Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie GPL - comanda electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Lunaticul
Am pe Dacia mea o instalatie GPL, vaporizator Bigas, comutator Milano cu 3 pozitii. Problema mea este ca am avut probleme cu demarorul (izolatia de la peria colectoare de la borna de + era arsa si facea scurt uneori) si dupa remediere nu imi mai merge decat pe benzina. Daca dau comutatorul direct de pe pozitia benzina gaz creste putin turatia. Daca il las pe pozitia de mijloc merge pe benzina (la comutator se aprinde foarte slab ledul de la benzina lucru care nu se intampla inainte). M-am gandit ca e comutatorul de vina, dar inainte sa-l schimb vreau sa vad daca totusi nu este o problema de cabalaj. Am vrut sa vad unde este conectat fiecare pin de la comutator si sunt conectati astfel :
1 - cablu verde - ceas indicator butelie
2 - cablu alb - ceas indicator butelie
3 - galben - plus electrovalva benzina
4 - albastru - plus electrovalve gaz (pulmon, butelie, si a a doua din compartimentul motor)
5 - rosu - inseriat cu o siguranta fuzibila conectat la plusul bobinei de inductie
6 - negru - masa
7 - maron - asta ma intereseaza ce rol are pt ca la mine acest cablu este infasurat pe fisa principala (precum o bobina) si nu este conectat nicaieri. wink.gif
Am demontat comutatorul si are conectat intre pinii 5 si 6 un condesator (220 microfarazi, 25 V) care a fost conectat (se vede ca a fost umblat acolo cu un pistol de lipit pentru ca a atins plasticul si l-a topit putin) ulterior fabricarii comutatorului. Cand pun ohmetrul pe bornele condesatorului pt o fractiune de secunda conduce, apoi nu mai conduce. Este posibil sa fie strapuns condesatorul si sa nu mai lucreze corespunzator acele mici relee din comutator ?
Multumesc anticipat !

P.S : Am folosit functia search dar nu am gasit nimic despre cablajele instalatiilor GPL. Daca nu am stiut eu sa caut cer scuze moderatorilor si ii rog sa mute sau sa sterga topicul.
Tossi
7. Firul acela este conectat la unitatea centrala a instalatiei de gaz si serveste la intreruperea circuitului de presiune in momentul in care motorul este oprit si contactul este pus.(evita golirea accidentala a buteliei)
Lunaticul
Deci instalatia mea nu are unitate centrala si prin urmare nu am unde conecta acel fir. Am lamurit un aspect al problemei.
Cu cateva minute in urma am luat o sursa de calculator, am alimentat comutatorul si am inceput sa verific daca imi da tensiune la firele corespunzatoare electrovalvelor de benzina respectiv de gaz.
1. In pozitia gaz nu am tensiune pe pinulpentru electrovalva de gaz
2. Cand trec de pe gaz pe pozitia intermediara se alimenteaza pinul electrovalvei de benzina, cu toate ca ar trebui sa nu fie alimentat nici unul din ei.
3. Daca trec pe benzina este alimentat pinul electrovalvei de benzina-ok.
4. Daca trec de pe benzina pe pozitia intermediara nu este alimentat nici un pin, asa cum ar trebui.
Deci pe pozitia intermediara este alimentat pinul electrovalvei de benzina numai cand comut dinspre pozitia gaz, nu si invers.
Credeti ca poate fi de vina doar butonul comutatorului, sa nu mai functioneze corespunzator din punct de vedere mecanic ? Daca da cum pot sa desprind placuta de circuite din caracasa. Am incercat dar nu stiu ce sistem de prindere are si nu vreau sa o fortez si sa o rup(capacul comutatorului am reusit sa-l desfac).
autom
Daca la pinul 7 nu se sinte o tensiune fluctuanta. modulul intra in avarie si blocheaza pinul 4.

b-45-wob a spus bine ce a spus!

http://www.gplclub.ro inceraca si aici : My Webpage

VAd ca deocamdata nu le functioneaza pagina!
Lunaticul
Este posibil ca in acel cablu (de la pinul 7) infasurat pe fisa principala sa se induca o tensiune ?
bygy007
acel cablu este un fel de senzor care citeste momentul scinteii adica in momentul cind apare pe fisa tensiune acela sesizeaza si deschide supapele de gaz daca nu se produce scinteie intr-un interval de 1 secunda se produce intreruperea alimentarii electrovalvelor pentru protectie

are 5-7 spire bobinate pe fisa centrala

cam asa arata acel comutator desfacut
briobit
eu am patit la fel ca tine a iesit fum din comutatoru ala pt ca a facut un "minunat" de electrician auto scurt cu o cheie de 10 intre borna de plus si caroserie (ocazie cu care a bulit si releul de incarcare si 2 diode de pe alternator)
rezolvarea a fost cumpararea altuia (am incercat sa il repar da ma costau piesele cat unul nou) probleme cu cel nou este ca lucreaza ca functie a butoanelor in schimb nu mai arata nivelul de gaz din butelie sta doar 1 led aprins indiferent de cat este de plina butelia si trebuie sa stau geana pe ceaul de la butelie....am dat anul trecut in octombrie 40 de lei pe un comutator nou in constanta
DoubleG
Firul de care zici tu se monteaza pe minusul bobinei de inductie, acolo unde vine montat si firul de la platina. El citeste impulsuri, adica daca motorul se invarte sau nu. Daca motorul nu se invarte timp de 1,2,3 sau 5 secunde, Electrovalvele de gaz se vor inchide chiar daca contactul este pus si comutatorul in pozitita GPL. Pentru deblocare se opreste contactul cu cheie si se reporneste. Daca este ceva ars in unitatea centrala de comanda (aia cu buton si LED-uri), atunci problema este alta. Cert este ca fara firul ala montat, nu va functiona pe GPL.
Este vorba strict de comanda centrala MILANO.

