Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
LuluMOB
Da, am vrut sa spun, la sofer am reusit sa pastrez la fix iesirea de aer, la pasager a trebuit sa las deocamdata carcasa aerotermei la vedere pentru ca n-am gasit o solutie corecta de a o masca fara sa blochez gura de aer.
IRONICK
Era simplu, la sofer poti sa pui material pana la tablier si sa decupezi o gaura dreptunghiulara pe verticala in dreptul unde bate aerul. La pasager se decupeaza mai mult si se prinde (eu am folosit material negru dublat cu pasla, ca pe podea) cu un surub de aeroterma de gaura aia rotunda de sub iesirea de aer.
Trag o poza diseara.
Ciochy
tot trebuie sa dau bordu jos, am sa fac si eu aceste operatiuni. Ce benefici aduce buretele pus la aripi ?
IRONICK
Pai are rol de izolant si perceptia este de reducere a zgomotelor din zona. Zgomotele de rulare, pietricele, motor, chiar si cel de la claxon ... smile.gif
In habitaclu zgomotul blocat de el ajunge prin zona chederelor si partea de jos a usii (difuzor) si urca chiar si pe montant in zona oglinzii retrovizoare si mai sus. Este recomandat ca usa sa aibe in zona limitatoarelor de cursa capacelele de cauciuc ...
IRONICK
Am atasat poze cu mocheta pusa la picioarele soferului si pasagerului. La pasager era asezata mai bine, dar la schimbarea filtrului de polen, nu am mai avut timp de pozitionare.

[attachmentid=1627746202] [attachmentid=1627746203]
[attachmentid=1627746205] [attachmentid=1627746206]
Ciochy
cu fonomin pe dedesupt ? nu ?
IRONICK
evident ...
Victorine
Si chiar ajuta? Ai sesizat o diferenta clara?
IRONICK
- La sofer mai are si rol de izolatie termica, desi tevile nu sunt izolate cu material izolant, nu mai simt caldura de la ele.
- La pasager nu stiu cat este aspect si cat insonorizare, dar in zona aia totul este rosu pe grafic.

Spuneam intr-un post mai sus ca acum circul fara "muzica" in masina. Am dat batul de la antena jos, rezultatele sunt surprinzatoare. Vajaitul si falfaitul in mers la viteza au disparut (in cazul meu poate si din cauza ca alte zgomote au nivel mai mic). Am un suport de antena cu amplificator de la un Megane 2, o sa il montez pe spate, pentru ca eu nu mai pun antena aia la loc.
Victorine
Si e ok sa pui pasla langa tevile alea fierbinti? Intreb si eu, pasla mea e din resturi textile armate cu un adeziv, parca asa tin minte. Oricum, am pus deja ceva izolatie pe tevi. Ar fi util sa scapi de caldura la picioare vara in felul asta. Merci pentru ponturi.
IRONICK
La tevi nu am pus pasla, doar la pasager. Imi este de ajuns asa, mi-a disparut senzatia de caldura in dreptul piciorului. In mod sigur cu izolatie era mult mai bine. Dar si asa la drum intins, piciorul drept imi "ingheata".

Din cauza asta la MASINI jeturile de aer sunt in partea de sus si mai multe, ca in pozele postate acum cateva posturi. Dar aici vorbim de calitatea aerului si nu se pune problema la Dacia de asa ceva. Sa intre aer in habitaclu si atat. Nu conteaza ca un aerator sufla mai tare sau sunt diferente de temperatura.
LuluMOB
Tevile mele sunt invelite cu tuburi din 'cauciuc' din ala negru. Nu cred ca nu rezista materialele astea la 90 de grade, cat are o teava din aia. Oricum era o aberatie ca vara sa ai 'caloriferul' ala in cabina, la picioare, si sa nu-l poti opri.

Eu am astupat putin gaura din dreapta jos ca sa cresc debitul in stanga, la picioarele soferului. Implicit, cum vine ea din fabrica, grosul aerului se duce la pasager. Vara pe mine nu ma deranjeaza prea mult, eu aerul rece il dirijez in general in sus, pentru ca tendinta lui naturala va fi de coborare. In schimb, iarna imi cam inghetau picioarele, nu reuseam sa fac o distributie corecta a caldurii, desi trimiteam toata caldura jos. Acum, cu dopul din dreapta, am marit putin cantitatea de aer din stanga si hai sa zicem ca le-am echilibrat; oricum pozitionarea gaurilor e nefericita, mai ales la sofer, aerul vine in pedala de acceleratie unde se reflecta in picior si in podea, iar mai departe, spre stanga, nu prea mai are ce sa mai ajunga.

