Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
radian
Am cautat pe forum si nu am gasit nimic, poate nu am folsit cuvintele de cautare cele mai nimerite. Si nici citind cartea tehnica a masinii nu m-am luminat destul...

Vreau sa fac revizia de 90k km, masina fiind iesita din garantie as evita vizita la serviceul autorizat, evident din motive pecuniare...

Conform cartii tehnice la 90k km, trebuie schimbat uleiul din cutia de viteze. Ce tip de ulei imi trebuie si mai ales ce cantitate?

P.S. Motor 1,6 MPi
V a L y O
Capacitate ulei cutie de viteze 3,1 l
Ulei cutie: Dacia Extragear SAE 75W80, API GL5

Later edit:

http://www.divinol-romania.ro/transmisie.htm
radian
Multumesc. Azi am schimnbat consumabilele, un fel de surogat de revizie la 90k km...

La cutia de viteze au intrat cam 3 l de ulei. Mai precis au ramas cca. 50 ml.

O chestie interesanta, imi luasem placute de frana (silviu_79, multumiri pentru coletul trimis). Placutele de frana vechi, aveau o uzura mai mica de 3,5 mm, adica aproape noi... Dupa spusele mecanicului (cu care sunt amic de la carciuma inca dinainte de a avea prima masina) acele placute or sa ma mai tina inca cel putin 30k km. Cand ma gandesc ca la revizia de 60k km, m-au taxat cu 216 ron pentru placutele de frana, cand cele de dinainte erau probabil la fel de uzate cum sunt astea acum...

O barfa de la Nea Titi, mecanicul meu: a schimbat un pivot unui logan (taxi) de curand. Pivot fabricat de o firma din Iasi, cumparat din magazin cu cca. 35 ron. A tinut pivotul exact o saptamana.
vi_escu
QUOTE(radian @ 26 Feb 2008, 21:04)
Pivot fabricat de o firma din Iasi .... A tinut pivotul exact o saptamana.
*



Conex? A tinut chiar mult?
icriss79
Salut,

Foarte curand o sa fac si eu revizia de 60k / 4 ani, si as vrea sa-i schimb uleiul in cutie, pentru ca "simt" ca are nevoie. Stiu ca nu este obligatoriu, insa este optiunea mea. Si m-am cam grabit cu cumparatul. unsure.gif

Am cumparat ELF TRANSELF TRP 75W-80, adica asta:
TRP 75W-80

insa am senzatia ca TRANSELF NFJ 75W-80 este cel care ar fi trebuit luat:
TRANSELF NFJ 75W-80

Senzatia vine din ceea ce scrie la "UTILISATIONS", insa din cate inteleg eu din cele 2 descrieri tehnice, practic ele au aproximativ aceleasi caracteristici, cu un avantaj chiar pentru TRP, care ar fi recomandat pentru conditii dificile de utilizare si chiar ar trebui sa se comporte mai bine la rece si la foarte cald insa ceva mai prost la 40 de grade... blink.gif

Intrebarile sunt:
1) Oare pot folosi TRP-ul fara absolut nici o problema in cutia de viteze de pe 1.6MPI? Exista vreun risc (poate afecta cutia)?
2) Vascozitatea ceva mai mica la 40 grade (TRP: 45.7 vs NFJ: 47) va fi oare sesizabila in conditii normale de utilizare?

Va multumesc!
GoGu
QUOTE(radian @ 26 Feb 2008, 21:04)
Pivot fabricat de o firma din Iasi, cumparat din magazin cu cca. 35 ron. A tinut pivotul exact o saptamana.
*



Daca e vorba de Conex/ASAM, atunci stai linistit. Multe chestii le fac in China...

Cat despre ulei pt. cutie, am luat si eu sa fac schimbul, ELF TransElf NFJ 75W-80, 25 ron/l. Pe bbidon scrie ca e (printre altele) pt cutiile Renault Jxx.

