Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare garnituri etrier
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
mad toz
Incepand de acum o saptamana ,roata dreapta fata ramane infranata cateodata,destul de puternic.Etrieri nu au mai mult de 1 an ,placutele la fel schimbate.Deci banuiesc ca sunt garniturile de etrieri.
Cum nu am schimbat niciodata as dori sa stiu cum se face tot procesu.Cum scot acel pistonas,cum il pun la loc.
Daca trebuie sa fac aerisirea la toate rotile.
Astept raspunsuri urgent.
ydaniel
pai in primul rand asigura-te ca este de vina etrieru si garniturile sale.dupa aia sa cauti garnituri de calitate.cam greu,poate mai gasesti ceva de rolast.
mad toz
Pai si cum le schimb asta e problema.
ydaniel
pai sa le dai cu putin lichid de frana.ceva poze dintr-o carte de mondiru sunt binevenite.sper sa puna cineva:)
mad toz
Ma intereseaza cum ies de acolo din etrier si cum le bag la loc smile.gif
ydaniel
pai:) cel mai usor ies din etrier:) ori cu aer comprimat sau scoti placutele,si apesi pedala de frana:) si va zbura smile.gif) pistonasul:))
mad toz
si cum il bag la loc? icon_mrgreen.gif .Trebuie sa golesc etrierul de lichid ca sa il bag la loc?
autom
QUOTE(ydaniel @ 12 Feb 2008, 21:40)
pai:) cel mai usor ies din etrier:) ori cu aer comprimat


!!!!!! MARE ATENTIE cand faceti asa ceva!!! Am vazut accidente cu lovire de persoane! Presiunea trebuie sa fie de maxim 1-2 atmosfere, pus un prosp ceva peste etrier, etc!
parpanel
Din cate am inteles Rolast nu mai face garnituri pentru etrier.
Am vazut garmituri cica de Rolast dar foarte proaste intr-un ambalaj transparent cu un scris rosu.
mad toz
Adica cand o sa apas pedala de frana o sa sara asa tare afara? blink.gif
Minel
Daca pistonasul este ok si nu are urme de uzura sau rugina ar trebui sa intre destul de usor la loc prin apasare usoara ,refaci montajul in ordinea demontarii
In prealabil se unge garnitura din interior chiar si etrierul in interior cu lichid de frana apoi urmezi ce am scris mai sus ,nu-i greu deloc
iuly82
da' ce etrieri sunt aia de s-au dus asa de repede, de SRL cumva?
mad toz
De "uzina" mad.gif .

