Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
klaus
Ce-mi plac mie documentele astea cu masuratori, cu laude la adresa lor si a echipamentelor cu care au fost facute dar cu aplicabilitate zero barat...
Cand eu ziceam ca nu prea se gasesc pe net documente practice...
IRONICK
lasa-l mai si pe el sa simta bine ...
valerica1
QUOTE(klaus @ 14 Sep 2009, 14:53)
Ce-mi plac mie documentele astea cu masuratori, cu laude la adresa lor si a echipamentelor cu care au fost facute dar cu aplicabilitate zero barat...
Cand eu ziceam ca nu prea se gasesc pe net documente practice...
*



pentru mine si tine si cei care nu au fabrica lor poate pentru marii constructori sunt luate ff in serios
dia_ph2
QUOTE(klaus @ 14 Sep 2009, 15:53)
Cand eu ziceam ca nu prea se gasesc pe net documente practice...
*



Se gasesc si documente practice, trebuiesc doar cautate; mura-n gura nu exista nicaieri, dar'mite studiu de caz asupra Loganulului. Lumea insa nu prea percuteaza, pentru ca nu este interesata de studierea problemei, ci de o solutie gratuita, cu aplicabilitate imediata.
Acest document [attachmentid=1627552526] chiar este foarte practic (alaturi de cele 2 anterioare). Mai practic si mai similar de atat nu poate fi decat solutia gratuita.

PS. Observ ca lumea descarca poze cu ciocanul lui valerica, mai mult decat cele mai practice documente cu putinta, gasite cu truda de catre fraieri.
loganmpi16
IRONICK, ne arati si noua niste foto cu garnitura dintre bord si parbriz? Ar merge cumva buretele in care vine un parbriz nou (cel de pe margine de protectie)?
dia_ph2
In legatura cu esapamentul motorului 1.6/8v, se pare ca m-am inselat in privinta zgomotului. Tocmai am ascultat unul cu AC pornit si face aproape la fel ca si la motorul 1.4 (pufaie). Si chiar avea toba intermediara mai mare, dar presupun ca este tot goala (formeaza o camera de expansiune, cu atenuare in functie de frecventa, dar cu minime si maxime pronuntate).

Am analizat si armonicile motorului de 1.4 pentru a vedea contributia acestora la zgomotul total, analiza care s-a facut cu ajutorul unui microfon plasat pe scaunul soferului, la nivelul capului. Fara AC sau radio, accelerare progresiva in intervalul 2000-5000rpm. Mentionez ca semnalul a fost prelucrat A-weighted, deoarece urechea percepe diferit sunetele in functie de frecventa, iar acest tip de analiza exprima cel mai bine ceea ce aude urechea.
Inregistrarea este aceasta: [attachmentid=1627552991]
Pe baza acesteia, am extras amplitudinea armonicelor motorului pentru diverse turatii:
2400/2700:
[attachmentid=1627552970] [attachmentid=1627552971]

3000/3400:
[attachmentid=1627552972] [attachmentid=1627552973]

3600/3800:
[attachmentid=1627552974] [attachmentid=1627552975]

4200/4300:
[attachmentid=1627552976] [attachmentid=1627552977]

4500/4700:
[attachmentid=1627552978] [attachmentid=1627552979]

4800/5000:
[attachmentid=1627552980] [attachmentid=1627552981]

In graficele urmatoare, se observa variatia armonicelor in functie de turatie:
2th/3th:
[attachmentid=1627552982] [attachmentid=1627552983]

4th/4.5th:
[attachmentid=1627552984] [attachmentid=1627552985]

5th/6th:
[attachmentid=1627552986] [attachmentid=1627552987]

8th:
[attachmentid=1627552988]


