Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: imping socu de tot da in nas cand plec de pe loc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Stalin
Salut tuturor, am o problema care persista de pe vremea cand mi-am luat masina si indiferent ce fac nu reusesc sa-i dau de cap. Masina este din 95 pe carburator aprindere clasica, problema se manifesta in felul urmator: pornesc motorul si il las sa se incalzeasca dupa ce a ajuns la temperatura de lucru si socul este impins de tot daca incerc sa plec de pe loc ezita (parca ii taie cineva alimentarea cu benzina) daca tin in continuare piciorul pe acceleratie dintr-o data isi revine si porneste ca din pusca. Daca ii trag putin socul (atat cat sa nu ridice acceleratia doar cat sa fie putin acoperit jiclorul difuzor de clapeta de soc) pleaca normal de pe loc si accelereaza normal in orice regim. I-am spalat carburatorul, reglat avans amestec distanta platina joc culbutori, cam tot ce puteam sa-i fac si nenorocita tot asa face plange.gif va rog ajutati-ma ca imi vine sa-i dau foc !
iza
asa am luat si eu o Dacie sport din 89.am schimbat delcoul,si i-am pus aprinderee lectronica,de atunci merge normal.DAR,la dvs problema poate sa fie cauzat de pozitia incorecta a clapetei din carburator care dirijeaza cantitatea de aer care intra.Simptomul inseamna ca intra prea mult aer,si revine atunci cand "benzina ajunge din urma"
tzepesch
nivel CNC, 7 si 13 mm

2, nu ai apa in benzina? daa-ti trage apa in pompa de sprit merge ok pe loc, la accelerare insa da in nas si se opreste...

desfa putin suruburile de la pompa si vezi cum e lichidul care curge pe tavita. daca ai bule, aia e apa....
curata si filtrul decantor daca ai.
Stalin
iza chestia e ca acea clapeta a avut de-a lungul anilor diferite pozitii reglata asa de diferiti "meseriasi" si indiferent de cum statea tot asa facea, tzepesch cnc reglat aproape perfect apa in benzina din cate stiu eu nu am, am curatat acel filtru de nenumarate ori si nu am gasit apa, SebyAvrig cu motorul cald ma refer ca face asa am asteptat special sa se incalzeasca incat sa pot impinge socul de tot. Am mai verificat pt linistea mea pompa de sprit si acel jiclor cu biluta sa vad daca scuipa benzina pe clapeta cand accelerez si garniturile acelea mititele de la el (daca etanseaza cum trebuie) mi-a mai zis cineva sa verific pozitia rotitei zimtate de la avansul vacuumatic. Are vreo legatura cu problema mea si daca aveti idee cam in ce pozitie ar trebui sa stea normal ?
mircea.a
Cred ca la tine problema este de la jiglerul cu cioc. Are gaura prea mica. Poti sa-i maresti gaura cu un ac mai gros polizat in trei laturi.
O alta problema ar fi uzura parghiilor care actioneaza pompa de repriza, ceea ce face sa actioneze mai tarziu decat clapeta de acceleratie.
Multa bafta!
Stalin
Cred ca am descoperit problema, trage aer fals (sau asa se pare) pe la garniturile acelea circulare de la ax. Cand o accelerez se aude un sunet ascutit in corpul carburatorului care dispare daca misc putin pozitia axului (are un mic joc longitudinal) acel sunet cred ca este de la aerul care se strecoara cumva pe langa garnituri. Am sa schimb axul, clapeta si garniturile, sper ca aceasta este cauza.
Minel
QUOTE(Stalin @ 25 Feb 2008, 02:14)
Am sa schimb axul, clapeta si garniturile, sper ca aceasta este cauza.
