Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Dsign
smile.gif ma bucur ca am facut si eu ceva util in viata asta, ia uite ce de discutii pe seama unui biet cheder... cred ca spun pt a 20-a oara ca acest cheder nu are rolul de antifonare...
thesys
smile.gif)
Mda, observ si eu asta... si stiu ca s-a mai spus ca nu e cu rol de antifonare... dar sunt destule persoane care au fost multumiti (printre care si eu..) de reducerea rezonantei la turatii mai mari..
wink.gif

QUOTE(Dsign @ 27 Apr 2005, 14:36)
smile.gif  ma bucur ca am facut si eu ceva util in viata asta, ia uite ce de discutii pe seama unui biet cheder... cred ca spun pt a 20-a oara ca acest cheder nu are rolul de antifonare...
*


skoda
Si eu dupa gandirea mea simpla de om cu numai doua facultati, zic ca nu conteaza atat cu ce rol (imaginar) initial pui cauciucul ala, ci mai mult ce efect are el odata montat corect.
Cine nu sesizeaza o cat de mica imbunatatire fonica la nivelul rezonantelor in jurul turatiilor de 3000, nu putem spune decat ca ne pare rau pentru el. Ori nu are urechile bune, ori l-a pus aiurea.
Oricum, discutii degeaba. Ce va pasa voua cat de neagra i se pare vecinului capra lui ? Chiar si daca e numai placebo, tot ar trebui sa fiti bucurosi! Altii platesc sume imense ca sa li se para ca suna mai bine o boxa de 10 ori mai scumpa decat alta cu aceleasi caracteristici si raspuns in frecventa, dar pe care nu gasesti scrisa marca aia singura capabila sa faca in ciuda la musafiri....
Bine ca ati pus toti acelasi cheder, altfel parca vedeam ca numai ala de 2 milioane din silicon spumat extras de la operatia Pamelei antifoneaza, restul nu!
Dsign
hai mah, gata... terminati!

se baga cineva la plafon? eu m-as baga...
collinro2
Dar la peretele antifoc cine se baga? Precizez ca eu vreau sa insonorizez dinspre compartimentul motor. Pe toata suprafata aia, chiar cu toata tevaraia si cablurile ce trec pe acolo.
rdesign
QUOTE(collinro2 @ 28 Apr 2005, 17:04)
Dar la peretele antifoc cine se baga? ...
*



Eu vreau sa insonorizez tablierul (peretele antifoc) si chiar o sa fac operatia asta cu demontarea plansei de bord.
vali74
Mai baieti, cind aveti o solutie completa de antifonare, capota/usi/podea/antifoc/portbagaj, ma apuc shi eu de lucru... Imi e putin tarse sa experimentez chestii d-astea pe masina noua.
Chederul insa l-am cumparat inainte de a ridica masina de la dealer,... dar m-au convins pozele cu mototul prafuit. happy.gif

Apropo, a incercat careva sa sape prin cimitire dupa pisla de antifonare?
Dsign
QUOTE(rdesign @ 28 Apr 2005, 20:00)
Eu vreau sa insonorizez tablierul (peretele antifoc) si chiar o sa fac operatia asta cu demontarea plansei de bord.
*



da stiu ca ai ceva singe in veioza, nu gluma... desi nu cred ca e asa de greu de dat bordul jos...
collinro2
Solutia lui rdesign cu demontarea plansei de bord cred ca este singura care permite insonorizare ca lumea dinspre interiorul tablierului. Spun asta pentru ca eu am facut insonorizarea pedalierului si a portiunii de la pasager partial, doar scotind bradutii ce fixeaza mocheta, "rabatind" mocheta si scotind chestiile alea din polistiren expandat. Am pus apoi aluband, lipit cit de sus posibil pe sub bord (in partea stinga, evident, ocolind coloana de directie), ajungind inspre spate pina inaintea scaunelor. Peste aluband am pus folie de PEE de 4mm, lipita de aluband cu prenandez. Apoi, repus polistirenul si mocheta. La sofer, a fost necesara ajustarea placii aleia de polistiren in partea dinspre pedala de ambreiaj, pentru ca nu mai permitea (datorita inaltarii prin aluband si pee) apasarea acesteia. De asemenea, am pus si pe partile laterale ale tunelului central aluband, atit cit mi-a permis vizibilitatea. Ideal este de scos macar consola centrala dintre scaune. Nu e greu, dar mi-a fost frica sa umblu si la fixarea calculatorului de airbaguri, care e sub consola dintre scaune, in fata schimbatorului. Totul mi-a luat vreo 80 de minute. Ca efect, a mai diminuat sunetul motorului transmis in habitaclu cam cu 10-15%. De aceea cred ca demontarea completa a bordului, consolei permite cit de cit o treaba ca lumea. Si de aia vreau sa "atac" peretele antifoc dinspre motor si nu dinspre habitaclu, pentru ca e mai usor de pus ceva insonorizare acolo.
klaus
Aici eu vin cu cateva idei:
1. (neagreata de unii de pe aici, stiu ei care cool.gif , dar pe care eu cred ca o voi aplica), pe peretele antifoc voi monta, spre motor, un izolant format din pasla (data poate cu prenadez ca hidroizolatie) pe care voi lipi burete izoprenic cu Al (pasla ca insonorizant si buretele ca izolant termic, caci buretele izoprennic nu este f. bun izolant fonic. Acum partea mai putin agreata: cred ca voi face o izolare cu "placi", ca la faianta, din cauza formei peretelui antifoc si a dificultatii de altfel de montaje.
2. In zona pedalierului voi monta pasla peste folia bituminoasa (mai bun izolant fonic decat folia de PEE. Insa acest lucru va conduce indubitabil spre necesitatea "subtierii" placilor de polistiren (nasol moment si nu prea placut de realizat, cred ca o sa folosesc un fierastru pentru BCA sau din acela pentru lemne, ca au lama lunga)
3. O sa bag burete (la propriu) in bord. Burete din cel care se gaseste la magazinele de materiale pentru saltele pentru a elimina intersitiile mai bune conducatoare de sunete din interiorul bordului (va trebui ceva grija fata de pozitionarea firelor electrice si a comenzilor de la climatizare)
4. Cred ca imediat sub mocheta, deasupra paslei si a placilor de polistiren, am sa pun inca un strat de mocheta cauciucata - pe suport de cauciuc - (care este un mai bun "reflector" fonic - reflecta inapoi undele sonore).

