IRONICK
19 Jun 2011, 18:30
Si cand te gandesti ca economia este doar la capete, adica doar 2-3cm de mastic ... ma rog, mai este economia pe fluxul de fabricatie, dar totusi? Probabil persoana care a semnat pentru "economia" de la oalele rotilor spate (cu rugina de toata frumusetea) si-a baga coada si aici. Prafster sigur are aceasta imbunatatire.
Bai, astia numai au scos de pe masini de-a lungul anilor? Ca la pret nu prea se vede....
Chiar ma tot rodea ce rol are fierotania aia cilindrica de pe suportul motor, eu am crezut ca este un fel de distantier.
tot pe montantul A putin mai sus, se putea pune 5 cm de mastic sa nu iti mai intre degetul mic intre rosturi.
Ps: eu am injectat silicon cu pistolul asta avea la indemana
sobolan
20 Jun 2011, 09:50
QUOTE(klaus @ 17 Jun 2011, 10:24)
17 e o brida de rigidizare a prinderii suportului motor
care la ph2 si sandero nu mai exista !
Ciochy
23 Jun 2011, 00:23
1.Are cineva poza, in care sunt aratati care montant cum se numeste ... (legenda), sa ma prind si eu care cum e.
2.Am un zgomot (harait), la schimbatorul de viteze (tija), am incercat sa ung acea nuca-articulatie dar nu sa diminuat, a mai patzit careva ? ms
A- este montantul de la parbriz
B- este montantul dintre usi
C-este montantul dintre usile spate si luneta
Zgomotul la tija cum se manifesta mai exact? Cand schimbi vitezele, in mers, pe loc? Sa nu fie cablul de ambreiaj care mai scartaie la apasare.
Ciochy
23 Jun 2011, 09:47
se manifesta in mers, pe la 100km/h.
dia_ph2
23 Jun 2011, 10:26
Haraiala aia discreta se manifesta si la mine, dar numai daca tin mana pe schimbator si fortez putin stanga-dreapta-sus-jos, atunci cand este intr-o viteza (nu conteaza care), iar masina este in mers. Bineinteles ca se simte mai mult in treptele inferioare, unde zgomotul de rulare este mai mic.
Ciochy
23 Jun 2011, 11:38
la mine daca tin de schimbator nu se mai aude, tare as vrea sa stiu cum se desface rozeta aceea de pe "bila" sa bag un strat de vaselina pt plasitc peste tot.
prin rasucire, din cate mi-aduc eu aminte.
IRONICK
23 Jun 2011, 11:44
Inca nu ai probleme cu memoria, are doua "stifturi" pe lateral care ii permite "rozetei" sa se traga in sus cand se roteste. Priveste pe lateral si o sa iti dai seama in ce parte se roteste
Ciochy
23 Jun 2011, 11:46
Voi incerca si voi reveni cu roadele muncii mele. Ms
burtosu
23 Jun 2011, 19:51
@dia_ph2 n-am avut ce face ieri si am montat un batator acustic(cu doua gauri,nu stiu exact ca-i de benzinar sau diesel)pe pozitia aia de la suportul motor superior(unde ai pus pozele mai in urma cu cateva posturi),am facut un drum de vreo 60 km si sincer s-a schimbat ceva ,in bine dar nu prea am stat sa analizez mai amplu,dar cert este ca ma multumeste "improvizatia".Tu ce parere ai?Ai putea incerca o astfel de operatiune si la tine urmata de ceva pareri?
dia_ph2
24 Jun 2011, 05:17
Eu am montat pe suportul principal motor fiecare dintre cele 2 batatoare (cel de Logan, si cel de Clio), plus, recent, greutate ca la primele Loganuri, impresia mea a fost ca toate accentueaza anumite rezonante. Daca ai timp, incearca si pe suportul cutiei de viteze (cel de sub baterie), cu batatorul de Clio.
Lostboy
24 Jun 2011, 15:27
QUOTE(dia_ph2 @ 24 Jun 2011, 06:17)
...., incearca si pe suportul cutiei de viteze (cel de sub baterie), cu batatorul de Clio.
Poți detalia te rog?
