Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
han_1.6 mpi
@mirceateodorescu683


da se poate lipii aluband acolo.eu am lipit 4 straturi si se simte foarte eficient.

important este sa lipesti aluband( sau orice benzi bituminoase ) si pe tablier in interior sub mocheta .
mirceateodorescu683
Multumesc pentru raspuns. Totusi, pe fisa de securitate aluband scrie ca temperatura maxima este de 80 grade Celsius. Am pus mana pe peretele de foc dupa cica 2 ore trafic si este fierbinte (dar poti tine mana). Oare cate grade ar avea? Este sigur ca nu se topeste? Eu m-am gandit ca ar fi necesar pe el o folie izolatoare termic cu aluminiu.
Ak-47
80 de grade este temperatura de curgere a alubandului
Daca poti tine mana pe tabla aia incinsa inseamna ca are undeva pana in 60 de grade, gandestete ca apa calda(de la robinet) atunci cand nu poti tina mana in ea (cazuri rare) are cam 50-60 de grade Celsius, nu altele. smile.gif
han_1.6 mpi
se poate pune o folie de burete izoprenic pentru ecranare termica peste aluband.eu am pus.si cred ca are si rol de izolare fonica.
klaus
QUOTE(han_1.6 mpi @ 23 Oct 2006, 15:12)
si cred ca are si rol de izolare fonica.
*
Cred ca rolul asta tinde spre zero. Buretele izoprenic nu este bun izolant fonic
DFA
Am pus și eu ieri cheder de 1300 pe marginea compartimentului motor. Inițial nu am simțit nici o diferență, dar mai încolo am constatat că zgomotul produs de motor în sarcină s-a modificat, nu neapărat în bine..., a "dispărut" o frecvență mai înaltă și a "apărut" alta, mai joasă. În fine, m-am obișnuit cu noul sound..., schimbarea e destul de discretă.
gomez99
QUOTE(IRONICK @ 14 Oct 2006, 18:05)
Am trecut la phase 2 pentru zgomotul aerului care intra pe langa montantul usii fata. Pe aripa fata pana la linia caroseriei ( cred ca vreo 10-12 cm, aproximez ca nu am masurat ) am pus o bucata de purfix. Asta deoarece am observat ca in locul respectiv, marginea aripi imi permite sa lipsesc purfix, astfel incat, atunci cand se inchide usa sa se inchida spatiul respectiv. Nu am facut inca un drum in afara orasului sa vad daca este mai eficient decat buretele bagat langa cheder.
*



eu am pus acolo o bucata de cheder negru. dar uitindu-ma zilele astea ma gindeam daca nu ar merge mai bine o banda de cauciuc pusa pe lungimea usii - pe toata portiunea care corespunde cu aripa. exista acolo un spatiu cam de 1 cm. o bucata de covoras sau un cheder de usa metalica ar merg lipit cu banda sau silicon pe usa. asa s-ar acoperi toata fanta incriminata. dca string tragere de inima, poate chiar fac treaba asta pina da frigul. daca nu, nu. pun si un desen in spiritul celui facut de tine.
IRONICK
Incearca sa iti arunci un ochi (nu la propriu) la fanta aia cand se inchide usa. O sa vezi ca spatiul este foarte mic si atunci cand se inchide usa se poate da peste cap orice se monteaza pe aripa, iar montat pe usa se freaca de aripa.
gomez99
am constatat, pt ca usa se freaca putin de cheder la inchidere. dar exista acolo spatiul pe care a incaput chederul, dupa pipait as zice cam 1cm, si cu inca 1cm-1.5cm pe usa zic ca ar merge. probabil ca va trebui putin profilat.
ma rog, de incercat cind o fi sa fie. da daca iese, inchide toata fanta aia suieratoare.
tedy
Am o intrebare incuietoare.Daca stie cineva care a demontat tapiteria plafonului,sau care a izolat plafonul termic,pe locul acela drept unde vine montata lampa plafoniera,e ca un dreptunghi asa.....as vrea sa stiu cat mai exact posibil,cam care este distanta intre tapiterie si tabla propriu-zisa.Mai exact ma intereseaza locul gol acolo "adancimea",am o lampa mai bengoasa si vreau sa tai tapiteria,dar vreau sa ma asigur ca nu tai degeaba.Va multumesc
tedy
Am o intrebare incuietoare.Daca stie cineva care a demontat tapiteria plafonului,sau care a izolat plafonul termic,pe locul acela drept unde vine montata lampa plafoniera,e ca un dreptunghi asa.....as vrea sa stiu cat mai exact posibil,cam care este distanta intre tapiterie si tabla propriu-zisa.Mai exact ma intereseaza locul gol acolo "adancimea",am o lampa mai bengoasa si vreau sa tai tapiteria,dar vreau sa ma asigur ca nu tai degeaba.Va multumesc
LE : scuze pt al doilea post,dar a aparut din senin,poate la refresh.Va rog sa-l stergeti
IRONICK
Am eu eu un raspuns si mai incuietor. Este asa de simplu sa scoti plafoniera aia si sa masori distanta cu o rigla, de nu iti vine sa crezi. Intai se scoate plasticul transparent si pe urma iese corpul lampii.
klaus
Confirm ca lampa se scoate usor
tedy
Asta stiam,am scos-o da-o dracu de lampa.Treaba e ca nu stiu mai incolo de lampa,mai spre centru masinii,cat de mult se apropie tapiteria de tabla,cat loc e acolo.Ca plafoniera pe care vreau eu s-o trantesc acolo este mare rau.Multumesc
gomez99
@IRONIK
Ti-ai montat cumva "absorbant acustic tablier (adica ala care este pus pe peretele de foc (tablier), inspre motor la diesel si 16v)" (ca sa te citez)? E nevoie de gauri/prinderi suplimentare? Trebuie date jos ceva componente din motor ca sa il montezi?
IRONICK
Eu nu, dar este cineva pe forum care a facut treaba asta. Ar putea sa iti raspunda. In principiu doar cutia filtrului de aer (pentru a avea acces)
IulianP
QUOTE(IulianP @ 2 Oct 2006, 17:07)
Mai sunt destule de facut: insonorizarea compartimentului motor, a plafonului, blocarea zgomotelor aerodinamice create de curentii ce zburda liberi prin usi, umplerea spatiilor de rezonanta din bord etc... Dar asta va urma.