Insa in continuare eu consider ca aceste activitati nu vor duce la eliminarea principalelor cauze de zgomot de pe logan (motor neechilibrat cum trebuie, insuficient de rigid in prinderi - baie ulei, alternator si alte accesorii prinse prin bride nu pe suporti dedicati pe motor, esapament inelastic, cu prinderi putine si nu in zonele de minima vibratie, esapament subdimensionat cel putin la toba intermediara, injectoare zgomotoase, tacheti pe patina, suporti de motor cam rigizi etc)
rdesign
Demontarea bordului, cel putin teoretic este mai usoara decat la vechile Dacii sau la Oltcit (la care am schimbat vreo 5-6 planse)
Usurinta vine de la faptul ca plansa bord este dintr-o bucata, nu are multe prinderi iar instalatia electrica este toata in mufe si nu cu papuci izolati.
Greu este ca trebuie convins cineva sa inhibe functia airbag pana la finalizarea operatiei dupa care sa revina si sa o activeze din nou.
Intentionez sa aplic pe tabla peretelui antifoc doua straturi de aluband peste care sa revin cu insonorizantul cauciucat ( ce are avantajul ca este deja potrivit ca forma) dupa ce, in prealabil, pe tiparul acestuia voi aplica pasla si un fel de material cu pasla subtire pe dos si fata cauciucata. Plansa propriuzisa va fi capitonata pe dos cu PEE (sau cum s-o numi materialul ala de se baga sub parchetul laminat) gros de 1 cm.
Acum vine si ideea lui Klaus, exprimata pe aici pe undeva si infipta bine in troaca mea, aceea de a inchide in partea de jos plansa bord.
Pedalierul se va inonoriza in mod asemanator cu specificatia ca nu pot preciza cat insonorizant va intra sub tunelul central.
Toate acetea insa numai dupa elimnarea sursei principale de stres fonic prin schimbarea integrala a espamentului.

@ klaus : polistirenul se taie cu fir de nichelina incins electric care nu rupe celulele. Daca ai o masa de gradina legi doua lemne de o parte si de alta cu un fir de nichelina prins pe suporti de cermica la nivelul de taiere functie de grosimea dorita si cu nichelina incinsa treci polistirenul otinand astfel o "masina de taiat la grosime"
klaus
A, a, a... Nu pe aici am mentionat de inchiderea "deschiderii" inferioare a bordului (ideea data de modul de insonorizare de la Skoda Octavia). In mod sigur aceasta ideea o voi aplica la Logan intr-o etapa de insonorizare sau alta, insa nu de acolo vin majoritatea zgomotelor la Logan (din pacate) ci de la esapament via pedalier...

Treaba aia cu nichelina am vazut-o si eu la Mark Stevans, ala de construieste tot felu' de chestii, cu emisiune pe Discovery, la constructia unui avion, care are mare parte din aripi din polistiren extrudat. Aveau chiar un fel de "bomfaiere" cu sarma de nichelina din asta, alimentata la curent, si taiau cu sarma incalzita. M-am uitat ca vaca in telescop la faza asta, dar trebuie sa recunosc ca este o ideea ingenioasa...

Ref. la airbag, cu putina ambitie si atentie, volanul merge desfacut si fara inhibarea functiei de airbag, da' e cu riscuti (stiu eu pe cineva de pe aici care a demontat volanul de Clio de 2 ori cel putin...). Ma indoiesc ca daca se scoate mufa din calculatorul de airbag, dupa aceea airbagul va mai face bang!. Insa repet, operatia comporta oarece riscuri fara inhibarea airbagului prin interfata...

Ref la alubandul pe tabla peretelui antifoc: eu am aplicat, si sa stii ca s-a simtit oarecum. Nu mult, dar s-a simtit (sa zic pana in 10% reducere zgomote motor).