@icriss79: ceva imi spune ca n-o sa aiba nici pe draq daca vei folosi uleiul ala...
icriss79
Asa este, am primit confirmare si de la Vocea Clientului ca si TRP-ul este ok si ca-l pot folosi fara probleme.
liviu_buc
am obs ca o parte dintre voi ati schimbat uleiul din cutia de viteze ...spuneti-mi si mie va rog daca ajung 3 bidoane de 1 litru...adika 3 litri....ptr ca ma gandeam sa nu cumpar 4 bidoane de 1 litru ptr 1oo ml care ar mai treb in plus.
nutsu80
la mine a intrat fix 3 litri si eu am cumparat 4 litri ca asa ma sfatuit vanzatorul,,,,,,,,,,asta e acum am ramas cu un litru smile.gif
bobo77
Capacitate ulei cutie de viteze 3,1 l asa zic la carte...
Andy_ACS
Avand in vedere ca nu se poate scurge perfect tot uleiul vechi din cutie si probabil raman minim 100ml manjiti prin interior, cred ca 3L sunt suficienti. Totusi ~20-25 ron in plus pentru inca un bidon nu e o avere, ramane acolo de completat in caz ca e nevoie cand verificati nivelul dupa ceva vreme.

Bafta!
Andy_ACS
De ce? poti detalia care e diferenta in bine intre 75w80(recomandat de producator) si 75w90(recomandat de tine)?

Bafta!
cristio_79
Nu l-am recomandat, am spus ca le-as folosi.
Doresc schimbarea uleiului si voi alege unul din cele doua. Daca as recomanda unul din cele doua, as face-o dupa cel putin 10.000 km.
Nu stiu cum este cel recomandat de producator, dar cele doua sunt sintetice si sunt clar peste Dacia Oil sau Elf.
YRX
Nu te juca la vascozitati. Candva erau mai multe topic-uri despre schimbat uleiul la cutie. Unii au ales 75w90 cu consecinte destul de nefaste asupra manevrabilitatii.
Uite aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2112046
Mai era si o discutie despre un Mobil 75w90, dar n-o mai gasesc.
Despre cantitate va intra aprox 3 litri (pana in 3 litri) deci 3 bidoane sunt suficiente.
Valman
QUOTE(YRX @ 12 Dec 2009, 09:19)
Unii au ales 75w90 cu consecinte destul de nefaste asupra manevrabilitatii.

Ce facem insa cu cei care au ales 75W90 si ale caror cutii de viteze functioneaza normal, fie iarna fie vara ? smile.gif
Eu am in JH3-ul Solenzei mele Valvoline DuraBlend 75W90 API GL5 (semisintetic). Intra/iese usor si inainte si inapoi. smile.gif
http://www.valvolineeurope.com/english/pro...__38__gear_oils
YRX
QUOTE(Valman @ 12 Dec 2009, 10:48)
Ce facem insa cu cei care au ales 75W90 si ale caror cutii de viteze functioneaza normal, fie iarna fie vara ? smile.gif
*


Reprezinta exceptii fericite.....ii admiram si-i pretuim.... biggrin.gif
Eu n-am avut curaj si am folosit TRJ-ul, la momentul de apogeu al discutiilor despre uleiul de cutie au fost doua cazuri de abatere de la 75w80, ambele soldate cu esec. De asta am zis sa dau link-ul, sa poata lua fiecare o decizie documentata.
Valman
QUOTE(YRX @ 12 Dec 2009, 09:58)
1. Reprezinta exceptii fericite...
2. Eu n-am avut curaj si am folosit TRJ-ul, la momentul de apogeu al discutiilor despre uleiul de cutie au fost doua cazuri de abatere de la 75w80, ambele soldate cu esec.

1. Pai da, dar daca si alea nefericite reprezinta tot cateva exceptii ? Nu avem la dispozitie un studiu stiintific/statistic de natura sa transeze problema. biggrin.gif
2. Sunt discutii intre amatori, fara dovezi obiective, adesea la mana placebo-ului. Multa lume face mult zgomot pt mai nimic. Intr-un climat urban din ce in ce mai calduros, o vascozitate mai mare la cald nu-i o nenorocire. Cu ierni la +10 grade Celsius, nici atat. Am mers cu JH1 si JH3 care agatau sau intrau greu in treapta cu uleiul din fabrica (75W80) asa ca...
cristio_79
QUOTE(YRX @ 12 Dec 2009, 10:19)
Nu te juca la vascozitati. Candva erau mai multe topic-uri despre schimbat uleiul la cutie. Unii au ales 75w90 cu consecinte destul de nefaste asupra manevrabilitatii.
*


