Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
dia_ph2
@IRONICK
Foarte simpla si eficienta ideea ta de prindere a batatorului. La mine ramasese pe principiul "improvizatia este solutia definitiva".
Pentru a gasi pozitia optima pentru cele 2 batatoare, poti folosi oricand un laptop cu un program gen Audacity, impreuna cu un microfon cu electret. Inregistrezi 10sec pentru fiecare combinatie, apoi exporti si analizezi cu un program gen TrueRta. Nu este nevoie de un microfon calibrat pentru acest tip de masuratoare.

@burtosu
Foarte tare!
QUOTE(burtosu @ 15 May 2009, 21:00)

Oi fi eu burtos dar tot eu am dat primul codurile de pe tobe.Na. radmasa.gif 

*



Multumesc pentru coduri.
Si inca ceva: poti sa te uiti la un Logan 1.4 si sa compari tremuriciul tevii de esapament? Tu ai deja o intermediara mai buna si vreau sa stiu influenta ei asupra zgomotelor si vibratiilor.
burtosu
Cam greu ce-mi zici tu cu laptopul,dar este o idee buna,iar legat de 1.4 o sa vad ce pot face.
LuluMOB
Ori nu vad eu bine ori la mine e oleaca altfel:
[attachmentid=1627524742] [attachmentid=1627524743] [attachmentid=1627524744] [attachmentid=1627524745]
IRONICK
ce iti da cu virgula? rugina?
dia_ph2
Poate LuluMOB vrea sa se laude ca are batator acustic montat de fabrica, altfel nu vad decat ca e mai ruginita...

In alta ordine de idei, pe drumurile denivelate (din belsug, de altfel), caroseria intra intr-o rezonanta joasa, independent de turatia motorului. Probabil vine din raspunsul suspensiilor, poate din ranforsarile insuficiente, poate chiar de la montantul C; am ciocanit fiecare parte a caroseriei si, cel mai a gol suna aceasta portiune. Parca nu am auzit pe nimeni sa fi luat masuri pt dampingul acestei suprafete. In acest caz, preferabil ar fi un material mai rigid decat alubandul sau folia bituminoasa la sul, ceva in genul celor aplicate de fabrica. Cunoaste cineva de unde se poate procura un astfel de material?
LuluMOB
Prin Moldova e mai umezeala si rugineste Loganul mai repede. blush.gif

E o prindere acolo pe care n-o vad la voi, probabil din cauza unghiului; ma gandesc oricum ca fara aia nu puteau s-o lase asa teleleu tanase.

Eu: [attachmentid=1627524878] vs.Ironick: [attachmentid=1627524879] vs.Burtosu [attachmentid=1627524884]

PS: Cred ca m-am prins, la Burtosu e alta toba intermediara, la Ironick nu se vede, e celalalt cot.
PS2: Si eu o am tot blush.gif mica.
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 19 May 2009, 13:14)
Cunoaste cineva de unde se poate procura un astfel de material?
Exista cod de reper, se cumpara din service. Iti dau lacrimile cand auzi pretul ...

PS. Am reusit in sfarsit sa imi gasesc microfonul si castile.

PS2. TrueRTA blush.gif ... unde-i butonul de import file?
Ciochy
de la alte masini pot folosi batatorul acoustic? nu gasesc de logan in zona ... sad.gif
cristio_79
De pe Renault-uri.
dia_ph2
O scurta descriere a procedeului de ajustare "non-urechiometric" a pozitiei batatorului acustic:
- cu un program gen Audacity (free) se fac mai multe inregistrari pentru pozitii diferite ale microfonului, turatie a motorului - recomandat bineinteles aceeasi portiune de drum, cat mai lipsita de zgomote gen trafic, vant, etc. Inregistrarile apar sub forma unor piste, recomandat un timp de 10-20sec, in care trebuie mentinuta turatia constanta si putin respiratia... Atentie la exportul fiecarei piste (fie wav, fie mp3), trebuie dat mute la celelalte piste, pentru a nu se amesteca.
- cu TrueRTA (non-free) sau similar, cu mixerul din Windows pe stereo-mix, se fac setarile din screenshotul atasat, se incarca fiecare pista intr-un player, se apasa pe butonul Go si se obtine o medie pe intervalul inregistrat (10-20sec). Se salveaza fiecare grafic pe locatiile 1,2..20 si se poate face compararea la rece a rezultatelor. Numai sa nu uitati ce corespunde fiecarei pozitii...

