Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierde ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adumitrachy
De cand am masina, imi pierde ulei pe dedesupt.Am reusit sa o fac sa nu mai piarda pe la palier si distributie, dar, pe la baie tot imi pierde.Am schimbat pana si baia,pt ca un mecanic mi-a zis ca e decalibrata.Cum as putea sa o fac sa nu mai piarda, sau spuneti-mi un mecanic in iasi care poate sa o faca de sa nu mai piarda.Dau oricat, numa sa nu mai vad ca pierde pe dedesupt.
mewtwo
QUOTE(adumitrachy @ 6 Dec 2004, 22:23)
De cand am masina, imi pierde ulei pe dedesupt.Am reusit sa o fac sa nu mai piarda pe la palier si distributie, dar, pe la baie tot imi pierde.Am schimbat pana si baia,pt ca un mecanic mi-a zis ca e decalibrata.Cum as putea sa o fac sa nu mai piarda, sau spuneti-mi un mecanic in iasi care poate sa o faca de sa nu mai piarda.Dau oricat, numa sa nu mai vad ca pierde pe dedesupt.
*




Buna intrebare ! Nici eu n-am reusit sa o fac sa nu mai curga, mai exact am reusit sa o fac sa nu mai curga pe la baie, dar in schimb arunca ulei pe la semeringuri si in fata si in spate !

Daca afli ceva in plus da de veste !
adumitrachy
La baie cum de ai reusit sa o faci sa nu mai piarda?Pe la distributie, poti sa ii pui 2 semeringuri, iar pt palier tre sa ii cauti un semering mai moale.Ca sa nu mai piarda pe la semeringuri poti sa ii pui un aditiv de etansare care sa o improspateze semeringurile.
axel
QUOTE(mewtwo @ 7 Dec 2004, 11:43)
Buna intrebare ! Nici eu n-am reusit sa o fac sa nu mai curga, mai exact am reusit sa o fac sa nu mai curga pe la baie, dar in schimb arunca ulei pe la semeringuri si in fata si in spate !

Daca afli ceva in plus da de veste !
*


si eu am avut cam aceeasi problema.ideea e ca se face un fel de presiune in motor si de aceea arunca ulei daca nu pe la baie,prin alta parte.incearca sa scoti furtunu acela de la capacu de tacheti,pune un furtun mai lung,astupa gaura unde intra in t de la carb .dupa asta da baia jos punei silicon din belsug si no sa mai curga.
adumitrachy
L-am scos tu-i mama lui de furtun de acu 3 ani de zile dupa ce am imprins masina prin viscol 15 km.Si tot pierde.Nush ce sa mai fac.Imi e ciuda ca nu consuma motorul, da pierde pe la baie.De obicei pierde pe la palier, iar la mine pierde pe la baie. sad.gif(
os
@adumitrachy:

nu īnteleg prea bine pe unde "pe la baie", dar uite o patanie a mea: eu am avut probleme cu garnitura de cupru de la busonul de scurgere a uleiului, de care n-am scapat pīn an-am pus un alt buson (confectionat) cu garnitura din... piele. Sigur ca poti īncerca si alte materiale.

PS: de fapt garnitura de cupru de la buson ar trebui īnlocuita (cu una noua) la fiecare schimb de ulei.

os
Ov
nu stiu daca pielea tine la temperatura uleiului incins din baie
Devils
Eu am schimbat garniturile alea lungi de azbest sau din ce naiba sunt ele (la baie ma refer) si am uns bine si sub ele si deasupra lor cu silicon pentru temperaturi inalte. Garantat nu mai curge - pe le baie - smile.gif.
os
@Ov:

cel putin pielea folosita de mine a rezistat perfect; din pacate nu mai stiu de unde o luasem. Am mers cu garnituri de piele (poate am īnlocuit-o o data sau de doua ori) timp de cel putin 6 ani. Busonul era din inox, gaurit pe interior (intentia originala era sa bag un magnet in el, dar n-am facut-o niciodata) si cu un guler ceva mai lat. Spun asta fiindca e posibil ca acest buson sa fi transmis mai putina caldura. Pe de alta parte, garnitura etansa īntre buson si baie, care contine uleiul fierbinte.

