iubitordedacie
4 Feb 2008, 14:46
problema are urmatoarele date:
scoate un fum alb si abundent, incat la stop se crease ceata dimineata din cauza mea;
motorul scoate un zgomot ca de diesel din `84;
acul de la temperatura a luat-o razna, am tras pe dreapta am umplut vasul de expansiune dar tot se ridica acul, daca mai mergeam mult lua foc (nu are scurgeri pe nicaieri);
si ca fapt divers imi vine sa o arunc in Dambovita ca numai belele am de la un timp cu ea.
solutii? sau macar daca stie cineva cam ce ar putea sa aiba...
Garnitura de chiuloasa.Si daca ai multi km,pregateste-te si cu un set motor.
diaconuliviu
4 Feb 2008, 15:06
Scade apa in vas? Bolboroseste in vas?
Pare garnitura ciupita, dupa ce povestesti.
Tiberiu-Andrei
4 Feb 2008, 15:08
Fum negru=amestec bogat,fum albastru=papa ulei,fum alb toate scot iarna de la condens.Acuma daca tie iti scoate fum alb dar la modul nesimtit iti trece apa in camera de ardere,adica garnitura de chiulasa arsa sau ciupita.Poti verifica in mai multe moduri.Verifica nivelul uleiului pe joja,daca e crescut sau se observa modificari de compozitite a uleiului(ulei albicios sau ulei spumant de ex) e clar.Vezi daca iti scoate bijbirici in vasul de expansiune=acelasi caz sau semne de ulei in agentul de racire(antigel)=acelasi caz.
Bafta!
iubitordedacie
4 Feb 2008, 15:56
acum doua zile, incepuse sa aiba un zgomot ciudat la functionarea motorului (ca un diesel dereglat) si am tot zis ca ajung la mecanic, dar am mers cu ea asa... azi dimineata mi-a facut ce v-am povestit. am completat apa in vasul de expansiune, si scadea nivelul vazand cu ochii, cu motorul pornit...
daca e garnitura de chiulasa, se poate inlocui doar asta, sau trebuie schimbat si altceva? si cam la cat se ridica o inlocuire de granitura din asta? daca stiti si pe cineva care se ocupa cu asa ceva...
stiu ca va trebui segmentata, are 90 si ceva de mii de km. dar I`m not in a mood in momentul asta
Si la mine scoate fum alb mult acum iarna,dar m-am gandit ca e de la condens,insa dupa vreo 15 min de mers fumul scade la o cantitate normala
brigada_diverse
4 Feb 2008, 20:09
la mine scotea fum mult...dupa a umblat cineva la avans care a avut rabdare sa il regleze in pasi, nu a mai scos si nici nu mai uda carosabilul in spatele tobei
daca dispare apa din vas......si nu are pierderi, clar garnitura de chiuloasa...o inlocuiesti...si ai rez
trebuie schimbate:garnitura chiuloasa,segmenti,uleiul si filtru.preturi nu cred ca isi au rostul pt ca totul depinde de pretul pieselor din magazine ,care variaza si"comisionul" mecanicului care va lucra.da oricum cred ca te va duce pe la 200 ron.
brigada_diverse
4 Feb 2008, 20:24
QUOTE(adyss @ 4 Feb 2008, 20:10)
trebuie schimbate:garnitura chiuloasa,segmenti,uleiul si filtru.preturi nu cred ca isi au rostul pt ca totul depinde de pretul pieselor din magazine ,care variaza si"comisionul" mecanicului care va lucra.da oricum cred ca te va duce pe la 200 ron.
segementi? ce ai cu ei?
daca scoate fum alb din cauza ca e garnitura de chiuloasa, sa mai dea bani in plus pentru segmenti degeaba?...
daca apa nu a ajuns in ulei, doar in camera de ardere si era constant vaporizata de ce sa schimbi uleiul?...desi....e frumos sa schimbi uleiul dupa o umblare la chiuloasa, dar nu total necesar...oricum un ulei e ieftin 8-10 lei litru de 15W40 de la Petrom...sau 4l 50 RON la carefur si iti da si filtru...filtru separat e 8 RON.....
