Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Lostboy
QUOTE
deoarece se deformau din cauza basului...

frateeeeeeeee, doar imi pot imagina ce ai acolo! ohmy.gif
Sau nu!?!?!
Respecte

.......niceeeeeeeeee!
han_1.6 mpi
eu am lipit la tablier bitumina cu antifon cauciucat. am lipit 3 straturi succesive si rezultatul este foarte bun. mai ales ca bitumina este mai rigida decat aluband si costa mult mai putin.
florinkx
salutare! am inteles ( multumita voua) ca se poate folosii si bitumina. as vrea sa va intreb de unde se poate procura mai exact si cam la ce pret?
alexica2u
incearca si tu pe la materiale de constructii smile.gif
florinkx
mai exact daca se poate; mentionez ca sunt din Bucuresti.
gomez99
gasesti la depozitele de materiale de costructii de pe soseaua chitilei, sos. fundeni, sos. alexandriei, sos. colentina (si alte sosele) si la piata Traian, pe Calarasi. cit costa nu stiu.
alexica2u
salutare ! am si eu o intrebare ,cine se baga si cu mine la un balot de fonomin ,costa 265 ron si are 84 de m\p eu vreau 20 de m\p din el .Astept raspunsuri sau poate cineva mai are 20 de m\p si ma poate ajuta.BAFTA si sa auzim numai de bine .
Bujor Stefan
Eu ma bag, tot cu 20mp.
alexica2u
k! misto , deci suntem doi pana acum hadeti fratilor sa punem mana de la mana sa luam un sul dinasta .multumesc biggrin.gif
george_moga
ma bag si eu...suntem deja 3..dar asta saptamana ce vine...sunt din Ploiesti dar nu e problema...
lau_swat
Eu mai am acasa inca un sac de fonomin, am luat un balot de 50 mp si mi-a ramas din el berechet, asa ca cine e din Timi si e interesat...vb
alexica2u
nu mai e nimeni care vrea fonomin ? am fost azi la femeia aceea si e super materialul e gros , presat arata super bine .
.
Dsign
ma bag si eu la ceilalti 20 m

0723 264 207
alexica2u
Daniel asta ar fi si nu prea deacord in 3 dar sa vb si cu tipul din ploiesti ca a zis ca sapt viitoare vine prin buc (fermecatorul_alex).bye
tm-bogdan
E nasol ca dupa ce dai niste bani seriosi pe un logan afli ca mai trebuie sa investesi in masina cea NOUA pentru a avea parte de un confort cat de cat. Am cu loganul meu 11000 km, am bagat aluband ,izopren si tot degeaba, in plus cand scap de un scartait incepe sa scartaie in alta parte. Masina de servici e un fiat albea 2, vreau sa zic ca masina aia facuta la turci da clasa loganului nostru din toate punctele de vedere : ergonomie, consum, demaraj, insonorizare si exemplele pot continua. la pret e mai scumpa decat ambitionul meu cu 1200 eur, dar isi merita banii. sad.gif
jimbo
Pentru cei care au desfacut interiorul pentru antifonare, cum ati scos butonul de actionare electrica a oglinzilor ?
klaus
se baga o surubelnita sub marginea lui si se trage in sus.
alexica2u
Salutare! mai asteptam si noi o persoana pentru acel balot de fonomin.Deci ...................ramanem deschisi la propuneri . multumim smile.gif
R@du
Daca sunteti dispusi sa trimiteti la Iasi, prin posta sau curierat rapid, ma alatur si eu garantat 100 %. Stiu ca e un pic mai complicat pentru voi, dar platesc in plus pentru deranj . cheers.gif

Astept raspuns.Multumesc anticipat!
Dsign
fonominul s-a dat! am luat eu 40 mp
Lostboy
In weekenul ăsta am fost la spălătorie și am vazut un opel care era pregătit pt spălare+interior. Partea interesantă (pt mine - mai întârziat, poate nu pt voi) este că în portbagaj era scoasă mocheta și am observat că pe partea stângă , exact în dreptul traseului tobei era aplicat un material (cred eu că de insonorizare) materialul fiind efectiv lipit pe tabal).
Asta îmi confirmă încă o dată ideea (inițiată de alții, și derivată puțin) că în dreptul traseului evacuării trebuie un strat dublu de aluband+PEE/pâslă/fonomin, inclusiv în portbagaj.
gomez99
QUOTE(Dsign @ 18 Mar 2007, 22:09)
fonominul s-a dat! am luat eu 40 mp
*



raule! vroiam si eu 10mp plange.gif
jimbo
A incercat cineva pana la urma sa puna peste aluband mocheta cauciucata, in loc de fonomin sau pasla ? si care a fost efectul ?

