caty2k
28 Feb 2008, 23:07
Am masina de cand a iesit pe portile fabricii si tocmai am facut o descoperire ... pe langa faptul ca pe masina am chiptuning+toba sport+filtru sport, azi am cumparat din greseala alte bujii pentru masina! Se potrivesc pe masina si au arderea mult mai buna, astfel incat pe stand arata ca are 102cp in loc de 90 (99cp are cu chip).
Bujiile sunt Bosch originale, iar in loc de 1 singur " minus " la bujie are 4 " minusuri " ... si astfel arderea este mult mai buna si ridica si puterea motorului! asa ca nu mai dati atatia bani pe bujiile de logan cand puteti lua bujii Bosch cu doar 70ron!
Astept alte sugestii, multumesc!
cristi_xp
29 Feb 2008, 02:14
asta-i reclama ascunsa la bujii ?
Pune niste grafice de dyno sa vedem aia 102 cp,si aia 99cp...poate erau standuri diferite de aia dau valori diferite...
mafiosso_LODAN
29 Feb 2008, 03:11
Poate ne explici si de ce "e arderea mult mai buna" si mai ales ce merit au bujiile in toata chestia asta.
DomnulK
29 Feb 2008, 10:35
QUOTE(caty2k @ 29 Feb 2008, 00:07)
Am masina de cand a iesit pe portile fabricii si tocmai am facut o descoperire ... pe langa faptul ca pe masina am chiptuning+toba sport+filtru sport, azi am cumparat din greseala alte bujii pentru masina! Se potrivesc pe masina si au arderea mult mai buna, astfel incat pe stand arata ca are 102cp in loc de 90 (99cp are cu chip).
Bujiile sunt Bosch originale, iar in loc de 1 singur " minus " la bujie are 4 " minusuri " ... si astfel arderea este mult mai buna si ridica si puterea motorului! asa ca nu mai dati atatia bani pe bujiile de logan cand puteti lua bujii Bosch cu doar 70ron!
Astept alte sugestii, multumesc!
poate cand o sa ai timp sa cauti ngk iridium...sa vezi alea ce scanteie dau ;;)....
scuze de reclama.
si ca fapt divers sunt mai bune alea cu 2 electrozi decat dele cu 4
cristi_xp
29 Feb 2008, 20:19
pai si alea cam cati cai dau ?tot 3...sau pana la 10 ?
crististreulea
29 Feb 2008, 20:23
daca pun pe loganul meu buji dinalea citi cai cistig? ma multumesc si cu 1-2
C a t a l i n
29 Feb 2008, 20:27
La dCi? Glumești sper...
einstein1984
29 Feb 2008, 20:39
3 cai diferenta intr-o masuratoare pe dinamometru de sasiu pot fi dati si de temeperatura exterioara sau prfaul de filtrul de aer.
crististreulea
29 Feb 2008, 20:41
@MARSK: clar glumeam. oare se potriveste filetul? =))
@einstein1984: foarte adevarat
cristi_xp
1 Mar 2008, 02:12
=(( nu se castiga cai ?
DomnulK
1 Mar 2008, 08:16
ba da crsiti_xp se castiga, dar nu cai, poate niste catari
dar in mod cert motorul va mergemai rotund cu niste bujii mai bune.
pentru cresteri de putere exista tuning la chip, la evacuare, la admisie si daca-tida mana la motor<adica turbo, axe cu came, compresie marita, pistoane mai mari, nos, etc>, dar daca te bagi asa mult in modificari tree sa iei in considerare schimbarea cutiei de viteze, planetarelor, franelor, suspensiilor, roll-cage, scaune sport...
deja m-ati aburit
... 99cp avea cu cipu pe dyno, si poate de aceea arata 102, ca am fost la alt dyno! totusi ... ce modificari ii mai pot face inafara de cip si toba sport? daca scot catalizatorul si dimensiunea evacuarii trebuie sa cer aprobari ceva de la RAR?
5 Mar 2008, 19:28:si de ex capota + plafon + portbagaj ... sa-i schimb culoarea, k tot am vecini care s-au jucat cu cheia pe ele ... tot tre sa cer aprobare ? multumesc!
