Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: procedura casco
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Columb23
Salut,

O intrebare scurta: am avut o dauna (in parcare), am casco la BCR Asigurari.
M-am dus cu autorizatia de reparatie la ei la constatare si cand am ajuns acasa am constatat ca nu o mai am. O opresc ei p-aia sau am pierdut-o/ uitat-o acolo, eu?

Thx.
Tudor
O opresc ei. La service iti ajunge constatarea de la asigurari.
Columb23
a scapat.gif

credeam ca am pierdut-o eu.
merci.
adi_ar
Autorizatia de reparatie este destinata, in principiu, atelierului service unde se va face reparatia.
Orice service risca pierderea licentei daca primeste comanda fara autorizatie sau constatarea de la asigurari.

LE
Tudor
Strict legal asiguratorul n-ar trebui sa opreasca autorizatia de reparatie de la politie, ea fiind destinata, asa cum bine a spus si Adi, service-ului care va efectua reparatia. Acelasi lucru se intampla si cu originalul procesului verbal, cand nu e cauza cu autorizatie de reparatie. Abia dupa reparatie, acea hartie ar trebui sa ajunga dosarul daunei la asigurator. In practica insa, service-ul stie ca fara proces verbal sau fara autorizatie de reparatie, asiguratorul nu intocmeste constatare si pentru a nu plimba hartiile inutil, autorizatia/ PV-ul ramane la asigurator din start.
Cei de la politie si RAR stiu si accepta tacit aceasta practica.
Columb23
intrebare: daca asiguratorul Casco (in cazul meu BCR Asigurari) are decontare directa cu service-ul unde am masina, pot sa-mi ridic masina cand e gata, sau trebuie sa astept sa trimita BCR-ul acceptul de plata la service?

adi_ar
Daca exista o relatie de foarte buna-incredere intre service si societatea respectiva de asigurari, este suficienta confirmarea telefonica si semnatura ta ... de la caz la caz.
Tudor
Dupa cunostintele mele, in cazul BCR Asig nu prea merge sa iti iei masina imediat ce e gata. Se transmite fact + deviz la BCR (pe fax/email sau prin tine pe post de curier) si abia dupa ce se obtine acordul de plata elibereaza masina. Oricum, cel mai bine verifica la service.
Columb23
dap... asa e, m-am interesat

oricum, mi se pare o mare prostie sa nu dai drumul la masina daca e service agreat. macar sa trimita aia de la service actele repede, ca eu pe curierul nu fac, ar fi bataie de joc.
adi_ar
Mi-e greu sa inteleg unde este bataia de joc, odata ce interesul de a recupera masina cat mai repede este al tau.
Neeliberarea masinii este legata de increderea respectivului service de a-si recupera banii. Cum factura este emisa pe numele proprietarului masinii, daca atitudinea acestuia este: eu nu o fac pe curierul, sa-mi dea masina si n-au decat sa se descurce, este cat se poate de firesc sa nu fie eliberata masina decat "cu banii jos", macar promisiunea asiguratorului. Acel sef de service are niste oameni de platit si nu are timp de urmarit datornici.

Daca reactia noastra, de clienti, ar fi mai responsabila iar mentalitatea romanului, in general, ar depasi faza de profitori, probabil ar fi suficienta o carte de vizita si o semnatura pentru a primi masina.
In unele cazuri, prin exceptie, se intampla si asa, te asigur.
Columb23
mda, eu inteleg ca daca un asigurator are decontare directa cu un service, ei ar trebui sa se ocupe de toata birocratia dintre ei. Ca daca un service n-ar avea decontare directa probabil nu m-as mai duce la el, deci ar pierde un client.
Horatiu25air
Am si eu o intrebare.Am fost la agentul constator a facut poze la partea avariata, dar nu mi a dat actele ce trebuie duse la service, ma intrebat la ce service vreau sa duc masina iar apoi a zis ca trimite actele direct la service dupa ce verifica daca am platit franciza de la o reparatie anterioara.Asa se face in cazul in care nu stie daca nu am platit franciza de la o repatie anteriora?Multumesc!
Madriann
Doua intrebari si de la mine, nu mai deschid alt topic...