os
teaser

" Busonul era din inox, gaurit pe interior (intentia originala era sa bag un magnet in el, dar n-am facut-o niciodata) si cu un guler ceva mai lat. "

Salut, ziceai ceva de bagat magnet in buson, pentru ce faci chestia asta?
In legatura cu uleiul pierdut peste tot, cineva a zis bine ca e presiune mare. Eu am inceput sa am asemenea probleme de cand am schimbat pompa de ulei cu una cu debit marit. Si cred ca nici piesele de schimb nu mai sunt cum erau odata smile.gif
os
@teaser:

ca sa retii fragmentele grosiere de metal. Nu-i ideea mea, exista astfel de busoane la unele motoare. Din acelasi motiv busonul era din inox nemagnetic (altfel cīmpul magnetic se transmite mai bine baii de ulei, care astfel aduna fragmentele pe fund de unde nu poti sa le cureti usor). Dar- repet- n-am bagat magnet niciodata asa ca nu stiu ce efect ar fi avut.

Apropos: una din cauzele īnlocuirii a fost si faptul ca patratul ala de deschidere s-a mīncat la al doilea schimb de ulei. Busonul "nou" avea cap hexagonal iesit putin in afara (cīt sa bagi o cheie de 19).

os
Ov
dacia 1100 are magnet in buson. Am mai vazut si la oltcit, precum si la mai multe masini cu parfum de vest wink.gif
[Gusti]
mai prieteni si tovarasi si eu am aceeasi problema numai ca la mine curge pe la palier si tot timpul e o pata la mine sub masina :angry
adumitrachy
OS

Eu am baie model nou(de aeea fara garnitura). Nu am cum sa-i pun garnitura din pluta. sad.gif
xls
De fiecare data cand o las parcata pe undeva, gasesc o pata neagra de ulei cam de 4 cm diametru (asta pentru o parcare de o noapte), o pata mai mica pentru stationari mai scurte.
Pata misterioasa este cam la mijloc intre rotile fata, dar mai inspre botul masinii. Scutul e curat pe dinauntru.
Sfatul mecanicului e sa o las asa, dar pe mine ma cam seaca faza.
Poate sa fie baie de ulei sau nu mai stiu ce, citeam p-aci de niste aditivi.
Un candidat ceva pt inamicul petelor? biggrin.gif

dRg
Folositi silicon cu incredere!
xls
Am niste silicon auto pe care l-am folosit la un cheder, ar merge si pentru a
Kristisor
Eu pierd ulei pe la simeringurile alea nenorocite. Are doua noi noute dar tot degeaba. Ma enerveaza asta dar ii pun din cand ulei ca sa completez.
fermi
nu o sa va vina sa credeti pe unde pierde masina mea ulei: pe la garnitura de chiuloasa. partea dinspre ambreiaj. nu pe la capacul de la colbutori, nu pe la semeringul de la palier. ci fix prin garnitura de chiuloasa. atunci cand uleiul este rece si turez putin motorul chiar se vede cu ochiul liber cum apare o picatuta de ulei. urmeaza sa schimb garnitura de chiuloasa. sper sa fie asta cauza si sa nu fie ceva mai nasol (vreo fisura sau deformare).
dacomaniac
absolut incredibil....nu mai stiu ce sa mai fac am schimbat pompa de ulei la recomandarea unui distins domn extrem de amabil de altfel, acum curge ulei peste tot , indeosebi pe la bujia 1, cum pot remedia aceasta defectiune fara sa merg la mecanic....variante ar fi ba de la chiuloasa ba de la garniturile de la supapa .......... wub.gif
mihai0070
Si dece ai schimbat pompa ... blink.gif
mirceas
faptul ca ai ulei pe bujie nu e chiar ok, mai ales daca e mult (se lasa cu segmentare). schimband probabil pompa cu una noua a crescut presiunea si de aia curge ulei peste tot. faptul ca ai schimbat-o nu are cum sa iti dauneze, eventual doar cheltuiala in plus, daca cea veche inca mai era buna, ceea ce nu cred.

