Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carburator defect?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gino73
Incep cu ce este bine: Pornire la orice temperatura dimineata cu socul tras aproape de sfert (foarte usor). relenti foarte bun dupa 2-3 minute 600-800 turatii. Daca opresc motorul, cald fiind, si il pornesc dupa 2-3 minute porneste ffff greu, daca il pornesc imediat dupa ce l-am oprit porneste usor.Mentionez ca am pe ea aprindere si senzor Gotronic + UIS.
Am incercat sa miscorez nivelul constant din carburator dar daca il fac mai mic decat este dau cu capul in parbriz (si asa cate odata daca trag mai tare de ea se cam fastaceste si da in nas)
Daca aveti idei....
Minel
QUOTE(gino73 @ 9 Feb 2008, 16:15)
Daca opresc motorul, cald fiind, si il pornesc dupa 2-3 minute porneste ffff greu, daca il pornesc imediat dupa ce l-am oprit porneste usor.Mentionez ca am pe ea aprindere si senzor Gotronic + UIS.
*




Bobina de inductie ,schimb=o cu a unui prieten si vezi daca mai face excl.gif
tzepesch
Bobina, da

aceleasi simptome le-am avut si eu.

schgimb-o, de sfantu Gheorghe sau de oltcit
iuly82
baietii, da' cum iti poti da seama daca bobina mai este buna sau nu mai este in parametrii? cum se verifica?
Kinetix
Nu-i necesar sa o schimbe. E suficient sa o probeze pe a lui.
gino73, scoti capatul fisei centrale din capacul delcoului si o pozitionezi la 1cm de masa (orice parte metalica a motorului sau a caroseriei). Poti folosi si o sarma de cupru (ideea lui gotronic) de 1-2mm grosime si vreo 10-15cm lungime, pe care o bagi cu un capat in conectorul central al bobinei de inductie, iar celalalt capat il apropii de carcasa bobinei, sau cum am spus mai sus. Pui contactul si plimbi capatul unei surubelnite prin fata senzorului (atentie sa nu-l deteriorezi; de fapt ar fi mai bine sa il scoti de pe axul lui).
In aceste conditii trebuie sa obtii o scanteie puternica, alb-albastra. Incerci sa maresti distanta intre capatul fisei si masa (sau capatul liber al sarmei si masa) spre 1.5cm. Daca scanteia se mentine la aceasta distanta, atunci bobina e buna.
Manifestarea motorului tau pare sa sugereze ca amestecul devine prea bogat in timpul stationarii la cald. Verifica integritatea garniturii capacului carburatorului. Verifica strangerea suruburilor de la capac (totusi nu le strange prea tare, pentru ca se deformeaza capacul), strangerea papucilor cablurilor pe bobina.
Daca ii dai un sprit inainte de a porni la cald, tot asa face? Daca in acest caz porneste mai bine, atunci amestecul este prea sarac.
Verifca si bujiile: culoarea ciocului izolatorului si jocul (distanta) electrozilor.
Succes!
gino73
Bobina este buna, la fel si conectorii de la cabluri. Capacul de la carburator bineinteles ca este strans(am incercat la un moment chiar si cu 2 garnituri, tot nu a mers)parerea mea este ca amestecul intr-adevar este bogat la cald in stationare, dar de ce?

9 Feb 2008, 21:26:
bujiile sunt Sinterom schibate de aproape 400 km, culoarea lor fiind oricand le scot (am incercat si acest lucru in timp) sunt rosiatice
corbex
Bujiile rosiatice sugereaza un amestec prea sarac. Refa nivelul benzinei in carburator la cit recomanda producatorul, adica cu capacul culcat pe spate, de la garnitura si pina la centrul plutitorului sa ai 18 mmm.. Daca tot ii scoti capacul, foloseste ocazia sa-l si sufli putin.
Atentie! Un maestec sarac supraincalzeste motorul !
Minel
QUOTE(corbex @ 10 Feb 2008, 00:27)
Refa nivelul benzinei in carburator la cit recomanda producatorul, adica cu capacul culcat pe spate, de la garnitura si pina la centrul plutitorului sa ai 18 mmm..
*





