Nu stiu ce are, dar, de la o vreme parca nu mai trage. O calc, o calc si parca nu se mai demareaza cum trebuie. De la ce poate fi?
Nu am mers deloc cu ea iarna asta (am mai pornit-o asa, de control
). Acuma cand merg cu ea, mi se pare ca nu mai trage cum ar trebui. Si mai e o chestie (nu stiu daca reala sau sunt io paranoic:) ): inainte schimbam viteaza pe la 2400, pica inpoi cam in 1800. Acuma daca o schimb in 2400 imi pica in 1300-1400. Chiar daca o schimb in 2600 imi pica in 1600. Este normal? Parca inainte nu facea asa.
PS. Cand sta pe loc si merge motorul fara ambreiaj calcat se aude un zgomot ca un harait, care se schimba in momentul cand calc la maxim ambreiajul. Se poate si chestia asta sa influenteze?
ydaniel
26 Feb 2008, 11:14
-filtru de aer colmatat
-bujii uzate
-benzina proasta
Din ce supui, ce pot sa suspectez este benzina...filtrul n-avea cand sa se colmateze de asta toamna , de vreme ce toata iarna n-a mers mai mult de 2 ore si alea in parcare
. Iar bujiile...la fel
Oricum, cum pot sa verific bujiile daca sunt ok sau nu?
Si ca intrebare suplimentara, m-am gandit sa ii fac "toaleta" de primavara. Adica sa-i schimb consumabilele, avand in vedere ca am luat-o asta vara si nu i-am schimbat nimic. Ce anume se schimba? (nu radeti, n-am mai avut masina si sunt paralel cu motoarele).
Eu ma gandeam sa-i schimb filtrul de aer, filtrul de ulei, uleiul de motor. Mai trebuie ceva? Uleiul din cutia de viteze trebe schimbat si el? Lichidul de frana?
Si daca ati putea sa-mi dati si pozele cu scanarile de pe instructiunile cum se fac operatiile respective v-as ramane recunoscator
nimeni, nicio poza?
AR-18-MOS
27 Feb 2008, 18:21
In general cam tot ce ai zis tu se schimba, eventual daca ai bani, chisr si pneurile daca sunt uzate, sa verifici nivelul la lichidul de frana, eventual dar completat la uleiul din cutie daca nu e destul. Sa nu uit, schimba si curelele.
Sergeant Pulatchewsky
27 Feb 2008, 18:50
Cureaua de ventilator.
Bogdam
27 Feb 2008, 18:52
Curelele de distributie si accesorii
adrianne
27 Feb 2008, 21:53
se mai schimba ulei cutie la 20.000, se mai verifica placute/saboti, becuri, frana de mana, echilibrat roti (inclusiv cea de rezerva), franarea pe asfalt daca e egal distribuita, reglajul farurilor, avans, etc...
probleme placa presiune (soare)
kalyyyyyy
28 Feb 2008, 07:52
Daca zici ca ti se pare o schimbare in turatie dupa trecerea in viteza superioara este o posibilitate sa ai masina infrinata.@ metode de verificare:o pui pe liber si vezi cum aluneca,daca iti stii masina o sa vezi daca aluneca mai prost.O a doua metoda,mai exacta,o salti pe cric la fiecare roata,cu motorul pornit si verifici fiecare roata sa se invarta usor(cele din fata opun o oarecare forta dar nu mare).Deasemenea verifici si jocul rulmentilor.Daca nu e de la frine atunci carburatie,aprindere,reglare culbutori.
ydaniel
2 Mar 2008, 19:58
QUOTE(Bogdam @ 27 Feb 2008, 18:52)
Curelele de distributie si accesorii
la dacia 13XX cu motoare romanesti nu exista curea de distributie ci lant;)
Nu tine de romanesc sau nu, multe marci de renume inclusiv Mercedes au motoare cu distributie pe lant, e mai fiabil in timp, si mai sigur.
mihai0070
2 Mar 2008, 21:20
argon are dreptate , si spre deosebire de curea , lantul nu patineaza , si nici nu trebuie schimbat la 60.000 (aproape un standard in foile de revizie la masinile cu distributia pe curea) lantul poate sa tina si 120.000 si 150.000 fara interventii (in cel mai rau caz se uzeaza intinzatorul)
prima dacie cu distributia pe curea este super nova ,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.