Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Electrica...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
noroc...

bucurie mare, dupa schimbatul platinelor si a condensatorului, doar cu uis pe carb, 2 oameni in masina, 60-70 localitati, 90 100 afara, consum mixt 5.1%

abia astept un gotronic....


oricum

problema este.

[1]
nu mai am presiune la ulei, abia sta la 1 la relani si 2-3 rulare. si cand franez la semafor tinde sa scada sub 1 si palpaie (nu constant) luminile de ulei si apa. asta insa nu intotdeauna.

normal la mine statea la 2-3 relanti si 4 in rulare.

am verificat uleiul, este la nivel maxim. are vascozitate buna.

am scos si curatat papucii de la senzorul de ulei, cel de langa filtru


sa fie senzorul???? sau ma trezesc ca o paste segmentarea. dupa 20.000???? nici macar n-o "rup"



[2]

Nu se mai aprind luminile de mansarier si nici cele de la numar.
Pozitiile spate se aprind cum trebuie, dar cand calc frana 1 bec e mai mic ca intensitate si se stinge pozitia stanga spate.

avariile merg si pozitiile fata si lateral merg normal.
ag02cws
[1] Daca nu papa ulei, nu trebuie segmentare. Dar cred ca trebuie o rectificare a arborelui si schimbatul cuzinetilor. Eu asa i-am facut si n-am mai avut probleme cu presiunea la ulei.
ydaniel
pai motorul cati km are....pompa de ulei in ce stare e....da mai multe detalii...
tzepesch
motorul are acum cca 20.000km

pompa de ulei e cu debit marit si cand s-a facut verificarea capitala acum 1 an jumate nu a avut nici o problema...
are filtre ceva, sa se fi infundat alea???

precizez ca simptomele cu presiunea mi-au aparut ca din senin. m-am oprit aseara pe margine adrumului sa ma duc la un chiosc si cand am pornit am vazut ca palpaie becurile si statea f jos presiunea. pana sa ma opresc statea la 3.5 4 in rulare si 2.5-3 in relanti.


am oprit-o, am lasat-o 20 min pe drum drept si uleiul era la maxim pe joja la verificare.

si tot asa m-a tinut pana acasa, cca 50 km. dar in buc la cateva stopuri palpaiau iar becurile si statea sub 1 presunea la ulei.

f greu urca peste 2, 2.3 in rulare.

nu papa ulei.

sa fi reglat aiurea culbutorii si d-aia sa am simtomele astea? daca era asa nu ar fi trebuit sa apara imediat? de cand i-am reglat si pana la simptome am facut vreo 30-40km prin oras



3 Feb 2008, 21:18:
haideti mai, chiar nimeni?



senzorul de ulei se desurubeaza, capul acela cu papucul ma refer, sau tot corpul acela dreptunghiular? nu e ceasul problema ca altfel nu palpaiau becurile din bord.

daca ar fi ceva mai nosl, cu pompa sau stiu eu ce, daca se aprind concomitent becurile din bord n-ar trebui sa am problema si cu temperatura apei?
ceasul de temp. e stabil la 80gr.


vreau sa verific intai senzorul inainte de toate
brigada_diverse
serviceurile specializate au un instrument, asemanator cu compresometru pentru a masura presiunea la ulei. cu ala afli exact. poate fi intr-adevar si problema de la sonde(senzor), asta este un mod bun de a exclude aceasta suspiciune

cand ai facut motorul ai schimbat si pompa de ulei? poate fi de aici, sau de la pinionul care o misca, pinionul delco
ag02cws
Se aprind toate cand n-ai presiune la ulei. Ti-am zis, am patit si eu. Pana n-am rectificat arborele n-am scapat de problema. E drept ca am dus-o asa vreo 20000 de km, astfel incat imi ramaneau becurile aprinse si la 1500 rpm. De la reparatie, au trecut 60000 de km si e ok.
tzepesch
azi am dat sondele jos, le-am curata, tija -teava perforata, aia cara prinde corpul comun al sondelor pe bloc, una din gauri de la 5-6 mm ajunsese la 1mm diametru.

le-am desfacut cat de mult s-a putut si lea-m curatat. maine verific si filtrul

apoi dau capacul culbutorilor jos si invartind de elice, sa vad daca urca uleiul pana sus.



problema 2.

aia cu luminile,

pe cutia de vit e un contact pt luminile albe de mansarier???? daca da sa-mi fi sarit de acolo si d-aia sa nu se aprinda???
brigada_diverse
da, pe cutia deviteze se afla manocontactul marsarier. cand ai bagat in marsarier, el iti trimite + la becurile albe din spate. verifica contactele, curata-le.
am patit-o si eu.

pune pe direct pentru test(legi firele care ajung la sona(manocontact)). daca merge, atunci problema e de la manocontact...testul il faci cu contactul la cheie pus

daca e problema manocontactului, il schimbi, se gaseste la magazinele auto

daca nu merge nici pe direct, verifici daca iti ajunge + pe unu din fire, daca da, mai ramane sa verifici daca celalt fir ajunge la lampile albe.