12 Feb 2008, 23:13:
Inca o intrebare.Deci pistonasul il scot apasand pe pedala de frana.Dupa trebuie sa scot furtunul de lichid pentru a baga la loc?
Maine ma apuc ,vad ce si cum dry.gif
iuly82
mai inai si mai intai, inainte sa dai jos etrierii cu placutele de pe disc, slabeste furtunul de se infileteaza in etrier.......apoi strange-l usor la loc si demonteaza-l .........apasa usor pe pedala de frana pana ce cilindrul este aproape iesit afara, dupa asta il poti da jos tragand de el cu un patent....eu cred ca tu ai mers mult timp cu placutele uzate, din cauza asta ai tu aceasta problema, normal era ca atunci cand ai schimbat etrierii sa fii schimbat si placutele...... spor la treaba....si ai grija sa bagi acelasi lichid de frana in instalatie si sa nu pierzi acea saiba plata de bronz dintre furtun si etrier; cel mai important verifica ca dupa schimbarea garniturilor sa nu ai scurgeri de lichid.......apropo, daca ai pistonul mancat de rugina pe lateral, acolo unde etanseaza pe garnitura, inlocuieste-l cu unu nou (de uzina 17 lei; de SRL 5 lei)......
diaconuliviu
Aproape sigur pistonasul este ruginit, nu garnitura vinovata. Oricum se schimba ambele, precizam doar pentru corectitudinea fenomenului.
Dupa schimbare garnituri/pistonase/burdufuri mai faceam o manevra: cu pistonul presat la maxim in etrier, putina vaselina in canalul ce ramine vizibil intre piston si etrier (nu cel de la burduf). E drept ca asta poate gomfla burduful in timp dar protejeaza de rugina.
Brainie
-desfăcut etrierul: roata jos, scos cu șurubelnița sau patentul siguranțele elastice în formă de "8" (se poate să scoți și una singură de pe fiecare pană), scos penele coadă de rândunică (eventual bătut în ele cu ciocanul); după asta iese etrierul; eu nu am desfăcut sau slăbit furtunul din etrier
-de scos pistonul din etrier e simplu: pedale ușoare și scurte, ca să nu-l arunce. Dacă are depuneri, coroziune, mai bine schimbă-l; dacă țin bine minte, la pistonașul mai scump îți dădea și garniturile
-verifică dacă se mișcă aerisitorul din etrier, eventual curăță-l de noroi: dacă nu se mișcă ușor pune lichid de frână sau alt degripant; folosește o cheie de preferat tubulară, dacă nu, inelară, de 8; și la sfârșitul operației pune-i un căpăcel de plastic pentru protecție
-cel mai greu e să împingi pistonașul înapoi în etrier; aerisitorul va fi slăbit; împingi cu leviere, chei, ce ai la îndemână, făcând pârghie pe coarnele etrierului; nici așa nu e ușor; dacă ai o cheie franceză cu deschidere mare merge foarte bine
-când pistonul e înăuntru pune garnitura de protecție; te chinui puțin cu o șurubelniță dreaptă, cât mai tocită, și aici, fiindcă garnitura pare mai mare decât ar trebui, dar până la urmă se așează bine
-pui plăcuțele (dacă sunt noi, atenție la bavurile de la ciocurile metalice), așezi etrierul, bagi penele, te chinui la siguranțe (nu le uita, ca să nu pierzi bucăți de mașină pe drum)
-aerisire la toate roțile și la pompă sau măcar la roțile din față și la pompă
apollo
QUOTE
cel mai greu e să împingi pistonașul înapoi în etrier; aerisitorul va fi slăbit; împingi cu leviere, chei, ce ai la îndemână, făcând pârghie pe coarnele etrierului; nici așa nu e ușor; dacă ai o cheie franceză cu deschidere mare merge foarte bine


din cate stiu nu trebuie impins asa.ai sanse sa ciupesti garnitura pentru ca nu ai cum sa exerciti o forta pe toata suprafata cilindrului, egala si sa mai intre si drept.

Am inteles de la un mecanic , ca bagi cilindrul in etrier atat cat intra si mai indicat e sa il lovesti de ceva tare, in asa fel incat cilindrul sa intre cate putin.

Eu am patit, ca prima data sa bag cilindrul cu 2 chei.l-am montat si a curs dupa aceea.

a 2 a oara l-am batut.a mers cat a mers si iar a curs, la fel si a 3 a oara, de acum tin sa cred ca-s proaste garniturile..mama lor de SRL-uri
Minel
QUOTE(apollo @ 13 Feb 2008, 11:33)
Eu am patit, ca prima data sa bag cilindrul cu 2 chei.l-am montat si a curs dupa aceea.

a 2 a oara l-am batut.a mers cat a mers si iar a curs, la fel si a 3 a oara, de acum tin sa cred ca-s proaste garniturile..mama lor de SRL-uri
*




Dupa ungerea garniturii cu lichid de frana si a pistonasului ,se impinge pistonasul in etrier cat merge cu mana si apoi (nu stiu de ce va chinuiti cu chei ,cu batai ,etc ) cu ajutorul unei prese facuta dintr-un surub si o placa de metal ,
Presa se introduce intre " ghearele " etrierului si interiorul pistonasului si asa il bagati fara chinuri lovituri ,etc.
diaconuliviu
1. De repus si eu il repun cu doua chei sau doua leviere daca sint in drum si n-am presa.
2. Recomand totusi extragerea furtunului din etrier - e mai usor sa obturezi o gaura de 3 mm din furtun decit una de 10 mm din fundul etrierului (sa nu curga lichid degeaba). Apoi, chiar daca slabesti aerisitorul, prin impingere in piston aerul va ajunge si in conducta, aerisire mai lunga.
3. Chiar daca nu se vede cu ochiul liber (decit cu ochi format), profilul garniturii nu e patrat ci usor trapez DREPTUNGHIC, cu baza mare catre piston si mica spre canalul din etrier. Partea cu unghiul ascutit sa fie spre interior.
4. Cautati garnituri de calitate.
apollo
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Feb 2008, 12:16)
3. Chiar daca nu se vede cu ochiul liber (decit cu ochi format), profilul garniturii nu e patrat ci usor trapez DREPTUNGHIC, cu baza mare catre piston si mica spre canalul din etrier. Partea cu unghiul ascutit sa fie spre interior.
*