[attachmentid=1627524961]
male
am vazut ca sunt persoane care au facut izolare fonica a podelei cu aluband inca de acum 4 ani.eu am descoperit recent acest forum.ma gandesc sa-mi fac si eu o izolare de genul acesta.dar a avut cineva curiozitatea sa se uite pe sub alubandul ala si sa vada daca nu cumva a favorizat aparitia ruginei?
stiu ca nu o sa dezlipeasca nimeni nici un cm de aluband doar ca sa-mi dea mie un raspuns.ma gandeam la cei care au fost nevoiti sa-l dezlipeasca dintr-o anume situatie.
klaus
Am desfacut eu o solenza (partial). Nu era nici un fel de rugina pe dedesubt.
male
klaus cat timp a avut aluband pe ea solenta aia? multumesc!
dumiDude
salutare tuturor,
am citit pana pe la pagina 44 smile.gif dar rabdarea si ideile mi le-am cam format...
sunt posesor de reno clio symbol dci si as vrea sa mi imbunatatesc pe cat se poate confortul la volan.

chedere autoadezive pt lufturile de la usi cu montant central si aripa gasesc eu...
pentru chederul de la motor ce ma sfatuiti sa iau care ar fii mai moale? duminica ma duc in vitan... a mea are pus cheder in partea de jos si sus iar pe laterale as vrea sa completez eventual sa l pun pe tot dintr-o bucata.

s-a tot vorbit de mocheta cauciucata.. pe asta vreau sa o pun la capota cu partea de cauciuc in jos apoi sa vin cu un strat de pasla 3mm si insonorizarea originala. Pe tabla cheala as vrea sa i dao o mana de antifon cauciucat poate chiar si aluband o folie... sper sa nu fie prea gros sandwich-ul biggrin.gif

Bordul am sa l dau jos si pe partea interioara a capacului aluband 2-3 staruri cat sa nu deranjeze la remontare, pe bordul descoperit unde se poate tot aluband sau cauciuciuc lipit cu silicon ...

Cam astea ar fii ideile mele pe care le voi pune in practica pe la jumatatea lui iunie (atunci am timp) insa as vrea sa strang material pana atunci.

Bineinteles contra cost ma intereseaza max 2 m de pasla fonomin chiar si bucati ... ce v-a ramas! Pe asta nu stiu de unde sa o iau in cantitate asa mica!
De asemenea de unde pot procura cauciuc care sa fie tot ca fonominul, subtire si maleabil.
Deocamdata cu atat va stresez.
Multumesc
Ciochy
cine este dispus sa-mi faca rost si mie de 1-2 batatoare acustice, deoarece dezmebrarile de pe ruta judetelor Cluj, Alba nu au sau care au dau niste preturi astronomice.
dl_dr25
de unde pot cumpara aluband la cel mai mic pret???
cristio_79
Eu am vazut la Dedeman rola de 20 sau 25 cm latime si 10 metri lungime cu aproximativ 95 lei.
Avea mai multe feluri, unele produse de Den Braven, iar altele erau italienesti.
Preturile sunt in functie de latime, lungimea avand-o toate 10 metri. Eu nu am vazut role cu lungime mai mica de 10 m.
IRONICK
Zonele unde am masurat:

Pedala accelaratie

[attachmentid=1627528315]

Pedala ambreiaj

[attachmentid=1627528316]

Difuzor usa

[attachmentid=1627528317]

Montant A, zona jos

[attachmentid=1627528320]

Montant A, zona sus

[attachmentid=1627528321]

