Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Skoda Octavia Tour 1.9 TDI
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
cj98czh
M-am gandit sa pun si eu un jurnal al masinii data cu "generozitate" de catre companie...

Masina este o Octavia Tour 1.9 TDI 90 de cai si are ca dotari:

2 airbaguri (sofer si pasager)
clima automata
computer de bord
cotiera centrala rabatabila si cu posibilitate de depozitare in interiorul ei
jante aliaj 15"
ABS

si cam atat....

Masina este fabricata in 2006 dar cand am primit-o eu, acum 1,5 luni ,avea facuti 2300 de km pt. ca persoana care a avut-o inainte nu umbla cu ea... acum a ajuns la 6500 de km....

Ce pot sa sun desprea ea.....

+++ ar fi:

-O masina destul de bine inchegata cu un consum decent de motorina...aprox 5% inafara si 7-7,5 %

------ ar fi:

- desi are doar 6500 de km butonul care aprinde si stange luminile este stricat (problema care au avut-o toate Octaviile Tour din firma) adica se aprind si becurile de ceeata atat pe fata cat si pe spate....o solutie temporara fiind tinerea lui pe "aprins lumini de ceata fata" macar asa nu-i deranjam pe cei din spate...

- panourile de usi scartie....si din ce am mai fost cu cele ale altor colegi care deja au trecut de 30.000 de km acest lucru se va amplifica...

- scaune destul de tari si incomode la drumuri lungi...iti cam amorteste spatele si fundul.....din acest punct de vedere imi este dor de R25 si de Megane....dar dupa cum se spune ....cea mai buna masina este cea de firma.....asa ca asta este cu asta umblu...

Urmeaza ca pe parcursul trecerii KM sa va tin la curent....

Masina a efectuat prima revizie de 1 an la 2500 de km....care din pacate nu am facut-o eu ci cei de la transport asa ca nu stiu sa va spun un cost/revizie...urmatoarele le voi face eu asa ca o sa pot sa pun si preturi...
cristi.r
Si asa mai departe ...

Problema e ca nu-ti pot spune "S-o porti sanatos !", cel mult sa n-ai probleme cu ea din cele grave (accident) care ti-ar pune viata in pericol.

Poate ca ar trebui limitate topicurile de pe aceasta arie doar la masinile proprietate personala ... parca ar avea alt farmec ...

In rest, o masina de o fiabilitate recunoscuta, motor 1.9 TDI "ALH" euro3, pompa distribuitoare, de conceptie 1998. Partea cu greierasii ... asta e ...
Manuel
Dimpotriva, mi se pare o idee foarte buna postarea unui astfel de jurnal. Majoritatea devenim subiectivi cand e vorba de masina personala, un astfel de jurnal cred ca e mult mai obiectiv.
Pe de alta parte, sunt curios cum se vede o Skoda prin ochii unui Renault-ist smile.gif
dack
Ideea unui jurnal de bord, pentru ORICE model de autoturism nu poate fi decat buna - in felul asta putem afla cat mai multe despre respectiva masina. Iar daca autorul incearca si mai si reuseste sa fie obiectiv, cu atat este informatia mai valoroasa, mai ales ca nu e vorba de a intra in respectiva masina intr-un showroom ci a observa cum se comporta in realitate, in mii de km.
cj98czh - way to go!

@driverx
Si eu am avut modelul lui cj98czh ca masina de serviciu. Am primit-o la 0 km si am tinut-o 4000 de km, cand am schimbat-o cu un coleg care avea un Fiat Stilo mai dotat si cu un motor mai puternic. De ce am facut o asemenea tampenie? Pentru ca nu era vorba de o masina personala (nu as fi facut asa ceva), ci una de serviciu, iar scopul a fost sa aleg varianta cat mai confortabila pentru mine.

Iar motivele pentru care am dat-o, au fost : directie foarte grea (asta ma scoate din minti la o masina - sa iti rupi mainile in volan), suspensia lamentabila care la viteze mari facea ca masina sa topaie peste denivelari si sa devina nesigura, motorul care se plafona rapid (tragea bine doar in prima parte a accelerarii, dupa care murea) si ambreiajul care cerea oarecare forta la apasare. O masina mult prea spartano-nemteasca pentru mine. Sa apasati tare!
Da, avea si plusuri - consum bunicel (nu foarte bun, 1.9 nu e un motor mic), robusta, pozitie la volan ireprosabila, portbagaj mare, etc..

