Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
klaus
Sa te uiti la tevile de intra si ies din toba. Ai sa observi ca nu e totusi negandita toba aia.
dia_ph2
@Ironick: chiar vroiam sa te intreb despre eficienta racordului flexibil pe care l-ai montat acum cativa ani buni, iar acum, dupa vs-ul cu un Logan nemodificat, s-ar putea sa poti aprecia mai bine diferenta: vibratiile la ralanti sunt diminuate? "uuuuu" - ul de pe locurile din spate este mai mic? vibratia esapamentului pare sa fie mai mica?

@enstein1984: nu are cum sa aibe atenuare buna peste 100hz si slaba la 60hz, caci ar insemna ca ar mugi in intervalul de turatii 1500-2500rpm.

@klaus: sunt constient ca este si toba de Logan gandita cat de cat, ca doar nu o fi goala. Dar ii mai lipseste cate ceva (cum am spus anterior, poate material absorbant, poate un rezonator suplimentar). Adevarul ca nu stiu cum este alcatuita toba de Logan si nici a altor masini mai cunoscute. Dar ce efecte are, se vede cu ochiul liber: tremura mult esapamentul la ralanti, scoate gazele puf-puf, adica nu continuu cum am vazut la Logan 16v sau chiar si pe o Corsa D 1.2 fara toba intermediara.

Daca cineva are mai multe detalii despre toba de Logan, il rog sa le prezinte.
IRONICK
Eu nu am montat racord flexibil, am considerat ca nu merita sa ma deranjez pentru el. Poate cand o sa rugineasca toba o sa imi montez, altfel nu stau sa pierd timpul.
valerica1
QUOTE(dia_ph2 @ 24 Jun 2009, 11:47)
A incercat cineva sa-si schimbe tobele pentru a scapa de rezonanta de la 3000+ rpm? Dar nu din cele confectionate.
Parca ma bate gandul sa schimb finala cu una ori de Logan 16v, ori de Aveo (aceasta din urma am vazut-o la un centru de dezmebrari si are dimensiuni foarte asemanatoare cu cea montata pe Logan). Stie cineva daca la Aveo pufaie esapamentul sau are rezonante dubioase?
*



am mers ieri cu un logan 1.6 16 valve si in vit 5 pe spre Pitesti , in jurul a 3500 rpm scoate un zgomot de bourdonnement de nu iti venea sa crezi , dupa 3500 rpm la 4000 rpm disparea.


<span class='edit'>24 Jun 2009, 21:04:</span>
QUOTE(dia_ph2 @ 24 Jun 2009, 13:17)
Teoretic ai dreptate, dar ma indoiesc ca stau prea multi producatori sa acordeze esapamentul cu motorul (in gama low-cost). Exemplu: Logan.
Poate alte tobe, de la alte masini care se comporta mai bine dpdv al zgomotului, au rezonatoare Helmholtz acordate pe 50-70hz respectiv 100-130hz, poate au material de absorbtie mai mult (daca cea de Logan o avea catusi de putin), etc.
Fiind motoare asemanatoare, de capacitati 1.4-1.6l, nu au cum sa opuna prea multa rezistenta fluxului de gaze, sau sa fie acordate pe alte frecvente (exceptie fac, probabil, cele diesel, la care intervalul de lucru sa fie diferit, rezultand frecvente diferite).
Parerea mea, ca toba finala de Logan 1.4 sau 1.6mpi, nu are suficienta atenuare peste 100hz.
*




la ce te referi cand zici de frecventa 100 sau 70 Hz?
ca la automobil fiecare rmp are gama lui de frecvente adica intre 0 si 10240 Hz ca mai incolo nu intererseaza pe nimeni
deci la 2000 rpm are o gama de frecvente ( un nivel de dB pentru 1000, 2000, 3000, Hz.......)

la 3000 rpm are un alt nivel de dB pentru 1000,2000,3000 Hz

la 3500 rpm are alt nivel nivel de dB pentru 1000,2000,3000 Hz
.........................................................................................


depinde la ce turatie incerci tu sa ameliorezi zgomotul
klaus
QUOTE(valerica1 @ 24 Jun 2009, 21:32)
am mers ieri cu un logan 1.6 16 valve si in vit 5  pe spre Pitesti , in jurul a 3500 rpm scoate un zgomot de bourdonnement de nu iti venea sa crezi , dupa 3500 rpm la 4000 rpm disparea.
*


