Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
LuluMOB
Eu din aia am avut la momentul respectiv. Rau nu face. Firele alea fara imbracaminte de burete/textila se aud la orice linie de tramvai, pe piatra cubica sau macadam nu mai zic. Iar daca e ger, se aud si plasticele. Cu materialul ala, nu.

E la fel cu aia din postul 2828.

Tot cu prenadez am lipit-o, cu banda doar am ajutat-o.
IRONICK
Nu am zis ca este un lucru rau, am folosit si eu pana sa dau de pasla verde.
male
sa inteleg ca in poze sunt captusite cochilia de sus si cea de jos a volanului si cozorocul de deasupra ceasurilor de bord.mai e si altceva?
ceva imbunatatiri din punct de vedere al atenuarii zgomotului in urma acestor lucrari?
GBi
QUOTE(IRONICK @ 9 Oct 2012, 11:14)
Nu am zis ca este un lucru rau, am folosit si eu pana sa dau de pasla verde.
*



Da cea verde este mult mai buna, eu am luat din dezmembrari de pe un fiat, am facut full la schimbator si tunelul, acum nu mai vine zgomotul pe la schimbator si frana de mana. 04.gif

Ps: tu ai gasit coli noi la vanzare, ce grosime?
LuluMOB
Referitor la pasla mov vs verde:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2824645
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2824803
Din ce a masurat dia, cea mov e putin mai buna.
Oricum, eu verde nu gasesc in Iasi. De fapt si pe aia mov o am din Braila...

Culoarea aia nu cumva indica o ignifugare?
IRONICK
Noul cheder tip jgheab si mai low-cost de la usi. Inclusiv mai scurt.

[attachmentid=1627842609]
LuluMOB
E versiunea pentru Pakistan? Ca asa arata...
IRONICK
Nici nu stiu ce sa zic... Logan 2, Logan 1 ph3, berlina sau supernova?
user123
QUOTE(user123 @ 7 Oct 2012, 18:28)
...intrucat bieleta mea sa forfecat aproape complet, as dori sa o inlocuiesc cu ceva mai bun....
*




Iata si urmarea....am cumparat o astfel de piesa de la Dacia Shop; ca prime impresii, piesa lucrata bine, finisata corespunzator, aspect solid, vine perfect la repere....cu alte cuvinte un rival serios pt bieletele originale; in mers "motorul" mult mai rigid, nu trepideaza aproape deloc, am scapat de cateva zgomote pe care initial le credeam ca provin de la "trenul" fata....demaraj ceva mai bun....merita banii, daca isi mentine calitatile in timp, chiar si jumatate fata de reperul original, tot asa ceva voi cumpara...
Atasez si cateva poze cu piesa uzata...
LuluMOB
Pe site sunt mai multe modele...
user123
QUOTE(LuluMOB @ 13 Oct 2012, 12:23)
Pe site sunt mai multe modele...
*



Ma refer la bieleta produsa chiar de firma care are site-ul Dacia Shop, respectiv Sorantech.....pe site este bieleta antirasturane metalica smile.gif

O poza mai jos, sper ca nu se considera reclama...
bogdan_dsn
am citit aici pe topic de o greutate ce se pune pe tija schimbatorului de viteza ca sa nu mai vibreze asa tare. Aveti un cod de piesa sau un pret? Am citit ca ar fi ceva greutate de pe o conducta de aer conditionat.
male
la noul logan chederul dintre usi cel de pe buza usii spate este lipit cu banda dublu adeziva,ce-i drept mai rezistenta. este prezent doar pe jumatatea de sus a usii
spatiul dintre aripa si contra aripa fata umplut cu material gen izolatie de tevi, tot izolatie de tevi si la partea de sus a aripilor fata (partial vizibil din compartimentul motor).
nu am vazut capace tiranti la usi.
ce-i drept e mai bine antifonata si asta se simte.
IRONICK
Nimic nou pe forum, pe usa se pune de mult purfix. Intre montant si aripa la fel.

Intre aripa si contraripa se pune din motiv de economie, ca este francezul zgarcit. Este daor o bucata de 20/10cm si este doar langa balama.