Dar este o masina de conceptie 1995 si cu asta cred ca am spus tot.

PS. Eu am povestit despre o Octavia Tour. Dar in firma exista si o Octavia 1 intr-o echipare selecta, ceva mai veche, care se comporta mult mai bine si era mai placuta la sofat. Ceea ce ma face sa cred ca cehii au cam dat rasol cu Tour, din dorinta de a o scoate cat mai ieftin
catala2k
cati mai multi km fara probleme !!!

masina e super, intretinerea costa cam cat la un logan, poate e chiar mai ieftina daca te referi la o revizie standard (filtre + ulei), cel putin asa e la noi, ca nu mai are garantie si revizia o fac tot la service-ul unde ma duc cu loganu' (ca idee: pachet filtre [motorina, ulei, aer, polen] - 100 lei)

partea cu scaunul ca e tare... e peprincpiu "asa e toate" si la golf iv e la fel, nu stiu in schimb cum sunt scaunele sport care au un sezut putin mai lung oferind un confort mai bun la picioare.

greieri - ca mai sus "asa e toate", eu unul nu am mers cu vre-o masina care sanu scoata nici un zgomot.
cj98czh
Am fost in service pt. blocul de lumini si au gasit fire topite.... concluzia...se schimba pe garantie, nu exista pe stoc soseste in 3-4 zile..
andu911
ce turbina are asta ? simpla sau variabila ?
C a t a l i n
1.9 TDI cu 90 CP are turbină cu geometrie fixă.
cj98czh
Azi am schimbat stergatoarele de parbriz cu unele Bosch Aero, pret 124 RON +TVA, masina are acum 9000 de km si inafara de greierasi care refuza sa muteasca la WD40...sau probabil din cauza ca nu le-am localizat eu bine cuibul totul este OK....
Lideru
QUOTE(cj98czh @ 20 Mar 2008, 20:18)
Azi am schimbat stergatoarele de parbriz cu unele Bosch Aero, pret 124 RON +TVA, masina are acum 9000 de km si inafara de greierasi care refuza sa muteasca la WD40...sau probabil din cauza ca nu le-am localizat eu bine cuibul totul este OK....
*




niste poze de ce nu-i faci ? unsure.gif
Lostboy
Cât ajunge casco/an la o astfel de mașină?
ms
antifizic2
este o problema de care am auzit la multi proprietari de skoda, seat vw asta cu aprinderea blocului de lumini

problema sta in felul urmator butonul este defapt un fel de cotor care intra in locasul din bord iar la rotirea lui defapt se rotesc o multime de mecanisme cu sigurate rotite fire etc. tot acest mecanism complicat este conectat la reteaua electrica a masinii prin niste contacte care se oxideaza sau care din cauza vibratiilor isi rup piciorusele de plastic

ce tehnic sunt azi blush.gif
antifizic2
cj98czh wrote:

Am sters din greseala asta:

Ieri si-a facut o cunostinta revizia de 100.000km la Octavia Tour (2 ani vechime) - masina de firma... guess how much?... 4500 RON... da 45 de bulioane de coco radmasa.gif

Bine ca nu a platit din buzunarul lui. Doar cureaua de distributie a fost 16 meleoane radmasa.gif

si de aici a pornit discutia...
---------------------------------------------------------------------------------------

cureaua sau toata distributia?

nu imi vine sa cred ca o curea poate costa ataat e ceva gresit aici

eu la porche nu dau ataat pentru o curea de distributie la un passat
M i h a i
Cypher4laguna>>baga factura aici...eu nu cred asa ceva...
OVIDIUS
Nici eu nu vad cum sa fie atat doar distributia... huh.gif
M i h a i
Pai trebuie sa l asteptam pe Cypher4laguna sa puna factura ca sa l credem...45 de mil a costat totul...asta e credibil...cine stie cate o fi schimbat la ea...eu cred ca pretul este la fel ca la renault in ceea ce priveste distributia
ssilviu
QUOTE(MHY @ 10 Apr 2008, 12:28)
Cypher4laguna>>baga factura aici...eu nu cred asa ceva...
*