Ms.
dia_ph2
24 Jun 2011, 16:11
In urma determinarilor mele, prinderea batatorului intr-unul dintre suruburile (defapt, sunt chiar 3, dar unul nu se vede aici) indicate in poza (reperul 8) ar putea aduce mult dorita liniste peste 3000rpm. Sau schimbarea reperului 15 cu unul de Clio, care, banuiesc, ar fi mai elastic. Tot in 2 suruburi se prinde si el de caroserie, avand un surub central cu care se prinde de reperul 8.
Lostboy
25 Jun 2011, 15:04
Ms. frumos.
dia_ph2
27 Jun 2011, 12:12
Din ciclul solutiilor mai putin cunoscute pentru atenuarea rezonantelor:
Clio3:
[attachmentid=1627732035]
Megane 2:
[attachmentid=1627732036]
Fluence:
[attachmentid=1627732034]
[attachmentid=1627732290]
kumpel
28 Jun 2011, 11:18
As dori si eu achizitionarea unui batator acustic pt benzina. Am cautat peste tot pe forum dar nu am gasit. Daca ma poate ajuta cineva cu un batator acustic, il rog sa-mi scrie. Daca nu am cautat eu bine, dati-mi va rog un link. Multumesc
IRONICK
28 Jun 2011, 11:21
QUOTE(dia_ph2 @ 27 Jun 2011, 13:12)
[attachmentid=1627732290]
Ala nu este de diesel?
dia_ph2
28 Jun 2011, 12:16
Este reperul 14 de la Megane2 sau 17 de la Fluence (pozele de mai sus). Pare a fi un Tuned Mass Damper (se vede ca ar contine cauciuc, dar poate ma insel, pentru ca nu l-am vazut in realitate). Se monteaza dupa cum se vede, pe cadrul motor. Interesant ar fi fost de eliminat si vazut ce rol are (ce rezonante atenueaza), dar nu am acces la niciun Megane 2.
Batatorul acustic de pe Logan, are codul 8200105502 si este acordat pentru rezonanta la 2000rpm. Am vazut ca pe Megane 2, Megane 3 si Fluence se monteaza un batator cu cod 8200105505 (la primele 2 se gaseste dupa toba intermediara, la a doua prindere a esapamentului, iar la Fluence, daca nu ma insel, pe ultima prindere, dupa toba finala). Nu am idee pe ce motoare. Poate ne ajuta cineva cu acces la aceste informatii.
IRONICK
28 Jun 2011, 15:28
Megane 2 F9Q 1.9dCi - 8200261038
Fluence K4M 1.6 16v - 554904113R
dia_ph2
28 Jun 2011, 19:28
Care piesa 8200261038 nu costa decat 550 lei noua...mai insist, poate o gasesc sh.
Batatorul de Clio2 montat pe suportul cutiei de viteze are efectul scontat, cu o MICA diferenta: amplifica rezonanta.
dia_ph2
1 Jul 2011, 12:39
Un exemplu de cum se poate elimina o rezonanta:
http://www.acuraworld.com/tsb/3gTL/b05-017.pdf
LuluMOB
3 Jul 2011, 11:03
Am ocazia sa iau un covoras din ala de cauciuc+burete de pe un Megane. Au la un parc de dezmembrari unul diesel din 2005, mi-au promis ca-mi pastreaza tot ce inseamna insonorizare.
Intreb si eu pe cei care si-au pus (in special pe Ironick) cum au procedat:
-ala de Dacie, cu pasla, mai ramane? sau incercam sa-l indesam pe asta deasupra? si daca nu incape peste, nu cumva trebuie dat jos bordul?
-se potriveste cat de cat la forma si dimensiuni? ca la gauri il pacalim cumva.
-pe spate si pe tunelul central are Megane-ul covor din asta?
La asta din postul #683 ma refer
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=464056
Daca pui d-asta scoti pasla, ca sa reduci grosimea.
Daca nu se potriveste fix la forma, il potrivesti cu mana si cutitul.
