Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme ceasuri bord
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
torinezul85
salutare ....am si eu o problema...nu imi mai indica turometrul ...nivelu la benzina bateria si temp uleiului .....merge doar ceasul cu vitezometru ..sper sa ma poata ajuta si pe mine cineva
brigada_diverse
e vreo siguranta arsa pe sub bord...vreuna pe fir sau in panou de sigurante
Minel
QUOTE(torinezul85 @ 12 Feb 2008, 21:55)
salutare ....am si eu o problema...nu imi mai indica turometrul ...nivelu la benzina bateria si temp uleiului .....merge doar ceasul cu vitezometru
*




Daca ai panou de sigurante cu 10 sigurante ,este prima siguranta de sus de 15A ,ea este "responsabila" pt indicatorii din bord excl.gif
torinezul85
am cica m-a zis unu panou de siguranta model nou...si cred ca da are 10 sigurante
bygy007
pai atunci este una din sigurante
torinezul85
multumesc ...asa a fost...era siguranta de sus merci wink.gif
Merced
Bine ca ai rezolvat tu, ca acum vin eu cu o problema similara. Din ciclul, am fost in service sa repar ceva si mi-au stricat aia altceva.
Am avut eu belele pe la frane si am fost sa rezolv. Daca tot am gasit-o pe rampa mi-a dat prin cap sa schimb cablul de kilometraj, ca am zis ca fac o treaba. Am facut. Acum imi merge vitezometrul. Insa ca n-am observat acolo si am observat abia acum 10 minute cand mutam masina, e ca nu mi se mai aprind becurile de presiune ulei, martorul de soc, ceasul indicator de baterie e mort, la fel si becul de la frana de mana. Si astea toate mergeau cand am dus-o. Inapoi nu ma duc cu ea ca ma trimit la un electrician care nu ma suporta.
Practic presupun ca mi-a iesit vreun fir cand a schimbat mecanicu' cablul de kilometraj.
Am masina din semantura cu bordul original. Sigurantele le-am verificat, sunt ok. Indicatorul luminilor merge, la fel si cel de semnalizari si luminile de la bord.
Va rog frumos, daca aveti idee care e problema, ajutati-ma ca abia credeam ca am terminat cu ea si vad ca nu-mi da pace... ph34r.gif

Later edit: Colac peste pupaza, aveam si stopurile moarte. Am luat lanterna si am depistat un fir care era iesit, l-am pus la loc si acum am toate cele, inclusiv beculetele cu care ma mandresc ca-s toate functionale. tongue.gif
KTC
Si daca e siguranta de sus responsabila de faptul ca nu-ti mai mergeau indicatoarele vezi ca tot ea e responsabila si de becurile de frana.

Sa nu cumva sa mergeti cu ea arsa pt ca o sa va treziti pupati in fund de alta masina smile.gif
Adrian_Boy
Ca sa nu mai deschis alt topic. La mine nu functioneaza becurile de la usi, ce siguranta sa fie ?
Merced
Ce becuri de la usi?

Cat depsre ce am zis eu, era un fir scos. Eu am puse de cineva acum multi ani stopurile de frana printr-un releu si-i mai dubioasa instalatia. laugh.gif
bygy007
QUOTE(Adrian_Boy @ 15 Feb 2008, 22:50)
Ca sa nu mai deschis alt topic. La mine nu functioneaza becurile de la usi, ce siguranta sa fie ?
*