Am deschis dosar Casco la Allianz cu regres spre Omniasig (vinovatul), s-au facut poze, am primit nota de constatare tehnica de la Allianz. Acum:

1. Am nevoie de masina, nu ma pot dispensa de ea deocamdata - exista vreo limita de timp in care sa ma prezint la Service-ul agreat?
Fata de la CallCenter mi-a bajbait pe acolo, ceva de 2 ani, dupa care dosarul se claseaza...parca nu-mi vine a crede.

2. Pe procesul verbal de la Politie, aveam trecute toate avariile vizibile. Allianz-ul a trecut ce era in PV, exceptand proiectorul stanga (intact dar suport rupt, acum se balangane). Motivatia a fost ca nu se vede in poza care e problema exacta, da, se pare ca nu e la locul lui, dar nu stim de ce. Mi-a spus ceva de reconstatare, dar nu prea am inteles...

Un sfat va rog...cum sa procedez acum, sa imi repare si proiectorul? Cine solicita reconstatarea si cand?
Multumesc.

LE: Niste poze, poate mi-a scapat ceva si apreciez orice sfat bun. Loganul a intrat in janta stanga spate, apoi a "ras" portierele, in cele din urma a lovit si janta fata + aripa.
adi_ar
1. NU, ai la dispozitie 2 ani dupa deschiderea dosarului. Atentie, referitor la punctul 2, la circulatia cu defectiuni !

2. La service - dupa demontare si constatare suport rupt - suplimentare deviz - avizare suplimentare de catre asigurator, numai sa nu fie peste 1 an !
Justificarea este simpla, nu se poate constata ceea ce este "ascuns", poate sunt rupte si firele, trebuie schimbata mufa, cablajul ... cine stie ce mai este dedesubt sau poate nu este decat deplasat ceva !
Madriann
Multumesc, m-am mai linistit acum smile.gif.
Masina pare a fi in perfecta stare dpdv functional...lumini, frane, motor..inclusiv proiectorul avariat merge (bate el cam aiurea...).
Cata vreme am autorizatia de reparatie de la politie, copie dupa PV de constatare, nu cred ca vor fi probleme....
Tudor
Doar un sfat, nu dau cu batul: daca proiectorul bate aiurea, din respect pentru ceilalti, cred ca ar fi bine sa nu il mai folosesti pana vei reusi sa il repari/ schimbi.
Madriann
Notat! smile.gif
Tudor...parca tu lucrezi in asigurari...sau in orice caz, posturile tale "spun" asta...cum fac sa imi repar si proiectorul? Cum/Cine/Cand face cererea de reconstatare? Am mai scris...apare in PV de la politie, dar nu apare pe constatarea de la Allianz.
Tudor
Ori mergi tu personal si il cauti pe inspectorul care a deschis dosarul (mai intai la telefon sa vezi cand e in tura, ca sa nu faci drumul degeaba), ori de la service prin email trimit cerere de reconstatare. Varianta a 2-a e mai simpla dar te poate intarzia cateva zile, pe cand in prima varianta o rezolvi pe loc.
WNS
Daca in momentul in care ai facut constatarea, aveai demontat proiectorul, putea sa-l fotografieze si automat il trecea si in nota de constatare. Eu intr-o situatie similara, l-am demontat personal pt linistea mea si totul a fost trecut in comanda.
Oricum problema se va rezolva in service, pt ca din cate vad masina va sta cateva zile bune pe acolo, iar astfel de situatii sunt la aprox.90% din masini. Ma refer la reconstatarile ce se fac dupa demontarea elementelor de caroserie.
Bafta.
Madriann
Un mic update si o mare intrebare:
Allianz am inteles ca a acceptat devizul/lucrarile/reconstatarea, cu o singura exceptie...si in asta ne-am impotmolit, nu stiu ce sa fac:

1. Inspectorul a dat jantele stanga la REVOPSIRE.
2. Dealerul Peugeot a declarat clar ca nu au facilitati de revopsire si a cerut inlocuirea.
3. Allianz a refuzat.
4. Ce sa fac acum ?!
crisolro
intrebare

cineva din domeniul juridic mi-a insuflat ideea ca nu e tocmai legal , ortodox, normal ca service-ul sa astepte acceptul de plata de la asigurator pana sa-ti dea masina, mai ales daca nu este vorba de reconstatare

adica, serviceul face ce trebuie cf. constatarii/comenzii initiale si apoi trebuie sa-ti dea masina ... n-au decat sa faca ei ce vor cu societatea de asigurari

eu cred ca tine mai mult de relatia contractuala service-asigurator

?
Executron
QUOTE(Madriann @ 4 Jun 2008, 16:46)
Un mic update si o mare intrebare:
Allianz am inteles ca a acceptat devizul/lucrarile/reconstatarea, cu o singura exceptie...si in asta ne-am impotmolit, nu stiu ce sa fac:

1. Inspectorul a dat jantele stanga la REVOPSIRE.
2. Dealerul Peugeot a declarat clar ca nu au facilitati de revopsire si a cerut inlocuirea.
3. Allianz a refuzat.
4. Ce sa fac acum ?!
*



Sunt curios cum ai rezolvat. Am avut o situatie similara.

Aveam o janta aliaj de vopsit. Service-ul (era un service mic de cartier) au spus ca ei nu o pot vopsi pentru ca nu e janta originala si nu au cum sa nimereasca culoarea. Am lasat-o asa (erau niste jante f. de rahat si nu m-am agitat)... DAR

Mi s-a spus daca janta este originala (cazul tau dupa cum observ) atunci exista cod de culoare pentru jante si se face no prob, mai ales la reprezentanta! Nu ar trebui sa te feresti de operatiunea asta, daca janta e zgariata pentru ca am vazut niste jante facute impecabile dupa o revopsire.

DAR este cam ciudat ca Allianzul a refuzat cand cei de la reprezentanta au zis ca nu se poate face... Dar cum Allianzul nu prea mai merge bine lately...
Madriann
Revin cu detaliile de incheiere, cam tarziu, e adevarat, dar a durat ceva timp pana s-a rezolvat. Va citez mai jos dintr-un e-mail trimis la Allianz, la 3 luni dupa ridicarea masinii din service (cu jantele revopsite):

"Buna Ziua!
Dupa cateva luni de utilizare, trebuie sa revin asupra problemelor mentionate in e-mailul atasat si sa va fac cunoscute urmatoarele:

- Dupa ridicarea masinii din service si semnarea procesului verbal de lucrari, am observat vibratii foarte puternice in pragul 110 – 130 km/h, la 130 km/h fiind practic imposibil de condus ( trepideaza foarte tare, practic nu se pot tine mainile pe volan !!!);
- La sesizarea mea, s-a facut o reechilibrare in atelierul de echilibrat jante al Motorex Constanta (prima a fost in cadrul reparatiilor), la fel de nereusita ca si prima: masina are in continuare aceleasi trepidatii, in aceeasi plaja de viteza;
- Cu ocazia vizitei intermediare (jumatatea perioadei de revizie) la Motorex Constanta, am semnalat aceasta problema inginerului de service: raspunsul primit a fost acela ca, in modul cel mai probabil, o janta sau chiar amandoua sunt lovite/strambe/deteriorate prea sever pentru a putea fi echilibrate.

In acest punct, a trebuit sa revin asupra notificarii dumneavoastra, prin care va mentineati “decizia solutiei tehnice” privitoare la vopsirea jantelor, si sa nu fiu de acord cu “specialistii” dumneavoastra, care au considerat un impact direct la peste 50km/h drept “zgarieturi”. Motiv pentru care, in urma sfaturilor primite de la Allianz CallCenter (021 20 19 18 0), m-am deplasat la centrul de daune Allianz unde am deschis dosarul Casco (Iesire Constanta -incinta S.C. Percelli S.R.L.) in vederea solicitarii redeschiderii dosarului Casco si efectuarii expertizei tehnice necesare.
.......................... "

Intr-un final, nu s-a mai considerat necesara expertiza si am primit direct schimbarea solutiei tehnice. Jantele au fost comandate prin dealerul Peugeot, schimbate, iar vibratiile au disparut aproape in totalitate.

Nota 9.5/10 pentru Allianz, o abordare total diferita in relatia asigurator - client, comparativ cu alte doua firme cu care am avut contact. Le-as fi dat un 10 mare cat inima mea smile.gif daca nu as fi pierdut atat timp si nu mi-as fi facut atati draci cu vibratiile in aceste 3 luni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.