*



Nu cred ca ar trebui sa schimbi axul si clapeta , eventual axul daca are o uzura pronuntata ,rezuma-te doar la schimbarea garniturilor ,si eu aveam la fel probleme ,s-a rezolvat doar cu schimbarea garniturilor
geopsi
da cu motorul cald dupa ce mergi putin cu el(cu socul tras) mai da in nas? e normal ca sa dea o data cand pleci de pe loc mai ales iarna chiar daca o incalzesti. eu iarna/vara dau la cheie, trag socul cat sa seta relantiul la 1000 si am plecat, pe parcurs ce turatia urca reduc socul si apoi merge fara soc.
Stalin
Cu socul tras nu da in nas deloc indiferent ca o accelerez brusc in mers sau ca plec de pe loc ca la curse dar in momentul in care imping socul de tot cu motorul cald face ca toti dracii, chestia ciudata e ca daca trag putin de soc atat cat sa nu ridice acceleratia doar cat sa miste putin clapeta de soc si sa acopere jiclorul difuzor nu mai face asa. Asta ma face sa cred ca trage aer fals pe undeva amestecul devine prea sarac motorul da sa se opreasca dar isi revine cand benzina ajunge din urma de unde acea bruscare urmata de acceleratie puternica daca nu iau piciorul de pe pedala.
Gaby_19_4you
am patit lafel, cum ai impingeam socul nici nu pleca dupa loc, daca il trageam mergea mai mult decat perfect, masina este dereglata din avans, delcou si jiglorul de aer, iar cand are socul tras numai tine cont de nici un reglaj... merge fara probleme! a mea cam merge si in 3 pistoane, dar problema e de la avans si jiglorul de aer!
Kinetix
Off-topic: Chiar e asa interesant de folosit numele unui criminal crud si paranoic, al unuia care a ucis cu sange rece si cu un zambet de gheata pe buze, milioane de oameni??? sad.gif
Oare nu putem gasi "nicknames" interesante dar fara conotatii malefice? Daca influenta malefica a facut vreodata pe cineva mai demn, mai vrednic, mai nobil, mai virtuos, informati-ma si pe mine, va rog! Multumesc anticipat...

On-topic: Stalin-e, verificarea etanseitatii admisiei se face foarte simplu:
- cumperi un "spray de pornire" (in magazine de piese auto, benzinarii), sau un banal spray de curatat carburatoare, sau chiar un WD40
- incalzesti bine motorul
- la ralanti strangi un pic de surubul de amestec pana mersul devine neregulat
- dai cu spray cate putin, analitic, prin orice loc pe unde suspectezi neetanseitatea; dai cu spray si astepti un pic sa vezi daca motorul reactioneaza, apoi dai in alt loc, s.a.m.d.
- daca motorul accelereaza un pic dupa o pulverizare inseamna ca pe acolo intra aer fals si necesita masuri de etansare in acel loc, schimbarea acelei garnituri, etc.
- dupa ce ai descoperit si remediat neetanseitatea, reglezi din nou ralantiul la cald;
- atentie la pericolul de incendiu/explozie; nu uita ca lucrezi cu motor cald, galerie de evacuare incinsa!

Manifestarea amintita de tine a aparut brusc sau treptat?
Cum se comporta masina daca accelerezi cu mana lent si progresiv, cu motorul cald? Merge continuu sau apare o intrerupere, o ezitare la un moment dat?
Verifica si da-ne de stire.
Succes.
mitu2002
S-ar parea ca si eu am aceiasi problema de vro saptamina incoace adica chiar daca o las sa se incalzeasca bine -80gr si inping socul de tot cind plec da in nas si motorul da sa moara tremura ,face urit de parca ar merge in 3 asta pret de 2-3 secunde ca dupaia sa plece ca din pusca chiar azi am patit intro intersectie faza asta dupa vro 20 de minute de mers prin oras o dat in nas si in secunda urmatoare a plecat cu scirtiieli
ma enerveaza faza asta de mor ; daca trag socul vro 2 mm nu mai face deloc si merge f bine fara sa dea in nas dar creste turatia la relenti cu vro 100 adica pe la 1000-rot/min
Toata treaba se intimpla de sinbata trecuta de cind am schimbat releul de incarcare ;aveam dala fara fir de referinta si iam pus cu fir de ref in mommentul in care am legat firul respectiv la + de la alternator a crescut considerabil turatia vro 250 si am trecut la micsorarea ei 1 din surubul de la clapeta de acceleratie 2 oleca invitrit de delcou in sensul acelor de ceas acu imi sta la 900 cu motorul cald
Pareri????