Liviu, ceva genul acesta?Mie mi-au parut garniturile perfect dreptungiulare(sectionat).

Am intrebat la magazin daca au de la alta firma garnituri si nimic sad.gif
ydaniel
se poate confectiona o presa pt a baga pistonasul etrierului inapoi,din ''armatura'' unei placute de frana,se sudeaza pe ea o piulita,pe piulita se infileteaza un surub.
diaconuliviu
QUOTE(apollo @ 13 Feb 2008, 12:23)
Liviu, ceva genul acesta?Mie mi-au parut garniturile perfect dreptungiulare(sectionat).
Am intrebat la magazin daca au de la alta firma garnituri si nimic sad.gif

Exact cum ai desenat. Desenul are sectiunea exagerata (normal, sa se vada ideea), in fapt acea dezaxare e mica. In plus, e posibil si ce spui tu, la cite "nea gicuta serele" fac articole din cauciuc "pentru dacia".
@ydaniel: intii se face o gaura in armatura de diametru "Msurub + 1-2 mm"
apollo
QUOTE(ydaniel @ 13 Feb 2008, 12:23)
se poate confectiona o presa pt a baga pistonasul etrierului inapoi,din ''armatura'' unei placute de frana,se sudeaza pe ea o piulita,pe piulita se infileteaza un surub.
*




un surub cu o placa de metal rigida si pe mijlocul placii o gaura cu filet.placa se va impinge in "ghearele" etrierului si capul surubului va impunge pistonasul.


LE- stiu ca am exagerat cu desenul, dar ca idee. blush.gif .

ma duc sa mai caut garnituri de etrier ca e jale.
am ajuns sa cumpar lichid de frana in cantitati industriale de acum.
SeReLeurile astea se cam joaca cu viata noastra, caci presupun ca si erorile din fabrica la produs le baga in vanzare sad.gif(
ydaniel
la ce am avut eu-un suport de o placuta ferodo-nu a mai fost nevoie sa dau gaura,pt ca ''placa'' avea ea gauri:)
mad toz
Dupa putina munca am reusit sa curat pistonasul.Sa intamplat cam asa.Desfacut etrierul de pe disc,i-am lasat furtunul pus ca sa il scot,si dupa ce apas vreo 3 pedale a iesit vreo 2 cm si sa blocat blink.gif .Se vedea cu ochiul ca o luase putin de tot stramb.
L-am luat cu chei ,l-am impins nimic.L-am dat jos dupa masina si mam dus la cineva cu o menghina sa il impinga inapoi,tot nimic.Atunci am luat un ciocan si am batut in el ,surpriza a intra la loc.Si mia spus un mecanic sa bat cu etrierul de o blana sau ceva mai moale ca iese singur,si a iesit.
Avea pe el depuneri de sare amestecata cu ce mai era pe jos ,cand a fost zapada.
L-am curatat cu un smirghel de granulatie P1000.Am pus garnituri noi de rolast si l-am bagat la loc cu mana putin si dupa l-am batut iar de blana in sens invers.Acum functioneaza perfect numai am nici problema.Nu curge lichid nu nimic.
M-am chinuit ceva dar a meritat.
ydaniel
f bine:) si ai frane acuma;)?
mad toz
Am avut mereu rolleyes.gif
Minel
QUOTE(mad toz @ 13 Feb 2008, 19:39)
.
Avea pe el depuneri de sare amestecata cu ce mai era pe jos ,cand a fost zapada.
L-am curatat cu un smirghel de granulatie P1000.
*