Nu ma joc.
Uleiul din primul link este recomandat pentru Solenza in configurator.
Pentru Logan vad ca se recomanda acesta: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_4426.html
Ce ma nedumireste pe mine este faptul ca are specificatia GL-3+. In manualul Loganului ce scrie privitor la acest lucru ? In cazul Solenzei se specifica clar GL-5.
Pentru mai multe detalii, intrati aici: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf..._oil_guide.html
phara
uleiul din cutia de viteze il putem schimba si noi sau ne trebuiesc dispozitive speciale?

mai exact: cum se schimba uleiul din cutia de viteze?
marius_ar
la cati km. se schimba uleiul din cutie ,si ce tip de ulei trebiue ?
mykissfm
eu l-am schimbat la 40 000km,si bine am facut ,am pus elf trj 3,2 l ,cel scos era negru si urit .
oricum sa simtit o imbunatatire in mersul masini dupa+ca sa mai diminuat zgomotul.
deobicei fabrica spune ca nu se schimba uleiul din cutie ,dar daca tii la masinuta fao fara sa te cramponezi.
Diabolique
pai daca fabrica spune ca nu se schimba uleiul din cutie atunci al ce naiba mai fabrica si dau in comert ulei? doar ca sa completezi?
mykissfm
fabrica spune multe ,dar irelevante metodele lor de intretinere.
concurent
Dilema mea este alta : pentru motorizarea diesel se foloseste acelasi tip de ulei (c.v.) cu cel de la benzina?
Stie cineva?
Multumesc.
vi_escu
Este acelasi tip.
soshetu
Salutari tuturor!

Am procedat si eu la inlocuirea uleiului din cutie si la fel cum a spus mykissfm uleiul era negru. Am fost asistat insa de un sofer batran care mi-a spus ca acel ulei este posibil sa contina grafit, ceea ce, daca ar fi adevarat inseamna ca am aruncat un ulei bun si am pus in loc un ulei inferior ca proprietati de lubrifiere (ELF).

Poate sa confirme cineva daca uzina adauga aditivi speciali in uleiul din cutia de viteze sau, acea culoare era de fapt a unui ulei uzat?
mykissfm
eu unu nu stiu daca dacia extragear e un ulei de calitate si sa contina si grafit pe deasupra
tumpi
Eu am schimbat uleiul la 40k km cu elf 75w-80. Dupa schimbare cutia este un pic mai silentioasa dar m-am ales cu un miros de sulf (emanat prin valva de presiune) atunci cand rulez cu viteza mica (de obicei cand merg cu viteza 1).
Uleiul original este inchis la culoare.
einstein1984
sosetule, uleiul era negru pentru ca continea tunderul de pe pinioane, ca dupa tratament sunt negre si se indeparteaza in urma uzurii.
IRONICK
Lichidul este din aceeasi categorie ca ala din Franta de il puneau pe versiunile cu gpl. Mirosea si toti credeau ca este de la gpl.
YRX
Eu cand am schimbat uleiul, ala vechi nu era negru, mai degraba maro inchis cu tente verzulii.
Sa nu-mi fi pus Dacia din ala bun cu grafit? laugh.gif
einstein1984
QUOTE(Diabolique @ 10 Mar 2010, 19:21)
pai daca fabrica spune ca nu se schimba uleiul din cutie atunci al ce naiba mai fabrica si dau in comert ulei? doar ca sa completezi?
*


Mai schimba lumea un ambreiaj, o planetara.... si la faza asta se schimba uleiul, nu se pune tot ala vechi.
yrx, eu zic sa bagi repede 2 mine de creion tocate.
YRX
Schimba mecanicii uleiul daca il dau jos din cutie?.... Ha
Mie la MCV cand au schimbat pinionul mi-au pus in motor uleiul vechi, recuperat in cateva bidoane. Era sa-i musc......

