Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme placa presiune
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bogdangl
Uite ca iar apelez la ajutorul vostru. Astazi in timp ce mergeam linistit cu masina prin oras am simtit ca pedala de ambreiaj e mai usoara, am mai mers aproximativ 200m si a inceput sa se auda un scartait continuu cand calcam pedala si sa miroase a incins. Am tras pe dreapta, am oprit motorul si am ridicat capota. Nimic ciudat, doar mirosul ala de incins. Ma urc iar in masina, pornesc motorul, cand calc ambreiajul, iar acelasi zgomot, incerc sa bag in 1-a, degeaba, caraia, incerc sa bag in marsalier, la fel caraia, sa plece de pe loc, nici gand sad.gif iar mirosul ala de incins iar incepe sa apara. Cu motorul oprit intra in orice viteza fara probleme. Cineva mi-a spus ca ar fi placa de presiune, voi ce parere aveti? Cam cat costa si cam la cat ajunge manopera, daca aveti idee? Ar putea fi si altceva in afara de placa de presiune? Multumesc si astept raspunsuri.
fiderzen
intai pune pe cineva sa iti apese ambreajul,si vezi daca iti actioneaza parghia de la cutia de viteze, astfel vezi daca e rupt sau nu cablul de ambreaj...dar la ce simptome ai avut iti zic ca ai placa de presiune crapata,asa am patit si eu acum 2 saptamani :|
magickiss
cred ca te duce la vre`o 2 3 milioana maxim cu tot cu manopera....s`ar putea sa iti fi decedat placa....
mitu2002
daca nuti intra in nici o viteza cu motorul pornit inseamna ca nu debraiaza asa poate fii de la un banal cablu de ambreiaj rupt sau intepenit(desi nu cred);dar daca zici ca face zgomot cind calci ambeaju cel mai posibil vinovat este rulmentul de presiune
incearca sa te uiti prin fanta din carcasa ambreiajului in timp ce cineva iti calca pe ambreiaj (motor oprit)sa vezi daca plaqca de presiune se departeaza vroleaca de disc
daca ar fii placa sau discu alea nu pre crapa asa din senin te anunta cu vro 1000-2000 prin patinare inainte iar in faza terminala tot se poate merge cu 1-a si -2-a(io aveam placa crapata in 2 locuri dar tot m-am fitiit de sarbatori prin oras la cumparaturi iar pe 28 am schimbat tot kitul-180ron placa+disc+rulment+100ron manopera+20ron la mecanic pt incurajare icon_mrgreen.gif
sau poate fii si pirgia de ambreiaj rupta la interior unde este agatat rulmentul de ia la urechile alea se poate rupe dar asta f rar se poate intimpla la servis da jos cutia si constati atunci care este vinovatul ;dureaza cam 20-30 de minute datul jos si inca patita remontatul ( placa chiar si crapata tot ar trebuii sa debreieze pt ca rulmentul tot ar apasa de arcu soare si ar inpinge placa departe de disc)
bogdangl
Parghia de la ambreaj se misca, cablul nu cred ca este rupt, ca are doar vreo 2 sapt, cand calc ambreiajul se aude huruitul ala, si cand incerc sa bag in viteza caraie, scuze ca nu am mai dat nici un semn de viata zilele astea, da am fost ocupat, ca mecanicii astia din Galati au niste scoruri, cel mai ieftin am gasit cu 100 ron, oricum am sa mai caut, apropo, nu mi-a patinat niciodata, aveam si demaraj bun si tot, am fost la tara exact cu o zi inainte sa apara problema, si am mers 120-130 fara probleme.
PH-06-BOA
Spui ca-i cablul nou. Daca a fost montat fara joc, rulmentul a perforat soarele ( se aud zornaieli, scrajneli) si nu mai debreiaza, noile varfuri de la soare intrand in carcasa rulmentului. La fel de bine (rau), e crapata placa( tot soarele) , tot datorita lipsei jocului. Instinctul face ca pedala sa fie apasata total, iar soarele este solicitat mai mult decat este necesar, obosind materialul mai repede.
Daca e prima varianta, nu e nevoie sa cumperi placa. Peste rulment se pune o bucsa facuta pe strung, care sa inbrace inelul ce freaca pe placa ( fi 36), iar diametrul exterior sa fie de cel putin 45mm. Te va mai tine cel putin inca p-atat , suprafata de frecare fiind mai lata, si in alt loc. Pedala va fi putin mai tare, dar si cursa mai scurta.
A doua varianta, schimba placa, ( spala si unge rulmentul) si pune-i si acea bucsa la rulment, soarele nu se va mai uza niciodata. Va dau cele doua variante de bucsa. Eu am facut de nenumarate ori numai varianta 1.

