Braveheart
25 May 2007, 16:11
am citit acest topic de cateva ori cred, si pt. ca ma pregatesc "sufleteste" pt o insonorizare completa a lighenasului cu un raport bun pret/calitate , gandesc sa va supun atentiei formula la care am ajuns :
I. podea :
a- antifon(cate mai gros cu pensula, chiar 2 straturi)
b-bitumina(nu cea care se fol la hidroizolatii ca ultim invelis si care are o fata lipicioasa si cealalta abraziva - am locuit peste 20 de ani la et 10 si stiu ce e una si ce e alta, ma gandesc la chestia aceea sub forma de folie groasa ce are in compozitie si bitum si care are ambele fete lipicioase )
c-aluband
d-pasla (as vrea ceva ma bun decat fonomin) sau cauciuc(in folii mai groase, unde as gasi)
II.usi spate :
- antifon-bitumina* -aluband
III. perete antifoc + tunel central + usi fata + polita :
- dynamat ( sau ceva similar, poate mai ieftin
) aveti idee cati mp ar fi necesari ?!
IV.portbagaj:
- antifon-bitumina-aluband-pasla / cauciuc
V.plafonul:
- in prima faza antifon cat mai gros cu pensula(un strat), 2 straturi de aluband, izopren aluminizat si cauciuc sau pasla(nu stiu unde as gasi un cauciuc bun la chestia asta, iar fonominul nu ma atrage, poate pasla de genul celei care se ma pune iarna in bocanci ar fi mai buna, dau nu stiu unde sa gasesc), voi ce parere aveti, ar fi bine..?
- in acest fel ma gandesc sa rezolv probl. caldurii din tavan, vibratiile si cu pasla sau cauciucul - insonirizarea...
IRONICK
28 May 2007, 20:59
Am mai facut un upgrade la masina. Inspirat de la alte marci am bagat material intre aripi fata si montant cu o grosime de aproximativ 6cm. Adica am inchis aripa. Dupa drum in afara si oras este ok. Pana si prietena a sesizat ca nu se mai aude zgomotul de rulare la fel de tare si nici zgomotul de cauciuc (ala de amortizor, nu) care loveste soseaua la gropi. Aaa, si mi-am montat si deflectoarele pe fata. Stiti voi, aripioarele din fata cauciucului.
Mythica
28 May 2007, 23:09
QUOTE(IRONICK @ 28 May 2007, 20:59)
Am mai facut un upgrade la masina. Inspirat de la alte marci am bagat material intre aripi fata si montant cu o grosime de aproximativ 6cm. Adica am inchis aripa.
Da te rog mai multe detalii. Ce tip de material, cum l-ai fixat, eventual poze.
IRONICK
29 May 2007, 10:11
Materialul l-am prezentat aici (cel de jos):
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=654302Si modul cum l-am pus:
[attachmentid=55467] [attachmentid=55468]
Intrucat mi-a mai ramas spatiu ~2cm o sa mai bag inca un rand.
PS. Stiu ca pe acolo mai iese din caldura de la motor, dar intrucat si chederul de la capota are acelasi efect nu mai conteaza. Si nici scurgerea apei. Era nisipul in prag de 5-6 cm.
Eu cand am obturat acea gaura (
Post - liniuta a doua de la premise ), am avut niste rezultate neasteptate, in sensul ca mi s-a parut ca ar fi zgomot aerodinamic mai mult la viteze mici.
Acum nu ma mai pot pronunta, ca nu mai stiu cum facea inainte
IRONICK
29 May 2007, 13:44
Cand dispare un sunet se aude altul mascat de nivelul mai mare al primului. Si tu ai pus burete, eu alt material.
sebi4fc
30 May 2007, 14:29
Ironik pune te rog o poza sa vedem cu arata ca ma bate gandu si pe mine sa fac aceasta imbunatatire.
dau o bere
IRONICK
30 May 2007, 14:34
Nu am facut poze. Pur si simplu am decupat dupa forma curbata a aripii si am bagat materialul un pic fortat ca sa stea. Trebuia totusi sa dau cu ceva de protectie pentru rugina@co dar nu am avut. Am tot amanat din vara trecuta sa fac miscarea din lipsa de timp. O sa pun in schimb poze cu aripioarele deflectoare pe fata. Urmeaza si cele de pe spate. Cine stie cand ...
PS. Chiar ma exaspera zgomotul de rulare de la cauciucurile Kormoran.
gomez99
30 May 2007, 15:59
@RamboX
Spray cu parafina auto n-am vazut, da stiu ca se foloseste asa ceva in cosmetica. nu o fi bun?