PS: Am incercat sa pun si folie bituminoasa de pus pe case fara ardezie (mai ieftina, si am incercat trei tipuri de la trei producatori diferiti), dar nu este la fel de aderenta ca alubandul

PPS: ref la esapament, rdesign are o problema aparte cu el, care nu se manifesta la alte loganuri pe care le-am condus, deci nu toti "beneficiaza" de problema lui, asa ca nu trebuie sa intrati in panica de insistentele sale cu schimbarea esapamentului
modream
alubandul asta este doar folie de aluminiu sau este folie de Al peste neopren ?
klaus
In urma zilelor libere de pasti avusei timp sa-mi desfasor activitatea cu Aluband-ul ala.
Deci, am pus aluband pe toata podeaua, pe tunelul central si pe pragurile lateral interioare din fata (nu mi- ajuns si pentru spate), pe peretele vertical de sub bancheta spate si doua straifuri de latime 20 cm pe tabla de sub bancheta, deasupra rezervorului, pe la pedalier fata (stg+dr), pana la traversa inferioara care se vede din compartimentul motor mai bine (adica cam pana la capatul de sus al pedalelor). Dupa care am montat niste pasla insonorizanta de 5 mm pe tunelul central (atata am avut...), si am pus la loc mocheta, scaunele si plasticele.

Rezultatul final (zgomot in habitaclu) a fost peste asteptarile mele (sincer). Acum zgomotul din palierul 3000 - 4000 rpm este cum era inainte cel de la 2500. Acum am inceput sa aud alte zgomote care inainte erau acoperite de motor (prin portbagaj, prin torpedou, prin usi etc). Parerea mea sincera este ca au meritat cele 6 ore de munca si cei cca 5mp de aluband.

Materiale folosite: 2 role de aluband de 15 cm latime, 1 rola de 20 cm latime, o rola de presat tapetul (ca un trafalet dar mai ingusta) foarte practica pentru presat folia bituminoasa si, desi nu am avut nevoie in mod deosebit - un pistol cu aer cald industrial pe care l-am luat la promotie cu 500 k lei.

Concluzii conexe:
1. Pentru a scoate mocheta trebuie desfacuta partea inferioara a protectiei stalpului central si surubul ce tine jos centura de siguranta.
2. insonorizarea efectuata din fabrica este "la minima rezistenta". Lucruri importante in cazul insonorizarii lipsesc cu desavarsire (masticuri de etansare a gaurilor si fantelor dintre table, in special in zona pragului - zona critica pentru transmiterea zgomotelor -, spumele expandante din stalpi sunt inlocuite cu mai ieftinele dar mai putin eficientele bucati de burete etc.). Recomand daca va apucati de o astfel de treaba sa aveti cu voi si niste silicon (preferabil neutral, nu pe baza acetica), caci eu nu am fost pregatit pentru treaba asta si am incropit niste izolari din aluband.
3. Zone importante de transmitere a zgomotelor nu sunt insonorizate (tunelul central, tabla de sub bancheta spate).
4. In mod sigur, in urma testelor de drum efectuate, esapamentul intra in rezonanta, acum eu simtind si mai bine zona de rezonanta, unde isi fac aparitia sunetele de frecventa joasa (cel mai greu de izolat fonic).

klaus
Am facut si un test referitor la capacitatea de izolare fonica a paslei si a foliei PEE (de parchet, de 2mm). In urma testului a rezultat faptul ca un strat sau doua de folie PEE au cam acelasi rezultat de izolare fonica (destul de rdus). O izolare fonica cat de cat pentru folia PEE incepe de la 3 straturi. 5 straturi de folie PEE de 2 mm au cam aceeasi capacitate de izolare fonica ca un strat de pasla de 5 mm.
Deci, in urma experimentului, a rezultat ca un strat de pasla este mai eficient la aceeasi grosime decat un strat de folie PEE dpdv izolare fonica.

Ca sa nu credeti ca am facut un experiment dupa ureche, descriu experimentul:
- s-a luat una bucata incinta acustica inchisa (folosita ca difuzor central intr-un sistem 5.1), facuta din PAL de 18 mm (rezonante minime), umpluta cu vatelina.
- s-a scos difuzorul si s-a plantat in vatelina, pe un suport rigid (pentru a suna mai tare) un telefon, pus pe alarma de sunet de sonerie de incendiu (care are o variatie mica a volumului)
- s-a plantat incinta sub lampa de birou, intr-o pozitie fixa, iar pe lampa de birou s-a montat microfonul de la calculator, s-a fixat lampa intr-o pozitie fixa
- S-au facut inregistrari consecutive ale soneriei telefonului cu diversele materiale care acopereau gaura de la boxa incintei (pasla, folie PEE in diferite straturi), cu soundforge-ul, pentru a se vizualiza amplitudinea sunetelor inregistrate. concluzia este cea de mai sus.
soryn
De unde se poate cumpara aluband?
klaus
Avand in vedere ca esti din cluj, din praktiker cluj.
Sau incerci la reprezentanta
B-dul. N. Titulescu, nr.2, Tel / Fax.: +40(264) 414.072 / 73

( http://www.denbraven.ro/contact.htm )
Andy LGN
Eu nu am facut nici o modificare Loganului dar cum voi avea ceva timp voi terosona pavilioanele rotilor (nu de alta dar sa nu mai am senzatia ca da cineva cu pietre dupa mine ).
Toata admiratia pentru cei care incearca sa auda cat mai putine zgomote in masina (ex: Klaus) si altii care isi realizeaza o ambianta de bun gust in habitaclu (Dsign,rDsing)

