Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglare aprindere
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alex_1
Salut.Am si eu anumite nelamuriri legate de reglarea aprinderii .In ultima perioada nu imi merge prea bine masina in sensul ca parca nu prea are putere si banuiesc ca reglajul este de vina .Ultimul reglaj mi s-a parut ca nu a fost facut asa cum trebuie de cel la care am apelat.A umblat putin pe la delcou,la amestec pana cand motorul a inceput sa mearga rotund.Stiu ca atunci cand a umblat un mecanic la ea a reglato cu un bec (nu ma pricep sa explic in amanunt ce a facut).A rotit de delcou pana cand s-a aprins becul.Chiar daca la relanti parca se mai balbaia cateodata(el mi-a spus ca si din cauza ca motorul nu este nou)mergea f bine masina,demara destul de bine si parca facea si mai putin zgomot in sensul ca era mai putin turata.Mi-a explicat cineva ca primul piston trebuie sa fie in partea superioara a cilindrului cand primeste scanteia de la bujie iar becul probeaza faptul ca scanteia este data cand trebuie.Ce se intampla cand reglajul nu este facut cu becul ,scanteia nu este data atunci cand pistonul este in capul cilindrului ci este data mai tarziu cand acesta se afla in alta pozitie de aici rezultand lipsa de putere si necesitatea de a tura mai tare motorul?Multumesc anticipat celui care poate sa-mi explice care este mai exact treaba cu folosirea becului atunci cand facem un reglaj.
kalyyyyyy
Folosirea becului semnifica exact ce ti-a explicat prietenul tau.Dar aprinderea nu se regleaza doar asa,deoarece mai sunt si alte variabile cum ar fi jocurile si avansul centrifugal si vacuumatic,uzura,etc.Ca pedeapsa ca nu folosesti functia search sau macar un manual nu iti spun mai mult.
brigada_diverse
e complicat reglajul.....trebuie facut de un specialist daca vrei sa fie perfect..nici dupa turatie..nici dupa rateuri, nici dupa bec, nici dupa ureche......
Minel
Daca motorul ii in parametri si nu are uzuri mari de ar fi complicat reglajul ???
Pe clasic ,regland avansul cu becul nu am avut treaba vreodata !!(componentele aprinderii trebuie sa fie in regula ca sa nu ai problme la reglaj )
csiri_biri_kodak
@ alex_1 uite cum reglezi motorul...si da roade wink.gif si aici gasesti si cum se regleaza avansul initial
Citeste si invata ca nu zic prostii baietii de acolo...
UN SFAT totusi: daca te apuci de treaba vezi ca nu-o poti lasa neterminata, asa ca lucreaza atent si finut BAFTA!

@cristitranca este complicat pentru cei care nu stiu ce-i de facut, normal ca nu stii daca nu te documentezi...de altfel motorul Daciei este este foarte simplist conceputa ... compara-l cu alte motoare de varsta ei si ai s vezi!
TGeorge
e foarte buna faza cu becul adica este exacta o sa vezi diferente la motor la relanti....idea este ca eu am deescoperit ceva ..adica impropiu spus desccoperit eu ...tata mi-a aratat pe delcou la baza gatului acolo unde intra delcoul in volanta este trasa o linie pe volanta si pe gatul delcoului un rotund daca le aliniezi opti aprinderea becului asa era din fabrica ..acum nu stiu daca la toti se alineaza acolo si este punctul 0 dar cel putin la mine este exact la aliniere ..practic fara bec daca aliniez linia cu rotundul am avansul 0 ....este posibil sa ma si insel dar asta am observat!
edymutu
au dreptate cei care au zis ca este destul de greu de aranjat aprinderea, pt cei care nu cunosc. Pot sa-ti spun cum am fost eu invatat sa fac si merge super bine, si la pornire si la relanti si in demaraj si cum vrei tu. In primul rand reglezi platina la 0.5 dupa care pui celelalte piese, lulea, capac delcou. Presupun ca stii cum se regleaza platina. Mai departe aliniezi semnul de pe volanta pe semnul care se afla pe capacul cutiei de viteze. Slabesti piulita delcoului pana cand poti sa-l rotesti stanga- dreapta. Pui contactul. Scoti fisa din centrul capacul de la delcou si o apropii cam la 1-2 mm de unul dintre suruburile de prindere ale capacului motorului. Rotesti delcoul spre stanga dupa care rotesti foarte usor spre dreapta pana da scanteie de la fisa la surubul de la capacul motorului. Cand a dat scanteie te opresti, iei cuntactul, strangi piulita de la delcou, bagi fisa in capacul delcoului si cheie! Sper sa fi inteles si sa-ti fi fost de ajutor
argon
QUOTE(TGeorge @ 21 Jan 2009, 17:05)
e foarte buna faza cu becul adica este exacta o sa vezi diferente la motor la relanti....idea este ca eu am deescoperit ceva ..adica impropiu spus desccoperit eu ...tata mi-a aratat pe delcou la baza gatului acolo unde intra delcoul in volanta este trasa o linie pe volanta si pe gatul delcoului un rotund daca le aliniezi opti aprinderea becului asa era din fabrica ..acum nu stiu daca la toti se alineaza acolo si este punctul 0 dar cel putin la mine este exact la aliniere ..practic fara bec daca aliniez linia cu rotundul am avansul 0 ....este posibil sa ma si insel dar asta am observat!
*




une intra delcoul in volanta? wacko.gif in bloc vrei sa zici..si te inseli, nu e nici o regula, o modificare a distantei la platina de 0,1 mm duce la schimbarea pozitiei delcoului pentru avans 0, dar sa zicem ca ai distanta stat de 0,4, la mine dupa ce am schimbat distributia delcoul s-a dus 15-20 de grade dreapta pentru avans 0, deci la nici o masina nu e la fel, lantul ala se intinde in timp, si asta influenteaza pozitia delcoului, cum spuneam daca am considera aceasi distanta de 0,4 la platini.

apropos de ultimul post, distanta la platini e 0,35-0,4, deja 0,5 e prea mult.
Mr_Devil83
argon in mondiru \, versiunea pt dacia 1300 distanta la platini recomandata e 0,5mm. Nu stiu daca e bine sau nu, doar am specificat chestia asta.
argon
0,4 pe clasic si 0,3 la apr. electronica. La 0,5 e cam bleaga scanteia zic eu..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.