Esti sigur ca era bourdonnement?
Se auzea in zona frecventelor 115 - 135 hz (echivalente pentru turatiile amintite) ?
valerica1
QUOTE(klaus @ 24 Jun 2009, 21:30)
Esti sigur ca era bourdonnement?
Se auzea in zona frecventelor 115 - 135 hz (echivalente pentru turatiile amintite) ?
*



da sunt sigur( bourd. se masoara la frecvente joase maxim 200Hz

ca la automobil fiecare rmp are gama lui de frecvente adica intre 0 si 10240 Hz ca mai incolo nu intererseaza pe nimeni
deci la 2000 rpm are o gama de frecvente ( un nivel de dB pentru 10......1000, 2000, 3000, Hz.......10240Hz)

la 3000 rpm are un alt nivel de dB pentru 10.............1000,2000,3000 Hz.....

la 3500 rpm are alt nivel nivel de dB pentru 10 ............1000,2000,3000 Hz......
.........................................................................................


sa dau un exemplu

la Logan la 1000 Hz la 3000 rmp are 51 dB

LA 2000 Hz la 3000 rmp are 43 dB

la 4000Hz la 3000rmp are 41 dB

in viteza a 3-a
dia_ph2
Pe cine pusca mea intereseaza nivelul decibelilor la 2000 sau 3000hz? Atata timp cat aici intervin alte modificari decat cele prezentate de mine. Daca o sa citesti posturile mele, o sa observi ca sunt preocupat de reducerea vibratiilor transmise in caroserie de catre motor si evacuare, cu alte cuvinte, vibratii si zgomote in intervalul de pana la 150-200hz.
In intervalul frecventelor medii specificate de tine, intervin zgomotele aerodinamice si cele transmise pe calea aerului intre motor si habitaclu. Ori aici (in ultima parte) este cel mai usor de intervenit.
Pe mine ma intereseaza ca nivelul armonicii a doua sa fie cat mai redus, ori asta inseamna ca trebuie apelat la solutii de decuplare a elementelor care vibreaza (motorul prin suport hidroelastic), esapamentul prin tub flexibil, vibratia panourilor din care este alcatuita caroseria.
Ultima idee prezentata de mine, este aceea de a schimba elemente ale sistemului de evacuare (in speta, toba finala), pentru ca am impresia ca multe din pufaielile la ralanti su vuietul de peste 3k rpm sunt cauzate de constructia acesteia. Ori pufaielile induc vibratia coloanei de esapament, care se adauga la cele transmise de la motor si sporesc astfel nivelul vibratiilor induse in caroserie. In posturile mele, o sa gasesti descris un experiment privind decuplarea legaturilor elastice ale coloanei de esapament (in starea de repaos a masinii). Concluzia pe care am tras-o, este ca vibratia provocata de toba este una de care vreau sa scap. Si am vazut destule masini si 8v si 16v, la care teava sta aproape nemiscata, nu se "balangane".

Am procurat o toba finala cu dimensiuni foarte asemanatoare cu cea de pe Logan, de pe o masina considerata destul de silentioasa (Aveo cu 4000 km in bord, rasturnat). Montarea acesteia insa nu o voi face mai devreme de 2-3 luni, din considerente personale, deci nu va asteptati la rezultate prea curand. E adevarat, sunt foarte curios.

[attachmentid=1627533525] [attachmentid=1627533526]
valerica1



motorul si evacuarea dau zgomote si vibratii in intervalul 0-500 Hz la orice turatie

deci daca vrei sa reduci nivelul incearca la aceste frecvente

o sa revin cu detalii
dia_ph2
Chiar nu este nevoie sa citezi postul anterior. Te asteptam cu detalii despre zgomotele si vibratiile pana in 500hz, despre esapamentul Loganului, etc.
IRONICK
QUOTE(valerica1 @ 25 Jun 2009, 07:54)
o sa revin cu detalii
Fara sa intrebi pe cineva ce trebuie sa raspunzi pe forum nu se poate?
einstein1984
dia, Loganul si orice alta masina produsa in masa sunt proiectate sa respecte un anumit nivel de zgomot si vibratii. cand se atinge, gata, nu mai lucreaza nimeni la imbunatatire.
Si eu sunt curios ce efect o sa aiba modificarea.
dia_ph2
Daca se gaseste cineva sa faca modificarea, o sa fie primul. Eu, in mai putin de 2-3 luni nu ma ating de masina cu modificari importante. Intre timp strang cam ce-mi trebuie: toba finala am cumparat-o deja, urmeaza suport motor hidroelastic de Clio, Solenza sau SuperNova (sunt singurele care se potrivesc cu un minim de modificari care includ prelucrarea unei talpi auxiliare), toba intermediara eventual, racord flexibil, poate alti suporti pt esapament, poate ceva burete pt montat pe scut, o izolatie firewall pt interior de pe alt Logan cu care sa o dublez, etc. Planuri am multe, dar...

