Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frana...iar!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ursachemihai
Inca o problema la care as dori un raspuns din partea voastra....
am observat ca de citeva zile in momentul cand franez....mai tare.....blocheaza spatele....dupa ce mai merg 100 m si mai incerc o franare brusca...blocheaza doar fata....Stie cineva ce se intampla?
am pompa cu ICP (noua)....aerisire facuta dupa carte etc...martorul nu se aprinde...semn ca nu ar fi in avarie....nu stiu ce sa-i mai fac.
daca e de ajutor...pe la purja de la pompa...nu curge lichid cind o desfac.... se poate sa fie o problema?
C a t a l i n
Repartitorul... Cautã pe forum.
ursachemihai
pai si repartitorul l-am schimbat...e nou.....
Minel
Purja de la pompa este de la circuitul de by-pass ,inseamna ca nu ai aerisit ca la carte , si daca ai desfacut purja aceea fara sa fi tinut pedala apasata ai bagat aer in instalatie , wacko.gif sunt 2 metode de aerisire a pompei cu 4 conducte cu ICP :
1. Defiletezi sonda ICP de pe pompa. Apoi incepi cu roata stinga spate (traseul cel mai lung), apoi dreapta spate, dreapta fata, stinga fata.
Desfaci pe rind aerisitoarele, cite unul odata, pina curge lichid curat, fara bule; stringi aerisitorul si treci la urmatorul. Poti monta un furtun gen "vacuum delco" pe aerisitoare si recuperezi lichidul scurs in vas curat
La sfirsit cu sonda ICP scoasa faci citeva pedale tari, tepene. Repui sonda si verifici
2. Defiletezi sonda ICP de pe pompa. Dai pedala si treci la roata stanga spate, apoi dreapta spate , dreapta fata ,stanga fata si in cele din urma aerisesti conducta de by-pass de la purja de la pompa !!! excl.gif

Limitatorul se regleaza din 2 piulite(care tensioneaza sau detensioneaza parghia care apasa pe limitator) cu o chieie de 11. Strangi, frana mai puternica, destrangi, mai putin puternica.
E o tija filetata, cu o parghie care culiseaza pe ea, cu o piulita in fiecare capat, ca sa tina contra. Prin coborarea parghiei frana spate e mai slaba, prin urcare frana spate e mai puternica. Piulitele le desfaci in ce ordine vrei.
vei vedea o placuta cu arc si o pirghie, din otel rotund cotit care se termina la un surub cu doua piulite: una deasupra alta dedesubt. Ei, desfacind piulita de jos si apropiind-o pe cea de sus, scazi presiunea livrata de limitator

Daca tot lucrezi la frane poti sa faci si autoreglarea cu clicheti a sabotilor tragand frana de mana,dupa care apesi pedala cam la 10 secunde(in timpul asta se destind arcurile din cilindri)si ar trebui sa fie teapana.

Daca toate componentele sistemului de franare sunt in parametrii ar fi culmea sa nu ai frane beton !! smile.gif
ursachemihai
multumesc de raspuns....
pai varianta 1 am folosit-o si eu......dar ....fara efect la purja pompei....
daca fac pedala....merge....dar ...acelasi efect...
ma gandesc....ca purja de la pompa....e doar pt aerisirea acelor pistonase de la ICP.....nu sunt sigur daca am aerisit bine conducta de by pas.
am mai cxautat pe forum dar sunt anumite informatii care sunt scapate....
De exemplu....voi spuneti sa aerisesc......prin cadere.... si apoi...pedale ...repun sonda si gata....dar in cazul asta conducta de bypas ramane ...goala.
deci trebuie dat la pedala... si in cazul asta....pompa intra in avarie....oricare aerisitor as desface......Dupa ce intra in avarie pt circuit fata.... iar aerisesc spatele. pentru ca aerul din bypas sa plece spre roti...
am facut asta....
dar tot aceeasi problema........pedala buna...tare......dar prima frana puternica....blocheaza spatele......a doua frama puternica....blocheaza fata!
Minel
Cred ca nu ai fost atent ,rescriu :

Defiletezi sonda ICP de pe pompa. excl.gif Acesta este primul pas .

Dai pedala si treci la roata stanga spate, apoi dreapta spate , dreapta fata ,stanga fata si in cele din urma aerisesti conducta de by-pass de la purja de la pompa !!!