Gabi Popescu
4 Feb 2008, 20:46
Da ar fi bine sa fie doar garnitura de chiuloasa. Asa am zis si eu dar cand m-am dus la service am constatat cu stupoare ca, chiuloasa mea nu era stransa pt ca un destept de mecanic a strans-o gresit si a fisurat blocu(acolo unde intra suruburile) !! Poate nu o sa ai parte de un asemenea ghinion.
brigada_diverse
4 Feb 2008, 20:50
sa speram ca nu sunt alte probleme decat garnitura de chiuloasa.......daca "bea" apa....nu poate fi termostatul ...... mai ales daca spui ca nu piede deloc
CriSTI68
4 Feb 2008, 20:53
QUOTE(iubitordedacie @ 4 Feb 2008, 14:46)
problema are urmatoarele date:
scoate un fum alb si abundent, incat la stop se crease ceata dimineata din cauza mea;
motorul scoate un zgomot ca de diesel din `84;
acul de la temperatura a luat-o razna, am tras pe dreapta am umplut vasul de expansiune dar tot se ridica acul, daca mai mergeam mult lua foc (nu are scurgeri pe nicaieri);
si ca fapt divers imi vine sa o arunc in Dambovita ca numai belele am de la un timp cu ea.
solutii? sau macar daca stie cineva cam ce ar putea sa aiba...
garnitura de chiuloasa este
daca o sa continui sa mergi cu ea o sa ii faci mai multe belele
schimba garnitura la chiuloasa si segmentii si planeaza chiuloasa
Daca tot are 90k km si a mai inceput sa scoata si sunete de diesel...adica ceva bate,eu as spune ca trebuie desfacut motorul.Umblat la arbore,etc.Si doar segmentarea mi se pare o solutie destul de nerecomandata,avand in vedere faptul ca manopera e cam aceeasi cu cea de la schimbarea setului complet.Iar diferenta dintre set de segmenti si set motor nu e atat de semnificativa daca te gandesti la pretul total,cu tot cu manopera.Si din moment ce nu e o operatiune pe care o faci des...mai bine o faci cum trebuie.Oricum,doar cu o segmentare nu prelungesti prea mult viata motorului.
L.E.--Eu nu as lasa acelasi ulei in motor dupa ce umblu la garnitura..
iubitordedacie
4 Feb 2008, 21:22
uleiul o sa fie schimbat clar, ca e romanesc si are peste 3 000 km. intrebarea e unde o sa fac toate astea? ca mecanicul meu s-a cam porcit, ultima oara mi-a cerut triplu pentru un schimbat de ferodouri
brigada_diverse
4 Feb 2008, 21:43
sunetul de diesel nu poate fi dat de bataia de la tacheti?
doar 90 000km tine un motor? am vazut unele cu 200 000 si inca mai mergeau, pot sa spun ca mergeau bine
Eu as fi curios sa le vad...si a lu'tata cred ca a prins 140 de mii doar cu o segmentare, dar motorul ala mergea execrabil, eu nu l-as mai fi refacut ci i-as fi dat foc direct. Rare sunt cazurile alea cand o Dacie ajunge la 200k km si sa mai mearga inca bine...doar daca ai grija de ea, nu o accelerezi, ai noroc de set Borgo sau mai stiu eu ce alte bazdaganii...in rest, experienta ( si forumul asta) arata ca majoritatea Daciilor cer umblari prin motor pe la 100-120 mii km (70-80 mii pe gaz).
Pentru initiator, as recomanda si o planare de chiulasa, tare mi-e ca fara ea nu scapa. Si sa-i schimbe si setul motor, vorba lui PaulT, rectificare vilbrochen etc. Daca tot o faci bucati, fa-o doar odata.
brigada_diverse
5 Feb 2008, 09:06
da, corect, daca tot faci ceva, schimba tot setul motor.....
daca nu vrei sa planezi chiuloasa, nu o plana, ca nu e obligatoriu......
intr-adevar, putine dacii ajung la 200 000, dar aia era mai veche, o 1300....a pus numai ulei de calitate, schimbat la timp, benzina buna, aditivi la schimbarea uleiului, nu a fost fortat motorul, si a pus numai piese de calitate. si caroseria era f buna.....omu a ingrijit-o foarte bine...
