Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii + filtru sport + toba borla + chip 1.6 8v
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
caty2k
Am masina de cand a iesit pe portile fabricii si tocmai am facut o descoperire ... pe langa faptul ca pe masina am chiptuning+toba sport+filtru sport, azi am cumparat din greseala alte bujii pentru masina! Se potrivesc pe masina si au arderea mult mai buna, astfel incat pe stand arata ca are 102cp in loc de 90 (99cp are cu chip).
Bujiile sunt Bosch originale, iar in loc de 1 singur " minus " la bujie are 4 " minusuri " ... si astfel arderea este mult mai buna si ridica si puterea motorului! asa ca nu mai dati atatia bani pe bujiile de logan cand puteti lua bujii Bosch cu doar 70ron!
Astept alte sugestii, multumesc!
cristi_xp
asta-i reclama ascunsa la bujii ?
Pune niste grafice de dyno sa vedem aia 102 cp,si aia 99cp...poate erau standuri diferite de aia dau valori diferite...
mafiosso_LODAN
Poate ne explici si de ce "e arderea mult mai buna" si mai ales ce merit au bujiile in toata chestia asta.
Serje
radmasa.gif
DomnulK
QUOTE(caty2k @ 29 Feb 2008, 00:07)
Am masina de cand a iesit pe portile fabricii si tocmai am facut o descoperire ... pe langa faptul ca pe masina am chiptuning+toba sport+filtru sport, azi am cumparat din greseala alte bujii pentru masina! Se potrivesc pe masina si au arderea mult mai buna, astfel incat pe stand arata ca are 102cp in loc de 90 (99cp are cu chip).
Bujiile sunt Bosch originale, iar in loc de 1 singur " minus " la bujie are 4 " minusuri " ... si astfel arderea este mult mai buna si ridica si puterea motorului! asa ca nu mai dati atatia bani pe bujiile de logan cand puteti lua bujii Bosch cu doar 70ron!
Astept alte sugestii, multumesc!
*


poate cand o sa ai timp sa cauti ngk iridium...sa vezi alea ce scanteie dau ;;)....

scuze de reclama.

si ca fapt divers sunt mai bune alea cu 2 electrozi decat dele cu 4 biggrin.gif
cristi_xp
pai si alea cam cati cai dau ?tot 3...sau pana la 10 ? biggrin.gif
crististreulea
daca pun pe loganul meu buji dinalea citi cai cistig? ma multumesc si cu 1-2
C a t a l i n
La dCi? Glumești sper...
einstein1984
3 cai diferenta intr-o masuratoare pe dinamometru de sasiu pot fi dati si de temeperatura exterioara sau prfaul de filtrul de aer.
crististreulea
@MARSK: clar glumeam. oare se potriveste filetul? =))
@einstein1984: foarte adevarat
cristi_xp
=(( nu se castiga cai ?
DomnulK
ba da crsiti_xp se castiga, dar nu cai, poate niste catari tongue.gif
dar in mod cert motorul va mergemai rotund cu niste bujii mai bune.
pentru cresteri de putere exista tuning la chip, la evacuare, la admisie si daca-tida mana la motor<adica turbo, axe cu came, compresie marita, pistoane mai mari, nos, etc>, dar daca te bagi asa mult in modificari tree sa iei in considerare schimbarea cutiei de viteze, planetarelor, franelor, suspensiilor, roll-cage, scaune sport...
caty2k
deja m-ati aburit biggrin.gif radmasa.gif ... 99cp avea cu cipu pe dyno, si poate de aceea arata 102, ca am fost la alt dyno! totusi ... ce modificari ii mai pot face inafara de cip si toba sport? daca scot catalizatorul si dimensiunea evacuarii trebuie sa cer aprobari ceva de la RAR?

