Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
slaiciprian
mi-a ramas cablul de frana blocat. am mers la un preten, l-a dezactivat pe o roata. daca tot am dat jos roata, hai sa schimb si cauciucurile de pe spate pe fata. daca tot am schimbat cauciucurile, hai sa schimb si placutele. daca tot am schimbat placutele, prietenul mi-a desfacut si un etrier ca nu-i placea pistonul.
aveam frane excelente, de atunci au inceput problemele. in prima intersectie frane ioc, am si intrat in unul. am desfacut de n'spe ori rotile, am schimbat etrierul buclucas, pana la urma au inceput sa tina. intre timp mi-am luat permisul inapoi, azi am condus iar, dar frana la a doua pedala iarasi.
cat imi poate lua in service manopera pentru:
schimbat pison pe spate (e aerisitorul sudat),
montat cablu frana de mana nou,
aerisit si reglat?

p.s. am avut si frana la a... sasea pedala!
p.p.s. lichidul de frana e cam negru, dar asa era si cand aveam frane. si chiar erau excelente, dar le-a deochiat lumea care le-a laudat...
ar trebui schimbat tot lichidul? sunt diferite lichide? mai bune sau mai proaste? care sunt bune?
Merced
Un om cu bun simt nu ar trebui sa-ti ia mai mult de 40 de lei pe toata treaba asta. Eu am dat vreo 50 si imi facuse niste frane cum nu vazusem vreodata, si la doua zile iar balta sub masina din cauza garniturilor de doi lei care se fac acum. Am pus mana pe niste garnituri de Rolast si de atunci nu-mi mai pierde lichid, dar pentru ca nu era nicio rampa libera am ramas cu ceva aer in instalatie(mi-a aerisit doar la roata cu probleme sad.gif ) si acum nu mai am pedala asa tare.
Lichid am pus Lifrom ca "asta e bun la Dacii", dar recomand ceva mai e calitate. Cand am avut Agip Dot 4 se simtea ca am altfel franele.
ydaniel
pai depinde... preturile variaza;)
lichid recomand TEXTAR dot 4;)
os
Hmm:

1. lichidul de frina trabuieste schimbat periodic, fiindca e higroscopic (=absoarbe apa din atmosfera), Cam toate recomandarile pe care le-am vazut eu sunt la 2 ani; neinlocuirea lichidului este una din cauzele pentru care se blocheaza pistoane.

2. Lichidul trebuie sa se potriveasca cu garniturile (ca material). Teoretic DOTx spune de care lichid trebuie. O fi diferenta de la marca la marca (desi nu prea cred). In orice caz, aceasta diferenta se simte numai A: in timp prin coroziunea organelor metalie si gradul de atacare a garniturilor (acesta din urma ar trebui sa fie 0 zero); si eventual B: la frinari intense, dese, lungi ("vapour lock").

Ca o instalatie in stare buna si corect aerisita etc. frineaza mai bine cu X decit cu Y imi pare, sa ma scuze colegul de mai sus, aberant. Ar frina la fel de bine si cu apa (sau cu orice lichid*).

(*) caci lichidele sunt cu buna aproximatie incompresibile, Un semn de intrebare e ridicat de punctul de fierbere, caci poate aparea "vapour lock".
-----------
Adaugire:
Un coleg isi exprima dezacordul fata de aceasta postare a mea, preferind insa sa ramina anonim. Ii transmit pe aceasta cale urmatoarele:

Ca roman, ma doare sa spun ce am sa spun, dar ca om care vrea sa fie drept nu ma pot impiedica s-o fac. Colega, oricine ai fi tu: dai dovada de doua din trasaturile de caracter din pacate specifice:
- nu esti informat, dar crezi ca le stii pe toate si refuzi sa inveti;
- nu ai curajul propriei opinii.

Pe scurt... dar ma opresc aici caci nu vreau sa jignesc.
kalyyyyyy
Lichidul trebuie schimbat.Daca e negru,asta e semn ca e vechi,iar daca e vechi prinde apa si alte lichide,rezultatul fiind ca frina este ineficienta.Dar nu asta e problema ta principala.Piesele ti le recomand noi si mai ales de fabrica.Manopera variaza intre 30 si 70 de lei.Daca ii zici aluia sa inlocuiasca si lichidul ai grija sa il dea pe tot jos si apoi sa spele conductele cu alcool.Unii doar il lasa sa se scurga,culmea sub actiunea lichidului nou,chestie care evident amesteca un pic cele 2 lichide,indeajuns de mult cat sa nu mai fie negru dar sa nu aiba eficienta maxima de comprimare.Ca firma eu merg pe lifrom si sunt multumit,daca ai bani ia ceva mai scump.Iti recomand dot3 totusi ,maninca garniturile mai greu,are aceeasi coeficient de compresie ca dot 4 ,punctul de fierbere difera(speram ca nu o sa ai nevoie de un punct de fierbere asa mare,ca doar pe serpentine stii ca ai dacie si nu altceva).
os
... daca manualul zice DOT3, se pune DOT3 (nu 4 nu 5) - caci altele au compozitie chimica diferita si distrug garnturile. Ce zice manualul/documentatia tehnica?
kalyyyyyy
Manualul este ambiguu.Zice dot 3 pana intr-un anume an de fabricatie si dot 4 dupa.Nu cred ca au schimbat garniturile odata cu tipul lichidului.
argon
se poate pune si dot 3 si dot 4, se pot combina fara probleme, sunt compatibile, nu se strica nici o garnitura. Nu la fel sta treaba cu dot 5, care nu merge la Dacie. Dot2 nu se mai produce, e depasit.
ydaniel
merge DOT 4 fara probleme.asta am invatat-o si eu de la un om cu mare experienta nu asa de la cineva care ''ghiceste''.oricum lichidu e cea mai mica problema daca nu tin franele mellow.gif asa ca verifica/schimba garniturile si nu uita:mai bine cumperi un etrier/cilindru receptor nou decat sa pui garnituri de la diverse firme care nu vor tine multe.si eu am incredere in franele de dacie,daca sunt facute corect si cum simt de raspundere.calitatea la frane face diferenta. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.