Daca era de Megane credeai imediat! icon_mrgreen.gif
ionutctn
Pai in banii astia au intrat probabil asa:
- distributia completa: curea distributie cu 2 role (din care una intinzatoare) plus pompa de apa (care vine pe cureaua de distributie) plus lichid (antigel cu C13) de racire inlocuit daca s-a umblat la pompa de apa;
- curea de accesorii inlocuita plus intinzatorul de la cureaua de accesorii;
- filtre aer, ulei, motorina, polen;
- ulei 5 litri;
- poate niste placute de frana;
- manopera de rigoare;
Daca s-au facut toate astea si poate altele, atunci e altceva.
C a t a l i n
La cele enumerate de tine, înmulțești prețul cu 3 și atunci poate ai dreptate.
b06fcn
Pretul este corect pentru cele enumerate de ionutctn, fara placutele de frana. Asta pentru ca se schimba si pompa de apa cu lichidul de racire aferent.
Tocmai am facut acum doua luni revizia de 120.000 la Octavia 1.9TDI si cam atat a platit a mea consoarta...
C a t a l i n
Aruncați cu banii aiurea... Nu e prost cel care cere atât...
Cypher4laguna
Ups... am bagat fitilul si am fugit. Eu va spun doar ce mi-a zis el si-l cred. Dovada n-am cum sa o pun... factura a dat-o in contabilitate. biggrin.gif

Dar confirm ca s-a schimbat tot ce zice ionutctn. Oricum mi se pare oribil de mult de plata.

Si da... curea+role intinzatoare = 16 milioane... fara pompa de apa. smile.gif

ionutctn
Pai da mai dar multi cand zic distributie se gandesc numai la o curea. Pai nu e asa. Cand umblii la distributie se schimba cureaua de distributie cu 2 role, se schimba pompa de apa, lichid de racire, se schimba si cureaua de accesorii si intinzatorul de pe cureaua de accesorii. La motorul cu PD exista 2 curele de accesorii, la Octavia 1 e numai 1 curea. La asta mai pui filtrele si uleiul care intra 4,3 litri la motorul asta. Deci automat trebuie sa iei bidon de 5L ca iesi mai convenabil. Castrol de 5L e 190 RON sau cat o fi oricum pe acolo.
Manopera la Octavia 1 e mai ieftina la distributie ca se scot filtrele de motorina si de aer si ridica motorul intr-o parte cu un scripete in partea dreapta si lucreaza acolo in dreptul filtrelor. La ala cu Pompe Duze (PD) e jale, ca e motorul asezat in linie (ca la 1300) si ca sa schimbe distributia trebuie demontata toata fata: masca, faruri, radiatoarele. E manopera mai scumpa la PD.
C a t a l i n
Un KIT distribuție CONTI pentru motorul ALH, este maxim 700 RON. (curea, rolă ghidaj, rolă întinzător). Dacă ai răbdare să cauți, le poți găsi separat la prețuri mai mici. De exemplu doar cureaua este cam 150 RON. Rolă ghidaj cam 160 RON, iar cea întinzător aproximativ 230 RON.

Pompa de apă nu se schimbă doar pentru că e antrenată de cureaua de distribuție, că atunci ar trebui să schimbi și pompa de injecție, nu?
ssilviu
MAERSK, ce s-a intamplat? A cumparat Honda Volkswagen? smile.gif) Sau doar Skoda? icon_mrgreen.gif
C a t a l i n
Renault e pe listă...
ssilviu
Mai ai de navigat biggrin.gif
C a t a l i n
Până la ce?
ssilviu
Eh, las-o asa, daca nu te-ai prins din prima ...
C a t a l i n
Stand-by pe Jurnal de bord, dar nu aici...
antifizic2
da deci ne-ai bezmeticit cu distributia ta, aparent ai schimbat curele de valoarea unui tico ph34r.gif

C a t a l i n
Adică acum esti bezmetic? Tu și mai cine? Mișto...