Kinetix
Baieti, ia faceti voi verificarea urmatoare:
- motor cald, la ralanti
- accelerati usor, continuu si progresiv, pe toata cursa.
Ce observati?
- motorul isi creste turatia lin, progresiv, corespunzator dinamicii miscarii clapetei
sau
- motorul accelereaza lin initial pana pe la 2000-3000 rot/min, are loc o ezitare, balbaire, apoi turatia creste brusc pe masura ce continuati deschiderea clapetei.
Daca e varianta a doua, inseamna:
- aveti neetanseitati (aer fals) sau
- jiclorul de benzina de ralanti este prea mic (doar orificiul din capatul jiclorului)
- canalizatia de ralanti si/sau gauri de progresiune infundate partial
- gaurile superioare ale tubului emulsor sunt prea mari.
Sugestiile de mai sus se bazeaza pe presupunerea ca sistemul de imbogatire (supape cu bila, pompa de accelerare, ajutajul de descarcare), sistemul de aprindere (platina, bobina, fise, capac si rotor delcou, bujii) sunt integre si reglate corect.
Mult succes si accelerari line!
Stalin
Off-topic: Kinetix prietene e doar un nickname ce naiba. On-topic: daca accelerez lent si progresiv cu motorul cald nu da nici un semn ca ar avea vreo problema (accelereaza frumos fara intreruperi pe toata cursa) nu se gatuie nici daca accelerez mai brusc, problema mentionata apare doar in sarcina. Din cate imi amintesc eu masina a facut asa din totdeauna, neetanseitati zic eu ca nu exista, am schimbat de-a lungul anilor cam toate garniturile si tot asa facea. Am observat totusi o imbunatatire de cand am schimbat axul si clapeta dar din pacate este nesemnificativa. Se pare ca masina asta nu vrea sa fie reparata dry.gif
Kinetix
Off-topic: Stalin-e, nu am intentionat sa te jignesc.
On-topic: verifica functionarea avansului vacuumatic si fixeaza avansul static la semn +1-2grade.
Ce jicloare ai in carburator? De cat e difuzorul (e stantat pe partea laterala a carburatorului, intr-un cerculet), jiclorul principal de benzina si cel de franare aer(scrie pe ele)?
La cat e nivelul in CNC?
Stalin
Avans static reglat dupa metoda volanta la semn, fisa principala la masa si rotit de delcou pana da scanteie, am incercat sa dau avans mai mare dar nu mai urca la fel de bine in viteze (in a 5-a ma rugam de ea) deci l-am lasat la 0 RAC. Avansul vacuumatic functioneaza dar nu stiu cat de bine e reglat, ma tot uitam la rotita aia zimtata care regleaza av. vac. din delcou si la pozitia in care sta, habar n-am cum sa-l reglez, ai cumva idee cum ar trebui sa stea ? stiu ca se regleaza cu stroboscopul dar n-am asa ceva. Toate jicloarele sunt pt 1.4 (27 scris in cerculetu ala pe carburator) CNC la 7 mm, bobina de inductie noua, bujiile la fel, carburatorul curatat si reglat, platina 0.4, culbutori tot.
mitu2002
eu iam dat de cap era jigleru cu bila din CNC infundat partial cu o bucatica de atza blink.gif de unde o fii ajuns acolo atza aia de 2 cm lungime nu stiu pentru ca am filtru inainte de pompa si este curat la-m curatat acu 2-3 saptamini
poate de la cirpa cu care am curatat tot atunci CNC desi cirpa era neagra iar atza alba unsure.gif
freeman30
Imi cer scuze initiatorului topicului ,dar pt a nu mai deschide un alt post voi posta si eu tot aici.