Multumesc
Dsign
QUOTE(gomez99 @ 19 Mar 2007, 11:38)
raule! vroiam si eu 10mp  plange.gif
*




pai iti dau... cadoar nu mi-l pun in cap... ideea era ca nu mai vcroiam sa o lungim pina ne stringeam mai multi, l-am luat asa si cine vrea, mai poate lua de la mine
gomez99
@ dsign
merci! o sa te sun sa stabilim ce si cum.
da sigur iti prisoseste? ca nu mi-as ierta sa te stiu cu capul descoperit biggrin.gif


@jimbo
curiozitatea asta o am si eu mai de mult timp, si tot neostoita este.
alexica2u
Salutare! problema s-a rezolvat 100% si cu aceasta ocazie tin sa le multumesc colegilor mei in special lui DSIGN si lui STEFAN BUJOR pt cumpararea balotului de fonomin. cheers.gif
ddmkro
Salutare.

Foarte multe idei interesante. Eu personal as opta ptr insonorizare cu vopsea cauciucata si cu vata de sticla ( Stati, nu sariti cu contraargumente, cu "s-a mai
discutat", "citeste mata posturile @@$@$", "e nociva",etc.)

Acu' ceva timp in urma pe forumul asta, cineva preciza ca solutie de insonorizare vata de sticla sau vata minerala, iar altcineva contrazicea vehement ideea asta, sustinand ca nu se foloseste la masini ptr ca e nociva. Ei, eu vazut tipul asta de antifonare pe un Ford de prin anii 90 - intre compartimentul motor si bord (cred ca perete antifoc ii mai zice).Antifonarea consta din vata de sticla incapsulata,intr-un soi de sac etans de aluminiu (un soi de "plapuma"): intre 2 folii de alumininu presate pe margini, se afla vata minerala - nu chiar ca aia din constructii, adica galben murdar, era mai fina si alba- dar tot vata de sticla.
Tot o chestie asemantoare avea si de-a lungul esapamanentului, prinsa de caroserie.

O antifonare de capota interesanta am vazut la un bmw seria 7 - tot de prin anii '90: avea pe toata capota un soi de burete cauciucat cu pori(celule) mari, si cu o suprafata neregulata in partea de jos - avea un soi de formatiuni conice/piramidale, cu varful in jos, spre motor.
Acelasi gen de antifonare, cu ceva gen burete cauciucat cu formatiuni conice/piramidale l-am vazut zilele trecute pe National Geografic intr-o camera
presupusa a avea peretii total absorbanti de sunet.

Eu unul o sa incerc sa imi fac o "plapuma" etansa cu vata minerala ptr antifonare compartiment motor - avantajul cel mai mare mi se pare ca solutia asta e
total ignifuga. Trebuie sa gasesc niste folie de aluminiu corespunzatoare din care o sa fac un panou sau mai multe, prin "croirea" aluminiului pe margini.

Ptr restul masinii, cea mai misto metoda mi se pare cu
antifon - vopsea cauciucata - cat mai multa. Daca se poate vopsea antifon imbunatatita. Stiu un amic care sustinea ca poti imbunatati
"performantele" vospselei antifon prin adaugare de praf de cauciuc. De unde fac rost de praf de cauciuc ? De la orice vulcanizare smile.gif .

Poate o sa va intrebati de ce merg pe vopsea "cauciucata" si nu pe folii bituminoase ... pai submarinele atomice sunt invelite intr-un strat gros
de cauciuc, nu de bitum, si daca nici acolo nu au nevoie de insonorizare eficienta ... Deci eu merg pe cauciuc.

