Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: servo frana---probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ionut232
am mai postat in legatura cu problema asta...dar nu s-a rezolvat...si as vrea cateva pareri...ma scuzati pt insistenta...
am o servo dubla cu 4 tevi...
am fost la un mecanic si ala mi-a facut aerisirea folosind furtunu de la vacuum pe care l-a bagat la aerisitoru de la pompa si celalalt capat in borcan si am dat pedala...
in fine...de atunci au inceput problemele...
la fiecare 2 saptamani trebuie sa fac aerisirea deoarece pedala devine foarte moale si nu maiingheata rotile cum le ingheta candva...
pana acum am facut aerisirea de vreo 3 ori...ultima am facut-o chiar ieri dimineata si deja spre seara pedala se muiase...
pompa nu am scapat-o niciodata fara lichid...
placutele sunt aproape noi...nu pierde lichid...
repet ca inainte de asta franele au mers PERFECT...
ce pot sa fac?
a stricat pompa?
de fiecare data cand fac aerisirea iese aer la greu....
aerisirea o fac numai pe spate ca a zis mecanicu la care am facut-o ieri ca nu se umbla pe fata....
sa mai aiba aer pe instalatie de cand a facut meseriasu ala aerisirea aia minune?
cat lichid incape in tot sistemu?
eventual puteti sa imi dati un link spre o documentatie?

faza care mai este e ca pedala se simte altfel...de exemplu dupa ce fac aerisirea pedala are cursa mica...si prin cursa mica inteleg ca se blocheaza pedala si rotile foarte repede.
inainte cursa era mai buna in sensul ca pedala mergea mai mult si ingheta progresiv... in sensul ca aveai un control mai bun asupra franei...
nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa mai franez la iarna daca o sa ii fac aerisirea si rotile o sa se blocheze foarte repede...
sper ca am fost destul de clar...si ma scuzati ca am scris asa mult...

p.s.:acum cand pedala se face moale trebuie sa ii dau 2 pedale ca sa tina mai bine!care e explicatia?
ali73
Trage frana de mana la 1/2 din cursa,si mai vorbim dupa ce-mi spui cum merge.
Dyda
Problema ta este f simpla. Daca dupa fiecare aerisire la circuitul spate pedala se inmoaie periodic, este clar ca apa de izvor ca iti trage aer pe la cilindri receptori de la roti sau /si limitator.Demontezi rotile spate si verifici sau iti verifica acesti cilindri si limitatorul daca pierd lichid si binenteles inlocuirea pieselor defecte ( dar iti recomand sa nu mai mergi la mecanicul care ti-a spus ca nu se face aerisire si la circuitul fata de frinare, caci maninca BORS cu polonicul ).
Si tot ca o recomandare - mergi la un service recunoscut pentru o inspectie generala a sistemuluie de frinare si rezolvarea acestui defect
ionut232
ok...
pe masina mai pun mana maine seara...ca sunt plecat...si va spun...

s-ar putea sa aveti dreptate amandoi...deoarece eu cam am sabotii uzati...
cineva mi-a spus ca nu ar mai tine mult....
frana de mana nu a tinut niciodata sa inghete rotile....adica se putea pleca cu ea de pe loc...si puteai sa mergi fara sa iti dai seama....
oricum...daca era ridicata sus sus...iti dadeai seama mai usor....

am sa desfac personal acele roti si am sa ma uit....e cam naspa cu frigu....

altceva nu poate sa fie?as vrea sa o fac eu...de asta tot intreb...am mai desfacut rotile din spate...

ok.mai astept idei...si o sa le verific...
gdm
Exact o asemenea problema am avut si eu. A durat ceva pana i-am dat de capat.
Problema a fost de la la lichidul de frana de proasta calitate(Lifrom).
L-am schimbat cu lichid strain si de vreo 6 luni am o frana super.
ionut232
QUOTE(gdm @ 6 Dec 2004, 17:56)
Exact o asemenea problema am avut si eu. A durat ceva pana i-am dat de capat.
Problema a fost de la la lichidul de frana de proasta calitate(Lifrom).
L-am schimbat cu lichid strain si de vreo 6 luni am o frana super.
*