Si la subiect: am lipit un al doilea cheder pe usa, din cel autoadeziv, cum mai pusese cineva. Nu ma asteptam, dar chiar are efect. Urmeaza sa pun pe toate usile.
Victorine
Nu pui si-o poza, sa vedem mai exact pe unde le-ai pus? Cum se comporta la spalare?
SAVU
sal!
am tot citit pe aici si doresc sa montez insonorizant capota motor benzina 1.6,dar nu am inteles daca afecteaza cu ceva functionarea mototrului
imi puteti da un sfat?
multumesc!
LuluMOB
Nu afecteaza, dar nici nu rezolva mare lucru.

Victorine, o sa fac niste poze. E ca in postul 950. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=641105
IRONICK
QUOTE(LuluMOB @ 1 Sep 2011, 08:54)
Nu afecteaza, dar nici nu rezolva mare lucru
Exact, daca nu le faci pe toate, nu rezolvi mare lucru.
Lostboy
QUOTE(LuluMOB @ 1 Sep 2011, 08:54)
Nu afecteaza, dar nici nu rezolva mare lucru.

Victorine, o sa fac niste poze. E ca in postul 950. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=641105
*


Eu am așa: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2372922
IRONICK
Ce mai insonorizam azi?
Ciochy
pe unde ati gasit "chedere" delea ? (ma gandesc ca sunt cu autoadeziv)
GBi
QUOTE(IRONICK @ 1 Sep 2011, 11:42)
Ce mai insonorizam azi?
*




Poate ne ajuta si Dacia cu vro solutie tehnica luata de la Renault pe noul Logan 2.

Ps: dar nu cred, sigur ii doare in cur pe ei de subictul asta insonorizare, confot acustic, ce draq le trebuie astora cu Daciiiii asa ceva ph34r.gif crazys4.gif
LuluMOB
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image




1 Sep 2011, 19:42:
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

E prematur sa spun cum se comporta la frig (la iarna probabuil o sa le tratez cu ceva gen glicerina boraxata), turbojet (evit sa dau pe acolo), sau alte minuni, o sa vad.
Ar mai trebui pus ceva si in zona pragului, macar pentru mizerie.
La sofer se inchide cam greu usa, desi zgomotul e mult mai infundat. Ba mai mult, se deschide greu, simt cum trebuie sa trag serios de maner; sper sa se mai taseze materialul in timp.
Victorine
Sa inteleg ca in dreptul stalpului B ai pus pe ambele portiere in zona aia in care se suprapun la inchidere? Era nevoie si sus, in dreptul chederului de plafon?
Eu ma gandesc ca daca astupi deschiderea aia din aripa fata si pui cheder cu profil D mai mare in zona in care se suprapun portierele e cam tot ce poti face...
Oricum, la tine mai merge, dar la mine pe gri perla cred ca se va vedea cam tare...
Merci pentru poze!
IRONICK
QUOTE(LuluMOB @ 1 Sep 2011, 20:42)
...


Intre usi cea mai buna solutie este sa lipesti un cheder doar pe buza de la usa spate si nu pe marginea usii fata. Acolo se dezlipeste foarte usor, il agati cu mana, etc..
Datorita faptului ca adezivul nu este foarte rezistent la variatii de temperatura/umiditate sau miscari mecanice, iar materialul se crapa in timp, trebuie sa ti cont ca atunci cand inchizi usa spate sa o faci cu usa fata intredeschisa sau deschisa. De ce? Inchiderea usii provoaca o miscare spre spate a lui pentru ca este agatat de buza usii fata. In timp il dezlipeste si il crapa.
Sus trebuia lipit pe chedeul de tip jgheab si nu pe buza usii. Dar doar pe partea orizontala, nu si pe montantul A. Unde se termina parbrizul se taie pe diagonala pe o lungime de 5-6cm. Asa aerul si apa sunt urcate pe plafon. Chederul original nu este apasat, iar efectul se dubleaza (intre usi chederul lipit de tine pe usa fata apasa pe cel de tip jgheab si il departeaza de tabla, iar prin gaura ramasa circula aer ...).

user posted image

Revin cu poze in urmatoarele zile ca sa intelegi exact ce trebuie facut.

<span class='edit'>2 Sep 2011, 00:38:</span>
QUOTE(dia_ph2 @ 28 Jun 2011, 13:16)
Este reperul 14 de la Megane2 sau 17 de la Fluence (pozele de mai sus). Pare a fi un Tuned Mass Damper (se vede ca ar contine cauciuc, dar poate ma insel, pentru ca nu l-am vazut in realitate). Se monteaza dupa cum se vede, pe cadrul motor. Interesant ar fi fost de eliminat si vazut ce rol are (ce rezonante atenueaza), dar nu am acces la niciun Megane 2
Cantareste 1.8kg cel de Megane. Ala de pe Mondeo 3 are 2.3kg. La Duster inca nu stiu.
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 1 Sep 2011, 22:47)
Revin cu poze in urmatoarele zile ca sa intelegi exact ce trebuie facut


[attachmentid=1627746959]
[attachmentid=1627746960]
[attachmentid=1627746961]
[attachmentid=1627746962]

Se putea pozitiona mai sus, dar am preferat ca marginea usii sa nu il impinga lateral. Asa am o dublura in partea de sus a usii, fara sa afectez curentul de aer si "jgheabul" pentru apa. Daca se izoleaza tot montantul A, apa care este luata de curentul de aer nu o sa mai fie "apucata" de marginea usii si la mersul pe ploaie, geamul lateral o sa fie plin de picaturi de apa, scazand vizibilitatea si crescand zgomotul.