Daca demontezi sonda imposibil sa intre in avarie in timp ce aerisesti ,dupa aerisirea rotilor ,aerisesti circuitul de by-pass de la purja de la pompa ,abia apoi montezi sonda la loc !!
ursachemihai
am inteles....multumesc...am observat ca esti foarte concis...
deci conducta aia de bypas se aeriseste sigur la desfacerea purjei de pe pompa?...
si asta e posibil doar cu pedala, cred! am dreptate?
ca prin cadere nu are cum....conducta fiind peste borcan....deci
Minel
DA ,prin metoda " pedala " am aerisit si o sa mai aerisesc de acum inainte sistemul de franare
Iti scriu din proprie experienta , eu m-am documentat vreo saptamana dupa aceea m-am incumetat si mi-am facut singur sistemul de franare in vara(schimbat cilindri pe spate ,un etrier , pistonase pe fata ,placute ,pompa noua,prezentau uzura prea mare ca sa ma multumesc doar cu o schimbare de garnituri ) iar de atunci nu am avut probleme , dar o data la 2 luni merg pe un drum de pamant cu viteza mica si franez brusc pt a observa daca imi prind toate rotile si cum prind ,
ursachemihai
MINEL: Daca demontezi sonda imposibil sa intre in avarie in timp ce aerisesti ,dupa aerisirea rotilor ,aerisesti circuitul de by-pass de la purja de la pompa ,abia apoi montezi sonda la loc !!

pai de ce sa nu intre in avarie, intra doar ca nu m-i se aprinde martorul.... doar sonda asta face...semnalizeaza acest lucru! Nu?
cind ajung cu aerisirea la partea fata, atunci si pompa intra in avarie....chiar daca nu are ICP...doar ca ulterior la o apasare mai puternica...isi revine. Asta ar fi explicatia logica...
Deci dupa teorie...daca intra in avarie.... atunci trebuie aerisita conducta de bypas prin desfacerea purjelor spate prin metoda pedala....cum a spus "Dyda" intr-un post mai vechi. daca deschid doar purja pompei....se face acelasi lucru?
Minel
Eu ti-am scris cum am facut avand pompa cu 4 conducte cu ICP , si de jumatate de an nu am treaba,dupa aerisirea rotilor ,am aerisit conducta de by-pass , si apoi am montat sonda la loc .

Anomalie pe circuitul primar (fata)

Pistonul primar avanseaza pana la stift ,deci comanda mecanic pistonul secundar .Lipsa presiunii in primar duce la o franare mai putin eficace iar cursa la pedala este alungita !

Anomalie pe circuitul secundar (spate)

Cele 2 pistoane avanseaza .Pistonul secundar ajunge pe stiftul sau. Pistonul primar continua sa avanseze.Presiunea creste in circuitul primar.Lipsa presiunii in circuitul secundar duce la o franare mai putin eficace iar cursa pedalei este alungita !

Rolul I.C.P. este de a semnaliza printr-un intermediul unui bec o scadere de presiune intr-un circuit si de a creste presiunea pe franele spate in caz de pierdere de presiune pe circuitul fata .Ca urmare ,in acest caz eficienta franarii este obtinuta pe rotile spate .
Pentru aceasta I.C.P.-ul poseda un canal (A) si un circuit suplimentar © in derivatie,intre el si limitator !

Conducta de by-pass avand legatura cu repartitorul si nefiind aerisita ,normal ca iti franeaza asa !!!
Sper ca am fost destul de clar !! excl.gif
ursachemihai
pai eu voiam sa stiu daca pompa nu este in avarie....conducta de bypass nu e "pusa in functiune"...deci....merge sa fie aerisita pe la purja pompei? Se incarca cu lichid din circuitul spate?. asta imi e neclar....
scuze de insistente...
Minel
Acesta este rolul purjei de aerisire de la pompa ,pt a aerisi by-pass-ul excl.gif


Deci ,ma repet pentru ultima data citeste cu atentie ce am scris mai sus :