<'edit'>26 Jun 2009>
Sandero echipat cu motorul 1.2/16v nu are insonorizant perete de foc (partea dinspre motor), nu are blanita capota, nici batator acustic. In plus, suportul motor nu pare sa fie hidroelastic.
M-am "dat" cu un Symbol cu aceeasi motorizare, singura diferenta era ca avea blanita pe peretele de foc, in plus nu avea toba intermediara. Cu toate acestea, mi s-a parut mai silentios decat Loganul din dotare. Adica nu avea trepidatiile de la ralanti, toba nu vibra asa tare cu AC pornit, iar boomul de la 3000-4000rpm era aproape inexistent. In plus, subturata la 1200-1400rpm nu scutura asa de tare ca la mine. Oare de ce?
klaus
Sa fie de la motor?
dia_ph2
Dupa cate ma gandesc eu, cuplul mai mic la motorul 1.2/16v ar fi trebuit sa scuture mai tare; apoi boomul nu poate aparea de la motor, ci de la intrarea in rezonanta a esapamentului sau admisiei de aer; toba care vibreaza poate fi si de la motor, mai ales din cauza solutiei low-cost pentru decuplarea elastica a esapamentului, dar pufaitul tobei nu are cum sa fie decat din evacuare.
Poate cineva sa confirme daca suporul motor este normal sau hidroelastic?
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 25 Jun 2009, 12:38)
Sandero echipat cu motorul 1.2/16v nu are insonorizant perete de foc (partea dinspre motor), nu are blanita capota, nici batator acustic
Batator acustic nu prea mai are nici un logan acum. Insemna ca doar pentru expozitie au montat insonorizanti. Ce zgarciti ...
QUOTE(dia_ph2 @ 26 Jun 2009, 08:28)
Poate cineva sa confirme daca suporul motor este normal sau hidroelastic?
Este suportul de benzina, cu alta prindere pentru motor. Ala de il ai si tu pe masina ...
valerica1
Sandero echipat cu motorul 1.2/16v nu are insonorizant perete de foc (partea dinspre motor),




Cu toate acestea, mi s-a parut mai silentios decat Loganul din dotare

are insonorizantul dintre habitaclu si motor sub bord mai gros ca la logan acest D4F 1,2 16 V


grandement e in jur de 250 Hz
motorul e in jurul a 500 Hz ,
nu poti face amortizarea unei singure parti decat impreuna la aceate frecvente ma refer


tot ce am scris aici e din informatiile mele , nu am intrebat pe nimeni ,( o data cu etrierii am gresit si atunci m-am interesat dar era alt topic ) ptr IRONICK
dia_ph2
QUOTE(IRONICK @ 26 Jun 2009, 09:40)
Batator acustic nu prea mai are nici un logan acum. Insemna ca doar pentru expozitie au montat insonorizanti. Ce zgarciti ...
*


Eu am vazut altceva: in show-room erau expuse 2 modele Sandero, Stepway si 1.2/16v, niciunul nu avea blanite sau batatoare, mai era Mcv prestige ph2, acesta avea "de toate", iar afara era expus un Prestige berlina ph1 - acesta nu avea batator acustic.

Suportul mi s-a parut altfel, decat am eu pe 1.4/8v, nu in sensul prinderii, dar la prima vedere nu pare sa fie hidroelastic.
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 26 Jun 2009, 10:50)
Eu am vazut altceva
eu vb. de salonul international unde a fost prima data sandero cu 1.2 16v ...