Pentru rezonanta de la 3000rpm, responsabile sunt armonicile 2/4/6.
Mai multe interpretari altadata, acum am obosit dupa cateva ore de prelucrari, in lipsa de echipamente si programe specializate.
Sunt convins ca nu intereseaza pe nimeni (de pe acest forum) aceste grafice, dar sunt foarte folositoare pentru oricine ar vrea sa se adanceasca in aprofundarea fenomenului.
Oricum, "o sa vina" klaus cateva posturi mai incolo, sa spuna ca sunt "zero barat" (copyrighted) aceste masuratori.
valerica1
tu ori lucrezi la dacia ori ai ceva legaturi cu cei de acolo
ce program folosesti
klaus
Ce zic eu si ce intelege lumea...
dia_ph2, eu am zis asa:
QUOTE(klaus @ 14 Sep 2009, 15:53)
Ce-mi plac mie documentele astea cu masuratori, cu laude la adresa lor si a echipamentelor cu care au fost facute
Daca tu ai pus documente de RECLAMA la diverse aparaturi in care se lauda ca pot masura frecventa de oscilatie a penei de crocodil cand zboara pe deasupra alpilor, atunci m-am refeit acolo la tine.
Insa eu ziceam de documentele ce cu emfaza le prezinta userul valerica1, si care sunt zero barat.
Ceea ce ai facut tu (si apreciez munca, ca e migaloasa) nu numai ca e interesanta, dar e si utila, pentru ca evidentiaza in mod clar zona ce trebuie insonorizata, si anume de frecvente intre 80 si 160 hz, pe de o parte (mai greu de insonorizat) si pe cea de pe la 350-430 hz
De la aceste masuratori deja se poate trece la realizarea unei insonorizari mai putin empirice si mai mult tehnice, cu materiale si solutii dedicate respectivelor frecvente.
Masuratorile prezentate indica, in opinia mea, de ce Renault foloseste buretii ca insonorizanti si mai putin pasla.
dia_ph2
Nu uitati ca am facut o masuratoare A-weighted (gasiti explicatia in materialul pdf postat de mine), deci nivelul armonicelor in intervalul 100-200hz este mai mare fizic decat in intervalul 300-450hz, dar urechea se pare ca percepe dbA.

Asa arata curba A-weighted:
[attachmentid=1627553060]
valerica1
QUOTE(klaus @ 17 Sep 2009, 13:06)
Insa eu ziceam de documentele ce cu emfaza le prezinta userul valerica1, si care sunt zero barat.
*



sunt zero barat pentru tine ca nu intelegi nimic din ele(nu ma refer la poze ,dar poate nici alea nu le intelegi)
daca asemenea documente sunt zero barat ma dezamagesti domnule klaus cosmin

vezi mai jos ce inseamna procesare de tip A sau B weithing sau overall level
klaus
O, mi s-a sfasiat inima ca te-am dezamagit. Ma tavalesc in chinuri pe jos de tristete.
Ai pus 4 poze cu ciocanu' lovind tablaul, un document de reclama ce nu spune nimic on-topic, si astea-s maretele documente informative...
Ti-am mai spus, atat dacia cat si anexele ei de prin bucuresti, are un intranet. Sa vezi acolo documente. Cu teste, cu imagini, cu pozitionari de materiale, cu tipuri de materiale, cu cauze, cu tot tacamul...
Numai ca nu toti pot sa le acceseze, trebuie sa ai o pozitie reala in firma...
Ciochy
eu de mult vreau sa umplu ace spatiu din portbagaj cu vata de sticla bazaltica ... momentan e ridigizat cu folii bituminoase dar nu am vazut sa fi sczut din rezonanta 3000+
dia_ph2
Asculta inregistrarea postata de mine anterior si spune-mi la ce secunda (din cele 11) am 3000rpm.

LE. Ca sa nu te straduiesti degeaba, iata raspunsul: la secunda 2 si jumatate am 3000 rpm, iar la secunda 3 - aprox 3200rpm. Daca nu crezi, incearca cu un analizor se spectru. Hint: 100hz pt armonica a doua inseamna 3000rpm.
Ciochy
interesant ...
bleumineral
Oameni buni... Credeți că toți loganiștii sunt ingineri? Prezentați documente, înregistrări, poze etc. etc. etc...Măi tată, loganistul neștiutor printre care mă încadrez și eu și câteodată mi-e rușine de asta, dorește să știe clar și concis, pui materialul x în punctul y,z,w, ai nevoie de cutare suport, cutare șurub și cutare teslă. Vei face asta și merge, și dacă nu merge, să fii sănătos. Credeți că au aplicabilitate toate graficele pe care le postați pentru cei care nu știu? Foarte lăudabil pentru cei care au adunat materialele și le-au postat, însă mai trebuie să poată fi înțelese.
BZN
Corect, insa ce te face sa crezi ca altii stiu? wink.gif
loganmpi16
Nu stiam ca distributia are vreun rol in problema zgomotelor. Dupa ce am schimbat-o nu se mai aude de loc motorul. Mecanicul mi-a spus cu nu o avem corect intinsa si de accea se auzea motorul mai zgomotos decat la altele. Chiar o fi corect?
nickvio
Urmaresc foarte atent subiectul referitor la zgomot, vibratii si tot ce se poate face pentru indepartarea acestora. Am urmat exemplul vostru si am umplut spatiul de la montantul C cu un fel de burete foarte dens (ceva foarte asemanator cu materialul de izolatie pentru tevi) si am facut cateva testari. Nu doar parerea mea, este ca zgomotul neplacut care aparea in jurul valorii de 3200 rot/min si crestea pana la aprox. 3800 rot/min, este diminuat, dar pana la valoarea turatiei de 3500 rot/min., dupa care se aude ca inainte. In concluzie, pozitionarea materialului respectiv in montantul C, i-mi permite sa ajung la 120 km/h in a cincea, fara zgomot suparator.....s-a redus putin plaja de turatii unde face ca o toba sparta. Mentionez ca am un Ambition cu motor de 1,6 de 4 ani.
draculafly
respectivul burete trebuie sa fie de o anumita densitate ?? unde se gaseste si ce trebuie cerut la magazin ?? se umple tot spatiu de la montantul c , cu acces prin portbagaj ?/
dia_ph2
QUOTE(bleumineral @ 20 Sep 2009, 11:20)
...Măi tată, loganistul neștiutor printre care mă încadrez și eu și câteodată mi-e rușine de asta, dorește să știe clar și concis, pui materialul x în punctul y,z,w, ai nevoie de cutare suport, cutare șurub și cutare teslă. Vei face asta și merge, și dacă nu merge, să fii sănătos.
*