Parbriz/plansa de bord

[attachmentid=1627528322]

Schimbator

[attachmentid=1627528323]

Tunel central

[attachmentid=1627528324]

Frana de mana

[attachmentid=1627528319]

Microfonul este terminat, trebuie sa imi gasesc altul mai bun. Nu am stat sa reglez mai nimic, am facut-o in graba. Sper sa mai am timp si de altele.
einstein1984
PE loc la ralanti au fost masuratorile?
IRONICK
Masuratorile au fost facute la distanta foarte mica (1-3cm) de zonele indicate la viteza de 90km/h in tr.5
dia_ph2
La viteza de 90km/h in treapta a 5-a avem aproximativ 2500 rpm (caz particular motor 1.4, cutie viteze Jh1), de unde rezulta 2500/60=aprox. 42hz; armonica a doua la 84hz, armonica a 4-a la 168hz, armonica 8-a la 336hz. Observ din masuratorile postate de IRONICK prezenta armonicelor de ordin 2 si 8, lipsa armonicei a 4-a, precum si o usoara necorelare a acestora, in cadrul fiecarei masuratori, probabil din cauza raportului s/n scazut (microfon si/sau placa audio).
Per total insa e de bine, inca cineva dispus sa rontaie la numere si grafice... o sa mai fac si eu niste masuratori pentru a incerca depistarea rezonantei de la 3000 si ceva de rpm.
Inca ceva, am mai spus-o dar o repet: pe drumurile cu denivelari uniforme (adica nu lise), caroseria intra intr-o rezonanta joasa, cel mai probabil din cauza suprafetelor de tabla de dimensiuni mari, fara rigidizari sau materiale pt damping. Am ciocanit cu degetul montantul C si acesta vibreaza cel mai mult. Mai vibreaza si aripile fata, restul sunt destul de inerte (spre exemplu, acoperisul, in portiunea din fata este "mort"/inert). Are cineva idee cum se poate aplica aluband/folie bituminoasa pe interiorul montantului C? Este chiar esential cred eu, pentru reducerea zgomotului la rulare pe suprafete mai putin ideale.
IRONICK
Eu pe microfon dau vina pentru ce a iesit, chiar am vrut sa masor altceva in jurul a 162 +/- 5Hz si nu am putut. Mai am alt microfon Sanyo (dintr-un cass, cu electret) pe care vreau sa il incerc.
dia_ph2
Zic si eu: polarizarea cum e facuta? O schema ar fi utila. Si ar mai fi volumul setat din placa de sunet. Indiferent ca e intrare de linie sau de microfon (depinde de laptop si de placa de sunet incorporata sau nu), eu am obtinut rezultate bune in privinta raportului s/n cu volumul setat aproape de minim. Bineinteles, cu preamplificator adecvat. La inceput am folosit sistemul meu de masurare pentru incinte acustice, de aceea multe dintre determinarile facute de mine sunt la ralanti sau cu motorul turat pe loc, pentru ca (sistemul) nu era portabil. Intre timp insa am cautat cateva capsule cu electret si am construit un preamplificator alimentat de o baterie de 9v. Am comparat cu raspunsul microfonului ECM8000 (precizez, calibrat) si nu sunt diferente semnificative in raspunsul in joasa frecventa. Exceptie a facut o singura capsula de 6mm, care se taia de pe la 160hz, restul, mai ales cele de 10mm dau rezultate foarte bune. O sa incerc sa postez si schema.

Rezonanta tablariei o sa incerc (poate, de curiozitate) sa o determin prin excitarea cu frecvente joase a panourilor. Ce ma deranjeaza ramane rezonanta de la 3k si ceva rpm (nu stiu sigur deocamdata daca este determinata de evacuare, admisie sau suportii motorului), precum si rezonanta caroseriei pe drumurile gen A2 prima portiune.
IRONICK
Polarizare nu am facut, ma gandeam ca nu este nevoie. O sa incerc sa il ajut atunci cu un rezistor si condensator pentru decuplare. Volumul pe placa de sunet este la 75%. Nu m-am dus in rosu nici la cel mai puternic zgomot. Capsula mea era ~4mm, asta cu care vreau sa fac teste din nou are ~7mm.