Ati comparat cele 2 solutii de anitfonare prezentate aici ( aluband - antifonare ) , head to head ?
Si daca daca, in favoarea carei solutii se indereapta voturile ?
Cauciuc sau bitum ?

han_1.6 mpi
stiai ca in franta s-a dat o lege prin care imobilele izolate cu vata de sticla trebuiesc reizolate cu alte materiale ( dupa ce vor da jos vata ) care nu sunt cancerigene. se poate presupune ca este vreo afacere la mijloc, dar vata de sticla este periculoasa si nu cred ca o poti capsula perfect intre 2 foi de aluminiu. nu te sfatuiesc sa folosesti vata de sticla. este foarte PERICULOS PENTRU PLAMANI.


pentru capota se poate cumpara o patura ori de la dealer dacia ori de la dezmembrari si apoi adaptata.


legat de bitum sau cauciuc ; daca nu te deranjeaza sa lucrezi cu antifon care poate sa murdareasca daca nu esti atent si dupa vopsire sa mirosa cateva saptamani in masina... de ce nu. pare foarte interesanta ideea de a pune cauciuc in antifonul cauciucat.ambele solutii si antifonul si cauciucul sunt foarte ieftine. insa in zonele unde este foarte important sa fie mult antifon( in grosime ) adica la tablier si peretele antifoc antifonul se va scurge. deci ai 2 optiuni - sa lipesti benzi bituminoase acolo ( cu antifon ) adica bitumina sau alte benzi care nu au adeziv. - sau ar mai fi sa lipesti aluband sau chiar benzi bituminoase special facute pentru insono. auto. care sunt cam scumpe. se mai poate ca in zonele unde se scurge sa lipesti straturi succesive de panza de sac si antifon.



votul meu este pentru antifon cauciucat .
IulianP
QUOTE(ddmkro @ 20 Mar 2007, 08:07)
as opta ptr insonorizare cu ...  vata de sticla ( Stati, nu sariti cu contraargumente, cu "e nociva" etc.

E nociva ! sad.gif Si chiar exista alte solutii comode si la indemana pt a evita sa stai cu nasul la 1 metru de acea vata de sticla si particulele ei parsive. Vezi, mai "la deal" cu cateva pagini, genul de material (buretos) ales de mine pt insonorizarea compartimentului motor.

QUOTE(ddmkro @ 20 Mar 2007, 08:07)
un bmw seria 7 avea pe toata capota un soi de burete cauciucat...  avea un soi de formatiuni conice/piramidale.
Acelasi gen de antifonare... l-am vazut zilele trecute pe National Geografic intr-o camera presupusa a avea peretii total absorbanti de sunet.

E cam acelasi material cu cel pus de mine, doar ca e mai gros si are acea forma de "formatiuni piramidale". Studiourile de radio sunt si ele tapetate cu acel burete cu forma de "carton de oua" biggrin.gif .


QUOTE(ddmkro @ 20 Mar 2007, 08:07)
cea mai misto metoda mi se pare cu antifon - vopsea cauciucata - cat mai multa... De ce merg pe vopsea "cauciucata" si nu pe folii bituminoase ... pai submarinele atomice sunt invelite intr-un strat gros de cauciuc, nu de bitum.

168.gif
sorry, no offence. Desi am inteles valoarea argumentativ ilustrativa, comparatia mi se pare... superba: Loganul cu tehnologie de submarin atomic LolLolLo.gif .

QUOTE(ddmkro @ 20 Mar 2007, 08:07)
Ati comparat cele 2 solutii de anitfonare prezentate aici ( aluband - antifonare ) , head to head ? Si daca daca, in favoarea carei solutii se indereapta voturile ?

In afara de Logan, pe care l-am insonorizat cu folie bituminoasa (plus altele, dar nu intra aici in comparatie), mai demult, am mai insonorizat un Oltcit happy.gif cu antifon cauciucat lichid. Nu as mai recomanda varianta a doua. Sunt multe zone verticale pe care antifonul lichid nu poate sta intr-un strat suficient de gros; va curge, lent, si se va aduna in "vaile" podelei; nu tot, dar oricum... La Logan, pe tot tunelul central, am 3 straturi x 1,5 mm de foile bituminoasa, deci o grosime totala si f rigida de cca 4-5 mm. Cu antifon lichid SIGUR nu as fi reusit sa fac asta, indiferent de artificiile imaginate (saci panza &Co).
+ e mai curat
+ e mai rapid
+ nu iti miroase masina a drogherie
+ + +
Ca minus, foliile bituminoase sunt ceva ma scumpe, dar nu cu mult. Nu recomand cumpararea foliilor "profesionale". Nu merita dpdv al raportului pret/efect.

