tzepesch
9 Feb 2008, 21:10
am pe oltcit o baterie care e terminata de vreun an jumate-2.
are putin praf d-ala alb pe ea, de la acid
ma gandeam, sa o golesc si sa-i repun acid de baterie, gasesc la magazin, are langa mine.
merge? s-o fol pt oltcit sau macar ca rezerva pt Dacie.
in caz ca tre' sa plec undeva si nu pleaca actuala (caranda DT 55), o pun pe cealata...
nu stiu daca mai sunt elementii buni.
lichidul ma gandeam sa il duc la service caranda
brigada_diverse
9 Feb 2008, 21:34
in total care e viata ei totala? pana acum rombaturile mureau pe la 3 ani maxim.....
AR-18-MOS
9 Feb 2008, 21:45
Daca bateria e "moarta" de atata timp ... nu mai ce sa-i faci. Nu cred ca isi mai revine.
$$ilvviu
9 Feb 2008, 21:46
incearca
tzepesch
9 Feb 2008, 22:12
pai daca elemetii nu sunt busiti poate merge////
stiu ca si-a dat duhul cand a stat vreo 3 nopti la - acu 2 ani 20gr.
$$ilvviu
9 Feb 2008, 22:14
Nu ai o baterie dusa de la care sa iei acidul?
djasu82
9 Feb 2008, 22:34
Golesteo incarcao cu apa distilata o pui la incarcat da in clocot faci rost de densimetru verifici densitatea daca e mare e perfect inseamna ca s-a format acid si mai adaugi putin apa distilata. Daca e mica mai adaugi apa si iar o ti la incarcat bafta.
briobit
9 Feb 2008, 23:41
la a mea am schimbat acidul si merge brici ...se gaseste electrolit gata preparat in magazine la 5 lei noi litru.... eu am scurs tot acidul vechi si am turnat pe cel nou si merge..... MARE ATENTIE CAND UMBLII CU ELECTROLIT ma usturat fata, mainile si gatul vre-o 2 zile de la vaporii aia de acid .... treaba asta o faci afara in aer liber
tzepesch
10 Feb 2008, 14:50
a bun, cat intra in baterie?
ce ai facut cu acidul?
Merced
10 Feb 2008, 15:36
In cazul descris de tine sunt sanse aproape nule s-o mai "resuscitezi". O baterie Rombat de 55A e vreun milion doua sute, recomand celor care dau masinile la Rabla in mai putin de doi ani.
djasu82
10 Feb 2008, 17:55
Nu pot descarca bateria sta pe 10V la 4 A pe rezistenta de sarcina de la redresorul de incarcare sta asa de 5 ore
... Am incarcat ultima data bateria cu 4A drept urmare abia punea eletromotorul in miscare capacitatea acumulatorului era la jumatate. Acum o pun la incarcat pe 8A fiindca bateria e de 80 A. Sa le fie tarana usoara mecanicilor de la nesti ca mi-au lasat masina o luna de zile in zapada
fara sa-i dea barim o cheie.
andreiutzu
10 Feb 2008, 18:55
QUOTE(Merced @ 10 Feb 2008, 16:36)
In cazul descris de tine sunt sanse aproape nule s-o mai "resuscitezi". O baterie Rombat de 55A e vreun milion doua sute, recomand celor care dau masinile la Rabla in mai putin de doi ani.
cam acelasi lucru pot spune despre caranda! prima bateria a fost rombat cyclon(asa a venit berlina) care m-a tinut 5 ani jumate aproximativ! apoi o caranda care la 2 ani a murit subit! acum pe masina am tot o caranada care deja deja a trecut o data pe redresor!
brigada_diverse
10 Feb 2008, 19:00
sistemu de incarcare ti-e bun? au garantie 2 ani...du-o la garantie daca iti pica in perioada de garantie
si la mine a trecut de 2 ori pe redresor in mai putin de 1 an...ca am descarcat-o din vina mea....
andreiutzu
10 Feb 2008, 19:06
am fost la ei si mi s-a spus ca sistemul de incarcare e bun daca nu ma insel 14.1! prima caranda a murit subit la o luna sau 2 dupa ce mi-a iesit din garantie, iar pe asta am pus-o pe redresor cand eram la tara dupa o noapte geroasa! nu a vrut sa porneasca si cu asta basta...am pus bateria pe redresor si mi-a pornit! in orice caz caranda si rombat sunt facute de persoane de aceiasi nationalitate....romani!
QUOTE(Merced @ 10 Feb 2008, 15:36)
. O baterie Rombat de 55A e vreun milion doua sute,
crezi?