Mai dezastruos este ca nu se mai foloseste material reflexiv pe tablier. Vb. de stratul ala de cauciuc.
bogdan_dsn
Intrebare, in special pentru IRONICK. In poza de mai jos(e luata tot de pe forum) se vede o greutate pe acea conducta. Acea greutate se pune si pe schimbatorul de viteze ca sa trepideze mai putin? Am rasfoit topicul si am vazut ca tu ai pus asa ceva. Imi poti zice cum se numeste sa stiu ce sa le cer la astia de la dacia.

Mersi.
IRONICK
Nu mai am codul la ea, a fost o incercare care a dat roade. Poti sa folosesti orice alta greutate pe care sa o prinzi de tija si care sa nu atinga de ecrane. Eu am prins-o la mijlocul tijei.
bogdan_dsn
Poti sa imi dai o idee si de alta greutate? Sa stiu ce sa le cer la astia de la service ca nu prea dau cu seama.

Am rasfoit topicul cu ac zgomotos si am gasit acolo codul piesei - 60 01 550 584.
Tu ai montat-o sub masina pe tija sau in masina pe schimbator?
IRONICK
Este 137RON greutatea aia la Dacia (face parte din noua politica de preturi Logan 2). Nu ti-as recomanda sa o cumperi, o faci mult, mult mai ieftin la un strung (sau poti sa atasezi orice alta greutate cu un colier de tabla). ca de exemplu doua greutati de cablu de ambreiaj.

Are 230g si are dimensiuni 65mm cu 55mm (din amintiri). Eu am infasurat teava cu cauciuc si pe urma am pus greutatea. Este pusa pe tija orizontala afara, nu in habitaclu.
bogdan_dsn
O sa o fac la strung atunci. Nu dau atatia bani pe o bucata de tabla.
IRONICK
Poti sa incerci o greutate si mai mare. Sau sa faci doua greutati diferite si sa testezi efectele separat si impreuna. Dar sa nu te astepti sa nu mai vibreze deloc schimbatorul, pentru nu are cum sa faca asta.
bogdan_dsn
Nu am zis sa nu mai vibreze deloc, dar sa se mai atenueze putin ca e enervant cateodata.
2012
De pe un alt forum cu Logane:

QUOTE
azi am constatat ca buretele dintre bord si parbriz s-a dezlipit si "plutea in deriva" pe-acolo!

QUOTE
mie la reprezentanta mi-au zis de acel burete ca se da jos la ei inainte de a da masina clientului;mie mi l-au lasat ca au zis ca o sa-l dau eu jos cand se lasa ca la tine

QUOTE
La mine e intact.
Nu il dau jos, imi place cum arata acolo

QUOTE
o sa se lase la un moment dat, oricum trebuia dat jos

QUOTE
Eu l-am scos din prima zi. Arata foarte urat acolo....si oricum ala se da jos. Nu are niciun rol. Daca nu ma credeti, intrebati la reprezentanta.

QUOTE
inca il am ...asa rapciuga cum a ajuns.
intra o gramada de kestii daca il dai jos.
eu sunt pentru pastrarea lui acolo


cristi_ubs
am citit absolut tot topicul si m am hotarat sa incep si eu isonirizarea masinii mele(Renault Symbol) pentru o liniste mai mare in interior.Urmeaza sa achizitionez 6 role de Aluband + 20mp de fonomin.
Voiam sa va intreb, ce parere aveti de aplicarea unui strat de mastic pensulabil.Peste acest strat urmand sa se aplice aluband-ul + fonominul.
Dsign
Aluband se lipeste doar de tabla. Este un material bituminos, la fel ca orice material din ala de insonorizat incinte acustice, doar ca e mai subtire. Dupa ce aplici aluband petabla si il lipesti bine, poti sa incerci si cu antifon cauciucat si fonomin...
cristi_ubs
de treaba cu antifonul cauciucat imi e un pic teama pt ca am auzit ca o sa miroasa.
Sa vina caldura si ma apuc de dezmembrat.
fuzzzy
Depinzand de cat dai, va mirosi destul de puternic 1-2 saptamani, atat.
Dsign
Daca il lasi sa se usuce timp de 2 - 3 zile inainte sa montezi tapiteria, n-o sa mai fie probleme. Nu te gandi ca te da afara mirosul. Desigur, trebuie sa ai un loc in care poti lasa troaca la soare, demontata
balcanic
QUOTE(IRONICK @ 19 Dec 2011, 09:34)
[attachmentid=1627773314] [attachmentid=1627773313]

Locul unde este montata greutatea pe cadru.

