Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RCA pentru scutere
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
TMihai
QUOTE
Vesti proaste pentru posesorii de scutere. De la 1 octombrie, toti cei care si-au cumparat un astfel de mijloc de transport vor fi obligati plateasca asigurare de Raspundere Civila Auto (RCA). Asta chiar daca pentru a conduce scuterul nu au nevoie de permis de conducere, informeaza Realitatea TV.
Decizia a fost luata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in urma numarului mare de accidente in care au fost implicate scuterele. Numai in Bucuresti s-au produs 120, de la inceputul anului. Numarul accidentelor ar putea creste alarmant avand in vedere ca vanzarile merg ca pe roate.
In primul semestru al acestui an, vanzarile de motociclete si scutere au crescut cu 84 la suta fata de perioada similara a anului trecut. Cei care vor circula fara asigurare RCA pe drumurile publice, incepand cu 1 octombrie, sunt pasibili de amenzi cuprinse intre 1000 si 2000 de lei.


sursa
M i h a i
Mi se pare o idee foarte buna..Oricum nu o sa coste mult rca pt un scuter..
ady85btz
in sfarsit o idee buna! ca ma intrebam ce face un pizzar care intr-un 645? icon_mrgreen.gif
Petea
Subscriu. Era sa dau peste un pustiulica care mi-a taiat calea (nu are carnet, deci nici scoala asa ca "cedeaza trecerea" era necunoscuta pentru el) si nu cred ca ar fi avut bani sa-mi plateasca reparatia.
$$ilvviu
Foarte bine, fenomenul scuterelor ia amploare, drept urmare creste numarul de accidente provocate de maimutoi de 10-14 ani, pe care eventual poti sa-i tragi de urechi, dar reparatia masinii ti-o platesti.
nambanidealtceva
Partea proasta e ca in majoritatea cazurilor nu va mai avea CINE sa iti dea RCA-ul...
Nu inteleg, oricum, cum poti permite cuiva sa circule pe drumurile publice fara sa cunoasca regulile drumurilor publice si, mai mult, sa nu aiba raspundere penala.
PS: implicit nici raspundere civila..
leonardo
Sunt citeva reguli bine precizare in OU nr.195 (legislatia rutiera).
Sa poti conduce un moped pe drumurile publice trebuie sa indeplinesti urmatoarele conditii:
-sa ai implinita virsta de 16 ani (art.70)
-sa fi absolvit un curs de legislatie auto (art 161/2)
-sa fie inregistrata la primarie (art 12;art 14; art 15 pct.5)
Intrebarea se pune citi posesori de mopede ati vazut cu numere de inregistrare (cele pina la 50 cm cubi)sau inmatriculare ?
Petea
QUOTE(nambanidealtceva @ 5 Aug 2007, 11:35)
Nu inteleg, oricum, cum poti permite cuiva sa circule pe drumurile publice fara sa cunoasca regulile drumurilor publice si, mai mult, sa nu aiba raspundere penala.
PS: implicit nici raspundere civila..
*

Acum un an am primit eu un raspuns pe tema asta de la Politia Rutiera in care se preciza ca toti conducatorii de moped sunt obligati sa cunoasca si sa respecte legislatia din Romania chiar daca nu au facut scoala de soferi iar necunoasterea acesteia nu ii absolva de vina. Deci au si raspundere civila si penala. Partea proasta e ca nimeni nu citeste o lege daca nu e pus de altii sa o faca (mai ales la 16 ani) asa ca accidentele sunt numeroase iar RCA-ul pentru ei este o necesitate.

Edit later: pe vremea aia moped= vehicul cu pedale si motor sub 50 cc iar cursurile de legislatie nu erau obligatorii.
nambanidealtceva
Da, partea proasta este ca sunt minori si daca provoaca un accident cu vatamare corporala sau chiar deces (calca un pieton, da in alt scuter etc...) nu li se poate intocmi dosar penal. Oricum, nu am vazut un singur scuterist care sa stea la rosu la semafor sau care sa nu faca slalom printre masini.
alex
Pe langa intoducerea RCA-ului la scutere, ar trebui sa se aplice varsta minima de 16 ani + carnet de conducere indiferent de capacitatea motorului.
vis-a-vis
Nu-s de acord, pentru ca in multe alte tari poti conduce vehicule si mai mari fara permis de conducere.
QUOTE(leonardo @ 5 Aug 2007, 20:53)
Intrebarea se pune citi posesori de mopede ati vazut cu numere de inregistrare (cele pina la 50 cm cubi)sau inmatriculare ?
*