aia de plus permanent merge daca dai din butonul de la lampa? daca merge atunci lampa sau butonul de jos de la usa
Crow45
sa nu deschid si eu un topic nou,la mine merge turometru si imi indica si ulei,benzina,baterie mai putin nivelul apei, in plus kilometrajul nimic,mort, desi sub el sunt pozitiilte unde-ti arata socul care merge, kilometrajul tot mort,nu mai misca...... AJUTOR!!!! mad.gif
viorel 77
verifica si tu cablul de chilometraj
alinushy
pt kilometraj verifica, cablu de kilom.
Crow45
din cutia de viteze?
alinushy
da ala e, pt apa verifica firul de la sonda(in capatul chiloasei, spre habitaclu, st 2 sonde, una pt pecu de la apa, alta pt acul de la apa)
Crow45
o sa incerc,mersi
viorel 77
2 daca ai ,daca nu 1 daca ai bord vechi
si cablul de chilometraj il verifici si la ceasuri si la cutie wink.gif
masalko
am si eu oproblema similara cu cablul de kilometraj,in sensul ca sapt trecuta l-am verificat ca nu mai mergea deloc,iar acum ,dupa ce o sapt a mers bine,a inceput din nou sa indice undeva la 30 km/h cand eu merg cu vreo 70.ce ar trebui sa verific?Cat despre posesorii de Dacia care au inca bordul functional cu indicatorii luminosi sa fie fericiti, biggrin.gif ca la mine ciuciu indicatori! mad.gif
Alex_84
salut baieti am si eu o intrebare sau o problema nu stiu cum sa o iau..am o berlina din 98 si am avut ceasurile originale dar nu se aprindeau toti martori aceia. bateria jos la kilometraj dezaburirea cand apasam butinul si cel de sus dar nu stiu cum se numeste(alte pericole)dar cand l-am dat jos pentru ca nu mai mergea am observat ca nu aveam becuti la ele, am pus alte ceasuri am pus la toate becuri dar nu se aprind bordul este scoica ..
bygy007
la baterie nu se foloseste si la dezaburire poate nu ai fire la fel la alte pericole
costin1300
QUOTE(Alex_84 @ 17 Feb 2008, 13:11)
salut baieti am si eu o intrebare sau o problema nu stiu cum sa o iau..am o berlina din 98 si am avut ceasurile originale dar nu se aprindeau toti martori aceia. bateria jos la kilometraj dezaburirea cand apasam butinul si cel de sus dar nu stiu cum se numeste(alte pericole)dar cand l-am dat jos pentru ca nu mai mergea am observat ca nu aveam becuti la ele, am pus alte ceasuri am pus la toate becuri dar nu se aprind bordul este scoica ..
*


becurile alea de sub kilometraj nu se aprind
la dezaburire ai bec in comutator
Minel
QUOTE(Alex_84 @ 17 Feb 2008, 13:11)
salut baieti am si eu o intrebare sau o problema nu stiu cum sa o iau..am o berlina din 98 si am avut ceasurile originale dar nu se aprindeau toti martori aceia. bateria jos la kilometraj dezaburirea cand apasam butinul si cel de sus dar nu stiu cum se numeste(alte pericole)dar cand l-am dat jos pentru ca nu mai mergea am observat ca nu aveam becuti la ele, am pus alte ceasuri am pus la toate becuri dar nu se aprind bordul este scoica ..
*



Din cate se vede din poza nu ti se aprinde nici becul de la ulei ,si nici cel (!) normal ar fi sa ti se aprinda toate 3 cand pui contactul !

Iar acela din stanga sus ar trebui sa fie pt farurile ceata de pe spate ,(care functioneaza doar cu faza scurta ) in buton ar trebui sa ai un bec care sa fie aprins atat timp cat ai ,faruri ,pozitii aprinse si se stinge cand il apesi ,aprinzand becul acela care semnalizeaza ca ai pornite farurile ceata de pe spate !!! excl.gif





Gaby_19_4you
incercand sa numai deschid alt topic, postez si eu aici problema la bord! am dus masina la mecanic (mecanic de cartier, ceea ce nu va recomand!!) si de atunci nu se mai aprinde indicatorul de faza lunga(de culoare albastra), cand pun contactul nu se aprind becurile ...este normal ? si indicatorul 'alte avarii' (!) ramane aprins, la ulei sau apa eu nu vad nici un bec aprins! de la ce sa fie ?


P.S. - cum se da bordul jos, este greu de dat jos, respectiv de montat? si cum se numeste modelul de bord de la 1410 din 91' ??? blush.gif