SUPERCAR
30 May 2007, 16:23
QUOTE(IRONICK @ 30 May 2007, 14:34)
PS. Chiar ma exaspera zgomotul de rulare de la cauciucurile Kormoran.
si acum nu se mai aude?
IRONICK
30 May 2007, 16:27
Nu am spus ca nu se mai aude, am spus ca s-a atenuat cat sa nu mai ma deranjeze. Cel mai mult am simtit in oras diferenta ( foarte putin am mers afara ca sa imi dau seama )
[attachmentid=55736]
Asta se intampla la roata din fata in mers ...
1 Jun 2007, 10:01:
Am uitat sa precizez. Eu am dat pana acum fata de usa jos de cateva ori, dar niciodata nu am refacut cordonul de mastic. Datorita faptului ca usa este deschisa in fata (unde este limitatorul de cursa) si masticului nerefacut, la mine ajungea mult zgomot in masina de la roti.
1 Jun 2007, 13:12:
EL. Am de gand sa montez o garnitura de cauciuc cu autoadeziv (purfix, etc ..) pentru ca acel cordon de mastic indiferent cat o sa ma chinui eu sa il aplic cum trebuie, nu o sa inchida fata de usa perfect.
1 Jun 2007, 15:31:
Tot eu ...
Astea sunt zgomotele aerodinamice la nivelul stergatoarelor, oglinzilor, geamurilor laterale ...
1 Jun 2007, 15:32:
[attachmentid=55808]
driverx
1 Jun 2007, 14:43
De unde ai imaginile astea?
IRONICK
1 Jun 2007, 14:51
Nu cred ca ar conteaza de unde sunt.
Roata spate ...
[attachmentid=55812]
IRONICK
3 Jun 2007, 11:13
[attachmentid=56037]
Nu mai stiu daca pe asta am mai pus-o ...
EL. Poate sa piarda cineva timpul pe la un dealer si sa confirme pretul pentru absorbant acustic tablier 6001548915 - 50,14 Euro fara TVA ? Cred ca asta este codul de la Prestige al insonorizantului de pe peretele de foc. Ca cel de diesel costa 100 si ceva de Euro fara TVA.
Zi-ne si noua ce reprezinta pozele, ca m-am uitat la ele pana cand am inceput sa vad fluturi si alte prostii, dar tot n-am inteles nimic.
IRONICK
4 Jun 2007, 15:06
In primele 3 zgomot aerodinamic (si mudul cum circula aerul), iar in ultima zonele de zgomot in caroserie. Cu cat este mai rosu, cu atat mai mult zgomot.
Ei da, incepe sa capete sens (multumesc Ironik), dar tot mai vreau sa intreb ceva.
-In ultima poza, in compartimentul motor, exista o cutie rosie, este cumva cutia filtrului de aer (deci zgomotul admisiei)?
-In habitaclu, sub scaunul pasagerului este un dreptunghi rosu; ce este acolo montat?
IRONICK
5 Jun 2007, 20:19
1. In zona aia se gasesc la motoarele pe benzen filtru de aer si rezonatorul (in fata bateriei), iar la diesel filtrul de aer.
2. Este o traversa.
bassfreak
10 Jun 2007, 19:04
de ce ar transmite atata zgomot acea traversa ?!
pozele sunt de la logan ?
IRONICK
10 Jun 2007, 19:23
@bassfreak
1. Tu ce parere ai ?
2. Nu, conteaza ?
@YRX
Chiar ma gandeam sa adaptez si eu un rezonator pe Logan.
han_1.6 mpi
11 Jun 2007, 21:34
ce este un rezonator ?
IRONICK
11 Jun 2007, 22:09
Poate intereseaza pe cineva zgomotul la nivel de esapament ...
[attachmentid=56987]
sebi4fc
11 Jun 2007, 23:10
Sa intelegem ca cea mai galagioasa zona e de la catalizator la toba de mijloc??? zona cu rosu ???sau zonele cu albastru
motanel pufos
12 Jun 2007, 09:45
Pentru cei care mai cauta fonomin am vazut duminica in Vitan in targ. Avea un nene un balot si dadea la metru.
IRONICK
12 Jun 2007, 10:15
[attachmentid=57002]
Turbulente in spate la o masina fara fund.
QUOTE
Chiar ma gandeam sa adaptez si eu un rezonator pe Logan.
Pai, d-aia am si remarcat imediat cutia filtrului de aer. Am vazut pe manuale Renault asa numitul "rezonator de aer" (Laguna, Megane). Eu as incerca sa gasesc unul, sa probez daca este vreo fenta si ce alte repercursiuni are asupra masinii.