Am adaptat un carfil la un Ford Fiesta mk1 de 957cc..Si am aceiasi problema adica nu se accelereaza bine decat cu socul un pic tras.Daca trag socul putin functioneaza perfect in sarcina.Avand aceiasi banuiala ca ar trage aer fals pe undeva am demontat galeria de admisie.Degeaba.
Daca accelerez progresiv si lent se accelereaza bine.Carburatorul e curatat de curand si reglat,aprinderea la fel.Tind sa cred ca e o problema de alimentare mai degraba ,daca in momentul in care ii mai luam din aer functioneaza bine.Atasez si o poza cu socul tras,ca sa mearga bine.Nu mai stiu ce sa ii fac am schimbat mai multe randuri de jigloare.
za_kristake
Pai problema e din jigleru de aer.Lasa motorul sa se incalzeasca dupa care strange jiglerul chiar daca o sa inceap sa se balbaie motoru, dupa care il desfaci pana cand motorul incepe sa mearga uniform. Altii strang jiglerul de tot si il desfac 3 ture, dar mie de ex imi merge bine cu jiglerul desfiletat aproape de tot depinde de fiecare masina in parte.
Kinetix
"Dragi tovarasi si pretini!
Invatati, invatati si iar invatati!"
blush.gif
Carburatorul Carfil nu are "jigler" si nu e nici un surub "de aer" propriu-zis.
Surubul din alama situat orizontal in partea inferioara a carburatorului se numeste surub reglare amestec ralanti, iar cel din otel, cu un arculet pe el, situat oblic, deasupra primului, se numeste surub reglare pozitie clapeta acceleratie.
freeman30, indemnul de la inceput e valabil... Nu era cazul sa desfaci galeria ca sa depistezi eventuale neetanseitati. Am scris despre asta AICI.
Ce difuzor si ce jicloare ai in carburatorul adaptat?
freeman30
fiind motorul de 957cc ,a cautat ceva apropiat .Am pus un carburator de 1300 ,cu fifuzorul de 3.5 parca scrie pe el si jicolare de 1300.
Kinetix
freeman30, ma refeream la difuzorul principal al carburatorului. Dimensiunea lui e stantata pe laterala carburatorului ca un numar (25.5 sau 27) intr-un cerculet. Cel de 3.5 e difuzorul mic (secundar) care e la fel la ambele modele de Carfil.
Oricum, probabil ca ai difuzorul de 25.5mm. S-ar putea sa fie un pic prea mare camera de amestec (respectiv diametrul clapetei de acceleratie) pentru motorul de Ford. Am facut si eu un experiment cu motorul de Tico. Citeste AICI, poate te ajuta.
Succes!
freeman30
pai cred ca mi-ai mai raspuns intr-un site.da e 3.5.
Kinetix
Hm, tot ce se poate... Inseamna ca problema ta e mai veche si inca nu s-a rezolvat. Imi pare rau.
freeman30
acum am luat carburatorul in casa,sa il verific,ma bate gandul ca ar fi si de la pompa de repriza.Mai exact arcul acela interior ,din corpul membranei ,care mi se pare prea moale,si nu opune rezistenta necesara la apasarea brusca a acceleratiei.
freeman30
Sa rezolvat ,
pompa de repriza avea arcul (cel din corpul membranei) prea moale si la apasarea brusca,se apasa in gol.Era prea ciudat schimbasem acea membrana de la un alt carburator pe care il credeam infundat dar de fapt acea membrana era proasta.Si era noua.
Drept urmare am blocat definitiv acel arc si se accelereaza perfect.
Singura nedumerire o am cu bujiile nu merg reglate decat la 0.5.
Daca le pun ca in manualul masini pt 957cc adica la 0.75 imi scoate fum cu tote reglajele pe care le fac.Daca le pun pe 0.5 nu scoate pic de fum.Si parca merge si mai bineCe ciudatenie o fi asta?Folosesc niste bujii de solenza.