Dupa un an, ca nu mai tin minte exact cand l-am montat ... materialul bagat intre plansa de bord si parbriz este acum mai scurt cu 5 cm intr-o parte si 2 la pasager. Montajul a fost facut atent, nu a fost deloc intins, cu plansa de bord demontata. Concluzie? Inca un reper care caracterizeaza marca Dacia perfect.
Victorine
Ce material e ala din jgheab? Si cum l-ai fixat acolo? Parca aimai zis pe undeva, dar nici atunci nu am inteles cum sta acolo...
P-A-C-O
eu am vazut prin Dedeman la 3 RON / ML
IRONICK
QUOTE(Victorine @ 3 Sep 2011, 20:25)
Ce material e ala din jgheab? Si cum l-ai fixat acolo? Parca aimai zis pe undeva, dar nici atunci nu am inteles cum sta acolo...
*
Este acelasi profil D de 10mm cum a folosit Lulu mai sus. Noroc ca ai intrebat ca mi-a mai scapat ceva, cele doua margini rotunjite nu au acelasi arc de cer (se vede daca te uiti in profil). Una este mai rotunda, si alta mai putin. Conteaza si asta la montaj.

Am atasat poza lui LuluMOB, nu este perfect edificatoare pentru ca este impins lateral, unde este vizibila chiar si diferenta de grosime a peretelui.

user posted image

PS1. Pentru teste se pot taia bucati mici de 1-2cm si monta in diverse locuri. Urmaresti cat de mult este impins lateral, apasat, agatat la inchis/deschis usa, fortat sa se dezlipeasca, etc.
Victorine
Ai pus peste tot de 10mm, difera doar arcul de cerc al profilului D? Intreb pentru ca aala din jgheabul de sus mi se parea mult mai mare, ma gandeam ca e de 20, sau asa... si cum ai facut partea aia din fata, inchisa, unde "ataca" aerul, cu ce l-ai lipit? Incape pe muchia aia de tabla de 10mm?! Si banuiesc ca acolo ai pus cu profilul mai turtit, nu?
IRONICK
Care parte din fata?
Victorine
Prima si a doua dintre pozele tale, in care garnitura are forma aceea conica in jgheab ca sa lunece curentii de aer peste ea. Pana unde ai mers cu garnitura din jgheab? Pana la capatul acestuia?
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 1 Sep 2011, 22:47)
se taie pe diagonala pe o lungime de 5-6cm
*
Bine, eu stiu ca sunt inginer si ma exprim greu ... biggrin.gif
Victorine
Chiar era sa zic ca pana nu vad, nu pricep (deh, tot inginer icon_mrgreen.gif ), dar gata, m-am prins! Merci

Zi te rog pana unde te-ai dus cu garnitura aia, tot jgheabul?
IRONICK
Pana la montantul C, unde se termina si chederul de fabrica.
LuluMOB
QUOTE(IRONICK @ 5 Sep 2011, 08:49)
...cele doua margini rotunjite nu au acelasi arc de cer (se vede daca te uiti in profil). Una este mai rotunda, si alta mai putin. Conteaza si asta la montaj....
*


Eu de asta m-am folosit cand am pus pe ambele portiere, in zona verticala, de suprapunere. Cred ca e important si cum a fost pastrat chederul pe rola, eu am luat de doua ori cate 2-3 metri si o data era rola la inceput iar D-ul era aproape simetric, iar a doua oara, cand rola era pe terminate, D-ul era mult mai asimetric, cum spune Ironick mai sus. Asta poate fi si rau, dar poate fi si bine, practic ai cun cheder 'reglabil' functie de sensul montajului.
Pentru ca un singur rand de cheder nu etansa corect intre cele doua portiere, am pus doua randuri, pe fiecare usa cate unul, dar ca sa nu fie de data asta prea mult, le-am lipit in asa fel incat sa se suprapuna partile turtite ale D-ului. Deocamdata coafura rezista rezista rezista.
E important sa curatati foarte bine zona unde aplicati chederul, sa-l puneti fara sa-l intindeti si sa-l presati foarte bine.