Votul meu este pt foliile bituminoase autoadezive. wub.gif
ddmkro
Deocamdata scor vopsea antifon-folii bituminoase 1-1.

@IulianP
Sunt sigur ca ai inteles substratul afirmatiei cu antifonarea submarinelor, dar nu ma abtin nici eu si continui:
Vinurile romanesti sunt imbuteliate folosind materiale NASA. Explicatie - scuturile termice ale capsulelor spatiale inglobau pluta care se autoconsuma la frecarea cu aerul. Cum dopurile de la sticlele de vin sunt de pluta ...trage tu concluzia smile.gif)

Oricum, good catch la faza cu scursul antifonului de pe suprafetele verticale. Da-mi te rog un PM cu info despre materialul miraculos de pus la capota - ala ca un cofraj de oua intors wink.gif.

Legat de foliile bituminoase ( no offense ptr partizanii lor, ma joc un pic dar cu folos )

Teorema ad-hoc :
O cutie de conserve goala e mai zgomotoasa decat una plina.
Completare la teoremaConserva plina nu contine bitum sau vopsea insonorizanta -poate contine : fasole cu carnati, mazare cu aripioare de pui, crocodil marinat in sos de cangur, etc.

Aplicand teorma + completarea, Radio Erevan (adica eu) poate concluziona:
Rezultatul obtinut cu folii bituminoase nu se datoreaza atat calitatilor de insonorizare ale bitumului cat maririi grosimii si greutatii panourilor pe unde se transmit zgomotele.
Deci orice ar ingrosa si ingreuna peretii cutiiei de conserve goale, ar face ca zgomotul sa se diminueze.

E corecta concluzia ?

Discalimer din categoria "Nu incercati sa opriti drujba punand mana pe lantz" :
Desi pe termen scurt rezultatele ar putea depasi asteptarile, nu imi asum raspunderea ptr daunele provocate de incercarea de insonorizare LGN folosind fasole cu carnati, mazare cu aripioare si alte produse similare.
IulianP
QUOTE(ddmkro @ 21 Mar 2007, 10:11)
Da-mi te rog un PM cu info despre materialul miraculos de pus la capota - ala ca un cofraj de oua intors wink.gif.

Vezi, te rog, ca am scris si in unul din posturile mele anterioare (care nu sunt multe, ca nu stau de taclale si postat doar ca sa ma aflu in treaba): am cumparat respectivul burete de la un centru auto NORAUTO (parca 1 m patrat si gros de cca 1 cm), cam 30€. Cauta, te rog, undeva mai "la deal".

QUOTE(ddmkro @ 21 Mar 2007, 10:11)
Teorema ad-hoc :...
Completare la teorema : ...
Aplicand teorma + completarea: rezultatul obtinut cu folii bituminoase nu se datoreaza atat calitatilor de insonorizare ale bitumului cat maririi grosimii si greutatii panourilor pe unde se transmit zgomotele.
Deci orice ar ingrosa si ingreuna peretii cutiiei de conserve goale, ar face ca zgomotul sa se diminueze.
E corecta concluzia ? 

E partial corecta:
- DA, orice greutate aplicata pe peretii "conservei"/podelei are un efect antivibratoriu, reducand in special sunetele de frecventa foarte joasa (parca).
- NU, pt ca e important totusi ca aplicarea sa fie relativ uniforma: adica sa nu avem cate 3-5 kg de antifon adunate in fiecare din cele 4 "vai" ale podelei Loganului, iar pe suprafetele verticale... un "ciuciu" de doar cateva sute de grame.
Daca nu crezi in asta, atunci nu ai decat sa iei niste greutati de galantar de cate 5 Kg (sau daca preferi, un borcan mare cu muraturi icon_mrgreen.gif ) la picioarele fiecaruia dintre pasageri si ai obtine insonorizare "custom" si originala...