Kinetix
Foarte probabil ca sistemul de aprindere are performante slabe:
- fisele (sau capacul delcoului, rotorul lui) scapa curent pe undeva
- bobina de inductie are izolatia slaba in secundar
- bujiile alea sa aiba defecte de fabricatie.
Ai putea sa verifici scaparile de curent noaptea, pe intuneric, cu motorul pornit, la ralanti.
Izolatia bobinei se verifica masurand lungimea maxima a unei descarcari intre fisa centrala si masa. Ar trebui sa fie cel putin 15mm pentru o bobina buna.
O alta posibilitate ar fi ca jiclorul de aer sa fie prea mic.
Myhay1
Salut . Am si eu aceeasi problema ca si cei de mai sus , crek daciile astea is reglate la anumite anotimpuri sa faca probleme toate in acelasi timp smile.gif) biggrin.gif. Pornesc masina cu socul , porneste din prima cheie , o las vreun 1 min jumate sa se incalazeasca insa nu prea mult , apoi merg cu I vreo 30 de metri(inchid socu ) si apoi bag a II si incepe sa dea in nas de nu mai poate parca mai are putin si crapa tremura ca toti .... si apas pe acceleratie mai tare si dupa un anumit moment is revine si merge tun, nu inteleg de ce face asa si numai cand pornesc cu motoru rece dar numai in treapa II nu si in I dupa aia merge super frumos smile.gif. Carburator este curatat, filtru de hartie Filtron si delcou bun ( nu lam reglat la avans 0 pt ca am vazut ca merge bine si asa reglat dupa ureche ). O fi de la faptul ca nu o las sa se incalzeasca destul ? sau trage aer fals cum spun cei de mai sus ? sau altceva ?Ce sa aiba la carburator specificati? astept pareri multumesc mult smile.gif
CriSTI68
este carburatorul de vina, asa imi facea si inca imi face si mie, am pus deproba alt carburator de pe masina la un prieten pe ea si mergea ceas fara sa umblu la aprindere
freeman30
Kinetix, scuze am uitat sa precizez ca am incercat si cu un set de bujii aproape noi ,deci cu 2 seturi si face la fel ,fise siliconice noi ,cu alta bobina ,cu un alt capac de delcou si alta pipa dar face la fel.In plus am montat o apridere rosie gotronic.Scanteia am verificat-o si e destul de puternica.Ma gandesc ca nu or fi bujiile adecvate tipului de motor.Sau cum bine ai zis jigler de aer mic.Am sa mai incerc ceva variante de jiglere modificate cu ai povestit tu in topicul acela cu tico.
Magnumutz
Salut, am si eu tot o problema legata de soc si pornire...

Dimineata cand ma duc la scoala cu masina (cea din semnatura, adica o dacie din '76), dau prima cheie fara socul tras, si mi se opreste in 2 secunde motorul (dupa ce porneste). Dupa aceea, trag socul si pornesc motorul... atunci, ramane pornit, dar la turatii destul de joase si bineinteles, vibreaza destul de mult. Nu asta ar fi problema totusi... ci ca atunci cand am motorul cald, nu va porni sub nici o forma cu socul tras... Este normal?
Saptamana trecuta am crezut ca am ramas in pana de benzina deoarece aveam socul tras si motorul nu mai pornea... am fost la benzinarie cu sticla de bere, am luat 2 litri, am turnat in rezervor, am dat 2 chei si am observat ca aveam socul tras... am impins socul si in 5-6 secunde de dat la cheie, a pornit masina...

S-ar putea sa fiu eu paranoic deoarece inca nu stiu prea multe despre masini, dar mie nu mi se pare normal.