IRONICK
13 Jun 2007, 16:08
Pentru impatimiti am gasit un un cod de insonorizant de tablier la un pret mai decent. Cineva deja si-a comandat ...
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=948284
IRONICK
19 Jun 2007, 09:31
Revin cu info despre efectele materialului bagat in dreptul aripii.
1. Nu il mai dau jos nici daca ma ameninta cineva cu pusca. Sunt prea multe efecte pozitive.
2. Totusi, pe doua tipuri de suprafete are efect negativ. Bucata de ciment de pe A2 si tipul de asfalt cu pietricele. Aerul din cavitatea respectiva intra intr-o rezonata ciudata deoarece nu mai are pe unde sa iasa. Zgomotul nu este foarte puternic, dar se aude. Asta inseamna ca o sa adaug si ceva absorbant pe acolo.
QUOTE(IRONICK @ 13 Jun 2007, 17:08)
Pentru impatimiti am gasit un un cod de insonorizant de tablier la un pret mai decent. Cineva deja si-a comandat ...
Iar
altcineva l-a si montat
IRONICK
20 Jun 2007, 19:27
Impresii ?
PS. Vad ca te-ai prins sa dai jos cutia filtrului de aer.
Impresii nu am caci nu am mai plecat ,dar pe loc parca parca ceva mai bine in ceea ce priveste sound-ul...mai vreau sa antifonez si capota dar este scumpe.Acopera si pompa ABS...este exact cum am vazut in service la un Prestige.La prinderile incercuite in foto datorita gaurilor mari in absorbant am folosit 2 capace din plastic de la borcane ca saibe si am prins si acele gauri.
IRONICK
20 Jun 2007, 19:40
Acolo nu cumva veneau alte clipsuri mai mari ? La prestijeul care l-ai vazut cum era ?
Am uitat sa iti zic. Eu o sa imi pun si cateva straturi de aluband sub el.
De acum este tarziu nu il mai dau jos. Nu am vazut la Prestige ptr. ca acele prinderi sunt sub masina prin dreptul planetarelor ...e ca dreaq acolo sa invarti piulite sau altceva....m-am belit si pe la maini plus
Pune aluband pe peretele de foc(doua straturi) dupa ce faci o tura acum cu insonorizantul montat si ai sa te minunezi si mai tare de efect.
Poti sa desfaci numai partea de sus a insonorizantului, daca vrei sa pui si aluband, si sa-l tragi spre filtru de aer, pe care trebuie sa-l dai jos.
Nu cred ca mai pun Aluband ...cum o fi cu asta asa ramane, oricum multumesc !
QUOTE(IRONICK @ 19 Jun 2007, 09:31)
Revin cu info despre efectele materialului bagat in dreptul aripii.
1. Nu il mai dau jos nici daca ma ameninta cineva cu pusca. Sunt prea multe efecte pozitive.
2. Totusi, pe doua tipuri de suprafete are efect negativ. Bucata de ciment de pe A2 si tipul de asfalt cu pietricele. Aerul din cavitatea respectiva intra intr-o rezonata ciudata deoarece nu mai are pe unde sa iasa. Zgomotul nu este foarte puternic, dar se aude. Asta inseamna ca o sa adaug si ceva absorbant pe acolo.
Am copiat si eu inventia ta, numai ca am gasit niste folie PEE de 15mm grosime ( asa era lipita in trei straturi de 5mm din fabrica) .Am pus doua una peste alta si mam manjit-o si cu niste silicon sa nu fuga. Nu am testat-o pana acum , dar vreau sa spun ca am vazut la un Matiz ca are asa ceva din fabrica,adica o perna din burete modelat dupa conturul aripii, si invelit intr-o folie etansa, probabil sa nu retina apa. Deci , cred ca e buna la ceva.
han_1.6 mpi
20 Jun 2007, 20:57
leu: baga si aluband. chiar merita efortul
la mine e pus in 4 straturi si se simtea efectul inaite de a pune insonorizantul ( este unul bricolat de mine ca pretul la care era atunci .... huh 450 ron
)
IRONICK
21 Jun 2007, 00:50
ygor, nu este inventia mea. Este o imbunatatire copiata de la alte masini din tarile cu apa calda. Eu prima data am vazut la un Citroen C4 si am inceput sa studiez problema. Doar ca trebuie sa mai studiez in continuare sa vad ce fac cu aerul care intra intr-o rezonanta ciudata pe tipurile alea de asfalt. Ori il lasa sa iasa pe sub masina, ori pun ceva absorbant, ori umplu toata cavitatea respectiva.