Ia intreaba-l pe
argon cati kilometri are si daca a umblat vreodata la motor(pentru segmentare sau ceva similar).
iubitordedacie
5 Feb 2008, 20:56
am schimbat garnitura chiulasa. pistonul 1 bate clar... deocamdata face la fel, mecanicul a zis ca inca mai are apa in ea si cu timpul se aseaza. sper sa nu se insele.
Se ajunge la 150-200k km,dar nu cu ulei romanesc.Daca se foloseste un ulei semisintetic(fara toate porcariile de aditivi),se fac schimburile la timp,si se exploateaza normal(asta nu inseamna mers cu 50km/h si apasat pe acc cu o pana de porumbel,dar nici exagerat in cealalta directie..),nu e nici un motiv sa nu tina.Inainte,ajungeau si chiar depaseau 100k cu uleiul(pardon,noroiul) ala care se facea pamant in motor si cutii de viteza in 4 trepte...Pe de alta parte...traficul arata cu totul altfel..
diaconuliviu
6 Feb 2008, 13:38
QUOTE(iubitordedacie @ 5 Feb 2008, 20:56)
am schimbat garnitura chiulasa. pistonul 1 bate clar... deocamdata face la fel, mecanicul a zis ca inca mai are apa in ea si cu timpul se aseaza. sper sa nu se insele.
Se inseala. Daca a prins apa pe care a "comprimat-o" pe cursa specifica, posibil bataie de bolt in piston.
iubitordedacie
6 Feb 2008, 18:35
bate in ultimul hal... exista vreo solutie care sa nu implice demontarea mototrului iar?
6 Feb 2008, 23:46:
nu se baga nimeni? hai bai nene, macar sa ma mai tina o luna doua asa, cat sa merg pana in hipermarket o data pe saptamana
Nu se poate face nimic fara demontarea motorului.De asta si spuneam ca daca tot umbli pe acolo,fa tot ce trebuie.Acum mai desfaci odata.Imi pare rau.
dani_devito
7 Feb 2008, 17:07
am avut un Rover din 2000 exact acelasi simptome ca la tine la dacie , trebuia sa completez cu apa in fiecare saptamana, manca si ulei si scotea si aburi . Era garnitura de chiuloasa..... oricum am dat-o la un dealer si am luat alta klumea
tu trebuie sa completezi frecvent cu apa ?
iubitordedacie
7 Feb 2008, 17:18
nu mai am nici o problema cu apa... doar ca bate pistonul ala de nu se poate si inca mai scoate fum alb ca indienii. nici nu mai merg cu ea, imi e sa nu imi sara prin capota.
corbex
10 Feb 2008, 00:49
Apa mai poate intra si pe la garniturile care etanseaza camasile de blocul motor. Cind cineva desface o chiulasa si a miscat cit de putin camasile, e complet poet daca nu desface tot, nu curata locasul camasilor si nu schimba garniturile alea (care costa cit o punga de bomboane).
Va spune asta chiar un poet !
yo9hrb
11 Feb 2008, 11:31
QUOTE(corbex @ 10 Feb 2008, 01:49)
Apa mai poate intra si pe la garniturile care etanseaza camasile de blocul motor.
Nu este cazul, aici. Intra si pe acolo, nimic de zis, dar o gasesti in ulei, si nu scoate fum alb (abur). Deci, garnitura de chiulasa (parerea mea)
Pe de alta parte, ca tot se vorbea de durabilitatea motoarelor, a mea are 193.000 km si nu stiu cum arata motorul pe dinauntru. Ce-i drept, am inceput sa aud o usoara bataie, care dispare cand se incalzeste motorul. Ulei Hexxol de cate ori ii trebuie, nu-mi bat joc de ea, merg destul de linistit (nu prea simt nevoia sa alerg cu mai mult de 110).
corbex
11 Feb 2008, 16:03
Ba inca ce fum scoate ! pai uleiul nu circula prin toata instalatia? nu ajunge si in cilindri? Cilindrii nu sint incinsi? Asa ca apa va fi eliminata sub forma de abur amestecat cu ce-o mai fi. Plus ca uleiul din carter e foarte incins, vaporizeaza apa, care va fi aspirata in motor prin furtunul care iese din capacul de chiulasa si merge in carburator.