becurile sunt bune?
alinushy
pe partea dreapta a cv

4 Feb 2008, 08:22:
QUOTE(tzepesch @ 4 Feb 2008, 01:08)

apoi dau capacul culbutorilor jos si invartind de elice, sa vad daca urca uleiul pana sus.
*



nu trebuie sa dai capacu jos, desfaci doar busonu pt ulei cu motoru pornit si o sa vezi daca stropeste, poti sa invarti tu de elice cat vrei ca nu o sa vezi daca urca uleiu
djasu82
Trebuie sa urce uleiul chiar si manoal daca se invarte de elice daca nu uraca e infundat pe undeva , cu motorul pornit risti sa te stropesti si sa te arzi cu ulei incins fiindca se afla sub o anumita presiune.
Merced
Oricum si cu presiunea aia mica de care te vaiti tot o sa ajunga ulei sus, ca daca n-ar ajunge deloc s-ar duce dracu' motorul foarte repede. A avut si un prieten problema asta a ta, dar ala isi batea joc de motor, nu facuse un schimb in 10.000km si completa mereu cu o mizerie de ulei. La un drum lung dupa vreo 70km si-a dat drumu, ba chiar dupa vreo 200km avea presiune cam maricica.
tzepesch
da, de acord, dar eu imi fac probleme cand vad orice anomalie, nu am chef sa aduc motorul in sapa de lemn pe principiul ca merge-domne'
Merced
Atunci mergi intr-un service unde ti se poate verifica presiunea intr-un mod sigur. Si apoi vezi ce si cum.
brigada_diverse
pompa de ulei ai schimbat-o de la refacerea motorului?
tzepesch
cu uleiul cred eu am rezolvat-o...

am schimbat sonda si senzorul , nu noi dar de la o dacie pe care functionau.

presiunea nu mai indica deloc. acum sunt mai mult ca sigur ca e indicatorul pt ca oricum as pune fierele de la senzor si sonda la masa nu se mai misca acul. e mort.

uleiul urca la rampa de cuburtori dupa ce se incalzeste putin. de asemenea am curatat si filtrul.


treaba cu discoteca in spate am rezolvat-o miscand de becul de frana/pozitie... oxidase si era in scurt banuiesc...

luminile de numar nu se aprind si nici mansarierul. alea de unde sa incep sa le verific? nu cred ca vine curent pe fire.
bygy007
pentru verificarea ceasului si a becului se procedeaza asa :
- pui contactul si pui la masa cele doua fire la masa
-unul e becul care trebuie sa se aprinda
-iar celalalt este ceasul care trebuie sa se duca la maxim cind il pui la masa
-daca nu face asa incepi sa verifici circuitul de la sonda la ceasurile de bord
la mansarier rezolvi asa :
-pui contactul
- scoti cele doua fire de pe sonda le cuplezi intre ele
-si vezi daca se aprinde becul
-daca se aprinde atunci este sonda
-daca nu atunci este circuitul :
-regleta plus in singa pe partea soferului pe unde este releul de semnalizare una este cu + contact si una + permanent
-iese spre compartiment motor si se duce la sonda
- apoi de acolo se intoarce inapoi se duce la instalatia de spate (cablul care se duce in spate) printr-un conector (mufa) apoi la becuri
tzepesch
daca pun firul de la senzorul de ulei la masa se aprind becurile de apa si ulei. alea merg, si senzorul asemenea.

sonda inca nu-s sigur si indicatorul de presiune

precizez ca am ceasurile de apa si ulei separat, set d-ala de 2 montate impreuna

5 Feb 2008, 01:02:
la mansarier, care cele 2 fire si de la ce sonde???


nu te supara, fii te rog putin mai coerent ca m-ai pierdut... un punct si-o virgula ceva, te rog
bygy007
am editat postul sper sa intelegi sonda este pe cutie pe laterala din stinga parca
tzepesch
poti pune te rog o poza cu sonda de mansarier sau ce e, ca sincer nu o cunoasc ca sa o identific.


cu sonda de ulei:
-cablul de la senzor (sus) pe masa aprinde becurile de ulei-apa, deci e ok
-cablul de la sonda (jos) pe masa nu mai ridica la maxim indicatorul de la ceas. nu se mai misca de loc. am verificat cablul de la sonda la ceas, este bun.

cred ca s-a stricat indicatorul.
il pot verifica cumva???
alinushy
am spus mai sus, sonda marsarier e pe partea dreapta a cv, de la bieleta de directie un pic mai in spate.
tzepesch
merci

acu ma duc sa ma uit
alinushy
uite aici:
tzepesch
multam de indicatii. am verificat instalatia de la sonda la becuri. problema era ca se sectionasera firele in stalpul din spate al masinii, de unde vine de la hayon si pana la stop. se rupsesera ambele fiere, si de pozitii-numar si de mansarier.

am remediat.

ps: misto sa faci mecanica la dacie.... mai ales cand injuri electricienii mesteri de tot neamu lor.



revenind la problema cu uleiul, sonda de ulei se poate verifica cumva sa vad daca e buna sau nu? cu lampa de control merge?
bygy007
daca cind pui firul de sonda presiune ulei , cei de ceas la masa si nu se ridica acul atunci problema la ceasul indicator , trebuie sa desfaci bordul si sa te uiti la cele 3 suruburi de prindere ale ceasului , poate sint slabe (sint niste piulite poate s-a slabit) sau nu ai + sau - la ceas
tzepesch
am ceasuri independente de bord

m-am uitat, l-am scos dar nu stiu cum sa-l verific
are 3 fire si un bec de iluminat.
un fir vine de la sonda.
celelalte 2???
bygy007
QUOTE(tzepesch @ 5 Feb 2008, 22:41)
am ceasuri independente de bord

m-am uitat, l-am scos dar nu stiu cum sa-l verific
are 3 fire si un bec de iluminat.
un fir vine de la sonda.
celelalte 2???
*


plus si minus
tzepesch
daca-l scot si-l pun direct pe baterie, + la + si - la - si firul de sonda la - sau la masa, daca ar fi functional ar trebui sa indice, nu?
bygy007
da, alimentat direct de la o sursa de curent continu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.