Minel
QUOTE(Gaby_19_4you @ 13 Mar 2008, 01:39)
incercand sa numai deschid alt topic, postez si eu aici problema la bord! am dus masina la mecanic (mecanic de cartier, ceea ce nu va recomand!!) si de atunci nu  se mai aprinde indicatorul de faza lunga(de culoare albastra), cand pun contactul nu se aprind becurile ...este normal ? si indicatorul 'alte avarii' (!) ramane aprins, la ulei sau apa eu nu vad nici un bec aprins!  de la ce sa fie ?
P.S. - cum se da bordul jos, este greu de dat jos, respectiv de montat? si cum se numeste modelul de bord de la 1410 din 91'  ??? blush.gif
*



sa o luam pe rand

1. Turometrul iti functioneaza ??prima siguranta de sus ar fi responsabila pt instrumentele de bord (daca ai bloc cu 10 sigurante )
probabil ti-a miscat becul indicator din bord de la faza lunga sau sa il fi ars(poti baga mana pe sub bord si dai de el si il schimbi daca nu functioneaza
2. Acela nu se aprinde ,nu era prevazut cu bec
3. Indicator faruri ceata spate ,se aprinde doar cand ai faza scurta si butonul de faruri ceata comutat in pozitia ON
4. Indicator dezaburire ceata ,se aprinde cand apesi butonul cu pricina
5.Acela trebuie sa stea aprins impreuna cu becurile de la ulei si apa atat timp cat ai contactul pus
6. Verifica incarcarea cu aparatul de masura si observa ce valori ai in relanti , in relanti cu diferiti consumatori , si daca ii in parametri poti sa ignori acel indicator pe care nu te poti baza in referire cu incarcatul bateriei
7. Acolo sigur ai bec ,probabil ars sau nu este montat ,trebuie sa stea aprins inpreuna cu becul de la apa si cel (!)
Bafta !!!
ATM
Pentru Gaby 19, problemele stau in felul urmator:
1.becul de bord de faza lunga, explicatia cea mai simpla, ar fi ars. bagi mana pe sub bord, il inhati, verifici, daca-i ars il schimbi, daca nu-i ars si tot nu merge, alta problema. Poate blocul de lumini?
2.becul galben de ceata de deasupra turometrului nu prea merge la toate Daciile, depinde de lot. La majoritatea loturilor exista bec chiar in butonul de becuri de ceata, si se aprinde deci butonul. Si e mai bine asa, parerea mea...pe o ceata d-aia criminala numai lumina aia galbena nu-ti mai trebuie sa iti stea in ochi...
3.becul de baterie de pe kilometraj. Personal nu cunosc Dacie careia sa ii fi mers vreodata asa ceva, nici macar nu are fire trase in spate. Explicatia, din cate stiu eu, e ca bordul Daciei este preluat dupa R12 phase 2 (unde becul asta chiar mergea) insa pentru motive economice (=scartari/zgarie branza) romanii nostri au renuntat la traseul acestiu indicator.
4.becul de dezaburire de pe kilometraj - explicatie similara cu becul de lumini de ceata. Nu are legatura cu faprul ca sunt legate sau nu firele. Nici ale mele nu sunt legate, s-au dezlipit de bine ce au fost facute, dar butonul de dezaburire se aprinde cand il actionez.
5.becul (!) - alte avarii. E, aici e mai nasol, daca indicatia e reala. Ala se aprinde real cand nivelul lichidului de frana din vasul expansor e la minim (pentru modelul de vas expansor cu "putza" in cap)/cand nu mai exista presiune in pompa de frana (pentru masinile cu pompa de frana cu dublu circuit si sonda ICP). Asta chiar e o problema de luat aminte, neaparat verifici franele. Mai exista posibilitatea unui contact prost la sonda ICP, sau sa fie plutitorul spart la vasul expansor. Sau pur si simplu mecanicul ala sa-ti fi facut o varza totala la legaturile electrice (ceea ce ar explica de ce nu ti se mai aprind becurile de ulei si apa).
7. DA, ai bec pe indicatorul de temeratura, se afla in partea superioara, deasupra literei H. daca nu se aprinde, fie e un contact slab, fie e becul ars, fie are legaturi nasoale. Ar trebui sa se aprinsa impreuna cu becul de ulei si (!), cand pui contactul, si sa se stinga cand pornesti motorul. se aprinde singur cand fierbe motorul.
6. indicatorul de baterie. Daca nu se misca tot asa vioi precum era inainte, 2 posibilitati: fie el indica corect dar incarcarea in sine e slaba (verifici cu un multimetru tensiunea de incarcare si daca e mica incepi sa iei la rand contacte baterie, curea incarcare sa nu fie slaba, releu incarcare, in cazul cel mai nasol alternator etc) ori dimpotriva incarcarea e buna dar indicatorul in sine e busit (indicatorul ala functioneaza pe un alt principiu decat celelalte ceasuri din bord: este de fapt o lamela bimetalica ce se incalzeste cand trece curent prin ea; cu cat curentul e mai puternic se incalzeste mai tare si fiind bimetalica se indoaie -pe acelasi principiu ca un termostat de frigider; lama e prinsa de acul indicator, cand se indoaie forteaza acul sa se miste pe scala. Evident, cu timpul incalzirile alea distrug unul din metalele lamei si deja lama nu mai e bimetalica, cu "unu-si-jumatate" metalica-urmarea, nu se mai indoaie la fel de vivace, deci si acul se misca mai slab. remediu: schimbare indicator).
-Modelul de Dacie cu bord din 1982-1992 e singurul model de bord care nu are un nume popular (nici scoica, nici Jaeger, nici CN, nici in caruta, nici in teleguta).
-bordul se da jos bagand mainile prin spatele lui pe stanga, se scot alea 3 mufe electrice(cate una pe cadran), se desfac niste agrafe laterale, se scot betele alea 2 metalice in care se sprijina spatele bordului, se desfileteaza cablul de kilometraj apoi se scoate tot bordul prin stanga. Pentru a nu te chinui la modul sadic, mai bine slabesti prinderea din stanga a bordului. Dar sa stii ca poti ajunge la becuri si fara a da bordul jos, daca asta vrei (pentru cadranele 1 si 2, bagi mana prin stanga; pentru becurile din cadranul 3, ala cu apa/ulei, dai torpedoul jos, ca-i mai simplu, si ajungi la problema prin partea dreapta).
Gaby_19_4you
offf, in primul rand va multumesc pentru sfaturi, am inteles cum sta treaba biggrin.gif ...si totusi ma face-ti sa imi pierd speranta din ce in ce mai mult in saraca dacie..da sunt un lupator si nu ma dau batut wink.gif o voi face sa functioneze aproape de 100%(personal, ca nu vreau sa mai aud de mecanici de cartier...cadearar garajul pe ei radmasa.gif )