Eu am vazut multi, majoritatea, as spune. Cele neinscrise apartin de obicei cocalarilor care nici nu stiu sa se semneze si chiar daca ar avea RCA, la un posibil accident, ori ar pleca de la locul accidentului, ori ti-ar sari la gat pana va veni toata satra sa te mardeasca... asa ca vei pleca de bunavoie, fara niciun RCA.
Cum deosebesti tu un scuter de 50 cmc de unul de 100 cmc spre exemplu?
Eu desi cunosc mult modele si am urechea formata, mi-e destul de greu sa le diferentiez...

Nu stiu cati dintre voi ati fost loviti de scutere, banuiesc ca niciunul... dar asa e omul si mitul drobului de sare.
Nu zic ca nu-s periculosi, dar nu stiu ce avarii grave ar provoca un scuter la o masina.

Problema este de mentalitate, multi doresc sa avem sosele libere, sa faca 20 de minute maxim pana la serviciu si ii privesc cu ura pe cei care au apelat la solutii alternative de transport mai rapide.

Eu zic ca mai problematica e problema miilor de masini cu soferi catastrofe la volan.
D-aia si RCA-ul e mai mare in functie de marimea vehicolului, pentru ca pagubele cresc exponential in caz de accident.
kaspersky
vis-a-vis, eu nu-ti dau dreptate nici tie si nici scuteristilor. Poate la Bucuresti is astia mai civilizati desi m-ar mira sincer.
In Timisoara trebuie sa recunosc ca am vazut si scutere inregistrate (nu cred ca au fost mai mult de trei), dar nici unul nu era din Timisoara ci din comunele limitrofe.
Nu sint de acord sa-i lase sa conduca fara permis de conducere, chiar daca in alte tari se practica deoarece astia de aici sint iresponsabili. Circulatia pe drumurile publice se face dupa anumite reguli ce trebuie respectate de toti participantii la trafic. Asta presupune ca trebuie sa cunosti regulile respective. In tarile respective probabil scuteristii participa fara a fi obligati la cursuri de circulatie dar aici nu cred. Or daca habar n-au de legislatie ce naiba sa respecte?
Singurul motiv pentru care n-am avut nici un accident cu vreun pizzar e ca i-am ferit eu. Cred ca sint mai periculosi decit motociclistii, aia macar stiu ce-i asteapta.
Supapa_jR
Unii scuteristi chiar sunt catastrofici...multi nu stiu ce inseamna ''triunghiul ala cu margini rosii cu varful indreptat in jos''.
pentru ideea cu RCA sunt pro...pentru ca orice ati spune un scuterist poate sa iti sparga un stop la passat,e-klasse sau alte masini...eu sunt de parere ca e o chestie buna si pentru scuteristi si pentru soferi...totusi...imi pare ca e cam mare asigurarea moto...de la 147 la 280 ron....depinzand de asigurator...
alecsz99
E normal sa fie asa!