5 Mar 2008, 19:28:
si de ex capota + plafon + portbagaj ... sa-i schimb culoarea, k tot am vecini care s-au jucat cu cheia pe ele ... tot tre sa cer aprobare ? multumesc!
AR-18-MOS
Pai daca scoti catalizatorul ... degeaba mai ceri tu aprobari de la RAR, ca oricum nu primesti ca masina nu va mai fi Euro IV.
juristul2000
Deci pana la urma care sunt bujiile minune ca vreau si eu ca a venit vremea?Nu ca spun da vreau sa zic ca nu prea ma precep asa ca acum e ocazia sa ma luati la misto.Misto nu smile.gif)
dan.gutu
Daca spune cineva ca a pus bujii NGK Iridiu si a simtit vreo diferenta in bine eu i le dau si pe ale mele gratis,in afara de o crestere considerabila a consumului de carburant eu nu am simtit nimic,plus ca am dat o caruta de bani pe ele. sad.gif
hash
cred ca se refera la Bosch cu 4 electrozi, FR78X
http://ecat-online.bosch.de/toc/ro/0000aEz...ndexFramesetJsp
dar nu va asteptati la minuni! merge la fel de bine si cu cele eyquem cu 2 electrozi, originale
juristul2000
Ok deci ce sa-mi iau pana la urma?
einstein1984
Hash, alea de origine au 2 electrozi de masa? Paraca nu as prea crede!
@juristu Ia Denso Iridium.
juristul2000
Cata banu sunt Denso iridium astea?Poate ma duc mai mult ca cele incadescente de pe Passat si atunci...........
hash
masina din fabrica a venit cu eyquem. poti sa ma crezi sau nu smile.gif cele bosch au fost 60 lei setul. dpmdv nu imi pun cu un electrod pentru ca 'parca trage mai greu' (subiectiv motiv, n-am altul la indemana), acum cu astea masina merge ca la inceput.

juristul, ce treaba au bujiile incandescente aici ?!
http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug
http://en.wikipedia.org/wiki/Glow_plug
juristul2000
Nu au nici o treaba faceam doar o comparatie intre preturile celor denso pt logan si cele incandescente care le am pe Passat.
Esti scuzat smile.gif
argon
oricati electrozi de masa ar avea, scanteia se va da intotdeauna intre electrodul central si unul singur de masa, aleator = > aceasi ardere.
Bujor Stefan
Eu astept sa iasa bujiile cu 5, 6 electrozi la masa.
Sa vezi atunci cum vin caii putere!
Fara numar, fara numar...
dan.gutu
Citeste si tu ce a scris @argon mai sus,nu conteaza cati electozi au,numai unul singur isi face treaba.
Bujor Stefan
Eu stiu ca nu suntem la cafenea, si nici nu ma cheama Ironick, dar sper ca macar unii vor intelege ceea ce am vrut sa spun mai sus.
hash
Cum nu sunt inginer in motoare nu voi cauta sa dau o explicatie; senzatia mea e ca cele cu un electrod parca nu sunt asa 'harnice'. Am vrut sa iau eyquem numai ca n-am gasit si astea erau la fel de ieftine. Mie astea cu un electrod mi se pareau cam afumate, cam negre, alea eyquem erau o idee mai rosiatice. Macar o sa se uzeze mai incet.
tuneam
QUOTE(dan.gutu @ 12 May 2008, 22:56)
Daca spune cineva ca a pus bujii NGK Iridiu si a simtit vreo diferenta in bine eu i le dau si pe ale mele gratis,in afara de o crestere considerabila a consumului de carburant eu nu am simtit nimic,plus ca am dat o caruta de bani pe ele.  sad.gif
*



Salut

Eu am pus NGK Iridium BKR6EIX parca, si masina merge fff bine.
A mers bine de cand le-am pus, dar ulterior am citi pe site ca vin din fabrica cu GAP-ul de 0.726 mm nu cu 0.9. Le-am scos si le-am facut GAP-up de 0.9, metg la fel de bine. Masina consuma parca o idee mai putin, e mai silentioasa si motorul nu mai trebura deloc.

Le mai dai?
DomnulK
dan.gutu.... iti dau adresa mea pe pm sa-mi trimit ngk-urile alea iridium?
tuneam
eu am cerut primul biggrin.gif
manny11
Salut! Vreau sa imbunatatesc si eu performanta masinii si sa-i mai adaug ceva putere. As putea s-o duc in 115 CP? Daca merge poate ma ajutati cu niste pareri. biggrin.gif
CriSTI68
da motor K4M dar e dacie dao in colo
AR-18-MOS
QUOTE(manny11 @ 7 Jan 2009, 20:00)
Salut! Vreau sa imbunatatesc si eu performanta masinii si sa-i mai adaug ceva putere. As putea s-o duc in 115 CP? Daca merge poate ma ajutati cu niste pareri. biggrin.gif
*