Referitor la blanuri si "antifonari" interioare cu aluband si alte materiale. Nu ma pricep dar unii spun ca ar transpira zona in care se lipesc diferitele materiale de tabla interioara. Am inteles ca ar fi bine sa fie lipite cu silicon pt ca acesta se lipeste perfect de tabla fara a lasa mici spatii.
O cunostinta de-a mea si-a pus in solenza o blana (SALTEX se numeste si e folosita la fabricarea saltelelor dar e utilizata si la masini- facuta din rebuturi, ate , fire textile si de lana presate) incepand de la scaunele din fata pana in capatul portbagajului. Aceasta pasla era prezenta la Solenza la pedalier. Omul era nemultumit ca aude zgomotul cauciucurilor ruland pe sosea si a zis ca acesta plus alte vibratii se datoreaza rezonantei in care intra tabla "goala". El spune ca dupa aplicarea acestui material (nelipit de tabla) nu mai intra nimic in rezonanta si ca au disparut zgomotele.

Ce ziceti de aceasta solutie avand in vedere ca la ale noastre Lungane sub bancheta din spare e tabla goala ? E o solutie buna Saltex-ul ? Transpira, nu transpira ?
dydycom
klaus..niste poze???

cu airbagul, cred ca nu are nimik daca se scoate fisa de la baterie....ca nu o avea baterie de backup...
rdesign
Azi mi-am implinit o dorinta mai veche pe care ma tineam de mult sa mi-o satisfac si nu reuseam din lipsa de timp.
Fara voia mea, am reusit azi sa am o fereastra libera, in care nu mi se imbucau lucrurile, si de draci am lasat totul balta si m-am dus la Daewoo unde am intrat in montaj general sa vad, printre altele, cum se face insonorizarea la Cielo.
Dupa ce am vazut, pe cat se poate, fara sa demontez prea mult, insonorizarea la Logan, mi-am explicat de ce Cielo costa la fel cu Loganul si totusi nu are echiparea lui.
Cand ne-am cumparat Logan, am cumparat masina multa si echipamente, dar la finisaj este departe.
Vreau sa va zic ca tablierul, sau peretele de foc, cum i se mai zice este insonorizat si pe o parte si pe cealalta, de la parbriz la pedalier, cu un burete preformat, gen spuma pliuretanica.Toata podeaua este acoperita cu un insonorizant bitumat aplicat la cald, peste care se regaseste acelasi covor din burele preformat, inclusiv pe tunelul median.
Buretele, impropriu zis, are o grosime de circa 40 mm si este de genul spumei care se aplica pentru izolarea tocariei, la montaj, dar nu este rigid ci flexibil si are celule inchise.Fata este lucioasa si nu absoarbe apa, iar cea dinspre motor are aspect negru lucios.
Comparand cu mocheta goala aplicata la Logan in zona tunelului median, direct pe tabla goala, cu insonorizantii subtirei de 3-4 mm din zona tablierului si cu polistirenul expandat de la picioare pe care, cand ne cumparam un televizor, nu stim cum sa-l aruncam mai repede din casa, e clar ca la insonorizare in Logan s- au investit 10% din costurile lui Cielo.
misi_11
intrebare:
merita sa se desfaca bordul definitiv pentru o antifonare cum trebuie?
daca da....cum se desface acesta? este complicat?

.... cum arata alubandul si ce este defapt?
osirus

Apropo de ce zice rdesign.......mocheta la dsn(din ce i-mi aduc eu aminte)avea acelasi strat gros de berete (care se impregna cu apa biggrin.gif )si era in proportie de 90% romaneasca.La capitolul insonorizare masina asta era mult peste Logan(parerea mea).Cind opream la semafor nici nu se mai auzea motorul si nu vibra nimic!Iar in mers,peste turatii de 4000 se auzea mai tare motorul.Dar se poate face si la logan multe pentru a diminua din zgomot.Toata treaba e sa ai timp,sa te pricepi cit de cit si sa ai si vointa.Pedalierul se poate antifona si in compartimentul motor in proportie de 75%.Important e sa ai materialele cele mai potrivite pentru asa ceva.
dras
Mi-am pus cheder-ul si pare ca s-au mai atenuat vibratiile.
Eu l-am pus dintr-o bucata, dar mi-au ramas niste spatii libere la cele doua colturi.
Voi cum ati facut?
Ma gindesc sa-l dau jos, sa-l tai in trei si sa-l pun in asa fel incit sa nu mai fie spatiile de care vorbeam.
klaus
As vrea totusi sa demontez oarece mituri. In urma testelor facute saptamana trecuta am ajuns la concluzia ca impresia generala ca DSN-ul a fost/este mai silentios decat Loganul este o idealizare a DSN-ului.
Va spun eu, nu, nu este mai silentios. Insa are intr-adevar o alta caracteristica: un cuplu mai jos (deja la 2500 trage bine), si normal ca nu apuci sa treci de 3000 ca sa schimbi vitezele. Dar obiectivo-subiectiv, DSN-ul este mai zgomotos la 3500... Plus ca are intr-adevar o cutie de viteze foarte precisa. La asta ii cam duc lipsa...