Uita-ta in capacul de chiulasa. Daca vezi pe el un smac alb, asa, ca o spuma, atunci sigur ai apa in ulei.
iubitordedacie
12 Feb 2008, 11:03
voi nu cititi tot ce scriu? GARNITURA A FOST SCHIMBATA! acum are o bataie la pistonul 1 si inca mai scoate fum alb.
QUOTE(corbex @ 11 Feb 2008, 16:03)
. Daca vezi pe el un smac alb, asa, ca o spuma, atunci
sigur ai apa in ulei.
Si eu am " smac alb, asa, ca o spuma " si ii destul de mult iar uleiul nu are nici 500 km si este 10W Elf iar apa nu scade deloc din vasul de expansiune dar sa mai fie ulei in ea , condensul care se face in sezonul rece este "boala" multor motoare de dacie ,
Nu poti trage concluzii bazandu-te doar pe acea pasta alba din capacul culbutorilor
dani_devito
12 Feb 2008, 12:20
pai probabil ai rezolvat problema cu "consumu de apa" cand ai schimbat chiuloasa , dar bataia de piston nu are deaface deloc cu aburi pe esapament, probabil ai mult lichid acumulat in toba. Pana se evapora vei avea fum alb.
QUOTE(dani_devito @ 12 Feb 2008, 12:20)
probabil ai mult lichid acumulat in toba. Pana se evapora vei avea fum alb.
Daca s-ar executa o gaura in toba de fi 0,5 mm pt scurgerea apei din toba nu cred ca ar dauna in vreun fel ,din contra apa care este in toba se poate scurge foarte usor si s-ar elimina (dar nu in totalitate ) ruginirea tobei din interior
corbex
12 Feb 2008, 15:15
QUOTE(iubitordedacie @ 12 Feb 2008, 12:03)
voi nu cititi tot ce scriu? GARNITURA A FOST SCHIMBATA! acum are o bataie la pistonul 1 si inca mai scoate fum alb.
Pai ai zis ca ai schimbat garnitura de chiulasa, eu ma refeream la garniturile camasilor.
iubitordedacie
12 Feb 2008, 16:46
deci e posibil sa inceteze bataia pe masura ce se elimina apa? sa umblu cu ea asa usor sau sa o las in parcare?
dani_devito
12 Feb 2008, 16:57
pai umbla cu ea , ca nu are nimic.... si apropo daca faci o gaura de 0,5 mm in toba , peste 3 luni vei avea una de vreo 3 cm , ca rezultat al coroziunii
iubitordedacie
12 Feb 2008, 17:04
pai imi e sa nu sara prin capota, ca bate tare rau.
12 Feb 2008, 20:42:
am scos-o azi din nou... consuma apa in continuare, fum la fel, de batut parca batea mai putin. daca i-am schimbat garnitura aia si tot mai consuma apa, ce poate sa aiba? sa nu fi etansat bine capacul ala?
corbex
12 Feb 2008, 18:45
Eu as desface iar motorul. Cred ca e cel mai ieftin mod de a afla de ce bate.
iubitordedacie
12 Feb 2008, 19:00
pai de ce bate stiu: pistonul 1 loveste in chiulasa - am si vazut unde. beleaua e de ce mai consuma inca apa?
apropos, stie cineva un service de incredere unde sa ii schimb setul motor si ce o mai trebui?
QUOTE(dani_devito @ 12 Feb 2008, 16:57)
si apropo daca faci o gaura de 0,5 mm in toba , peste 3 luni vei avea una de vreo 3 cm , ca rezultat al coroziunii
Ma degraba o sa iti rugineasca toata toba din interior si atunci sa vezi rezultat al coroziunii
Apropo eu am gaura in toba de vreo 6 luni si nu am probleme ,adevarul este ca o mai ung din cand in cand cu niste vaselina
pistonul bate in chiuloasa sigur-sigur?...
pai asta nu prea e bine...
asta, dupa umila mea parere, poate duce la strambarea bielei pistonului sau a deformarii chiuloasei (pe langa altele)
unde e deformare a chiuloasei, e si pierderea etanseitatii...
si posibil pe acolo intra apa in motor...
iar daca intr-adevar stii ca bate pistonul in chiuloasa, desfa-l odata si repara-l ca lumea
. La cate masini ai auzit problema asta si sa mai mearga si bine motorul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.