Am pe Dacia mea o instalatie GPL, vaporizator Bigas, comutator Milano cu 3 pozitii. Problema mea este ca am avut probleme cu demarorul (izolatia de la peria colectoare de la borna de + era arsa si facea scurt uneori) si dupa remediere nu imi mai merge decat pe benzina. Daca dau comutatorul direct de pe pozitia benzina gaz creste putin turatia. Daca il las pe pozitia de mijloc merge pe benzina (la comutator se aprinde foarte slab ledul de la benzina lucru care nu se intampla inainte). M-am gandit ca e comutatorul de vina, dar inainte sa-l schimb vreau sa vad daca totusi nu este o problema de cabalaj. Am vrut sa vad unde este conectat fiecare pin de la comutator si sunt conectati astfel :
1 - cablu verde - ceas indicator butelie
2 - cablu alb - ceas indicator butelie
3 - galben - plus electrovalva benzina
4 - albastru - plus electrovalve gaz (pulmon, butelie, si a a doua din compartimentul motor)
5 - rosu - inseriat cu o siguranta fuzibila conectat la plusul bobinei de inductie
6 - negru - masa
7 - maron - asta ma intereseaza ce rol are pt ca la mine acest cablu este infasurat pe fisa principala (precum o bobina) si nu este conectat nicaieri.
Am demontat comutatorul si are conectat intre pinii 5 si 6 un condesator (220 microfarazi, 25 V) care a fost conectat (se vede ca a fost umblat acolo cu un pistol de lipit pentru ca a atins plasticul si l-a topit putin) ulterior fabricarii comutatorului. Cand pun ohmetrul pe bornele condesatorului pt o fractiune de secunda conduce, apoi nu mai conduce. Este posibil sa fie strapuns condesatorul si sa nu mai lucreze corespunzator acele mici relee din comutator ?
Multumesc anticipat !
P.S : Am folosit functia search dar nu am gasit nimic despre cablajele instalatiilor GPL. Daca nu am stiut eu sa caut cer scuze moderatorilor si ii rog sa mute sau sa sterga topicul.