faza e ca eu folosesc acelasi lichid...si chiar daca ae fi lichid de proasta calitate...de unde aerul?ca doar nu o fi in lichid...
ionut232
si as mai avea o intrebare...
cilindru receptor e chestia aia ca un burduf?care e prins intre un fel de cleme?
si limitatoru?care este?
gdm
Lichidul face gaze nu stiu exact din ce motive(poate ca reactioneaza cu metalul de pe conducte). Cand aveam pus Lifrom trebuia sa aerisesc saptamanal. 2-3 zile aveam frana buna si apoi iar aparea problema.
Dupa ce i-am pus lichid strain frana a ramas buna, nici o problema de atunci. Banditii astia cu Lifromul, p...a mamii lor mad.gif , m-au facut sa-mi cheltui bani aiurea, . Am cumparat si o pompa de frana noua desi nu era pompa de vina.
Oare OPC nu se sesizeaza sa scoata de pe piata asemenea bombe?
Raggaeman
Eu folosesc Lifrom si nu am probleme . Aerisesc cam o data la 2, 3 luni si am frane super, mai ales de cand mi-am luat etriere noi biggrin.gif. Aeriseste tu si in fata si vezi sa nu-ti scape totusi lichid pe la furtunase, unde intra in etriere, ca am patit si io asa: dimineatza frana, seara ioc. (scapa pe la un furtunas abia perceptibil)
ionut232
QUOTE(ali73 @ 6 Dec 2004, 10:25)
Trage frana de mana la 1/2 din cursa,si mai vorbim dupa ce-mi spui cum merge.
*



ok.am mers cu frana de mana trasa la jumate din cursa si tine frana perfect...cum mergea inainte...adica fff bine...
am desfacut si rotile...si m-am uitat la cilindri aia si parca ar fi putin ulei in jurul axului rotii adica in mijlocul oalei...dar parea sa fie mai vechi...nu poate sa fie vaselina de la rulmenti?
deci ce trebuie sa fac acum?
Andrii
La mine problema e urmatoarea: pedala de frana e foaaaarte tare, abia daca se apasa 2 cm. , frana tine acceptabil, dar am facut febra musculara la picior de la atata efort depus ca sa franez. Am facut aerisirea si tot la fel e pedala. Ce indicatii imi puteti da?
ionut232
eu inca astept raspuns....acum merg cu frana de mana trasa..si nu cred ca e cea mai buna solutie... sad.gif
Dyda
QUOTE(ali73 @ 6 Dec 2004, 07:25)
Trage frana de mana la 1/2 din cursa,si mai vorbim dupa ce-mi spui cum merge.
*



Prin acesta procedura se constata o marire a distantei dintre sabot si tambur si implicit marirea cursei la pedala
care poate fi generata de
- Autoreglajul blocat si nu mai asigura distanta minima intre sabot si tambur
- acest sistem intra in functiune in momentul cind are loc o uzura mai accentuata a garniturii sabot
- sistemul este format din 2 sectoare dintate unul fix si celalalt mobil. In situati similare se intervine manual deplasindu-se 1-2 dinti
- Uzura ff mare a garniturilor - necesita inlocuirea sabotilor.
Recomandare !!
Asa cum am afirmat si la primul meu raspuns incearca sa contactezi un service si/sau un bun cunoscator al sistemului de frinare, pentru efectuarea acestor operatii de reglaj , verificare cilindri receptori si limitator.
La modul la care pui intrebarile costat ca nu ai efectuat multe reparatii si nu cred ca ai avea destula experienta ptr a inlatura singur defectul
ionut232
la faza ca nu ma prea pricep ,cam ai dreptate..cel putin la franele pe spate nu ma pricep mai deloc...
sabotii nu sunt prea uzati(am desfacut ieri rotile)....chiar ieri m-a asigurat cineva ca ar mai merge...
faza e ca atunci cand mi-a facut ala aerisirea, el umblase la cablu de frana ca era blocat pe o roata si apoi mi-a mai strans cablu de la frana de mana.
l-a strans la 7 dinti...dar acum urca frana pana pe la 11 dinti...
deci singura problema ar fi de la acei dinti...cum ai zis...
ok.
aveti idee cat costa niste garnituri de saboti?nu stiu daca asa se cheama...oricum cei care intervin la franare pe spate ma refer...
si apropo domnul dyda ... de unde se face reglarea aia?sa ma bag eu sau sa ma duc la vreun meserias si sa ii povestesc toata tarasenia asta...si poate o rezolva el...!! blush.gif
Dyda
Sistemul autoreglaj nu se refera la frina de mina - intradevar si asta are sectoare dintate.
Deci acest sistem se gaseste la roata, in interiorul tamburului si daca te minca degetele sa umbli acolo vei face varza totul si vei ramine fara frine
ady_KPK
QUOTE(ionut232 @ 8 Dec 2004, 19:12)
ok.am mers cu frana de mana trasa la jumate din cursa si tine frana perfect...cum mergea inainte...adica fff bine...
am desfacut si rotile...si m-am uitat la cilindri aia si parca ar fi putin ulei in jurul axului rotii adica in mijlocul oalei...dar parea sa fie mai vechi...nu poate sa fie vaselina de la rulmenti?
deci ce trebuie sa fac acum?
*





