Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Dsign
am facut o blana in felul urmator (inspirat fiind de paulp) : am cumparat izopren aluminizat din brico, nu mai stiu pretul de 4 mm grosime si din vitan am luat pisla de 5 mm grosime (200 k lei 2x1 m)

am decupat izopren ca sa bag intre nervuri (in gaurile alea ovale), le-am bagat pe sub ranforsajele capotei pe unde s-a putut si lipit cu powertape pe unde a mai trebuit. apoi am mai decupat pisla, tot pe aceleasi forme, le-am lipit de bucatile de izopren cu prenandez si powertape.

peste toate treaba asta am asezat o folie de izopren intreaga, decupata pe forma capotei. pe asta am prins-o cu braduti de plastic, cu prenandez si cu power tape. urmeaza sa dau gauri mai multe in nervurile de ranforsare, pt ca sunt prea putine.


ca rezultat se observa o diminuare a zgomotului produs de motor la relanti, iar in mers nu mai intra in rezonanta la 100 km/h in a cincea si deci nu-ti mai da senzatia ca cere sa schimbi in a sasea.

Acum a mai ramas o problema: este zgomotos motorul la turatii mari, asta s-ar putea rezolva prin antifonarea peretelui dinspre habitaclu dar asta e greu de facut.

PS Nu am poze cu produsul finit, dar promit ca o sa pun in curind

Am mai facut ceva care s-ar putea sa fie practic din punct de vedere al curateniei: am montat un cheder pe marginea aia de sub capota. Se potriveste perfect si are etanseitate (am incercat cu vaselina)
asarban
Beton!
Poate se apuca si urecheatii de la Dacia si scot si ei blana la vanzare...
309
Cam najpa cu banda aia adeziva. Cred ca-mi fac si eu...
ICET

salutare!iti respect munca si interesul dar sincer sa fiu eu chiar nu vad rostul la ce ai facut tu si pe deasupra mai arata si urit!daca zici ca la tine intra in vibratii la 100,era suficient sa pui doar cheder si in restul conturului la capota!parerea mea ca zgomotul e cam acelasi..........poate un pic de tot mai mic!dar oricum multa munca pt nimic!................parerea mea!
cristimm
Gresit.

Blana chiar ajuta si orice masina serioasa are. La mine la Nova cand am pus s-a simtit mult.
klaus
Nu pot decat sa ma bucur cand vad ca lumea aplica metode pe care le-am aplicat si eu pe dsn-ul meu la timpul ei.
In al doilea rand, vreau sa mentionez ca nu-i asa de greu de montat un izolator fonic pe peretele despartitor motor-habitaclu (impropriu zis, dar sper ca se intelege). Se da filtru de aer jos moment in care se pot da niste gauri pentru agrafele de prindere ("braduti") in partea superioara.
Eu am avut asa ceva la DSN si mie mi s-a parut ca era mai buna izolarea fonica realizata de aceasta decat de izolantul fonic de capota
In al treilea rand, eu cred ca intr-un viitor relativ apropiat (la anu'), va aapre insonorizantul de capota si pentru logan (cel putin pt. cel diesel) pentru ca deja gaurile sunt date pentru agrafele de prindere (lucru pe care nu-l pot spune despre solenza de ex), deci a fost gandit de la inceput cu aceasta anexa...
satori
Chiar nu se gaseste prin vitam blanita din aceea de motor? nu imi place ce a iesit la Dsign si chiar vreau sa imi pun si eu asa ceva. Speram totusi ca respectivul material se poate cumpara. blush.gif
klaus
Eu cred ca nu ati inteles chiar tot.
Poza postata de dsign este o poza "intermediara"
Peste acele "izoprene" dintre nervuri, el a mai pus inca o folie de burete cu aluminiu, iar capota nu se vede ca in imagine, ci, presupun, ca se vede mai OK.
Gresesc cumva, dsign?
satori
QUOTE(klaus @ 7 Dec 2004, 14:28)
Eu cred ca nu ati inteles chiar tot.
Poza postata de dsign este o poza "intermediara"
Peste acele "izoprene" dintre nervuri, el a mai pus inca o folie de burete cu aluminiu, iar capota nu se vede ca in imagine, ci, presupun, ca se vede mai OK.
Gresesc cumva, dsign?
*



