ydaniel
1 Dec 2004, 12:15
Dupa ce am schimbat supapa care nu etansa am purces la 500km la stangerea chiloasei(cu cheie dinamometrica) supoare!!!!2 suruburi( si unul langa altul!!) se invart aprope in gol si nu strang!!!mesterul care a schimbat supapa mi-a zis asa ca :" vezi ca ai un surub cu smen"??!! masina are 47.000km luata de la pitesti (nuoa) si deci daca nu le-a stricat mesterul este posibil ca eu sa fi mers atati km cu 2 suruburi slabe!!!mentionez ca nu pierde apa....totul este bine.pna acum!!vreau o solutinoare!!eu cred ca daca bag al surub+ tarod....dar daca este blocul motor?stiti vreo solutie sau mai bine zis undeva in buc. unde se poate rezolva problema????va rog mult!!!!!!
BOBINATOR
1 Dec 2004, 12:30
Vezi ca celalta problema de pe celalalt topic sa nu fie legat de asta si reciproc!
ydaniel
1 Dec 2004, 12:32
hmmm asta m-am gandit si eu !!!!chiar nu maistiu ce sa zic !!
cristidb
1 Dec 2004, 16:45
Inainte sa puna suruburile la chiulasa a scos amestecul de apa si ulei din gaurile din bloc si a curatat suruburile? Daca a ramas apa acolo sunt toate sansele sa se fi spart blocul cand a strans chiulasa. Cu doua suruburi apropiate care nu strang nu prea cred ca se poate merge. O sa se arda garnitura de chiulasa.
Mesterul e cu smen , nu surubul.
Vezi ca mesterul ti-a stricat masina.
ydaniel
2 Dec 2004, 12:17
ydaniel
2 Dec 2004, 12:29
QUOTE(Daddy @ 1 Dec 2004, 23:36)
Mesterul e cu smen , nu surubul.
Vezi ca mesterul ti-a stricat masina.
NU stiu ce sa zic daca a stricat-o sau nu DAR
acum dupa ce ca nu prea mai am "cascaval" a mai venit si treaba asta . cand fac rost de mai mult "cascava" adio arme adica DAcia!!! dar pana atunci vreau sa o repar ca mi-e frica rau de tot sa nu intre apa in motor!
daca s-a spart/fisurat blocul o sa-ti dai seama imediat: ori apa in ulei, ori apa pe exteriorul blocului; daca nu-i fisurat, se pot majora gaurile filetate in bloc.
ydaniel
2 Dec 2004, 12:54
deocamdata nu sunt scurgeri si nici pierderi!!dar m-ar interesa unde pot sa fac reparatia astA si cred ca supapa aia care a schimbat-o da semne de oboseala.adica tot nu prea simte cilindrul bujia: cand scot fisa aproape nu se schimba turatia(electrica este perfecta!!),cand am plecat cu ea reparata cand scoteam fisa se simtea evident!!!
QUOTE(ydaniel @ 2 Dec 2004, 13:54)
deocamdata nu sunt scurgeri si nici pierderi!!dar m-ar interesa unde pot sa fac reparatia astA si cred ca supapa aia care a schimbat-o da semne de oboseala.adica tot nu prea simte cilindrul bujia: cand scot fisa aproape nu se schimba turatia(electrica este perfecta!!),cand am plecat cu ea reparata cand scoteam fisa se simtea evident!!!
mai este o solutie dar nu este recomandata daca tii masina mai mult sa ajungi sa schmbi din nou ceva pe la chiuloasa... adica se face un prezon conic care pe masura ce se strange se mareste diametrul prezonului. aceasta parte conica se strange in chiuloasa si prinde putin din filetul vechi si il forteaza sa stranga datorita diametrului mai mare( e vb de o diferenta de max 1 mm la diametru pe o lungime a prezonului de 5 cm)
daca vrei sa vezi daca a crapat blocul se poate vedea intr-un singur mod: se da jos se curata si se priveste... .celelalte simpome sunt aleatorii si au cauze multiple, asa ca nu poti trage o concluzie sigura...
ydaniel
2 Dec 2004, 13:52
acum vreau sa fac ceva de calitate pt ca nu vreau sa raman cu chiuloasa aruncate prin capota!mersi de raspuns CIB !!dar nu ma bag sa o fac eu pt ca am vazut ca altii care sunt cu ceva experienta fac...........!
ydaniel
2 Dec 2004, 13:53
QUOTE(Cib @ 2 Dec 2004, 13:37)
daca vrei sa vezi daca a crapat blocul se poate vedea intr-un singur mod: se da jos se curata si se priveste... .celelalte simpome sunt aleatorii si au cauze multiple, asa ca nu poti trage o concluzie sigura...
adica sa dau jos setul motor sau doar chiloasa?