Pai atunci, viziteaza dumneata topicul acesta peste n' pagini, cand se vor face, probabil, si astfel de tutoriale. In-afara de cele care exista deja.

Descrierea lui nickvio este foarte buna pentru efectul pseudo-rigidizarii montantului C.
IRONICK
QUOTE(loganmpi16 @ 15 Sep 2009, 14:20)
IRONICK, ne arati si noua niste foto cu garnitura dintre bord si parbriz
Am incercat sa copiez materialul folosit la Megane 2 si am folosit izolator de tevi gri inchis. De genul aleia care se pune pe tevile de la ac. Dar trebuie sa gasesc ceva care este taiat de "fabrica", nu prea am reusit sa il tai drept si se vede. Inclusiv scrisul de pe teava .... radmasa.gif blush.gif

QUOTE(nickvio @ 20 Sep 2009, 20:31)
am umplut spatiul de la montantul C cu un fel de burete


[attachmentid=1627554610]

Majoritatea au montat asa:

[attachmentid=1627554611]

Intrucat aerul din habitaclu nu mai are pe unde sa iasa, trebuie facut un fel de labirint, din material absorbant. Ca exemplu ...

[attachmentid=1627554612]

Ce am simtit eu:

1. S-a redus zgomotul de pinioane care vine de la cutie, in special pe treptele mici sau mers subturat.
2. S-a redus zgomotul de suspensie si de rulare care vine de la rotile din spate bine de tot.
3. S-a mai redus zi zgomotul de esapament, cat sa se simta diferenta.

PS. Pentru cine mai are timp de adaugat materiale, trebuie pusa pasla sau burete (a la reno...) sub tablierul din spate. Ca sa ajute izolatia de la montantul C.
dia_ph2
Referitor la rigidizarea montantului C, nu se gandeste nimeni cum putem monta ceva profil intre tabla interioara si cea exterioara? Cu ce se poate lipi (excluse gaurile): cu silicon, cu mastic, etc. Caci, aplicarea unor materiale gen burete nu pot rigidiza in sensul propriu, numai schimba putin frecventa de rezonanta a panoului.

In alta ordine de idei, am desfacut bucatica aceea (cu rol de insonorizare) de deasupra pedalelor, cu scopul de a avea acces la modulul de rezistente pentru ventilatorul din habitaclu (alta imbunatatire, care s-ar incadra si ea, cu usurinta in acest topic despre reducerea zgomotelor, dar exista deja un topic). Chiar are ce zgomote sa reduca si isi face destul de bine treaba. De la pedalier vin o gramada de zgomote sacaitoare la viteze mici sau subturare, zici ca e o gaura acolo intre habitaclu si motor (exagerez, dar asta e ideea).

PS. Simpla indesare de burete in montantul C face ca zgomotul de inchidere al usii de pe acea parte sa fie mai placut, nu mai suna chiar a conserva (nu l-am umplut, aerul are pe unde sa iasa).
IRONICK
Apropo de zgmote in zona pedalierului, asa arata un cablu de ambreiaj after-market pentru Megane 1.