26 Jun 2009, 10:57:
QUOTE(dia_ph2 @ 26 Jun 2009, 10:50)
Suportul mi s-a parut altfel, decat am eu pe 1.4/8v
talpa este identica, difera doar falca aia care se prinde de blocul motor
dia_ph2
Poate cineva sa faca o comparatie intre noul Symbol 1.2/16v si Sandero echipat cu acelasi motor? Caci la dealarul local nu am gasit disponibil Sandero pt drive-test, decat cu motorul 1.6.
Dupa cum spuneam, Symbolul are in plus blanita pe peretele de foc, dar in minus toba intermediara (chiar daca la Sandero pare sa fie cea de pe Logan 1.4, adica mica). As fi interesat daca Sandero prezinta sau nu boom-ul la turatii 3000-4000, daca vibreaza la ralanti la fel ca Symbol. Din ce am vazut eu, motoarele sunt virtual identice, nu mai exista diferente gen Symbol vechi 1.4/8v si Logan 1.4/8v - suportul hidroelastic/cauciuc.
Daca vor fi gasite diferente, atunci ramane in discutie esapamentul.


LE. Am stat eu si m-am gandit: daca vreau sa vad ce element transmite vibratii in caroserie, nu mai bine il decuplez experimental la ralanti? Ca de exemplu, sa pun pe butuci, la propriu, esapamentul; sau altceva, sa desfac din cele 2 suruburi de 16 suportul motor, si, intr-un fel sau altul, sa suspend talpa suportului la cativa mm de caroserie. In acest fel, ajutat de masuratori sau poate numai de ureche sau simturi, se poate vedea fara nici un cost, pe unde se transmit zgomotul si vibratiile in caroserie. Nu stiu insa cand voi avea timp sa pun in aplicare aceste masuri. Daca cineva mai temerar se incumeta, ar fi si mai bine.
dl_dr25
scuze dar nu mai gasesc topicul despre intoarcerea roti de rezerva, ma poate ajuta cineva sa imi dea link-ul ( face parte din insonorizare la mine biggrin.gif )
klaus
Iaca acilisea
IRONICK
QUOTE(Ciochy @ 11 May 2009, 12:33)
E nasol sa dai gaura in caroserie biggrin.gif, nu prea este loc de motor, ceva dublu adeziv sau cumva ?
*
Cand va prind montatorii de alarme goarnele in tablier cu holzsuruburi nu mai face nimeni galagie. Nu mai zice nimeni ca rugineste ...
LuluMOB
Am luat blanita de capota si cea de perete foc.

[attachmentid=1627536146] [attachmentid=1627536147]

Pe capota am pus patratele aluband in decupajele din dublura, 1 strat. Era bine sa fi pus 2? Era important sa fi umplut complet decupajele?

[attachmentid=1627536148] [attachmentid=1627536150]

Pentru peretele antifoc ce tratament ar fi bun sub insonorizant? Aluband (in mai multe straturi, eventual), plus pasla?