Minitehnicus, nu ești obligat să crezi, poți cumpăra ACELAȘI PRODUS și cu 100 și cu 1000 RON. E alegerea ta.
b06fcn
QUOTE(MAERSK @ 10 Apr 2008, 12:57)
Aruncați cu banii aiurea... Nu e prost cel care cere atât...
*



Consider deplasata afirmatia de mai sus...atata costa la reprezentanta, atata s-a platit. E mult sau putin, asta este...Dar sa ii jignesti pe altii este prea de tot...

QUOTE(MAERSK @ 10 Apr 2008, 16:22)
Un KIT distribuție CONTI pentru motorul ALH, este maxim 700 RON. (curea, rolă ghidaj, rolă întinzător). Dacă ai răbdare să cauți, le poți găsi separat la prețuri mai mici. De exemplu doar cureaua este cam 150 RON. Rolă ghidaj cam 160 RON, iar cea întinzător aproximativ 230 RON.

Pompa de apă nu se schimbă doar pentru că e antrenată de cureaua de distribuție, că atunci ar trebui să schimbi și pompa de injecție, nu?
*



Asta e gandire ca a celor din categoria - "imi iau telefon scump - de preferinta Luna - dar bag in el cartela, ca abonamentul e scump"...Nu stiu de unde ai preturile alea, dar kitul de distributie after-market complet pentru motorul ALH este undeva la 1200 - 1400 RON, deci putin sub pretul de la dealer. Plus ca daca ma duc la service-ul Skoda cu piesele la plasa, nu beneficiez de garantie. Daca se intampla ceva, ce fac? Ma cert atat cu cel care mi-a vandut piesele, care o sa spuna ca de fapt piesele erau bune si nu au fost bine puse, cat si cu Skoda care o sa spuna ca piesele erau proaste si ei au facut treaba buna...Si, pentru o economie de maxim 1000 RON risc sa pierd inutil vremea si sa stau o perioada lunga de timp fara masina.
Si pompa de apa nu e pompa de injectie...La masina noastra chiar a trebuit schimbata, pentru ca incepuse sa huruie...
La Megane dci a costat revizia unde s-a schimbat distributia, piese + manopera, undeva spre 2000 RON. Fara pompa de apa, lichid de racire...
OVIDIUS
Parca initiatorul unui topic "jurnal de bord" avea dreptul sa editeze singur in acel topic. Mai e valabil?
andu911
Pompa de apa se schimba la fiecare schimb de distributie.
Cine vrea carpeli, poate sa schimbe doar cureaua.

Puteti sa puneti si ulei la 4 lei litrul, ca tot va merge masina.
cj98czh
Am fost weekendul asta plecat la un drum de 1000 de km cu meganul de data asta...si imi mentin parerea....este mai confortabil, mai stabil in curbe si raspunde mult mai bine la comenzi decat Octavia....stabilitatea si restul inafara confortului o pun pe seama PDG-ului cu care este "dotata" Octavia...dar confortul interior...

Motoarele ca si consum sunt ambele cam la fel...cam 5.5% inafara dar diferenta de 12 cai ai Meganului se simte foarte tare...+ ca poti sa mergi lejer pana la 4000 RPM si simti ca masina trage...cand la Octavia dupa 3500 este cam 0...

Nu ma asteptam sa se vada asa de tare diferenta de cai avand in vedere ca Meganul are 125.000 km si Octavia 13.500.....
cj98czh
Mine plec pana langa Hamburg cu Skoda, un drum de aprox. 4000 de km... voi revenii cu detalii despre consum, tinuta de drum etc, etc...
R19/16v
Drum bun!
cj98czh
OK, am ajuns cu bine inapoi si revin cu cateva impresii..

Am facut un drum de 3850 km, drum facut 80% pe autostrada si s-a mers destul de tare...consumul mediu a fost de 6.2 l, deci decent...... viteza medie a fost de 112 km/h...

Masina s-a comportat bine cu mentiunea ca mi se pare ca franele sunt putin subdimensionate...adica daca ai 160 si trebuie sa franezi rapid... nu-si fac treaba asa cum ar trebui... si probabil ca am unul sau ambele discuri ovalizate pt. ca misca destul de bine volanul in momentul in care franezi la viteze mari...dar in rest ce sa zic...am profitat de marimea foarte generoasa a portbagajului, nu am simtit nici un impediment in faptul ca masina este dotata cu PDG...pe autobahn chiar nu se simte deloc...