Incearca sa cureti ferodourile cu smirghel, si verifica cilindrii : scoate garniturile si baga degetul in cilindru si vezi daca se simte uzura in portiunea unde lucreaza garnitura (la capetele cilindrilor).
Andrii
Poate sunt enervant, dar eu tot nu am primit o indicatie de la cineva, ma repet: pedala de frana este foarte tare si nu stiu care e cauza, pt ca o apas foarte greu?
paulp
Nu tre sa te enervezi, dar atita timp cit spui doar ca pedala e tare de unde sufletul gistii vrei sa stim ce fel de masina ai...
Ai servo, atunci e f*tuta si trebe una noua.
Dar inainte verifica daca nu e dusa supapa de retinere.

N-ai servo, ai pompa cu simplu sau dublu circuit?
Dyda
In primul rind da informatie asupra sistemului
- ce pompa ai ( cite conducte ai)
- daca ai servomecanism sau nu
Andrii
Masina e o Dacie din '90, si are servofrana.
Problema e urmatoarea: se apasa destul de greu pedala de frana, frana actioneaza destul de bine, deci problema nu e ca nu franeaza dar nu mai revine total la loc, adica nu se mai ridica total. Am verificat arcul de la pedala si e OK, deci nu e de acolo. Am aerisit si instalatia si pedala tot greu se apasa. Cam asta e tot ce pot spune
paulp
99% servofrina dusa

fa urmatoarea chestie: porneste motorul, baga-te sub volan cu capu si apasa pedela de frina cu mina, daca se aude un fisiit e dusa membrana. Nu se repara, se schimba servo cu totul.
Daca nu se aude nimic, deschide capota, scoata supapa de retinere de la servo si verfic-o daca lucreaza sau daca nu e rupta cumva (se poate crapa chiar acolo unde face cotul). Verifica si furtunul de servo, sa nu fie gaurit.
cristidb
ionut232 daca pedala sta bine dupa aerisire si apoi se inmoaie e clar ca prinde aer. E foarte posibil sa prinda pe la cilindrii spate daca nu lucreaza mecanismul de autoreglare si cursa lor e mare. Strangerea franei de mana nu e modul de rezolvare a problemei. O vei stringe la maxim si tot nu va tine bine daca ai sabotii uzati. Trebuie deblocat mecanismul de autoreglare.
E foarte posibil sa prinda aer pe la limitator. Am patit si eu acelasi lucru si era limitatorul defect.
Informativ un cilindru spate costa cam 300 000 iar un limitator cam 500 000.
Pe fata de obicei nu prinde aer. Asta nu inseamna ca nu trebuie aerisit.
Oricum iti recomand o verificare completa a franelor, asa cum a spus si dyda. Nu face singur daca nu te pricepi. Mai intai invata de la cineva.
diaconuliviu
QUOTE(paulp @ 11 Dec 2004, 07:54)
99% servofrina dusa

[...]e dusa membrana. Nu se repara, se schimba servo cu totul.

*


Si totusi, am vazut in magazine membrane de servo separate, deci ar trebui sa se repare. Este vreun motiv din care spui ca nu se repara?
paulp
Teoretic poti incerca sa o repari, dar parerea mea e ca rezultatul va fi foarte relativ, si dupa cum am vazut eu ca e facuta o servo, e putin probabil sa o poti pune la loc.