Cand am tras fir pentru CB, am scos trecerea de fire groasa, de langa servofrana si am desfacut-o din greseala in bucati, dupa care n-am mai pus-o foarte bine la loc. Mi-am dat seama inca o data acum, cand am reusit s-o montez corect, cat de mult zgomot intra pe acolo. Chiar si cu trecerea montata corect, e loc de imbunatatire. Oricum, acel mic panou de sub bord, in zona pedalelor, ajuta mult, e o zona nevralgica acolo. Bine, astea s-au mai spus demult si de multe ori.
IRONICK
Pe capota nu este chiar asa de necesar alubandul. La peretele de foc merge sa pui 2 straturi de aluband (doar peste tabla, nu si traversa) si un strat de pasla suplimentar sub insonorizant. Daca ai mai avea inca o bucata de insonorizant negru sa astupi si gaura unde este cotul conductelor de ac este foarte bine.
LuluMOB
Pe scutul de sub motor se poate aplica vreun tratament? L-am data jos sa-l indrept si ma intreb daca merita sa aplic ceva folie bituminoasa de genul celei puse de dia_ph2 sau vreun burete.
IRONICK
Pe ala nu poti decat sa lipesti un alt insonorizant preluat de la alta masina. De genul aluia negru, dar pe centru in dreptul tevii de la esapament folie metalica.
dia_ph2
Am schimbat ultimii 2 suporti ai coloanei de esapament cu unii mai elastici (se vad in poza cateva posturi mai sus), si, parca nu se mai transmit asa puternic vibratiile in habitaclu. Poate o sa mai caut un suport pentru prima prindere, unul care sa reziste la temperaturi mai mari (pe cei originali, ultimii 2, scrie epdm si 80).
Stie cineva daca pufaitul esapamentului provine de la toba finala sau cea intermediara? Sau de la gatuirea de la iesirea tobei finale?
LuluMOB
Am pus insonorizantul de perete antifoc, cam mult chin si nu s-a asezat chiar perfect, el fiind facut pentru dieselare. A trebuit sa-l tai putin in dreptul conductei tur de benzina, ma intreb daca in timp conducta aia nu o sa se toceasca, fiindca acum ea freaca putin in pasla iar motorul evident se mai misca misca. O fi drobul de sare?
Bradutii de prindere pe care-i aveam nu prea mai tin, probabil au fost smulsi in loc sa fie desfiletati si aripioarele unisens ce tin loc de filet s-au cam rupt, cert e ca nu mai tin bine. Si nu cred ca gasesc in Iasi.
Efecte sunt, se reduce zgomotul in zona mediilor si spre inalte, frecventele joase parca mai putin. Asta la ureche, fara aparate.
Partea buna e ca modelul asta acopera si pompa abs, cum recomanda IRONICK.
Urmeaza podeaua. Am gasit folie asemanatoare cu cea a lui dia_ph2, am s-o folosesc pe zonele mari, iar cu aluband ma bag prin colturi, pe la nervuri, etc.
Ciochy
am vibratii(zgomot) puternice de la muzica, la bara de reglare a scaunelor ... vreo idee cum sa le atenuez vibratiile ?
LuluMOB
[attachmentid=1627539264] [attachmentid=1627539265] [attachmentid=1627539266]

L-am pus de proba, sa vad cum se aseaza. O sa-l desfac in partea de sus sa bag folie bituminoasa.
dia_ph2
In urma unor cautari intense, am aflat cine este raspunzator pentru pufaitul de la ralanti al tevii de esapament, mai ales cu AC pornit: toba intermediara. Sunetul este cam asa: [attachmentid=1627539467]
Gasind eu aceasta lucrare interesanta [attachmentid=1627539463] , mi-am dat seama ca, toba intermediara la motorizarea de 1.4, este de fapt o camera de expansiune, cu o atenuare de circa 6db la frecventele de aprox 325hz-975hz-etc, si cu atenuare nula la 650-1300hz-etc (vazusem in prealabil o astfel de toba sectionata la un centru de dezmembrari, fiind absolut goala). Analizand spectrul de zgomot al evacuarii la circa 1m distanta de capatul tevii, am aflat ca pufaitul este datorat insuficientei atenuari la frecvente medii-inalte (peste 1khz, cu precadere la frecventele mentionate 1300hz-2600hz-etc).
Am confectionat din pvc urmatoarea toba, pe care am pus-o in prelungirea tevii de esapament:
[attachmentid=1627539464] [attachmentid=1627539465] [attachmentid=1627539466]
Lungimea acesteia a fost aleasa ca fiind un sfert din lungimea efectiva a tobei intermediare existente, adica 67mm (cei curiosi pot face calculele pe baza materialului de mai sus, pentru a afla de ce am ales aceasta lungime). Diametrul "tobei" a fost ales pentru o atenuare de circa 9db cu toba goala, dar pe care am umplut-o pana la urma cu material absorbant, pentru a scapa de minimul/maximul de atenuare specific camerelor de expansiune goale.
Per total, in acest grafic se vede rezultatul inainte/dupa, cu mentiunea ca, la ultima masuratoare, microfonul a fost mai aproape de teava de esapament cu lungimea tobei experimentale.
[attachmentid=1627539469]

Rezultatul este acesta: [attachmentid=1627539468]

