QUOTE(IulianP @ 2 Oct 2006, 17:07)
Mai sunt destule de facut: insonorizarea compartimentului motor, a plafonului, blocarea zgomotelor aerodinamice create de curentii ce zburda liberi prin usi, umplerea spatiilor de rezonanta din bord etc... Dar asta va urma.
Intre timp am reusit sa fac si o insonorizare a compartimentului motor, adica a peretelui antifoc si a capotei.
Peretele antifoc (numesc aici peretele acela dintre motor si habitaclu) pare destul de "descurajant" cand e vorba sa ii aplici un procedeu de insonorizare, datorita numeroaselor tevi/furtune/conducte/fire/suruburi ce trebuiesc ocolite. In fine, cu rabdare se trece peste asta fara probleme deosebite.
Am inlaturat cutia filtrului de aer pt un mai bun acces. Am aplicat,
pe tot peretele , inclusiv traversa inferioara, 2 straturi de banda bituminoasa autoadeziva (rola de 20 cm pt facilitarea aplicarii). Exceptie face numai zona din spatele servofranei care este aproape imposibil de operat. In rest nu au ramas spatii de tabla goala nicaieri (stiti voi... piticul cu "puntile acustice"
).
Peste asta, am aplicat in 1-2 straturi, in functie de accesibilitate, un material autoadeziv poros, tip "burete", gros de cca. 1cm, special creat pt asta, rezistent la temperatura ridicata etc. (un "hood liner"). Peste tot, iarasi.
Capota - citisem intr-un studiu ca prin ea (via parbriz) s-ar transmite cca. 20% din zgomotul motor perceput in habitaclu. Asa ca beneficiat de acelasi tratament: 1-2 straturi de banda bituminoasa + 1 strat de hood liner. Nu am prins in agrafe/braduti (o voi face, probabil...), dar dupa 2000 km facuti nu da semne de dezlipire pe nicaieri. Voi urmari cu atentie situatia, totusi.
Nu am avut un aparat la indemana, asa ca nu dispun de foto decat cu rezultatul final (scuzati dimensiunea pozelor, momentan nu am nici un program de reducere a acestora
, motiv pt care nici nu vor intra mai mult de 2):
[attachmentid=37582] - hood liner-ul, foto de ansamblu;
[attachmentid=37583] - se vede aici cat am coborat cu aplicarea materialelor.
Rezultatul etapei anterioare de insonorizare era:QUOTE(IulianP @ 2 Oct 2006, 17:07)
- sunetul venit dinspre coloana de esapament este si el sensibil redus, chestiunea fiind evidenta si in accelerare si in frana de motor;
- zgomotul motorului este la fel...
(problema urmeaza a fi atacata);
Zgomotul motorului este acum sesizabil mai mic. In conditii "de oras", adica demaraje/reprize 0-70 km/h este fooarte putin sesizabil. Impune, pentru o vreme, o mini-reacomodare
: nu se mai simte ca motorul "cere" sa treci in treapta superioara spre 2500-3000 rpm (in mers linistit); mergi la fel de linisti si spre 3500rpm.
La turare, in mers, aproape ca nu as zice ca motorul devine mai galagios, ci, pur si simplu se percepe doar o schimbare a tonalitatii sunetului, nu o intensificare a acestuia. Asta, desigur, pana pe la 3500rpm. Dupa care se simte fibra "sportiva"
a Loganului.
La viteze mai mari, de autostrada sa zicem, am remarcat o linistire a ambiantei: la 130km/h e sensibil mai bine decat inainte de cele doua etape de insonorizare. Raman, desigur, pronuntate zgomotele aerodinamice
. o alta constatare, datorita acestei linistiri a ambiantei, se simte ceva mai clar "pragul de rezonanta" (cei ce nu cunosc acest fenomen la Logan sa nu isi inchipuie vibratii/zdranganeli/clantanit de dinti...
) ce apare, la mine, pe la 110-112 si dispare pe la 120 km/h.
Reactie pasager ce conduce un Peugeot 406 : "domne da e mai silentioasa ca a mea" (la mers in oras)
.
ei, sunt convins ca nu-i asa, dar e sensibil mai bine decat inainte.
Voilà, voilà ... am muncit mult, dar sunt multumit !