Dar asta nu te opreste sa nu incerci wink.gif

Insa dupa ceva timp probabil tot la schimbare vei ajunge.
cristidb
Eu am schimbat membrana la o servofrna cu mai multi ani in urma. Nu e prea complicat. Initial a mers bine dar probabil membrana a fost de proasta calitate (SRL) pentru ca s-a spart destul de repede.
Dyda
Membrana de la servo se duce datorita:
imbatrinire caucic - cazuri putine
- vapori de benzina in servo si cauciucul cedeaza - cele mai frecvente cazuri
Amestecul cauciuc este identic cu cel de la capsulele vacuumatice bord CN, adica nu este rezistent la produse petroliere. Supapa unisens montata pe servo are rol de a nu permite vaporilor sa patrunda in servo deci protejeaza membrana.
Pentru a desertiza servo iti trebuie dispozitiv si ceva forta
diaconuliviu
QUOTE(Dyda @ 13 Dec 2004, 13:40)
Membrana de la servo se duce datorita:
imbatrinire caucic - cazuri putine
- vapori de benzina in servo si cauciucul cedeaza - cele mai frecvente cazuri
Amestecul cauciuc este identic cu cel de la capsulele vacuumatice bord CN, adica nu este rezistent la produse petroliere. Supapa unisens montata pe servo are rol de a nu permite vaporilor sa patrunda in servo deci protejeaza membrana.
Pentru a desertiza servo iti trebuie dispozitiv si ceva forta
*



OK, deci se poate, cu conditia sa nu mai fie si altceva dus prin servo. Multumesc
ionut232
eu nu am mai facut nimic la frane....merg asa cu ea.....
o sa ma bag la ea in primavara...ca oricum acum nu fac drumuri lungi....prin oras oleaca....
mersi mult pentru reply-uri ...datorita lor m-am mai lamurit si eu cum sta treaba cu servo frana... si cu problema mea...
thx again rolleyes.gif
Dyda
In legatura cu functionarea defectuoasa a servomecanismului, am uitat sa spun despre simeringul de la tija actionae pompa.
Ce stie sa faca aceasta piesa - asigura etanseitatea vacuum ptr tija care iese din sevo si actioneaza piston pompa frina.
Pentru a verifica si inlocuii acest simering trebuie data pompa jos. Cele mai frecvente cazuri de pierdere vacuum se datoreaza acestei piese
teodor
Am si eu o problema la frane,am schimbat garnitura de la etrier dar tot ,,plange'' , o fi dus etrierul?Cat mai costa un etrier pt. berlina?
cristidb
De obicei se uzeaza pistonasul nu etrierul. E posibil sa fie garnitura proasta. Daca pistonasul a fost ruginit si suprafata nu e neteda, sau ai dat cu smilgher pe el atunci trebuie schimbat pentru ca din cauza lui nu se face bine etansarea.
Se gasesc doar pistonase si nu sunt foarte scumpe. Etrierul complet costa destul de mult.
CristianH
QUOTE(cristidb @ 14 Dec 2004, 18:02)
E posibil sa fie garnitura proasta.
*


Asa este ( facuta pe genunchi).
Sau ai montat/introdus garnitura gresit. In sectiune, garnitura pentru pistonul etrier este trapezoidala si nu patrata. Conteaza cum o montezi9
harbulet
AJUTOOOOOR

am o problema mare cu franele
am schimbat racordurile pe fata la mecanic erau crapate
inainte de operatie faranele erau fara repros

acum tine la fund, daca dau in gropile minuate ale bucurestului trebuie sa fac pedala si tine bine
am aer pe conducta in sistem OK

am facut aerisirea tine sus
canda pornesc motorul se imoaie
am uitat am servo si pompa simpu circuit

de ce?????
trebuie sa fac arisirea si cu motorul pornit?????