2 Mar 2008, 18:42:
cred ca n-au intrat bine desenele.
bogdangl
Pai cand mi-am pus cablul de ambreiaj, eu il lasasem cu putin joc, cupla mai jos, dupa aia, nea domnul mecanic (care se ocupa de masina mea), ca deacuma numai am ce cauta la el, i-a mai pus vreo 2 piulite, si cupla sus rau de tot, aproape de sfarsitul cursei( el a zis ca asa trebuie), dupa aia am mai mers vreo 2 zile, am facut si un drum la tara, iar apoi s-a intamplat ceea ce s-a intamplat, ar fi bine sa fie prima varianta(cum ai spus). Astazi o duc la un mecanic sa o desfaca (sper sa am bafta ca stau cam prost cu finantele sad.gif( ) Oricum am sa va tin la curent cu ce o sa se intample si multumesc.
ct_71_ccl
salut!
dac zici ca ti-a mai strins ambreiajul mai mult decit ai zis(ca era destul de mult strins)e foarte posibil sa fi frecat rulmentul pe placa!cel mai bine desfa ,vezi ce s-a intimplat si ph-06-boa ti-a dat variantele!
toate bune!
argon
jocul liber la pedala de ambreiaj trebuie sa fie 20 mm, deci cablul nu trebuie sa stea tensionat sub nici o forma in repaos, deci sunt de parere ca primul mecanic e de vina pentru ce s-a intamplat, regland prea strans, poate chiar cu intentie, stia ce se va intampla, si scopul era sa ajungi tot la el ca sa aiba de unde ciupi mai mult.
bogdangl
Exact la asta m-am gandit si eu, si cand l-am sunat si i-am spus ce mi s-a intamplat, mi-a spus ca e placa de presiune, si ca trebuie sa ma duc la el, sa imi dea motoru jos..etc, si ca are mult de munca la ea, si ca imi ia 150 ron, oricum nu ma duc la el, ca am gasit cu 100 ron in alta parte, si acum la 4 ma duc sa vorbesc cu cineva care a zis ca imi ia 70 de lei, si poate o face chiar in seara asta, ca am nevoie neaparat de masina, ca depind de ea sad.gif Oricum o sa va tin la curent. Daca as sti cum, m-as apuca eu de ea, da nu am nici cea mai mica idee cum, asa chestii din astea mai marunte le fac singur, dar la asta nu ma bag ca imi e frica sa nu fac vreo catastrofa sad.gif
bogdangl
Am rezolvat-o aseara la un mecanic foarte de treaba, i-am dat 90 lei, si mi-a dat si o placa de presiune si un rulment de la el. A fost exact cum mi-a zis PH-06-BOA, fiind cablul intins prea tare, soarele a intrat in carcasa rulmentului, oricum am schimbat si placa de presiune ca era uzata tare, a spus ca mai mult de 2 luni numai ma ducea. Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns. Acum dupa ce am dat motorul jos am o alta problema, numai imi indica in bord nici temperatura apei si nici presiunea uleiului, imi merg doar martorii, iar inainte mergea perfect. Daca ma poate ajuta cineva si imi poate spune care e cauza, multumesc.
tgg2k
daca iti functionau inainte poate au iesit papucii electrici de la sonde. verifica: pe chiulasa, in partea dinspre volanta este sonda pt indicatorul de temp apa (precum si sonda martorului de temp apa). iar pe blocul motor, langa filtrul de ulei ai sondele pt presiunea uleiului (cea mica e pentru martor, cea mai marisoara e pentru indicator)

bafta
PH-06-BOA
bucsile pentru rulmentul de presiune
cannavaro
Sal. Am si eu o intrebare. Dintr-odata n-a mai tras masina. PatIna cum s-ar spune. I-am dat cutia jos si am schimbat discul de ambreiaj care era cam 60-70% uzat, si nu s-a rezolvat problema. Acum am dat cutia jos ca sa schimb si placa de presiune. Mi-a dat cineva una despre care spunea ca are cam 200 km mersi.
Cum imi dau seama daca placa mea este uzata ? La ce trebuie sa ma uit? La noua placa la ce trebuie sa ma uit?
the fast and furious
Parca acum 2 luni ai pus ferodouri noi la disc , e gata deja ? Sau incurc userul ?
Acum 1 luna am schimbat si eu discul ca patina. Ferodourile erau aproape identice ca grosime cu cele de la discul nou, dar semeringu de priza din cutie a cedat si baga ulei pe disc si palca de presiune si se vedea pe el ca patina.
Acum referitor la ce ai intrebat si anume placa de presiune. Eu am pastrat- tot pe cea veche, desi mecanicul insista sa o schim daca tot ne aflam la operatiune. Sa te uiti la soarele placii sa nu aiba o uzura pronuntata si de asemenea pe suprafata care intra in contact cu discul. Pui unghia si plimbi degetul pe suprafata lucioasa si vezi sa nu agate , adica sa nu existe santuri pronuntate . Te uiti atent de asemenea ca pe exteriorul suprafetei de contact si o sa oservi ca pe o portiune mica de culoare neagra nu exista deloc uzura . Este nivelul initial si iti faci o idee cat din placa s-a dus in timp.
Ar mai fi si arcul diafragma cred ca se numeste , dar nu cred ca se poate analiza cu ceva gradul lui de apasare pe disc.
Si ar trebui rectificata si volanta sa nu fie ovala . Eu nu ama facut-o si m-ama ales cu niste trepidatii la plecarea de pe loc daca vreau sa plec cu motorul pe la 1200 - 1400 rpm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.