Exista doua solutii ptr reparare , dar la ambele solutii trebuie sa maresti atit gaura cit si filetul in bloc ptr ca filetul vechi este deteriorat si nu poti avea incredere in el ca va asigura stringerea la chiulasa.
Este ceva de scris si astazi nu mai am timp asa ca voi reveni miine cu descrierea metodelor eventual si ceva schite, daca uit te rog da pm ptr aducere aminte
ydaniel
2 Dec 2004, 14:05
ok, multumesc mult, dar cel mai bine ar fi sa-mi zici si unde se poate faca asta un buc si cam cat!!
cristidb
2 Dec 2004, 14:13
QUOTE(ydaniel @ 2 Dec 2004, 14:54)
deocamdata nu sunt scurgeri si nici pierderi!!dar m-ar interesa unde pot sa fac reparatia astA si cred ca supapa aia care a schimbat-o da semne de oboseala.adica tot nu prea simte cilindrul bujia: cand scot fisa aproape nu se schimba turatia(electrica este perfecta!!),cand am plecat cu ea reparata cand scoteam fisa se simtea evident!!!
Probabil deja s-a ars garnitura de chiulasa. Supapa nu se putea strica asa repede.
Daca e doar filetul stricat in bloc trebuie majorata gaura si dat alt filet, pus un surub mai mare.
Daca e crapat blocul, in cazul fericit se sudeaza cu electrod de fonta dupa care se face se majoreaza gaura si se da alt filet.
In asemenea cazuri exista o piesa numita elicoid si care are forma unui arc cu filet interior si exterior, practic spira este in forma filetului interior si exterior.
La exterior corespunde unui filet M14 iar la interior celui de la surub chiulasa.
Deci obligatoriu majorezi gaura corespunzatoare filetului ext , ptr asta faci urmatoarea pregatire ( Cu bloc motor nedemontat ) :
-Demontat chiulasa
- obturat tot ce reprezinta gaura cu bucati de tifon in jurul punctului unde urmeaza a se face operatia, - in special cele de circulatie apa si ulei
- peste toate astea se pune hirtie impregnata cu vasilina la partea superioara( ptr retinere span )
- un meserias ( nu surogat ) purcede la majorare gaura cu masina de gaurit manuala- ATENTIE mare la cote
- Filetarea se executa cu tarozi trei la serie nu unul la serie- tarozi nu trebuie sa aiba petrol ff mult pe ei- se pune petrol dupa cere se scutura energic
- cu un furtun gen cel de vacuum delcou se sufla puternic in gaura prelucrata ptr indepartarea spanului
- cind este siguranta ca nu mai exista span in gaura se indeparteaza tot materialul de protectie
- se pune ulei pe elicoid , se scutura puternic dupa care se introduce in gaura si se infileteaza cu ajutorul unei scule - o teava cu interior mai mic decit al elicoidului avind o crestatura la un capat
- dupa infiletarea elicoidului iarasi se sufla energic ptr indepartarea uleiului
operatie terminata
ydaniel
3 Dec 2004, 11:48
multumesc mult de tot DYDA!!am si eu o intrebare ai facut cumva transporturi-ar din buc? dar stii pe unde as putea sa fac operatia asta!acum nu prea mai am incredere!!
ydaniel
3 Dec 2004, 11:50
am vb azi cu un prof din fac si mi-a zis ca se numste metoda elicoidala!are dreptate mi-a zis sa incerc La IRa !ce zici e bine?
In Bucuresti nu cunosc, dar incearca la service agreat renault cel putin se pare ca prezinta garantie.
Incearca si varianta a doua cu inlocuire bloc motor SH - EU aceasta as alege prezinta mai multa garantie
Pune pe hirtie costurile celor doua metode in varianta service si vezi care da mai bine la calitate/ pret dupa care vei lua deciazia. bloc motor gasesti peste tot , chiar si la mine - bloc motor + chiulasa + suruburi chiulasa 1.500.000 lei
Blocul a fost pe masinadin '85 si cu 80.000 km.
Oricum da pe forum rezultatul operatiei tale
ydaniel
3 Dec 2004, 12:16
da dar blocul motor are seri si trebuie drumuri...alergatura..tiganie mai bine zis.vad ma interesez si dau raspunsul.vb esti din buc .daca da da un mp cu nr de tel al tau daca zici ca ai un bloc+... de vanzare!k?