Pai am inteles ca poza este intermediara dar nu asta este solutia pe care o cautam eu. eu pur si simplu as fi vrut sa fac din asta [attachmentid=3463] asta [attachmentid=3462]

PS: acum imi dau seama ca eu nici macar nu am gaurile alea blink.gif deci chiar nu pot sa aplic solutia dsign.
alx
pai da bre da' tie nu-ti trebe la kalos ca nu se aude motorul ca la logan.

pe mine unu nu ma intereseaza defel cum arata ci daca functioneaza!!!
satori
Pai tocmai din cauza asta nu vreau carpitura (scuze dsign) si vreau sa arate bine cat de cat chestia respectiva. plus ca nu imi plac improvizatiile pe langa si la motor.
klaus
Satori, eu iti recomand cu incredere sa te adresezi unui dealer ... Opel.
Pentru ca la tine este alta marca de masina, daca nu ai observat pana acum, si la care oricum nu s-ar potrivi izolantul fonic de la logan.
Dar daca ai ambitie multa, poti sa incerci sa-l pui pe cel de DSN.
Insa iti repet, pentru Kalos nici nu vei gasi in targ. Poate doar in cel din Seoul...
Si te asigur ca, cu o "carpitura" asemanatoare, masinuta mea a mers aproape 2 ani de zile fara probleme...
satori
Pe bune? E alt tip de masina?! blink.gif Si eu care am comandat Logan! mad.gif

Normal ca este al tip de masina dar problema este asemanatoare. Nu te ataca ca am considerat chestia respectiva o carpitura... la urma urmei orice modificare adusa ulterior iesirii masinii pe poarta dealerului este o carpitura. Nu vreau sa risc sa aduc modificari de genul asta pentru ca pun pariu ca ma costa mult mai mult decat pe voi daca imi cade respectivul material pe un ventilator. Plus ca eu nu am acele gauri in capota si solutia de mai sus nu prea merge la mine.

Nu stiu cum este cel de DSN dar de ce mi-ar trebui ambitie multa? Respectivul material se poate decupa dupa dorinta sau marginile sunt lipite/cusute intr-un anumit fel?

La dealer am fost si nu are.
klaus
Eu zic asa: faci o vizita in targ si intrebi de insonorizant capota Supernova (ca e singurul care se gaseste). Te uiti la el cum arata si vei intelege o serie de lucruri legate de acel insonorizant si de ce nu se potriveste pe SLZ sau pe LGN, de ce nu se poate taia etc. Te uti si cum e realizat (prin presare), ce grosimi are in diferite puncte etc.
Dupa care te astept cu intrebari.
Dsign
am promis poze cu finalizarea lucrarii si iata-le. scuze de intirziere dar abia acum mi-am recuperat digitalul.

zicea cineva ceva de CIRPITURA? Dar ce stii dumneata domnule Satori in afara de a te plinge ca garantia in sus, garantia in jos... daca o dai si dumneata p-aia cu incalzitu motorului, eu nu mai am ce discuta cu amatori de-astia. eu crec ca nu ti-ai schimba nici roata de frica garantiei.

Rezultatul este foarte bun. Cu putin ajutor din partea mesterului Klaus, poate fac si peretele dintre motor si habitaclu.

E o invitatie sa facem impreuna domnule Klaus. ce zici, te bagi?

PS. daca va uitati cu atentie, veti vedea si chederul...
satori
bine, nu e carpitura, e opera de arta!!! dry.gif
unde m-am plans eu de garantie, mai?! ideea era ca nu am incredere in banda aia si nu vreau sa risc. atat. nu am nevoie la fel de mare ca tine de respectiva chestie ca sa risc sa imi bulesc ceva! mad.gif
si normal ca nu mi-as schimba roata. este josnic sa faci asa ceva. eu merg pe janta pana la dealer si ma plang ca nu inteleg unde s-a dus aerul.
lasa ca discutam probabil diseara sa imi impartasesti din profesionalismul tau. recunosc, in auto sunt un mare amator! smile.gif

klaus, asa o sa fac. mersi de ajutor.
ICET

Pina la urma tot cirpitura e!Schociul ala e de tot risul!Si sincer nu vad efectul sau rezultatul cum zici tu!In loc sa te chinui atit sa faci o asa tiganie mai bine te chinuiai si faceai peretele dintre motor si habitaclu!Asta da randament!Ce ai facut tu e munca in zadar si problema o rezolvai simplu cu cheder,asa cum am facut eu si cum am vazut ca ai pus si tu!.............parerea mea!
cristimm
Gresit.