Atata recomnada producatorul 18 mm , 173.gif wacko.gif sau 7 si 13 ? srie si in carte
Macar daca se dau sfaturi sa se dea concrete si cat de cat exacte ,nu sa facem goana dupa posturi excl.gif
kalyyyyyy
Am si eu aceeasi problema,desi eu o categorisesc ca inconvenient.Asa e de cand a m luat masina(2 ani).Intre timp am schimbat 2 carburatoare,reglate de diversi mecanici si in final de mine ca la carte,bobina de inductie cu alta noua,setul motor cu vibrochen cu tot,evacuarea,pompa de benzina,si alte maruntisuri(platini,bujii,fise,etc).Pe moment am aprindere gotronic cu senzor.Inconvenientul nu a disparut,nu s-a atenuat,nu s-a modificat.Mentionez ca perioada in care nu porneste calumea este dupa aprox 15 minute de la oprirea motorului cald,dar nu mai mult de 30 de minute,ca atunci porneste.Totusi poate fi contracarat in 2 metode:
1)trag socul un pic la plecarea cu motorul cald(desi nu ar fi nevoie)
2)sprituri inainte de pornire si dat la cheie cu pedala apasata.Uneori asa porneste la a doaua cheie.

gino73
Asa pornesc si eu dupa ce se incalzeste, cu acceleratia la podea si dau la cheie la greu.
corbex
QUOTE(Minel @ 10 Feb 2008, 09:57)
Atata recomnada producatorul 18 mm , 173.gif  wacko.gif    sau 7 si 13 ? srie si in carte
Macar daca se dau sfaturi sa se dea concrete si cat de cat exacte ,nu sa facem goana dupa posturi  excl.gif
*




Cred ca ai citit "Cei trei muschetari", nu cartea masinii!
Am spus "distanta dintre garnitura carburatorului si punctul din centrul plutitorului=18 mm", nu ca nivelul benzinei in carburator ar fi 18 mm. e o mare deosebire. Devreme ce nici raspunsul meu nu l-ai citit cu atentie, sau nu l-ai inteles, cum ai putea citi o carte tehnica? charge.gif
http://diagnosticare.8m.com/diagmot.htm
Kalyyyyy, Vezi daca poti gasi ajutor la adresa de mai sus.
gino73
am citit si eu "diagnosticarea" dar aceea este doar pe hartie si pentru defecte standard (Abureala), sunt membru incepator doar pe "daciaclub", conduc si "repar" de vreo 18 ani
corbex
asa e, dar citind iti poate veni vreo ideie....
Kinetix
gino73, ai verificat bobina dupa metoda sugerata? Pana la ce distanta ai obtinut scanteie? Ce valoare are jocul (distanta) electrozilor bujiilor?
Bujii rosiatice-caramizii inseamna amestec normal si ardere buna.
Faptul ca porneste tinand clapeta de acceleratie apasata confirma ca amestecul se imbogateste pe parcursul stationarii la cald cu motorul oprit. De fapt asa se porneste un motor inecat.
Ai cala de textolit sub carburator? De la tavita de tabla in sus, ar trebui sa ai cam asa: garnitura - cala groasa de textolit - garnitura - flansa calda - garnitura - cala subtire de textolit - garnitura - carburator.
Prin flansa calda circula apa? Nu e infundata?
Verifica si etanseitatea cuiului poantou, pune nivelul in CNC la 7mm.
Verifica returul pompei si furtunul/conducta de retur.
Avansul initial e la semn?
Succes!
djasu82
Multi se pacalesc cu verificatul nivelului in CNC fiindca cuiul poantou are si o bila la baza cu arc , nimeni nu a vorbit despre aceast lucru se regleaza pina la atingerea usoara a bilei respective . Sper sa nu ma insel...
corbex
Fapt e ca nivelul benzinei din camera de nivel constant e dificil de masurat. Daca bagi o tija, nici macar nu reusesti sa vezi pina unde s-a udat. Si cind o scoti, benzina se prelinge de pe ea si pare sa fie uscata toata. La fel daca bagi capatul unei rulete. De aceea metoda utilizabila e reglarea distantei dintre plutitor si capacul carburatorului. Pe asta o poti masura cu exactitate.
djasu82
Faceti rost de spirale cu diametre de 7mm si 13 mm si cu ele reglati la sigur carburatorul.
corbex
Adica sa le pui in carburator si sa vezi daca se acopera complet?
Ingenioasa ideie !
Dar daca nivelul nu e corespunzator, tot la plutitor ajungem...
gino73
corbex este posibil sa masori nivelul si asa cum spui tu dar mai intai trebuie sa tai spiralele la dimensiuni mai mici ca sa-ti incapa in carburator..........................

