelera...turatia ramanea cosntanta deci a cam trebuit sa ma duc pe "simtite" cu reglatul acestuia...si desigur nu am reusit. Motorul merge fin, dar nu are forta...ma ia vecinul cu trabantul. Ce e de facut?
Adrian_Boy
Deci eu zic sa sitesti tot topicul, o sa vezi ca-ti gasesti respunsul prin acele randuri de mai sus !!!

- semnul de la volanta si pistonul 1 in compresie, pentru ca semnul de la volanta, trece de doua ori prin acea fereastra wink.gif

Ce aprindere ai, nu ai specificat daca ai modificat si distanta bujiilor, eventual, mai poti scrie pe topicul de la apindere electronica, asa devii mai cunoscut biggrin.gif
Sorin_82ro
trabantul oricum e mai fasnet decat dacia,pana la 60-70 km/h, emot in 2 timpi. cat desprereglajul de lacarburator,credca trebuie sacureti carburatorul, in special orificiilede progresiune, sub clapeta de accelerate, sunt 3 orificii mici dispuse in triunghi. sporla treaba.
ramses86
nu trebuie curatat nimica...am gasit buba; normal ca fisele noi din magazin au rezistat 4zile ...le-am pus pe cele vechi si acuma merge. ce sa zic..calitate ca la romani nicaieri.
deceneu32
Ce marca erau cele vechi si ce marca cele noi?Dintre cele autohtone,recomand FERITE URZICENI,cu toate ca unii le critica.
Proton01
salut, sunt nou pe forumul vostru, as vrea daca cineva cunoaste graficul curbei de avans sa-l posteze pentru ca am urmatoarea problema: de la 3000-3400 RPM motorul se plafoneaza si se si incalzeste.


cu multumiri,
Proton01
krapcarasu
este si curba in topic 'aprindere electronica' de la Imbunatatiri[attachmentid=1627536218]
pt inceput tureaza la 3000 si cauta invartind delcoul turatia max, asta cu furtunasu de la vacuum scos si obturat spre carb

[attachmentid=1627536220]
Andyno
Am si eu o mica problema cu pornirea motorului cand este cald. La rece porneste la sfert doar din pedala.

Dupa 30 min. de la oprirea motorului cand este cald, trebuie sa tin circa 3 secunde contactul sa porneasca...motorul se invarte dar nu porneste.

Nu prea ma dereanjeaza problema asta, dar daca ii pun aprindere electronica e posibil sa mai porneasca greu la cald?

Cred ca este devina bobina de inductie cu pornirea la cald...nu prea ma pricep.
krapcarasu
da, bobina, sau iti picura benzina dupa oprire
G I M
Aceeasi problema o am si eu la nova cu carburatorul monocorp de 1400...dimineata porneste perfect, daca motorul este cald si il opresc iar peste 5 min pornesc iarasi porneste perfect, dar daca o pornesc dupa 15 min trebuie sa tin cc 3 secunde actionat demarorul. Ce am facut: am schimbat bobina de inductie, reglat din nou avansul, dar degeaba. Am observat ca dupa oprirea motorului ciocul de papagal continua sa picure benzina in carburator si ma gandesc ca ineaca motorul...o sa verific cand voi avea timp, pana atunci asteptam idei. Multumesc
krapcarasu
schimba supapele cu bila si garnitura capacului , reglraza nivelu, dar un pic mai mare pt 1600
Proton01
As vrea sa fac urmatorul lucru: sa-mi construiesc un stroboscop pentru a vedea daca avansul meu centrifugal functioneaza cum trebuie (arcurile nu sunt tari sau slabe). Pentru asta as marca pe volanta diferite grade RAC dar nu stiu distanta dintre 2 grade RAC pentru ca nu stiu DIAMETRUL volantei.

Daca cineva ma poate ajuta, i-as ramane profund recunoscator

cu multumiri
Proton01
senna
Iti pot imprumuta eu un stroboscop. trebuie sa gasesti legea de variatie a avansului cu turatia, cu sarcina e mai simplu, la relanti trebuie sa ai cam 10 grade de avans vacuumatic adica 2 cm pe volant deplasare de reper cand pui racordul de vacuum wink.gif da-mi pm daca esti din buc wink.gif

later edit: dupa nr masinii bag de seama ca esti din craiova :|
deceneu32
Si eu sunt din Craiova! smile.gif smile.gif
Proton01
I-ti multumesc Krapcarasu dar sunt din Craiova, iar un stroboscop nu este foarte greu de construit, i-ti multumesc pentru informatia ca 2 cm corespund la 10 grade RAC(daca este adevarata i-mi este foarte folositoare). Graficul avansului este dat mai sus.