trebuie acum remediate aceste scurgeri. inspecteaza pe rand garnitura de chiulasa, semeringul de la distributie, garniturile de la baie si capacul de culbutori. unde curge inlocuieste garniturile, verifica planeitatea, foloseste silicon cu incredere...
Gheorghedracu
Simeringurile chiar si cele noi curg pentru ca nu se pun corect. Renault recomanda o scula speciala care protejeaza buza de etansare a simeringului pina in momentul in care acesta e afundat pina la capat. Asta inseamna ca buza nu este "tirita" pe axul pe care trebuie sa etanseze, sau nu intra strimb (cel mai frecvent, si cel mai daunator). Daca ungeti suprafata pe care calca buza, probabil sa reduce riscul distrugerii simeringului la introducere. Dupa care va trebuie o teava perfecta ca diametru care sa impinga simeringul egal de jur imprejur si o mina cu experienta sa bata perfect centrat cu un ciocan cu cap moale.

Pentru simeringul de la capacul distributiei, verificati fulia pe care calca. Daca n-are sant de uzura, curatiti-o, asigurati-va ca nu are "ciupituri" cu margini ascutite, ma rog, ungeti-o la introducere.

O problema este ca se creaza un mic santulet de uzura pe ax unde calca simeringul si atunci si simeringul nou, calcind in acelasi loc, nu va etansa. Exista simeringuri cu profil mai inalt sau mai scund care calca putin mai incolo (sau mai incoace) care rezolva problema. Inainte sa aflu asta, am folosit o mica "saiba" facuta din cablaj de fibra de sticla (usor de prelucrat cu precizie) care servea aceluiasi scop. Am pus saiba in fundul locasului unde sta simeringul, si dupa aceea am pus simeringul.

Pentru baia de ulei recomand Threebond (sau similar). Se poate folosi cu/fara garnituri. Chestia asta e atit de buna incit poti sa o lasi sa se intareasca (de fapt ramine flexibila) dupa care poti sa renunti la suruburile de la baia de ulei, ca nu mai folosesc decit ca decoratie. Eu numai asta folosesc dupa ce am aflat ca Honda foloseste chestia asta si m-am chinuit o juma de ora sa dau baia jos la masina nevesti-mii dupa ce-i scosesem toate suruburile. Absolut bestiala.

http://www.threebond.com/

Sunt convins ca se gaseste si in Europa, ba chiar am vazut website-ul din UK. Merita banii.

Chestia cu doua simeringuri e ... originalitate romaneasca. Propun urmatorul test pentru cineva care foloseste doua simeringuri. Scoateti simeringul care intra primul si introduceti-l pe al doilea exact in pozitia in care statea inainte (nu in locul in care statea primul). Problema o rezolva de fapt si prima oara simeringul extern care sta in alta parte decit in santul de uzura unde sta primul. Vedeti mai sus solutia.

Si motoarele de Dacie au buson magnetic (poate ca nu toate). Si cutiile de viteze de dacie au un magnet pe busonul de sub diferential. Acolo e de fapt mult mai important caci cioburi cit de mici de pinioane prinse in angrenaj.....ouch! Asa mi s-a sinucis cutia de pe masina. Atentie la primul semn de ciob, trageti pe dreapta si desfaceti cutia, ca ceva nu e in regula, nu faceti ca mine.
diaconuliviu
QUOTE(Ov @ 9 Dec 2004, 17:59)
dacia 1100 are magnet in buson. Am mai vazut si la oltcit, precum si la mai multe masini cu parfum de vest wink.gif