EDIT cu completari:
Eu am pe masina instalatie LOGAS si unitate de comanda MILANO. Firul acela este montat pe minusul bobinei de inductie si are rolul descris mai sus.
Daca comutatorul este pe pozitia GPL si pun contactul pe pozitia ON si stau vreo 3-5 secunde apoi dau la electromotor... pauza... motorul nu mai porneste in veci pentru ca deja a intrat in protectie. Ca sa pornesc motorul, opresc contactul si revin in pozitita ON, apoi actionez imediat si electromotorul. Masina porneste la sfert.

Este total gresita ideea ca acel fir se monteaza bobinat in jurul fisei centrale, pentre ca daca fisele sunt de calitate nu au nici o scapare, iar daca au scapari, ele pot deteriora unitatea centrala de comanda. Totusi e posibil ca "meseriasii" care monteaza instalatii GPL, din nestiinta sa il fi montat asa. Daca gresesc, rog colegii electronisti sa ma corecteze, dar mie asa mi se pare logic din punct de vedere electric.
autom
QUOTE(Lunaticul @ 7 Feb 2008, 17:07)
Este posibil ca in acel cablu (de la pinul 7) infasurat pe fisa principala sa se induca o tensiune ?
*



DA!!

QUOTE(DoubleG @ 8 Feb 2008, 11:18)
Firul de care zici tu se monteaza pe minusul bobinei de inductie, acolo unde vine montat si firul de la platina.


Depinde de instalalatie!
Lunaticul
Astazi am pornit motorul si am pus voltmetrul pe firul de la pinul 7. Cu motorul pornit induce in acea ,,bobina" o tensiune de circa 1 volt (infasurat 7 spire).
Imi poate zice cineva unde gasesc in Iasi componente pentru gpl (ma intereseaza piese pentru comutator sau comutatorul cu totul) ?
$$ilvviu
50 lei, iti vand eu unul smile.gif
bygy007
QUOTE(DoubleG @ 8 Feb 2008, 12:18)
Firul de care zici tu se monteaza pe minusul bobinei de inductie, acolo unde vine montat si firul de la platina. El citeste impulsuri, adica daca motorul se invarte sau nu. Daca motorul nu se invarte timp de 1,2,3 sau 5 secunde, Electrovalvele de gaz se vor inchide chiar daca contactul este pus si comutatorul in pozitita GPL. Pentru deblocare se opreste contactul cu cheie si se reporneste. Daca este ceva ars in unitatea centrala de comanda  (aia cu buton si LED-uri), atunci problema este alta. Cert este ca fara firul ala montat, nu va functiona pe GPL.
Este vorba strict de comanda centrala MILANO.

EDIT cu completari:
Eu am pe masina instalatie LOGAS si unitate de comanda MILANO. Firul acela este montat pe minusul bobinei de inductie si are rolul descris mai sus.
Daca comutatorul este pe pozitia GPL si pun contactul pe pozitia ON si stau vreo 3-5 secunde apoi dau la electromotor... pauza... motorul nu mai porneste in veci pentru ca deja a intrat in protectie. Ca sa pornesc motorul, opresc contactul si revin in pozitita ON, apoi actionez imediat si electromotorul. Masina porneste la sfert.

Este total gresita ideea ca acel fir se monteaza bobinat in jurul fisei centrale, pentre ca daca fisele sunt de calitate nu au nici o scapare, iar daca au scapari, ele pot deteriora unitatea centrala de comanda. Totusi e posibil ca "meseriasii" care monteaza instalatii GPL, din nestiinta sa il fi montat asa. Daca gresesc, rog colegii electronisti sa ma corecteze, dar mie asa mi se pare logic din punct de vedere electric.
*


e afla ca eu am tot instalatie BIGAS si la mine sint infasurate 7 spire pe fisa centrala
Lunaticul
[attachmentid=1627432639]Ca solutie temporara am inversat firele din cablajul instalatiei. Cand e comutatorul pe benzina merge GPL, iar electrovalva de benzina o deschid manual cand am nevoie.
Bygy007 are dreptate. Firul a fost infasurat pe fisa principala (dar la mine avea vreo 12 spire) de cand am luat masina si instalatia nu a facut probleme. In plus am gasit pe net niste poze pe un site alunei firme care comercializeaza si instaleaza instalatii gpl si am vazut ca acel fir este deasemenea infasurat pe fisa principala.
$$ilvviu
Si la mine tot pe fisa principala, are 20 spire.
iuly82
deci se pare ca, cu cat are mai multe spire infasurate pe fisa centrala, cu atat este mai bine pentru a lua semnalul....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.