SebyAvrig
2 Mar 2008, 00:40
am dat search pe forum,dar nu am gasit ceva concret...
intrebare de 7 puncte:care este temperatura optima de functionare a motorului de dacie pe carburator?am inteles ca daca temperatura este mai scazuta contribuie in proportie mai mare la uzura pieselor.cu alte cuvinte...la ce temperatura da randament maxim,si functoineaza cum trebuie?
mihai0070
2 Mar 2008, 02:20
80 grade mai toate motoarele din cate stiu eu
Tiberiu-Andrei
2 Mar 2008, 02:22
82 grade,influenteaza foarte mult consumu.
mihai0070
2 Mar 2008, 02:25
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 2 Mar 2008, 03:22)
82 grade,influenteaza foarte mult consumu.
daca te mai chinui putin o sa fii si mai exact
ceva gen 82,48 * C pentru motorul de dacie CU Carburator
80 si gata
Tiberiu-Andrei
2 Mar 2008, 02:58
Si care-i problema?
EUROPE_
2 Mar 2008, 11:25
Problema e ca sunt termostate care deschid la 87 grade C.
Cu cat temperatura e mai mare cu atat arderea este mai buna, dar uleiul se face apa si presiunea scade, deci temperatura optima este intre 80 si 90 grade.
merge si pana la 90 de grade, am vazut la un vw passat care are ceasu de temperatura apa marcat cu 70, 90 si 110 grade si acul ii constant la 90 cand ii cald motoru
Tiberiu-Andrei
2 Mar 2008, 12:25
Una e la cat deschide termostatu,si alta e temperatura optima recomandata de producator.Totusi aceste valori sunt apropiate pentru functionara motorului la o temperatura recomandata,tinand cont si de clima.De exemplu pentru tarile calde se recomanda termostat de 75.Oricat dezbatem noi aici,nu e ceasu de apa atat de precis,da asa in mare am incredere in el.
Bafta.
AR-18-MOS
2 Mar 2008, 12:37
Depinde de motor care e temperatura optima. De exemplu, la cele cu sistem de racire fara presiune, temperatura optima e de 80-87C, in schimb la cele cu instalatie de racire sub presiune(logan de exemplu) temperatura optima e de 90-98C.
ionut L.
2 Mar 2008, 13:00
cand acul este la jumatate ce temperatura este?
mihai0070
2 Mar 2008, 16:27
QUOTE(AR-18-MOS @ 2 Mar 2008, 13:37)
Depinde de motor care e temperatura optima. De exemplu, la cele cu sistem de racire fara presiune, temperatura optima e de 80-87C, in schimb la cele cu instalatie de racire sub presiune(logan de exemplu) temperatura optima e de 90-98C.
te-as crede dar nu vreau sa cred prostii
NOVA cu Carburator , motor de dacie cu Delco , are instalatie de racire sub presiune si temperatura de lucru optima este de 80*C,
daca ai circuitul sub presiune , nu inseamna ca temperatura optima este mai mare
in schimb inseamna ca apa nu mai fierbe la 100 *C si fierbe la 120 *C o mai buna protectie, sa supra incalzire.
SebyAvrig
2 Mar 2008, 18:02
multam` fain de raspunsuri.(io rar ajung,chiar si vara la 80 de grade...de obicei statea un pic inainte de 80 cu 1 mm cand era cald afara)deci acuma stiu,daca vreau sa meraga optim sa ii dau un pic in gura sa fie mai cald motoru`
cand acul este la jumatate ce temperatura este?
asta ma intereseaza si pe mine
După sonda și ceasul meu "aftermarket", motorul meu stă mereu la 95*C, cu termostat de 89*.
Cum am spus, fie vară, fie iarnă, 95* arată ceasul.
Se poate întâmpla ceva rău?
mihai0070
2 Mar 2008, 22:44
nu !!! pentru ca nu aia este si temperatura reala , este doar afisata de ceas, la o astfel de temp ELV merge non-stop
ovidius max
3 Mar 2008, 08:56
La indicatorul medu de temperatura acul sta mult sub 80 de grade, cam pe la 60 de grade apreciez eu. Asta indiferent cat as merge. Este o temperatura reala? Cum pot verifica daca indicatia este corecta?
QUOTE(ovidius max @ 3 Mar 2008, 08:56)
. Este o temperatura reala? Cum pot verifica daca indicatia este corecta?
Chiar si vara iti indica tot atat ??
Poti verifica prin conectarea sondei respective pt indicarea temperaturii apei la un ceas analogic pt indicarea temperaturii (ceasurile acelea apa-ulei ) si vezi daca tot atat iti arata cu motorul cald
Daca tot atat iti indica inseamna ca ai probleme cu sonda respectiva
Daca iti arata o valoare mai mare aproape de valoarea normala de functionare a motorului ,indicatorul din bord iti indica eronat !
ovidius max
3 Mar 2008, 09:55
Vara nu stiu cat arata pentru ca abia din noiembrie am masina.
Si eu ma refer la indicatorul analogic de pe bord - „perechea” celui de presiune ulei. Acel indicator sta pe la mijlocul cadranului.
La plecare (dupa ce-i dau un ghiont) pleaca de la ceva mai jos de 40 grade, urca pana pe la mijlocul cadranului si acolo ramane.
msanyix
3 Mar 2008, 10:39
Am radiator din acela mare, inainte sa deschida termostatul acul imi urca pana la punctul maxima al primei sectiuni de pe indicator (Bord CN 2 1995) si se aprinde becul rosu. Cum deschide termostatul coboara la un sfert si nici macar la jumatate nu urca in timpul mersului.
Este o problema asta, sa pun ceva in fata radiatorului si oare de asta am consumul undeva la 10%+?
Dupa ce deschide termostatul am impresia ca nu mai inchide ca indicatorul dupa aia imi sta sub jumatate.
Mentionez ca in mod normal nu umblu mai mult de 8-10 km cu masina dintr-o pornire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.