<span class='edit'>19 Dec 2011, 09:37:</span>
[attachmentid=1627773315]

Rezonator pe admisie.
*


Ironick ai un cod pentru pozitia 19?
dia_ph2
Am un zgomot de rulare pe la 57-59km/h, pus in evidenta de antifonarea suplimentara a masinii. Se manifesta indiferent daca motorul este cuplat sau nu si initial am crezut ca provine de la echilibrarea planetarei lungi. Anvelopele de vara sunt Continental Ecocontact si cele de iarna sunt aceeasi marca, cu aproape acelasi profil. Zgomotul este mai mic cu cele de vara, dar exista si pentru mine este deranjant pentru ca se afla intr-un domeniu util.
Urechiometric pare sa vina dinspre roata de pe partea pasagerului. Am inregistrat zgomotul in diverse puncte cu ajutorul unui aparat foto, intensitatea cea mai mare parand s-o aibe la baza parbrizului, indiferent de amplasare (stanga-dreapta sau pe centru). Din multitudinea zgomotelor, in urma analizei spectrale am observat o corelare a frecventei de 450hz cu ceea ce se aude si am catalogat drept rezonanta.
Intr-o buna zi am adaptat un filtru trece-banda pe 450hz unui microfon de test si impreuna cu o pereche de casti am reluat cautarea punctelor de propagare.
[attachmentid=1627866985]
Concluzia a fost aceeasi, baza parbrizului reprezinta poarta de intrare.

Cavitatea rezonanta a unei anvelope are o valoare tipica in jurul a 225hz cu armonica a doua pe 450hz. Solutii de reducere a zgomotului la sursa sunt pe net:
[attachmentid=1627866984]
Pentru inceput o sa incerc sa reduc transmisia zgomotului.
2012
Tratament fire, home-made, ieftin:

[attachmentid=1627872518] [attachmentid=1627872519] [attachmentid=1627872520]

Si in instalatia originala sunt destule locuri unde era necesar tratamentul si s-a considerat ca economia facuta e mai importanta decat confortul clientului.
dia_ph2
Zgomotul de rulare se poate reduce si la sursa, un material foarte bine pus la punct, cu numeroase experimente este aici http://kth.diva-portal.org/smash/get/diva2:10874/FULLTEXT01

"Measurements in a standard passenger car reveal that the noise level inside the car is rather high in a fairly wide frequency range around 224 Hz at normal velocities. This tonal noise can be reduced by adding sound absorption inside a tyre. Models for the prediction and the reduction of the tonal noise are presented. Measured and predicted results are compared and the agreement is found to be good. It is found that the tonal noise can be reduced by up to 9 dB.
The effects of the air cavity resonances on the external noise have also been studied. It is estimated that external tyre noise can be reduced 1 dB by adding a sound absorbing material inside tyres.
"

Sunt curios daca va fi incercat, mai ales ca e sezon de schimbat anvelope.
Transmisia zgomotului poate fi redusa prin amplasarea de material absorbant sub masina, ca la Passat de ex (tunelul median):

"For a car travelling on a road a strong acoustic field is induced between the floor of the car and the road. The impact of this acoustic field can be reduced by mounting a sound absorbing material underneath the car. It is estimated that the A-weighted sound pressure level close to a running car could be reduced by 3 dB by adding this type sound absorption"

S-a mai vorbit in trecut despre o greutate pe cadrul motor prezenta la unele modele de Duster. Are diametrul de 84mm, grosime de 15.5mm si o greutate de aprox 550-600 grame. Am confectionat o greutate echivalenta, dar s-a dovedit in urma probelor ca atenueaza ceva vibratii pe la 1400-1600rpm, in schimb creste cu 1-1.5db in zona de 2400-2500rpm.
[attachmentid=1627873214]
vi_escu
Cam asa e cu greutatile. Taie o frecventa si apare imediat prima armonica. La mine inafara de al doilea batator acustic in cotul dinspre toba al evacuarii nimic nu a mai dat rezultat.
ascomp
Vreau un sfat de la voi ca vad ca ati dezbatut puternic problema cu batatoare acustice.