AR-18-MOS
5 Mar 2008, 19:31
Pai daca scoti catalizatorul ... degeaba mai ceri tu aprobari de la RAR, ca oricum nu primesti ca masina nu va mai fi Euro IV.
juristul2000
12 May 2008, 19:22
Deci pana la urma care sunt bujiile minune ca vreau si eu ca a venit vremea?Nu ca spun da vreau sa zic ca nu prea ma precep asa ca acum e ocazia sa ma luati la misto.Misto nu
)
dan.gutu
12 May 2008, 20:56
Daca spune cineva ca a pus bujii NGK Iridiu si a simtit vreo diferenta in bine eu i le dau si pe ale mele gratis,in afara de o crestere considerabila a consumului de carburant eu nu am simtit nimic,plus ca am dat o caruta de bani pe ele.
cred ca se refera la Bosch cu 4 electrozi, FR78X
http://ecat-online.bosch.de/toc/ro/0000aEz...ndexFramesetJspdar nu va asteptati la minuni! merge la fel de bine si cu cele eyquem cu 2 electrozi, originale
juristul2000
13 May 2008, 08:22
Ok deci ce sa-mi iau pana la urma?
einstein1984
13 May 2008, 08:25
Hash, alea de origine au 2 electrozi de masa? Paraca nu as prea crede!
@juristu Ia Denso Iridium.
juristul2000
13 May 2008, 08:32
Cata banu sunt Denso iridium astea?Poate ma duc mai mult ca cele incadescente de pe Passat si atunci...........
masina din fabrica a venit cu eyquem. poti sa ma crezi sau nu
cele bosch au fost 60 lei setul. dpmdv nu imi pun cu un electrod pentru ca 'parca trage mai greu' (subiectiv motiv, n-am altul la indemana), acum cu astea masina merge ca la inceput.
juristul, ce treaba au bujiile incandescente aici ?!
http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plughttp://en.wikipedia.org/wiki/Glow_plug
juristul2000
13 May 2008, 10:08
Nu au nici o treaba faceam doar o comparatie intre preturile celor denso pt logan si cele incandescente care le am pe Passat.
Esti scuzat
oricati electrozi de masa ar avea, scanteia se va da intotdeauna intre electrodul central si unul singur de masa, aleator = > aceasi ardere.
Bujor Stefan
13 May 2008, 11:22
Eu astept sa iasa bujiile cu 5, 6 electrozi la masa.
Sa vezi atunci cum vin caii putere!
Fara numar, fara numar...
dan.gutu
13 May 2008, 11:55
Citeste si tu ce a scris @argon mai sus,nu conteaza cati electozi au,numai unul singur isi face treaba.
Bujor Stefan
13 May 2008, 12:10
Eu stiu ca nu suntem la cafenea, si nici nu ma cheama Ironick, dar sper ca macar unii vor intelege ceea ce am vrut sa spun mai sus.
Cum nu sunt inginer in motoare nu voi cauta sa dau o explicatie; senzatia mea e ca cele cu un electrod parca nu sunt asa 'harnice'. Am vrut sa iau eyquem numai ca n-am gasit si astea erau la fel de ieftine. Mie astea cu un electrod mi se pareau cam afumate, cam negre, alea eyquem erau o idee mai rosiatice. Macar o sa se uzeze mai incet.
tuneam
14 May 2008, 16:28
QUOTE(dan.gutu @ 12 May 2008, 22:56)
Daca spune cineva ca a pus bujii NGK Iridiu si a simtit vreo diferenta in bine eu i le dau si pe ale mele gratis,in afara de o crestere considerabila a consumului de carburant eu nu am simtit nimic,plus ca am dat o caruta de bani pe ele.
Salut
Eu am pus NGK Iridium BKR6EIX parca, si masina merge fff bine.
A mers bine de cand le-am pus, dar ulterior am citi pe site ca vin din fabrica cu GAP-ul de 0.726 mm nu cu 0.9. Le-am scos si le-am facut GAP-up de 0.9, metg la fel de bine. Masina consuma parca o idee mai putin, e mai silentioasa si motorul nu mai trebura deloc.
Le mai dai?
DomnulK
15 May 2008, 01:13
dan.gutu.... iti dau adresa mea pe pm sa-mi trimit ngk-urile alea iridium?
tuneam
15 May 2008, 11:54
eu am cerut primul
manny11
7 Jan 2009, 20:00
Salut! Vreau sa imbunatatesc si eu performanta masinii si sa-i mai adaug ceva putere. As putea s-o duc in 115 CP? Daca merge poate ma ajutati cu niste pareri.
CriSTI68
7 Jan 2009, 20:06
da motor K4M dar e dacie dao in colo
AR-18-MOS
8 Jan 2009, 13:12
QUOTE(manny11 @ 7 Jan 2009, 20:00)
Salut! Vreau sa imbunatatesc si eu performanta masinii si sa-i mai adaug ceva putere. As putea s-o duc in 115 CP? Daca merge poate ma ajutati cu niste pareri.