I.C.P.-ul poseda un canal (A) si un circuit suplimentar in derivatie ,(acea conducta de by-pass , pt cheie de 14 , )intre el si limitator ! excl.gif
Conducta pentru rotile din spate ,merge la limitator si de acolo la fiecare cilindru in parte ,iar conducta de by-pass normal ca are legatura cu circuitul spate care are rolul de a creste presiunea in acest circuit in cazul unei defectiuni a circuitului primar (rotile fata )
Daca tie nu iti iese lichid pe conducta de by-pass ,ii clar ca ai aer in ea si trebuie aerisita ,(by-pass-ul are legatura directa cu repartitorul ,implicit si cu rotile spate ) daca ai aer pe acea conducta sigur ai aer si in repartitor si la cilindrii spate deoarece circuitul spate comunica cu acea conducta de by-pass .
ursachemihai
mersi de sfaturi...am reusit in sfarsit sa aerisesc toata instalatia....nu mai am pic de aer....
Dar sincer...nu-mi place cum franeaza...parca nu are "prindere" ca lumea....apasarea trebuie sa fie cam tare pe pedala...(parca as fi pus ceva vaselina pe discuri)...iar spatele....foarte greu blocheaza...
Mai fac teste......... smile.gif
Minel
QUOTE
parca as fi pus ceva vaselina pe discuri)...iar spatele....foarte greu blocheaza...



Poti sa faci autoreglarea cu clicheti a sabotilor tragand frana de mana,dupa care apesi pedala cam la 10 secunde(in timpul asta se destind arcurile din cilindri)si ar trebui sa fie teapana.
ursachemihai
pai pedala este teapana....reglajul l-am facut.....doar simptomul asta il am....de "vaselina pe discuri' smile.gif si o mai puternica apasare pe pedala!
Minel
Masina merge infranata ??
Ridica fiecare roata de spate pe cric si invarte-o ,daca merge mai greu posibil sa fie infranata si sa frece ferodoul de oala incalzind-o si astfel vaselina sa se prelinga si atunci acest simptom
Care este starea cilindrilor receptori si al ferodourilor ??? sa nu aiba cilindri o stare avansata de uzura si sa ramana blocati astfel incalzind roata si reversul fiind vaselina de la rulmenti pe ferodouri ( asa am patit si eu )
dragos.a
Tocmai acum 15 min am terminat si eu franele de facut avand simptome de frana elastica,cursa pedalei joasa si efect de vaselina pe tamburi.Am inlocuit tot lichidul de frana cu 2+2 dot 3,aerisire facuta prin cadere inclusiv purja pompei ,am dat cu un spray WD 40 degripant pe spate deoarece nu imi mai mergea reglajul sabotilor,i-am impins dinte cu dinte pana cand tamburul a intrat un pic fortat,am strans piulita de la rulment am apasat frana si tras frana de mana(de la 8-9dinti cat aveam la levier acum am 4-5)tamburii se invart fara sa frece am plecat in proba si am frana la un sfert din cursa de dau cu ea in cap.
ursachemihai
masina nu merge infranata deloc....toate componentele sistemului de franare sunt noi....inclusiv placute etc....
Verificare facuta pe fiecare roata....nu are pic de vaselina....deci? Alta e cauza....Oricum....mai incerc o rezolvare....poate neconventionala....astept sfaturi... smile.gif
dragos.a
Daca ai placutele si sabotii noi se mai intampla fenomenul de ''asezare'' pana isi fac acea aderenta in special la placute pana isi fac suprafata de contact exact ca al discului ca sa fim seriosi cam toate daciile au suprafetele discurilor cu caneluri .
ursachemihai
exclud asta...pentru ca am parcurs 1000 km cu ele...deci s-au rodat!
dragos.a
Deci aerisirea este facuta la toate purjele prin metoda pedala...hmmm eu unul as incerca operatiunea de la capat prin metoda caderii libere.In 8 ani de cand am dacia asta cu 4 conducte de fiecare data cand am umblat la frane am aerisit-o prin cadere libera .
ursachemihai
dupa aerisirea..."la pedala"....am facut si aerisire prin cadere libera!
dragos.a
Repartitorul lucreaza cum trebuie?Normal daca masina este goala in special pe spate si ai reglata tija in parametrii de functionare la apasarea pedalei de frana brusc se aude un clanc de la pistonasul repartitorului care este impins de catre lichid pana sa faca contact cu tija,iar infranarea trebuie sa fie mai mult pe fata implicit pedala trebuie sa fie tare iar cursa relativ mica,iar cu greutate pedala parcurge o distanta mai mare din cauza tijei care tine pistonasul repartitorului ''pe inchis'' permitand debitului de lichid sa intre mai mult in etrieri.
ursachemihai
pai aici am crezut si eu ca ar putea fi "buba" dar....am reglat repartitorul mai mult pe deschis: am strans tija mai mult...tocmai pentru a avea un flux de lichid mai mare pe spate.
Dar acelasi efect....
De aia sunt nedumerit......ca nu-i dau de cap! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.