@MINEL : DA, turometrul functioneaza, am mai schimbat vreo 2 sigurante de bord(aceea prima de sus) ca am si aeroterma pe aceasi siguranta si le cam ardea, cand pun contactul pana sa o pornesc nu se aprind toate becurile si apoi sa se stinga cand am pornit motorul, nu, se aprinde doar (!) si ramane aprins pe tot traseul cu motor pornit !


@ATM : becul (!) sta asa de juma de an, mai da sa intrerupa dar tot aprins ramane, am schimbat si pompa de frana si tot asa, cred ca nu face contact bine acolo la contactele de la indicator lichid, de la indicatorul de caldura am patito, m'a ars rau de tot de nu imi merge masina nici acum , trebuie bagata in service, ca daca se aprindea si el sa imi spunea asa ca la prost, ca numai am apa in radiator, poate completam acolo si nu ardeam chiuloasa, nu duceam masina la mecanic, nu imi rupea prezon din chiuloasa, nu mi-o rupea de tot si numai asteptam sa o programez la service..dintr-un bec atatea milioane...si numai povestesc ce masina aveam inainte de mersul la mecanic de cartier, era lux!

nu inteleg dece dacia mea nu are nume la bord sad.gif rofl1.gif , ce zice-ti sa il botezam acum sa ai spunem "anonim-ul" , deci am bord anonim! lol icon_mrgreen.gif rolleyes.gif laugh.gif

si nu, nu vreau sa desfac bordul, ceasurile , sa repar cele stricate, adica nu numai, vreau sa desfac tot bordul, tot, sa ai fac ceva sa tapitez sa modific vad eu, deci : e greu de demontat si de remontat bordul anonim la dacia ????


MS. inca odata tuturor!
qwertyro
De dat jos l-am dat in 20 de minute. Am stat ca prostul asa mult pentru ca nu am vazut si suruburile de sus de dupa cauciuc.....si nu intelegeam ce il mai tine...cum il pun inapoi nu stiu...smile.gif o sa imi aloc in zi intreaga.
SSilent
am si io o nedumerire, am schimbat beculetul de la semnul " excl.gif " alte pericole si tot nu se aprinde (din cate stiu ar trebui sa se aprinda o data cu ala de ulei) si inca ceva, cand se aprinde becul de presiune la ulei simultan se aprinde si cel de temp. la apa, am observat asta cand am scapat mai de mult masina fara ulei in motor, si s-au aprins amandoua desi temperatura nu depasise 80-85 de grade....
Gaby_19_4you
eu stiu ca becul ( excl.gif ) se aprinde doar cand exista o problema!