Nu am mai avut timp de teste cu batatorul, dar se pare ca in tr.5 rezonanta este mai redusa decat in celelalte trepte. Nu rezista nici o masina pe A2 partea cu ciment. Toate au rezonante de nu iti vine sa crezi.
dia_ph2
Schema interna ECM8000: http://www.awdiy.com/uploads/pdf/Behringer...c_schematic.pdf

Se observa realizarea unui potential de 6.2v, filtrare si polarizare cu rezistenta de 15k. Din punctul acesta se poate prelua cu un condensator de 10u. Poti face abstractie de condensatorul de 3.3n, intrucat acesta corecteaza o anomalie a capsulei folosite, oricum in afara domeniului de interes si unde oricum, microfonul trebuie calibrat pentru rezultate exacte. Consider ca pana la 1khz, este suficient.

2 Jun 2009, 18:28:
Asa cum am promis, iata schema preamplificatorului:
[attachmentid=1627528454]
Realizarea sa fizica, la repezeala:
[attachmentid=1627528456]
Microfonul:
[attachmentid=1627528455]

dia_ph2
Daca nu am avut timp pentru noi masuratori, am studiat un Audi A4 1.9TDI.

Blanite:
[attachmentid=1627528853] [attachmentid=1627528855] [attachmentid=1627528860] [attachmentid=1627528858]

Scut acoperit cu material fonoabsorbant:
[attachmentid=1627528854] [attachmentid=1627528857]

Prindere elastica toba:
[attachmentid=1627528859]

Mecanism inchidere usa:
[attachmentid=1627528861]

Chedere usi si izolatie aripa:
[attachmentid=1627528862] [attachmentid=1627528863] [attachmentid=1627528864] [attachmentid=1627528865]

Fante obturare radiator:
[attachmentid=1627528856]

Pe dedesubtul masinii nu sunt materiale absorbante gen blanita capota, ci doar un scut de plastic. Tot scutul de sub motor este acoperit de un soi de burete, pe alocuri cu forme geometrice de dispersie probabil, motorul este acoperit de un capac pe dedesubtul caruia se afla un strat de burete. Locurile prin care trec arborii de transmisie sunt mici si acoperite de un material fonoabsorbant. Practic mai toate locurile pe unde poate scapa zgomotul motorului de sub capota sunt minutios proiectate si izolate fonic. Pana si in dreptul radiatorului se afla niste fante care se deschid numai in mers de la curentul de aer. Usile se inchid foarte frumos ca si sunet, probabil datorita chederelor si tablei mai groase, dar si mecanismului de inchidere in trepte, care, mai ales pe ultima treapta trage destul de tare usa din mana. Motorul in sine, 1.9TDI este recunoscut ca fiind zgomotos pe alte masini ale grupului VAG, dar pe Audi A4 in cauza, este mult mai silent.
burtosu
Daca puneau toate astea pe loganel ii dublau pretul.
Cumva modelul prezentat de tine are doua randuri de panouri antifoc?
dia_ph2
Nu se pun ele in totalitate nici pe Octavia sau Passat, daramite pe o masina low-cost. Spre exemplu, o masina low-cost (pentru unii) este si Opel Corsa D 1.2, unde lipseste cu desavarsire orice blanita, exceptand insonorizantul de pe injectoare. Dar se incadreaza in "normele de zgomot" specifice segmentului din care face parte. A, sa nu uit, nici macar nu are toba intermediara. Deloc...
Audi-ul pozat de mine este din 2004.
dia_ph2
Masuratorile au fost facute cu microfonul amplasat pe locul pasagerului fata, la nivelul capului, viteza 4-a, cate 5 secunde "curate" pentru fiecare regim de turatie astfel: 2000 - caramiziu, 2500 - albastru, 3000 - verde, 3500 - violet, 4000 - galben. Pentru a usura citirea graficului, am translatat cu 10db masuratorile corespunzatoare 2500 si 3000rpm, si cu 20db pe cea de la 2000.