Este vorba de un Sandero motor 1.2 benzina, am cumparat cu 50 lei un batator nou ( nu am gasit la dezmembrari in oras) de Clio benzina cod 8200224375 si l-am montat la jumatatea distantei intre catalizator si intermediara asa cum se vede in poza. Pozitia este buna sunt sigur de asta.

Intrebarea este: eu l-am montat direct cu un colier de evacuare, batatorul nu este perpendicular pe teava ci de-a lungul ei, conteaza pozitia batatorului , sa fac o tabla ca batorul sa aiba o pozitie perpendiculata pe teava esapament?

Zgomotul s-a mai atenuat, inainte pe la 3000 rot/min incepea sa vibreze evacuarea sub mine - zona fata, acuma este mai bine.
bogdan_dsn
Aveti idee cum se demonteaza mansonul acela de pe tablier prin care trec firele in habitaclu? Am impresia ca nu e bine fixat si parca intra destul zgomot pe acolo.
silviu_79
O parte a mansonului e bagata dinspre habitaclu spre motor si apoi este bagata in ea o parte de plastic si cauciuc dinspre motor inspre habitaclu, deci trebuie sa scoti partea dinspre motor intai si apoi o impingi pe cealalta spre habitaclu.
Dar nu crec ca trebuie sa le scoti, baga-te sub bord si impinge bine in cauciucul ala daca nu e intrat cum trebuie si apoi ar fi bine sa-ti impinga cineva pe cel de la motor ca sa se fixeze ok.
bogdan_dsn
O intrebare legata de subiect, mai ales pentru Ironick, ca pe el l-am vazut vorbind despre aceste 2 piese. Voi primit de pe un logan din 2005, 2 piese care erau pe suportul motor, o greutate rotunda si inca o tija, tirant, ceva de genu. In poza ce am pus-o sunt marcate cu numerele 17 si 19. Intrebare e...merita montate? Ajuta cu ceva? Am citit topicul cap coada si in afara de poza care am pus-o aici nu am gasit alte detalii.

Mersi.
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 8 Aug 2012, 09:01)
Am incercat atasarea unei greutati pe suportul principal motor, asa cum se monta pe Logan in 2004-2005. Exemple gasiti aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029844
La mine arata asa:
[attachmentid=1627828539] [attachmentid=1627828540]
Este confectionata ochiometric, asa ca poate sa nu aibe greutatea celei de fabrica.
Rezultatul? -nu atenueaza nimic, ci umple putin intervalul 3200-3300rpm, acolo unde la mine se simte ca nu am rezonanta. Mentionez ca acest interval de turatie corespunde vitezei de 120km/h pe ac in tr 5, unde imi place s-o tin la drum intins (A1, A2), avand cel mai mic zgomot rezonant de la motor.
*



Nu am vb. eu. Incerca si vezi daca se obtine acelasi lucru si la tine.
bogdan_dsn
Voi monta amandoua piesele sa vad si eu care e diferenta, plus un batator acustic montat unde erau montate cand se echipa loganul cu asa ceva.
IRONICK
Trebuie sa ai in vedere ca dia_ph2 nu are piesa 17. Tirantul ala tot rol de reducere vibratii/zgomot are.
bogdan_dsn
Nu am reusit sa montez pe suportul motor doar greutatea aceea, ca tirantul acustic nu se poate ca nu am gaura pe suportul de la motor.

Dupa un drum mai lung dupa toate adaugirile am constatat ca e liniste in masina dar se aude mai tare vajaitul aerului pe la usi. Este vreo solutie pentru asta? Ceva chedere suplimentare puse pe undeva?