[attachmentid=1627554617]

24 Sep 2009, 11:15:
QUOTE(dia_ph2 @ 24 Sep 2009, 11:05)
Referitor la rigidizarea montantului C, nu se gandeste nimeni cum putem monta ceva profil intre tabla interioara si cea exterioara?
Acolo cred ca este de ajuns un distantier. Pe tabla din interior se poate da o gaura linistit ca nu rugineste, iar pe panul exterior de tabla lipitura.
dia_ph2
O merge prinderea asta in tablierul Loganului?
[attachmentid=1627554632]

L-ai montat sau vazut in realitate?
IRONICK
Ala cred ca este un cauciuc care vine peste prindere.

Nu l-am vazut in realitate, mi-e mi-a sarit in ochi cand am vazut o poza de la dezmembrari.

[attachmentid=1627554647]

24 Sep 2009, 16:48:
Mi-am adus aminte, un burduf de cablu am pus eu cand l-am schimbat pe ultimul. Doar ca nu la partea dinspre tablier, ci la cutie. Ca sa nu se mai adune mizerie si sa tina vaselina tot timpul pe "miez".
dia_ph2
QUOTE(dia_ph2 @ 24 Sep 2009, 11:05)
De la pedalier vin o gramada de zgomote sacaitoare la viteze mici sau subturare, zici ca e o gaura acolo intre habitaclu si motor (exagerez, dar asta e ideea).
*



Imi retrag cuvintele.
Problema era tot de la cablul de ambreiaj, care la mine a etansat prost inca din fabrica. Poate va amintiti cand am descris fenomenul: dupa schimbarea unei trepte de viteza (in general la mersul in oras, cu radio oprit si ventilatia pe tr1), daca ridicam putin cu varful piciorului pedala de ambreiaj, acea harjaiala discreta dar foarte deranjanta pentru mine, disparea. Chiar am capatat un tic de a baga tot timpul piciorul sub pedala, dar o sa-mi treaca repede, intrucat am gasit solutia (credeam mai demult, de cand mai schimbasem odata cablul, dar se pare ca a fost doar o imbunatatire mica, perceptibila insa).
Intrucat pare a fi un defect destul de comun (din moment ce la mine a existat tot timpul, cu 2 cabluri noi), voi descrie operatiunile suplimentare pe care le-am facut pt a scapa definitiv de acel zgomot:
In primul rand, am cumparat un cablu de Logan diesel, cel cu greutate suplimentara. In al doilea rand, am indesat vaselina in burduful care etanseaza trecerea prin caroserie, precum si intre cele 2 piese din cauciuc care vin spre cutia de viteze. In al treilea rand, am introdus cablul inspre habitaclu cu cei doi pinteni in pozitie orizontala (nu la intamplare ca pana acum). Nu stiu care dintre aceste 3 operatiuni a avut rolul de etanseizare, cert este ca am scapat de tot de acel zgomot.
Pun pariu ca sunt multi in aceeasi situatie (poate unii nu percep, avand urechea mai putin sensibila). Dar incercati un test care pune si mai mult in evidenta: cu motorul pornit, radio si ventilatie oprite, apasati pedala de ambreiaj 1-2 cm si observati daca apare zgomot suplimentar. Eliberati pedala, apoi ridicati-o putin cu varful piciorului, examinand zgomotul. Daca apare, metoda de mai sus e pentru voi.

PS. Mentionez ca am "ascultat" si un Ambiance care nu prezenta aceasta problema, deci nu exista la toate, ci numai in functie de lot sau de noroc.
IRONICK
Symbol asta nou are greutate pe lonjeron in dreapta.
dia_ph2
Interesant. Poate cineva sa dea mai multe informatii/poze despre aceasta greutate?
IRONICK
Dupa marime estimez 1-2kg. Tind mai mult catre 1kg ...

28 Sep 2009, 12:39:
Are codul 7700426665 - 66,1Euro fara TVA.
IRONICK
Uitandu-ma mai bine la pozele de mai sus constat ca mai sunt multe de facut la montantii aia. Trebuie acoperit si in partea de sus montantul C. La un moment dat eu am acoperit si gaura din dreptul sezutului banchetei. Au disparut destul de multe zgomote si atunci. Doar ca buretele ala trebuie imbracat in plastic.
mariuscond
QUOTE(IRONICK @ 12 Sep 2009, 22:10)
De montantul B nu zice nimeni nimic? De obicei la ala se poarta montarea unui dop din burete pentru a nu urca zgomotul din prag. Pentru rezultate mai bune este necesara si lipirea de pasla pe interior. La nivelul urechii ies niste zgomote prin gaurile de la centura ...
*
Am montat eu un "dop" format din 3 straturi de mocheta pufoasă groasa cam de 1cm pe suport de pâslă, cu care am invelit o bucata de izolator/burete pentru tevi. "Ansamblul" realizat l-am introdus "la orizontala" in partea de jos a montantului, sub centura, obturind pragul atit catre fata cit si catre spatele masinii.
Rezultat: mult, mult peste asteptari!!!
BZN
In multe astfel de locuri se formeaza condens, nu cumva introducerea de bureti si alte materiale poroase favorizeaza aparitia ruginii?
IRONICK
Mai sunt locuri pe unde poate sa se evapore apa.

