Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bytzu18
am cautat pe forum insa nu m-am lamurit si de accea va rog sa ma ajutati. In dimineata asta, pornesc ca de obicei...ies din curte dar observ ca masina nu trage deloc de si era turata la 2500...dau sa schimb intr-a 2-a...praf nu intrat....ridic un pic pedala de ambreiaj si intra cu greu. Aceeashi probelma...se tureaza da nu merge mai mult de 25km/h...Am continuat sa merg asa pana la scoala(cam 5 km) pt ca intarziam si cand ajung ma dau jos si simt un miros ushor de ambreiaj ars. am noroc ca acasa ajung sigur ca sta in vale;).
Mentionez ca nu am turat-o niciodata peste 4000 de ture(asta foarte rar) si schimb vietele la 3000 de ture. Nu am fortat niciodata nici la deal si nici in marsalier.
Modelul de dacie e 1310 cu motor de 1300 si cutie in 5 trepte. Va rog sa ma sfatuiti in ceea ce urmeaza sa fac. Oricum ma duc cu ea in service dar as fi interesat sa aflu cam ce implica schimbare totala a ambreiajului si cam cat ar costa. In speranta unui raspuns promp va multumesc.
stefi_sv
neata asta e calar ca tre sa schimbi ambreajul, dar mai incearaca sa sa string un pic acblu de la ambreaj poate o mai duci o bucata asa. schimbarea ambreajuli se face pin dimontarea cutii de viteze sau a motorului, asta depinde depinde de mecanicul care iti face inlocuirea (cum ii vine lui mai usor), eu l-am schimbat acasa cu un peieten mecanic am dat cutia jos, treba a durat cam vro jumate de zi, si daca dai jos cutia sau motorul verifica si rulmentul de presiune si placa de presiune ca sa nu ai surprize dupa aia. spor la treaba si nu pleca la drumui lungi cu ia pina nu rezolvi problema. smile.gif smile.gif
thedragon
iti patineaza ambreiajul, ar fi recomandat sa schimbi abreiajul rulmetul si placa de presiune ca in viitor sa nu mai ai treaba smile.gif si piesele nu prea stiu cat ar costa dute si inteaba si u sa vezi cat ar costa
kalyyyyyy
Piesele ,care sunt :placa,rulmentul si discul,te costa in jur de 2 milioane.Sunt in asa fel facute incat se cam uzeaza impreuna,iar daca cumva una dintre ele nu este uzata e bine sa o schimbi.Discul este de mai multe marimi,ai grija cand ceri la magazin:exista de 160,170,180 si 200.Tu probabil ai de 180,cele de 160 nu se mai fabrica.Ce iti recomand este ca oriunde te-ai duce sa faci reparatia,sa cumperi tu piesele,dupa ce iti spune mecanicul marimea discului exact.asta ca sa nu ai surprize cu mecanici care iti iau piese neoriginale.Manopera variaza evident,se invarte pe la 1 milion.
Inainte de toate umbla totusi si la cablul de ambreiaj,poate ai noroc.
bytzu18
multumesc pentru lamuriri. Kalyyy, ai pomenit de cablu...ce pot sa-i fac? am simtit la picior ca e mai "usoara" pedela da m-am uitat la ca patul celalat si am vazut ca functioneaza normal...
stefi_sv
trage de cablu si vezi daca are joc. si daca are mai stringe-l. se stringe foarte usor, cu o mina tragi de furca de la cablu si cu o mina stringi piulita sau cu o cheie de 10. bafta
sobolan
verifica cablul....sa aiba un joc de 4mm...asta inseamna cuplare la juma' de pedala.....
intai fa asta si dupa aia constati daca te apuci de ambreiaj sau nu....
ptr unii: kit ambreiaj=placa de presiune+disc ambreiaj.....
tgg2k
QUOTE(sobolan @ 4 Mar 2008, 16:35)
verifica cablul....sa aiba un joc de 4mm...asta inseamna cuplare la juma' de pedala.....
intai fa asta si dupa aia constati daca te apuci de ambreiaj sau nu....
ptr unii: kit ambreiaj=placa de presiune+disc ambreiaj.....
*



si marmota?! biggrin.gif cablul trebuie sa aiba joc de MAXIM 2 mm. pune 'jocul' la 4 mm si apoi poti sa te apuci si de cutie dupa ce faci ambreiajul. in alta ordine de idei, incearca mai intai sa schimbi cablul ca poate iesi mai ieftin.

PS. incearca sa pleci de pe loc cu a 3-a sau a 4-a. daca vrea sa plece, nu e ambreiajul de vina. daca nu vrea sa plece, in 95% din cazuri trebuie schimbat kitul de ambreiaj. exact cum au zis colegii mai sus: placa de presiune, rulment de presiune, disc ambreiaj. astea trei componente fac parte din kitul de ambreiaj (care e foarte indicat sa il schimbi cu totul).

bafta
airimia13
Vin si eu cu o problema ce tine de ambreiaj (cred cel putin).

