Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Un tutorial cu schimbul semeringurilor la cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kaput
Poate pune cineva un tutorial in care sa explice cum se schimba semeringurile (sau simeringurile) la cutie (cele la planetare).
Eu unul m0am saturat de petele de "sange" de pe jos de la babuta mea.
cosminus
Trebuie sa demontezi planetarele, ca sa demontezi planetare trebuie sa scoti butucii.
Ai masina din 77, deci ai planetare lungi. Toate cutiile cu planetare lungi au aceasta problema. Si eu am avut masina cu cutie cu 4, cu planetare lungi din 71 si imi curgea uleiul. Am amai scurtat arcul din semering, ca sa stranga mai tare pe planetara. Problema e ca 1000km a mers, dar apoi a revenit pierderea de ulei. La aceste cutii problema apare de la jocul planetarei pe axul care intra in cutie si uzura exterior planetara pe locul unde este semeringul. Dupa parerea mea cea mai buna solutie si de durata este sa schimbi cutia si sa pui una cu planetare scurte. Asteapta si parerea altora
iuly82
pai si daca pui o cutie cu planetare scurte (5 trepte) nu e mai dificil?.....am inteles ca trebuie sa bati cu ciocanul pe acolo, sa deformezi tabla, ca sa-ti intre aceasta cutie.....asa este? cam cat dureaza aceasta operatiune? iti trebuie neaparat un canal sau e suficient sa pui masina pe niste butuci?.....
kalyyyyyy
Exista si cutii in 4 cu planetare scurte,la care nu trebuiesc modificari,doar alte planetare.
kaput
Am scos o planetara si am vazut canalul de pe ax in dreptul simeringului.
Lucru mare de mirare: un cauciuc sa sape canal pe otel? Ma rog asta e.
Dar daca bag 2 semeringuri pe o planetara ? Am citit undeva pe forum. Treaba e daca incap?
Si pana la urma cum se spune :" semering " sau " simering"?

bygy007
am eu una care vreau sa o duc la fiare vechi, care a mers foarte bine , am dat-o jos si am pus cu 5
Sorin_18
ma invata si pe mine cineva cum se schimba semeringurile la planetare am cutie in 4 planetare lungi,se schimba usor sau mai bn o las asa ??trebui sa dau cutia jos??

21 May 2008, 16:28:
chiar nimeni nu stie???
pcostica
semeringurile respective se afla montate in piulitele de reglare a rulmentilor diferentialului deci necesita o atentie deosebita!Daca te hotarasti sa le schimbi singur sa nu uiti sa numeri spirele de la fiecare piulita in parte ca sa sti cat strangi diferentialul.Piulitele se desfac cu o cheie speciala cu creneluri.
Bafta!

P.S.-operatia se poate face fara sa dai cutia jos
mihai0070
simeringurile se schimba fara sa se dea joc cutia si in nici un caz diferentialul wink.gif
Sorin_18
QUOTE(mihai0070 @ 21 May 2008, 21:33)
simeringurile se schimba fara sa se dea joc cutia si in nici un caz diferentialul  wink.gif
*


dar cum???poti sa imi explici plss
mihai0070
scoti planetarele din cutie si cu surubelnita scoti simeringul vechi , fara mila tragi de el si dupa ce iese cureti bine zona si pui unul nou , dar cu mila ca sa nu ii distrugi buza ,
Sorin_18
multumesc mult
Adrian_Boy
Nu prea inteleg din ce se discuta pe aici, parca era vorba la un moment dat de o cheie speciala pentru a da jos nu stiu ce piulita (cum arata acea cheie), sau sa inteleg ca exista o metoda mai populara de scoatere a semeringurilor din locasul lor.

Sa inteleg ca se scoate planetara de la cutie, pe urma exista o piulita ... doar una sau mai multe pe aceeasi parte, daca a facut cineva operatiunea concret si poate sa-mi zica si mie, nu de alta dar vreau sa bag un ulei mai bun la cutie si-mi picura banii pe urma sad.gif

Merci !

