azi am descoperit ceva destul de enervant la Dacia din semnatura:
am schimbat azi dimineata capacul chiulase ( celelalt era indoit si tot timpul pisca ulei ), dupa montare am vrut sa fac o proba, am tras de ea pe drum lung, am turat un pic, si a aparut 2 problema:
1) - pana in 90 - 100km/h ajunge bine, demaraj are, nu face probleme, dar de la 100 - 110 km/h, incepe sa urce f greu , nu am reusit sa depasesc 130 km / h in a V - a , cu turatii aproape la maxim, acum de vreo 2 - 3 luni am mers destul de lejer cu 140, presiunea la roti e ok, am fost doar eu singur in masina.
2) - dupa experimentul din punctul 1, am ajuns din nou in oras, si am sesizat ca intra mult mai greu in viteze, de intrat intra nu s-a blocat , dar mai greu, parca merge metal pe metal
- are vreo legatura ca numai urca in viteza si cutia de viteza?
- ce a putut de defecteze, si ce trebuie sa verific ?
AR-18-MOS
2 Mar 2008, 20:38
Pentru 1:
E putin probabil sa fie de la cutia de viteze ... adica ar trebui mai intai verificat carburatorul, filtrele sa le ai schimbate, daca nu a suflat vantul etc.
bogdan_90
2 Mar 2008, 20:45
legat de cutie poate sa fie ambreiajul dus adica sa patineze dar nu cred. eu zic ca trebuie verificat carburatorul , motorul nu primeste destul combustibil sau are daca filtrul este dus.
mad toz
2 Mar 2008, 20:50
Nu stiu cum a fost la hd dar la bucuresti a batut vantu' azi de se misca masina,daca ai prins vant din fata aia e problema
.
bogdan_90
2 Mar 2008, 20:52
cat de tare sa bata si vantul sa nu prinzi 140? eu nu cred ca a fost de la vant.
mihai0070
2 Mar 2008, 20:56
Eu zic ca daca erai la blana si turatia la max (dupa cum spui tu) si viteza nu corespunde cu turatia , inclin sa cred ca este discul de ambreaj DUS .
AR-18-MOS
2 Mar 2008, 20:57
Ba crede-ma ca de la vant se poate intampla asa ceva.
eram in timisoara...vantul nu batea tare deloc, si sa nu pot prinde mai mult de 130 km / h, cu o dacie din 1998, cu care am prins acum de vreo 2 luni 140 fara prea mare stres, mentionez ca ambreajul este destul de moale, adica comparativ de alte dacii se apasa mult mai usor pedala
ArtVandelay
2 Mar 2008, 21:58
ce intelegi prin "turatia era la maxim" si nu mai prindea viteza? ce turatie aveai la 130 kmh ?
nu imi merge bine turometru, arata 7000 rot / min, dau seama dupa sunetul motorului, si acceleratia la podea
AR-18-MOS
2 Mar 2008, 22:28
Pai daca erai in treapta a-V-a nu avea cum sa fie turatia la maxim, in niciun caz. Doar daca iti patineaza ambreiajul tare de tot.
mihai0070
2 Mar 2008, 22:43
QUOTE(AR-18-MOS @ 2 Mar 2008, 23:28)
Pai daca erai in treapta a-V-a nu avea cum sa fie turatia la maxim, in niciun caz. Doar daca iti patineaza ambreiajul tare de tot.
si eu ce am spus mai sus
cum dau seama daca imi patineaza ambreajul?
Poti s-o scartai vreun pic la plecare cu a intaia? Sau trage frana de mana si vezi daca poti sa pleci cu ea trasa.
pe asfalt nu prea am incercat, iar in noroi si pe nisip scartaie ca un mustang:D
acuma pe bune, doar asa pot sa dau seama daca ambreajul patineaza sau nu?
Bulldog
3 Mar 2008, 01:04
Incearca s-o faci sa scartaie pe asfalt curat si uscat, ca pe nisip/praf/noroi e mai usor. Incearca sa te uiti si la filtre, jicloare, aprindere. Poate ai pus o benzina mai proasta.
alimentez tot timpul de la acelasi pompa...da vad cum sta cu scartaitul
Gaby_19_4you
3 Mar 2008, 23:56
daca nu este de la transmisie, sigur e de la vant!
eu cu batrana mea merg cu 150 km/h , iar cand bate vantul mai mult de 120-130 km/h nu ia si nici nu se tureaza prea mult( nu sare de 4000 Rpm)
luati in considerare aspectul asta: vantul poate crea probleme mari!
magelan_explorer
3 Mar 2008, 23:58
QUOTE(bogdan_90 @ 2 Mar 2008, 20:45)
legat de cutie poate sa fie ambreiajul dus adica sa patineze dar nu cred. eu zic ca trebuie verificat carburatorul , motorul nu primeste destul combustibil sau are daca filtrul este dus.
aceasi problema am avut-o si eu la fosta,nu trecea de 110
ambreiajul era dus...la viteze mari patineaza...
daca o accelerezi incet..mai urca ceva,,daca nu,,
la prima vedere ambreajul este ok, dar vreau sa verific la un service, motyorul are 38000 km in ea, acum cateva luni m-am dus cu 140 km/h fara sa ma stresez prea tare, si acuma sa nu ajung la 130
Incearca cu treapta a 4-a. A 5-ea e doar de consum mic, nu are putere de tras si nu e de top-speed. Daca vrei viteza ii dai a 4-a si pedala fund. o sa ajungi la 5.200 de ture dar o sa fuga.
Acum depinde si de tine cum vrei sa-ti intretii motorul.
QUOTE
acum cateva luni m-am dus cu 140 km/h fara sa ma stresez prea tare, si acuma sa nu ajung la 130
serios tu ce crezi ca e BMW mai dai tu cu 140 si ai sa vezi ca peste inca 2 luni vii aici pe forum si spui ca nu mai atinge suta ...
(nu mam putut abtine)
si on topic : sunt total de acord cu ce spunea @KTC , viteza maxima constructiva e de 145 Km/h , dar de recomandat a nu se depasi 120 km/h daca vrei sa menajezi monotorul.
fara menaj, lejer am luat cu ea 140 km/h, poate cu a ta din 1985 iei mai greu 100 pe ora, dar a mea mergea lejer 140, fara sa fortez motorul
abia acuma am vazut ca nu am revenit cu rezolvare. Carbelitorul era vinovat. Dupa o curatara am prins 140 fara probleme. Proprietarul actaul merge nu da mai mult de 90 pe ora. Dar fiul sau a prins cu ea cica si 160 km/h.
andyyy_77
14 Oct 2011, 12:30
Da....asa se auzea ca prindea 160km/h cu a 2-a.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.