Intre timp am reusit sa fac si o insonorizare a compartimentului motor, adica a peretelui antifoc si a capotei.

Peretele antifoc (numesc aici peretele acela dintre motor si habitaclu) pare destul de "descurajant" cand e vorba sa ii aplici un procedeu de insonorizare, datorita numeroaselor tevi/furtune/conducte/fire/suruburi ce trebuiesc ocolite. In fine, cu rabdare se trece peste asta fara probleme deosebite.
Am inlaturat cutia filtrului de aer pt un mai bun acces. Am aplicat, pe tot peretele , inclusiv traversa inferioara, 2 straturi de banda bituminoasa autoadeziva (rola de 20 cm pt facilitarea aplicarii). Exceptie face numai zona din spatele servofranei care este aproape imposibil de operat. In rest nu au ramas spatii de tabla goala nicaieri (stiti voi... piticul cu "puntile acustice" biggrin.gif ).
Peste asta, am aplicat in 1-2 straturi, in functie de accesibilitate, un material autoadeziv poros, tip "burete", gros de cca. 1cm, special creat pt asta, rezistent la temperatura ridicata etc. (un "hood liner"). Peste tot, iarasi.

Capota - citisem intr-un studiu ca prin ea (via parbriz) s-ar transmite cca. 20% din zgomotul motor perceput in habitaclu. Asa ca beneficiat de acelasi tratament: 1-2 straturi de banda bituminoasa + 1 strat de hood liner. Nu am prins in agrafe/braduti (o voi face, probabil...), dar dupa 2000 km facuti nu da semne de dezlipire pe nicaieri. Voi urmari cu atentie situatia, totusi.

Nu am avut un aparat la indemana, asa ca nu dispun de foto decat cu rezultatul final (scuzati dimensiunea pozelor, momentan nu am nici un program de reducere a acestora sad.gif, motiv pt care nici nu vor intra mai mult de 2):
[attachmentid=37582] - hood liner-ul, foto de ansamblu;
[attachmentid=37583] - se vede aici cat am coborat cu aplicarea materialelor.

Rezultatul etapei anterioare de insonorizare era:
QUOTE(IulianP @ 2 Oct 2006, 17:07)
- sunetul venit dinspre coloana de esapament este si el sensibil redus, chestiunea fiind evidenta si in accelerare si in frana de motor;
- zgomotul motorului este la fel...  blush.gif (problema urmeaza a fi atacata);