Electrolit unde se gaseste? la magazinele de piese auto? Am cativa acumulatori de sursa UPS de 8 ah cam uscati, si as incerca sa-i resuscitez, ca principiul e acelasi ca la acumulatorii auto...
Merced
10 Feb 2008, 20:56
Pai cam atat tin minte ca am dat pe a mea asta vara cand m-a lasat in Lugoj ce-a veche si a trebuit sa cumpar alta, datorita unui reglaj stupid al unui "mester" electrician. Am bonul si garantia in torpedou, maine ma uit si-ti spun exact. Asta in caz ca nu s-au scumpit brusc de asta vara si pana acum.
Ar trebui sa mearga si la UPS-uri, dar in limita bunului simt. Ca nici la masini nu "resuscitezi" baterii statute ani de zile cu succes, ci d-astea care-s pe duca, le mai prelugensti viata o perioada.
djasu82
10 Feb 2008, 22:13
Daca va pica tensiunea sub 10V pe acumulator dupa ce s-a descarcat ai puteti canta de jale chiar daca are o luna doua dupa ce ati cumparat bateria de la magazin .
Djasu82
Nu vrei sa-mi dai mie bateria sa icerc sa o resuscitez cu incarcatorul meu prin impulsuri?
Am un incarcator prin impulsuri care pina acum a resuscitat 3 baterii, dar a avut si 3 esecuri. Cele 3 baterii resuscitate au avut o istorie asemanatoare: au fost ignorate total in service-uri intre 4 si 8 saptamini. Ele sint: Caranda de 62Ah, Rombat Cyclon de 65Ah si Rombat Cyclon de 66Ah (asta e al meu).
Totusi, in cazul celor 3 esecuri, viata acestor baterii a fost destul de complexa si a avut prea multe aspecte.
Daca accepti sa-mi dai bateria pentru desulfatare, iti ofer la schimb o baterie Rombat Tornado 60Ah pentru folosinta. Dupa 4-6 saptamini vedem daca s-a facut ceva sau nu, si ne luam fiecare bateriile inapoi.
Daca ai schimbat electrolitul sau ai adaugat electrolit si nu doar apa distilata, atunci nu mai sint interesat de aceasta baterie. Daca nu ai afectat electrolitul, si doresti sa ma ajuti in conditiile de mai sus, te rog sa-mi dai un mesaj pe PM.
vis-a-vis
11 Feb 2008, 01:40
QUOTE(briobit @ 9 Feb 2008, 23:41)
MARE ATENTIE CAND UMBLII CU ELECTROLIT ma usturat fata, mainile si gatul vre-o 2 zile de la vaporii aia de acid .... treaba asta o faci afara in aer liber
Pai tu n-ai stiut ca ala-i acid sulfuric, cel mai toxic pentru organism? Se evita contactul, daca nu se reuseste, se da cu apa din abundenta.
djasu82
11 Feb 2008, 07:47
QUOTE(annem @ 11 Feb 2008, 02:30)
Djasu82
Nu vrei sa-mi dai mie bateria sa icerc sa o resuscitez cu incarcatorul meu prin impulsuri?
Am un incarcator prin impulsuri care pina acum a resuscitat 3 baterii, dar a avut si 3 esecuri. Cele 3 baterii resuscitate au avut o istorie asemanatoare: au fost ignorate total in service-uri intre 4 si 8 saptamini. Ele sint: Caranda de 62Ah, Rombat Cyclon de 65Ah si Rombat Cyclon de 66Ah (asta e al meu).
Totusi, in cazul celor 3 esecuri, viata acestor baterii a fost destul de complexa si a avut prea multe aspecte.
Daca accepti sa-mi dai bateria pentru desulfatare, iti ofer la schimb o baterie Rombat Tornado 60Ah pentru folosinta. Dupa 4-6 saptamini vedem daca s-a facut ceva sau nu, si ne luam fiecare bateriile inapoi.
Daca ai schimbat electrolitul sau ai adaugat electrolit si nu doar apa distilata, atunci nu mai sint interesat de aceasta baterie. Daca nu ai afectat electrolitul, si doresti sa ma ajuti in conditiile de mai sus, te rog sa-mi dai un mesaj pe PM.
Multumesc pentru ajutor dar nu am nevoie fiindca am si eu incarcator care incarca in impulsuri pina la 12A iar bateria nu e moarta are 1 an . Acum 10 minute am decuplato de la incarcator ... Daca era sulfatata nu mai avea capacitate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.