Blana chiar ajuta si orice masina serioasa are. La mine la Nova cand am pus s-a simtit mult.
Gabi
QUOTE(ICET @ 10 Dec 2004, 01:11)
Pina la urma tot cirpitura e!Schociul ala e de tot risul!Si sincer nu vad efectul sau rezultatul cum zici tu!In loc sa te chinui atit sa faci o asa tiganie mai bine te chinuiai si faceai peretele dintre motor si habitaclu!Asta da randament!Ce ai facut tu e munca in zadar si problema o rezolvai simplu cu cheder,asa cum am facut eu si cum am vazut ca ai pus si tu!.............parerea mea!
*




Asta este parerea ta draga. Nimeni nu te obliga sa o faci. Dsign a prezentat ce a facut si cine doreste sa isi faca isi face cine nu ... nu . asteapta pana in momentul in care Dacia va hotara sa scoata o "blana de motor" pentru Logan.
klaus
Dsign draga, nici o problema.
Si pot sa-ti dau si niste idei ca sa elimini power-tape-ul ala si sa arate (poate) ceva mai bine.

PS: se vede ca ai cumparat buretele din brico... Lasasi eticheta pe el smile.gif
liviu_canja
Intrebarea mea este:
la ce ajuta?
pentru ca am vorbit si eu cu niste prieteni care sunt tinichigii (mai buni...) si mi-au spus ca sunt masini care sunt proiectate sa nu aiba "blana", pentru ca:
- blana face ca sa motorul sa nu mai incalzeasca (scuzati) capota. cand se incalzeste - mai ales iarna ajuta la incalzirea parbrizului si o sa vedeti zilele astea ce important este
- blana pastreaza umezeala si nu este indicata daca masina sta mult intr0un loc...
- ce se intampla daca se incalzeste foarte tare motorul? Poate lua foc? (nefiind conceputa de constructor)
- nu lasa motorul sa se raceasca indeajuns vara la mers mult si la viteza mare. Ce facem? nu mai mergem la mare?

- "parerea mea" -
klaus
Daca astea sunt parerile tinichigiilor, inseamna ca au probleme de intelegere a modului de functionare ale motorului...
- "blana" ar pastra umezeala daca ar fi hidrofuga, lucru ce mie nu mi s-a parut prea pregnant.
- Nu stiu ce intelegi tu prin "se incalzeste foarte tare motorul". Cam ce temperatura crezi tu ca are un motor de masina? si cam la ce temperatura crezi tu ca ia foc un insonorizant de motor? Eu cred ca nici benzina nu se aprinde la temperatura pe care o are un motor, fie el si incins...
- treaba cu racitul motorului vara prin capota..., cam cu cate grade scade temperatura prin capota? stii cumva? o sa ai un soc...
johnsws
QUOTE(liviu_canja @ 10 Dec 2004, 10:51)
- blana face ca sa motorul sa nu mai incalzeasca (scuzati) capota. cand se incalzeste - mai ales iarna ajuta la incalzirea parbrizului si o sa vedeti zilele astea ce important este
*



asta era cauza pentru care mertanurile si passaturile umbla cu parbrizele aburite, iar cei cu berline (am si o berlina din '76) n-au probleme cu dezaburirea . wink.gif
te pomenesti si racirea motorului prin capota o fi the new wave tongue.gif
liviu_canja
QUOTE(johnsws @ 10 Dec 2004, 13:05)
asta era cauza pentru care mertanurile si passaturile umbla cu parbrizele aburite, iar cei cu berline (am si o berlina din '76) n-au probleme cu dezaburirea . wink.gif
te pomenesti si racirea motorului prin capota o fi the new wave  tongue.gif
*



1. mert si bmw au siteme mai bune de ventilatie decat astea cu care suntem noi obisniiti...