Acum e prea tarziu, in rodaj trebuia, dar n-am avut HB.
ianmatei
ELF TRANSELF NFJ sau MOTUL , bineinteles ambele 75W80.
dl_dr25
la mine a intrat 2.7 l in cutie, conteaza daca este dci intra mai putin ?
mykissfm
pentru cei care sunt convinsi canu se schimba uleiul din cutiade viteze am o intrebare; daca uleiul in ambalajul sau,inainte de a fi turnat in cutia de viteze, are un termen de valabilitate de 3 sau 5 ani ,voi cum credeti ca in cutie o sa ramana vesnic fresh? huh.gif
Solidu
Pentru cei mai catolici decat papa, masinile alea care au cutia capsulata ce patesc? In bidon poate se strica uleiul, se separa face el ceva da in cutie unde e plimbat mereu poate nu pateste nimic. Cu toate astea si eu as schimba uleiul din cutie pe la 90-120.000 km asa. Si o sa il schimb chiar daca Dacia nu zice nimic.
tita
n carte se recomanda 75W80 api gl5 ,dar pe la nici un magazin nu se mai gaseste gl5 decat 75w80 gl4.
Aveti vreo idee?de cand nu se mai face Gl5?
Am solenza....
mykissfm
eu am pus elf nfj 75w 80 gl4+ ,poate te ajuta cu ceva. biggrin.gif
george_scala_2004
salut,

gl 5 nu cred ca mai este decit 75W-90 un exemplu aici datele tehnice aici:[attachmentid=1627647696]
mykissfm
sa nu puneti 75w 90 ca o sa va mearga cutia urit.
george_scala_2004
asta se stie deja. dar omul vrea neaparat gl5. 75w80 gaseste slava Domnului, da' nu este decit gl4... sad.gif

totusi daca cauti mai gasesti ceva e drept ca e mai scump da' macar respecti ce zice fabricantu'...
Iulikk
Totusi... are ceva daca pui Gl4 in loc de Gl5?
george_scala_2004
QUOTE(tita @ 10 Aug 2010, 21:52)
n carte se recomanda 75W80 api gl5 ,dar pe la nici un magazin nu se mai gaseste gl5 decat 75w80 gl4.
Aveti vreo idee?de cand nu se mai face Gl5?
Am solenza....
*



motylgear
SorinXp
La service cred ca au, pune original ca oricum il schimbi foarte rar - 90.000 km.
Tudor Badescu
Iulikk,daca in carte scrie GL5,GL4 va mari uzurile la sarcina mare,e pentru conditii mai putin severe.La nevoie nu pui la blana acceleratia.S-ar putea sa gasesti 75W85 GL5,se foloseste la unele Mercedes.
Mykissfm,de ce ziceti voi ca 75W90 merge rau,ce ati constatat?Ca ma gandesc ca 90 fierbinte e mai fluid ca 75W rece,iar masina merge si rece.
george_scala_2004
QUOTE(Tudor Badescu @ 6 Sep 2010, 13:13)
Iulikk,daca in carte scrie GL5,GL4 va mari uzurile la sarcina mare,e pentru conditii mai putin severe.La nevoie nu pui la blana acceleratia.S-ar putea sa gasesti 75W85 GL 5,se foloseste la unele Mercedes.
Mykissfm,de ce ziceti voi ca 75W90 merge rau,ce ati constatat?Ca ma gandesc ca 90 fierbinte e mai fluid ca 75W rece,iar masina merge si rece.
*



75w85 numa' ca nu e gl5...
cristio_79
Intre Total si Motul ce ati alege?
La Total vad ca vascozitatile sunt mai mici, dar Motylgear indeplineste si standardul GL-5, iar la recomandari intra si Renault.
Stie cineva ce vascozitati are Dacia Oil?
Intre Total si Tranself NFJ care este recomandat pentru cutiile JXX sunt diferente foarte mici.
vi_escu
Motul. Este puțin mai vâscos dar din experinență (moto, ce-i drept) are o mai bună stabilitate în timp. Și pentru un ulei care se schimbă la intervale mari de timp poate fi important.

Asta dacă nu îți petreci iernile, să zicem, la Miercurea Ciuc !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.