IRONICK
4 Jul 2011, 13:42
Intradevar, nu se potriveste mai deloc. Iti vine sa te lasi de modificari, dar cu un cutit si rabdare, ajungi sa ai rezultate. Zicea cineva, dar nu mai stiu pe ce topic, ca pasla insonorizeaza bine. Habar nu are ce vorbeste. Incepi sa ai rezultate de pe la 10cm in sus ...
Pe peretele de foc nu am modificat nimic, ca nu aveam de ce. Doar unde erau probleme: pe laterale (montant A) unde este tabla goala (este o teava sub bord), la pedalier in jurul pedalei de ambreiaj, etc ... captusita plansa de bord pentru efectul de cutie, inchis bordul in dreptul consolei centrale cu covor negru la sofer si pasager,...
Cand am rearanjat toata instalatia electrica suplimentara (respectiv am demontat tot interiorul masinii, inclusiv plnsa de bord) am constatat ca meseriasul care umblase sa monteze alarma (in pri,ele zile de viata ale masinii) a montat gresit acel manson prin care intra firele in habitaclu. Ulterior am intervenit si eu asupra instalatiei si am crezut ca asa trebuie sa se aseze acel capac. Ei, acum cand am ajuns acolo, in dreptul lui, l-am asezat cum trebuie, l-am fixat cu ceva silicon si la sfarsit am constatat rezultate miraculoase. Nu mai vin zgomote de la motor, acum vin NUMAI de la toba
)
Desigur, ce zic eu aici este vax pe langa studiile unora, insa ar fi bine ca din cand in cand sa verificati si acest aspect.
LuluMOB
8 Jul 2011, 09:12
Exact asa ceva am patit eu cand am tras firul pentru computer de bord.
Initial nu montasem corect acel 'dop', dar macar stiam asta pentru ca facusem operatia cu mana mea. Vine foarte mult zgomot pe acolo, cum spunea si dia ca vine pe la cablul de ambreiaj. Toate trecerile de pe acolo trebuie atent blocate, inclusiv aia de la coloana de directie.
dia_ph2
21 Jul 2011, 13:54
QUOTE(IRONICK @ 8 Oct 2010, 21:19)
Mi-am adus aminte. Se pare ca greutatea de pe Fluence se monteaza cum apuca fiecare pe linia de montaj ... dar si moduri noi de asamblare mai rapida si ieftina.
[attachmentid=1627737454]
Noii posesori de Fluence nu se vor mai intreba ce-i cu greutatea aceea, pentru ca nu se mai monteaza. Probabil pentru a ajunge la suta cu 0.0001 secunde mai repede
Test drive-uit un Prestige ph1, moment in care mi-am dat seama ca nu prea are rezonanta la 3000-3500rpm. Doar un sunet de motor aflat in habitaclu, cel putin fata de al meu, care totusi se simte in fata, sub capota.
dia_ph2 pt. plansa de bord captusita pe interior cu Sound Block-R izolatie fonica, va reduce oare zgomotul produs de motor?
am pus un link mai jos, a nu se considera reclama
http://www.details.ro/shop/product.php?id_product=28
Captusirea plansei de bord pe interior nu aduce imbunatatiri reale decat dupa alte (multe si serioase) insonorizari.
dr_mKe
22 Jul 2011, 12:19
@ dia_ph2: sa vezi ce rezonanta are la 2250 rpm
Noroc ca doar la mers in gol.
dia_ph2
22 Jul 2011, 13:27
Se poate sa ma fi inselat eu cu privire la rezonantele motorului k4m de pe berlina, intrucat durata drive-testului nu a fost suficienta, poate aveam urechile infundate, stiu eu...
Daca ai condus si motorul de 1.4 sau cel de 1.6 (k7m) si ai putut face comparatia, poti sa confirmi cele constatate de mine cu privire la rezonantele de la 3000-3500? In gol si la drum.
Si inca ceva: mi s-a parut mie, sau esapamentul vine prins in doar 2 puncte? La mijloc si la toba finala? Sper sa nu fi vazut bine...
LuluMOB
24 Jul 2011, 10:00
Exista niste tuburi pentru izolat tevile dintr-un material negru, moale (PUR?).