14 Mar 2008, 17:37:
care cunoaste-ti, nu crede-ti ca este diferenta intr-o dacie facuta pentru romani si una facuta pentru export de uzina auto dacia ??? eu banuiesc ca trebuiau sa imi functioneze toate becurile din bord, acum am controlat si becul de la faza lunga era ars si inca unu'! se gasesc becuri de bord ?? ( apa, ulei, benzina, faruri aprinse etc)!


dece nu se parind si la mine becurile la ulei si apa cand pun contactul, ca am pus un bec bun de la indicator de faruri aprinse si tot nu se aprinde apa+ulei.. sad.gif
SSilent
QUOTE
eu stiu ca becul ( excl.gif ) se aprinde doar cand exista o problema!

pei si lipsa uleiului in motor nu e o problema? radmasa.gif
torquemada
Cu instalatia STANDARD nemodificata cand pui cheia pe martori se aprind INTOTDEAUNA martorii de lipsa presiune ulei, temperatura mare apa, lipsa lichid frana (!), si daca e cazul martori de soc tras, frana de mana trasa, rezerva benzina, dezaburire, semnalizare directie.

In poza de mai jos se aprinde si martorul de avarie alternator. Necesita electronica separata pentru detectarea rotatiei altenatorului, cand alternatorul se invarte/incarca becul se stinge.

Becul de baterie primeste + prin cheie si are nevoie de -.

Becurile pentru lipsa lichid frana, si temperatura mare sunt legate prin diode la firul senzorului de lipsa presiune ulei, astfel se aprind/verifica la pornirea motorului.

Daca becul pentru lipsa lichid frana (!) ramane aprins verifica nivelul lichidului de frana.

Toate cele 3 becuri (ulei, apa, frana) primesc + prin cheie si - din senzori.
rusu_i
[attachmentid=1627441196]salut. mie nu imi mai merg becurile de la presiune ulei, apa si ala (!), daca pun contactul nimic...inainte se aprindeau...ceasurile de apa si ulei functioneaza.becurile nu le-am dat jos inca, dar am cumparat de la magazin cateva becuri mici de 12V/2W (asa o zis vanzatoarea ca dinacestea sunt). am pus o poza cu becul cumparat, dinacesta este? sau ce tip? multumesc[attachmentid=1627441196]
Gaby_19_4you
nu se vede prea clar, dar cam asa trebuie sa fie la dimensiuni!
nu are si un soclu de palstic in care sta becul ?
SSilent
beculetele astea ar trebuii sa aiba si o carcasa de plastic, la mine asa sunt
rusu_i
nu are nici un soclu. am atasat o poza cu un beculet cu soclu gasit in portbagaj, e posibil sa fie becul asta si nu cel cumparat de mine?
[attachmentid=1627441278]
Gaby_19_4you
DA, cu siguranta becul de jos este cel pentru bord!
DJ_AndutzuBT
stie cineva cum pot sa conectez ceasurile de apa si ulei?
Suciu Alexandru
eu am dacie 1310 tle din 87 si a fost pentru export, ungaria. stiu asta sigur pt ca bunicul meu a luato din lotul care urma sa fie dus chiar in ziua respectiva in ungaria. la ea nu mergea becu de avarii becul de ceata de la baterie si dezaburisire.deci am bord scoica cu turometru. la avarii acum merge pt ca problema era doar ca nu era bec. la baterie nu pot pune ca tre sa dau jos bordu ca sa ajung la locusoru ala iar celalte doua se aprind becurille din butonu de activare. diferenta a fost ca ea fiind pt export a avut ca izolator ceva vopsea/praf care devine asa poros. la revopsire am folosit acelasi tip de izolator si de aia stiu ca prima data arata ca un fel de praf gri...ceva de genu..si apoi se intareste. cam asta e singura diferenta...a da poate si faza ca eu am interior albastru pe ea...nu stiu cat conteaza dar nu am mai vazut la alta dacie interior ca la a mea pana acum.

