sorin76
4 Dec 2004, 21:10
pompa de frana fisiie, o sa ma lase? sa pun bani de una noua? sau se poate repara, are idee cineva cat costa una.
QUOTE(sorin76 @ 4 Dec 2004, 21:10)
pompa de frana fisiie, o sa ma lase? sa pun bani de una noua? sau se poate repara, are idee cineva cat costa una.
de unde stii ca este pompa de frana?.daca se aude cand pui frana atunci este sigur de la servo.e vreo 600k
sorin76
5 Dec 2004, 08:43
nu se aude din masina, mi-am dat seama intamplator cand surubaream pe la motor.
daciaclub-Adi_s
21 Dec 2004, 15:29
Si daca e totusi de la servomecanismul de frana, vezi ca sunt meseriasi care pot sa schimbe membrana aia.
servofrana e vreo 800k iar pompa undeva intr-un milion juma
eu le-am schimbat pe ambele si tot aiurea franeaza
to_the_limit
21 Dec 2004, 19:17
la mine se urca turatia vreo 200 de ture cand calc frana pe liber .??
ce inseamna asta?
da si aud un mic fasait cand calc frana pe loc..
QUOTE(to_the_limit @ 21 Dec 2004, 21:17)
la mine se urca turatia vreo 200 de ture cand calc frana pe liber .??
ce inseamna asta?
da si aud un mic fasait cand calc frana pe loc..
inseamna ca trage aer pe la bujia 3, aia de unde pleaca furtunul ptr servofrana, mai mult ca sigur ca acolo ai pbe.
ciudat este ca "urca" in turatie, de obicei e cam invers
to_the_limit
21 Dec 2004, 19:48
ce inseamanc a trage aer pe la bujie..?
ce trebuie facut?
cand e rece dimineata si stau la primu stop si nu o incalzesc bine si calc frana imi joaca turometru sus-jos si imi moare motorul...(sus jos de la 1000-700)
tre' sa verifici: furtunul care intra in servo(vezi sa nu fie crapat), supapa care este pe servo(tre'sa inchida),daca primele doua sunt ok tre' sa schimbi servo-frana(pret intre 550 si 700)depinde de diametrul.bafta
to_the_limit
21 Dec 2004, 21:03
daca merg asa..??
cred ca o sa apesi din ce in ce mai tare pe pedala.
to_the_limit
21 Dec 2004, 21:39
translate pls...
nu de alta dar acum sunt sarbatorile si nu m-as baga in masina cu banii,ideea e daca pot sa merg asa...sau poate sa ma lase fara frane..?(sa o fac la anu..)
ps:am simtit, hmmm, nu pot sai zic fadding ca nu se ridica pedala..dar am vazut ca tine mai jos decat inainte..uneori cand franez mai tare..la urgenta...
si la mine variaza in jur de 50-100 de ture cand calc frana
si desi am schimbat de-a lungu timpului si servo si poma de benzina si am si aerisit de multe ori franele... acum vreo 2 seri cand am franat brusc parca s-a rupt pedala si s-a dus pana in fund
dupa acest incident mergea dar era foarte moale acum s-a mai intarit pedala dar parca tot bleaga este
oricum tine bine dar mai spre capatul cursei
eu zic sa o lasi asa ca dintr-o data nu te pot lasa franele decat daca pierzi lichid ... dar vor fi din ce in ce mai slabe
to_the_limit
23 Dec 2004, 16:53
la mine mai si tremura usor..sau tare..de tot masina cand e rece...
puteti sa schimbati TOT, ca tot o sa tremure.
HINT: incercati sa scoateti becurile de pe frana si o vedeti ca atunci nu mai trepideaza
bogdan3l
24 Dec 2004, 23:12
aha ...deci nu suspectam degeaba consumul de curent . se intampla acelasi lucru ca atunci cand aprinzi farurile
QUOTE(to_the_limit @ 21 Dec 2004, 20:17)
la mine se urca turatia vreo 200 de ture cand calc frana pe liber .??
ce inseamna asta?
da si aud un mic fasait cand calc frana pe loc..
si a mea fasaie, si intr-o perioada a fost mai tare si nu mi-a placut ca ma durea talpa stand cu ea pe pedala, la un stop ceva..
acu vro 2 saptamani si-a revenit, adica mai moale, cum era inainte. da nu pot sa zic ca tine din ce in ce mai jos.
sddragos
9 Sep 2006, 09:12
Cand calc frana (cu masina stand pe loc), se aude un fasait, in zona servofranei. Am verificat doar supapa si e OK. In plus, prima pedala nu e tocmai OK. Ce trebuie sa verific (nu prea ma-nteleg cu servofranele
)?
QUOTE(sddragos @ 9 Sep 2006, 12:12)
Cand calc frana (cu masina stand pe loc), se aude un fasait, in zona servofranei. Am verificat doar supapa si e OK. In plus, prima pedala nu e tocmai OK. Ce trebuie sa verific (nu prea ma-nteleg cu servofranele
)?
O cale de verificare a franei (daca ai servo): ridici capota, pornesti motorul, il lasi sa mearga cateva sec., il opresti, cobori si scoti furtunul din tulumba. Daca fasaie (inainte de a-l scoate acolo e presiune mica, unii zic vid) inseamna ca nu acolo e defectul. OK?
la mine facea la fel....ori e stricata servofrana adica are in interior o garnitura rupta, dar cel mai probabil e fisurata garnitura de la intrarea in servo a furtunului dinspre galerie. e garnitura in care intra supapa alba in forma de pipa, daca tot o schimbi schimba si pipa aia ca e ieftina...daca ar fi furtunu intepat ar sta relantiul varza, ca ar trage motorul aer fals...ar face urat rau
map3tz2003
12 Sep 2006, 22:52
tipul de servofrana folosit la dacie este cel cu depresiune...adica exista in servofrana un furtun care foloseste depresiunea din colectorul de admisie pentru a reduce efortul depus la franare.Daca problema este de la servo nu este absolut nici o problema pentru ca oricum ramane frana mecanica, deci cel mai important e ca frana mecanica sa lucreze.Singurul lucru va fi o intarire a pedalei.Eficienta se stabileste cu un indice de multiplicare al fortei de franare care terbuie sa fie intre 2 si 4(deci destul de complicat).
Ca sa inchei...fasaitul poate fi de la urtunul colectorului, de la supapa sau de la membrana pompei. Daca e de la membrana...parerea mea este sa nu o schimbi pentru ca te complici si nu prea da rezultate pentru ca e destul de greu sa o etansezi inapoi...in concluzie daca franele sunt bune poti merge si fara servo sau poti schimba pompa....Spor la lucru
Mie imi fasaie de cativa ani, cu toate astea frana merge perfect. Fasaitul se aude doar in masina, si apare cand apas frana stand pe loc, ca in mers e insesizabil zgomotul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.