Zgomotul motorului este acum sesizabil mai mic. In conditii "de oras", adica demaraje/reprize 0-70 km/h este fooarte putin sesizabil. Impune, pentru o vreme, o mini-reacomodare mellow.gif : nu se mai simte ca motorul "cere" sa treci in treapta superioara spre 2500-3000 rpm (in mers linistit); mergi la fel de linisti si spre 3500rpm.
La turare, in mers, aproape ca nu as zice ca motorul devine mai galagios, ci, pur si simplu se percepe doar o schimbare a tonalitatii sunetului, nu o intensificare a acestuia. Asta, desigur, pana pe la 3500rpm. Dupa care se simte fibra "sportiva" icon_mrgreen.gif a Loganului.
La viteze mai mari, de autostrada sa zicem, am remarcat o linistire a ambiantei: la 130km/h e sensibil mai bine decat inainte de cele doua etape de insonorizare. Raman, desigur, pronuntate zgomotele aerodinamice dry.gif . o alta constatare, datorita acestei linistiri a ambiantei, se simte ceva mai clar "pragul de rezonanta" (cei ce nu cunosc acest fenomen la Logan sa nu isi inchipuie vibratii/zdranganeli/clantanit de dinti... smile.gif ) ce apare, la mine, pe la 110-112 si dispare pe la 120 km/h.

Reactie pasager ce conduce un Peugeot 406 : "domne da e mai silentioasa ca a mea" (la mers in oras) huh.gif .
tongue.gif ei, sunt convins ca nu-i asa, dar e sensibil mai bine decat inainte.

Voilà, voilà ... am muncit mult, dar sunt multumit !
klaus
Si buretele ala mai special de unde l-ai procurat?
mirceateodorescu683
Am trecut prin aceleasi etape si subscriu. Inclusiv cu reactia pasagerului, care conduce un Cielo, autoturism care mie mi se pare destul de bine antifonat (am avut un soc la trecerea de pe Cielo pe Logan).
IRONICK
@IulianP, pe peretele de foc ai pus pana la traversa ? Sau ai coborat mai jos ?
IulianP
@klaus : "buretele" acela fonoabsorbant (si autoadeziv si ignifug, esential) l-am cumparat de la NORAUTO, un lant de centre auto din Franta (tip AUGSBURG, dar mai pricopsit ceva). A costat cca. 25€ si e conditionat in doua dreptunghiuri de 1/0,5mp si mi-a ajuns pentru capota si perete antifoc. As mai avea nevoi de inca putin pt capota, totusi; daca nu puneam si in cate 2 straturi pe peretele antifoc probabil ca reuseam sa acopar si toata capota...
uite si o poza, sper ca vei reusi sa il vezi mai detaliat: [attachmentid=37584]
Mi se pare, parca, o idee cam subtirel, totusi. Aplicat in 2 straturi ar fi perfect, cred.
[attachmentid=37585] - profit de noul post pt a mai pune o foto ce arata ca se poate insonoriza inclusiv in spatele unitatii ABS si a tevilor de aer conditionat si a altor marafeturi...

@mirceateodorescu683: asta confirma ca o "insonorizare" serioasa merita, mai ales la o masina mai putin pregatita din fabrica in acest sens.


LE pt Ironick : am acoperit si traversa, dar nu foarte sistematic. Nu am coborat deloc sub traversa.
gomez99
Stimati coforumisti,
Va rog sa ajutati un coleg care pricepe mai greu si uita mai repede:
Insonorizantele astea de se tot discuta separat despre ele, si care sint de pus in interiorul masinii, (imbracaminte inferioara plansa bord, insonorizant tablier) sunt ele deja montate pe versiunea Ambition? Ca din ce poze s-au postat pe aici nu pot sa imi dau seama.
tse
Cele trei izolatoare fonice sunt montate pe versiunile cu motor diesel, dar si pe varianta de 16v.
gomez99
merci, acum m-am dumirit.
B 45 GAO
are cineva idee...?Pana la urma se meita cumparat antifonul care vine pe peretele antifoc de pe 1,6 16V???
klaus
Parerea mea, desi se simte efectul lui, totusi nu face cei vreo 450 RONI cat costa oficial...
madhorsefuzzy
Eu il am. Si probabil merita vreo 250RON in conditiile in care cel de capota face 150RON.
Cred ca pretul corect ar fi fost la vreo 75RON si cel de capota 50RON, vise ...

In nici un caz nu merita pana nu faci podeaua si mai ales tunelul central cu aluband, in sensul ca eu am observat diferenta intre a mea cu insonorizant si aluband si una stock doar in momentul in care m-am suit intr-una stock.

Concluzia se simte destul de putin inainte si dupa daca ai deja antifonata podeaua.
PGM
Pentru cei care au dubii ca ar trebui pus cheder la capota motorului!

