Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
johnny_d
Lamuriti-ma si pe mine. Am o Dacie din 97, cu GPL....care dupa calculele mele consuma peste 15 la suta.! Acum cateva zile s-a golit butelia, am bagat de 30 lei, vreo 16 litri la pretu de azi(1,90 ron) si observ ca mi s-au stins toate ledurile din comutatorul pe GPL la aprox 90 km rulati!!! .Acum am sa alimentez iar.
Tot citind pe aici am inteles ca trebe reglat si debitul la gaz, am facut asta dupa indicatiile cuiva din acest forum : rasucesti pana da sa se opreasca apoi ii dai o tura si un sfert . Am facut asta sper sa fie consumul mai "moderat" caci altfel trec pe benzina biggrin.gif
.....sau care alta mai poate fi cauaza acestui consum "exagerat"?? unsure.gif
intercity2008
Te-ai uitat si la indicatorul de pe butelia de gaz? Poate nu iti functioneaza corect ledurile de pe comutator...
ceribros
Am si eu o O Dacie pe GPL tot din 97 si am consum cam de 12 in oras (consumul pe GPL este cu 1-2 mai mare decat cel normal) si nu ma iau dupa indicatoare deoarece sunt destul de vagi indicatiile date de acestea, dar mereu am 5 L de benzina in caz ca nu mai am gaz. Sfatu meu alimenteaza si cu benzina si mergi pana moare si nu te mai lua dupa indicatoare deoarece nu sunt chiar asa de exacte.
Daca tot asa face da un pm si iti recomand un service unde se face reglaj GPL, asta daca esti din Bucuresti.
ionut.tanase
Verifica jocurile la tacheti si aprinderea.
PS: cu ambreiaju cum stai?
giullia24
daca ne e una din problemele de mai sus enumerate de baietii, desfa plamanul de pe masina si curata-l bine in casa, o sa observi ca are unele depuneri in el ..... deasemenea e posibil sa fii curatat cineva carburatorul de gunoaie (poate chiar tu), medoda veche cu mana, caz in care ai deformat o tabla care are rolul de a limita debitul de gaz din vaporizator (plaman).....cand desfaci vaporiztorul, indreapta acea tablita.....bafta
ceaki
unde este gaz cu 1.9lei litrul, ca in cluj e 2.2lei litrul? omv-ul il are mai ieftin cam 1.99lei.
airimia13
La Agip l-au facut astia 1.92 mad.gif ron (ce bine era prin toamna cand era 1.55 ron....)
rokos
off: in iasi e 1.90ron litrul de gaz...

on: incearca cum s-a zis si mai sus sa pui mai mult gaz si sa mergi pana se goleste.

de asemena vezi poate schimbi locul de unde alimentezi ( eu pun doar butan gas in iasi ) si cand iti umple butelia sa fie cu presiune intre 8-9 ( te uiti pe ceas la statie). asta e valabil daca ai toate celea reglate ca lumea. debitul il strangi atat cat ai nevoie sa traga motorul rezonabil. eu cu a mea imi ia 12l in oras iarna, in afara 7.5.

bafta
aetius
si eu am dacie pe gaz...problema cu 10 litri de gaz...egal 60 de kilometri mers in oras e mult e putin?mentionez ca robinetul de pe furtunul care vine de la plamin la carburator e deschis doar juma de tura.
Daca il deschid mai mult da sa moara motorul la relanti...instalatia am reglat-o cum scria in alt topic turata la 2000 pina mere motorul fara sa tremure si din surubul de pe plamin relantiu pina am un maxim .exista si alta metoda?
Sau un loc unde se poate regla instalatia de gpl...sint din bucuresti
rokos
10 litri la 60 e mult=16l/100
baranga
exact aceeasi problema o am si eu si anume 10 litrii=60 km numai ca marea diferenta e ca eu stau in slobozia un orasel in care nu prinzi 2 semafoare de la un cap la altul.mentionez ca am instalatie "stargas".tu de cat timp ai bujiile???
eu le am de 13.000 si merg ceas,nu trepideaza,relantiul sta dimineata dupa 5 secunde,am fise tesla.sa fie bujiile????
am facut ieri un reglaj pe tester dar mare reglaje nu a facut acolo.astept rezultatul.
inca o data:sa fie bujiile???????? blink.gif