Referitor la zgomotul de la semafor al loganului, ia incercati sa apasati ambreiajul... E, cam de acolo provine diferenta, ca si ambreiajul ala hidraulic de pe dsn era/este mai bun decat asta pe cablu de la SLZ incoace...
modream
cei care au insoorizat podeaua cu aluband, pasla, ati lasat deasupra si polisitrenul expandat original folosit acolo ? sau p-ala l-ati scos definitiv?
iar aluband de care ati folosit la podea? d-ala cu folie de al sau de plumb (am vazut ca exista si asa) ? Sau exista si fara folie deloc?
collinro2
@modream: Se repune polistirenul dupa aplicare de aluband, pentru ca ai o nervura de intarire a caroseriei, longitudinala, ce pleaca de la pedalier si ajunge la scaunele din fata. Aia e inalta de cam 4cm si polistirenul e profilat, ca sa zic asa, facind podeaua plata sub mocheta. Daca il scoti, mocheta sta aiurea. Trebuie insa ajustat polistirenul la sofer in partea de sub pedale, pentru ca impiedica apasarea ambreiajului, la inceputul cursei pedalei; si asta mai ales daca peste aluband (ce e primul strat ce se aplica) se pune pisla sau pee. Eu am pus pee in doua straturi de cite 4mm fiecare, adica 8mm in total, plus alubandul ce e cam 2mm, iaca se face 1cm. Si a trebuit sa tai putin din polistirenul ala inspre partea din fata. La pasager nu e nevoie.

Aluband inseamna folie bituminoasa autoadeziva cu strat de aluminiu. Ala cu strat de plumb se cheama altfel, imi scapa acuma. Nu exista fara folie metalica.
modream
Cam cati metri patrati are podeaua+zona pedalier+sub bancheta spate la Logan? are peste 4? Ma gandesc adica cam cat material e nevoie (pasla, aluband) pt antifonare
klaus
Pai cam 1,6 latime + tunel central + praguri (deal-vale, deal-vale) + marja= cca. 2 metri latime.
2 metri lungime + verticala de la bancheta spate + marja = cca 2,5 m lungime.
Eu cam atata cred ca ar fi nevoie. Dar si 4 mp (2x2) zic ca ajung suficient
modream
Cum se scoate plasticul ala de pe tunelul central care mascheaza frana de mana, schimbatorul de viteze, are inclus scrumiera etc? Eu nu am vazut nici un surub, nimic.... sau voi nu l-ati scos ca sa scot mocheta calumea?
Scaunele presupun ca se scot desuruband numai suruburile de la sine... cate or fi ele...
Mocheta se poate scoate cu totul sau ramane fixata totusi pe undeva prin vreun colt?
collinro2
Teoretic se scoate simplu. In spate, in locul unde vin butoanele de la geamurile spate la ambition, este un capac. Se declipseaza capacul ala si apare capul la un surub. Se desface surubul. Se declipseaza butonul de reglare oglinzi (nasoala manevra!). Se declipseaza prin stringere simultana din partile laterale mansonul schimbatorului. Se scoate scrumiera, se ia petecutul ala de cauciuc de pe fundul locaselor si apar alte suruburi. Se desfac si alea. Si iaca se scoate chestia.

La scaune e cumplit. Cauta pe forum si o sa vezi. Ca nu ai cu ce sa desfaci suruburile torx. Doar daca le scoti distrugindu-le practic capul si apoi sa le inlocuiesti cu altele cu cap imbus. Daca nu scoti consola dintre scaune, e greu sa dai mocheta la o parte. Se poate partial, dintr-o parte sau alta, dar complet in fata nu. Daca nu scoti scaunele, nu ai cum sa faci insonorizare sub ele, evident. Partial, insa, se poate. Eu personal am facut in fata. Am sa fac in spate fara sa scot scaunele. Cred. Ma mai gindesc...
modream
De ce nu ai cum sa desfaci suruburile torx ? nu exista surubelnite cu cap torx speciale pt asta? ce numar sunt suruburile alea ?
klaus
Faras suparare, draga modream, ia fa mataluta un search pe forum (hint:doar pe zona de logan)

PS: si nu ar prinde rau sa citesti si http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16948889

Ca pusesi intrebari la care se raspunsese, in acelasi topic, pe aceeasi pagina, ceea ce arata niste lucruri...
mario1980
Dupa ce am citit topicurile de mai sus, si desi apreciez oamenii care actioneaza, si nu palavragesc precum babele, fara sa faca nimic, vreau sa atrag atentia asupra unor aspecte, altele decit cele estetice:

-desi racirea motorului se face in principal prin lichidul de racire, aceasta nu este si nici nu trebuie sa ramina singura cale. Se realizeaza si prin ulei, si prin curentii de aer din jurul motorului. De aceea este important sa fie motorul curat, si in special baia de ulei!

-desi o blana de motor nu are o influenta semnificativa asupra temperaturii motorului, dar destul de critic in ce priveste performantele lui. S-ar fi putut face altfel decit cu partea dinspre motor argintie si luciosa pe de-asupra ( reflecta cel mai bine caldura ). N-am vazut prea multe blani de motor, dar cu siguranta nici una in stilul asta. Unii vor spune "nesemnificativ", dar cei care sint adevarati ingineri imi vor da dreptate.