Spor la insonorizat.

IRONICK
Unde se pun acele materiale si in ce cantitate nu zice nimeni nimic ? Ca in unele locuri trebuie pus mai subtire/gros sau trebuiesc combinate materialele. Harti de zgomot la masini a vazut cineva pana acum ? Ca pe urma o sa dati vina pe material ca nu este bun ....
ddmkro
Unu
QUOTE(IulianP @ 21 Mar 2007, 11:50)
Vezi, te rog, ca am scris si in unul din posturile mele anterioare (care nu sunt multe, ca nu stau de taclale si postat  doar ca sa ma aflu in treaba): am cumparat respectivul burete de la un centru auto NORAUTO (parca 1 m patrat si gros de cca 1 cm), cam 30€. Cauta, te rog, undeva mai "la deal".


Iti vazui opera si ti-o si apreciai...mda, fain material, DESTINAT sa fie pus acolo ( recte ignifug si insonor de la mamica lui), mais il y a eine keine problemskaya ...pare din Francia ...
Cautai io cu sarg pe net, gasii www.norauto.ro rezervat, dar nefolosit cam de multicel sau deloc ( since Google doesn't seem to have it cashed )...deci m-ar onora nespus daca mi-ai spune o adresa din Romania (in cazul in care exista).


Doi.
Imi pusei si io cheder de capota - 19 RON ca il luai de la primul magazin care imi iesi in cale, 5 minutzi maxim montatul, cu tot cu taiere. Dracia dracului...pare turnat acolo !
O fi placebo, oi fi surzit eu intre timp, da' pare ca merge ..
Mi se pare ca reduce zgomotul - acum schimb in jur de 3500 inainte in jur de 2000-2500. Recomand cu caldura.
tedy
Sa nu exageram,au pus multi de aici,inclusiv eu.Nu am simtit nici o diferenta cand l-am pus.Singura diferenta este cand dau drumul sa se inchida capota,nu mai zbarnaie ca inainte....deci sa nu vorbim aiurea totusi.Bafta
ddmkro
QUOTE(tedy @ 21 Mar 2007, 22:46)
Sa nu exageram,au pus multi de aici,inclusiv eu.Nu am simtit nici o diferenta cand l-am pus.Singura diferenta este cand dau drumul sa se inchida capota,nu mai zbarnaie ca inainte....deci sa nu vorbim aiurea totusi.Bafta
*



Fara suparare, dar de ce Dumnezeu te erijezi in sistemul meu auditiv si in plus de ce generalizezi ? Eu simt diferenta. Poate e placebo, poate sunt eu mai influentabil ...dar simt diferenta. Ideea e sa ne spunem parerile - subiective, nu-i asa ?.
Daca am intrecut masura, rog moderatorii sa ia masuri impotriva mea.
Merci de urari, te trailos bahtalo, de asemenea smile.gif
IRONICK
Si daca o sa punem doua chedere o sa se auda ca la relanti ?
han_1.6 mpi
irionik, lasa omu' sa se bucure de cheder smile.gif
3ldiablo
"O cutie de conserve goala e mai zgomotoasa decat una plina."
In primul rand, o cutie de conserve goala este implicit taiata, desfacuta! deci scade rezistenta si rigiditatea cutiei pe care o luati in calcul!
In al doilea rand, la podelele la masini, de ce ai striatii pe ele? sa le confere o rigiditate sporita!

Acest lucru face si folia bituminoasa! Rigidizeaza! Alubandul nu rigidizeaza, ca e moale! el izoleaza fonic putin!

"Aplicand teorma + completarea, Radio Erevan (adica eu) poate concluziona:
Rezultatul obtinut cu folii bituminoase nu se datoreaza atat calitatilor de insonorizare ale bitumului cat maririi grosimii si greutatii panourilor pe unde se transmit zgomotele.
Deci orice ar ingrosa si ingreuna peretii cutiiei de conserve goale, ar face ca zgomotul sa se diminueze.