p.s. mentionez ca am bujii renault equiem
AR-18-MOS
Nu cred sa fie de la bujii ...
mihai0070
Eu zic sa va regalti instalatiile si sa verificat eventualele pierderi de GAZ

eu am Nova Gt 1.6 si stau un bucuresti , merg ~60 km pe zi in aglomeratie si am un consum de ~11% cu 48 litri merg 440 ~ 450 km doar oras, depinde si de porniri , cel mai mult.
baranga
se pare ca am rezolvat problema biggrin.gif cu toate incercarile de a regla instalatia gpl pe tester,mecanici minune cu debitmetru din nastere,etc am nimerit la un mecanic care a reglat-o el stie cum +(aici e partea interesanta!!!)a reglat culbutorii,reglati cu 2 saptamani inainte 0.20A 0.25E!!! zicand ca trebuie mai largi!!!
treaba e ca consuma bine de tot 10-11 oras,7-8 afara fata de 16-18 pe oras inainte biggrin.gif
oricum sunt foarte multumit.intrebarea mae este:poate sa dauneze unei chiluoase ca merg cu culbutorii prea largi? blink.gif
AR-18-MOS
Totusi eu zic ca e un consum maricel ... acuma depinde si de stilul de condus. wink.gif
cosminus
Mai mari nu, nu deschid supapele asa de mult. Mai mici da
PH-06-BOA
Jocul mai mare la culbutori, face ca distributia (in cazul Daciei , comparata cu Lada, care are putere mai mare la numai 1200 cmc) sa fie aproape de ideal, numai ca , face zgomot. Jocul mic, arde scaunele si supapele, putere mica, consum mare...
Mie imi consuma cand am pus instalatia, 6,5 afara si 8 in oras. Instalatie Marini, si are 4 ani.
Modul de reglaj la acest tip, l-am mai spus .Un coleg s-a dus la servis ca-i consuma mult ( e maistru mecanic auto, dar n-a lucrat cu gaz) si i-au verificat culbutorii (n-avea ce regla) i-a suflai filtrul de la intrare in vaporizator, (reglajele erau corecte, dupa cum i-am spus si eu) l-a aburi cu cateva explicatii aiurea si, i-a luat 130ron, si mai era si in garantie.