Citind acest topic am constatat ca exista multe pareri pro si contra chederului pus de unii oameni de bine sub capota motorului de Logan.
Uitandu-ma azi la Loganul meu propriu si personal (Prestige 16v)am constatat ca cei de la Dacia, citind poate acest topic, au pus respectivul cheder!
Da nu va faceti iluzii! Au pus doar o bucata, mad.gif pe latura dinspre parbiz ca de, la Dacia conteaza mult sa puna inca 2 m de cheder pe tot conturul!
Deci e util! iar parerea mea e ca trebuia pus pe tot conturul!
raqzvan
Pe latura dinspre parbriz era si inante pus cheder. wink.gif
Si, ca o parere personala, e util chederul (pus pe tot conturul). De cand l-am pus nu se mai aude huruitul compresorului AC.
IRONICK
QUOTE(raqzvan @ 12 Nov 2006, 19:01)
[...]De cand l-am pus nu se mai aude huruitul compresorului AC.
*
Eeee, nici chiar asa ...
migabryel
pentru cei care doresc sa-si monteze pe viitor un astfel de cheder, e bine de stiut faptul ca acesta trebuie sa fie un pic mai elastic asemanator celui pus pe latura dinspre parbriz. mi-am cumparat initial un cheder de portiera (1310), nu stiu cum l-am nimerit dar atunci cand inchideam capota aceasta ramanea distantata fata de aripi cca 2 mm.
am incercat eu sa il tai cumva dar pina la urma l-am schimbat cu totul cu unul mai moale(cel din dreapta din foto). ii foarte bun deoarece opreste murdaria care ajungea pe motor si pe capota. in rest alte diferente nu sunt.
R@du
Ce fel de cheder este si cum se numeste? E de dacia 1310?
l@u
QUOTE(R@du @ 13 Nov 2006, 03:26)
Ce fel de cheder este si cum se numeste? E de dacia 1310?
*




Da mai exact de portiera D1310 wink.gif -vine perfect.
axabrt
uite nu vreau sa se considere reclama insa "pasla diesel"suna destul de tentant ...
http://www.clubafaceri.ro/bursa/textile_incaltaminte/8748/
IulianP

Nu cred ca am mai precizat pana acum: anterior insonorizarii in etape (prezentata in posturile precedente), pe Logan am mai montat un tub flexibil pe coloana de esapament, chiar inaintea catalizatorului.

Elementul flexibil are cam 40 cm lungime, 5 cm diametru, montat prin sudare, 1,8 milioane lei parca; lungimea am ales-o mai mare tocmai pt a-i permite o buna amortizare a vibratiilor transmise inainte dinspre motor spre coloana de esapament. Si arata cam asa (poza cu titlu de exemplificare):
[attachmentid=38634]

Efecte:
- pedala de acceleratie nu mai gadila piciorul in frana de motor (vibratiile acesteia au fost drastic reduse);
- iesirea finala a tobei s-a linistit, in sensul ca nu mai "tremura" (asa cum in mod clar facea inainte de montarea elementului flexibil);
- pragul de rezonanta la viteza mare parea (vorbesc din aminitiri) sa se fi mutat cam 5 km/h mai sus, dar nu as spune neaparat ca am perceput o diminuare a acesteia (mica, oricum);
- motorul era parca mai placut de accelerat spre 4000 rpm (dar imi veti spune ca era placebo, oricum asta a fost senzatia mea).

Efect global pozitiv; nu merita montata decat daca aveti urechi f f fine. Totusi, eu sunt multumit fie si numai pt faptul ca la Loganul meu coloana de esapament nu mai sufera atat de tare.

klaus
Deci se confirma concluziile lui rdesign ( http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=179192 ) si ale mele ( http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=184031 ) legate de montarea acelui element flexibil.
Este oarecum normal sa nu se simta o foarte mare imbunatatire pentru ca loganul are un fel de imbinare flexibila intre esapament si galerie (l-am mentionat pe la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=631838
gomez99
QUOTE(axabrt @ 13 Nov 2006, 15:10)
uite nu vreau sa se considere reclama insa "pasla diesel"suna destul de tentant ...
http://www.clubafaceri.ro/bursa/textile_incaltaminte/8748/
*



eu cred ca am asa ceva pe un disc de lustruit. e o pisla alba, destul de usoara dar densa, mai densa decit cea care se pune la logan. si parca mai rigida.
IRONICK
Un material absorbant: Audiotec S490

[attachmentid=38659]

[attachmentid=38662]

S490.pdf

Se gaseste si la noi cu grosimea de 10mm si 25 mm
Cel de 25 mm grosime costa 40RON/m²


EL. Este un fel de burete facut din deseuri la fel ca fonominul.
bassfreak
oare de ce sunt asa scumpe daca sunt facute din deseuri ?
IRONICK
Si ca se simta bine (vezi grafic), trebuie in dublu strat ...
IulianP
QUOTE(IRONICK @ 13 Nov 2006, 22:21)
Un material absorbant: Audiotec S490