11 Feb 2008, 20:10:
090.gif 090.gif 053.gif 053.gif
SGM.MYKE
Incearca asta la reglajul nivelului.
Tii capacul vertical si reglezi plutitorul astfel incat sa intre spiralul de 7 intre garnitura si plutitor, apoi rotesti capacul in pozitia de lucru si reglezi din cealalta lingueta sa intre spiralul de 13 intre garnitura si plutitor.
Gata ai reglat nivelul ca la carte.
Vezi si cartea.
corbex
Asta da, precizare ! Chiar nu-mi trecea prin cap ce se face su spiralul, desi am inteles ca are legatura cu faptul ca-i calibrat. Sa traiesti !
djasu82
Ori asa tinut vertical capacul sau daca nu tinut orizontal si cu spiralele de 7 si 13 mm . Se introduce spiralul de 7mm si se regleaza lingurita 1 in asa fel in cat bila de pe cuiul poantou sa nu fie deplasata spre interiorul cuiului , doar sa atinga usor bila. Dupa aceea se introduce spiralul de 13mm pe lungime deasupra granituri la fel ca si la primu de 7mm si se regleaza prin deformarea linguritei 2 si gata . Nu mai masurati voi cu tigarea sau alte jucari adica sa scufundati in CNC pentru a loa nivelul fiindca va pacaliti fiindca se aplica o parte din principiul lui arhimede.
diaconuliviu
QUOTE(corbex @ 11 Feb 2008, 19:32)
Adica sa le pui in carburator si sa vezi daca se acopera complet?
Ingenioasa ideie !
Dar daca nivelul nu e corespunzator, tot la plutitor ajungem...


De unde ai luat tu aia cu 18 mm? Nu cumva de la carbul dublucorp? Ca acolo se preciza o distanta legata de centrELE plutitoarelor (ca-s doua bidonase). Sau de la unele Solex-uri unde nivelul FAPTIC trebuie sa fie la 16-18 mm de buza de sus a cnc?

QUOTE(corbex @ 12 Feb 2008, 23:02)
Asta da, precizare ! Chiar nu-mi trecea prin cap ce se face su spiralul, desi am inteles ca are legatura cu faptul ca-i calibrat. Sa traiesti !