E corecta concluzia ? "
Concluzia nu este chiar asa de corecta pe cat crezi! nu are nici o legatura cu grosimea si nici cu greutatea!

Grosimea are legatura doar in ideea ca un perete gros izoleaza fonic mai bine decat un perete mai subtire!

Greutatea nu are nici o legatura! faptul ca plasezi o greutate intr-un colt al unei bucati de tabla de 2 mp sa zicem, nu are n ici o legatura cu izolarea fonica a bucatii respective, ci doar sa mai tensionata si nu mai intra in rezonanta asa usor!

Izolarea fonica este atat pentru zgomotele provenite din vibratia tablei, pentru zgomotele de rulare, si pentru zgomotele din mediu care nu au nici o legatura cu masina in cauza!

Daca ar exista alt material usor, rigid, cat de cat flexibil sa se muleze pe tabla masinii, atunci s-ar folosi acel material!

Am mai postat mai demult aceleasi idei pe acest forum. Intre timp am bagat o masina la tinichigerie si am cumparat materiale de izolare fonica facute de StandardPlast, dedicate pt masini!

Inca o data, izolarea fonica nu consta numai in aplicarea unei benzi de folie bituminoasa!

O sa revin cu poze cu materialele si cu solutia de insonorizare oferita de StandardPlast pentru fiecare parte a masinii!
han_1.6 mpi
materialele bituminoase ( pot fi de mai multe feluri)rigidizeaza tabla care are tendinta de a amplifica anumite zgomote/vibratii si se comporta ca membrana unui difuzor. habitaclul autoturismului devine o incinta acustica .este foarte important ca aceste materiale bituminoase sa fie aplicate unde trebuie(adica acolo de unde vin zgomotele-motor-evacuare-rulaj-)si apoi sa fie acoperite cu materiale fonoabsorbante gen pasla .





capitonarea cu materiale fonoabsorbante in tot habitaclul ajuta foarte mult si la reducerea zgomoteleor provenite din alte surse decat autoturismul in cauza; ex:zgomotul specific orasului aglomerat .
tedy
QUOTE(ddmkro @ 21 Mar 2007, 22:05)
Fara suparare, dar de ce Dumnezeu te erijezi in sistemul meu auditiv si in plus de ce generalizezi ? Eu simt diferenta. Poate e placebo, poate sunt eu mai influentabil ...dar simt diferenta. Ideea e sa ne spunem parerile - subiective, nu-i asa ?.
Daca am intrecut masura, rog moderatorii sa ia masuri impotriva mea.
Merci de urari, te trailos bahtalo, de asemenea  smile.gif
*




Hai domn'le ce te oftici atata smile.gif,sa dea dracu de nu (vorba lui ironick) imi pun 2 chedere si o sa schimb la 6000 de ture....in fine,ma abtin sa dezvolt ca n-am chef de warn,totusi as avea o sugestie.Fa-ti un control auditiv smile.gif,hai ca glumesc nu te supara.Bafta
VVCSCC
salutare tuturor posesorilor de logan ca buna masina ne-am mai luat. V-as ruga si eu sa ma indrumati unde as putea gasi antifonul (nu stiu cum se numaste exact) ce se puse sub capota asa cum au diesel-urile
va multumesc anticipat
han_1.6 mpi
salutare ! posesorule de logan cu masina buna ce ai luat; antifon gasesti de cumparat la magazinele de piese auto . ce au dieselurile sub capta este greu de spus daca nu stii exact cum se numeste: motor de diesel gasesi la uzina, insonorizant de capota gasesti la magazinele de piese dacia sau mai precis dealeri.


off topic: o sa fii surprins dar chiar ti-ai luat o masina buna dry.gif



m-am plimbat azi cu un passat din 2000 1,9 tdi 150 cp si pot sa ma laud ca loganul meu este usor mai silentios decat wv in cauza. deci se poate face treaba buna si cu antifon si pasla.nu vreau sa vorbesc de diferentele de putere dintre cele doua motoare blush.gif
3ldiablo
Dupa cum am promis, revin cu poze si detalii!
Am achizitionat produse de izolat StandartPlast, urmeaza dupa ce termin cu tinichigeria masinii sa o izolez.