Am desfacut mai inainte si oranmentele de la motantul A si acolo ce sa fie ce sa fie. O gaura destul de mare pe unde ar intra zgomote? Pun si o poza sa vedeti si sa imi spuneti ce credeti. Nu ar trebui umpluta zona aceea cu mastic?

dia_ph2
Sa te uiti mi jos sa vezi ce gauroi ai direct spre motor... sau incearca sa rasfoiesti cateva zeci de pagini in acest topic, o sa mai afli unele lucruri interesante.
bogdan_dsn
Am citit tot topicul cap, coada si am aplicat multe dintre sfaturile tale si a lui IRONICK si parca e mult mai circulabil cu masina acum. M-am uitat si mai jos si acolo nu e gaura. Stiu de care e vorba dar aia e umpluta.
VlaD2803
QUOTE(dia_ph2 @ 28 Sep 2009, 06:38)
Imi retrag cuvintele.
Problema era tot de la cablul de ambreiaj, care la mine a etansat prost inca din fabrica. Poate va amintiti cand am descris fenomenul: dupa schimbarea unei trepte de viteza (in general la mersul in oras, cu radio oprit si ventilatia pe tr1), daca ridicam putin cu varful piciorului pedala de ambreiaj, acea harjaiala discreta dar foarte deranjanta pentru mine, disparea. Chiar am capatat un tic de a baga tot timpul piciorul sub pedala, dar o sa-mi treaca repede, intrucat am gasit solutia (credeam mai demult, de cand mai schimbasem odata cablul, dar se pare ca a fost doar o imbunatatire mica, perceptibila insa).
Intrucat pare a fi un defect destul de comun (din moment ce la mine a existat tot timpul, cu 2 cabluri noi), voi descrie operatiunile suplimentare pe care le-am facut pt a scapa definitiv de acel zgomot:
In primul rand, am cumparat un cablu de Logan diesel, cel cu greutate suplimentara. In al doilea rand, am indesat vaselina in burduful care etanseaza trecerea prin caroserie, precum si intre cele 2 piese din cauciuc care vin spre cutia de viteze. In al treilea rand, am introdus cablul inspre habitaclu cu cei doi pinteni in pozitie orizontala (nu la intamplare ca pana acum). Nu stiu care dintre aceste 3 operatiuni a avut rolul de etanseizare, cert este ca am scapat de tot de acel zgomot.
Pun pariu ca sunt multi in aceeasi situatie (poate unii nu percep, avand urechea mai putin sensibila). Dar incercati un test care pune si mai mult in evidenta: cu motorul pornit, radio si ventilatie oprite, apasati pedala de ambreiaj 1-2 cm si observati daca apare zgomot suplimentar. Eliberati pedala, apoi ridicati-o putin cu varful piciorului, examinand zgomotul. Daca apare, metoda de mai sus e pentru voi.

PS. Mentionez ca am "ascultat" si un Ambiance care nu prezenta aceasta problema, deci nu exista la toate, ci numai in functie de lot sau de noroc.
*



Acest post a lui dia_ph2, se adreseaza doar pentru motorizarea DIESEL(1.5dci)?
Eu am un ph1 1.4 mpi preferance, si la fel, cand dau sa plec cu ea mai subturata, incepe sa tremure si sa faca anumite zgomote, iar acest zgomot l-am auzit si la alte masini LOGAN tot 1.4 MPI.

marian_ariciuc
dia_ph2 are tot 1.4MPI...si a facut experiment cu cablu de ambreiaj de diesel...
GBi
a incercat cineva sa inlocuiasca toba intermediara de 1.6 8V cu una de 1.6 16V care este aproape dubla la lungime, se mai reduce din rezonanta coloanei de esapament care apare la mine in partea din spate, de la jumatea masini, de la 3200 pana la 3500 RPM.

PS: am montat batator acustic de clio dcI, iar pe locurile din fata nu se aude asa puternic rezonanta care apare in spate.

marian_ariciuc
asa e cauciucul, cu partea galbena lipita pe interior? sau partea galbena se lipeste ulterior dupa cumpararea cauciucului?
95bogdi
Izolare de pe dacie de export...
marian_ariciuc
cum aflu codul rezonatorului din poza?
marian_ariciuc
am intrat in posesia unei izolatii termice ELASTOMER - este folosita la izolatia termica a conductelor, am scufundat in apa o parte dintr-asta si nu prea se imbiba cu apa...
ar fi buna s-o aplic pe plafon(pe interior, categoric), si pe interiorul fetelor de usi, si suplimentar sa-i adaug un strat de fonomin?
as obtine un rezultat bun?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.