[attachmentid=1627529255]

Frecventa de functionare a motorului se calculeaza cu relatia f=rpm/60. Fiind un motor in 4 cilindri, rezulta frecventa aprinderii rpm/30, aceasta numindu-se armonica de ordin 2.
Din relatiile prezentate, rezulta frecventa fundamentala 33/42/50/58/67hz pentru 2000/2500/3000/3500/4000rpm, si armonica a doua 66/84/100/116/134hz. Din cate se observa pe grafic, frecventele sunt destul de bine corelate si cu o abatere destul de mica.
Ce trebuie vazut este nivelul armonicii a doua, care numai la 3500rpm depaseste nivelul fundamentalei.

Pentru viteza 5-a am efectuat masuratori numai la 2000rpm (caramiziu) si 2500rpm (albastru).

[attachmentid=1627529256]
LuluMOB
Toyota Corolla 1.8vvti break 2004.


[attachmentid=1627529399] [attachmentid=1627529400] [attachmentid=1627529401] [attachmentid=1627529402] [attachmentid=1627529403] [attachmentid=1627529404] [attachmentid=1627529405] [attachmentid=1627529406] [attachmentid=1627529408] [attachmentid=1627529409]
ursachemihai
detin un ambition 2008 si am observat ca nu are batator acustic la traseul de evacuare. Oare nu se mai pune asa ceva? sau m-i l-au luat baietii buni?
burtosu
Daca nu ai niciun suport de prindere sudat pe traseul de evacuare intre catalizator si intermediara(la benzinare) atunci n-ai avut niciodata,ca multi altii care au loganele(nici eu n-am avut din fabrica) dar se poate monta de catre tine.
dia_ph2
Revin cu noi masuratori (sper sa intereseze pe careva) pentru un Symbol 1.4/16v fara imbunatatiri ulterioare. Conditiile sunt aceleasi ca si mai inainte, adica in mers, cu viteza a 4-a, turatii 2000/2500/3000/3500/4000. Am ales aceasta treapta pentru ca asa permite drumul. As fi vrut sa fac un set de masuratori si pe treapta a 3-a, unde zgomotul motorului ar fi primat fata de celelalte zgomote (aerodinamic, rulare), dar nu puteam sa incomodez pe ceilalti participanti la trafic. In cadrul masuratorii am ales cate 5 secunde pentru fiecare turatie, unde nu se auzeau si alte zgomote (masini pe contrasens). Dupa cate se pare insa, 2000rpm au fost defapt 1700.
[attachmentid=1627529952]

Si o comparatie intre Logan 1.4 "modificat" si acest Symbol 1.4/16v (nota: pentru 2000rpm, comparatia nu este chiar corecta):
[attachmentid=1627529953]

Tot ce este pozitiv inseamna zgomot in plus la Logan.
dia_ph2
Tot eu...
Am "tratat" ieri montantul C, si, daca tot eram prin zona, am adaugat si in restul portbagajului. Se scot mochetele si se adauga dupa gust aluband sau folie bituminoasa la sul (aceasta din urma incalzita neaparat bine pentru aderenta). Rezultatul? Conform asteptarilor; am de parcurs zilnic 2km de drum gen A2 portiunea de beton si nu mai suna a pestera.