merci


Dyda
Este si normal sa ai un asemenea fenomen la pedala, cu motorul pornit vacuumul actioneaza servo si ai efort mai mic la pedala dar si cursa mai mare. Fara motor nu ai vacuum in servo efort la pedala mai mare - trebuie sa invingi forta arcului , cursa este cam aceiasi dar nu o sesizezi.
Trebuie sa faci aerisire la tot circuitul fata + spate , caci ai atita aer incit daca o pui pe apa va pluti. am mai spus de citeva ori pe forum cea mai buna aerisire este prin cadere libera - lasa lichidul sa curga liber fara sa-l ajuti cu pedala. Te rog sa ai incredere in ce-ti spun ptr ca am lucrat cu sistemul de frinare pete 15 ani
mewtwo
QUOTE(Dyda @ 16 Dec 2004, 14:10)
Este si normal sa ai un asemenea fenomen la pedala, cu motorul pornit vacuumul actioneaza servo si ai efort mai mic la pedala dar si cursa mai mare. Fara motor nu ai vacuum in servo efort la pedala mai mare - trebuie sa invingi forta arcului , cursa este cam aceiasi dar nu o sesizezi.
Trebuie sa faci aerisire la tot circuitul  fata + spate , caci ai atita aer  incit daca o pui pe apa va pluti. am mai spus de citeva ori pe forum cea mai buna aerisire este prin cadere libera - lasa lichidul sa curga liber fara sa-l ajuti cu pedala. Te rog sa ai incredere in ce-ti spun ptr ca am lucrat cu sistemul de frinare pete 15 ani
*



Adica aceasta "cadere libera" a lichidului se face si la pompele dublu circuit ? Pe spate cum faci ? Eu am aerisit numai cu pedale si nu putine...!
Dyda
Binteles ca da (numai la pompa simplu nu merge la circuit spate ptr ca are supapa si deschide la pedala)
Desfaci purja de aerisire la cilindru roata atit cit va incepe sa curga, lasi cca 3-5 min sau pina nu mai ies bule de aer iar daca ai si ICP trebuie desfacut manocontactul ptr a nu avaria pompa
mewtwo
QUOTE(Dyda @ 16 Dec 2004, 14:47)
Binteles ca da (numai la pompa simplu nu merge la circuit spate ptr ca are supapa si deschide la pedala)
Desfaci purja de aerisire la cilindru roata atit cit va incepe sa curga, lasi cca 3-5 min sau pina nu mai ies bule de aer iar daca ai si ICP trebuie desfacut manocontactul ptr a nu avaria pompa
*



Ok, dar daca unul din aerisitoare este rupt ? (la etrierul din stanga fata) si cel din spate dreapta cred ca o sa aiba aceeasi soarta ?
ICP este senzorul ala de pe pompa ?
Dyda
Pentru siguranta le inlocuiesti cu unele noi si de origine
mewtwo
QUOTE(Dyda @ 16 Dec 2004, 15:36)
Pentru siguranta le inlocuiesti cu unele noi si de origine
*



Da, din pacate asa se pare ca va fi...insa revin la cealalta parte a intrebarii : ca este ICP-ul ala, adica manocontactul ? Chestia aia ca un senzor cu un fir pe el ?

Daca poti sa explici mai detaliat modul de functionare al aerisirii franelor prin cadere libera ! Cred ca ar convinge pe multi si ar fi foarte util !

Multumim !
Dyda
Uffff... cam mult de butonat la tastatura - miine- stiu ca am mai pus dar nu stiu unde metoda
harbulet

revin nu am fost lamurit

aerisirea se face cu motorul pornit sau oprit
la Dacia 1310 pompa simplu circuit +servo

ca nea meseriasu cara a inlocuti furtunele a facut aerisirea cu motorul oprit si ca franele sunt OK cu probe prin curte
dar dupa prima frana nu am fost multumit
reclamand a zis ca se va reglementa si dupa cca 50 Km au aparut problemele din postul anterior

vreau sa-i faca aerisire sambata si nu stiu daca este mai bine cu/sau fara motor


bafta
sorin76
Am si eu aceeasi problema pe care o are Andrii (pedala de frana tare si scapa aer, se aude in compartimentul motor).
Poate sa imi spuna si mie cineva cat costa partea de servo de la pompa de frana, si eventual manopera la lucrarea asta?
Merci!
Dyda
Aerisire prin cadere libera