1. Admisie sport;
2. Evacuare cap-coada schimbata, cu traseu de Inox;
3. Catalizator sport;
4. Planat din chilasa;
5. Ax cu came sport;
6. Chip-Tuning.
Lostboy
De unde iau și eu bujii cu ”plus”? Cu ”minus” am și nu sunt mulțumit!
ms
robbie_ro
Le montezi invers pe astea cu "minus"... biggrin.gif
djasu82
biggrin.gif ati dat-o in diverse , pai din cate se stie bujiile au eletrozii nu plusuri sau minusuri biggrin.gif Si stati linistiti ca nu da scantee simultan pe cei 4 eletrozi doar daca s-ar monta o aprindere multiscantee.
robbie_ro
Off topic: Din punct de vedere strict electric, bujiile au "plus" si "minus". Electrodul pozitiv este legat la fisa care vine din bobina de inductie, iar cel negativ este la sasiu (sunt bujii cu 1, 2, 4 electrozi legati la "minus").
Pe mine m-a amuzat teribil intrebarea, si din cauza asta am trantit un raspuns pe masura.
W3f
De buji ati folosit pentru Logan 1.4? As vrea sa le inlocuiesc cu unele de o mai buna calitate de preferabil sport! O marca anume si eventual date tehnice!

15 Jan 2009, 15:26:
De buji ati folosit pentru Logan 1.4? As vrea sa le inlocuiesc cu unele de o mai buna calitate de preferabil sport! O marca anume si eventual date tehnice!
djasu82
QUOTE(robbie_ro @ 13 Jan 2009, 12:44)
Off topic: Din punct de vedere strict electric, bujiile au "plus" si "minus". Electrodul pozitiv este legat la fisa care vine din bobina de inductie, iar cel negativ este la sasiu (sunt bujii cu 1, 2, 4 electrozi legati la "minus").
Pe mine m-a amuzat teribil intrebarea, si din cauza asta am trantit un raspuns pe masura.
*


dupa tine au plus si minus biggrin.gif numai ca bobina de inductie are infasurarea secundara separata de alimentare asa ca trage tu concluzia nu o mai sustine sus si tare ca are plus si minus biggrin.gif ca te faci ...
gotronic
In mod normal, bujiile nu au plus sau minus, dar sunt polarizate. Eu stiam pe vremuri ca daca schimbai bobina de inductie (+cu_) se schimba si plarizarea scanteii. Astfel bujiile se incarcau sau se uzau mai mult deoarece materialele sunt diferite ale electrodului central si cel de masa. DAR. Am intalnit bobine de inductie care inalta tensiune o da pe minus si altele pe plus (alimentate corect cu minusul la platina si plusul la contact). Probabil de aici si nenumaratele probleme la aprinderile de pe Daciile noastre. La aprinderile pe injectie ( cu bobine yumostatice) se da scanteie si pe plus si pe minus (prin constructia si functionarea aprinderii), dar aici bujiile difera fata de cele de pe carburatie. Vedeti EYQUEM A12 care sunt ptr. carburatie si A19 parca ptr. Injectie (La acelasi motor). Bujiile ptr, injectie au inclusa o rezistenta de cativa Kohmi pe electrodul central, unii spun ca ptr. deparazitarea calculatorului, eu nu stiu daca numai ptr. asta, poate sunt construite si altfel un pic. Bujiile ptr. carburatie au rezistenta electrodului central de ordinul ohmilor.!
robbie_ro
@djasu: Am spus "strict din punct de vedere electric". Ca sa ai o scanteie intre 2 electrozi, trebuie ca intre respectivii electrozi sa existe o diferenta de potential electric (vezi manualul de fizica). Din ceea ce cunoastem, unul dintre electrozi este legat la sasiul masini = GND (masa). Ca sa existe scanteie, la celalalt electrod trebuie sa avem, fata de GND, + x volti sau - x volti. Dedu tu mai departe.
gotronic
Corect! In cazul asta masa (sasiul) este comun atat pentru instalatia de 12V a masinii cat si pentru instalatia de aprindere. Adica exact ca 0(zero) de la o sursa de tensiune dubla cu minus si plus fata de o referinta. (In cazul nostru masa, sasiul, caroseria masinii) unde avem comun doar acest lucru. sau doua surse de tensiune cu un punct comun (tablaria masinii).! sper ca ati inteles ce vreau sa spun si sa nu mai discutam in contradictoriu sau cu aluzii la bagajul de cunostinte tehnice. (nu este constructiv, si plictisim pe cei care nu sunt cunoscatori sau specialisti in domeniu)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.