PS. Accesul este destul de dificil, dar merita.
loganmpi16
Ceva poze cu lucrarea de la "C"? blink.gif Se mai aude zgomotul de rulare?
Lostboy
Știu că poate mulți ați făcut asta, însă eu de-abia am găsit timp și, recunosc, din întâmplare, materialul pentru a pune material tip profil D pe muchia portierei din spate care ”se întâlnește” cu portiera față, cât și pe muchia exterioară a montantului C.
Sunetul de închidere a portierei sună mai mult a ”plin”, nu se mai aude vâjâitul la vitezele mari. Pare (evident o părere subiectivă) mai ”legată”.
Vreau să repet ceea ce au spus mulți, sunt o serie de mici modificări care pt. unii par nesemnificative dar care, per total, fac diferența.
dia_ph2
QUOTE(loganmpi16 @ 10 Jun 2009, 21:16)
Ceva poze cu lucrarea de la "C"? blink.gif  Se mai aude zgomotul de rulare?
*



Poze nu am apucat sa fac, pentru ca era prea intuneric si telefonul nu ma ajuta prea mult in asemenea situatii. Dar ca sa se inteleaga mai bine despre ce vorbesc, pentru cei care nu stiau, montantul C este aripa de spate. Accesul se face inlaturand mochetele din portbagaj (asa cum am spus intr-un post anterior), nu neaparat in totalitate, ci macar in partea cea mai din spate, rezultand o gaura de acces pentru maini mai mici. Zgomotul de rulare se diminueaza foarte mult (Atentie: pe suprafete cu iregularitati uniforme si marunte, gen drumuri cu beton, piatra cubica) si asta datorita dampingului suprafetei mari de tabla care intra in rezonanta. Chiar imi pare rau ca nu am apucat sa fac niste masuratori inainte.
dia_ph2
Ca sa fie mai clar, am atasat 2 poze. In prima se vede interiorul montantului C, unde se afla aplicate de fabrica 2 bucati de material bituminos (insuficient insa pentru dampingul unei suprafete asa de mari), iar in cea de-a doua poza se vede, in mare, folia aplicata in portbagaj.
[attachmentid=1627530808] [attachmentid=1627530809]
Ciochy
aia e folie bituminoasa pura biggrin.gif ? cat a trebuit sa o incalzesti ca sa se lipeasca ?
GBi
dia_ph2 eu vreau sa dau pe ambi montanti C si in compartimentul roti de rezerva cu antifon la pistol, ce zici voi obtine ceva +++ la confortul acustic nedumerire.gif
dia_ph2
@Ciochy
Este folie la sul de 10mp dublu adeziva, grosime 2mm. Este foarte aderenta odata ce e incalzita bine-bine cu un pistol cu aer cald.

@GBi
Daca mergi pe asfalt neted, ma indoiesc sa simti mare diferenta, dar odata ce-ai intrat pe o portiune de drum betonata, o sa vezi de ce merita efortul. Eu am pus prin tot portbagajul, desi nu era strict necesar dpdv al zgomotelor. Ce sa-i faci, daca cu aprox 100lei iei 10mp si nu stii unde sa-i mai pui?
Referitor la montantul C, acesta suna a gol odata ce e ciocanit cu degetul, chiar rezoneaza pe o frecventa joasa, care se transmite in toata caroseria. Odata aplicate materiale pentru damping, suna mult mai plin, aproape inert.
Nu stiu antifonul la pistol cum e, dar folia bituminoasa prezentata este cea mai indicata dpdv cost/performante. Totul e sa ai un pistol bun de aer cald.
cristio_79
Daca tai fasii si le lasi la soare nu se lipesc bine?
LuluMOB
@dia_ph2 De unde ai luat folia? Presupun ca e mai ieftina decat Alubandul. Din punct de vedere al eficacitatii e vreo diferenta fata de acesta? Klaus spunea undeva ca a testat multe tipuri de folie si ca a ramas la Aluband, unul din factorii importanti fiind faptul ca nu se dezlipeste pe suprafete verticale, se aplica bine si cand e mai frig, etc. Ma intreb daca n-ar fi mai economic sa punem (cei ce n-am facut inca insonorizarea) pe podea Arco si pe usi Aluband.