Aaa, am uitat sa spun...masina are acum 19.000 de km...
b06fcn
Chestia cu franele este o problema. Dar stiam ca la Octaviile noi au discuri si pe spate. Si la a noastra sunt cam subdimensionate franele, dar are tamburi pe spate si se simte...Consumul este rezonabil.
Welcome back...
cj98czh
Pai este Ocatavia 1 Tour...cu tamburi... pe spate...una singura avem in firma cu discuri dar este Octavia Tour cu motorul de 101 cai...

Nu vreau sa tot spun...dar la Megane poti frana cum vrei si de la ce viteza vrei...si franeaza fara probleme si am tot tamburi pe spate...este adevarat ca discurile sunt putin mai mari si masina mai usoara cu aprox. 200 de kg...
alextz
Pune discuri pe fata Zimmerman sau Brembo Max cu placute Tarox sau Ferodo DS2000 sau DS2500 si sa vezi ce frana ai. Placutele originale ATE cu discurile sunt cam slabute la franare dar ca durabilitate sunt excelente (am schimbat placutele pe fata la 65.000).

R19/16v
Da, exact asta o sa faca el masinii de la munca wink.gif
cj98czh
Daca era a mea sigur faceam lucrul asta...sau nu... ca nu o cumparam... tongue.gif tongue.gif
cj98czh
Saptamana viitoare sunt programat la revizie, voi revenii cu preturi si cu ce anume s-a schimbat la masina.
cj98czh
Ok, am facut revizia pana la urma la 20.500 km la Compexit Trading din Cluj... si preturile sunt:

Filtru ulei - 27.02 RON+TVA
Filtru aer - 54.53 RON+TVA
Filtru polen - 37.06 RON+TVA
Ulei Aral High Tronic 5W40 4l - 115.35 RON+TVA
Ulei Aral High Tronic 5W40 1l - 29.69 RON+TVA
Materiale mici (nu stiu ce sunt) - 20.48 RON+TVA
Manopera - 220 RON+TVA

Separat de revizia obisnuita sau mai schimbat discurile de frana pt. ca erau ovalizate, operatie care nu au vrut nici cum sa intre pe garantie pt. ca spun ei s-au folosit necorespunzator, cum ??? nu-mi dau nici eu seama...oricum o sa-i las pe cei de la Transport sa-si bata capul....

Acum cica au montat discuri de VW care spun ei sunt mult mai rezistente...vom vedea...si sunt curios la primul drum inafara daca s-a imbunatatit cu ceva franarea la viteze mari....acum cu noile discuri VW... tongue.gif biggrin.gif

Disc frana VW - 200,99 RON+TVA/buc
Demontat/montat discuri de frana - 40RON+TVA
Testare frane - 26 RON+TVA

Oricum din ce am vazut ...preturile practicate sunt destul de decente...vom vedea la reviziile urmatoare....

Per total trebuie platit 1.139,20 RON (valoare asta include TVA)
cj98czh
Astazi a incercat si Managerul de transport sa vb. cu ei si sa vada cum se poate ca discurile sa nu fie in garantie... au stabilit ca discurile sa fie trimise in Cehia pt. expertiza si cica daca se va dovedii ca este defect de fabricatie la urmatoarea revizie vom platii mai putin cu contravaloarea discurilor.... eu zic ca este praf in ochi... si taraganare... vom vedea...
ghertzoi
in urma cu ceva timp a patit-o un prieten la fel cu discurile la un passat (versiunea anterioara, tot in cj)...pe la 10 mii km. Normal ca nu au vrut sa schimbe dar asta nu s-a lasat si a scris pe mail pe la ceva adrese de la vw germania, pan la urma i-au acceptat. Pe mine astia de pe la reprezentante ma socheaza (indiferent de firma) cu stilul de a respinge garantiile. Ma depaseste, cred ca e romanismul la mijloc. Succes!
cj98czh
Cam asa... din pacate garantiile si serviciile in reprezentante sunt la fel indiferent de marca...
cj98czh
Am facut vreo 500 km in weekendul asta si problema cu franele la viteze mare persista...din pacate... o sa cumpar din banii mei un set de placute Ferodo si le voi pune...este siguranta mea pana la urma..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.