Sunt 4 tipuri de placi bituminoase, fiecare cu dimensiunea de 45cm/30cm.
Vibroplast M1 are o grosime de 2 mm, o parte adeziva si o parte cu folie de aluminiu. Foarte maleabila, aceasta se aplica in zonele care nu sunt drepte fara nici o problema! De ex: Usi
Bimast standart are o grosime de 4 mm, o parte adeziva si o parte cu o foaie textila. Se aplica in orice loc unde se doreste rigidizarea si izolarea fonica. De ex: podele, capota, portbagaj, plafon. Similare cu acest produs sunt Bimast Super si Bimast Bomb, care au folie de aluminiu pe o parte.
Dupa ce s-a efectual izolarea podelelor, exista materialul Vibroton PB S10, care se aseaza peste podea, este un burete cu celule inchise, care are o parte de 2mm de folie bituminoasa neadeziva!
La izolarea plafonului, dupa aplicarea foliilor bituminoase exista produsul Splen cu o grosime de 4 sau 8 mm, care este un bun izolator termic
La izolarea usilor, dupa ce s-au aplicat placi bituminoase pe partea exterioara a usii( tabla), pe partea de tabla unde e prinsa macaraua geamului si eventual pe fata de usa de plastic, intre fata de usa de plastic si usa propriuzisa se poate monta Bitoplast (5 sau 10 mm), un burete adeziv care nu pastreaza umiditatea si elimina zgomotele provenite de la cabluri, si celelate elemente din usa care nu sunt fixe
La izolarea capotei Exista un burete adeziv, pe o parte cu folie de aluminiu, care se numeste Izoton LM 15.

Avantajele folosirii acestor solutii de izolare dupa cum le-am descris eu!
1: Izolare fonica foarte buna!
2: Izolare termica foarte buna, dupa izolarea masinii cu aceste produse, vara, temperatura in masina va scade mult mai repede in cazul folosirii aerului conditionat, si se va pastra mai mult timp!
3: In urma izolarii masinii, a usilor si a portbagajului, calitatea sunetului in masina va creste simtitor. In cazul in care aveti un sistem mai puternic, eventual subwoofer, vor disparea zbarnaiturile usilor si a celorlalte elemente de plastic, iar sunetul pe care il scoate un difuzor in usa izolata, rigidizata, va fi cu totul altul.

Si ar mai fi avantaje de genul ca tabla este protejeata impotriva umezelii si a condensului, etc

Dezavantajul ar fi ca masina va mai castiga cateva kg!
Atasez si niste poze facute cu telefonul.
han_1.6 mpi
masina castiga cateva kg in plus cu orice alte materiale : antifon, benzi bituminoase , pasla etc dar nu mult.
3ldiablo
In general produsele care le-am prezentat mai sus sunt cunoscute mai ales printre cei pasionati de sunet! atunci cand vrei un sunet clar, un bass placut in masina, vrei sa nu mai zbarnaie toate plasticele, vrei sa mergi pe autostrada si sa asculti muzica linistit, nu zgomotul de rulare si al evacuarii smile.gif

Pe piata mai sunt prezente produse similare (dynamat, stinger) insa sunt incredibil de scumpe. Produsele StandartPlast au intrat de curand pe piata, insa au un pret imbatabil, acesta fiind la jumatate sau chiar mai putin de jumatate fata de produsele similare!

Initial ma gandeam sa izolez si loganul, insa am realizat ca nu o sa il mai tin asa mult, in toamna vreau sa il vand. Cealalta masina, care o am in lucru, este un VW 1303 (broscuta) din anul 1973 smile.gif care este foarte zgomotoasa!
Mai dureaza o luna pe putin lucrul la ea (tinichigerie, vopsit, mecanica) si apoi o sa o izolez si o sa vad efectele folosirii acestor insonorizanti!