Materialul asta l-am pus eu peste cele 2-3 straturi de aluband pe podeaua loganului pana sub bord. Al mea avea o grosime de aprox. 6 mm si l'am pus intr-un singur strat peste tot, in afara de tunelul central care a avut dreptul la 2 sau chiar 3 straturi de fonoabsorbant din acesta (peste cele 3 randuri de banda bituminoasa).
Pe tunelul central e posibil lucrul asta, mocheta fiind mai larga; stiti cum e: apasati cu degetul pe mocheta si se afunda cam 1-2 cm. La mine acum e "teapana" bine biggrin.gif fiind toate cele pe dedesupt.
Consider ca sunt prea putine zone in care se pot pune mai mult decat 2 straturi de aluband + cca 10mm de fonoabsorbant (total 15mm, maaaax. 20mm). Ce am vazut in graficul lui Ironick (:40mm ph34r.gif ) e foarte simpatic, dar nu prea pare realist pt Logan si nici pt alte masini.

Eu acum caut niste bureti de insonorizare folositi in incinte/studiouri radio (buretii aceia ce seamana cu niste cartoane de oua... laugh.gif ) cu grosime de cca 40-50 mm si f f densi. Cred ca au un efect insonorizant excelent; dupa ce am pus mana pe unul din acesta imi venea sa rad de buretele pe care l-am pus sub capota (macar ala e ignifug si sta bine acolo). Ar merge f bine pentru pus prin / pe sub bord ca multe sunete pe acolo tranziteaza si sunt chiar amplificate.
IRONICK
Se scot padingurile de la picioare si se pune material absorbant, ca de acolo vine foarte mult zgomot.
han_1.6 mpi
de ce oare nu se uita nimeni pe posturile anterioare unde sunt multi coforumisti care au insonorizat bine autoturismele ?
mirceateodorescu683
Dupa ce am pus aluband pe podea (si pasla), am observat ca scaunele culiseaza foarte greu. Dar culiseaza. Problema e cu cei mai pirpirii de la spalatoriile auto.
bassfreak
se pot face doua platbande (pentru fiecare scaun cate doua), din tabla de aluminiu vopsita negru de exemplu, putin mai late decat sinele pe care culiseaza scaunul, si se monteaza sub sine pentru a impiedica mocheta sa se ridice pe langa sine si sa incurce deplasarea acestora.
ICET
Sau in timp se mai lasa si culiseaza normal(cazul meu).
IulianP
@ICET: +1

Confirm si eu. Scaunele se deplasau destul de dificil la remontare, imediat dupa ce am pus aluband si pasla. Au trecut vreo 3 luni si acum merg "brici".
bassfreak
si la mine s-au mai lasat dar nu pot spune ca merg brici, mai ales ca am si un strat de covor de cauciuc peste mocheta.

si peste asta, modul in care se misca, imi lasa impresia ca ar putea fi montate deplasat sinele una fata de alta (adica scaunul are o limita la oprire pe stanga diferita de limita pe dreapta). inainte sa le pun la loc mi-au fugit sinele (am tras de manerul de reglaj, desi stiam figura). credeti ca pot fi deplasate sinele ? sau daca ar fi nu ar mai merge deloc..
han_1.6 mpi
cred ca la tine covorasul de cauciuc e de vina.un material textil se mai "lasa" dar cauciucul nu prea.si la mine au mers mai greu dupa remontare dar s-au "lasat" dupa vreo saptamana.
gomez99
Discutam cu un amic despre idea lui klaus de a folosi o mocheta cauciucata in loc de fonomin. Poate ar fi util sa lipim mocheta cu prenadez pe tunelul central, pentru a obtine o forma cit mai compacta pe partea de sus, care sa permita re-aplicarea mochetei preformate mai usor si sa o mentina mai bine. Stiu de ce klaus recomanda sa se puna cauciucul in sus, ca de la postul lui am pornit, dar am temerea ca partea de stofa se va lipi mai prost – sau deloc - pe aluminiul alubandului. Ne mai gindeam ca s-ar putea profila un fel de U din mocheta, folosind profilele L de aluminiu care se pun sa protejeze colturile peretilor de rigips, prinse cu suruburi si saibe late de mocheta. Profilul acesta ar oferi si aderenta mai buna in cazul in care s-ar lipi mocheta de tunel cu partea de stofa. Am mai vorbit despre ignifugare si prenandezul care nu e tocmai ignifug. S-a mai gindit cineva la treaba asta? A experimentat cineva ceva in sensul asta? S-ar justifica efortul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.