Da am uitat sa precizez , la inlocuire bloc motor fara acte se rezolva cu o declaratie pe propria raspundere ca este cumparat din tirg si nu este furat , inregistrata si legalizata la un notar. Pe baza ei se poate da dupa aceea seria motor
ydaniel
3 Dec 2004, 12:27
adica la blocul asta"nou" se pune seria de la ala vechi? mama ce munca din cauza...(cenzurat)
NU SE UMBLA LA SERII, altfel dai de belele. Da un telefon la RAR si intreaba. Din cate stiu, blocul s-a trecut la piese de schimb si nu mai e cu alergatura. Iti trebuie ori actele de provenienta, ori declaratia de care pomenea Dyda. Cel mai bine intreaba !
ydaniel
3 Dec 2004, 12:35
ok oV voi intreba si sper eu ca si voi rezolva.MULTUMESC TUTUROR PT RASPUNSURI!!!mai astept...
QUOTE(ydaniel @ 2 Dec 2004, 14:53)
adica sa dau jos setul motor sau doar chiloasa?
trebuie sa fie blocul simplu
metoda pe care ti-am spus-o am vazut-o la un motor diesel unde avea un astfel de prezon la palier. ideea e ca s-ar putea sa nu ai nici o problema daca e facuta bine, dar daca o rezolva un 'meserias'...
ydaniel
5 Dec 2004, 20:14
am gasit sa vb cu cineva de la service-ul de langa petrom titan.stii cum sunt baietii de pe acolo?
ydaniel
5 Dec 2004, 20:16
QUOTE(Cib @ 3 Dec 2004, 16:55)
trebuie sa fie blocul simplu
metoda pe care ti-am spus-o am vazut-o la un motor diesel unde avea un astfel de prezon la palier. ideea e ca s-ar putea sa nu ai nici o problema daca e facuta bine, dar daca o rezolva un 'meserias'...
nu prea imi vine sa aplic metoda asta.stai sa vad ce iese la SERVICE~~~!@!
asybo2002
5 Dec 2004, 20:31
du-te la autonesti...intreaba de strungar...nea Bogdan si te rezolva ieftin...am avut aceeiasi problema si mi-a rezolvat-o in juma de ora...
ydaniel
5 Dec 2004, 21:16
a facut-o f bine? cam cat asa estimativ?
asybo2002
6 Dec 2004, 07:28
QUOTE(ydaniel @ 5 Dec 2004, 21:16)
a facut-o f bine? cam cat asa estimativ?
io am alte relatii acolo...cred ca nimik dar a facut-o bine si dupa metoda de mai sus cu filetul arc
ydaniel
9 Dec 2004, 14:13
In 2 zile o duc la service, am asteptat $!dar ieri m-am uitat la furtunele de recirculare a vaporilor de la ulei!Nu mi-a venit sa cred ce era pe ele:o depunere alb-neagra!?de cand e masina nu le-am curatat niciodata.Am primit diferite raspunsuri apa, aditivi....Ce zici este o urmare a celor 2 suruburi sau ..timpul?am 47.000 km
aia sunt "muci". Da un search si te vei dumiri ce-i cu ei
ydaniel
14 Dec 2004, 14:59
acum am vazut: 5(cinci) crapaturi in bloc!!!!!!trebuie altul ca sudura......
apropo stii unde se gasesc cele mai ieftine piese prin bucuresti?este cineva din moiveni&colibasi& imprejurimi pe site? l-as ruga sa se uite daca la angrourile de pe acolo au bloc motor de 1400 cu inele de cauciuc? am inteles ca nu se mai fabrica!voi stiiti ceva?sunt cam disperat
incearca si tu sa-ti editezi mesajele cand iti mai vine o idee. Nu mai posta consecutiv.
ydaniel
14 Dec 2004, 15:15
QUOTE(cristidb @ 2 Dec 2004, 14:13)
Probabil deja s-a ars garnitura de chiulasa. Supapa nu se putea strica asa repede.
Daca e doar filetul stricat in bloc trebuie majorata gaura si dat alt filet, pus un surub mai mare.
Daca e crapat blocul, in cazul fericit se sudeaza cu electrod de fonta dupa care se face se majoreaza gaura si se da alt filet.
garnitura nu s-a ars, supapa e buna dar trebuie chiuloasa rabotata!nu e cazul bun e cel RAU!!!
ydaniel
22 Dec 2004, 20:37
AStazi a venit la mine un mecanic(recomandat de cineva) sa vada si el cum e blocul meu!auziti ce replica mi-a dat:"n-are nimic ca e blocu spart, trec peste asta cu vederea
,filetele le facem noi!"aveti mare grija la cine va dati masinile sa le repare!!.cred si eu ca daca 30% din mecanici gandesc asa(si este experimentat), masinile se strica dupa ce ies din service!.Eu am si bloc cu inele de cauciuc, si nu am gasit nici la dezmembrari unul, dupa revelion fac o cursa prin moiveni sa vad poate gasesc ceva!.daca stiiti , pe cineva care vinde un bloc, dati un MP.multumesc
ydaniel
12 Jan 2005, 15:23
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.