EL. Eu absorbant-ul il montez mai mult pentru protectia aluband-ului pe care o sa il pun pe peretele de foc. Si nici nu prea imi plac solutile improvizate in anumite medii
Astept teste de rezonanta. Eu nu am probat-o, insa am astupat perfect toata cavitatea ,mai putin 5cm in partea de jos ca sa se scurga apa, daca-i va da voie nisipul care se strange pe acolo.
La MATIZ e astupata complet
IRONICK
21 Jun 2007, 12:29
QUOTE(sebi4fc @ 12 Jun 2007, 00:10)
Sa intelegem ca cea mai galagioasa zona e de la catalizator la toba de mijloc??? zona cu rosu ???
Da, pentru un esapament de fabrica.
Dupa indelungi cautari pe net am gasit ceva care imi confirma spusele privind zonele de zgomot in habitaclu. Aaa ... si nu numai ala mele, ca si Klaus a zis la fel.
[attachmentid=58003]
Este o harta de zgomot la nivelul capului soferului.
IRONICK
25 Jun 2007, 11:25
ygor, ai mai mers cu masina ? Ai simtit diferenta ?
Am reusit sa merg pe un drum adecvat si sunt impresionat. Zgomotul de rulare s-a redus simtitor, nici claxonul nu-l mai aud bine, in schimb aud mai pronuntat aerul pe la geamurile laterale.
IRONICK
28 Jun 2007, 13:10
Zgomotul respectiv este din cauza turbioanelor de la oglinzi. Loganul are cat de cat aerul dirijat pe parbriz cu ajutorul chederelor laterale tip jgheab.
Un test pe care l-am facut:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=952462Nu prea percutat lumea, dar asta este ...
IulianP
28 Jun 2007, 19:04
Ygor, tocmai m-am uitat la Matizul alor mei sa vad unde apare acea izolatie de care spui tu, dar nu am zarit-o; este cumva sub acele "oale" de plastic ce protejeaza de noroi ? Deduc asta mai mult din explicatiile date de Ironick.
IRONICK
28 Jun 2007, 19:15
Iulian, normal ca sub oalele de plastic.
madhorsefuzzy
3 Jul 2007, 11:57
Revin cu impresii despre rolul insonorizantilor de capota si cel de perete antifoc sub care sunt 2 straturi de aluband.
Ieri m-am intors de la mare pe autostrada si de abia acasa mi-am dat seama de un lucru: singurul lucru deranjant la 160Km/h (pe bord) era ... consumul.
Un singur zgomot am mai sesizat pe langa cel al aerului: undeva in dreapta zumzaia ceva peste 120Km/h, dar nu deranjant.
In urma cu ceva timp fara insonorizanti la motor, doar cu podeaua facuta cu aluband si cu cauciucuri Kormoran la 160Km/h huruitul motorului si zgomotul in habitaclu erau destul de deranjante, astfel incat induceau chiar si un sentiment de nesiguranta.
Acum cu insonorizanti si cu cauciucuri Continetal asimetrice (zgomot de rulare mai mic) la 160Km/h nu aveam decat disconfortul creat de consumul mare, astfel incat dupa 50Km am redus in plaja 120Km/h-140Km/h.
P.S. Sa nu credeti ca la 160Km/h consider ca sunt in deplina siguranta. Nici pe departe. Recomand 120Km/h - 130Km/h pe autostrada.
driverx
3 Jul 2007, 12:04
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Jul 2007, 12:57)
...
Recomand 120Km/h - 130Km/h pe autostrada.
Sunt perfect de acord cu tine. La viteze mai mari, logan-ul devine un avion foarte prost care nu e in stare sa decoleze, in schimb il zvantura orice rafala.
han_1.6 mpi
10 Jul 2007, 16:16
ciudat ca mie nu mi se pare asa...si am venit azi de la mare pe autostrada.dar cine stie poate tu conduci si vreo masina sport in paralel.
ps:felicitari pentru isonorizare madhorsefuzzy ! apropos de discomfortul creat de consumul mare stai linistit ca la 160 logan consuma putin fata de o masina puternica . am mers de curand cu ceva sport si la 160 era 18 la suta.
Cristi39
10 Jul 2007, 16:55
ce parere aveti despre husa izolatoare asa cum are lgn diesel? ma gandesc sa-mi montez si eu o astfel de husa pe benzinarul meu.Poate influenta husa asta temperatura de la motor adica s-o creasca mai ales acum pe canicula asta ?
han_1.6 mpi
19 Jul 2007, 13:34
stai linistit. o poti monta fara probleme. racirea motorului nu se face prin capota ci prin radiator.s-a mai discutat pe topic treaba asta
sa mai cauti . succes !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.