Cu multumiri,
Proton01
Proton01
vroiam sa spun senna (in loc de krapcarasu) ; scuze!

20 Jul 2009, 13:19:
vroiam sa spun senna (in loc de krapcarasu) ; scuze!
rodi
Salut ! La toti membrii acestui forum!

Am Dacia 1310 si am inceput sa o pun la punct ca sa transport cu ea asa cum numai romanul a facut in tara lui cu succes si cu bagaje cat incape in doua masini, deodata smile.gif

Nu reusesc sa misc insa delcoul, sa fac un reglaj de avans initial.; nu pot sa il misc pt reglaj... Stie cineva ce se poate face ? (am slabit piulita M11 si clema care tine fix axul delcou se misca si ea...

In rest, le-am pornit pe toate, in batrana Dacie... Masina a stat trei ani afara (ultima data fusese pornita acum trei ani. Pana la reglare avans am reusit...
Ov
trage mai tare de el biggrin.gif
G I M
Cum a zis si OV trage mai tare de el stanga-dreapta, sau bate usor in el cu un ciocan de cauciuc daca ai si sigur se va misca.
rodi
Sa-mi luxez incheieturile nu altceva, am reusit f putin la dreapta si nu mai poot sa il rasucesc la loc tot foarte putin macar.

Atunci am luat ciocanul si o bucata de furtun vechi, tare si gros (copt de benzina) si am dat in protectia de jos a delcoului... Nimic... Saracele filete de M4 de care ma agatam, saraca de capsula vacuum... Am slabit, inchipuiti-va surubelele acelea, atat de tare opinteam...

Cand am inceput sa dau cam tare si lasasem si furtunul - dadeam cu ciocanul direct pe aliaj... a miscat putin; s-a clatinat - un pic, adica.

Atunci am luat spray-ul dezincrustant Tech 5 cu un tubulet subtire si am facut... un tsunami in delco.

Am vazut ca se scurge , probabil in teava-teaca de metal a axului delco.

Si bateam si spray dadeam, a inceput parca ceva mai mult sa aibe cursa dreapta-stanga- saracele capsula vid si surubele-ce le-am facut ; inchipuiti-va : A iesit growerul de la un M4 pe capul cilindric al surubelului- asa de tare am tras de delco.

Parca este ceva mai liber... L-am lasat pe maine caci a venit intunericul...

Dar inainte de a inchide capota motor peste toata ravasala, am descarcat tooooot spray-ul de ungere-dezincrustare... Tot. Cu furie. Isi va da drumul... Maine ? E bine ce-am facut ?

Acum, printre altele si ca sa ma calmez, imi fac lampa de control, dintr-un bec de pozitie... Ce nu stiu : Daca LED-ul de pe releul electronic nu imi va arata punctul de scanteie ? Dar va fi lumina afara si mai bine vad ditamai becul decat LED-ul... Asa este, LED-ul arata ? Din cate stiti... blink.gif Poate o stiti si pe asta, multumesc frumos
rodi
Astazi am rupt prima data in viata mea un capac delco - nou-nout...