[attachmentid=1627490533][attachmentid=1627490534]
0
Eu am schimbat si semeringurile de la planetara (am cutie in 4) dar fara nici un rezultat..ideea este ca atunci cand bag stifturile (sau cum le-o zice) inapoi nu mai picura uleiul (asa mult)..dar fara ele imi picura la greu..daca o las o zi parcata imi curge cam 0,5l de ulei din cutie
Merced
Pai si cum, tu stai fara stifturi puse sa-ti sara planetarele?
0
Asta nu stiam ca pot sa sara daca nu le-am pus..si pana la urama care ar mai fi problema?..daca am schimbat semeringurile de ce tot picura ulei?
dacia_gpg
Sa recapitulam cam ce s-a discutat pe aici:
-"semering" corect se spune simering
-se dau planetarele afara, se desface surubul de 8 cu saiba de blocare , se bate usor cu un dorn in sensul invers acelor de ceasornic , se numara turele care se desfac,se scoate simeringul cu o surubelnita , se monteaza altul cu putina vaselina, se monteaza la loc.
-daca sunt planetare lungi si exista uzura pe capul planetar dinspre cutie , se demonteaza capul planetar se incarca cu sudura, se rectifica , daca exista posibilitati se inlocuieste cu altul nou, daca nici aceasta varianta nu exista se taie din arculetul simeringului 0,5 cm(nerecomandabil).
-nu are cum sa piarda 0,5 l pe la simering, doar daca ar fi cutia plina cu ulei.
-exista o cheie speciala de desfacut piulita cu simering, nu cred ca exista asa ceva in comert.
- se poate merge si fara stifturi de la planetara daca mergi linistit cu masina sau nu o incarci prea tare.
Merced
QUOTE(dacia_gpg @ 3 Jan 2009, 21:01)
- se poate merge si fara stifturi de la planetara daca mergi linistit cu masina sau nu o incarci prea tare.
*