2. daca ai avea calculator (sau daca te-ai pricepe putin) ai stii ce importanta este racirea. cum ar fi sa pui o plapuma pe calculator... este - aproape - acelasi lucru
cristimm
Poti sa pui si plapuma pe calculator (atat timp cat nu astupi aerisirile) si pe capota de la motor ca se vor raci la fel. Motorul nu se raceste PRIN capota si nici calculatorul PRIN carcasa. Nu mai ascultati prostiile pe care le debiteaza orice mecanic sau tinichigiu.

Ca o paranteza: calculatoarele de firma (HP, DELL) au carcasa dublata cu plastic din motive de zgomot (poate si de aspect) si nu se racesc deloc mai prost.
ICET
orice ati zice voi eu tot nu vad rolul acestei .......hai sa zicem:munci in zadar!eu nu cred ca se aude mai incet la el decit la restul!daca vreti sa nu se mai auda motorul asa tare in interior,trebuie izolat peretele despartitor dintre motor si habitaclu,asa cum a zis si el odata!singurul rol al acestei "cirpituri"este de a da un altfel de aspect al capotei pe interior,mascind nervurile inestetice,asa cum zicea cineva aici de carcasele de calculator cu plastice pe ele ca sa aiba alt design!asta in cazul in care e facuta treaba de fabrica!nu si in cazul lui!
parerea mea
Dsign
e parerea ta si nu ti-o schimba nime...daca nu crezi e treaba ta, dar vad ca ma sustin baieti mai capabili decit noi doi la un loc. cum puteti sa spuneti ca motorul se raceste prin capota? atunci de ce mai avem circuit de racire cu lichid? ce rol mai are radiatorul dragilor??????

si sa stii domnule icet ca a disparut acea rezonanta de la 100 km/h care imi dadea senzatia ca tre sa schimb in a sasea... nu crezi, nu crezi asta e. si nu mai critica aiurea munca mea pentru ca nu am facut-o pe banii tai. da-ti cu parerea intr-un mod pertinent.

ala nu e scotch, e powertape si ma ajuta sa nu intre apa pe sub "blana".
ar_logan
Cine nu vrea sa munceasca sa-si dea volumul la muzica mai tare .
Dar eu zic ca ar fi mai bine sa mai asteptam un pic caci vor aparea ele gata facute.
Si oricum felicitari Dsign.

Cei care au facut saltul de la bicicleta la Logan sa se abtina!!!
SGN_1310
Solutii sunt mai multe, la capitolul materiale isonorizante. Eu merg pe textile, adica mocheta...smile.gif.
Capota de berlineza are deja gaurile pt braduti date, e vorba de braduti cu grosime mica.
Ce ar fi frumos pt o capota cu blana ar fi sa arate cat mai "natural", fara benzi adezive si culori deschise.

vad
ok o chestie interesanta pot sa zic chiar daca discutia a fost pro si contra, bine ca se staduie cineva poate vor mai fi si alte realizari, iar eu sunt de parere ca daca va ajunge ca acel zgomot enervant intre 120 si 140 sa se diminueze considerabil, jos palaria si abia astept sa imi pun si eu, ca deja devine stresant sa auzi un huruit la 130 - 140 constant!
309
QUOTE(satori @ 7 Dec 2004, 15:06)
Pai am inteles ca poza este intermediara dar nu asta este solutia pe care o cautam eu. eu pur si simplu as fi vrut sa fac din asta [attachmentid=3463] asta [attachmentid=3462]

PS: acum imi dau seama ca eu nici macar nu am gaurile alea  blink.gif deci chiar nu pot sa aplic solutia dsign.
*