-blana impreuna cu chederul de care sint unii asa de mindri ca l-au pus, vor cauza incalzirea inutila, nedorita, si deloc neglijabila a filtrului de aer. Efectele ? Scaderea cantitatii de oxigen care intra in motor, datorita dilatarii aerului incalzit, si de aici scaderea puterii, cresterea consumului, uzura crescuta...
Asa ca va sfatuiesc lasati prostiile cu praful pe care-l retine acel cheder. Par la ceas. Curentul de aer care trece in mod normal pe sub capota, impinge aerul cald din acea zona. Punind si cheder si blana (mai ales argintie) va puteti mindri cu o frumoasa sobita, construita in jurul motorului, doar ca "efectele" le veti simti, probabil, vara nu iarna.

-recomandare mea este sa puneti citeva segmente de cheder, si in orice caz nu pe toata portiunea, iar blana sa o vopsiti eventual cu un spray negru.

Mult discernamint, si toate cele bune!
skoda
Poate nu iti dai seama, dar restul de masini la care nu s-au facut economii atat de drastice au cheder la motor din fabrica. Si faptul ca Loganul a fost proiectat initial si el (de igineri, da) pentru prezenta acelui cauciuc se vede din tabla pe care il poti monta ulterior si din forma capotei pe unde vine el dupa.
Efectele supra-incalzirii s-ar putea vedea, daca ar fi cazul, prin cresterea temperaturii la motor si intrarea ventilatorului in functie mai des decat in mod normal. Daca s-ar intampla asta, nu ar fi nimic grav sau iremediabil si imediat si-ar da seama o gramada de lume daca aceasta adaugire ar fi ceva rau, precum prevestesti dumneata. Nu poti sa spui "cum ? Ai cheder, mama poate ti se arde masina deodata fara sa-ti dai seama!!".
Oricum, daca tot aducem vorba de ingineri : priza de aer si eficienta ei se calculeaza independent de faptul ca poate mai intra niste curent si pe la nu stiu ce balamale sau o gaura mica nu stiu unde, in asa fel incat daca astupi nu stiu ce fanta, gata, ai aruncat la gunoi toata ecuatia de proiectare. Sa fim seriosi....
mario1980
QUOTE(skoda @ 13 May 2005, 16:24)
Poate nu iti dai seama, dar restul de masini la care nu s-au facut economii atat de drastice au cheder la motor din fabrica. Si faptul ca Loganul a fost proiectat initial si el  (de igineri, da) pentru prezenta acelui cauciuc se vede din tabla pe careil poti monta ulterior si din forma capotei pe unde vine el.
Efectele supra-incalzirii s-ar putea vedea, daca ar fi cazul, prin cresterea temperaturii la motor si intrarea ventilatorului in functie mai des decat in mod normal. Daca s-ar intampla asta, nu ar fi nimic grav sau iremediabil si imediat si-ar da seama o gramada de lume daca aceasta adaugire ar fi ceva rau, precum prevestesti dumneata. Nu poti sa spui "cum ? Ai cheder, mama poate ti se arde masina deodata fara sa-ti dai seama!!".
Oricum, daca tot aducem vorba de ingineri : priza de aer si eficienta ei se calculeaza independent de faptul ca poate mai intra niste curent si pe la nu stiu ce balamale sau o gaura mica nu stiu unde, in asa fel incat daca astupi nu stiu ce fanta, gata, ai aruncat la gunoi toata ecuatia de proiectare. Sa fim seriosi....
*



Poate ca nu-mi dau eu seama, dar stiu cu siguranta ca la LOGAN, partea de sus nu prea mai are pe unde sa fie ventilata, singurul curent important de aer fiind cel de la radiator, deja cald, si care nu poate ventila spatiul respectiv. Cu siguranta la alte masini sint alte moduri de ventilatie, poti sa spui cu exactitate ca nu? Te rog da-ne un exemplu concret. Cu siguranta la alte masini filtrul nu sta exact in aceeasi pozitie si nu are aceeasi forma, deci n-are aceeasi importanta ventilatia in zona respectiva.
Eu inteleg ca e bine sa fii obiectiv, dar obiectiv in ce priveste problema in sine, nu in ce priveste solutiile adoptate de diferiti constructori. Nu cred ca la alte masini (cu sau fara cheder) poate ajunge filtrul de aer la asa o temperatura la care va ajunge la LOGAN, cu cheder pus, si eventual si cu blana...
Nu sint convins ca tu ai citit ce-am scris eu, sau ai sarit direct, sa nu cumva sa-ti contrazica cineva lipsa de bun-simt ingineresc. Am spus clar ca efectul nu va fi in nici un caz, supraincalzirea motorului, si de aici, pornirea mai des a ventilatorului. Am spus ca se incalzeste filtrul de aer, ceea ce duce la cresterea consumului, si scaderea puterii.
Nu stiu cum crezi tu ca se calculeaza priza de aer (apropo, ce intelegi tu prin "priza de aer" ?), dar stiu ca in galeria de admisie se gasesc senzori de debit, temperatura ( si nu numai ) a aerului, a caror informatie este prelucrata in dozarea benzinei.