Ca si o concluzie, cine nu vrea sa-si schimbe toba intermediara, poate confectiona o astfel de toba cu dimensiunile prezentate, care se poate atasa dupa toba finala (taind bineinteles teava si inserand-o aici). Dimensiunile sunt alese pentru a se putea incadra perfect in spatiul disponibil. Tip: nu uitati ca acesta a fost un experiment, de aceea am folosit pvc-ul.
burtosu
@dia_ph2 tota stima ptr munca depusa de tine si ceilalti membrii ai forumului in combaterea zgomotelor,dar,am si eu o inrebare ptr tine si nu numai,anume m-am mai pricopsit cu un batator acustic de 380 gr si as vrea sa-l montez imediat dupa intermediara sau altundeva,fac ceva sau ma agit degeaba,mentionez ca am unu de 400 gr in pozitia de fabrica si unul de 380 gr in ultimul cot al evacuarii.
dia_ph2
Eu am pastrat un singur batator acustic pe pozitia care vine din fabrica. Asta spune aproape totul, din moment ce am experimentat destul de mult pozitia celui de-al doilea batator. Nu am experimentat insa cu cele 2 batatoare prinse in acelasi punct. Teoretic, asta ar insemna cresterea atenuarii la frecventa pe care sunt acordate (proportionala cu masa). Poate cel de diesel este acordat pe alta frecventa (invers proportionala cu elasticitatea), dar asta nu am cum sa stiu decat verificand experimental. Atunci da, s-ar putea obtine rezultate.
IRONICK
Mie a inceput sa imi treaca de modificari ... mai am niste materiale de pus prin masina si cam atat.
LuluMOB
Pai normal, cand incepi sa nu mai stii daca e pornit motorul sau nu, si cand te uiti la turometru sa vezi pe unde sta acul, te opresti.
burtosu
Am pus doua batatoare de benzinar pe pozitia de fabrica,iar cel de diesel l-am pus in ultimul cot al evacuarii,acum trebuie sa ies la un drum mai intins sa vad rezultatele(miercuri pana la Bucuresti).
einstein1984
QUOTE(Ciochy @ 18 Jul 2009, 19:19)
am vibratii(zgomot) puternice de la muzica, la bara de reglare a scaunelor ... vreo idee cum sa le atenuez vibratiile ?
*


O greutate pe mijlocul ei sau izolata de restul cadrului cu bucse de cauciuc.
Ciochy
mie nu vor sami dea aia de la dezmembrari batatoare, zic ca nu descompleteaza traseul de evacuare, retardatii
IRONICK
QUOTE(LuluMOB @ 20 Jul 2009, 17:05)
Pai normal, cand incepi sa nu mai stii daca e pornit motorul sau nu, si cand te uiti la turometru sa vezi pe unde sta acul, te opresti
radmasa.gif
Nu este nici chiar asa cum spui tu, dar daca o faceau asa din fabrica cum o am eu acum, nu se mai plangea nimeni de insonorizare. Eu am preferat varianta cea mai ieftina, efectul maxim. Mai am niste materiale de Megane&Clio, burete cu strat de cauciuc si niste pasla groasa. Saptamana viitoare vreau sa le pun si pe alea si termin cu capitolul insonorizare Logan. Ca nu am mai facut aproape mai nimic de anul trecut.
In momentul de fata este in studiu impreuna cu YRX ceva carenaje, deflectoare si vortex. Sa speram ca nu trece iar anul ...
valerica1
QUOTE(dia_ph2 @ 20 Jul 2009, 06:57)
In urma unor cautari intense, am aflat cine este raspunzator pentru pufaitul de la ralanti al tevii de esapament, mai ales cu AC pornit: toba intermediara. Sunetul este cam asa: [attachmentid=1627539467]
Gasind eu aceasta lucrare interesanta [attachmentid=1627539463] , mi-am dat seama ca, toba intermediara la motorizarea de 1.4, este de fapt o camera de expansiune, cu o atenuare de circa 6db la frecventele de aprox 325hz-975hz-etc, si cu atenuare nula la 650-1300hz-etc (vazusem in prealabil o astfel de toba sectionata la un centru de dezmembrari, fiind absolut goala). Analizand spectrul de zgomot al evacuarii la circa 1m distanta de capatul tevii, am aflat ca pufaitul este datorat insuficientei atenuari la frecvente medii-inalte (peste 1khz, cu precadere la frecventele mentionate 1300hz-2600hz-etc).
Am confectionat din pvc urmatoarea toba, pe care am pus-o in prelungirea tevii de esapament:
[attachmentid=1627539464] [attachmentid=1627539465] [attachmentid=1627539466]
Lungimea acesteia a fost aleasa ca fiind un sfert din lungimea efectiva a tobei intermediare existente, adica 67mm (cei curiosi pot face calculele pe baza materialului de mai sus, pentru a afla de ce am ales aceasta lungime). Diametrul "tobei" a fost ales pentru o atenuare de circa 9db cu toba goala, dar pe care am umplut-o pana la urma cu material absorbant, pentru a scapa de minimul/maximul de atenuare specific camerelor de expansiune goale.
Per total, in acest grafic se vede rezultatul inainte/dupa, cu mentiunea ca, la ultima masuratoare, microfonul a fost mai aproape de teava de esapament cu lungimea tobei experimentale.
[attachmentid=1627539469]