blink.gif
ceaki
io reglez asa distanta intre plutitor si capac, si merge brici: intorc capacul pe orizontala cu plutitorul in sus si atat reglez distanta intre ele pana e de grosimea unei tigari normale si gata. in service asa reglau meseriasii tongue.gif
diaconuliviu
Aia nu-s meseriasi.
Tigara are 7,62, deci nivel mic, amestec sarac. te miri de ce nu trage cum trebuie.
Apoi, nu se intoarce capacul orizontal, ci se tine vertical, apare o mica diferenta de nivel.
djasu82
Vertical se tine carburatorul e adevarat dar mai sigur e orizontal mai bine dupa aceea se revine la vertical si doar se introduce spiralul de 7mm si de 13mm doar pentru a vizualiza daca e corect reglat. Eu asa am reglat consumul in afara e 5.5 maxim iar in oras 7-8 maxim 8.
Nerro
As avea si eu o problema dimineata pleaca la cheie cu socul tras....dupa ce merg 10 km cu ea...stationez pana in 20 min maxim pleaca tot la cheie, dar daca stationez mai mult de 20 min tre sa dau 3-4 sprituri si sa tin pedala la fund ca sa porneasca asta se intampla de 1 saptamana. de ce? bobina e buna, carburator spalat reglat acum o luna jumatate
allexxc
baieti care va bagati sa-mi reglati si mie carburatorul? ca si dupa ce l-am spalat, imi consuma 8 afara si 10-11 in bucuresti sad.gif..... si cat m-ar costa ?.... smile.gif mersi
gino73
Am verificat nivelul si era putin mai mare cam 9mm. Am folosit un spiral de 7mm l-am reglat dar tot nu a disparut problema.
djasu82
Nero ai verificat pastilele din pompa de benzina ? Gino vezi ca jocul de la 7mm la 13 mm atita trebuie sa fie reglajul minim si maxim. Ganditiva logic cum deschide cuiul poantou daca il lasati sa se deschide larg haleste rapid benzen daca il lasati sa se deschide putin v-a da in nas fiindca nu se incarca CNC cu benzen fiindca ce se afla e deja absorbit. Eu sunt multumit ultimul reglaj eu l-am facut 7mm si 13 mm nici mai mult nici mai putin. Benzina nu mai da peste nivel in cnc ,alta data aveam carburatorul umezit - acuma e curat pe exterior si murdar in interior de mucoasa biggrin.gif.
Kinetix
gino73, ti-am sugerat mai sus niste verificari, reglaje.
Ce ai facut inafara de reglajul nivelului in CNC?
Comunici cu noi?
gino73
Am verificat tot ce tine de carburator(circulatia apei prin pata calda, corectitudinea si locul fiecarii garnituri, CNC, cui pontou) precum si avansul static (care este la semn altfel cred ca nu mai aveam bujiile rosiatice). Nu am verificat returul la pompa de benzina, probabil zilele astea am sa-l verific si pe el.Va anunt.
gino73
Astazi am reusit sa controlez returul de la pompa de benzina. Este ok. Am suflat pe conducte cu pompa si acestea sunt ok.
XphaN
poti sa explici te rog operatiunea de verificare a returului?
dacia_slk
O problema asemanatoare am si eu - dimineata prima pornire la sfert, fac 3km pana la primul semafor (cu socul impins la maxim), la semafor nu am ralanti (poate nu s-a incalzit suficient?!). Daca nu sunt atent si mi se opreste la semafor, imi porneste dupa 10-20 rotatii de la demaror si se accelereaza f.f. greu; reusesc sa plec, si dupa 300m isi revine. Ce sa fie? huh.gif
neajiji
O ineci.
XphaN
Aceiasi problema si la mine. Ultima oara i-am facut un consum si a ajuns undeva la 23% . Am curatat carburatorul, l-am echipat corespunzator pentru aer rece + radiator, si vad ca tot acelasi consum il am. Maine o sa verific nivelul CNC si jiglerele.
krapcarasu
cum calculati voi consumurile astea? nu mai plecati cu motorul complet rece
Returul se verifica: pompezi aer in conducta si altu asculta in rezervor
baranga
pe distante scurte si motorul rece complet iti va da niste consumuri demne de un tanc gen 30-40%;testat de mine
consumul il faci la un drum lung si cu sticla wink.gif
XphaN
pai nu cred ca motorul e rece atunci cand imi indica 70 de grade apa.
si uite de ex azi a fost cald afara.. am facut vre-o 30 de km cu aproximativ 5 litrii de benzina.
baranga
si ce culoare au bujiile??daca au culoare caramizie(e bine) inseamna ca ai pierderi de benzina
DJ_AndutzuBT
daca bobina sigur nu e, pune aprinderea clasica si verifica cum merge...asa am patit si eu.
XphaN
Cand zici sa ma uit la bujii, te referi doar la capatul care face scanteie sau si pe langa?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.