1. Admisie sport;
2. Evacuare cap-coada schimbata, cu traseu de Inox;
3. Catalizator sport;
4. Planat din chilasa;
5. Ax cu came sport;
6. Chip-Tuning.
Lostboy
8 Jan 2009, 13:27
De unde iau și eu bujii cu ”plus”? Cu ”minus” am și nu sunt mulțumit!
ms
robbie_ro
8 Jan 2009, 13:49
Le montezi invers pe astea cu "minus"...
djasu82
12 Jan 2009, 22:15
ati dat-o in diverse , pai din cate se stie bujiile au eletrozii nu plusuri sau minusuri
Si stati linistiti ca nu da scantee simultan pe cei 4 eletrozi doar daca s-ar monta o aprindere multiscantee.
robbie_ro
13 Jan 2009, 11:44
Off topic: Din punct de vedere strict electric, bujiile au "plus" si "minus". Electrodul pozitiv este legat la fisa care vine din bobina de inductie, iar cel negativ este la sasiu (sunt bujii cu 1, 2, 4 electrozi legati la "minus").
Pe mine m-a amuzat teribil intrebarea, si din cauza asta am trantit un raspuns pe masura.
De buji ati folosit pentru Logan 1.4? As vrea sa le inlocuiesc cu unele de o mai buna calitate de preferabil sport! O marca anume si eventual date tehnice!
15 Jan 2009, 15:26:
De buji ati folosit pentru Logan 1.4? As vrea sa le inlocuiesc cu unele de o mai buna calitate de preferabil sport! O marca anume si eventual date tehnice!
djasu82
15 Jan 2009, 17:07
QUOTE(robbie_ro @ 13 Jan 2009, 12:44)
Off topic: Din punct de vedere strict electric, bujiile au "plus" si "minus". Electrodul pozitiv este legat la fisa care vine din bobina de inductie, iar cel negativ este la sasiu (sunt bujii cu 1, 2, 4 electrozi legati la "minus").
Pe mine m-a amuzat teribil intrebarea, si din cauza asta am trantit un raspuns pe masura.
dupa tine au plus si minus
numai ca bobina de inductie are infasurarea secundara separata de alimentare asa ca trage tu concluzia nu o mai sustine sus si tare ca are plus si minus
ca te faci ...
gotronic
15 Jan 2009, 19:09
In mod normal, bujiile nu au plus sau minus, dar sunt polarizate. Eu stiam pe vremuri ca daca schimbai bobina de inductie (+cu_) se schimba si plarizarea scanteii. Astfel bujiile se incarcau sau se uzau mai mult deoarece materialele sunt diferite ale electrodului central si cel de masa. DAR. Am intalnit bobine de inductie care inalta tensiune o da pe minus si altele pe plus (alimentate corect cu minusul la platina si plusul la contact). Probabil de aici si nenumaratele probleme la aprinderile de pe Daciile noastre. La aprinderile pe injectie ( cu bobine yumostatice) se da scanteie si pe plus si pe minus (prin constructia si functionarea aprinderii), dar aici bujiile difera fata de cele de pe carburatie. Vedeti EYQUEM A12 care sunt ptr. carburatie si A19 parca ptr. Injectie (La acelasi motor). Bujiile ptr, injectie au inclusa o rezistenta de cativa Kohmi pe electrodul central, unii spun ca ptr. deparazitarea calculatorului, eu nu stiu daca numai ptr. asta, poate sunt construite si altfel un pic. Bujiile ptr. carburatie au rezistenta electrodului central de ordinul ohmilor.!
robbie_ro
15 Jan 2009, 19:45
@djasu: Am spus "strict din punct de vedere electric". Ca sa ai o scanteie intre 2 electrozi, trebuie ca intre respectivii electrozi sa existe o diferenta de potential electric (vezi manualul de fizica). Din ceea ce cunoastem, unul dintre electrozi este legat la sasiul masini = GND (masa). Ca sa existe scanteie, la celalalt electrod trebuie sa avem, fata de GND, + x volti sau - x volti. Dedu tu mai departe.
gotronic
17 Jan 2009, 01:53
Corect! In cazul asta masa (sasiul) este comun atat pentru instalatia de 12V a masinii cat si pentru instalatia de aprindere. Adica exact ca 0(zero) de la o sursa de tensiune dubla cu minus si plus fata de o referinta. (In cazul nostru masa, sasiul, caroseria masinii) unde avem comun doar acest lucru. sau doua surse de tensiune cu un punct comun (tablaria masinii).! sper ca ati inteles ce vreau sa spun si sa nu mai discutam in contradictoriu sau cu aluzii la bagajul de cunostinte tehnice. (nu este constructiv, si plictisim pe cei care nu sunt cunoscatori sau specialisti in domeniu)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.