Rezultatul este acesta: [attachmentid=1627539468]

Ca si o concluzie, cine nu vrea sa-si schimbe toba intermediara, poate confectiona o astfel de toba cu dimensiunile prezentate, care se poate atasa dupa toba finala (taind bineinteles teava si inserand-o aici). Dimensiunile sunt alese pentru a se putea incadra perfect in spatiul disponibil. Tip: nu uitati ca acesta a fost un experiment, de aceea am folosit pvc-ul.
*




de acord cu tine dar dupa graficul tau se vede clar ca ai atenuat mai mult frecventele inalte si in nici un caz pe cele joase pe care daca tin bine minte tu vroiai sa le atenuezi

e ff bine s-a atenuat destul de mult ,

inca o chestie vezi ca la frecvente de peste 1000Hz daca misti pozitia microfonului chiar cu si 2 cm fata de pozitia in care ai masurat prima configuratie , o sa ai niste diferente de masuratori de o sa te miri si zici ce buna configuratie am facut si in realitatea diferenta sa fie din cauza pozitiei microfonului

klaus
QUOTE(IRONICK @ 20 Jul 2009, 22:19)
radmasa.gif
Nu este nici chiar asa cum spui tu, dar daca o faceau asa din fabrica cum o am eu acum, nu se mai plangea nimeni de insonorizare.
*


Daca le faceau aia din fabrica cum e masina matale, nu mai vindea nici dracu' clio symbol...
dia_ph2
QUOTE(valerica1 @ 20 Jul 2009, 22:32)
de acord cu tine dar dupa graficul tau se vede clar ca ai atenuat  mai mult frecventele inalte si in nici un caz pe cele joase pe care daca tin bine minte tu vroiai sa le atenuezi
*



Era vorba doar de pufaitul de la ralanti al tevii de esapament, lucru de care "m-am mai plans" pe-aici, pufait care se aude doar la ralanti, doar in exteriorul masinii, mai ales cu AC pornit.

@Ironick: ce masuri ai luat pentru micsorarea zgomotului si vibratiilor induse in caroserie?
LuluMOB
Inainte de Logan am avut un R9 diesel pe care l-am donat cuiva de la tara. Masina aia avea blana pe capota, folii bituminoase pe peretele antifoc, covoare de cauciuc+burete dens sub mocheta pe toata podeaua, plus bucati mari de folie bituminoasa, la fel in usi si pe aripile spate, iar in portbagaj o 'mocheta' groasa gen pasla si pe lateral 'carenaje' interioare facute dintr-un soi de epdm. Daca as fi stiut, le-as fi pastrat. (Ca masina, era mai silentioasa troaca aia din 83 decat asta din 2007.)

dia_ph2, felicitari pentru localizarea pufaitului. Oare nu gasim o toba intermediara de la alta masina, care sa fie mai usor de adaptat?
dia_ph2
Da, cea de pe Logan 1.6/8v sau 1.6/16v (cu camera dubla).
livium
sa inteleg ca pentru 1.4 o toba mai buna ar fi de 1.6/8v sau 1.6/16v. Dar pt. 1.6/8v, ce ar fi recomandat ca sa mai scada din pufaituri?
valerica1
cum arata o toba sectionata
dia_ph2
Si eu care am crezut ca o sa ne arati o toba de Logan... nicidecum un fel de catalizator de pe cine stie ce masina...
valerica1
in afara de forma nu difera cu nimic fata de cea de logan,


e de renault
dia_ph2
Stie cineva daca la Symbol cu motorul 1.2/16v, suportul motor este hidroelastic sau nu? Sandero cu aceasta motorizare, am vazut acum ca-l are identic cu cel de Logan 1.4. Ciudat este ca, la lansare, era expus un Sandero 1.2 cu suport motor diferit de ce este pe Logan.
burtosu
Am un prieten cu simbol 1.2 16V si o sa fac o poza la suport si-o s-o postez.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.