Nu tot ce e bine pentru tine este bine si pentru altii! Sau invers!
klaus
Sa moara veta-arbaleta daca nu iau in carca un ventilator de la servici, pun niste plastice pe prizele de aer si dau drumul la ventilator sa masor curentul de aer care intra prin fanta aia dintre capota si caroserie... Eu personal nu sunt convins ca este asa de important.
Referitor la buretele poliuretanic cu folie de al, asta s-a gasit pe piata ca material rezistent la temperatura si la conditiile de umiditate din compartimentul motor. Insa intr-adevar el are un efect de mentinere a temperaturii in compartimentul motor (benefic iarna), vizibil cand se depune zapada pe capota (poate o sa dezvolt alta data).
Neindoielnic acel burete aluminizat (ca sa zic asa) duce la cresterea temperaturii in zona filtrului. Intrebarea intr-adevar stiintifica este "cu cate grade?". 5?, 10?, 15? credeti ca mai mult?
E, si acum sa bagam acele grade in plus (sa zicem 10) in formulele de calcul a densitatii aerului in functie de temperatura. Cam cu cat oxigen va fi mai putin in acel aer?
E, aici e problema, ca ne-ar trebui niste date clare, poate chiar si masurate. Eu personal si aici consider ca diferentele sunt neglijabile (eu cred ca este pana in 3-5%)
As mai avea cateva observatii:
1. Forma capotei (plonjata) este oare propice deplasarii curentului de aer care intra pe fanta capotei si sa-l duca in zona superioara a filtrului?
2. cam care este debitul de aer care intra prin zona fantei, fata de debitul de aer care intra pe jos, prin prizele de aer (din bara si din masca)?Influenteaza el intrucatva miscarea curentilor prin zona compartimentului motor?
3. Eu personal nu inteleg acea pozitionare a filtrului de aer la DSN/SLZ/LGN/Symbol. De ce este pe motor (pozitie care ocupa si spatiu, este si in zona calda a motorului, dar rigidieaza intr-adevar corpul clapeta si anexele, care altfel ar fi trebuit prinse)?. Eu banuiesc ca are de-a face si cu necesitatea unui aer de admisie mai cald (repet, e banuiala, nu stiu dedesupturile tehnice ale solutiei).
4. Oare de ce BMW-urile merg bine-mersi cu prize mici de aer in zona mastii superioare (in forma binecunoscuta de "rinichi"?
Concluzia mea din aceasta dizertatie: mario are dreptate pe principii, insa eu cred ca factorii enuntati de el au o influenta mica in dinamica termica a zonei motorului si a filtrului de aer ca si caz particular, altii fiind factorii cu adevarat majori si importanti, cu pondere covarsitoare.
gallax
Klaus, insa iti da de gandit... economia e de 5euro (cat costa chederul, poate chiar mai putin)+jumatate de ora de munca (la banii nostrii, inca 2euro cel mult).
Nu stiu daca pentru 7euro a renuntat dacia la ala, sau pentru alte probleme ulterioare! (vreun test drive care sa le dea "cu virgula"). Ar merge dat un mail la VC cu intrebarea daca acel cheder adaugat chiar dauneaza...
rdesign
QUOTE(klaus @ 13 May 2005, 19:21)
Neindoielnic acel burete aluminizat (ca sa zic asa) duce la cresterea temperaturii in zona filtrului. Intrebarea intr-adevar stiintifica este "cu cate grade?". 5?, 10?, 15? credeti ca mai mult?...
*



Stai linistit ca e cu mult mai putin. Nu neglija curentul de aer absorbit prin filtru, de catre motor, si care:
-este imens
-este rece - atentie ca provine din priza directa si nu de pe galeria de evacuare ca la alte masini cre sunt prevazute cu priza de aer cald;
-raceste si el carcasa filtrului;
Capota este ultimul element care poate contribui la racirea motorului.
Ca sa dau un exemplu pentru reflectie: Oare ce se fac masinile tunate cu capota din fibra de carbon, ce este extrem de usoara dar si extrem de prost conductoare termic?
Sony
QUOTE(klaus @ 13 May 2005, 20:21)
4. Oare de ce BMW-urile merg bine-mersi cu prize mici de aer in zona mastii superioare (in forma binecunoscuta de "rinichi"?
*


Dar de prizele de aer masive din spoiler ce parere ai?
klaus
Discutia este de curentul din partea superioara... In special de cel care ar intra prin fanta ingusta dintre capota si caroserie. Ala de jos (curentul de aer) e clar ca e cel mai importan. Aici "stabileam" cat de imporant e ala de sus 04.gif
Sony
Depinde cum este dirijat curentul din fantele de jos.
In ceea ce priveste aerul cald la admisie, nu face bine niciunui motor.
mario1980
QUOTE(rdesign @ 13 May 2005, 19:54)
Stai linistit ca e cu mult mai putin. Nu neglija curentul de aer absorbit prin filtru, de catre motor, si care:
-este imens
-este rece - atentie ca provine din priza directa si nu de pe galeria de evacuare ca la alte masini cre sunt prevazute cu priza de aer cald;
-raceste si el carcasa filtrului;
Capota este ultimul element care poate contribui la racirea motorului.
Ca sa dau un exemplu pentru reflectie: Oare ce se fac masinile tunate cu capota din fibra de carbon, ce este extrem de usoara  dar si extrem de prost conductoare termic?
*