La marini, se strage surubul de reglaj al ralantiului( cel de deasupra, de langa electrovalva de la intrare in vaporizator) la maxim ,iar cel din lateral ,2-3 ture. Se pune contactul si se slabeste primul,pana incepe sa se auda in carburator , iesirea gazului, un fasait usor , fara a porni. Se incearca o pornire . Daca nu porneste usor, se regleaza intensitatea ( debitul) pana motorul porneste foarte usor , chiar si fara acceleratie. Apasand pe acceleratie usor, ar trebui ca motorul sa se opreasca. Daca nu se opreste, mai strangeti surubul lateral, incercind din nou accelerare usoara, si repetati pana motorul moare , la apasarea lenta. Asta inseamna gaz putin la sarcina variabila. Deschizandu-se clapeta acceleratiei, gazul ramane aproape constant (amestec sarac). Intre timp s-a incalzit si motorul( pornire se regleaza cu motorul rece) scazandu-i putin turatia. Se duce acceleratia cu mana stanga pana aproape de momentul in care vrea sa se opreasca, si se desface usor surubul lateral, pana se obtine un mers regulat, se mai accelereaza putin pana se destabilizeaza iar, se desface din surub pana la mers "frumos". E bine ca de fiecare data sa se reia de la zero cu acceleratia pana la punctul care "da in nas" , pentru a elimina erorile, in care ,motoru avand deja in jur de 2000 de ture, i-a crescut puterea de absorbtie, membrana ,avand deschisa supapa si rotirea surubului devine inutila. Se desface surubul, numai pana cand accelerarea devine liniara, cu putina ezitare la inceputul cursei. Intimpul acestor manevre, reglajul de pe futunul dinspre carburator, sa fie cat mai mult desfacut. se incearca din nou cateva porniri si o usoara ajustare numai a surubului de ralanti( de sus, nu cel din lateral ). Cu mana stanga se accelereaza pana in jurul a 2000 de ture ( turatia de mers la drum), si cu dreapta , se introduce o surubelnita lata, pe langa cablul de soc, intre pintenul clapetei si surubul de reglaj al clapetei, pentru a avea o turatie cat mai constanta, si se strange din surubul de pe furtun, pana incepe sa se reduca din turatie, moment in care incepe saracirea amestecului.
Aici este consumul minim. Eu am modificat chiuloasa, volanta, si am putere mult mai mare (Loganul de 1,4 ramane prost). Consumul in oras, e de 10%, iar stilul de mers este violent catre agresiv. La 90-100/h acceleratia este apasata 3-4 mm. Motorul e de 1300, cutie in 5, si comparativ cu unul de 1400, e mai vioi. In vaporizator am pus un arc mai gros, care, pe undeva ar fi cam tot una cu strangerea surubului de pe furtun.
baranga
am facut astazi un drum de slobozia-ploiestidus intors am avut in rezervor maxim 7 litrii,am mai bagat eu 21 si tot mai am gaz,deci super tare frateeeeeeee biggrin.gif
Hacker
console.gif Care stie sa imi monteze si mie instalatia de gaz?
O am in casa si o tin degeaba. Vreau si eu consum de 16% in oras dar gaz. Ca asa am consum de 10-12% benzina si e tot mai scump
Va rog, cine stie sa monteze, nu vreau autorizatie.. 1zhelp00.gif
ArtVandelay
io zic ca nu e de joaca cu instalatia de gaz, du-te sa ti-o monteze o firma ceva, dai un ban dar macar stii ca e instalata calumea
si nu o sa iti consume 16..maxim 12 in oras
argon
QUOTE(baranga @ 23 Mar 2008, 19:22)
:poate sa dauneze unei chiluoase ca merg cu culbutorii prea largi? blink.gif
*



chiulasei in nici un caz, tijelor eventual, eu prea larg inteleg peste 0.4 la rece, indiferent de A sau E. Reglajul larg duce la un mers cursiv, si un consum mai mic de obicei.
baranga
exact,mers cursiv si consum mic si nici nu tacane tare,da merge si trage zici ca e injectata biggrin.gif
Hacker
Bun, dar daca nu am factura la ea, cum poate sa o instalaeze o firma, din cate stiu ei trebuie sa iti dea factura sa poti sa o treci in carte, si nu am gasit firma sa se bage la asa ceva. Daca exista si stiti spuneti-mi si mie si ma duc acolo. mentionez inca odata ca e cumparata de mine la mana 2. Am cartea ei, parca si factura.. Se poate monta la un service? Daca da astept sa imi spuneti si mie unde.
dyogenes
Pe dracu' firma... Eu am montat cu baietii in fata blocului o Marini nou-nouta pe un Peugeot 205 , motor cu injectie monopunct in jumatate de zi. Toti "meseriasii" m-au luat cu faze de genu "e periculos, e complicat, asta are calculator, etc." In cutie era absolut tot ce aveai nevoie, chiar si coliere de plastic. Am fixat bine butelia in portbagaj, am tras teava de gaz pe sub masina, am fixat vaporizatorul, valvele, am pus relee suplimentare care decupleaza pompa de benzina, injectorul si sonda lambda. Singura "smecherie", de care depind fundamental performantele masini este stutul de gaz, diametrul lui si pozitionarea. Reglajul l-am facut cum e descris pe acest forum. Consumul este de 6 l/100Km regim mixt (motor 1100 cmc), masina merge pana la 130 Km/h (pe benzina a mers si 150 Km/h), iar 110 km/h e ceva uzual. Verificarea se face foarte atent cu spuma de sapun la toate imbinarile. Maine pun poze pe topicul deschis mai demult la "imbunatatiri CLT"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.