Toate masinile scumpe care au bureti in prag nu au probleme de umezeaza. Ma rog, nici nu au aceeasi tabla, dar totusi. Sa nu zic ca majoritatea nu au bureti imbracatii in plastic, este pus materialul direct. Dar nu este burete ordinar, ci altceva.
IRONICK
Renault Fluence are materiale in praguri si montanti. O sa revin cu niste schite cu locurile unde sunt montate.
andreig1982
dar ce fel de materiale folosesc?
e ceva la ce putem avea si noi acces?
motanel pufos
Am mers aseara cu un renaul clio vechi de vreo 5 ani, pe diesel si puteai sa juri ca e pe benzina. Am ramas uimit cat de bine era antifonat. Nu era nici versiune de top. Cam ca laureatul la logan. Din ce mi-a zis proprietara ar fi model de clio cu motor de megane. Sa faca diferenta motorul ?
IRONICK
Ce misto suna asta, are motor de megane. Este cul si trendi.
klaus
QUOTE(motanel pufos @ 20 Oct 2009, 11:48)
Din ce mi-a zis proprietara ar fi model de clio cu motor de megane.
*

coffee_spitsk.gif Bine ca nu era un megane cu motor de twingo.

Pe langa motorul ceva mai putin zgomotos, sa vezi ce de-a straturi de insonorizanti are clio-ul ala
IRONICK
QUOTE(klaus @ 20 Oct 2009, 12:10)
sa vezi ce de-a straturi de insonorizanti are clio-ul ala
In plus fata de Logan nu are foarte multe numeric, dar le are unde trebuie si cum trebuie ca textura si grosime...
motanel pufos
Nu am stat sa ii ridic capota sau sa verific pe unde este izolat, am ramas masca cand o masina asa apropiata de logan se auzea f bine si aveai impresia ca esti intr-o masina pe benzina. Plus ca tipa isi baga piciorul in ea nu mergea incet sa zici ca nu o tura si suna mai frumos.
Ar trebui sa gasim un astfel de clio, sa ne uitam cum este izolat, apoi luate materialele respective din service si adaptate pt logan zic eu.
klaus
QUOTE(IRONICK @ 20 Oct 2009, 16:53)
In plus fata de Logan nu are foarte multe, dar le are unde trebuie ...
*


Eu cred ca e vorba de clio 2 (dupa vechime), iar ala are straturi-straturi de bureti.
IRONICK
Care bre straturi, ca are unu de burete (da gros rau) si cauciuc.
GBi
QUOTE(IRONICK @ 21 Oct 2009, 10:50)
Care bre straturi, ca are unu de burete (da gros rau) si cauciuc.
*



si buretele + cauciuc, asta unde se gaseste pe clio pe tablieru motor sub bord nedumerire.gif
klaus
Si acolo, si sub picioare.
motanel pufos
cred ca era clio 2, dar nu era vers de top, avea geamurile pe spate, cu maneta, nu electrice. Insa 3 tetiere frumoase in forma de L care erau lasate jos.
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 19 Oct 2009, 11:58)
Renault Fluence are materiale in praguri si montanti. O sa revin cu niste schite cu locurile unde sunt montate


1. Insertie stalp fata
2. Insertie intaritura montant de cadru parbriz
3. Insertie stalp mijloc
4. Insertie panou aripa spate
5. Insertie pasaj de roata exterior

[attachmentid=1627563051]
GBi
cam asa arata izolatia de tevi (22") montata intre bord si parbriz.
IRONICK
Ceva schimbari?
GBi
QUOTE(IRONICK @ 30 Oct 2009, 02:45)
Ceva schimbari?
*




ceva ceva schimbari sunt in bine, pt. ca ma captusit si ambi montanti A cu "fenomin" , ei default fiind vai mama lor doh.gif
IRONICK
Daca toate modificarile se faceau in acelasi timp, diferenta era destul de mare. Asa, cate un pic, pic, pic ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.