Pana acum am vazut un fiat doblo 1.9 jtd izolat ca la carte, foarte silentios dupa izolare, aerul conditionat care inainte statea la 2-3 trepte ca sa faca fata, acum statea la prima treapta, o schimbare radicala.
han_1.6 mpi
insonorizarea wv broscuta este chiar o provocare . mi-ar placea sa dau o mana de ajutor.


poti avea un bass placut in masina si cu alte materiale bituminoase decat cele prezentate de tine mai sus. apropos ne zici si cat costa ce ai cumparat acolo? ca eu am ales sa dau cu antifon cauciucat din cauza preturilor mari pe care il au benzile bituminoase dedicate insono. auto. si avand in vedere rezultatul mi se pare ca am facut o alegere buna.
3ldiablo
Pachet (10 bucati) Bucata
Vibroplast M1 210/Pachet (1,35 MP) 21 RON/buc (30cm/45cm)
Bimast Standart 170/Pachet (1,35 MP) 17 RON/buc (30cm/45cm)
Bimast Super 280/Pachet (1,35 MP) 28 RON/buc (30cm/45cm)
Bimast Bomb 330/Pachet (1,35 MP) 33 RON/buc (30cm/45cm)
Bitoplast A5k 85.00
Bitoplast A10k 120.00
Splen 3004 75.00
Splen 3008 110.00
Vibroton PB S10 125.00
Izoton LM 15 130.00

cam astea sunt preturile. fata de antifonul cauciucat sigur sunt mult mai mari, dar si diferentele sunt pe masura.
mai demult, acum 5 ani asa, am avut o dacie berlina, iar dupa ce i-am facut tinichigeria ziceam ca isi ia zborul smile.gif am antifonat si eu atunci cu antifon cauciucat, folie pee, pasla, a mirosit 2 luni masina smile.gif, s-a mai ameliorat sunetul.
Antifonul cauciucat e ok pe podea, cu toate ca nu se compara cu placile bituminoase, dar ce faci la usi si pe plafon?
Intradevar, broscuta e o provocare adevarata, imi place masina, iar in februarie am avut ocazia sa cumpar una, si am luat-o. in afara de tinichiderie si vopsit, o sa lucrez eu la ea, bord din fibra de sticla, panouri de usi, etc. Mi-ar prinde bine o mana de ajutor smile.gif discutam poate ne vedem sa mai impartasim pareri:)
Cel mai ciudat e cu aceste materiale e ca desi s-au lansat ca materiale de izolare fonica a masinilor zgomotoase, s-au facut cunoscute mai mult in domeniu car audio, pentru ca oamenii cu aceasta pasiune (inclusiv eu) ar face si ar cheltui mai mult decat un sofer care vrea doar o masina mai silentioasa si un confort sporit.
De exemplu, o izolare a usilor fata facuta foarte bine inainte costa pana la 10 milioane (dynamat extreme (9-10 milioane - 3.4 mp ), + un burete de la dynamat pentru eliminarea vibratiilor dintre fata de usa si usa), acum cu aceste produse, costul pentru 2 usi scade 4 mil.
klaus
QUOTE(3ldiablo @ 24 Mar 2007, 15:42)
Antifonul cauciucat e ok pe podea, cu toate ca nu se compara cu placile bituminoase, dar ce faci la usi si pe plafon?
Aceste cuvinte ne doare...La cata lume zice pe aici de antifonul cauciucat = panaceu universal, ieftin si eficient, pai fraza asta e blasfemie cool.gif
Bine, probabil multi zic de antifonul cauciucat fara sa fi facut vreodata comparatia cu placile bituminoasa, in special cu cele dedicate, dar asta e alta treaba.
han_1.6 mpi
eu sunt unul din ei cool.gif

ps: dar ai mers cu masina mea dupa antifonare si ti-a placut tongue.gif

@ 3Idiadolo: eu am folosit antifonul asta cauciucat doar la podele . in rest am folosit antifonul pentru a lipii benzi bituminoase(bitumina) si unde nu am folosit treaba asta am lipit aluband. cand am vrut sa cumpar benzi bitumioase dedicate pentru auto am gasit doar la sprint unde erau neobrazat de scumpe.

apoi in afara de "bituminoase" am folosit si pasla


OFF Topic: nu va mai chinuiti sa insonorizati masinile ca nu mai are nici un farmec sofatul. sa schimbi vitezele la turatii mari fara sa se auda mare lucru e chiar monoton.
klaus
Uf, cum da lumea din casa.... Nu trebuia sa mai zici la nimeni tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.