Sefuuuu!!!!! Capota din a doua poza nu e de Fiat Punto, ala de prin 2000?
ICET

Dsign,nu critic munca ta,cum am mai spus si mai inainte,respect munca ta si incercarea de a face ceva util pentru masina,dar repet:acea blana nu are decit rol estetic(la tine nu)!daca zici ca ai scapat de senzatia aia de rezonanta la 100(eu unul nu am asa ceva cu toate ca am mers si cu viteza maxima)se datoreza chederului care l-ai pus la capota!daca vrei sa scada considerabil zgomotul,asa cum a zis si klaus trebuie izolat peretele dintre motor si habitaclu!cum ai facut tu nu e altceva decit munca in zadar si poate se aude motorul un pic mai putin de afara dar in interior e acelasi zgomot!si nu e mare,(dar poate tu nu ai casetofon)am avut slz 1.9d inainte si poate nu stii ce zgomot avea asta peste 150!si la fel ca tine am incercat o schema cu o blana de motor,cu cheder,de,am zis ca se micsoreaza zgomotul...........de unde!!!!dar intre timp am vindut-o si nu am mai apucat sa fac ce trebuia pt zgomot!asa ca aia care "te sustin"o fac din nestiinta!inca o data i-ti spun sa izolezi pertele ala si atunci o sa vezi diferenta!bafta!
parerea mea....................
Dsign
o sa fac si treaba cu peretele, sa se faca mai cald un pic, poate la primavara. sa stii ca am un CD panasonic cu JBL ovale pe spate si sunt destul de pretentios in ceea ce priveste muzica. Cu muzica pornita se auzea in masina un marait nasol... acum dupa faza cu blana nu se mai aude maraitul ala, se aude doar zgomotul normal al motorului ce se va diminua cind voi pune mocheta pe perete. Eu fac acum comparatia cu o DSN pe care am avut-o inainte de LGN. Aia nu facea nici un pic de zgomot strain de zgomotele normale (anvelope, vint, motor turat)

sper sa intelegeti.

ICET, nu zic nimic de tine, dar sa stii ca am mai vazut eu oameni care-si laudau berlineza dupa ce au varuit-o pe afara la vopsitoria din cartier, desi ei aveau o darimatura... Sa stii ca am avut o multime de berlineze, inclusiv una din 88 export Canada, cu vopsea metalizata si echipare CN (care mi s-a parut super bine fabricata, luata pe relatii la securitate din Tirgoviste). Vreau sa spun ca aia avea aceeasi rezonanta la 90 km/h care disparea o data cu urcarea sau coborirea vitezei de deplasare. Existau atunci niste blanuri, facute din vinilin cu pernute de burete (cred ca le stiti), dupa montarea acelei "chestii" a disparut complet zgomotul respectiv. Detin in prezent o alta berlineza TLX din 88 care face toate zgomotele posibile si imposibile. Nu ai cum sa-mi spui mie ca nu se aude... De abia prin 96 au facut astia de la dacia ceva cu rezonanta respectiva, ca am avut o berlineza din 95 la care s-a pastrat zgomotul si una din 97 care nu mai avea buba...

deci? te lauzi sau chiar ai impresia ca un cheder este izolant fonic? Tocmai frecventez semestrul asta un curs de vibratii la care am aflat unele chestii interesante, inclusiv despre metoda aplicata de mine.
Am mai aflat de la profu (care a lucrat in proiectarea suspensiilor la Dacia din 92 incoace) o multime de defecte ale Daciilor care se traduc in zgomote si rezonante uneori daunatoare structurii...
hai ca am luat-o pe aratura si vibreaza rau postul meu laugh.gif
satori
@adu4mazda
nu, nenea. e kalos 2004 vs. kalos 2005.
de dynamat ce ziceti? dsign, ar fi usor de aplicat intre motor si habitaclu.
klaus
Auzi, satori draga, si cam cum ai vrea tu sa puna Dynamat pe capota?
Sa-l lipeasca cu ce? Ala nu sta bine nici la verticala, da-apai cu capu' in jos...
Si nu e gandit pentru temperaturi mai ridicate, cum sunt cele din compartimentul motor... Plus ca e pe sistem bitum (la caldura prelingeri, dezlipiri alea, alea).
Plus ca ar fi fost binevenit sa fi mentionat si pretul. Ce a facut dsign are un cost de cca 200 k lei (plus maruntis - power tape, agrafe de prindere etc deci in total pana in 300 k lei)

Pentru cei ce nu stiu ce-i dynamat-ul,
http://193.226.186.178/oma2/?prod=28
Sau pentru mai multe produse
http://www.dynamat.com/