Stie cineva unde se gaseste fonomin sau ceva similar in Iasi?
dia_ph2
Este mult mai ieftina si cel putin la fel de aderenta, numai ca nu se poate aplica incalzita numai la soare sau cu feonul. Trebuie caldura serioasa sa topeasca stratul superficial, numai asa adera foarte bine. Eu am deja si pe suprafetele verticale, din toamna trecuta si nu da semne ca s-ar dezlipi. Este mai anevoios insa de aplicat.
cristio_79
Ce a spus klaus despre Aluband este adevarat. Se lipeste foarte bine daca ai o temperatura de minim 15 grade si nu ai nevoie de foehn. Daca este soare afara e si mai bine. O rola de vreo 20 cm latime si 10 metri lungime este aproximativ 100 lei.
Rola de mai sus a costat 100 lei si are 10 mp, dar trebuie incalzita.
Pasla se gaseste la Praktiker. Are denumirea de "pasla pentru lac". Dar nu are grosimea acelei pasle de culoare verde care vine din fabrica. Se poate pune in mai multe straturi.
Daca vrei exact ca cea care este pe masina, vezi la anunturi topicul despre mochete pentru portbagajul Solenzei.
valerica1
QUOTE(dia_ph2 @ 6 Jun 2009, 10:03)
Masuratorile au fost facute cu microfonul amplasat pe locul pasagerului fata, la nivelul capului, viteza 4-a, cate 5 secunde "curate" pentru fiecare regim de turatie astfel: 2000 - caramiziu, 2500 - albastru, 3000 - verde, 3500 - violet, 4000 - galben. Pentru a usura citirea graficului, am translatat cu 10db masuratorile corespunzatoare 2500 si 3000rpm, si cu 20db pe cea de la 2000.

[attachmentid=1627529255]

Frecventa de functionare a motorului se calculeaza cu relatia f=rpm/60. Fiind un motor in 4 cilindri, rezulta frecventa aprinderii rpm/30, aceasta numindu-se armonica de ordin 2.
Din relatiile prezentate, rezulta frecventa fundamentala 33/42/50/58/67hz pentru 2000/2500/3000/3500/4000rpm, si armonica a doua 66/84/100/116/134hz. Din cate se observa pe grafic, frecventele sunt destul de bine corelate si cu o abatere destul de mica.
Ce trebuie vazut este nivelul armonicii a doua, care numai la 3500rpm depaseste nivelul fundamentalei.

Pentru viteza 5-a am efectuat masuratori numai la 2000rpm (caramiziu) si 2500rpm (albastru).

[attachmentid=1627529256]
*




se poate vedea clar armonica de ordin doi de unde se poate calcula turatia

se vede o accelerare brusca pana la turatia maxima apoi o decelerare lina
functia de transfer se poate calcula simplu de aici cu unm program de convertire din turatie intrun grafic Db Hz

ACEST E UN CALCUL SPECTRAL ( CACULATE SPECTRAL MAP)

de obicei se calculeaza la 3000 rpm acesta fiind un etalon pentru turatia masinii benzina ,
adica un prag psihologic , un nivel de referinta sa zic asa,



frecventa f =turatia/timp

deoarece turatia=3000rmp

timpl 60 sec
dar deoarece o rotatie completa a axului se face cu doua miscari de piston

dar in aceste 60 sec piston face 2 miscari timpul devine 30 sec

atunci f=rmp/timp=3000rmp/30sec=100Hz

aceasta se cheama armonica de ordin 2


armonica de ordin 4 inseamna ca in timpul a dou a rotatii ale axului se executa 4 miscari a cilindrului

asa mai departe cu 6 8 10 ..