Nu merita riscul zic eu... Nu e niciun avantaj, de ce as risca sa merg fara si sa ma bag in belele cand pot sa merg cu? blink.gif
dacia_gpg
Ba chiar se merita si am sa-ti spun de ce.Am avut o dacie care smulgea planetarele din tripoda si ca sa nu mai pierd timp cu montarea la loc am fost nevoit sa renunt la stifturi wink.gif
0
Am inlocuit ambele simeringuri dar fara efect..tot curge ulei ca inainte..doar daca bag stifturile la loc nu mai curge asa mult..o completare la 1 luna cred ca ar fi de ajuns..poate si umplerea cutiei mai sus de buson ar mai fi o solutie ca sa mai lungesc boala...
Adrian_Boy
de ce trebuiesc numarate turele la acea piulita, poti fi mai exact smile.gif ?
dacia_gpg
Daca strangi mai tare uzezi rulmentii grup conic, pinion sateliti,joc mare inseamna huruiala.
adyraliul
Am citit posturile voastre ,si mi-am dat seama ca am gresit atunci cand mi-am reparat cutia mea de viteze [am o cutie in 5 trepte ,si mi se sfaramase o saiba de pe trenul mobil], si printre altele am schimbat si simeringurile de la planetara .Am desfacut acea piulita de care vorbiti dar nu am numarat turele cate au fost ,si am strans-o la ochi ,Adevarul este ca de atunci pierd ulei pe la acel simering .Stie cineva cum se face reglajul acelei piulite fara sa fie strans prea tare
PH-06-BOA
Dacia_gpg spune bine ce spune, ascultati-l, dar parca nu e tot. Piulita de aliminiu, cea in care e bagat simeringul (chiar si eu zic cand vorbesc, semering), nu e nevoie sa numeri, pentru ca desfacandu-le pe rand, grupul nu se deplaseaza, iar la montare se insurubeaza pana intampini efort, dupa care strangi asemanator ca de cea de laroata de spate, pentru ca e tot rulment conic. Daca fortezi, risti sa rupi acei pinteni la piulita. Ideea e sa nu desfaci ambele rozete (piulite), pentru ca grupui diferential, e reglat sa stea cu coroana la o distanta anume de pinionul de atac, ceea ce ar face ca, strangand de una din ele cand si cealalta e scoasa, grupul sa se deplaseze in lateral si, i se poate lua jocul de flanc total, sau sa se departeze prea mult. Deci una de pe o parte tine nemiscat grupul, in locul care a fost, in timp ce lucrezi la cealalta. E ca un reper de strangere. Cine nu are imaginea unui grup dif. am postat un desen la topicul despre pinionul planetar.
Enigma cu cursul pe la stifturi, e dezlegata, daca pui putin degetul la tampla. Avand planetare lungi, simeringul tine pe exteriorul bucsii, dar fiind uzata la caneluri, uleiul se strecoara pe langa axul planetar si interiorul bucsii, ajungand la gaurile de la stift, n-au decat sa curga. Punand acele bolturi, mai reduci, dar si ele sunt crapate si cu gaura. Mergi fara stifturi, si pune un colier de banda de plastic sau altceva care sa inchida gaurile.
Nu va mirati ca se poate merge si fara stifturi, pentru ca si asa sunt puse aiurea, fara rost, da mai mult, strica. Risti sa-ti rupi gatul cu ele, nu fara ele. La o curba mai stransa, daca ai lonjeroane mai flexibile, se mareste distanta dintre cutie si roata. Stiftul tine laleaua tripodei pe loc si va iesi tripoda, iar planetra nu va face frumos, mai ales in viraj. Fara stift, laleaua va culisa dupa axa planetara, revenind dupa curba. Eu n-am bagat zeci de ani acel stift, si n-am avut nicio iesire din tripoda. Chiar p-aici pe forum mai e cineva care se mira, si s-a convins. Huruia planetara cu el. Mergand fara, e perfect. Cum? Pai daca distanta dintre roata si cutie e mai mare, planetara va sta intinsa tot timpul, va lucra la varfurile lalelei, si sansa de a se distanta si prinde joc in role e foarte mare si sigura. Daca cu masina pe cric, desfaci piulita planetarei, impingi in partea filetata sa vezi cat intra in fuzeta. Daca intra mai mult de 7-8 mm, mai bagi o saiba distantier in spate, asa de groasa incat sa ramana acest joc, sau o axa mai lunga (din 10 axe, nu gasesti doua la fel de lungi). Deci cu piulita scoasa, jocul axial sa nu fie mai mare de 7-8 mm. Si-asa e cam mult.
Deci, pentru schimb simerind,desfaci piulita la planetara, desprinzi pivotul superior si bieleta de directie, rabatezi portfuzeta sa poti scoate planetara din fuzeta, o scoti si de pe pinionul planetar (de la cutie), desurubezi surubul de M8 care tine siguranta ce asigura rozeta (piulita) su simeringul, desurubezi cu o cheie de forma unei furculite cu varfurile indoite la 90 de grade, facuta din tabla de 2,5 care e de ajutor si la introducerea tijelor de culbutoi. Scoti simeringul din piulita si o montezi, strangand pana se opreste, lovind de rulment. O fortezi usor si repui ce-ai desfacut, la loc. Ar mai fi, dar vad ca se termina hartia.

28 Nov 2010, 13:21:
Uitasem, daca e joc mare la caneluri, pe axul planetar, se poate strange la cald. O piesa cilindrica , cu gaura mai mica la interior de cat tripoda cu aproape 1 mm, ceva mai groasa-n "carne" , pe care sa o presezi rapid sau batuta cu ciocanul peste bucsa tripodei (lalelei) dupa ce ai inrosit-o. Se va strange la interior. Un pinion planetar vechi, polizat in capatul canelat asa fel incat sa aiba gura de aschiere, il bagi presat peste fostele caneluri ale tripodei (bucsa de la tripoda), dupa ce a fost racita in ulei, pentru a rectifica si a reface in cote canelurile. Operatie e mai ampla , pentru cine nu stie, dar necesita spatiu si timp. Nu incepeti cu mierloieli de genul ca daca, c-ar fi, ca nu-i bine, ca stiu ce spun si ce fac.
unikat45
procedurile astea explicate aici ar functiona si pentru cutia in 5 trepte ..dacia e din 1999??
tynn
Am constatat de curand ca a mea cutie de viteze pierde ulei pe la tija selectorului de viteze. Se schimba greu acel simering?
Daca a facut cineva operatiunea, il rog sa descrie putin cam ce implica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.