acum ca am spus asta as avea si eu cateva probleme..normal..smile.gif).. nu imi merge dezaburisire lneta..cred ca e de la firele alea subtiri(se poate inlocui sistemu ala cumva?) As dori sa aflu daca se poate de ce la model meu nu am langa avarii butonul acela rotund care selecteaza programu stergatoarelor si dc nu am langa bricheta butonul rotund de reglare a farurilor...nu am mi vazut dacie fara cele 2....se pot pune daca as dori sau nu isi au rostul?
bygy007
daca cauti pe forum vei gasi toate informatiile de care ai nevoie (iti spun sigur ca exista)
cibi25
Salut
Am o problema cu turometrul am pus de curand aprindere electronica si de a tunci turometru a luato razna ajunge pana la 2000 de turatii apoi acul indicator cade sub zero ca si cum ar ramane fara curent apoi isi revine si o ia de la capat.Inainte de a monta aprinderea nu aveam aceeasta problema
al1n
la un moment indicatoru de ulei a urcat pana la maxim cand acceleram si s aprins becu de la ulei si apa, cand am pus frana sau stins si a cazut indicatoru de ulei si apa, acum becurile se aprind la contact dar indocatoarele de apa si ulei nu mai ffunctioaneaza. am schimbat cele 2 sonde care sunt pt ulei(presiune si pt bec) dar tot nu vrea sa functioneze indicatoru.inca nu mam uitat la sigurante. indicatoru de benzina merge daca ii dau cu pumnu in bord biggrin.gif si intotdeauna e deja peste jumate chiar daca rezervoru e aproape gol, becul functioaneaza cand am f putina benzina.
yonutz85
Ca sa nu mai deschid alt topic: stie cineva cam la cate turatii ai 50km/h in viteza a 4-a? Masina e din `98,cutie in 5. Am ramas fara vitezometru si momentan nu am timp sa vad ce are. Si nu vreau sa ma iau de gat cu "capetele de creta" prin oras.
nelu_1985
~1800, la 2000 ai ~ 60
Didy
Mi-i s-a ars un bec pe bord, cele 3 verzi. Se schimba greu? Dak nu ii prea mult de explicat, imi zice si mie cineva? :-s
kog
daca e vorba de cel care lumineaza cadranul cu indicatoarele presiunii la ulei, temp apa, litrometru etc e destul de greu fara sa scoti ceasurile din bord. Eu personal am incercat sa schimb un bec din ala si nu am reusit. Rog pe cineva sa ma lumineze si pe mine
Mr_Devil83
QUOTE(rusu_i @ 27 Mar 2008, 15:09)
[attachmentid=1627441196]salut. mie nu imi mai merg becurile de la presiune ulei, apa si ala (!), daca pun contactul nimic...inainte se aprindeau...ceasurile de apa si ulei functioneaza.becurile nu le-am dat jos inca, dar am cumparat de la magazin cateva becuri mici de 12V/2W (asa o zis vanzatoarea ca dinacestea sunt). am pus o poza cu becul cumparat, dinacesta este? sau ce tip? multumesc[attachmentid=1627441196]
*



Nu, nu is alea, alea is la 1300.
1310 are becurile mult mai mici, in niste monturi de plastic.
Gaby_19_4you
pentru a schimba becul acela verde ce ilumineaza ceasurile , trebuie dat jos bordul( cesurile cu totul) adica : bagi mana prin stanga decuplezi cablurile , desfiletezi cablu de la chilometraj, tragi de clema din sarma care il tine , stanga si dreapta, tragi bordul afara prin partea stanga si te uiti la el acolo in partea de sus unde vin cele 3 becuri si incerci sa ajungi la ele in vre-un fel ca asta numai stiu sigur. Bafta!
bylexus
Si cum schimb becul care ma atentioneaza ca nu mai am benzina in rezervor?!
Gaby_19_4you
pentru becul de 'rezerva benzina' bagi mana dupa ceasuri acolo, in dreptul beculetului si dai de un soclu mic, negru, ce contine un beculet, il invarti satanga-dreapta si trebuie sa iasa, il tragi afara, il verifici iar daca trebuie altul cumperi de la magazin piese dacia, este destul de ieftin.bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.