cea mai importanta e cea de ordin 2
nu sunt la curent cu asa ceva dar parac asa era nu?
loganmpi16
Pt LuluMOB si ceilalti interesati: cateva posturi inainte Victorine a dat o adresa de net cu o firma din Bistrita care produce si vinde fonomin de culoare verde ce se gaseste in porbagaj la Sandero sub denumirea de vata polimerizata. Am comandat acum o luna 13 placi de dimensiune 1050x950 cu greutatea de 600 g. Coletul a costat 74 ron iat taxele de curier 34 ron. S-au miscat foarte repede si au raspuns promt. Comanda poti sa faci la SC NETEX SA - BISTRITA Tel/fax: 0263 234338
Mobil: 0756 151770.
valerica1
QUOTE(dia_ph2 @ 11 Jun 2009, 06:21)
Poze nu am apucat sa fac, pentru ca era prea intuneric si telefonul nu ma ajuta prea mult in asemenea situatii. Dar ca sa se inteleaga mai bine despre ce vorbesc, pentru cei care nu stiau, montantul C este aripa de spate. Accesul se face inlaturand mochetele din portbagaj (asa cum am spus intr-un post anterior), nu neaparat in totalitate, ci macar in partea cea mai din spate, rezultand o gaura de acces pentru maini mai mici. Zgomotul de rulare se diminueaza foarte mult (Atentie: pe suprafete cu iregularitati uniforme si marunte, gen drumuri cu beton, piatra cubica) si asta datorita dampingului suprafetei mari de tabla care intra in rezonanta. Chiar imi pare rau ca nu am apucat sa fac niste masuratori inainte.
*



QUOTE(loganmpi16 @ 12 Jun 2009, 21:16)
Pt LuluMOB si ceilalti interesati: cateva posturi inainte Victorine a dat o adresa de net cu o firma din Bistrita care produce si vinde fonomin de culoare verde ce se gaseste in porbagaj la Sandero sub denumirea de vata polimerizata. Am comandat acum o luna 13 placi de dimensiune 1050x950 cu greutatea de 600 g. Coletul a costat 74 ron iat taxele de curier 34 ron. S-au miscat foarte repede si au raspuns promt. Comanda poti sa faci la  SC NETEX SA - BISTRITA Tel/fax: 0263 234338
Mobil: 0756 151770.
*



daca ai timp sa faci masuratori intre ce ai pus tu ce ce a pus loganmpi16 diferentele sunt

aceste foli si fonomim este in jur de de 5 Db
intre fonomim si masina fara nimic este in jur de 10 Db
poate ma insel cu cifrele dar un lucru e clar fonomimul e multl mai eficient
dia_ph2
QUOTE(valerica1 @ 15 Jun 2009, 10:31)
...
poate ma insel cu cifrele dar un lucru e clar fonomimul e multl mai eficient
*



Din care masuratori ai tras concluzia asta? Pentru ca fonominul singur nu este mai eficient decat folia bituminoasa. Doar in combinatie cu un material cu o densitate mare si asta numai la greutati comparabile pe aceeasi suprafata. Si daca citeai posturile mele, ai fi observat ca am pus folie pe montantii C cu scop de damping, nu de bariera acustica.

PS c-l-o-n-a?
valerica1
QUOTE(dia_ph2 @ 15 Jun 2009, 11:43)
Din care masuratori ai tras concluzia asta? Pentru ca fonominul singur nu este mai eficient decat folia bituminoasa. Doar in combinatie cu un material cu o densitate mare si asta numai la greutati comparabile pe aceeasi suprafata. Si daca citeai posturile mele, ai fi observat ca am pus folie pe montantii C cu scop de damping, nu de bariera acustica.

PS c-l-o-n-a?
*



poate nu m-am uitat atent
eu ma refeream la testul tau facut cu microfonul la nivelul urechii(daca am inteles bine)
dar repet si daca vrei sa ma contrazici fa niste teste si pe urma mai vb

repet
1 fonominul ( simplu fara altceva pe el)intre 1000 Hz si 5000 Hz adica frecvente inalte are in jur de 10 Db mai silentios decat o masina fara nimic(fara folie sau altceva)
2
pune folie si fa iar testul cu microfonul si compara rezultatele intre
fonomin si masina goala
folie si fonomin

pe urma zimi rezultatele


daca sub fonomin aplici o parte cauciucata rezultatele scad si mai mult
ca cat nu stiu dar scad sigur
dar repet si sustin ce am zis fonominul la frecvente inalte la testul cu microfonul e mai absorbant ca folia ta
fa testele si mai vb
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.