Eu as fi optat pt un pistonas nou ,la cat costa 8-15 lei depinde de unde se cumpara pt ca unde a ruginit o data acolo o sa rugineasca si in continuare ,se poate rezolva si aceasta problema cum a scris si Liviu , citez ""cu pistonul presat la maxim in etrier, putina vaselina in canalul ce ramine vizibil intre piston si etrier (nu cel de la burduf). E drept ca asta poate gomfla burduful in timp dar protejeaza de rugina. ""

argon
intrebare scurta, sunt cu toroboanta dezmembrata in garaj, am desfacut pe acolo pentru ca la rece infrana rotile, intrebarea e daca se da cu vaselina pe pistonaj cand se introduce in etrier, nu sa intre mai usor, ca intra, dar pe viitor sa nu se mai colmateze pe acolo....deci il pun asa sau il ung putin cu vaselina?
Mr_Devil83
Ai putea cu unsoare grafitata, sa reziste acolo, nu sa curga, dar oricum o iei va manca putin mai repede garnitura.
nelu_1985
argon, ce garnituri folosesti la remontare?
argon
Rolast.
nelu_1985
nedumerire.gif, ai pe stoc?
argon
eu de unde sa am, asa mi-a dat la magazin. Mi-au trebuit doar alea exterioare(burduful)...era set de 2.
ydaniel
pai lichidu de frana de cat timp il ai?
baga unu bun dot 4-textar sau lifrom.
nelu_1985
cine a incercat DOT 4 TRW? o fi bun?
ydaniel
pai TRW e o firma mare si buna...smile.gif daca e lichid original atunci foloseste-l;)
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 12 Dec 2008, 17:45)
[...] intrebarea e daca se da cu vaselina pe pistonaj cand se introduce in etrier, nu sa intre mai usor, ca intra, dar pe viitor sa nu se mai colmateze pe acolo....deci il pun asa sau il ung putin cu vaselina?