-este relativ imens, dar si filtrul are o suprafata mare, nu? Si mai este si cotul de plastic negru care duce aerul in filtru, corect?
-la alt masini, curentul de aer nu provine de pe galeria de evacuare, ci trece prin galeria de admisie care face corp comun cu ea, pentru a incalzi si favoriza omogenzarea amestecului de carburant, si este, cred, numai cazul carburatiei, ceea ce nu intra in discutie acum
-pentru ultima data : NU AM SPUS CA CHEDERUL ALA DUCE LA SUPRAINCALZIREA MOTORULUI!!! Care-i motivul pentru care imi spui mie de racirea motorului prin capota?

Eu pun o intrebare retorica: sa admitem ca se incalzeste aerul aspirat cu relativ putine grade. De ce sa le pierdem, atunci cind altii folosesc traiecte de admisie nichelate, pentru a mai cistiga la putere? Si, atentie!!! La turatii mari ale motorului, se va simti cu siguranta. Daca nu acum, mai vorbim la vara...

Ce treaba au BMW-urile aici? Curentul de aer rece circula sub capota, Klaus, si datorita curentilor care vin dinspre in jos, cit si datorita unui efect, iarta-ma daca nu-mi aduc aminte care exact, ce face ca un jet de aer sa aiba tendinta de a circula pe linga un perete, mai degraba decit prin loc deschis.

In concluzie: fiecare este responsabil pentru actiunile sale. Eu am spu ce-am avut de spus.

Repet : Ce este bine pentru altii, nu inseamna ca este bine si pentru tine.
rdesign
QUOTE(mario1980 @ 15 May 2005, 11:05)
... cit si datorita unui efect, iarta-ma daca nu-mi aduc aminte care exact, ce face ca un jet de aer sa aiba tendinta de a circula pe linga un perete, mai degraba decit prin loc deschis..
*



Efectul Coanda ca era roman si tine de istoria noastra...
klaus
Au si BMW-urile rolul lor, pentru ca demonstreaza, cel putin ochiometric, importanta mai redusa a curentului de aer care intra prin masca fata superioara (dar acolo este amplasat altfel si radiatorul).
Discutia este pe cale sa degenereze, in lipsa unor date concrete, date de masuratori clare.
Cert este un lucru: chederul ala are un rol in reducerea vibratiilor capotei, insa nu se poate spune clar ce rol are in incalzirea motorului (desi ca contraargument se poate folosi deductia: lumea zice ca nu mai intra asa mult praf, deci prin fanta aia intra praf, care evident ca venea cu un... curent de aer, care acuma, daca nu mai intra praful, nu mai exista (curentul de aer...)). Si acum una bucata contraargument referitoare la efectul coanda: tendinta de lipire a curentului de aer la sprafata are loc in cazul unei suprafete netede. Ori capota prezinta oarece nervuri. Aici argumentul cu efectul coanda este subred.
Ramane, dupa parerea mea, ca problema influenta buretelui aluminizat + chederul ce intrerupe curentul dintre capota si caroserie asupra temperaturii din compartimentul motor, cu repercursiuni asupra temperaturii aerului aspirat si de aici asupra cantitatii de oxigen din admisie. Parerea mea sincera insa se mentine ca influenta este neglijabila, dar nu pot sa bag mana in foc pentru asta.
dragosmanea
Hai sa pun si eu o intrebare, cred ca aici isi are locul. Acum cateva zile am incins bine motorul circuland in aglomeratie. Ajuns acasa, am pus mana pe capota si de-abia daca era calduta. Am ridicat-o si tabla propriu-zisa era f putin calda, in schimb nervurile (sau cum le zice) alea de pe tabla de la capota in interior, frigeau de nu puteai tine mana pe ele. De ce aceasta diferenta mare de temperatura? Caci totusi nu am mers cu mai mult de 20km/h si a stat masina pe loc cam 5 min pana am deschis capota, nu cred ca avea cum sa se raceasca din mers. Asta ma face sa cred ca racirea motorului si a compartimentului motor nu are absolut nici o legatura cu capota. (zicea cineva mai demult ca o parte din racire se face prin capota)
andreic
QUOTE(mario1980)
datorita unui efect, iarta-ma daca nu-mi aduc aminte care exact, ce face ca un jet de aer sa aiba tendinta de a circula pe linga un perete, mai degraba decit prin loc deschis.

Cred ca vorbesti de efectul Coanda.
mario1980
Ma iertati daca mi-a scapat. Poate-mi spune si mie cineva de unde anume in Iasi, pot cumpara pisla, si/sau aluband ?

Multumesc!
gattoman
ai cautat la dedeman? sigur o sa gasesti acolo.
mario1980
QUOTE(gattoman @ 25 May 2005, 13:57)
ai cautat la dedeman? sigur o sa gasesti acolo.
*


Aluband nu mai tin minte dac-am intrebat, dar pisla sigur n-au...
klaus
http://www.denbraven.ro/contact.htm
Vedeti pe la Iasi, au depozit si dau si la bucata de la depozit, nu numai en-gros.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.