Se aplica la pompele dublu circuit cu sau fara ICP si la circuit fata pompa simplu circuit
ICP- Indicator Cadere Presiune - Un compartiment alaturat in pompa compus dintr-un set de pistonase si un manocontact care binenteles este in circuitul electric al unui martor luminos.
In momentul cind se produce un dezechilibru hidraulic in pompa de frina - in speta cade circuitul fata ( pierdere de lichid la etrier , furtun etc) acest ans de pistoane(ICP) va dirija lichidul din circuit fata -pompa catre circuitul spate( roti), iar martorul luminos de la bord va indica acest lucru. In acest fel se mareste presiunea spate scotind limitatorul din plaja de 28-30 bar si poti continua drumul avind totusi frine ptr a ajunge la primul service si remedieri.
-ATENTIE-
In momentul cind se efectueaza aerisirea la pompa de dublu cu ICP, acesta se DEMONTEAZA inainte de a incepe aerisirea, deoarece cind se da drumul la lichid pe purja de aerisire fata, ICP simte ca si o avarie , va canaliza lichidul catre circuit spate si veti ramine fara frine pe fata cu toata aerisirea facuta.
- Aerisirea va incepe cu purjarea ICP desfacind purja pompa ICP – Nu se face pedala.Se trece la circuitul cel mai lung adica stg spate. Se va lua furtunul vacuum de la delcou cu acea parte de cauciuc care se pune la purja iar celalalt capat se pune intr-o sticla plastic curata ptr recuperarea lichidului , dupa care desfaceti purja cu o cheie de 8 si lasati sa curga lichidul cca 50-60ml sau cca 3-4 min.
- Se stringe purja si se trece la partea DR spate aplicind aceiasi metoda
- Se stringe purja si se trece la circuit fata DR- aceiasi metoda- se stringe purja
- Si ultimul circuit fata STG aceiasi metoda – se strige purja
Dupa ce va-ti asigurat ca toate purjele sunt strinse faceti 3-5 pedale cu apasare energica. Montati manocontactul fara sa stringeti tare , nu va curge lichid
- ATENTIE-
Pe toata durata operatiei de aerisire trebuie sa va asigurati ca vasul ptr lichid al pompei nu ramine fara lichid, completati tot timpul cu lichid
NU folositi imediat lichidul recuperat posibil sa contina bule de aer. Acesta se va folosi la o eventuala aerisire
Functionarea motorului nu are implicatii in operatia de aerisire circuit frina. de regula se face fara motor
Sper ca nu am uitat ceva OK
Ov
dupa ce-am citit postul asta, mai ca-mi vine sa ma duc sa-mi aerisesc si eu franele cu toate ca bietele de ele tin f bine. Bravo !!!
mewtwo
Tanks !

Buna explicatia ! Asa o sa fac ! Multumim mult !
Va dau de veste luni ce am facut cu franele mele !

PS : ...si totusi ! Pompele astea cu ICP nu sunt pe NOVA, SUPERNOVA etc ?
Ov
nu, si eu am pe a mea ICP
mewtwo
Eu am o 1410 din 93 la care i-am schimbat pompa acum vre-o 4 ani, ma rog daca zici ca si a mea are atunci e ok, incerc maine sa-i fac o aeriseala si va tin la curent !

whitesorcerer12
felicitari dyda pt niste posturi extrem de profesionale si folositoare noua tuturor...
daca am manocontact cu martor in bord inseamna ca pot face operatia descrisa de tine??
nu am probleme dar e bine de stiut...
mewtwo
Gata mai baieti !
S-au intamplat urmatoarele (care este) :
1.) Am demontat senzorul ICP si am trecut sa aerisesc fara el ;
2.) Desfacand purjele, nu mi-a curs nici un strop de lichid, asa ca a trebuit sa fac pedale - lucru valabil atat pe spate cat si pe fata ;
3.) Dupa ce am terminat operatiunea de aerisire, am montat senzorul ICP si am frane beton de BETON ;
Ieri am citit si eu in carte modul de functionare al pompei cu ICP, ca abia ieri am gasit-o !
Multumiri lui Dyda si tutulor care au dat cate un sfat sau o idee !
Andrii
Eu tot nu mi-am rezolvat problema cu pedala de frana care este foarte tare, dar a aparut alta, si anume: dupa ce merg vreo 20 de minute mi se blocheaza pistonasele de la etriere pe placute si se infraneaza masina. Am desfacut estrierele si am schimbat garniturile de la pistoane, pe care le-am curatat cu smirghel, le-am pus la loc si am facut aerisirea. Acum franele sunt ok, dar pedala e tot tare si masina e tot infranata dupa ce merg ceva km si apa de cat mai multe ori frana. Eu cred ca e de la pompa ceva, ca de la etriere nu are cum din moment ce am curatat de rugina pistoanele.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat ceva ce pot face sa nu se mai infraneze masinuta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.