Si pentru Dacia1300 se gasesc busoane magnetice, in special cele cu cap hexagonal, care le-au inlocuit pe cele cu patrat.
costinasd.
Daca ai de gand sa dai baia jos, vezi sa nu uiti la montare sa o ''bati'' usor cu un ciocan (baia pusa pe un alt ciocan...) ca sa-i faci dreapta suprafata de contact cu blocul motor - la gauri, la suruburi...ca altfel, iti va scapa in mod sigur. Da, siliconu' e sfant, sa pui silicon si la potcoave.
briobit
imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar am si eu o problema .... de cateva zile mai exact de 3 zile (cand am facut schimbul de ulei) gasesc dupa o noapte de stat in parcare o pata de ulei cam de 3-4 cm diametru .... m-am uitat sub masina si petele sunt undeva pe cutia de viteze (cam la 10 - 12 cm de surubul acela pe unde se schimba uleiul... cam pe unde sunt niste nervuri pe cutia de viteze si sunt un pic mai jos decat restul cutiei) ... intrebarea este de unde curge din cutie sau din motor si cum pot sa imi dau seama de unde vine (nu sunt asa avansat la capitolul mecanica dar daca imi spuneti unde sa ma uit ma prind de schema... va multumesc anticipat.
mirceas
cel mai probabil ca a inceput sa scape pe la semeringurile planetare. schimbul la ulei l-ai facut la motor sau la cutie ca nu prea inteleg?
briobit
la motor am schimbat uleiul inclusiv filtru
diaconuliviu
Si tot uleiul s-a scurs in bidon sau galeata? Eu zic ca spre final a curs si pe scut, de unde il preia curentul de aer si-l arunca pe cutie.

Spala scutul si baia bine apoi mai testeaza.
briobit
tin sa fac niste precizari... nu am scut, uleiul cand am schimbat am pus un vas sub buson si a curs tot in vas, cand am turnat pe sus am turnat cu grija si nu a curs pe langa am sters pe dedesubt si la fel se prelinge ulei... sad.gif ... ceva idei si daca operatiunile de remediere se pot rezolva fara service... va multumesc
mirceas
pierderea de ulei e permanenta? adica pata apare in fiecare zi sub masina?

in primul rand trebuie sa localizezi bine sursa (motor sau cutie). putin probabil sa poti face remedierea fara service (sau macar un mecanic), doar daca te pricepi sa schimbi semeringuri cv, garnituri etc.
mad toz
Sambata m-am decis sa schimb uleiul,pentru ca avea multi kilometrii cel din motor si tot curgea.Am zis sa etansez iar baia desi o mai etansasem odata.SI cand ma bag sub masina constat ca pe la baia de ulei curgea foarte putin ,am etansat-o iar,dar in schimb pe la semeringul de la distributie curgea in prostie.
Nu va mai spun ca a fost schimbat de 3 ori,am schimbat si acel ax pe care sta(avea un pic de uzura)si iar curge dupa nici 3 luni.
Deci nu stiu ce sa mai fac.
mihai0070
Bun venit in club , baia mea nu curge decat putin , mai mult supureaza asa de forma (desi a fost etansata si para etansata tot pierde putin pe la semilune , chiar ma gandeam sa ii pun garnituri acolo separate de silicon ) dar semeringul ala de distributie este criminal , apropo , nu se poate lipi cu altceva decat silicon simplu (rosu , sau negru) baia asta ?