Cand acceleram mai tare in viteza a patra, mai intai se auzea motorul (si se vedea la turometru) cum se tureaza si abia in cateva secunde incepea sa creasca si viteza. Am fost la un mecanic, a slabit un pic cablul de la ambreiaj si apoi a mers ok. Dupa vreo 1000 de km, iar a inceput sa se tureze (parerea mea este ca patina ambreiajul) dar un pic mai putin ca data trecuta. Am fost iar la mecanic, a mai slabit putin cablul si a zis ca mai mult de atat nu mai are ce-i face. Dupa aceea iar a mers bine.
Acum, vad ca iar incepe sa paineze?

Trebuie sa schimb discul de ambreiaj? mad.gif (sau poate fi de la altceva)
sobolan
QUOTE(tgg2k @ 5 Mar 2008, 12:54)
si marmota?! biggrin.gif 
bafta
*



aia e in portbagaj la dacia ta radmasa.gif
3-4 mm e destul de ok...mai lasa cartea in pace....
bafta si tie....

LE : airimia13 : DA
tgg2k
off: @sobolan, nu-i adevarat... marmota mea am ascuns-o sub scaunul soferului sa fie la indemana! eu am joc de 2 mm si pedala prinde cam 1/3 jos si nu-mi patineaza...
Tiberiu-Andrei
Airimia daca slabesti de cablu riscul de a patina e mai mare......sigur mecanicu nu l-a mai strans?
tgg2k
@Tiberiu-Andrei daca slabesti cablul, riscul de a patina scade dar cu cat il slabesti mai mult creste riscul sa nu decuplezi complet cutia de motor cand schimbi. in consecinta iti distrugi cutia, ambreiajul si fortezi inutil motorul.
Tiberiu-Andrei
Scuze my bad blush.gif ,nu stiu de ce Dumnezeu stiam eu ca e cum am scris mai sus....mie-mi prinde cam sus da merge bine,n-am avut treaba cu el niciodata.
Bafta si mersi de interventie.
airimia13
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 6 Mar 2008, 11:50)
Scuze my bad blush.gif ,nu stiu de ce Dumnezeu stiam eu ca e cum am scris mai sus....mie-mi prinde cam sus da merge bine,n-am avut treaba cu el niciodata.
Bafta si mersi de interventie.
*




Daca-l slabesti putin, o sa-ti tina mai jos, dar nu stiu daca se merita asta. Si la mine prima data cand a inceput sa patineze tinea sus de tot (unde se opreste pedala).

Pentru patinare, trebuie schimbat tot kitul de ambreiaj, sau doar discul (mentionez ca in rest e ok, inta bine in viteza, nu caraie)?
bytzu18
gata, am rezolvat problemele....doar rumentul mai era bun....placa rupta, disc terminat....mi-a luat disc nou "fermit" iar placa de presiune de uzina desi mecanicu mi-a zis sa iau "meteora"...cost total al interventiei=350de ron cu tot cu bere si hamburgeri. Cel putin acum am invat sa crut ambreiajul.
ionut.tanase
Explicati-mi si mie cum e cu stransul si desfacutul ambreiajului. Ma refer la cazul cand incepe sa te lase (patineaza) si unii zic sa-l mai strangi. Am impresia ca si eu voi fi pe lista celor care schimba kitul ambreiaj anul acesta pentru ca a inceput sa patineze.

In concluzie, cand zici "strangi" ambreiajul practic la ce se refera acest lucru? La piulita aceea sau la atceva? Ce se intampla prin aceasta "strangere" a ambreiajului?
tgg2k
da, ai intuit bine. cand "strangi ambreiajul" de fapt se face referire la piulita de reglaj de la furca, cea din capatul dinspre motor a cablului de ambreiaj.

daca da semne ca incepe sa patineze, desfaci piulita aia si... daca nu e stransa exagerat de tare, efectul placebo va fi ca nu mai patineaza la fel de tare ambreiajul.

daca piulita aia e stransa peste limita si cablul de ambreiaj e tensionat (pedala prinde sus de tot, iar cand tragi de cablu, cu mana, furca nu se misca), atunci cand o destrangi, de fapt reglezi (aproximativ) corect jocul ambreiajului si nu mai e doar efect placebo ci chiar cupleaza mai bine.

sper ca ai inteles cat de cat ideea smile.gif

bafta
ionut.tanase
Am inteles cum sta treaba ... dar faza e ca daca destrang (desfac) piulita aceea voi avea un joc considerabil cand trag cu mana de cablu (peste 4 mm). Nu influentez astfel negativ alte componente?