As fi curios sa vad cum e pe la alte masini care au sisteme similare la usi, dar care erau alea? Golf 3/4? Renault 19? Espero?
IRONICK
Eu am cumparat de 4-5 ori si tot timpul profilul ala nu a fost simetric.
IRONICK
[attachmentid=1627750785]

Ceva pe puntea spate Mazda 3 2011.
LuluMOB
Portiera la Passat:

user posted image

user posted image

user posted image
marksman
In ultima poza, care mi-ai dezmembrat usa? biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 23 Aug 2011, 23:25)
Inca nu stiu unde este prinsa sau cum arata.
*
Acum a aparut o greutate prinsa si pe surubul de care se prinde bieleta anti-rostogolire.
IRONICK
[attachmentid=1627754543]
Victorine
Nu se putea dimensiona bieleta aia de la inceput calumea? Eu am mare boala pe ea, ca o suspectez de dârdâiala și vibrațiile la accelerație rapida si viteze mici, mașina efectiv țopăie de-mi clănțăne dinții în gură și sar toate alea prin bord si prin uși... Am schimbat-o odata si parca degeaba. E drept ca n-am pus de origine, dar practic as zice ca nu s-a simtit. Iar cea veche era dusa clar, avea nervurile alea de cauciuc sectionate.
IRONICK
Inca doua materiale insonorizante aparute pe Duster.

[attachmentid=1627754793]
male
QUOTE(IRONICK @ 1 Sep 2011, 22:47)
Revin cu poze in urmatoarele zile ca sa intelegi exact ce trebuie facut







Se putea pozitiona mai sus, dar am preferat ca marginea usii sa nu il impinga lateral. Asa am o dublura in partea de sus a usii, fara sa afectez curentul de aer si "jgheabul" pentru apa. Daca se izoleaza tot montantul A, apa care este luata de curentul de aer nu o sa mai fie "apucata" de marginea usii si la mersul pe ploaie, geamul lateral o sa fie plin de picaturi de apa, scazand vizibilitatea si crescand zgomotul.

Dupa un an, ca nu mai tin minte exact cand l-am montat ... materialul bagat intre plansa de bord si parbriz este acum mai scurt cu 5 cm intr-o parte si 2 la pasager. Montajul a fost facut atent, nu a fost deloc intins, cu plansa de bord demontata. Concluzie? Inca un reper care caracterizeaza marca Dacia perfect.


in zona dintre aripa fata si portiera cum ai reusit sa etansezi cu cheder?

Dsign
Ca se tot discuta de bieleta antirasturnare, tampenia aia facuta din cauciuc a fost in sfarsit inlocuita.

Mai intai a aprut una pseciala pe utilitare (VAN si Pick-up), care era foarte greu de gasit la "spiridusi" si foarte scumpa. Cine a avut ocazia, si-a montat si o are in buna stare si in ziua de azi, in ciuda tratamentelor inumane (curse automobilistice)

Acum am observat la "spiridusi" o bieleta de-asta facuta din 2 bucati de tabla ambutisata, capsate una peste alta si intre ele sertizate cele 2 bucse. Avantajul consta in faptul ca bucsele nu mai stau prinse in nervurile de cauciuc, ci stau "sertizate" sau "capsate" in interiorul bieletei, nemaifiind risc de rupere a nervurilor de cauciuc, ci doar de oboseala a bucselor. Ceea ce e greu de crezut ca se va intampla, la cat de solide sunt.

Dezavantaj : tabla aia va arata ca dracu dupa o iarna "bogata" in solutii de topit zapada (aka sare si nisip)

Asa ca : fuga la spiridusi smile.gif
IRONICK
Alea de VAN si Pick-up au venit de pe Megane 2 ... nu sunt facute special.
GBi
QUOTE(IRONICK @ 23 Nov 2011, 12:33)
Alea de VAN si Pick-up au venit de pe Megane 2 ... nu sunt facute special.
*



Bieleta de preluare cuplu de pe VAN sau Pick-up merge montata pe Logan Ph1 sau au modificat si priderile?
IRONICK
da
GBi
QUOTE(IRONICK @ 5 Oct 2011, 11:19)
[attachmentid=1627754543]
*




si un cod pe cea de Pick-up daca se poate blush.gif ms.
Victorine
Are careva o poza cu bieleta aia speciala pentru utilitare (e vorba cumva de pozitia 4 din extrasul de mai sus?), respectiva aia din tabla ambutisata cu bucse din cauciuc, sa vada si ochiul nostru? Design? Sunt in situatia trista de a inlocui (din nou) bieleta anticuplu asa ca ma intereseaza destul de tare... Multumesc!
IRONICK
Nu este aia din poze, incerca sa dau de ea si nu reusesc. sad.gif
Ma ajuta cineva? Nici dialogys-ul nu ma mai suporta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.