E bun insonorizant materialul asta? Si daca da, ce rol ar avea el? Absorbant? Bariera? Un covoras facut din asa ceva ar ajuta pe sub covoarele alea de pasla+cauciuc puse din fabrica?
24 Jul 2011, 10:16:PS partial off topic:
2011 PACE Award winners (cateva legate de HVAC):
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/gall...Params=Itemnr=3
LuluMOB
25 Jul 2011, 15:15
Ciochy
23 Aug 2011, 12:19
experienta autostrada transilvania :
la 130km/h - de groaza o rezonanta in masina, incat in 3 min iti vine sa-ti zbori creierii
la 140km/h (4000rpm) - o placere acustica
Am montat batator acustic de benzina ceea ce a redus un pic zgomotul pana in 3000rpm. 3500rpm+ ramane neschimbat
IRONICK
23 Aug 2011, 12:45
Eu de aproape o luna circul fara radiocd. Ma felicit de fiecare data pentru decizia de a insonoriza masina. Apropo, are cineva o cutie (aia de se baga in plansa de bord cand nu ai radio pe masina) de Ambiance pe acasa si nu ii foloseste?
Pai si nu ti-o furi de la nevasta-ta? Eu zic sa cauti un CD ca altfel rontai grisine.
Ciochy
23 Aug 2011, 12:57
inca nu stie nimeni ce vibreaza la 3500+ ? peretele antifoc, cutia de viteze
?
Cred ca .... masina
Vezi mai in spate ca a cercetat dia_ph2 si a ajuns la niste concluzii.
Ciochy
23 Aug 2011, 17:42
Am urmarit descoperirile lui. Dar nu apucase sa testeze batator pe cutie. Oricum rezonanta de la 3500+ se aude mai mult la sofer decat la pasager fata.
LuluMOB
23 Aug 2011, 18:15
QUOTE(IRONICK @ 23 Aug 2011, 12:45)
Apropo, are cineva o cutie (aia de se baga in plansa de bord cand nu ai radio pe masina) de Ambiance pe acasa si nu ii foloseste?
Asa ceva?
https://picasaweb.google.com/11696715195432...084817420709954Se pusese praful pe ea in debara dar am dat un jet de apa si e ca noua.
IRONICK
23 Aug 2011, 22:25
QUOTE(LuluMOB @ 23 Aug 2011, 19:15)
Asa ceva? Se pusese praful pe ea in debara dar am dat un jet de apa si e ca noua.
QUOTE(dia_ph2 @ 27 Jun 2011, 13:12)
Din ciclul solutiilor mai putin cunoscute pentru atenuarea rezonantelor:
Asa ceva cica a aparut si pe Duster. Inca nu stiu unde este prinsa sau cum arata.
dia_ph2
24 Aug 2011, 06:18
QUOTE(Ciochy @ 23 Aug 2011, 18:42)
Am urmarit descoperirile lui. Dar nu apucase sa testeze batator pe cutie. Oricum rezonanta de la 3500+ se aude mai mult la sofer decat la pasager fata.
QUOTE(dia_ph2 @ 28 Jun 2011, 20:28)
Batatorul de Clio2 montat pe suportul cutiei de viteze are efectul scontat, cu o MICA diferenta: amplifica rezonanta.
Ciochy
24 Aug 2011, 09:34
ok
IRONICK
24 Aug 2011, 09:47
QUOTE(Ciochy @ 23 Aug 2011, 18:42)
rezonanta de la 3500+ se aude mai mult la sofer decat la pasager fata
Pentru ca la sofer zgomotul patrunde prin habitaclu prin pedale, coloana de directie, trecerile de cabluri prin tablier, schimbator de viteze ...
24 Aug 2011, 11:08:Legat de preturile de la Dacia Duster, materialul ala bagat intre aripa si montant la ei costa 80RON/buc!
Ciochy
24 Aug 2011, 10:26
este poza cu materialul asta ? ca forma ?
LuluMOB
25 Aug 2011, 09:47
IRONICK
25 Aug 2011, 10:03
QUOTE(LuluMOB @ 25 Aug 2011, 10:47)
Ce am improvizat la Logan:
Mai este loc pentru jetul de aer de la picioarele soferului?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.