Practic:
- daca desfac piulita ==> patineaza mai putin dar am uzuri mai mari in CV (sau altele).
- daca strang piulita ==> patineaza mai mult dar nu afecteaza CV (si altele).

E corecta logica de mai sus?
argon
asta e tiganie, ambreiajul se regleaza in asa fel incat jocul liber la pedala de ambreiaj sa fie 20 mm, nu se regleaza in funtie de uzura sau alte minuni sau logici.
SSilent
20mm? parca in carte zice 2... sau gresesc io? unsure.gif
argon
20 mm=2 cm.
ArtVandelay
ca sa il fac sa tina putin mai sus unde tre' sa umblu ? biggrin.gif
mitu2002
La cablu sau mai exact la piulita din capatul cablului ca sa tina=cupleze mai sus trebuie strinsa si invers sa cupleze jos trebuie desfiletata
Ideal ar trebuii sa inceapa sa cupleze dupa ce pedala face o cursa de aprox 2-3 cm (20-30mm)de jos in sus
Cu cit este mai strins cu atit stresul fizic asupra placii de presiune este mai mare
se de obicei se rupe fisureaza arcul soare(asa era la mine si patina intr-o veselie) disc+placa+rulment+manopera300
ArtVandelay
pai la mine cam asa, tine ridic 2-3 cm si pleaca dar nu prea imi place,mai ales cand ma grabesc sa schimb ca trebuie apasat fix pana la capat ca sa nu cupleze cu zgomot,mai conduc o dacie la care tine pe la jumate si imi place mai mult asa...
mitu2002
stringe de piulita aia de sub furca pina cupleaza cum vrei tu desi neindicat
atentie mare o stringere excesiva poate sati distruga placa sau disculsau pe amindoua in decursul a citorva mii sau chiar sute de km rulati wub.gif ;;; chiar daca o mai stingi sa cupleze oleaca mai sus nu exagera lasa macar o urma de joc 1 mm altfel o sati para rau
PH-06-BOA
Nu sti cu ce masurati voi dar, ar fi cam asa, si sa fie clar pentru toata lumea:
Privind catre cutie, trageti cu mana de cablu(mantaua lui)in mod repetat, si va trebui sa simtiti cursa libera, jocul, si sa auziti cand rulmentul face contact (loveste) cu soarele placii de presiune (asta , cu motorul oprit). Daca nu are joc , nici nu se va auzi rulmentul clantanind(nu de frig). Slabiti cele 2 piuliti de M6 de pe cablu, pana se simte si auziti ,ce am zis eu mai sus. Daca il slabiti prea mult ( joc mare ) si intra corect in viteze, ambreiajul va cupla mai jos, se elimina total riscul de patinare, riscul de a crapa soarele ( daca n-are joc, la fiecare debreiere soarele e dat pe spate inutil, materialul oboseste repede si se intampla sa crape ca lui bitzu18. Nu strica jocul prea mare, atata timp cat intra bine in viteze.
Lipsa jocului, am zis, face ca discul sa mearga cu o strangere insuficienta ,si la sarcini mari( la inceput) sa patineze, uzandu-se prematur. Cand uzura incepe sa se accentuieze , va patina mai intai intr-a 4-a. Cei ce banuiesc patinarea discului, sa tureze motorul la 3-4000 de ture si sa incerce plecarea cu a 4-a. Daca la eliberarea totala a pedalei de ambreiaj nu "moare" motorul, da de banuit.
Tot lipsa jocului, face ca rulmentul, avand suprafata de contact cu soarele prea mica, sa-l perforeze ,si ne trezim ca nu mai debreiaza. Pentru a preintampina acest fenomen, eu le-am facut bucsi bagate pe rulment, si se poate folosi si placa ce a fost perforata, care mai merge inca p-atat. Cautati in lista putin mai sus , ca am dat eu desenele.
Ideea este, slabiti cablul mai mult, pana cand nu primeste in viteze, cu pedala apasata total, apoi strangeti cate putin pana primeste liber in viteze, si eliberand pedaua, cupleaza cat mai jos. Pe masura ce se va uza discul, va intra si mai bine, ne fiind necesar vreun reglaj.Mai era ceva ,dar pe masura ce am scris, am pierdut ideea. Si asa e mult. Corectati daca am gresit ceva , dar lasati ingineria.
geopsi
eu mi-am schimbat ambreiajul nu de mult. am luat rulment+disc 130 lei si placa de presiune care nu era de uzina(nu am gasit) 60 de lei. am avut probleme in primele zile ca pornea numai cu scartz dar dupa vreo 500 km s-a lasat si merge bine. cablul e face usor prin strangere/ eliberare a pilitei in asa fel ca sa cupleze undeva la mijloc.
SSilent
blush.gif aveam impresia ca tot in milimetrii e si in carte, hmmm cred ca am ambreeaju prea strans.... 053.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.