Pana acum daca produceau un accident cine le platea daunele?
leonardo
Ideea era, ca vor avea RCA doar cei cu scuterele inmatriculate sau inregistrate indiferent de capacitatea cilindrica ( inregistrate cele cu capacitate sub 50 cm cubi si inmatriculate cele peste 50 cm cubi)si nu se pot inscrie in circulatie doar cu ajutorul cartii de identitate a vehiculului a facturii si a actului de vama.
Cum recunoastem cele sub 50 ,simplu ...au numere de inregistrare de culoare galbena,iar cele peste 50 au numar de inmatriculare albe la fel cu cele de motocicleta, si a actelor emise de R.A.R.
Tudor
Scuterele sub 50 cmc trebuie inregistrate fie la politie (numere albe ca la motociclete), fie la primarie (numere galbene). Cele peste 50 cmc trebuie inregistrate obligatoriu la politie.
Orice vehicol ce circula pe drumurile publice poate produce daune. Eu am fost lovit in spate de o bicicleta laugh.gif (eu am pus frana, el se uita dupa o gagica) si m-am ales cu spoiler spart si capota portbagaj indoita (cat a cost reparatia calculati voi). Orice vehicol care circula ar trebui sa fie asigurat. Cu ochii mei am vazut in Cismigiu un scuter cum era sa loveasca un copil, doar reflexele tatalui copilului au evitat nenorocirea. Mare noroc pe el ca a reusit sa fuga, ca il "educau" putin mai mult cei care au vazut faza (si o merita!).
Nota: Am scuter sub 50 cmc (Peugeot), este inmatriculat la Primarie si am si asigurare RCA (se putea incheia si pana acum, doar ca nu era obligatorie). Ar trebui controlate bine scuterele si amendati puternic toti cei care conduc scutere neinmatriculate (faptul ca sunt lasati la liber face ca furtul si comertul negru sa fie in floare). Orice politist (fie el de circulatie, ori de la judiciara) sare ca ars daca vede in trafic o masina fara numere, as vrea sa faca asa si la scutere.
leonardo
Sunt perfect de acord .
Singura problema este lipsa unei legislatii concrete ,vis-a-vis de scutere.
R1der
E o idee super buna
Cat de curand o sa se puna tare pe scuteristi
Intr-adevar un scuter de 50 nu se deosebeste imediat de unul de 100
Oricum sunt f periculosi si spun asta si in calitate de sofer de auto si de moto
leonardo
Am gasit noul Cod Rutier,cu toate modificarile la zi.

http://bpr.b.politiaromana.ro/Legislatie/C...Rutier-2007.doc

Art.76. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu excepția celor cu tracțiune animală, care circulă pe drumurile publice, trebuie să aibă asigurare obligatorie pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terților prin accidente de circulație, conform legii.
(2) Poliția rutieră dispune măsura reținerii certificatului de înmatriculare sau înregistrare și retragerea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare a vehiculelor neasigurate, aflate în trafic, eliberând dovadă fără drept de circulație.
(3) Dacă deținătorul vehiculului nu face dovada asigurării acestuia, după 30 de zile de la data aplicării măsurii prevăzute la alin.(2), poliția rutieră dispune radierea din evidență a vehiculului.

Asta cu doua triunghiuri este tare.

Art.8. – Pentru a fi conduse pe drumurile publice, fiecare autovehicul și tramvai trebuie sa fie dotat cu trusă medicală de prim ajutor, două triunghiuri reflectorizante și un stingător de incendiu, omologate.
Noroc ca scuterele nu sunt considerate autovehicule.
vis-a-vis
QUOTE(leonardo @ 6 Aug 2007, 21:08)
Cum recunoastem cele sub 50 ,simplu ...au numere de inregistrare de culoare galbena,iar cele peste 50 au numar de inmatriculare albe la fel cu cele de motocicleta, si  a actelor emise de R.A.R.
*


Doar ca traim in Romania si acest lucru e mai greu de realizat.
Exemplu, in Valcea, orice seamna a scuter putea fi inregistrat ca vehicul de pana in 49 cmc.
http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...c=1&zoom=1#foto
http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...c=1&zoom=1#foto
http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...c=4&zoom=1#foto
http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...c=3&zoom=1#foto

Deasemenea se poate inscrie la primarie un scuter de capacitate mare, care are acte de model mai mic, de 49 cmc, asa ca numarul nu constituie un punct de referinta in incadrarea scuterului dupa capacitate wink.gif
soshetu
[quote=vis-a-vis,6 Aug 2007, 14:12]
Nu-s de acord, pentru ca in multe alte tari poti conduce vehicule si mai mari fara permis de conducere.


Atata timp cat circulam pe drumuri publice - deci jucam cu totii acelasi joc, nu cred ca este corect ca unii dintre noi sa nu cunoasca regulile jocului.
vis-a-vis
Ups, astia vor sa schimbe codul rutier, sa se dea de carnet si pt. scutere 04.gif
gdm
Ar fi trebuit sa faca obligatorie asigurarea si pentru vehicule cu tractiune animala.
Accidentele in care sunt implicate carute pot fi mult mai urate decat cele cu scutere.
Pana cand vom vedea carute pe drumuri nationale si europene. Sa nu mai spun ca noaptea carutele sunt extrem de periculoase. Vine o masina din sens opus, iti baga farurile in ochi, caruta nu e semnalizata si gata beleaua.
Cu scuteristii n-am nimic. Daca sunt unii pustani care conduc periculos, o fac pe pielea lor, nu ma deranjeaza.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.