Cred ca trebuie http://www.daciaclub.ro/inlocuire-delcou-D...10-t192092.html

Asa sa fac ? Daca renunt la reglarea statica a avansului si il fac la cald ? Nu am tras de capac delco, doar m-am sprijinit putin cu mana stanga cand ma opinteam sa rotesc corpul delco cu dreapta...
Club12TRS
Fratilor, nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar am citit atatea ineptii in topicul asta de m-am intrebat, la un moment dat, daca nu cumva e topic de caterinca.
Becuri, aparate de masura, slabirea delco-ului si lasat sa-l aduca fisele in pozitia optima - neaparat fise siliconice (?!????), ledu' rosu - se stinge si mai misti putin dupa cum bate vantu' ca sa ai demaraj mai bun... etc.
Un stroboscop e intre 50 si 150 ron, si-l permite si un elev din cateva alocatii. Si, din cate-mi amintesc din scoala, e singurul aparat cu care, intr-adevar, se regleaza CORECT avansul.
deceneu32
TRS,stii cum e vorba pe la noi:''E Dacie,da-o dracu' ,merge si cu sarma''. icon_mrgreen.gif
08_skk
ai dreptate,majoritatea gandesc in felul acesta...din pacate
sandor406
am si eu o intrebare: la dacia 1310 pe injectie, cum se poate regla avansul?am o problema la masina: cand o bruschez da in nas!:( cand o calc brsuc parca moare, dar sta asa vreo 5sec si iri revine si trage dupa aceea dar nu cum trebuie! la deal trage greu de tot!:( am incercat sa schimb pompa, injector,corp clapeta cu totul, si tot asa!(mentionez toate piesele schimbate sunt noi) si cineva mio zis ca este din avans! multumesc
G I M
Nu poti regla tu avansul la cea pe injectie. Cine ti-a zis asta e foarte prost informat. Verifica filtrul de benzina, filtrul de aer, catalizatorul si sonda lambda.
mstaniloiu
QUOTE(Club12TRS @ 26 Feb 2011, 17:31)
Fratilor, nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar am citit atatea ineptii in topicul asta de m-am intrebat, la un moment dat, daca nu cumva e topic de caterinca.
Becuri, aparate de masura, slabirea delco-ului si lasat sa-l aduca fisele in pozitia optima - neaparat fise siliconice (?!????), ledu' rosu - se stinge si mai misti putin dupa cum bate vantu' ca sa ai demaraj mai bun... etc.
Un stroboscop e intre 50 si 150 ron, si-l permite si un elev din cateva alocatii. Si, din cate-mi amintesc din scoala, e singurul aparat cu care, intr-adevar, se regleaza CORECT avansul.
*




Total de acord - metoda de reglare statica (fara stroboscop) sau cea dinamica (cu stroboscop) sunt descrise in manulaul Dacia al lui Corneliu Mondiru. Alte metode nu sunt recomandate, iar in conditii normale, o data reglat in acest fel, masina functioneaza fara probleme.

Legat de rotatia in sens trigonometric (contrar sensului acelor de ceasornic) pana cand obtinem scanteia ( sau cu becul control pana se aprinde, sau led-ul control de pe apr. electronica AT01 pana se stinge) - explicatia este ca trebuie sa "se atace" platina(sau calcaiul ei) in acelasi sens de rotatie in care platina este atacata (deschisa) de cama axului delcoului in functionarea normala a motorului.

Becul isi ia tensiune catre +12V prin bobina de inductie in momentul deschiderii platinei.


La sistemele de injectie (atat MONO cat si MULTIpunct ) avansul la aprindere este controlat de ECU (Electronic control Unit) sau "calculatorul"cum i sa mai spune traditional.Acesta mai controleaza si timpii de injectie. Nu mai exista avans vacuumatic si centrifugal ca in sistemele clasice.
pro_gorgy
Salut baieti,imi cer scuze de deranj, dar vroiam sa va intreb si eu cum pot sa reglez relantiul si avansul la daciuta mea ca eu cred ca am o problema cu nemernicul ala de condensator de la delcou , pt. ca imi merge la relanti , iar dupa un minut asa incepe sa dea in innec asa, da sa se opreasca. Am incercat cu doua condensatoare,dar nu pentru mult timp si mergea mai binisor,pornea mai usor, dar imi facea un scurt pe cartoserie pt. ca nu aveam cum sa il prind ca pe celalalt. sad.gif .
Daca ma puteti ajuta astept orice variante.
Va multumesc mult.
b 45 bwy
salutare baieti,am incercat sa reglez avansul cu ajut becului de la aprinderea electronica,am dat de delcou in stanga(sensul acelor de ceas)pana cand ledul sa stins,apoi in dreapta usor pana cand sa aprins,insa masina nu a vrut sa porneasca in ruptul capului.L-am dat apoi mai mult in dreapta si apoi a mers.M a gandesc ca oi fi montat delcoul gresit pt ca atunci cand am schimbat platina,luleau de la delcou era spre mine dar volanta nu era la semn. Cand am pus delcoul(montat)nu localizasem semnul pe volanta asa ca am invartit de motor pana am simtit cu o surubelnita ca sa ridicat pistonul la bujia 1 la maxim si asa l-am montat cu luleaua spre mine.E cam un an de atunci dar masina a mers ,a pornit,doar ca nu a avut un relanti prea stabil.Exista oare posibilitatea sa fie montat gresit?Ce sa fac ?sa il demontez si sa il mai pun odata cu volanta la semn?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.