Pentru preturi estimative, nu la noi (ca-s mai mari la noi)
http://www.mmxpress.com/dynamat.html

Si pentru cei care zic ce-i carpeala aia de pe capota, sa arunce un ochi pe produsul Hoodliner de la aceeasi adresa http://193.226.186.178/oma2/?prod=28 , sau pentru detalii mai aprofundate la http://www.dynamat.com/spec_hoodliner.htm . Dupa care sa analizeze pretul la hoodliner si evaluarea de costuri pe care am mentionat-o mai sus. Mie solutia dsign mi se pare cu un raport calitate/pret extrem de avantajoasa.
Dsign
merci klaus, treaba e ca nu e nevoie de prea multa estetica fiindca nu ma cauta nimeni pe sub capota. nici la concursuri de frumusete nu ma duc. sa stiti ca nu am pus powertape acolo ca altceva nu aveam. am analizat si eu cum am putut mai bine... puteam sa pun (dupa mintea unora) scotch, care nu se vedea... dar sa nu comentam .

cit despre dynamat, nu e bun pt capota, mai ales ca costa cit nu face.

si inca ceva: chestia aia mai protejeaza vopseaua cat de cat de diferentele mari de temperatura...
cristimm
QUOTE(ICET @ 13 Dec 2004, 00:57)
Dsign,nu critic munca ta,cum am mai spus si mai inainte,respect munca ta si incercarea de a face ceva util pentru masina,dar repet:acea blana nu are decit rol estetic(la tine nu)!daca zici ca ai scapat de senzatia aia de rezonanta la 100(eu unul nu am asa ceva cu toate ca am mers si cu viteza maxima)se datoreza chederului care l-ai pus la capota!daca vrei sa scada considerabil zgomotul,asa cum a zis si  klaus trebuie izolat peretele dintre motor si habitaclu!cum ai facut tu nu e altceva decit munca in zadar si poate se aude motorul un pic mai putin de afara dar in interior e acelasi zgomot!si nu e mare,(dar poate tu nu ai casetofon)am avut slz 1.9d inainte si poate nu stii ce zgomot avea asta peste 150!si la fel ca tine am incercat o schema cu o blana de motor,cu cheder,de,am zis ca se micsoreaza zgomotul...........de unde!!!!dar intre timp am vindut-o si nu am mai apucat sa fac ce trebuia pt zgomot!asa ca aia care "te sustin"o fac din nestiinta!inca o data i-ti spun sa izolezi pertele ala si atunci o sa vezi diferenta!bafta!
parerea mea....................
*




Pai de ce nu ne-ai spus dinainte ca tu vii de pe "tractoras". Asa se explica de ce Loganul ti se pare silentios.

Dsign
lasa-l frate ca la SLZ diesel e alta treaba. La aia mai e vorba si de trepidatii, multe lucruri complicate...
satori
dynamat costa de rupe, draga klaus. nu neg acest lucru.
se pune pe sub mocheta sau sub portira asa ca lasa imaginiile alea oribile pentru ca nu arata asa in realitate. cielo lui hitman pe de dwc.ro este dotat cu dynamat de 1200mii lei, tot portbagajul, si este excelent rezultatul.

pretul este de 2k mii lei o bucata de 45cm * 45cm (parca).
este autoadeziva si termorezistenta, in funtie de tip, asa ca poti sa faci ce vrei cu ea.
ICET
QUOTE(cristim @ 13 Dec 2004, 14:39)
Pai de ce nu ne-ai spus dinainte ca tu vii de pe "tractoras". Asa se explica de ce Loganul ti se pare silentios.
*


stai linistit ca inainte de "tractoras" am avut dsn,si intradevar nu se auzea motorul la relanti inauntru!si nu avea trepidatii dieselul in functionare cu toate ca a fost alergat!Deci stiu care e diferenta de zgomot si nu numai,dintre toate!oricum dsign nu te supara pe mine,dar la mine nu e senzatia asta!treaba cu chederul am fact-o asa ca aveam si il tinem degeaba prin garaj!peste 150 se aude vijiitul vintului pe la usi,nu ca la dsn sau slz,dar se aude!si de obicei eu merg cu cd trecut de jumate.....cum creste viteza creste si volumul!oricum bafta in continuare!
parerea mea.....................
klaus
Nu ma pot abtine sa nu traduc mesajul lui satori mai pe romana:
o bucata de dynamat 45x45 este 200.000 lei (cu asta insonorizezi cam o portiera)