Myhay1
Nici o rezolvare la ce am scris mai sus ? sad.gif(
SebyAvrig
pai cand ai motoru cald,de ce vrei sa o prnesti cu socu?vrei sa o ineci?pai de aia nu prnea la cald cu socu ca tu ai udat bujiile...
vai vai...dimineta cand ii frig o pornesti cu socu,ii dai 2 trei pedale asa usor,il bagi treptat la loc.dupa aia nu o mai pornesti cu socu(daca ii motoru cald),decat daca nu sta la relanti...
Magnumutz
Da... eu uit sa il imping la loc... nah, incepator tongue.gif
Kinetix
Myhay1, e bine sa o lasi mai mult sa se incalzeasca.

Citeste AICI si fa testul recomandat, apoi spune-ne ce ai observat.
Mult succes.
mar85mar
myhay 1 dimineatza cand pornesti dai la cam putzin apoi dai o spritzui putzin si du paia dai la cheie fara sa mai tragi socul si o sa ai rezultate si lasa motorul mai mult sa se incalzeasca si nu o sa ai probleme dar verifica si buziile, fisele,filtru de benzina sa fie bune eventual noi si itzi garantez eu k nu o sa itzi mai faca probleme wink.gif
Stalin
Revin dupa o binemeritata vacanta si observ o alta ciudatenie la masina: dau la cheie, porneste merge bine 10 sec dupa care incepe sa mearga prost si se ineaca. Scot bujiile care sunt negre toate, le curat le pun la loc si pornesc iar motorul, de data asta porneste (nu am plecat de pe loc cu masina) a doua zi aceeasi poveste. M-am gandit ca are prea multa benzina si am zis sa mai strang putin surubul din talpa dar chestia e ca daca rotesc de el foarte putin incepe sa mearga prost(da rateuri pe esapament) deci inseamna ca e strans aproape la maxim si nu ar trebui sa dozeze amestec asa de gros in pozitia in care e si totusi afuma bujiile. Mentionez ca nu am jicloare supradimensionate. Sa aiba vreo defectiune grava carburatorul ? ma gandesc ca s-ar putea si de aici sa imi faca figura cu datul in nas cand imping socul de tot. Ce mai imi recomandati sa fac (inafara sa-i dau foc, la asta m-am gandit deja dry.gif )
djasu82
Tu ai strans amestecul si ai deschis clapeta de acceleratie si te pacaleste progresiunea . Surubul de amestec se desface pentru o turatie cat mai stabila si mare dupa aceea se revine la surubul oblic si se reduce turatia iar se regleaza surubul de amestec pentru omogenizare. Cred ca nu te ajuta cum trebuie si aprinderea fisele au rezistenta mare si pierzi energie.
Myhay1
Kinetix am facut testul ala merge foarte bine filtru de benzina ii curat carburatorul la fel, avansul nu ii reglat la 0 Rac si dupa ureche smile.gif , fise noi , ar mai fi o chestie dar nush dar poate sa fie aia : garnitura termoizolatoare la carburator aia care se pune intre talpa si carburator ii veche si cam distrusa aplatizata cand am schimbat am pus numai alea de textolit noi aia nu am schimbato ca nu gasisem atunci smile.gif. Ar influenta asa tare daca intra putin aer pe acolo ? cu toate ca nu cred ca intra biggrin.gif ca este strans bine carburatorul in piulite .Inca face asa urat cand pornesc si bag a II nu inteleg de ce nu face si in III si IV numai a II =)) parca nu ii place numarul II smile.gif). Astept pareri smile.gif ms anticipat. NU plec cu II de pe loc =)) am mentionat cand schimb din a I in a II da in nas , de schimbat reglat si toate alea le-am facut, si tot la fel face smile.gif
cosmin_2300
Poate am inteles eu gresit dar ... tu pleci cu treapta a II-a de pe loc ? blink.gif
CriSTI68
curata si regleaza carburoatorul, schimba jigloarele, cuiul ponton si plutitorul, pune filtru decantor, asa imi facea si mie pana am facut ce am mentionat mai sus si acum se comporta foarte frumos la acceleratie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.