am vazut un silicon special pentru garnituri lichide produs de IPZ , dar nu am nici cea mai mica idee cum reactioneaza cu uleiul , pretul este piperat (250 g = 80 ron) pentru un service este ok , dar pentru un end user nu prea ca este prea mult, la banii astia imi iau baie de ulei cu totul noua tongue.gif
mad toz
Deci numai suport.Ma omoara cand curge pentru ca motorul nu mananca ulei desi are 120 de mii,insa curge pe la acel semering .Costa 6 ron si schimbatu 30 ron.
Cate sa mai schimb pana nu mai curge.Am vreo sansa sau ma amagesc singur?
ydaniel
ia silicon bun pt baie-adecvat;) si nu silicon de la varu/fratele/alte rude.pai ai cautat simmering de'' uzina''?se strica mai ales daca este montat defectuos.cum il monteaza?
mad toz
Siliconu este foarte bun se lipeste bine si nu am treaba cu el .Insa cu semeringurile nu stiu ce sa zic.Am luat semeringuri de culoare maro,nu stiu ce firma le face.
De montat le baga u o teava in care ciocane,o sa ii spun sa le unga putin ca am inteles ca e bine.
Ce firma face semeringurile de uzina?
mihai0070
este vorba de semeringul de fartec care este foarte bun, trebuie montat corespuzator si unz cu ulei la montaj , multi pun doua semeringuri ceea ce nu este gresit loc este destul, problema este ca acolo la semering exista si niste cuzienti la capacele palier , poate ai unul uzat si ai un joc in afara limitelor si deasta tot pica pe acolo , sau mai poate pica si pe la semiluna baii de ulei asta daca a fost deformata si nu mai etansaja perfect pe bloc
mad toz
deci nu da deloc pe la baie.Cat despre cuzinet nu stiu ce sa zic ,se poate,motorul dupa cum am spus are 120 de mii de kilometrii deci uzura cred ca exista ,desi am o presiune acceptabila la motor cand este motorul cald arata 2 la relanti si cam pe la 3000 si ceva rpm ajunge presiune pe la 5-6.
O sa incerc si cu 2 semeringuri,asa mi-a propus si mecanicu dar am zis sa mai incerc decat cu unul,m-am gadit ca nu e bine cu 2.
ydaniel
nu e solutie montate a 2 simmeringuri:)
cauta-caci se gasea intr-o vreme,la pachet ambalat frumos de uzina:capacu de la distributie cu simmering-u montat si garnitura.e scump da merita;)
mihai0070
tu ii sugerezi sa schimbe si capacul distributiei peste acel semering ,

pai daca tot il da jos si are si 120 mii cu motorul , verifica si patina lantului de distributie , si cu ocazia asta o sa dai si baia jos ca nu se pupa la capac la distributie si daca tot dai baia joc atunci verifica si joc cuzineti biela si palier , si VREI SA MAI CONTINUI tongue.gif mai am , ii poti face chiar si segmentare laugh.gif
mad toz
Pai asa de la amaratu ala de semering ma apuc sa fac tot motoru smile.gif))
ydaniel
deci:
''
Ciclul de viata al mansetelor depinde si de realizarea conditiilor privind exploatarea si intretinerea lor astfel ca orice schimbare a mediului de etansare privind depasirea temperaturilor garantate a vitezelor periferice ale elastomerilor, a presiunilor, poate duce la deteriorarea lor.
Simeringurile sunt piese delicate. Se impune transportarea, depozitarea si conservarea lor cu o deosebita grija. Transportul se va face cu mijloace de transport acoperite. Se vor evita socurile, loviturile, acestea provocand deterioararea si ovalizarea mansetelor.

In timpul efectuarii montajului, nu se va deterioara buza de etansare, iar in stare montata buza de etansare sa dispuna de un anumit spatiu liber pentru a se evita intepenirea."

mad toz
Deci cine ma poate ajuta cu sfaturi sa schimb singur semeringul de distributie,ca ma-m saturat de mecanici.
Si o schema din carte ceva ar fii binevenita.
mad toz
Chiar nu ma ajuta nimeni cu niste indicatii? dry.gif .
mihai0070
of neajutoratule biggrin.gif


scoti fulei de la vibrochen (dupa ce dau cureaua jos de la alternator) scoti fulei si mansonul ala de acolo in care se infileteaza surubul fuleie si acolo este semeringul pe care il scoti si pui altul nou , mare grija cum ul pui sa nu il distrugi ca este desul de firav

mai vrei detalii ?
SGM.MYKE
Spor la treaba.
053.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.