Deci pentru a insonoriza o capota (sa zicem ca rezolvam problema cu aderenta dynamatului, care e conceput de principiu sa fie pus pe jos, nu la verticala sau de-andoaselea pe plafon) pretul e cca. 800 k lei.
Plus harnasamentele de rigoare (adeziv ca nu tine, poate si niste agrafe, cam 100 k lei).
Deci per total cam 900 k - 1 milion lei.
Fata de 300 k lei....
Insa trebuie sa recunosc, din punct de vedere fonic, izolarea este mai buna, indiscutabil. Doar ca de 3 ori mai scumpa... Si in nici un caz mai aratoasa...
satori
klaus, nu ma pot abtine sa te contrazic. dynamat nu este un anumit material, este o gama de materiale. unele dintre ele sunt concepute special sa fie folosite pe capota pentru izolarea fonica si termica a motorului. tu doar ai pus linkurile alea sau le-ai si citit? (vezi hoodline)
nu ai probleme cu adezivul - nu inteleg ce nu intelegi, pentru ca in functie de destinatia materialului dynamat acesta este autoadeziv sau nu si adezivul este de buna calitate in cazul in care exista.
oricum ar fi, arata mai bine decat benzi de power tape, no offense dsign.

singurul si marele - marele dezavantaj: PRETUL. este chiar mai mare decat estimezi tu, klaus.
numai bine.
Dsign
NU trebuie design sub capota. am vrut sa fac treaba asta, am facut-o, acum dorm mai linistiti piticii mei de pe creieras, v-am spus si voua, ca poate vreti sa va faceti...sau poate doar asa ca sa aveti ce citi pe forum. Gata...
ar_logan
Corect mai frate!!!!!!!!
klaus
Am fost sa vad treaba cu dynamatu'.
Deci hoodlinerul (pentru capota motor) care la 137,2 cm x 81,3 este 60 USD cu tva cu tot. Si este un BURETE ordinar, mai moale, cu spatiere mai mare intre bule, cu o grosime la liber de cca 3 cm.
Deci 1 mp = 1,62 mil, fata de 1 mp de burete izolator cu folie al de 1 cm = 270 k lei. Iar buretele fara folie de al 1mp = 210 k lei.
Daca pun 3 straturi de burete, unu cu folie si 2 fara, se fac 700 k lei.

Iar fabuloasele materiale super insonorizante (100 usd placa de 91,4x61 cm = 180 USD/mp) sunt de fapt burete+folie al+folie bituminoasa.
Cred ca la preturilea astea, ceea ce a facut dsign e arta de arta.
Dsign
am terminat-o si cu dynamatul, marele insonorizant pe baza de bule....
miine imi pun la boxele din fata izopren mai gros, iar la alea din spate bag o chestie desteapta, va spun ce anume dupa ce fac treaba si vad ca da rezultate.
satori
klaus, unde ai fost?
vrea si ochiul meu sa vada.

PS: ti-am zis ca e mult mai scump decat ceea ce estimasei tu initial. tongue.gif
toto
intrebare:
trebuie neaparat sa umplu si acele gauri din capota cu material inainte sa pun un strat definitiv?
eu ma gandeam sa pun doar acel strat definitiv si sa-l prind cu braduti
cristimm
Un strat definitiv cred ca e suficient.
klaus
@toto: Eu zic ca e bine sa pui ceva izolant si in alveole.
@satori: La oma-alarm, la "garaj", acolo unde fac montajele (in militari, pe crangasi, vis-a-vis de benzinaria Rompetrol, pe partea cu barajul Ciurel (deci pe sensul de mers dinspre Crangasi spre Militari), intre Dambovita si Pasajul Lujerului, ultima "hala industriala" inainte de blocuri, scrie pe ea alarme auto...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.