Nu se unge cu vaselina ci cu putin lichid de frina pentru a-l reintroduce in etrier. Dupa ce l-ai introdus COMPLET in etrier (pina la fund) poti pune putina vaselina in spatiul ramas intre el si etrier (nu in canalul burdufului) dupa care pui burduful. Asta evita ruginire dar, la orice interventie la etrier vei schimba burduful pt ca se produce "gonflarea". Oricum nu e scump un set burduf+garnitura, mult mai ieftin decit un pistonas.
popasan
Buna ziua, ma confrunt cu urmatoarea problema: am luat de pe o nova 2 etriere ca sa le pot pune la discurile ventilate d epe berlina, pana aici toate bune, am scos pistonasele din etrier sa pot curata si schimba garniturile, bun, dar cand m-am intors de la magazin cu garniturile pt etrier ce sa vezi SURPRIZA, nu se potrivesc burdufele alea de protectie, is diferite cu toate ca pe hartia aia din punga scria Nova.
Ma poate ajuta cineva cu niste garnituri pe care sa le pot pune? Multumesc.
ViorelX
Si eu am aceeasi problema. Rotile din fata sunt infranate si am demontat etrierii sa vad ce-i cu ei. Am scos si pistoanele. Cel drept e bun dar o sa-i schimb garnitura. La stanga pistonul are o mica spartura in stratul de crom, chiar in dreptul garniturii. Cred ca pe acolo, de-a lungul timpului (anilor) s-a scurs putin lichid de frana, care impreuna cu praful a format o mizerie care a provocat ceva coroziune in jur.
Bineinteles ca voi schimba acest piston si garnitura. Am cumparat deja un piston nou cu 15 lei, fabricat de firma Vulcan din Ocna Sugatag + un set de garnituri ArmComp. Or fi bune piesele astea?
Spre deosebire de pistonul vechi, care e lucios si cromat, asta nou nu e cromat si e cam rugos. Sa am incredere sa pun asa ceva?
ViorelX
Asa cum spuneam, am luat un piston de etrier nou, dar necromat si rugos. M-am gandit ce m-am gandit si nu l-am montat in etrier. M-am dus la magazine de piese auto din dezmembrari si am gasit acolo, dupa multe cautari, un piston vechi, dar cu stratul de crom intreg.
Problema cea mai mare este acum montarea pistoanelor in etrier. Am luat garnituri ArmComp. Le-am pus in canal, le-am uns cu lichid de frana si am incercat sa introduc pistonul. N-a mers. Foarte greu am reusit sa-l introduc, dar cu lovituri f puternice, nu de ciocan, ci cu niste cilindri grei de fier. Am montat etrierele, am introdus lichid in circuit si dupa un timp vad ca langa roata corespunzatoare s-a facut balta de lichid. Curgea din etrier. L-am demontat iar si am constatat ca garnitura s-a taiat la introducerea pistonului. Am luat alta garnitura, am curatat f bine canalul (oricum n-avea nimic), am incercat iar sa introduc pistonul, de data asta rasucindu-l cu un patent, dar nu intra nicicum. Dintr-o bucata de tabla de 5mm cu o gaura filetata am confectionat o presa, dar se indoia presa si tot nu intra. Bineinteles ca am tot uns toate piesele. Intr-un tarziu am reusit pana la urma sa bag pistonul. Am pus si lichid in etrier si m-am uitat sa vad daca curge. Nu mai curgea nimic, deci am crezut ca de data asta nu s-a mai taiat garnitura. Iar am montat etrierul, rotile, iar probe la frane, aerisire,... Ma uitam atent sa vad daca mai curge, nu mai curgea. Bun. Vad mai departe de instalatie, nu reuseam nicicum sa fac sa functioneze frane. Tot felul de aerisiri am facut, dar degeaba. Dupa multe ore de munca fara rost vad ca la roata cu acel etrier iar s-a facut balta de lichid. Cum naiba? Iar demontez etrierul si vad ca si de data asta s-a taiat garnitura, desi mult mai putin decat data trecuta.
Sunt disperat. Cum naiba sa pun garnitura si pistonul? N-or fi potrivite garniturile?
pavel_daniel
Garniturile sunt bune.Sfaturile pe care le-ai primit in legatura cu modul de introducere a pistonului in etrier sunt gresite.Nu se bate in piston.Tocmai acesta este motivul pentru care se taie garniturile.Asezi pistonul in etrier dupa care bati etrierul de o bucata de lemn pana cand pistonul intra complet .Succes.
BZN
Corect. Ramai surprins cand vezi ca intra "la mana". Eu am reusit asta, (dupa ce vazusem inainte la un mecanic "batran"), rotindu-l cu un patent.
ViorelX
Da de unde. Am incercat in toate felurile sa le introduc usor, dar nu merge nici de-al naibii.
ghitza
si garnitura de presiune se puna intr-un anumit mod nu oricum ea este cam asa / si asa se si pune cu partea ingusta sus si cu cea mai lunga caci e tesita in jos
ViorelX
Stiu si asta, desi garnitura pare sa aiba profil perfect dreptunghiular. Am luat sublerul sa vad care parte e mai ingusta. Zau ca e insesizabila diferenta. Pana la urma am pus-o cu partea care mi se parea mai ingusta in sus.
ghitza
asa este nu se prea vede clar caci e diferenta mica.si ai rezolvat problema pana la urma?
ViorelX
Da, pana la urma am rezolvat. Dar uite cum:
Dupa ce am stricat 4 garnituri tot incercand sa introduc pistonul, m-am lasat pagubas si am pus la loc garniturile vechi, care de fapt sunt bune. Si imediat am reusit sa pun pistoanele, asa usor cum ziceti voi ca trebuie sa mearga.
augustin87r
Cred ca trebuie sa schimb si eu un pistonas de la etrier. O singura intrebare am. Cu ce obturez furtunul ca sa nu curga lichidul de frana? Daca ar exista un dop cum se pune la tevile de apa ar fi bine.
nikuniku
pui pe pedaua de frana ceva sa stea putin apasata sau cu ceva intre peda si scaunu de la sofer si nu va mai curge lichid,pentru ca se inchid supapele de umplere din pompa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.